Het is nu wachten op de eerste supermarkt-rellen, waarbij trouwe bezoekers elkaar te lijf gaan in een weilandquote:Op zaterdag 7 september 2013 08:29 schreef boem-dikkie het volgende:
"De harde kern van trouwe klanten". Het gaat hier nog steeds om supermarken toch?
Noem me een ketter. Ik koop veel Euroshoppers. Is vaak niks minder dan huismerken. Douwe Egberts laat ik natuurlijk niet liggen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:33 schreef Resistor het volgende:
Je moet gewoon opletten wat je waar koopt. Als ik merkproducten wil voor tandpasta of koffie ga ik naar de AH, voor limonade naar de Aldi (ik koop de jus d'orange per doos van 8 pakken, voor 1 week), en voor vlees naar de Lidl (verschil proef ik toch niet meer na maanden in de vriezer)
We hebben hier ook een Jumbo in het dorp, die is wel goedkoper, maar voor 6 cent minder op de kassabon ga ik niet 7 cent extra aan brandstof verstoken.
quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:37 schreef tong80 het volgende:
[..]
Noem me een ketter. Ik koop veel Euroshoppers. Is vaak niks minder dan huismerken. Douwe Egberts laat ik natuurlijk niet liggen.
zeker dezelfde artikelen die ze sinds de vorige prijzenoorlog (vorig jaar ofzo?) in prijs verhoogd hebben...quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:25 schreef tong80 het volgende:
De supermarkten staan aan de vooravond van een prijzenoorlog. Albert Heijn begint een nieuwe prijzenslag door maandag duizend artikelen permanent in prijs te verlagen.
quote:
Ik let ook niet op een dubbeltje. Maar de Euroshopper cola is goed te drinken. Scheelt meer dan het dubbele.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:50 schreef Fred_B het volgende:
Ik betwijfel of het echt heel veel effect gaat hebben. Veel producten van de Aldi/Lidl zijn prima, en na deze prijsverlaging vermoedelijk nog steeds goedkoper, terwijl ik sommige producten, waarvan ik per se het merk wil hebben, ook wel koop als ze een dubbeltje meer of minder kosten.
Ja, dat bedoel ik. Je kan de Coca Cola wel een paar procent in prijs verlagen, maar het verschil blijft dan nog steeds te groot. En dan verdien je dus alleen minder aan de mensen die toch wel Coca Cola hadden gekocht.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ik let ook niet op een dubbeltje. Maar de Euroshopper cola is goed te drinken. Scheelt meer dan het dubbele.
Nou idd! De AH is gewoon knalduur en dan maken ze er een nieuwsbericht van dat ze iets goedkoper worden. Ik durf te wedden dat ze dan nog steeds veel duurder zijn dan andere supermarktenquote:Op zaterdag 7 september 2013 09:10 schreef Selestha het volgende:
De AH kan de prijzen makkelijk verlagen ja, dan komt alles ongeveer op het peil van wat het vorig jaar kostte. En toen was AH ook de duurste
Dit...quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:50 schreef Fred_B het volgende:
Ik betwijfel of het echt heel veel effect gaat hebben. Veel producten van de Aldi/Lidl zijn prima, en na deze prijsverlaging vermoedelijk nog steeds goedkoper, terwijl ik sommige producten, waarvan ik per se het merk wil hebben, ook wel koop als ze een dubbeltje meer of minder kosten.
Dat je daar zin in hebt, een paar verschillende supermarkten af, wil gewoon alles bij 1 winkel halen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 08:33 schreef Resistor het volgende:
Je moet gewoon opletten wat je waar koopt. Als ik merkproducten wil voor tandpasta of koffie ga ik naar de AH, voor limonade naar de Aldi (ik koop de jus d'orange per doos van 8 pakken, voor 1 week), en voor vlees naar de Lidl (verschil proef ik toch niet meer na maanden in de vriezer)
We hebben hier ook een Jumbo in het dorp, die is wel goedkoper, maar voor 6 cent minder op de kassabon ga ik niet 7 cent extra aan brandstof verstoken.
Precies wat ik me afvraag ja. Zou toch handig zijn als na 20 jaar de prijzen van die 1000 specifieke artikelen nog steeds onveranderd zijn, terwijl verder alles wel, hmm, 50% duurder zal zijn (uitgaande van 2% inflatie per jaar)?quote:Op zaterdag 7 september 2013 10:26 schreef Arth_NL het volgende:
"Permanent", benieuwd wat dat in de praktijk betekent.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |