abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130889968
quote:
15 'lone wolves' continu gevolgd - NOS Nieuws

De politie heeft zo'n 300 potentieel gevaarlijke eenlingen in kaart gebracht. Van hen zijn er vijftien zo gevaarlijk dat ze continu in de gaten worden gehouden. Dat blijkt uit informatie van minister Opstelten van Veiligheid en Justitie.

Na de aanslag op Koninginnedag 2009 in Apeldoorn werd besloten tot een proef om potentieel gevaarlijke eenlingen ('lone wolves') op te sporen en aan te pakken. De proef begon in 2011 en heeft twee jaar geduurd.

De politie bekeek duizenden dreigmails en andere bedreigingen aan het adres van politici, leden van het Koninklijk Huis en andere prominente Nederlanders. Zo kwamen er 300 individuen in beeld die een gevaar zouden kunnen vormen. Van hen bleven er na nader onderzoek vijftien over die in staat werden geacht rampzalige incidenten te veroorzaken.

Voor alle vijftien is een individueel plan opgesteld. Ze worden permanent gevolgd en op dagen als Koningsdag of 4 en 5 mei vastgezet in de cel of opgenomen in een instelling. Ook worden ze behandeld door psychiaters en andere zorgverleners.

Opstelten vindt de proef zo succesvol dat hij de aanpak structureel wil maken. Hij benadrukt dat maatwerk moet worden geleverd en dat het niet gaat om "generale acties".
Bron: nos.nl
Hier nog lonewolves aanwezig? :P.
En wat vinden jullie hier nou van btw?
Voelen jullie dit als een bedreiging?
(e uit continue moet weg in TT, btw)

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 06-09-2013 18:30:28 ]
I´m back.
pi_130890145
Gut, je maakt er 300 van terwijl 't artikel nota bene al in de titel over 15 rept en voegt er nog een taalfout aan toe.

Goed topic.
pi_130890166
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:18 schreef 2thmx het volgende:
Gut, je maakt er 300 van terwijl 't artikel nota bene al in de titel over 15 rept en voegt er nog een taalfout aan toe.

Goed topic.
Ja, klopt maar de rest, dat houden ze geheim. :).
I´m back.
pi_130890213
Er worden er 300 in de gaten gehouden, en 15 worden wellicht preventief vastgezet tijdens bv koningsdag (althans zo zeiden ze het net op het nieuws)
pi_130890245
quote:
14s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, klopt maar de rest, dat houden ze geheim. :).
Maak er dan 10.000 van, klinkt nog spectaculairder. Die overige 9.700 houden ze nog geheimerderer.
pi_130890281
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:21 schreef Take2 het volgende:
Er worden er 300 in de gaten gehouden, en 15 worden wellicht preventief vastgezet tijdens bv koningsdag (althans zo zeiden ze het net op het nieuws)
Ik hoorde net op RTL4 journaal dat er iig 300 continu worden gevolgd... dus artikel van NOS is idd afwijkend...
Was 1 of andere professor bij die uit ging leggen wat voor lui dit waren.
Niet echt BNW'ers.
Maar ik kan me voorstellen dat je een bepaalde samenzweringstheorie aanhangt, en bwvs een daad wilt stellen?
I´m back.
pi_130890294
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:22 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Maak er dan 10.000 van, klinkt nog spectaculairder. Die overige 9.700 houden ze nog geheimerderer.
Zullen idd niet het achterste van hun tong laten zien.
I´m back.
pi_130890358
Nou daar zullen ze een hoop mee voorkomen :')
Als ik het in m'n kop had een of andere aanslag te plegen dan had ik toch zeker geen dreigementen naar dezen en genen gestuurd. Als ik het al gedaan had dan toch zeker niet van m'n eigen pc. Nee, de echte gevaren pakken ze hier natuurlijk niet mee.
pi_130890429
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:26 schreef KolonelKhedaffi het volgende:
Nou daar zullen ze een hoop mee voorkomen :')
Als ik het in m'n kop had een of andere aanslag te plegen dan had ik toch zeker geen dreigementen naar dezen en genen gestuurd. Als ik het al gedaan had dan toch zeker niet van m'n eigen pc. Nee, de echte gevaren pakken ze hier natuurlijk niet mee.
Er zullen lone wolves zijn die als zodanig niet te herkennen zijn idd.
En wrs zijn de lone wolves die als zodanig te onderscheiden zijn niet de echt gevaarlijke lone wolves ook, denk ik.
Maar dat weten de diensten, die die mensen in de gaten houden, ook wel, denk ik.
I´m back.
pi_130890478
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Er zullen lone wolves zijn die als zodanig niet te herkennen zijn idd.
En wrs zijn de lone wolves die als zodanig te onderscheiden zijn niet de echt gevaarlijke lone wolves ook, denk ik.
Maar dat weten de diensten, die die mensen in de gaten houden, ook wel, denk ik.
Als ze dat weten moeten ze gewoon nokken met deze geldverslindende 'preventie'. Een aanslag gebeurt wel eens. Gewoon incalculeren, een dagje rouwen en doorpakken.
pi_130890557
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:30 schreef KolonelKhedaffi het volgende:

[..]

Als ze dat weten moeten ze gewoon nokken met deze geldverslindende 'preventie'. Een aanslag gebeurt wel eens. Gewoon incalculeren, een dagje rouwen en doorpakken.
Zijn wrs paar afwegingen die ze moeten maken.
Steeds zeggen dat er niets aan de hand is.
Dan gebeurt er iets.
Dan vraagt iedereen zich af, waarom hebben jullie dit niet voorkomen?
Nu zijn ze preventief bezig, maar wrs kunnen ze niet alles voorkomen.
Alleen kunnen ze, als er iets gebeurt, wel zeggen dat ze er alles aan gedaan hebben, alleen, zeggen ze dan, je kunt niet alles voorkomen.
Overigens houden ze natuurlijk veel meer mensen in de gaten dan die 300 natuurlijk.
I´m back.
pi_130892247
Schending van privacy
pi_130892373
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:22 schreef Nestalgie het volgende:
Schending van privacy
Bij dit soort types mag dat. ;)
★★★
pi_130900920
Die Rutte mogen ze ook wel opsluiten.
Ура для россии
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:09:53 #15
313372 Linkse_Boomknuffelaar
Stop de wapenlobby. Vrede!
pi_130906373
Dus mensen worden opgesloten zonder dat ze ooit een wet hebben overtreden? :o

Klinkt heel erg eng, maar eigenlijk verbaast het me niets. Nederland is al lang geen rechtsstaat meer. ;(
pi_130916369
Op verzoek van TS een slotje.
Men kan hier BNW / Zonder pardon opgepakt worden in tijden van oorlog. verder over dit onderwerp posten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')