s_e, je hebt een huis?quote:Op zondag 8 september 2013 23:23 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
En s_e, gefeliciteerd met je huis!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Absoluut doen, zo snel mogelijk. Hier ook iemand die veel van zichzelf eist. Als iets af is dan is het nog niet goed. Van lts naar hbo gegaan in de afgelopen jaren, iedereen roept dat het grandioos is maar ik denk alleen maar "het had beter gekund". Herkenbaar?quote:Op zondag 8 september 2013 23:25 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Nope![]()
Het is zeker iets wat ik al heb besproken en nog een keer ga bespreken met m'n psycholoog idd.
even het belangrijkste eruit gevistquote:Op zondag 8 september 2013 23:35 schreef minthy het volgende:
[..]
Trek op tijd aan de rem en leer je grenzen herkennen of bepaal ze
Ik wou het één en ander wat uitlichten ivm mogelijke herkenbare punten.quote:Op zondag 8 september 2013 23:37 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
even het belangrijkste eruit gevist
Doe je goed hoorquote:Op zondag 8 september 2013 23:39 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik wou het één en ander wat uitlichten ivm mogelijke herkenbare punten.
Het was wel lang voor mijn doen, sorry
Dat deed ik ook tijdens m'n studie, van de meeste boeken heb ik alleen hoofdstuksamenvattingen gelezen voor tentamensquote:Op zondag 8 september 2013 23:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Doe je goed hoor![]()
Ikzelf ben gewoon niet zo goed met lange teksten (dan ga ik onbewust stukken skippen om er sneller doorheen te zijn)
Ik wou een lang verhaal typen, maar kwam er niet helemaal uitquote:Op zondag 8 september 2013 23:45 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat deed ik ook tijdens m'n studie, van de meeste boeken heb ik alleen hoofdstuksamenvattingen gelezen voor tentamens
Omdat het leek alsof we progressie boekten. De laatste mail was weer zo'n scheldpartij my goodness. Ik merk bij mezelf vooruitgangquote:Op zondag 8 september 2013 23:23 schreef minthy het volgende:
[..]
Als het je minder en minder doet, waarom er nog energie in steken? Het lijkt me op zich een goed iets dat het je minder doet, dat wel
Ik doe exact hetzelfdequote:Op zondag 8 september 2013 23:42 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Doe je goed hoor![]()
Ikzelf ben gewoon niet zo goed met lange teksten (dan ga ik onbewust stukken skippen om er sneller doorheen te zijn)
Ik kap er ook mee, het kost me teveel op alle denkbare vlakkenquote:Op zondag 8 september 2013 23:49 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik wou een lang verhaal typen, maar kwam er niet helemaal uit![]()
Ik houd het er maar gewoon bij dat ik niet echt geschikt ben om een studie te doen(trauma's)
Op mail basis (slechts vandaag), en uiteraard niet de dingen die zijn besproken tijdens de EMDR sessies. Die verwerk ik mooi in stilte af zodat ik duidelijk merk dat de intensiteit van haar gescheld mij nu minder doet en de 'nachtmerries' aan bepaalde herinneringen van haar, stukken minder zijn (en ik dus avoid in de gesprekken).quote:Op zondag 8 september 2013 23:53 schreef Cue_ het volgende:
s_e begrijp ik het goed dat je nu weer contact hebt met je ex?
Progressie waarin? Dat lieviepieviemeisje van het begin krijg je niet terug. In de mail die je me liet lezen zag ik een enorme vuist met uitgestoken middelvinger aan jouw adres.quote:Op zondag 8 september 2013 23:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat het leek alsof we progressie boekten. De laatste mail was weer zo'n scheldpartij my goodness. Ik merk bij mezelf vooruitgangHet doet me serieus minder, het doet me nog steeds veel, maar veel minder.
Mja, ik zat er over na te denken om je nog wat mails te sturen, maar het gehalte vloekwoorden was wel wat hoog deze keer.quote:Op zondag 8 september 2013 23:55 schreef minthy het volgende:
[..]
Progressie waarin? Dat lieviepieviemeisje van het begin krijg je niet terug. In de mail die je me liet lezen zag ik een enorme vuist met uitgestoken middelvinger aan jouw adres.
Je moet alleen niet met te veel gaan kappen, strakjes als je er weer bovenop aan het komen bent, wil je wellicht nog "opties" open hebbenquote:Op zondag 8 september 2013 23:54 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik kap er ook mee, het kost me teveel op alle denkbare vlakken
Oh, je mag ze sturen hoor! Ik heb soms buien die de gemiddelde bootwerker met de oren doen klapperen qua schelden/vloeken/dubbelzinnigheidquote:Op zondag 8 september 2013 23:58 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Mja, ik zat er over na te denken om je nog wat mails te sturen, maar het gehalte vloekwoorden was wel wat hoog deze keer.
Ik bedoelde progressie in de zin van dat ik merk dat ik er makkelijk mee om lijk te gaan terwijl als zij het niet kan laten er nog enorm onder zit. Ze scheld dat ik totaal niet op schiet, en dan komt ze toch met een rits vloekwoorden. Ik had vandaag voor het eerst het gevoel dat zij er meer moeite mee heeft ivg met mijzelf.
U got mail.quote:Op maandag 9 september 2013 00:02 schreef minthy het volgende:
[..]
Oh, je mag ze sturen hoor! Ik heb soms buien die de gemiddelde bootwerker met de oren doen klapperen qua schelden/vloeken/dubbelzinnigheid![]()
![]()
Levert het je op het moment iets positiefs op dat gemail?
Ik heb het gehaald dus ik hoef ook niet meerquote:Op zondag 8 september 2013 23:59 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je moet alleen niet met te veel gaan kappen, strakjes als je er weer bovenop aan het komen bent, wil je wellicht nog "opties" open hebben
Das altijd nog beter dan een uitzichtsloos bestaan te moeten lijden.
Teentjes betraptquote:
Klinkt allemaal heel herkenbaar. Ik ben ook gewoon heel erg bezig met wat mensen van mij vinden/denken. Laat me heel erg leiden door mensen van mijn leeftijd in mijn omgeving waar ik tegenop kijk, die alles maar gewoon doen. Een soort naar karaktertrekje van mij is dat ik daar dan jaloers op ben en dat wil overtreffen: kijk mij ook eens van alles doen. Ik was vroeger een redelijk spontaan en onbevangen kind dat allerlei avonturen aanging, maar dat ben ik allang niet meer. Ik moet alles van mezelf kunnen, terwijl dit dus erg moeilijk is met een angststoornis.quote:Op zondag 8 september 2013 23:35 schreef minthy het volgende:
[..]
Absoluut doen, zo snel mogelijk. Hier ook iemand die veel van zichzelf eist. Als iets af is dan is het nog niet goed. Van lts naar hbo gegaan in de afgelopen jaren, iedereen roept dat het grandioos is maar ik denk alleen maar "het had beter gekund". Herkenbaar?
Alleen maar "rennenspringenvliegenduikenvallenopstaanenweerdoorgaan". Waar een collega 3 taken had, had ik er 20. Naast fulltime werk een studie volgen, privé het nodige meemaken en maar denken dat alles normaal is en dat je alles (aan) moet kunnen. Ook enigszins herkenbaar?
En nu? Nu zit ik op de blaren, m'n billen branden het uit. Een burnout, depressie, gegeneraliseerde angststoornis. Na een maand of 5 zit ik nog steeds thuis. Kan weinig beginnen, alles lijkt of is me teveel. Continu spierpijn overal van de spanning.
Eigen schuld. Goed, die angststoornis niet maar de rest absoluut. Trek op tijd aan de rem en leer je grenzen herkennen of bepaal ze. Als ik dit een paar jaar geleden had aangepakt had ik nu anders gezeten.
In ieder geval meer comfortabel met minder blaren .
Mag ik weten hoe oud je bent?quote:Op maandag 9 september 2013 00:18 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel herkenbaar. Ik ben ook gewoon heel erg bezig met wat mensen van mij vinden/denken. Laat me heel erg leiden door mensen van mijn leeftijd in mijn omgeving waar ik tegenop kijk, die alles maar gewoon doen. Een soort naar karaktertrekje van mij is dat ik daar dan jaloers op ben en dat wil overtreffen: kijk mij ook eens van alles doen. Ik was vroeger een redelijk spontaan en onbevangen kind dat allerlei avonturen aanging, maar dat ben ik allang niet meer. Ik moet alles van mezelf kunnen, terwijl dit dus erg moeilijk is met een angststoornis.
Maar jouw verhaal zet me nog wel meer aan het denken: wat kan ik anders doen? Het klinkt naar, jouw situatie en ik snap dat ik daar zo ook in zou kunnen belanden. Heb jij er hulp bij?
En thanks
Dat is voor mij dan weer herkenbaar; het continu bedenken wat anderen van je vinden. Vul je ook gedachten in voor anderen? Als in "die mensen zullen wel denken, wat een..." of "die persoon zegt me tof te vinden maar ondertussen denkt ie vast iets anders want ik ben gewoon niet tof". Het wordt vaak bestempeld als onzeker maar volgens mij gaat het verder dan dat.quote:Op maandag 9 september 2013 00:18 schreef rednailpolish het volgende:
[..]
Klinkt allemaal heel herkenbaar. Ik ben ook gewoon heel erg bezig met wat mensen van mij vinden/denken. Laat me heel erg leiden door mensen van mijn leeftijd in mijn omgeving waar ik tegenop kijk, die alles maar gewoon doen. Een soort naar karaktertrekje van mij is dat ik daar dan jaloers op ben en dat wil overtreffen: kijk mij ook eens van alles doen. Ik was vroeger een redelijk spontaan en onbevangen kind dat allerlei avonturen aanging, maar dat ben ik allang niet meer. Ik moet alles van mezelf kunnen, terwijl dit dus erg moeilijk is met een angststoornis.
Maar jouw verhaal zet me nog wel meer aan het denken: wat kan ik anders doen? Het klinkt naar, jouw situatie en ik snap dat ik daar zo ook in zou kunnen belanden. Heb jij er hulp bij?
En thanks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |