abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130875103
Oorspronkelijke openingspost:

Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen :Y
pi_130875212
PINGU!! *O* Haha nu moét ik wel bestellen!
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:22:40 #3
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130875453
leuke kleertjes!

Isabel slaapt op het moment max 2 * 1.5 uur overdag, dan om 19.15 uur erin en 06.30 wakker. Daar tussen in nog twee flessen waar ze wel voor wakker wordt maar niet wakker genoeg om te gaan spelen.
pi_130875458
Kyara ze hebben bij de H&M datzelfde model jurkje in het grijs met een roze hartje. Lijkt dus wel/niet op dat vossenjurkje. Anders, maar toch hetzelfde :)
Sarcasme. Herken het.
pi_130875542
Ja, die heb ik gezien maar ik vind dat dus niet hetzelfde. Beetje gevoelsmatig maar alleen het model is hetzelfde maar de kleuren en sfeer is totaal anders.

Ik heb nu van de hema eenzelfde soort jurkje (qua model dan)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130875721
Ja die zijn meer gelijk inderdaad, visueel gezien :) Ook erg leuk trouwens!

Jurkjes O+ Ik moet meer kleertjes voor Isa kopen. Dat is wel duidelijk :D
Sarcasme. Herken het.
pi_130875896
Ik zal van het weekend ook weer even de kast opruimen want er is al best wel wat spul in maat 62 dat te klein is en ik denk dat er dus ook wel spul in 68 is dat inmiddels past. En het zal niet de 1e keer zijn dat kleding niet gedragen worden omdat ik alleen naar het cijfertje kijk :(
pi_130876060
Wat een leuke jurkjes op die plaatjes :Y

Ik zit te surveilleren bij een tentamen. Niet het leukste werk maar kan tussendoor wel wat internetten enzo :+
pi_130876138
Internetten terwijl je betaald krijgt ^O^
Oh wacht, dat doe ik nu ook!
Oh nee, het is vrijdag dus mijn parttime dag...
pi_130876191
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:46 schreef Kyara het volgende:
Internetten terwijl je betaald krijgt ^O^
Oh wacht, dat doe ik nu ook!
Oh nee, het is vrijdag dus mijn parttime dag...
Haha, dat is minder dan :P

Ik moet eigenlijk naar de wc. Ben een beetje bang dat ik dadelijk Heel Erg naar de wc moet. En het tentamen duurt nog tot 12u :')
pi_130876939
Kyara die foto op het kleed O+ wat doe jij toch altijd leuke dingen met je drietal!
En vitamine b tegen muggen? :o

Gulara jammer maar klinkt idd alsof het beter is zo :*

Al die jongenskleertjes van h&m heb ik :@ Alleen die pingu niet omdat wit L niet staat -O-

Coco :')
pi_130876950
Coco :D kan je niet even een collega vragen even je plaats in te nemen?

Luc heeft een heel naar hoestje... Kan je die kleintjes al iets vam hoestdrank geven? En gadsamme echt overal snot...
Life is what happens while you are busy making other plans...
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:15:55 #13
381212 Gulara
From the future
pi_130877007
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:44 schreef Cocotrimonium het volgende:

Ik zit te surveilleren bij een tentamen. Niet het leukste werk maar kan tussendoor wel wat internetten enzo :+
Ben jij stiekem een chagrijnig kijkende pensionada! :o
pi_130877027
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:14 schreef Skoap het volgende:

Luc heeft een heel naar hoestje... Kan je die kleintjes al iets vam hoestdrank geven? En gadsamme echt overal snot...
Nou nee, ik zit in een volledig ander lokaal, niemand in de buurt :') Maar ik heb goede hoop: een van de twee studenten is al klaar en net weg gegaan *O* Nu de ander nog. En de wc is dichtbij, dus zodra nummer 2 klaar is ga ik starten met een nummer 2.
:')

Volgens mij is er hoestdrank geschikt voor kindjes rond een jaar hoor! Even googelen, moment.
pi_130877056
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:15 schreef Gulara het volgende:

[..]

Ben jij stiekem een chagrijnig kijkende pensionada! :o
Nee joh! Zelfs nu lach ik vriendelijk. Ik ben volgens mij best een leuke docent ook :D :@
pi_130877095
Skoap, ik vind niet zo snel een merk, maar ik leid uit allerlei berichten wel af dat er zeker hoestdranken bestaan voor kindjes vanaf een jaar.

En zo heel veel jonger is die van jou niet (althans, ik zou het zelf gewoon al geven als het hoesten echt te erg was).
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:21:53 #17
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130877178
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:14 schreef Skoap het volgende:

Je hebt eventueel Daro Thijmsiroop, die's al geschikt voor hele kleintjes. Ik heb het zelf 1 dagje gegeven omdat ze zo'n nare hoest had en ze vond het, uiteraard, heeeerlijk. Het hielp ook nog eens :+
pi_130877180
LOL Coco. De zwangerschapskwaaltjes beginnen al te komen dus :D
pi_130877183
Wow die foto Kyara! En die situatieschets daarna erbij O+ O+ O+

Fieder, wat sneu! Het kan misschien helpen om goed op te letten wat je hem te eten geeft! Door bepaalde dingen juist wel of niet te eten kun je een hoop leed voorkomen en verzachten! Bijv. koemelk (vooral gepasteuriseerde), dat prikkelt je slijmvliezen heel erg, evenals pinda's en sinaasappels bijv. Maar ik weet niet wat hij al krijgt en zo :)
pi_130877223
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:21 schreef Kyara het volgende:
LOL Coco. De zwangerschapskwaaltjes beginnen al te komen dus :D
Helaas, dit is een colitiskwaaltje.

Maar ik heb wel last van een opgeblazen buik :') Ik lijk wel zwanger man! :+
pi_130877272
Coco :D :'( :D Hou je het nog vol?

_O_ Gulara, niet alleen je megaposts, maar dat je het allemaal bij hebt gehouden en vooral onthouden!
Huis klinkt gaaf, maar ik denk dat jullie een goede afweging hebben gemaakt zo! Misschien komt er nog wel een ander huisje voorbij dat wel betaalbaar is O+

Kleertjes... Ik moet van mezelf nu ook eerst de stapel uitzoeken en dan op een briefje schrijven wat er nog mist en aangevuld moet worden. Ik heb veel kleertjes die dan totaal weer niet bij elkaar passen waardoor er alsnog maar een handjevol outfits te maken is geloof ik :') Vooral broekjes ben ik niet zo goed in!
pi_130877358
Ja, dat is mijn probleem ook. Heb laatst wel al wat maillotjes bij de Zeeman en Wibra ingeslagen.
pi_130877499
Echt weer een vak apart, kinderkleertjes uitkiezen en outfits samenstellen! Maar ook wel leuk :D
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:34:25 #24
381212 Gulara
From the future
pi_130877509
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:25 schreef bellelena het volgende:
Coco :D :'( :D Hou je het nog vol?

_O_ Gulara, niet alleen je megaposts, maar dat je het allemaal bij hebt gehouden en vooral onthouden!
Huis klinkt gaaf, maar ik denk dat jullie een goede afweging hebben gemaakt zo! Misschien komt er nog wel een ander huisje voorbij dat wel betaalbaar is O+

Kleertjes... Ik moet van mezelf nu ook eerst de stapel uitzoeken en dan op een briefje schrijven wat er nog mist en aangevuld moet worden. Ik heb veel kleertjes die dan totaal weer niet bij elkaar passen waardoor er alsnog maar een handjevol outfits te maken is geloof ik :') Vooral broekjes ben ik niet zo goed in!
Haha, nou onthouden... :@
Het is meer het gehele topic op één pagina zetten. En dan per drie personen een reactie opschrijven. En zelfs dan vergeet ik er nog wel eens een. Heel veel heen en weer schollen dus. ;)
pi_130877578
Of je quote alles waar je op wilt reageren, daar typ je onder en dan knip je de quotes weer weg :s)
pi_130877591
Fieder, zo deed ik het ook altijd in Z&G! Maar nu heb ik echt maar net aan tijd om alles te lezen! De tijd om uberhaupt te reageren is er maar op gezette tijden, dan heb ik al moeite om het live bij te houden :') En Gulara, jij leest natuurlijk lekker rustig 's nachts :P
pi_130877665
Ja, die Gulara maakt zich er eigenlijk maar makkelijk vanaf!! :P ;)

En kleertjes combineren ja. Mijn man is daar zo'n ster in he O+ (NOT)
Sarcasme. Herken het.
pi_130877694
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:21 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Je hebt eventueel Daro Thijmsiroop, die's al geschikt voor hele kleintjes. Ik heb het zelf 1 dagje gegeven omdat ze zo'n nare hoest had en ze vond het, uiteraard, heeeerlijk. Het hielp ook nog eens :+
thnx! Dat dan zo maar even geven voor hij gaat slapen. Hij hoestte zich steeds wakker vanmorgen en heeft daardoor maar 30 min geslapen....
pi_130877709
L draagt eigenlijk alleen joggingbroekjes, grijs of donkerblauw. Daar past alles wel boven :@ Maar voor jommetjes is het denk ik toch makkelijker, hoef je geen bijpassend maillot en strik te zoeken :P
pi_130877820
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:41 schreef Fieder het volgende:
L draagt eigenlijk alleen joggingbroekjes, grijs of donkerblauw. Daar past alles wel boven :@ Maar voor jommetjes is het denk ik toch makkelijker, hoef je geen bijpassend maillot en strik te zoeken :P
Saar draagt idd ook regelmatig joggingbroekjes. Makkelijk te combineren met shirtjes enzo :Y

Over strikken gesproken, wij hebben komende zaterdag (morgen dus, realiseer ik me net) een fotoshoot van/voor Saar. En ik was erover aan het denken om zoiets met haar te doen:

Dan zie je tenminste echt dat ze een meisje is enzo. Ik vond het wel tof :)
pi_130877828
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:19 schreef Cocotrimonium het volgende:
Skoap, ik vind niet zo snel een merk, maar ik leid uit allerlei berichten wel af dat er zeker hoestdranken bestaan voor kindjes vanaf een jaar.

En zo heel veel jonger is die van jou niet (althans, ik zou het zelf gewoon al geven als het hoesten echt te erg was).
ja idd, even kijken of die Thijmsiroop helpt en anders maar die hoestdrank voor kinderen vanaf 1 jaar proberen! Nog maar een kleine 1.5 maand en hij is al weer 1
pi_130877855
Never mind :)
pi_130877896
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:45 schreef Fieder het volgende:
Never mind :)
Ik heb het niet gelezen, maar ik gok dat het over mijn niet-werkende link ging? :P
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:47:18 #34
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130877900
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:41 schreef Skoap het volgende:

[..]

thnx! Dat dan zo maar even geven voor hij gaat slapen. Hij hoestte zich steeds wakker vanmorgen en heeft daardoor maar 30 min geslapen....
Het haalt net ff dat scherpe randje eraf. Maar het is wel een speciale babyvariant he. Minder sterk denk ik. Beterschap!

Oh Coco, dat vind ik echt niks voor jou :o :D
pi_130877930
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:47 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik heb het niet gelezen, maar ik gok dat het over mijn niet-werkende link ging? :P
jep

gaat ze niet in drakenpak :'(
pi_130878072
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:47 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Het haalt net ff dat scherpe randje eraf. Maar het is wel een speciale babyvariant he. Minder sterk denk ik. Beterschap!

Oh Coco, dat vind ik echt niks voor jou :o :D
Hormonen he, wat die krengen al niet met je kunnen doen ;(
Sarcasme. Herken het.
pi_130878104
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Saar draagt idd ook regelmatig joggingbroekjes. Makkelijk te combineren met shirtjes enzo :Y

Over strikken gesproken, wij hebben komende zaterdag (morgen dus, realiseer ik me net) een fotoshoot van/voor Saar. En ik was erover aan het denken om zoiets met haar te doen:

[ afbeelding ]

Oh Coco, dat is echt zooooo Saar!

Je kan ook oorbellen laten schieten he, zie je ook meteen dat het een meisje is.
pi_130878137
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:54 schreef Kyara het volgende:

[..]

Oh Coco, dat is echt zooooo Saar!

Je kan ook oorbellen laten schieten he, zie je ook meteen dat het een meisje is.
Ohhhh! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Ga vanmiddag toch eerder naar huis, kan ik dat meteen even laten doen. Thx voor de tip! O+

En ja he? Ik zag het, en dacht ook meteen: Saar! :Y
pi_130878540
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:55 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ohhhh! Daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Ga vanmiddag toch eerder naar huis, kan ik dat meteen even laten doen. Thx voor de tip! O+

En ja he? Ik zag het, en dacht ook meteen: Saar! :Y
Pakje is zo lief voor saar maar van jou niet verwacht haha
Ik wou ook oorbellen bij lisa maar me vriend had me afgemaakt als ik t gedaan zou hebben,
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:32:30 #40
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130879015
oorbellen bij een baby vind ik echt vreselijk!

Je kan wel plakoorbellen gebruiken
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:35:29 #41
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_130879077
Als je oorbellen bij je baby doet moet je wel van die grote ringen van 9 cm doorsnee doen O+
pi_130879097
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Als je oorbellen bij je baby doet moet je wel van die grote ringen van 9 cm doorsnee doen O+
minimaal!
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:41:11 #43
381212 Gulara
From the future
pi_130879216
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:37 schreef Fieder het volgende:
Of je quote alles waar je op wilt reageren, daar typ je onder en dan knip je de quotes weer weg :s)
Dat kan dus volgens mij niet op een iPad. -O-
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:42:55 #44
381212 Gulara
From the future
pi_130879258
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:45 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik vind dat de vleugels veels te klein zijn. En die vlinder op het hoofd is stijlbreuk. Ik zou gaan voor een grotere bloem. O+
pi_130879263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:41 schreef Fieder het volgende:
Ik vind het juist de uitdaging om iets buiten de gebaande paden zoals blauwe joggingbroekjes te vinden. Wel lekker voor een dagje thuis ofzo, maar ik trek het ze niet aan omdat het zo hip en tof is. Er is zo enorm veel leuke jongenskleding, je moet gewoon weten waar je kijken moet. :)
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:44:44 #46
381212 Gulara
From the future
pi_130879301
Oh en ik grijp vaak naar leggings voor Pi. Ook nog wel eens meisjesleggings waar ik de strikjes van heb afgeknipt. O-)
pi_130879440
Gulara 8.15 was ze wakker. Slaapkoppie O+

Kyara klinkt als een hele gezellige dag gisteren. En je ochtend met J O+

Olf heerlijk zo'n nacht *O*

En zo herkenbaar dat ze steeds weer een beetje leuker worden. Vanmorgen had ik dat ook weer. Ze lag op grond te kraaien van plezier O+

Kwisted O+

Hoi Mineola :)

Spirit wat gaaf *O*

Kwisted wat een leuk kleding O+

Kyara je kan dat jurkje wel twee keer kopen en dan allebei een andere kleur maillot aan

Coco die kan internetten terwijl ze betaald wordt *O*
En leuk dat je een Photoshoot gaat doen
pi_130879836
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 6 september 2013 11:25 schreef Ik heb veel kleertjes die dan totaal weer niet bij elkaar passen waardoor er alsnog maar een handjevol outfits te maken is geloof ik :') Vooral broekjes ben ik niet zo goed in!
Heb ik ook, maar dan met shirts/ truitjes/ bloesjes/ vestjes. Zou KZ geen workshop kunnen geven? :+
pi_130880055
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:35 schreef Spees_Eend het volgende:
Zoiets? :+

vrijdag 6 september 2013 @ 13:19:46 #50
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130880180
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:15 schreef Kyara het volgende:

[..]

Zoiets? :+

[ link | afbeelding ]
_O- Hoe ze erbij kijken ook :D O+
pi_130880264
D poseert leuk (maar dat is ook ons fotomodel) en J had wat anders verwacht (eten!) toen ze in de bumbo werd gezet dus die kijkt een beetje bedrukt.
pi_130880375
O+ Omen, wat een prachtige foto's van je prachtige meisje!

Kyara :7 O+ O+
pi_130880464
Kyara _O-

Omen O+
  vrijdag 6 september 2013 @ 13:32:02 #54
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130880545
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:29 schreef Skoap het volgende:
Kyara _O-

Omen O+
+1
pi_130880607
Omen lieve foto's O+
Kyara :D heb je M stiekem ook gedaan? ;)
pi_130880932
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:37 schreef Fieder het volgende:
Ik zet gewoon een kladblokje open naast de browser, en dan plak ik het daarna terug. Dan hoef ik helemaal niet heen en weer te klikken. Maar op de iPad kan dat niet natuurlijk! Daarom moet je ook niet aan dat soort posts beginnen op de iPad :+

Kyara wat een beeldige dames ;)

En Omen O+
pi_130881404
We hebben autostoeltjes gekocht!!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nu is ze écht geen baby meer, maar een bijna-dreumes ;( O+

[ Bericht 7% gewijzigd door Kwisted op 06-09-2013 14:40:37 ]
pi_130881405
Zo gesprek in t zhuis. Spannend!

Omen, lief O+
pi_130881472
Spannend Coco! Succes!

Kwisted O+ Wat een grote dame al! En toffe stoeltjes!
  vrijdag 6 september 2013 @ 14:07:15 #60
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130881640
Egopost!

Mijn kleine vriendje weegt 5330 gram en is 58 cm lang. *O*
Hij is vandaag 12 weken, gecorrigeerd is ie 5 weken jong.

pi_130881773
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:22 schreef Kyara het volgende:
D poseert leuk (maar dat is ook ons fotomodel) en J had wat anders verwacht (eten!) toen ze in de bumbo werd gezet dus die kijkt een beetje bedrukt.
Ik wist wie wie was door je ezelsbruggetje. rOse jOlijn toch?? :D
pi_130881921
Ja, klopt Kwisted. Alleen heeft D een lichtroze romper en J een donkerroze romper aan ;)
Mooie stoelen trouwens! Kan die alleen voor- of ook achteruit? Zo te zien vindt ze het wel leuk! O+
M keek ook zijn ogen uit toen hij ineens vooruit kon rijden en dus alles kon zien.

Wow, mooie stats Juud! Zie hem gaan op de curve! *G*

Mooie foto's Omen O+
pi_130881953
Kwisted wat een geweldige stoel die giraf! En die andere is ook mooi. Goeie deal kunnen maken?
Coco hopelijk een goed gesprek!
Juud wow O+ hard onderweg naar het volgende lijntje
pi_130882058
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:15 schreef Fieder het volgende:
Kwisted wat een geweldige stoel die giraf! En die andere is ook mooi. Goeie deal kunnen maken?
Coco hopelijk een goed gesprek!
Juud wow O+ hard onderweg naar het volgende lijntje
De deal kon beter haha, maar de grijze was een showroommodel, dus dat scheelde wel wat. En 15% korting op de 2e. Altijd beter dan niets :Y
En ze vond het heel leuk! Ik heb de hele weg naar huis kiekeboe zitten doen! :D

Coco, succes dadelijk. Wel meteen iets laten weten he!

Juud, goeie curve! Mooie stijgende lijn zeg.

Oh en Kyara ik vind je oorbel fotos echt hilarisch :D
  vrijdag 6 september 2013 @ 14:18:35 #65
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130882077
Kwisted, wat een leuk kind heb jij!
Kyara, toffe foto van je meiden en die in het park was ook zo leuk...zag ik vanochtend.
pi_130882124
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:00 schreef Cocotrimonium het volgende:

Omen, lief O+
Succes! Ben benieuwd!
pi_130882807
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:00 schreef Cocotrimonium het volgende:

Omen, lief O+
spannend! Ben benieuwd.
pi_130883240
Omen je meisje O+

Kyara _O-

Coco succes!!

Juud! Wow wat hard groeien!

Kwisted een giraffe-autostoel! wat gaaf! Wij moeten ook nog steeds op stoeltjesjacht.

Mineola is er nog :W
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:00:53 #69
381212 Gulara
From the future
pi_130883479
Mijn baby ligt na de 'laatste' voeding op bed nog even op m'n arm. Opeens graait ie met z'n arm naar m'n gezicht, doet z'n ogen open, geeft me een aai. Daarna doet z'n ogen weer dicht en verschijnt er een glimlach op z'n gezicht. O+ O+ O+
pi_130883658
O+ O+ O+
pi_130883842
Coco ik ben benieuwd!!
pi_130883893
Kyara die foto's met oorbel _O-

Juud wat groeit hij goed. Wat zei de arts over die vaccinaties?

Coco succes

Ik doe bijna altijd posten op mijn iPad. Ik gebruik notities om mijn post niet kwijt te raken.

Dank voor jullie reacties op mijn foto. :*
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:20:24 #73
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130884042
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 14:00 schreef Kwisted het volgende:
We hebben autostoeltjes gekocht!!

SPOILER
Nu is ze écht geen baby meer, maar een bijna-dreumes ;( O+
Ooh, die giraffe is echt gaaf, die wil ik ook als J. niet meer in zn maxicosi past (wat nog wel tot 14 maanden duurt als ie niet snel een groeispurt krijgt ;() ...
pi_130884760
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:00 schreef Gulara het volgende:
Mijn baby ligt na de 'laatste' voeding op bed nog even op m'n arm. Opeens graait ie met z'n arm naar m'n gezicht, doet z'n ogen open, geeft me een aai. Daarna doet z'n ogen weer dicht en verschijnt er een glimlach op z'n gezicht. O+ O+ O+
O+ :'( O+
pi_130884802
Gulara O+
Hier begint het ook te komen, tijdens het fles drinken kijkt hij me éindelijk aan (soms) en dan een handje op mijn wang O+ (of hij houdt mijn onderkin vast :') )
pi_130884816
Of hij slaat keihard op je wang met vlak handje :{
pi_130884878
*O* Mooie lijntjes Juud!!!

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:00 schreef Gulara het volgende:
O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+ O+
pi_130885025
Krijgen kindjes diarree van een ab kuur? :{ voor het eerst sinds maanden weer een vieze romper
  vrijdag 6 september 2013 @ 15:52:56 #79
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130885053
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:46 schreef Suikertante het volgende:
Gulara O+
Hier begint het ook te komen, tijdens het fles drinken kijkt hij me éindelijk aan (soms) en dan een handje op mijn wang O+ (of hij houdt mijn onderkin vast :') )
_O-

Hardop lachen in de pauzeruimte, bedankt he oO<
pi_130885078
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:52 schreef Fieder het volgende:
Krijgen kindjes diarree van een ab kuur? :{ voor het eerst sinds maanden weer een vieze romper
Ja daar kunnen ze heel erg van aan de diarree gaan! in de gaten houden ook :Y
pi_130885117
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:52 schreef Fieder het volgende:
Ja dat kan heel goed.
Volwassenen ook trouwens :+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_130885136

Oefenen ? door bl0emetje - Jilke

O+
pi_130885207
Ik ben zo diep onder de indruk belle, F is echt veel te lui voor dit soort dingen! :D
pi_130885216
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:55 schreef bellelena het volgende:

O+
O+

O wat heerlijk. Gaan we nog eens meeten? O+
pi_130885607
Suiker, hij is wel een beetje aan het rollen geslagen al toch? Ben zelf ook echt onder de indruk, je ziet d'r per dag gaan!

quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:57 schreef Tally het volgende:

[..]

O+

O wat heerlijk. Gaan we nog eens meeten? O+
Jaa, dat lijkt me heel leuk!!!
pi_130885730
Mij ook O+

En nu ga ik de buurvrouw even vertellen dat ze dr nieuwe hond al tig keer roept met de naam van haar overleden hond :')
Gek hij luistert heel niet.
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:25:21 #87
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130886301
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 15:55 schreef bellelena het volgende:

O+
Nin :o doe normaaaaaal! :D

Dat zie ik E écht nog niet doen! (Maar ik ga dr dit weekend wel eens op t kleed neerleggen oO< Nadat dat is stofgezogen :') )
pi_130886309
Zo ik ben een beetje bijgelezen!
Dat krijg je als je weer aan het werk moet. Maar we hebben nu weer weekend.
Morgen weer naar de dierentuin met Ow, vorige keer vond hij het echt fantastisch!

Verder heb ik hele mooie stats gezien, mooie foto's en weet ik verder gewoon niet waarop te reageren. Jullie hebben zoveel gekletst afgelopen dagen.
Dus ik zwaai maar gewoon :)

O en Gulara, ik was idd vannacht weer wakker, en die nacht daarvoor en die nacht daarvoor...... Gaap ;) balen van het huis, maar t klinkt als een verstandige beslissing.
pi_130886546
Babyhandjes op je gezicht (of onderkin(nen)) O+

Gesprek ging goed. In principe voorziet de longarts geen problemen, ook al kunnen we nu niet scannen en testen. Dat gaan we gewoon weer doen als ik niet meer zwanger ben.

Qua medicijnen: aangezien ik vanaf de bevruchting gestopt ben met de bloedverdunners, kan hij zich ook niet voorstellen dat dat kwaad heeft gedaan. Dus dat is mooi.

Eigenlijk is het dan nu een gewone zwangerschap. Kan nog altijd misgaan, maar in ieder geval geen extra zorgen vanuit de andere hoek :-) Woensdag eerste afspraak bij de gyn.
pi_130886583
*O* *O* *O*
pi_130886599
Kijk Nin nou gaan! O+
pi_130886652
Fijn Coco! *O*

Nin, knap hoor!

Gulara O+

Loj, geen verbetering in de nachten dus :* Heb je al eens gedreigd met rijstebloem?
pi_130886835
Wat super goed Coco!
pi_130886971
Belle, Nin is echt vlot! Superknap O+
Whahah Tally dat schiet niet op nee
Coco wat fijn! *O* was hij verbaasd? :D
pi_130887290
Nin, zo sterk al, en die kop met haar ook al O+
Sarcasme. Herken het.
pi_130887310
Coco *O*
pi_130887327
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:25 schreef LadyBlack het volgende:

[..]

Nin :o doe normaaaaaal! :D

Dat zie ik E écht nog niet doen! (Maar ik ga dr dit weekend wel eens op t kleed neerleggen oO< Nadat dat is stofgezogen :') )
Haha, sinds Nin hier op het kleed komt is er ook opeens al 3 keer gestofzuigt waar we dat eerder 2 keer per jaar deden :')
pi_130887405
Nin _O_

Wat een leuk pakje heeft ze aan O+
pi_130887422
Ik heb een apart kleed voor de kindjes. Dat kleed van de parkfoto's ligt normaal gesproken binnen. Zachter dan op de houten vloer, het kan in de was (fijn met spugers...) en het is echt een plekje voor hen. Ik nam het ook altijd mee als ik met M ergens op visite ging: kleed uit, speelgoedjes erop en dat was dan zijn uitvalsbasis en dat voelde voor hem ook wel prettig geloof ik.
pi_130887515
Mijn knappe Pluisje O+ Als ik nu zie hoe ze de afgelopen week elke dag steeds al beter kan opdrukken en zo, dan zou het me niet verbazen als ze binnen nu en een paar dagen werkelijk gaat kruipen!

Spirit, d'r haar begint nu echt te wapperen in de wind en te zwieren in het water O+

Kyara, wat een goed idee! Ik ben ook opzoek naar een kleedje dat daar geschikt voor is, maar nog niet iets kunnen vinden. Vooral dat meenemen, had ik nog niet eens aan gedacht!
pi_130887586

Ze lacht wel maar vond het niet te eten!

SPOILER
pi_130887664
Tally O+ Wat een mooie ogen! En die tweede foto, wat een enorm schattig neusje O+ (En je oudste mooie krullen!)
pi_130887724
Haha geweldige foto's Tally!

Coco O+ *O*

En Kyara wat een goed idee! Ik leg nu het boxkleed op de grond maar dat is wat klein. En ik heb het zelf gemaakt en weet niet hoe stevig het is, dus ik doe hem niet in de droger. En dat zou voor zo'n kleed wel heel handig zijn, want dat haalt de kattenharen (daar maakt ie kattendarmen van :') ) er zo goed af!
pi_130887844
Wij hebben deze

Maar je zou ook kunnen zoeken naar een picknick plaid. Die hebben ook een waterafstontende onderkant (en ik vind het zelf fijn dat het daardoor niet teveel schuift op onze houten vloer).
pi_130888789
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:00 schreef Tally het volgende:
Ze lacht wel maar vond het niet te eten!

Dan moet je smurfen proberen Tally :Y)
SPOILER
En zijn echt leuk samen O+
pi_130888860
Kyara die kleed is echt gaaf
pi_130889531
Wat een leuke foto's Tally :D

Omen _O- ze smurft hem goed!

Kleed komt trouwens gewoon van de Ikea en ik heb er meerdere gezien op de diverse meets.

Zo, en nu ga ik eens kijken of de dames worteltjes lusten.
pi_130890883
Tally wat zijn ze leuk samen O+ en mmmm :Y)
quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:56 schreef Kyara het volgende:
Omen _O- ze smurft hem goed!
:D
pi_130890943
Kyara ik vind jouw J. zo leuk!!!

Belle, kan jouw filmpje nu niet zien maar zelfs het eerste beeld is echt gaaf! Echt snel hoor :)

En Omen, jouw meisje is echt knap. O+

Coco heeft goed nieuws, binnenkort Tom! Jeeeee!

En nog de gezusters van Tally! Ik wil ook nog wel een meisje mettertijd!

Hier in de trein naar huis, WEEKEND. 2 dagen babyknuffelen! Ik kreeg de hele dag foto's van m'n vriend, lekker voorop op de fiets, in het wagentje bij de Ikea, lekker spelen en eten. Dan vind ik m'n drukke weken wel jammer. Maar nu ga ik het lekker inhalen!
pi_130893615
Coco, goed nieuws *O* Nu gewoon lekker gaan genieten van je zwangerschap O+ En misschien kunnen jullie bij de gyn al wel het hartje zien/horen :Y

Belle, wat knap van Nin! Wat is ze sterk al! En ze is natuurlijk super mooi en leuk pakje :D

Tally _O- dat snoetje vol eten! Leuk duo heb je daar ook!

Riley :D Wat een schoonheid is ze toch. Volgende keer wil ik ook een Riley O+

De buit van vandaag ^O^
SPOILER
pi_130894012
Goede buit Kwisted! Die laarsjes O+

En ja hoor, Nin heeft zostraks al een stuk of 5 vooruit-kruipjes achter elkaar gedaan *O* Van die echte, met haar knietjes onder haar lichaam en zo!
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:13:04 #112
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130894354
Wauw!
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:15:18 #113
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130894482
Ik ben aan het broeden op een manier om E handig op de grond te leggen. Stom glad laminaat hier, em het boxkleed blijft dus ook niet liggen.

Misschien maar even boven op de logeerkamer, die heeft ultra-laagpolige vloerbedekking!
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:18:55 #114
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130894662
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:15 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ben aan het broeden op een manier om E handig op de grond te leggen. Stom glad laminaat hier, em het boxkleed blijft dus ook niet liggen.

Misschien maar even boven op de logeerkamer, die heeft ultra-laagpolige vloerbedekking!
Wij hebben hier een kleed van kidzimpuls. Ideaal ding, onderkant is waterdicht, dus ook bruikbaar buiten op nat gras (was ideaal op de camping). Ik heb maat M, die is zo ruim, dat ik er zelf ook lekker bij kan gaan liggen. Dng is ook makkelijk te poetsen, gewoon met een vaatdoekje en afwasmiddel.

Deze dus: http://www.kidzimpulz.nl/speel/speelkleed

Heb m geloof ik gekocht tijdens een actie, scheelde weer twee tientjes :P

O, en op ons gladde laminaat blijft ie prima liggen, best een dik kleed, en vrij stug, dus kruipt niet op...
pi_130894815
LB L vindt het fijn om op ons bed te spelen. Hij heeft daar goed grip, we hebben een stevige matras en als hij zijn hoofdje even niet meer omhoog kan houden valt hij lekker zacht.

Oh en Nin :o knappe meid!
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:25:09 #116
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130894952
Wow Nin! :o! Noor rolt nog niet eens :'). En drinkt weer belabberd. Hier komt de fameuze 4-maanden dip langzaam dichterbij ofzo.
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130895477
Oja laminaat hebben wij ook, tot nu toe ging het oefenen kruipen eigenlijk even goed op zowel het laminaat als het vloerkleed. Ze glijdt wel beter op het laminaat trouwens *)

Spelen en rollen en zo op het bed is hier ook hip, inderdaad Fieder, veel grip!

XM, komt vanzelf heus wel al dat gymnastieken :D Het drinken is dan weer niet zo leuk...

MM, zien er mooi uit die kleden! Heb je een 'gewone' of zo'n buitenspeelkleed?
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:43:34 #118
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_130895813
Heb een buitenspeelkleed, knalrood! J. Kruipt nog niet, maar rollen doet ie er volop op!
pi_130895898
Wij hebben trouwens ook van die foam puzzeltegels. Die hebben ook redelijk wat grip voor kruipen en zo.
pi_130897876
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:47 schreef Spees_Eend het volgende:
Even een snelle :* voor Gulara vanwege haar superpost en omdat een minuut waarin een baby huilt 10 minuten duurt. Laat staan vier uur. En sterkte voor zieke baby's ;( . Op de rest reageer ik straks, ik ga nu naar het Philips Stadion met.roodwitte baby voor de jaarlijkse foto op het PSV voetbalveld van alle baby's die het afgelopen jaar geboren zijn :+ Kom ik Shandaly of Kwisted nog tegen? :D
Ik zag mijn naam... maar had geen tijd om te reageren. Nee, ik ben er niet geweest; allereerst omdat ik het niet wist, en ten tweede omdat ik gewoon moest werken (vandaar ook het gebrek aan tjd om te reageren :( ) en anders misschien nog niet... Ben wel een beetje een voetbalfan, maar meer van FCTwente dan van PSV...

Heb jij leuke foto's nu?
pi_130898135
Wat gaan de kleine babietjes hier allemaal snel zeg!
Of heb ik nu gewoon zo'n trage? Femke doet geen moeite om te rollen of te kruipen of te bewegen in welke willekeurige richting dan ook...
  vrijdag 6 september 2013 @ 21:26:24 #122
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_130898274
Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar de injecties tegen het RS-Virus heb ik ook besproken met de kinderarts.

Ze was het met me eens dat ie minder risico loopt om heel erg ziek te worden, want hij krijgt bv, groeit goed, is gezond, is na de 32 weken geboren en gaat niet naar een kdv. Wij zijn zelf zelden ziek, dus zijn weerstand krijgt niet al opdonders van andere virussen.

Hij kan het altijd krijgen, maar ook andere dingen kan ie krijgen, waar ie ook ziek van kan worden. En om dan te gaan spuiten om iets af te zwakken waar ie wellicht niet meer ziek van zal worden als ieder ander kind dat is dan een flinke belasting voor hem.

Ze mocht me niet adviseren om ze niet te geven, maar kon het volkomen begrijpen dat ik het niet wil doen en vond het prima als ik het niet laat geven.

Hij heeft nu al de hele middag geslapen en gehuild, meer opties waren er niet, intens verdrietig en gespannen was ie na zijn reguliere inentingen.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:13:14 #123
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130901344
Och arme D... ;(

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:21 schreef Fieder het volgende:
LB L vindt het fijn om op ons bed te spelen. Hij heeft daar goed grip, we hebben een stevige matras en als hij zijn hoofdje even niet meer omhoog kan houden valt hij lekker zacht.
Ons bed heeft best een grote kuil in het midden :') dus dan moet ze rollen tegen de heuvel op, ook zowat.

Belle, op t laminaat kan natuurlijk ook, eigenlijk laat ze dr hoofd nooit vallen. Alleen bij rollen naar dr rug kan dr hoofd wel een harde landing maken :X
pi_130901625
Fijne kleedtips! :Y
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:18:54 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130901736
Ik bedenk nu dat mijn schoonmoeder nog een speelkleed aan het maken is! Hopelijk is die binnenkort klaar :')
pi_130903129
Ik heb dit kleed, ook echt een aanrader en lekker groot :)

http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=134&merk=9579

Goede foto's weer O+ Zo leuk om al die andere blije baby's te zien O+

Wij zijn vanavond lekker uit eten geweest terwijl mijn ouders oppasten. Hoorden we toen we haar ophaalden dat ze de hele avond heeft gegild en niet wilde slapen :@ Voel me zo schuldig nu -O- Toen we daar aan kwamen was ze eindelijk in de wipper op de eettafel in slaap gevallen.
Sarcasme. Herken het.
pi_130903361
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 22:40 schreef Spirit82 het volgende:
Ik heb dit kleed, ook echt een aanrader en lekker groot :)

http://www.baby-dump.nl/i(...)oep_id=134&merk=9579

Goede foto's weer O+ Zo leuk om al die andere blije baby's te zien O+

Wij zijn vanavond lekker uit eten geweest terwijl mijn ouders oppasten. Hoorden we toen we haar ophaalden dat ze de hele avond heeft gegild en niet wilde slapen :@ Voel me zo schuldig nu -O- Toen we daar aan kwamen was ze eindelijk in de wipper op de eettafel in slaap gevallen.
Dat kleed heb ik ook! Bevalt goed idd!

Ach gossie. Maar zoiets kan altijd gebeuren dus toch proberen je niet schuldig te voelen :*
pi_130903382
Ach wat sneu Spirit. Ik kan wel zeggen dat je je niet schuldig hoeft te voelen maar ik zou het zelf ook heel naar vinden. Maar weet wel dat het een volgende keer niet zo hoeft te aan hè. Had je liever gehad dat ze je gebeld hadden?
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:48:11 #129
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130903493
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:25 schreef XcUZ_Me het volgende:
Wow Nin! :o! Noor rolt nog niet eens :'). En drinkt weer belabberd. Hier komt de fameuze 4-maanden dip langzaam dichterbij ofzo.
Die 4 maanden eetdip is hier ook gearriveerd. D dronk vanochtend maar een halve fles. Ik wist niet wat me overkwam, hij die meestal de allerlaatste druppel uit de fles wil hebben. flessen nadien gingen iets beter, maar ook niet je van het.

:* voor alle zieke baby's.

En mijn baby deed vandaag zowaar zelf een omrolpoging, maar kwam ik aanraking met het activity center in de box. vond hij niet erg want op je zij kun je overal bij was zijn ontdekking en op je rug niet.

Verder niet bijgelezen, drukke dag gehad.

En ik kreeg van de kapper vanavond het advies om tegen haaruitval bij de tuinen of de drogist iets met kiezelzuur of silicium te kopen. Dat zou goed helpen.

[ Bericht 1% gewijzigd door -mandy- op 06-09-2013 22:58:12 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:52:30 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130903757
Ahh spirit -O-

Ik laat mijn moeder of vriend echt beloven dat ze me bellen als E huilt, het idee dat ze zo verdrietig is ;( dan helpt de borst toch het beste.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:53:41 #131
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130903820
Oh Spirit :* , dan kijk je ook niet met een leuk gevoel op de avond terug.

Goed geslaagd Kwisted!

Succes Coco.

Mooie stats Juud!
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_130905183
Spirit, niet leuk maar dat betekent vaak dat de volgende keer supersmooth gaat ;)

Mandy, zo denkt F ook, hoe makkelijker hoe beter! :+

Oja! Ik ben ongesteld! *O* *O* *O*
pi_130906022
Is dat feestwaardig Suiker? :? Of kan dat helpen tegen klachten? Of wil je graag een cyclus om meer babies te krijgen?

En spirit, echt kut! Ziet ze je ouders veel?
pi_130906320
Nee het is nog simpeler, ik ben dus niet zwanger :+
Ik menstrueerde nog helemaal niet en ik begon ineens te twijfelen.. :@

F heeft trouwens ook wel eens een uurtje gehuild bij mijn ouders, maar de keer erna waren we de hele dat weg en gedroeg hij zich voorbeeldig. Net als bij ons dus eigenlijk ;)
pi_130906349
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:07 schreef Suikertante het volgende:
Nee het is nog simpeler, ik ben dus niet zwanger :+
Ik menstrueerde nog helemaal niet en ik begon ineens te twijfelen.. :@
Dat was pas een goeie spoiler geweest! :+
pi_130906682
Hallo allemaal. Ik wil me hier komen melden met Eline ze is geboren 30 augustus en ze is zo O+
Een erg tevreden meisje die het goed doet!
Ze was 3995 gram en 54 cm bij de geboorte.

Natuurlijk horen hier ook wat fotootjes bij :P

Net geboren en net de kleertjes aan

Lekker slapen in de wieg (en ze heeft grote voeten :P )

Met grote broer
nee we zijn niet naar het PSV stadion geweest voor een foto, daar vonden we haar toch net wat te klein voor..

Lekker knus bij mama O+

Of we al veel mee zullen praten hier weet ik niet, t gaat zo snel hier ;) maar ik kom me vast af en toe wel eens melden
pi_130906817
Ohhhhh Hillie die wiegfoto! O+
  zaterdag 7 september 2013 @ 06:12:54 #138
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130909343
Wat een lieve foto's hillie O+

Iemand nog een tip... Bij het geven van de fles, gaat de eerste 100-120 cc prima. En dan begint het. Hoofd wegdraaien, kauwen, in slaap vallen, speen wegdrukken, etc. Vaak doen we dan ff boeren, tussendoor verschonen om dan te kijken of de resterende 50-60 cc er nog in wil. We bieden in totaal dus ca. 160 aan. Soms lukt dat wel, soms niet. Ze geeft amper hongersignalen, dus meestal is het maar beetje op de klok kijken van nou nu ongeveer. En soms gaat het ook prima en drinkt ze veel meer dan dat. Ze zou >900 moeten drinken op een dag, maar gister was het dus maar 825. We komen al maar aan 5 voedingen op de dag en 1 nachtmutsje voor het slapen gaan. Ze zou dus eigenlijk wel meer dan die 160 per voeding moeten drinken.

Iemand een idee? Of moeten we dit weer uitzitten. Ben bang dat ze gaat afvallen...
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_130909427
Het is in elk geval helemaal herkenbaar XM, F doet dit nu een week of twee. Hier eoept iedereen dat het bij de leeftijd hoort! Ik houd gewoon ons ritme aan. En wat bij ons ook helpt: we laten de fles dan even voor wat het is en bieden hem vijf minuten later of als hij gaat slapen weer even aan. Dan trekt hij soms toch nog even de hele fles leeg. We laten het van de daginname afhangen of we hem wakker maken voor een zesde fles. We proberen boven de 800 te komen maar vaak haalt hij dat niet.
Ik maak me daar geen zorgen over :*

Hillie, wat een prachtmeisje O+ en de foto's met broer vind ik altijd zo aandoenlijk! Welkom! :W
  zaterdag 7 september 2013 @ 07:11:43 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130909438
Hillie welkom, wat een schatje heb je!! Inderdaad, die wiegfoto O+ O+

XM, hoe kom je nou weer aan die >900 :? Volgens mij groeit Noor prima toch? Als ze de fles wegduwt heeft ze waarschijnlijk geen honger meer. Waarschijnlijk voer je haar gewoon goeie slagroom :Y)
pi_130909442
Noor groeide toch prima? En mocht zelf aangeven als ze genoeg had zolang dat maar niet onder de 600cc was?
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_130909448
Hllie wat een O+

XM mijn idee is dat ze vol zit. Ik zou me echt niet zo zorgen maken om wat ze nou minimaal binnen moet krijgen. Ze krijgt bv en de meeste bv moeders weten niet hoeveel hun baby binnen krijgen. Is ze naar haar flesje over het algemeen vrolijk en tevreden? Dan zou ik daar naar kijken. :*
  zaterdag 7 september 2013 @ 07:28:38 #143
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130909463
E werd om 6:45 wakker! Lijkt een nieuwe tijd te worden, tussen 6 en 7. Ze lag er laat in, want we zijn nog even naar een openluchtconcert met klassieke muziek geweest. Was hier in de wijk, zo tof! :D
  zaterdag 7 september 2013 @ 07:32:00 #144
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130909475
Wat een beauty hillie!

Mooie tijden LB!

Ik sluit me helemaal aan bij wat omen zegt xm
pi_130909485
Ik heb een slaapkoppie. Riley werd wakker. Maar ik moest effe naar het toilet. Is ze weer in slaap gevallen O+

Gisteren heeft ze overdag 2 keer geslapen (1 keer 2 uur en de tweede zo'n anderhalf uur). Verder was ze zo vrolijk O+
pi_130909498
Spirit wat jammer ;( wel blijven proberen hoor!
Omen heerlijk toch?
Hillie wat een lief meisje O+
XM sowieso wat de rest zei, ze doet het goed! Maar wat je nog zou kunnen proberen is een 123 speen, dan kun je op het laatst de opening wat groter maken zodat ze niet zoveel moeite hoeft te doen.

L knapt alweer iets op. Vannacht heeft hij goed geslapen en de koorts is gezakt. Alleen zn eetlust is minder. Zn groente spuugde hij uit. Ik hoop dat dat weer bijtrekt. :{
pi_130909506
Ik zit steeds naar die voeten te kijken! Wow!
pi_130909509
Wat Omen zegt. Als je bv geeft heb je geen idee. Ga af op het gedrag en de plasluiers, dat telt.
pi_130909538
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 00:24 schreef hilliebillie het volgende:
Hallo allemaal. Ik wil me hier komen melden met Eline ze is geboren 30 augustus en ze is zo O+
Een erg tevreden meisje die het goed doet!
Welkom! Klinkt als genieten :Y En wat een popje O+

Suiker, dacht ik even dat je me in het andere topic kwam vergezellen ;) :+ bummer!

Dat ikea kleed hebben wij trouwens ook :s)

Ik moet zo gaan opstaan en klaarmaken. Hebben dadelijk fotoshoot van mijn oma/moeder/mijzelf/saartje. O+
pi_130909547
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 07:46 schreef Ticootje het volgende:
Ik zit steeds naar die voeten te kijken! Wow!
Welkom/leuk dat je er bent/wat een leuke foto's/....

"Die voeten!!!!"

:') :+

En zo groot zijn die toch heul niet? of wil dit zeggen dat saar ook schuiten heeft en het me daardoor niet opvalt? :+
Maar serieus, ik vind ze echt niet zo groot.
pi_130909549
Goedemorgen :D

Coco, fijn dat t goed was bij de longarts. Nu maar wachten op de echo :D

En het tegenovergestelde voor Suiker, Jeej ongesteld!

XM, zou me nog geen zorgen maken hoor. Het is zo herkenbaar van mijn eerste maand thuis. Iedere 10 cc die er niet inging maakte ik mij zorgen over. En nu is het gewoon een grote beer :) En wat de rest ook ook zei he, bv is geen kv. Flessen kv dronk hij niet helemaal leeg (in de eerste maand) terwijl hij na een fles bv vaak begon te huilen omdat hij meer wou.

quote:
17s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:33 schreef Kyara het volgende:

Loj, geen verbetering in de nachten dus :* Heb je al eens gedreigd met rijstebloem?
Ik heb al een paar (avond) papjes uitgeprobeerd, zonder effect. Maar hij heeft vannacht geslapen van 12 tot 6 :D dus eens kijken of ik nu een goed papje heb gevonden :D Hoe was jouw nacht?

Ik had nog niet gejuicht voor Nin!!

Welkom Hillie wat een schatje.

En ik weet nu denk ik waarom Ow zo zit te klagen met z'n eten. Hij wil alles koud want het tandje komt door!!! Ik voelde (en zag iets) scherps :D dus vandaag nog maar veel foto's maken van mn kleine baby zonder tand en dan kan ik aankomende week jullie foto's laten zien van m'n grote baby met tand ;)
pi_130909553
XM, het klinkt inderdaad meer als een volle baby. Op een gegeven moment gaan ze sowieso wat minder drinken he? En jij geeft bv, dan komt het sowieso niet zo nauw* met de hoeveelheden.

*ook met flesvoeding komt het niet zó nauw, aangezien niet ieder kindje hetzelfde is, etc.
pi_130909584
goedemorgen! c_/

Hier was het klokje rond vannacht *O*

Coco veel plezier bij de shoot! Wat gaan jullie precies doen?

Hilllie daar ben je! Nogmaals gefeliciteerd met E.line! Heel schattige foto's,wat een klein hummeltje. Ik vind de voeten heel erg meevallen, maar F.leur had zelf ook grote voeten. Die heeft nooit babysokjes gepast, die had meteen 6-12mnd sokken aan :')

XM ik heb niet echt advies. Maar over het algemeen klinkt het alsof Noor het tegenwoordig goed zelf kan regelen. Niet teveel zorgen maken hoor! Kijk inderdaad naar de luiers en het gedrag!

Loj, tandje zit eraan te komen *O* geen kapotte billen?

suiker ongesteld :D haha

SPOILER

[ Bericht 19% gewijzigd door Kwisted op 07-09-2013 16:45:45 ]
pi_130909618
Kwisted waaaaaaauw dat broekje is echt geweldig! En jurkje ook heel mooi, goede verjaarsoptie. En ohja, dat h... :D
pi_130909651
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:11 schreef Kwisted het volgende:

SPOILER
Het jurkje staat haar geweldig!! O+

Dat broekje-met-bretels heeft Saartje ook. Zij transformeert alleen bijna meteen tot een jongetje, zodra ze dat aanheeft :D :+

Geen idee wat we gaan doen eigenlijk. Gewoon, beetje spontaan als het kan. Ik hou niet van (te) geposeerd/stijf/cliché. Dat gezegd hebben, gooi ik er meteen deze geposeerde foto in. Zoiets vind ik namelijk wel tof en dit gaan we wel doen, dus dat ik geen idee heb is niet waar, maar buiten deze foto om: geen idee :+

SPOILER: voorbeeld foto
Oh, hurray voor de goede nacht *O*
pi_130909656
Kwisted leuk!!!!

Suiker fijn dat je ongesteld bent geworden.

XM probeer het los te latenm kyan heeft nog nooit 900 cc op. Na de vier maanden dip zat hij vaak op 650 cc en die doet het meer dan prima.

En verder weet ik het echt niet meer.
pi_130909658
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:02 schreef Cocotrimonium het volgende:

*ook met flesvoeding komt het niet zó nauw, aangezien niet ieder kindje hetzelfde is, etc.
+1. Riley ging pas beter drinken toen ze rond de 6 maanden was. Daarvoor kwam ik echt niet bij het minimum. Ik ben daarom maar gaan kijken naar haar gedrag en alertheid. In plaats van me te focussen op de hoeveelheid kv

Veel plezier bij de shoot.

Kwisted. Jouw meisje is echt een dotje O+
pi_130909660
wooow coco dat is een leuk idee!!! Wat leuk ook 4 generaties

Ach en je moet Saar gewoon een knipje indoen, dan is t instant meisje! ;)
pi_130909670
Welkom hillie! Van harte met Eline O+

Wat is Nin snel belle O+ Hier ook nog veel luiheid hoor. Behalve als hij boos is, dan kan alles :')
pi_130909671
F.leur had trouwens het tegenovergestelde met drinken. Die dronk echt wat ik haar gaf (afgekolfde melk in flesje) Die dronk op een gegeven moment flessen van 250ml :o (of ze aan de max op een dag kwam wist ik niet, want ze dronk dan bijv. 2 flessen en 2x borts)
Maargoed dat was óók niet fijn. Ik kreeg het niet bij elkaar gekolfd en dat gaf me veel stress. Later bleek dat ze met minder ook tevreden was en het goed deed.
pi_130909675
Worden jullie babies trouwens altijd wakker met een dikke plasluier? Nu ik twee weken 5 dagen ben weggeweest is d'r luier 's ochtends nauwelijks nat. Ik vind het raar. Ze drinkt overdag wel echt absurd weinig als ik er niet ben maar drinkt 's avonds redelijk aan de borst. En 's nachts nog een keer. Ze doet het prima dus maak me in dat opzicht weinig zorgen maar was benieuwd naar 'jullie' ochtendluiers.
pi_130909681
Nope Kwisted de billen zijn nog heel :) gelukkig maar. Het jurkje is ook echt mooi
Maar dat broekje O+ echt helemaal famtastisch! :D

(Nu ga ik doorfokken tot ik ook een meisje heb :p)

Ik heb trouwens wel een klacht: Ow wilt niet meer knuffelen en alleen maar spelen :( ;)
ik heb een fantastische voorbeeld foto, maar daar sta ik zelf zo verrot op dat ik hem niet durf te plaatsen ;)

http://www.mijnalbum.nl/i(...)8359266&key=4L83HKPJ

[ Bericht 7% gewijzigd door Loj op 07-09-2013 08:45:33 (wow, m'n mobiel kan foto's bewerken) ]
pi_130909690
Oh en XM ik heb oprecht geen idee waar je die nieuwe getallen nu weer vandaan haalt, maar formules als zoveel ml per kilo lichaamsgewicht zijn a. maar een richtlijn, en b. niet voor de rest van haar leven, en niet eens voor de eerste 6 maanden per se. Fieders reusje drinkt vast ook niet wat volgens die formule bij z'n gewicht hoort. Wat mijne deed weet ik niet door borst, maar leek ook ontzettend te fluctueren. Maar alles is al 1000x gezegd, maar het komt allemaal niet echt aan. :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Olf op 07-09-2013 09:31:10 ]
pi_130909695
Olf, hier altijd een flinke plasluier in de ochtend. L. drinkt ook nog wel veel in de nacht hoor.
pi_130909703
Kwisted omg dat broekje! O+

Nu moet ik toch ook een meisje. Zit niets anders op!
pi_130909776
hier wisselend, soms een enorm volle plasluier en soms bijna niets...
Maak me er maar niet druk om zolang goed drinkt.
pi_130909854
Kwisted, kleertjes staan haar echt leuk!

Coco, dat is wel een leuk idee voor een foto!
nog gelukt met de oorbellen gister ;)

XM, daar ga je weer... wat hierboven ook al is gezegd: probeer je niet blind te staren op getallen en gemiddelden. :*

Loj, goede nacht *G*

Hier wel een ok nacht. Ongeveer 1,5 uur wakker geweest tussen 5 en half 7 met 3 kinderen die iets moesten. En om 7.15 was oudste dochter weer wakker dus die heeft heerlijk tussen ons in gespeeld in bed O+ Lekker handig hoor, 1 ochtendmens tussen 4 uitslapers... :D

Welkom Hillie! Lieve foto's! En ik vind d'r voetjes inderdaad best wel groot. Maar dat lijk al snel minder als ze spekbeentjes krijgen.
pi_130909874
Loj die foto :D
pi_130909911
Oh ja welkom Hillie.

Hier houden we ook van uitslapen, maar de kinderen denken daar anders over. Kyan komt tegenwoordig om kwart over zes.

Ik heb gister even een eetschema gemaakt dat we naar 2 flessen gingen en een bordje pap. Nou vond hij de pap niet te eten dus uiteindelijk toch een fles gemaakt, maar hij deed het er prima op.
even zijnn gewicht in de gaten houden en dan kijken of we in ieder geval met 1 fles minder kunnen.

schema nu:
06.00 - 07.00 uur fles 180/6
10.00-10.30 uur fruit + evt soepstengel
12.00 uur boterham en pap (of fles 180/6)
15.00 - 15.30 uur thee/water met liga
18.00 uur groente evt aardappel
18.30 - 19.00 uur fles 180/6
pi_130909961
Frummelbaby O+

En goedemorgen! Isa is gewoon niet in haar hum blijkbaar. Gisteravond dus huildrama (we brengen haar volgende keer gewoon weer ja, m'n moeder past sowieso twee dagen per week op) en net was het weer gillen zodra ik haar neerlegde. Fles wilde ze niet, verschonen was huilen.... Op het speelkleed wilde ze wel. Ze rolt nu alle kanten op en kletsen joh :D Eigen willetje dus blijkbaar O+

XM.., je doet het weer ;(

Suiker jeuujjj bloed, gefeliciteerd *O*
Sarcasme. Herken het.
pi_130910104
Kyara vind jij F van Kwisted naakt niet mooi ofzo? :D :+

Serieus, de kleertjes staan haar geweldig :Y

Coco superleuk, de shootdag! En extra bijzonder nu met stiekem nóg een uk in je buik O+

Olf, hier s morgens inderdaad wel flinke plasluiers, maar soms ook een bijna lege. Correspondeert ook niet met wat hij drinkt, geen idee hoe dat komt! Oja en geniet van je vrije weekend!
pi_130910133
Wisselende plasluiers an sich vind ik ook niet erg maar omdat ze max 100cc vocht binnenkrijgt (nouja, ook nog het vocht uit fruit en groente gelukkig!) terwijl ik op werk/stage ben wilde ik er extra op letten. Maar ga gewoon dit weekeinde even opletten nu ik er wel ben. Al knal ik uit elkaar van stuwing en drinkt ze maar niet. Gekke baby. Veel te druk met mijn prachtig gebouwde torens vernietigen. *;
pi_130910454
Coco wat een gaaf idee!

Suiker wat fijn!

Hier ook altijd volle plasluiers in de ochtend. Maar Luc drinkt ook al 2-3 bekers diksap en/of thee/water weg

Kwisted leuke kleertjes maar dat broekje met die laarsjes is duidelijk mijn favoriet O+

XM probeer naar N te kijken. Zolang ze een happy baby is je niet te veel zorgen maken. BV komt echt niet zo precies.

En verder weet ik het al niet meer :@

Hier gelukkig weer een goede nacht! De derde op een rij. De sprong is ook afgelopen dus hopelijk blijft het zo.
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:24:21 #174
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130910632
loj,, hier gaat dat precies zo, spelen ftw! Knuffelen is so overrated.

Hier 1 fles vannacht, gaat weer de goede kant op. Wel enorm smerige tandenpoepluiers. Volgens mij komen ze boven eerst.
Schema is
03.30 fles 150/5
07.30 fles 180/6 misschien dat we daar een papfles van gaan malen
10.00 fruit en water
12.00 fles 180/6 en halve boterham
16.00 cracker/rijstwafel met water
18.00 avondeten <-- dol op vis!
19.15 fles 180/6
23.00 fles 180/6

Gisteren had ze om 19.15 een fles van 210/7. Echt waar ze het laat :o

Kwisted, gaaf broekje, ben alleen bang dat ze dan echt voor een jochie wordt aangezien. Van de week had ze een roze legging aan en een mevrouw bleef stug volhouden dat het een jongetje was. Ik heb er maar niets over gezegd.

Hier meestal volle plasluiers maar ik verschoon na 19.00 uur niet meer en dan drinkt ze nog twee flessen.

Isabel is vandaag 37 weken en 6 dagen. Net zo lang buiten de buik als in de buik!! *O* *O* *O*
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:26:52 #175
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130910658
Foto! *O*
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:27:46 #176
381212 Gulara
From the future
pi_130910666
XM, ik was laatst helemaal in de war dat Pi een beetje ondervoed zou zijn door jouw getallen. :o ;)

Je gaat wel erg aan de bovenkant zitten qua eten. Borstvoeding.com zegt het volgende:

Een baby drinkt: 'gewicht in aantal kilogram x 150 milliliter per dag', met een maximum van ongeveer 900 à 1000 milliliter. Om te bepalen hoeveel afgekolfde melk aangeboden moet worden, kan deze hoeveelheid gedeeld worden door het aantal voeding per dag.

Bijvoorbeeld: een baby van 3 maanden oud heeft het gewicht van 5 kilogram. Per dag drinkt hij dus 5 x 150 = 750 milliliter per dag. Als hij zeven keer per dag drinkt, drinkt hij per voeding ongeveer 105 à 110 milliliter.

En zelfs zij nemen de formule volgens mij nogal ruim. De volgende formule kom ik ook nogal eens tegen:

Gewicht in aantal kilogram x 120-150 milliliter per dag

Je zit dus met je 900 milliliter heel erg ruim en aan het maximale dat aangeboden mag worden!
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:28:55 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130910687
Oh coco, wat fijn trouwens dat de longarts geen problemen zag!

En die foto _O_ Heb gelijk mijn schoonzusje getipt, die heeft ook 4 generaties. En ik ga t gewoon ook doen maar met 1 fotootje minder :)
pi_130910790
Gulara, die rekensom uit je voorbeeld kende ik niet eens, maar hij klopt hier wel aardig! Sticker is iets meer dan 5 kilo, moet dus ongeveer 750cc drinken, drinkt 8 a 10 keer per 24 uur, en drinkt afgekolfd 75 tot 100cc per keer. :)

Ik zie nu pas die 4-generaties-foto, wat tof Coco!
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:43:16 #179
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130910897
E is ca 6 kilo (naar boven afronden mag, toch? oO< ), en zou dus op 6 voedingen moeten zitten? Ik geloof dat we net van 8 naar 7 zijn gegaan. Op het kdv drinkt ze 2x 150-180cc (vandeweek 180 bv + 30 nutrilon omdat ze nog honger had :o ), maar uit de borst drinkt ze denk ik veel minder.

Maar nogmaals: het is bv dus geen exacte wetenschap.
pi_130910912
Waarom zou ze op 6 voedingen moeten zitten LB, waar haal je dat uit? :)
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:45:21 #181
381212 Gulara
From the future
pi_130910934
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:43 schreef LadyBlack het volgende:
E is ca 6 kilo (naar boven afronden mag, toch? oO< ), en zou dus op 6 voedingen moeten zitten? Ik geloof dat we net van 8 naar 7 zijn gegaan. Op het kdv drinkt ze 2x 150-180cc (vandeweek 180 bv + 30 nutrilon omdat ze nog honger had :o ), maar uit de borst drinkt ze denk ik veel minder.

Maar nogmaals: het is bv dus geen exacte wetenschap.
Nee joh! Gewoon haar aantal voedingen in die formule zetten.
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:52:44 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130911063
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:44 schreef L-E het volgende:
Waarom zou ze op 6 voedingen moeten zitten LB, waar haal je dat uit? :)
Gewicht in aantal kg x 150 ml toch? :@

Nu weet ik weer waarom ik niet van dit soort formules hou :') Ik raakte bij wiskunde altijd zodanig in de war dat mijn docent me verbood om wiskunde in mijn pakket te kiezen _O-
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:54:10 #183
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130911086
Ohja nee duh ik snap m al 8)7

Anders zou een kind steeds meer voedingen moeten gaan drinken :') En een kind van 3 kilo maar 3 voedingen _O-

Hoe dullig kun je zijn :')
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:56:31 #184
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130911133
Gulara, Noor is door de 6kg heen denk ik. Dus dan zou het 6x150 = 900 moeten zijn. Ze drinkt 5 volwaardige voedingen en 1 droomvoeding. Dus gedeeld door 5 zou ze 180 per fles moeten drinken en door 6, 150. Meestal zit ze meer op die 150, maar drinkt ze dus maar 5x150 en 1x iets van 80-100 meestal. Maar gister dronk ze ineens 110 waar ze dan 150 had 'moeten' drinken.

Ik vind het gewoon lastig. Vanaf wanneer gaan ze minder drinken eigenlijk?
pi_130911165
Ze gaan minder drinken als ze meer gaan eten. :)

LB :D
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:59:39 #186
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130911189
Ik voel me echt zo dom nu :') hopeloos...
pi_130911630
Hier is het natuurlijk anders met FV maar bij het consultatiebureau zeiden ze dat 700 cc meer dan genoeg was en F is de 7 kg voorbij. Dus voor Noor moet dat zéker genoeg zijn dan, lijkt me.

Ik vind dat vier en vijf maanden de rommelmaanden zijn. Als je het uitrekent moet hij nu geloof ik 900 cc drinken maar 1000 is dan de max (het aantal corresponderende schepjes dan). Dat is natuurlijk een marge van niks, daar gaat geen baby zich dagelijks aan houden, laat staan twee maanden lang. 8)7
Dan ga je bijvoeden en langzaam wordt het drinken dan minder. Dat is ook aanrommelen. Ik denk dat vier maanden een goed moment is om het meten los te laten en gewoon te kijken naar de pretbek van je baby :Y
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:23:25 #188
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130911652
Gelukkig maar Coco dat er geen problemen zijn.

Die rekensom heb ik net ook even gedaan, (7kg * 120-150 = 840 tot 1050) blijkt dat meneer hier ook het minimum krijgt 800ml (meestal 4 van 200cc), en af en toe 4 van 200cc + 1 van 100cc.
Maar ik denk dat ik het zelfde heb als LB met formules. Ik kom er ook niet uit
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:23:52 #189
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130911660
Amen Suiker :Y

(pretbek :D )
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:31:24 #190
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_130911797
En Noor is nog geen 4 maand. Dat belooft nog wat :').
  zaterdag 7 september 2013 @ 11:41:40 #191
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_130911973
De kinderarts in het ziekenhuis gaf aan dat die 150 ml een gemiddelde. Het ene kind doet het prima op 100 ml en het andere op 200 ml. De 100 ml is wel de ondergrens in het ziekenhuis. Isabel moest toen minstens 500 ml per dag krijgen (was toen bijna 5 kilo).
pi_130912367
Oh Becky ik vergat je te feliciteren met deze bijzondere dag O+
  zaterdag 7 september 2013 @ 12:36:27 #193
381212 Gulara
From the future
pi_130913078
Omen wat is je meisje toch een leukerd! O+ Ik vind d'r koppie lief en ontdeugend tegelijkertijd. O+ En ze eet ook smurfen! :o Kleine gargamel! :)

Kyara je meisjes! O+ Zelfs met oorbellen vind ik het stijlvolle dames. O+
En zou Pi het geweten hebben wie het fotomodel was. ;)

Juud, je jongetje groeit goed hè! Fijn. :)

Kwisted, je kind is uit de autostoel ontsnapt! :o Ik had d'r eerder nog wel gespot, blij ei! O+
En leuke kleren! Die foto van achteren, het lijkt wel een kleuter! :D Ik ben fan! En ik wil door d'r haar kroelen. :P

Tally je meiden lijken op elkaar. O+ Prachtige krullen heeft je oudste. O+
En die eetfoto. :Y)

En een vers baby'tje! O+ Die kusfoto met grote broer is heel lief! O+
En Pi had ook buitensporig grote foto. Het lijkt best bij te trekken. ;)

Leuk foto idee Coco!

Nou dit waren mijn plaatjes reacties. ;)

En mijlpaaldag. Pi heeft gegeten. Het was kei tof! O+ :9 O+ :Y) O+
pi_130913329
*O* Welkom Hillie met je prachtige dochter O+

*O* Bijzonder mijlpaal voor Becky en Isabel O+

-O- XM, ik sluit me aan bij de rest :* Nin drinkt uit de borst, maar volgens mij drinkt ze echt geen hele liter per dag. Als ik kolf is dat ca. 100-130cc. per voeding (uit 2 borsten samen) en ze drinkt 6 voedingen per dag. Ze is nu 6300gram en groeit dus hartstikke goed!

Foto's van Kwisted gemist! Maar je meisje is sowieso leuk ;)

Coco, tof idee! Maar ik denk niet dat mijn oma die foto 'begrijpt' en er dus goed aan mee kan/wil/zal werken :D Ze is veel traditioneler. We gaan hier een 4 generatie foto gewoon op de bank maken binnenkort. Al ingewikkeld genoeg om die te maken zonder dat ze overdreven gaat zitten poseren denk ik :P

Pi :Y) eetsmakelijk!
  zaterdag 7 september 2013 @ 12:50:27 #195
381212 Gulara
From the future
pi_130913403
Nou ja, Belle. Vergeet ik zomaar Nin! En ik heb het filmpje juist net nog aan (8> laten zien.
We waren onder de indruk! Wat is ze sterk joh! En ze heeft zo'n mooi koppie. O+
pi_130913466
Pi weer aan het eten geslagen.

En die generatiefoto is gaaf!!!

Becky beetje zelfde schema dus. Alleen zonder de late en de nachtfles.

En gefeliciteerd met de mijlpaal.
pi_130913510
Coco wat een geweldig idee die generatiefoto!
As naar dat schema moeten wij ook toe werken. Alleen het brood is voorlopig nog een fles, brood eten lukt nog niet helemaal. Duurt nog wel even denk ik. Verder echt precies hetzelfde
Klopt het dat 800 ml Nutrilon 2 max is?
Suiker hoera, ongesteld *O*
Becky hoera voor de bijzonder mijlpaal *O* ik zeg ook; foto!
Gulara, wat goed! Wat heeft hij op?
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 08:37 schreef Olf het volgende:
Oh en XM ik heb oprecht geen idee waar je die nieuwe getallen nu weer vandaan haalt, maar formules als zoveel ml per kilo lichaamsgewicht zijn a. maar een richtlijn, en b. niet voor de rest van haar leven, en niet eens voor de eerste 6 maanden per se. Fieders reusje drinkt vast ook niet wat volgens die formule bij z'n gewicht hoort. Wat mijne deed weet ik niet door borst, maar leek ook ontzettend te fluctueren. Maar alles is al 1000x gezegd, maar het komt allemaal niet echt aan. :@
Dan zou mijnes 1,5 liter moeten nu :')
pi_130913555
Oja, Suiker niet zwanger -O-

:P ;)

Maar kan me voorstellen dat je daar toch even opgelucht over bent!

Gulara, ja, ze gaat hard! Maar nu ligt ze lekker te slapen :z
pi_130913858
Ook even hier delen, een kort zombie-film (7 minuutjes) over een (gebeten) vader die zijn baby-dochtertje wil redden O+

Ik kreeg er gewoon een beetje kippenvel van op het eind! En ook tof gedaan vond ik :P

pi_130913936
Noem eens een goede reden waarom een alerte, niet-pasgeboren baby zichzelf honger zou laten lijden als er genoeg voor handen is?

En stel dat ze vreselijke honger heeft en om duistere redenen toch niet haar melk drinkt, wat ik me niet kan voorstellen, dan vindt het doemscenario plaats en dan valt ze af. Is het dan voor altijd verloren? Dan weegt ze over 2 jaar nog steeds zes kilo? Daar kom je toch gewoon achter en dan grijp je in? (En ja, ik spreek uit ervaring. Lijntje boog af bij 4 maanden, ben een keer extra gaan wegen. In twee weken was hij niet aangekomen, maatregelen getroffen en sindsdien alles weer ok. Hij is nu 1,5 en hij doet het nog steeds. Hij loopt, rent en lult me de oren van de kop. Een maand minder groeien heeft hem geen blijvende ontwikkelingsachterstand opgeleverd. Zó kwetsbaar zijn ze nou ook weer niet)

In mijn ervaring kunnen kinderen heel goed hun verzadigingsgevoel monitoren. Mijn zoon kan letterlijk de ene hap genietend naar binnen werken en bij de volgende hap stellig 'klaar' zeggen. Ze zijn niet bezig met bijzaken als te veel, te weinig of 'nog 2 slokken en het is op'. Ik wil zo'n grens van mijn kind altijd respecteren en zeker in dit geval omdat het een fundament is voor een gezonde omgang met voedsel. Is in de huidige maatschappij ook geen overbodige luxe.

Nou ja, two cents enzo
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_130914158
Fee doet het op 5 voedingen. Ik maak flessen van 150ml maar ze maakt maar 1 fles per dag echt leeg. Ze groeit als een malle dus ik maak me niet druk :)
pi_130914220
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:54 schreef Fieder het volgende:
Coco wat een geweldig idee die generatiefoto!
As naar dat schema moeten wij ook toe werken. Alleen het brood is voorlopig nog een fles, brood eten lukt nog niet helemaal. Duurt nog wel even denk ik. Verder echt precies hetzelfde
Klopt het dat 800 ml Nutrilon 2 max is?
Suiker hoera, ongesteld *O*
Becky hoera voor de bijzonder mijlpaal *O* ik zeg ook; foto!
Gulara, wat goed! Wat heeft hij op?

[..]

Dan zou mijnes 1,5 liter moeten nu :')
Echt veel brood eet hij ook nog niet hoor. Daarom krijgt hij dan ook nog de fles.
Pap is vooralsnog geen succes :P

We hebben de 2de fles verlaat door tussendoortje. En daardoor de derde fles laten vervallen.
pi_130914622
Belle ik moest er een beetje van huilen :') ook stiekem best eng :@

quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:24 schreef As1981 het volgende:

Echt veel brood eet hij ook nog niet hoor. Daarom krijgt hij dan ook nog de fles.
Pap is vooralsnog geen succes :P

We hebben de 2de fles verlaat door tussendoortje. En daardoor de derde fles laten vervallen.
L vindt pap ook niet zo. Papfles gaat wel redelijk. Ik wil eigenlijk 's ochtends en 's avonds een papfles doen ipv bordje. Dan zit ik op 3 flessen.

Ik vind het nogal wat, van 1 liter naar 3 flessen van 180 :@ langzaam afbouwen maar. Hij krijgt er wel veel naast, maar dat krijgt hij nu ook al.

Hoe geef jij liga? Wel gewoon uit het vuistje?
pi_130914674
Het einde he, 'my name is Rosie' O+ :'( O+
pi_130914784
Ja gewoon uit het vuistje. Kyan kreeg er wel wat naast maar niet structureel. Daarom even een schema gemaakt en blijkbaar trekt hij het zo op drie flessen.

Papfles doen we maar niet ivm het onrustige drinken.
pi_130914877
Dan heb je iig weer 1 onrustig moment minder ja :Y fijn dat hij het hier goed op doet.
Welke liga heb jij dan? Ik heb nu vanaf 6 maanden maar die moet ik nog verkruimelen dacht ik? Geef jij die dan gewoon? Of heb je een andere
pi_130914915
Nee heb gewoon die. Maar heb die van 4-6 maanden ook nooit verkruimeld. Beide gewoon zo gegeven.
pi_130914952
[quote]0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:42 schreef bellelena het volgende:
Het einde he, 'my name is Rosie' O+ :'( O+
[/quote]

Ja :'( (eigenlijk begon ik al bij die autosticker van mama)
pi_130914999
Onze dochter van 6 weken heeft de laatste week ineens veel pukkeltjes op haar gezicht gekregen. en nu gaan ze ook naar haar nek en borst toe. Mijn vrouw geeft borstvoeding. Is dit de oorzaak? Is het erg? Gaat het vanzelf weer over? Of kunnen we toch beter even bij de huisarts langsgaan?
pi_130915000
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:51 schreef As1981 het volgende:
Nee heb gewoon die. Maar heb die van 4-6 maanden ook nooit verkruimeld. Beide gewoon zo gegeven.
Ah thanks! Ga t vanmiddag meteen proberen. :Y

Ik ben ook nog op zoek naar goede soepstengels en rijstwafels met niet teveel zout. Toch maar eens langs de reformwinkel, die zit niet echt in de buurt
pi_130915164
Stansfield, komt door de hormonen in de bv ja! Gaat vanzelf weer over :)
pi_130916148
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:54 schreef Stansfield het volgende:
Onze dochter van 6 weken heeft de laatste week ineens veel pukkeltjes op haar gezicht gekregen. en nu gaan ze ook naar haar nek en borst toe. Mijn vrouw geeft borstvoeding. Is dit de oorzaak? Is het erg? Gaat het vanzelf weer over? Of kunnen we toch beter even bij de huisarts langsgaan?
Mijne had dat bij 7 weken opeens gekregen, was 2 weken later helemaal weg, komt inderdaad door hormonen. Gewoon even minder foto's maken ;)
pi_130916299
Bedankt voor de reacties.

En idd even wat minder foto's ;) Nu maar afwachten wanneer het weer minder wordt.
  zaterdag 7 september 2013 @ 14:42:04 #214
381212 Gulara
From the future
pi_130916329
Ja stansfield heel normaal. Maar het was helaas niet na twee weken weg, heeft er toch wel een maand gezeten. Gezicht, nek en borst inderdaad. Het is vanzelf overgegaan. Nu is het weer een knapperd. ;)

En hij rolde! Van z'n buik naar z'n rug. Niet gezien want hij lag op bed, maar hij zal wel niet gevlogen zijn ofzo. *O*
pi_130916381
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 12:47 schreef bellelena het volgende:

Foto's van Kwisted gemist! Maar je meisje is sowieso leuk ;)

nee hoor ;)

Becky, bijzonder mijlpaal! *O*

Ik wil ook foto's :D
pi_130916437
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:42 schreef Gulara het volgende:
Ja stansfield heel normaal. Maar het was helaas niet na twee weken weg, heeft er toch wel een maand gezeten. Gezicht, nek en borst inderdaad. Het is vanzelf overgegaan. Nu is het weer een knapperd. ;)

En hij rolde! Van z'n buik naar z'n rug. Niet gezien want hij lag op bed, maar hij zal wel niet gevlogen zijn ofzo. *O*
Pi! Oude rollerrrr! *O* zo kom je nog eens ergens, volgende keer wel even aan je moeder showen!

Ik wacht naarstig tot m'n baby moe wordt, en dannnnnn GA IK EEN MIDDAGDUTJE DOEN! *O*
pi_130916832
Heh Olf.. welterusten alvast ;) Geniet ervan.

Voor mij ook een klein mijlpaaltje... het is precies een jaar geleden dat ik positief testte! En het resultaat daarvan ligt nu heerlijk te slapen in d'r bedje boven.
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 september 2012 08:44 schreef Shandaly het volgende:
Aargh!!!!
Kijk dit nou:
SPOILER
Wel bizar om je eigen posts van rond die tijd te lezen...

Ik ga haar zometeen wel wakker maken, want we moeten nog een boodschapje doen. Ik ga straks pasfotootjes van haar laten maken zodat we komende week een identiteitskaartje aan kunnen gaan vragen.
pi_130916949

[ Bericht 100% gewijzigd door robazizo op 07-09-2013 15:04:20 (Foutje, sorry! ) ]
pi_130918691
Een middagdutje aankondigen is natuurlijk vragen om hyperactiviteit, 2 poepluiers en een dikke kopstoot :X

Vind het streepjesjubileum wel een heel speciale hoor Shandaly! Die streepjes op dat plastic ding zijn nu gewoon een dochter! En niet zo maar een!
pi_130918787
quote:
*O* *O* *O*
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:03:15 #221
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130918826
quote:

Wat goed van Pi!!!
pi_130918906
Shandaly mooie mijlpaal ja! Ik vond dat ook bijzonder (ook al dacht ik er pas een dag te laat aan)!

En Pi, hoera! En dat komt allemaal door dat hapje? :D
pi_130918911
O+ Shandaly, wat bijzonder om het terug te lezen he, nu je weet wat er van is gekomen! Mooi jubileum!

*O* Rollende Pi!

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:43 schreef Kwisted het volgende:

[..]

nee hoor ;)

Becky, bijzonder mijlpaal! *O*

Ik wil ook foto's :D
O+ Wat een poppetje!
pi_130919065
F heeft een stoel! Hij zit continu naar alles te lachen in de stoel :D
Ik dacht dat hij erin zou verdwijnen en om zou vallen maar hij is al veel groter dan ik in mijn hoofd had.. Ineens zie ik voor me hoe hij een gekookt worteltje op tafel plet O+

SPOILER
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:15:43 #225
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130919178
Geweldige foto Suiker!!!
pi_130919260
Suiker O+ Wat een goeie pret!

Is het een Tripptrapp? Wij hebben die! Maar dan lichtroze. We hebben er ook een Playtray bij! Nin kan er ook al heel goed in zitten, super schattig O+
pi_130919487
Wat een leuke foto Suiker! En wat lijkt hij al goed te zitten. Als je een kussentje/zitverkleiner erin doet past het helemaal. En dat pakje O+ Die had ik voor M moeten hebben, die heeft een tijgah als knuffel.

*G* voor Pi voor het rollen en de eerste hapjes! *G*

Mijlpalen voor Shandaly en Becky!

J heeft vandaag amper geslapen, is vrijwel de hele dag beneden en gewoon vrolijk en gezellig. :?
pi_130919990
Suiker wat cool! :D O+ L kan helemaal nog niet zitten :{
Kyara oh jee dat belooft wat :D
pi_130920443
Belle het is inderdaad een Tripp Trapp, maar als we hem aanschuiven past hij gewoon aan tafel. Nu zal hij alles wel via zijn ellebogen van tafel werken zodat we uiteindelijk toch een playtray kopen, maar voor nu vind ik het wel even prima. Ik wilde oefenen met het zitten zodat hij straks aan tafel kan zitten als hij hapjes krijgt O+

Kyara ik heb nu een handdoek achter hem gevouwen in het model zitverkleiner inderdaad. Dat zit wel wat steviger :Y En je weet nooit, misschien heeft J gewoon een hele goede dag! Het klinkt wel erg leuk O+

Fieder ook niet in zo'n stoel? Ik sta zelf versteld namelijk!
pi_130920539
Hij hangt nog wel heel erg he, dus ik zou hem er niet te vaak in zetten. Dan kun je beter een bumbo of zo gebruiken die helemaal ondersteund.

M is pas met 7 maanden in de trap trap gegaan, pas toen vond ik dat hij stevig genoeg zat zonder te hangen.

Het ene kind is sneller dan het andere, maar kijk uit dat je hem er niet te vroeg in zet.
  zaterdag 7 september 2013 @ 16:59:05 #231
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130920545
Ohh Suiker O+

Verder las ik over een etende en rollende Pi! ^O^

Olf, lekker geslapen?
pi_130920634
Die Bumbo ondersteunt dus beter? Ik vind het zo'n afzichtelijk ding ;(
Ik dacht elke dag vijf minuutjes ofzo, is dat teveel?
pi_130920750
Ja, maar daar zitten ze helemaal omsloten. Tot hoog in de rug en aan de zijkanten. Toen wij net begonnen met hapjes vond de fysio zelfs de bumbo nog te vroeg voor de 1e hapjes. Dat ging in de wipstoel. Dat vond ik uiteindelijk heel irritant dus na de 2 weken pauze toch maar in de bumbo gezet. J zit er prima in maar D is toch ook nog wel wankel.
pi_130920866
Hmm, ik dacht dat het qua knoeien handiger was als hij iets rechter op zou zitten. In die BB wipstoel ligt hij eigenlijk. Ik zal de Bumbo nog eens overwegen ;)
Ik zet hem op de bank ook regelmatig in de hoek trouwens, dan kan hij ons zien en de kat aaien (slaan) enzo. Daar win ik dan ook niet de beste-mama-award mee zeker.
pi_130920972
Geen idee.... ik weet alleen dat je een kinderstoel pas gebruikt als een kind goed zelfstandig kan zitten.

Af en toe een beetje oefenen in de kussen lijkt me niet zo'n probleem, ruggetje moet ook sterker worden en dat wordt het ook niet door maar op je rug te blijven liggen.
pi_130921018
Bedankt voor het meedenken :)
  zaterdag 7 september 2013 @ 17:16:46 #237
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130921127
Het is waarschijnlijk zo dat een kind eigenlijk zelf moet kunnen gaan zitten? Maarja, soms is praktisch ook een criterium lijkt me.
pi_130921271
Vergeet niet dat eten ook veel energie kost. Zeker die 1e hapjes. Als ze dan ook nog veel energie kwijt zijn met het in balans blijven en het zitten dan is dat een beetje teveel van het goede.

Dat was althans de uitleg van onze fysio. Niet dat dat heilig hoor. En ik wil ook niet steeds de partypooper zijn :@
pi_130921376
Nou ik wilde net zeggen, je bent wel de partypooper hoor Kyara. Altijd als het leuk is kom jij er weer tussendoor om het beste voor te hebben met onze baby's :{w :+
pi_130921820
Moet zeggen dat kyan hier eigenlijk best goed zit en soms ook best lang in de kinderstoel zit. Hij hangt niet echt. Dus hier zit hij dus al wel in de kinderstoel. Ook wel in de bumbo hoor (welke ik ook echt afschuwelijk vind), maar die gebruiken we het meeste in de douche.
pi_130922673
Suiker die foto :D

En rollende Pi! *O* (hier gebeurde dat laatst ook. Sticker schrok er zo van dat hij Heul Hard moest huilen :') ;( Hij heeft het niet meer gedaan, was duidelijk een toevalstreffer :+ )
pi_130922693
Maar is het zo erg dan dat iets soms wat meer energie kost? :@ Ik bedoel, als je kind daar goed mee om kan gaan, zou het geen probleem zijn toch? Of zeg ik nu iets heel stoms? :@
Sarcasme. Herken het.
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:14:56 #243
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130922759
Die kinderstoel wacht ik hier ook nog wel een paar maanden mee, tot hij iets stabieler zit.

Vandaag hebben we wel een weer een fase afgesloten. Reiswieg is nu definitief naar zolder en verhuisd voor de buggy op de ligstand. Hij vond het geweldig. Alleen op de foto natuurlijk net niet meer.
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:19:22 #244
171422 LadyBlack
paint it black
pi_130922877
Mijn vriend is as we speak ook de kinderwagenbak aan het ombouwen tot buggy :) ben benieuwd hoe E het vindt!

Is straks ook handiger als het kouder wordt, we hebben dan een handige slaapzak-hoes bij de buggy-inzet.
pi_130923049
Ik moet hem er nog steeds op zetten! die twee keer per week dat hij in iets anders dan de draagzak naar buiten gaat zet ik hem nog steeds in de mc, maar de buggy-inzet is wel wat gezonder natuurlijk!
  zaterdag 7 september 2013 @ 18:37:38 #246
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130923379
Die hebben wij ook idd LB. Ideaal.
Volgend weekend gaan we een weekendje weg, en voor langere tochtjes heb je een boos kijkende D in de reiswieg, en de mc is niet voor langere stukken idd. Deze is superhandig, en kun je ook opvouwen zonder er iets af te halen of dergelijke.

Is het ombouwen al gelukt LB?

Als je hem maar 2x/week gebruikt is de nood idd minder hoog om het om te bouwen Suiker.
pi_130923881
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:12 schreef Spirit82 het volgende:
Maar is het zo erg dan dat iets soms wat meer energie kost? :@ Ik bedoel, als je kind daar goed mee om kan gaan, zou het geen probleem zijn toch? Of zeg ik nu iets heel stoms? :@
Nee, maar als je het combineert met 1e hapjes dat kost het 2x zoveel energie en dat vinden ze waarschijnlijk niet zo leuk.

Als jij ondersteboven hangend aan een trapeze een 3 gangen menu moet bereiden kost dat ook veel energie zeg maar.
pi_130923922
Ik vond dat zo wennen he, van de bak naar de inzet. Zeker als ze dan ook nog vooruit kijken. Dat je zelf dat contact mist en zo :'(
Echt een afscheid van een fase.

/emomuts
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:01:14 #249
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130924109
Daar zie ik ook wel tegenop idd, dat je hem niet meer ziet zitten/liggen en wat hij dan aan het doen is. ;( .
pi_130924122
quote:
17s.gif Op zaterdag 7 september 2013 18:55 schreef Kyara het volgende:
Ik vond dat zo wennen he, van de bak naar de inzet. Zeker als ze dan ook nog vooruit kijken. Dat je zelf dat contact mist en zo :'(
Echt een afscheid van een fase.

/emomuts
Ik heb de buggyseat nu pas omgedraaid met bijna 1 jaar :@ Ik vond het zo gezellig om naar haar te kijken. Maarja, het kind verdraaide zowat haar nek om alles te kunnen zien :')
Ik vond het ook weer zo'n 'momentje' dat je weer een stapje verder gaat.
*zucht*

Ik ga vanavond lekker naar een feestje! *insert wijnglas smilie' })
pi_130924130
Afscheid van een fase heb ik nog niet gehad, geen emotioneel afscheid in elk geval.. ik ben benieuwd wanneer het gaat komen, want het is wel iets voor mij om dan veel te diep na te denken over de laatste keer dat... O+ :'(
pi_130924156
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:01 schreef Suikertante het volgende:
Afscheid van een fase heb ik nog niet gehad, geen emotioneel afscheid in elk geval.. ik ben benieuwd wanneer het gaat komen, want het is wel iets voor mij om dan veel te diep na te denken over de laatste keer dat... O+ :'(
Ligt hij nog bij jou op de kamer?
Dat vond ik een groot 'moment'
pi_130924355
Hij heeft twee nachten naast m'n bed gestaan, toen is hij naar het ledikant gegaan, maar we hebben niet echt aparte kamers. Ik moet nu mijn bed uit, een trapje af en sta ik in de "babykamer", een halve verdieping lager. Maar eerlijk gezegd baalde ik op die derde dag al dat ik geen deur dicht kon doen :@ Ik heb er best lang over gedaan voor ik door zijn ademhaling heen sliep :')
pi_130924619
:D luidruchtige baby....

Ik sta juist overal bij stil. Ook niet altijd handig maar probeer wel bewust bepaalde perioden af te sluiten. Net zoals ik ook vrij obsessief ben met dingen vastleggen.
pi_130924724
Onze wagen kan gelukkig beide kanten op, dus ik kan hem nog zien. Hij vindt het ook nog fijn om mij te kunnen zien, hij zoekt veel bevestiging

Tot nu toe vind ik iedere verandering alleen maar leuk en spannend. Maar ik probeer ook alles bewust af te sluiten. Ik heb het alleen moeilijk als iets opeens voorbij is, zodat ik de laatste keer niet bewust heb beleefd. Zoals de laatste keer dat L op mij sliep, opeens was dat klaar en ik was er niet op voorbereid. ;(

Ik heb weer de hele dag voor L staan koken O+ maar volgende keer doe ik het wat rustiger aan, ben best moe. En ik was vergeten dat wij ook nog moeten eten :')

Kwisted veel plezier!
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:23:06 #256
378192 -mandy-
I am who I am
pi_130924746
Zo voorkom je wel dat bepaalde dingen voorbij zijn voor je er erg in hebt, en je later nog tastbare herinneringen hebt.

Maakte hij zoveel lawaai suiker :p ?
pi_130924750
We hebben vandaag opa een boekje gegeven: opa vertel 's. Bij het doorbladeren vond opa het erg leuke vragen en hij gaat ook zeker wat invullen voor Bram. <3
Er zitten ook genoeg vragen bij die J niet eens van z'n vader weet, erg leuk om straks aan Bram te kunnen geven als hij ouder is.
pi_130924870
Oh dat heb ik wel Kyara, ik heb echt zóveel foto's!Ik heb sinds hij geboren is van elke dag een map vol foto's. Elke dag, alsof ik dat ooit nog uit kan zoeken. Gelukkig stuur ik F-fotomails naar de oma's en opa's, daar staan de leukste foto's in dus die kan ik makkelijk weer vinden om af te drukken voor in het plakboek van het eerste jaar.

F maakte niet zoveel lawaai trouwens, maar het is iets hormonaals ofzo, ik word nog steeds wakker als hij zich omdraait. Ik heb de eerste maand met oordoppen geslapen maar mijn oren raakten er enorm geïrriteerd van. Gelukkig val ik nu meteen weer in slaap als ik hoor dat het goed is.

Die opa- en omaboekjes vind ik ook altijd leuk maar ik denk dat mijn ouders zich enorm verplicht voelen om het in te vullen waardoor de lol eraf gaat, en ik weet dat mijn schoonzus de andere opa en oma al heeft bestookt met dat soort dingen, dus ik wacht er nog even mee.

Ik denk trouwens nog steeds dat er een kans is dat ik ooit nog een baby krijg, misschien dat ik bij de laatste ineens veel meer op de laatste keren ga letten..
pi_130924920

ze is zooooooooooooo liehief O+en alweer ver r geboortegewicht O+
pi_130924951
Het is nu of niet. Het zal het enige zijn wat Bram van z'n opa heeft straks. Hij zal hem nooit kunnen herinneren, dus wij vinden het dan wel fijn als hij kan lezen wie opa was en hoe hij eruit zag.
pi_130925379
Oh, in zo'n situatie is het een ander verhaal. Ik hoop dat mijn vader het hem nog zelf kan vertellen.
pi_130925392
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:28 schreef Kleurdoos het volgende:

ze is zooooooooooooo liehief O+en alweer ver r geboortegewicht O+
Ja met zo'n kraagje wordt elk klein monstertje een zoet baby'tje! ;)
O+
pi_130925635
Ik ben daar eigenlijk ook helemaal niet mee bezig, met dingen afsluiten. Ik ben eigenlijk alleen maar trots als ik zie dat hij iets nieuws kan.
Maar ik ben niet zo emo geloof ik :@

En met sommige dingen vind ik het ook wel lekker. Vanavond word de box opgehaald, heerlijk weer ruimte in mijn huis.

Ik weet wel dat ik bij de oudste het echt jammer vond dat het laatste flesje er af ging. Maar dat was ook ons momentje samen, lekker in zijn kamer knus in de stoel nestelen. Maar dat is bij Kyan toch al heel anders.
pi_130925828
Ah leuk, hier ook een nieuwe fase: we hebben de wieg verruild voor de co-sleeper. De wieg deed vooral overdag dienst, omdat Sticker snachts in ons bed slaapt. Maar nu dan de co-sleeper, ligt hij bij ons en wij hebben toch nog de ruimte. Ben benieuwd hoe het gaat!

Emotioneel omtrent de nieuwe fase ben ik ook niet. Ik geniet van elke fase, ik word er niet weemoedig van. Van nooit meer een kind krijgen wel overigens, dus daar probeer ik niet aan te denken. Oh, en wij maken echt veel te weinig foto's eigenlijk. Ik heb niet zo de behoefte alles vast te leggen.

Over die buggy-inzet op de kinderwagens: kunnen jullie kindjes al zo goed zitten? Zes maanden of goed kunnen zitten was toch het criterium (volgens mij vroeg ik het hier laatst)? Sticker is daar zo enorm niet aan toe..

[ Bericht 0% gewijzigd door L-E op 07-09-2013 20:07:05 ]
pi_130925918
Bram zit in de buggyzit vanaf deze vakantie. Daarvoor af en toe omdat Leyla natuurlijk erin zit. We hebben een duobuggy en daarin ligt hij eigenlijk altijd.
pi_130925944
Een combisleeper is toch een slaapzak? Ik snap niet helemaal hoe dat een wieg vervangt, of heb ik het verkeerde idee :D

De buggy inzet van onze kinderwagen kan helemaal plat dus hij ligt dan eigenlijk nog steeds, maar wel minder beschut. Bij zo'n lichtgewicht buggy is het volgens mij niet goed voor de gewrichten om al zo hard te hobbelen.
pi_130925965
Whoehaha, dat lijkt alsof mijn kind nu op de grond in een slaapzak ligt :D

Haha, ik bedoel de co-sleeper :@
pi_130925978
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:05 schreef Suikertante het volgende:
Een combisleeper is toch een slaapzak? Ik snap niet helemaal hoe dat een wieg vervangt, of heb ik het verkeerde idee :D

De buggy inzet van onze kinderwagen kan helemaal plat dus hij ligt dan eigenlijk nog steeds, maar wel minder beschut. Bij zo'n lichtgewicht buggy is het volgens mij niet goed voor de gewrichten om al zo hard te hobbelen.
Cosleeper is een bedje aan je bed.

Die van Bram hebben we nu dicht gemaakt. Anders kan ik een kind van de grond afrapen.
pi_130926031
Kyan is sinds de vakantie volledig over naar de buggy. Wij hebben een McLaren gekocht die helemaal plat kan en vanaf de geboorte geschikt is. Deze kan je ook vrij ver afsluiten. Maar eigenlijk zit hij er maar zelden helemaal plat in. Kijken wil hij. Maar als ik merk dat hij moe word dat gaat hij wel plat.
Of hij gaat in de drager.
pi_130926046
Oh joh ik las met mijn neus. En legde ook de link niet met de co-sleeper, dit ligt echt aan mij :') Misschien moeten ik even iets eten.

Het stomme is dat ik zelf dus binnen een week dat gehijg in mijn oor al zat was, nu sliep hij ook goed, dus ik was de enige die telkens wakker was.
Maar als ik nu denk aan een eventuele volgende baby lijkt me dat zo gezellig naast je bed! Ik ben duideljik vergeten hoe een pasgeboren baby is. Ik zou F nu best naast me willen hebben O+
pi_130926102
Onze bugaboo kan ook volledig plat. Maar ik ben zo bang zijn ruggetje te belasten als ik hem eerder dan gewenst in het buggydeel zet :@
pi_130926125
Dat is de natuur Suiker. Je vergeet alle nare dingen, zodat je maar blijft voortplanten. Behoud van de soort enzo. :(
pi_130926180
Ik kan het me voorstellen hoor suiker. Kyan ging na 10 weken ook naar zijn eigen kamer. (zijn broer lag vanaf dag 1 in zijn eigen kamer).
Waarom hij naast mij lag, was eigenlijk omdat hij op zijn buik sliep.
En ik moet zeggen dat ik het eigenlijk heel prettig vond, alhoewel ik er ook behoorlijk slecht van sliep.

LE, ik denk daar misschien dan wat te makkelijk over. Als ik kijk naar mijn baby dacht ik echt dat het kon. Zo ook met de kinderstoel. Wat dat betreft kijk ik niet zo heel erg naar leeftijd ofzo.
pi_130926188
Ik gebruik de wagen niet zo vaak, misschien een uur per week, dus ik maak me daar niet zoveel zorgen om eigenlijk. Toen ik ontdekte dat hij gelukkig werd van de mc was dat zo'n verademing. En dan is de buggy-inzet denk ik eigenlijk beter.

Ik heb trouwens bijna altijd de draagzak bij me, voor de zekerheid :+
pi_130926224
Die neem ik ook bijna altijd mee (als in als ik langer ga lopen). Als ik naar de supermarkt ga niet.
Ik de buggy slaapt Kyan niet en in de drager wel. Dus ook als ik op visite ga, gaat de drager mee.
pi_130926241
KD wat een mooi, lief meisje O+
Ik kan me die fase dus niet herinneren :'( in mijn beleving huilde hij alleen maar toen hij een mini was.

LE spannend, voor het eerst in de co-sleeper! Onze wandelwagen kan ook in ligstand
pi_130926282
Idd, zo vaak zit hij hier ook niet in de kinderwagen. Tegenwoordig meer in de O+ draagdoek O+ (ik ben fan, had ik dat al gezegd? Hij wordt er zo heerlijk ontspannend van, echt genieten O+ ) Dus wij wachten geduldig tot hij zes maanden is :)
pi_130926298
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:13 schreef As1981 het volgende:

LE, ik denk daar misschien dan wat te makkelijk over. Als ik kijk naar mijn baby dacht ik echt dat het kon. Zo ook met de kinderstoel. Wat dat betreft kijk ik niet zo heel erg naar leeftijd ofzo.
Ik ben wel eens jaloers op mijn schoonzus en mijn vriendinnen, die niet op een forum zitten waar iedereen wel ergens verstand van heeft waardoor je precies weet wat het beste is voor je kind. Aan de ene kant is het natuurlijk heel fijn om te weten hoe je zo goed mogelijk te werk gaat, maar onwetendheid kan ook zalig zijn ;) Gewoon met hapjes beginnen omdat het je zo leuk lijkt, flessen vast klaarmaken en pas later opwarmen, lekker fietsen met je baby zodra hij goed kan zitten O+

Nu probeer ik daar wel een tussenweg in te vinden, hij slaapt op zijn buik, maar ik wacht toch maar met bijvoeding en om met één smaak te beginnen en niet meteen te gaan mengen vond ik ook wel goed klinken. Ik heb een ergonomische draagzak, maar daar fiets ik wel mee.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:15 schreef As1981 het volgende:
Die neem ik ook bijna altijd mee (als in als ik langer ga lopen). Als ik naar de supermarkt ga niet.
Ik de buggy slaapt Kyan niet en in de drager wel. Dus ook als ik op visite ga, gaat de drager mee.
Ik hoop dat F ook in de buggy gaat slapen! In de mc gaat in elk geval prima zolang we lopen. Als we bij anderen zijn zoek ik een donker hoekje en dan is slapen nooit echt een probleem, dat is een luxe. Maar als hij net niet wil als we dan gaan eten bijvoorbeeld, dan gaat hij in de draagzak. Want dan slaapt hij direct O+
L-E, hoe bevalt de draagdoek eigenlijk? :+
pi_130926383
Ik ben best strikt mbt kinderstoel en zo maar mijn dames liggen ook al geruime tijd in de buggyinzet van de kinderwagen. Okey, dat komt ook omdat de wagen geen bakken heeft en ik anders niet met 3 kinderen de deur uit kan, maar ik ben er wel even naar van geweest dat het moest :@

Beweeglijke baby's op een kleedje:
pi_130926421
LE klinkt goed.

En suiker wat is F een heerlijke baby O+ Volgens mij weet je precies wat jullie belangrijk vinden en hoe jullie het willen doen.
Ik volg ook echt mijn eigen gevoel. Tuurlijk lees ik en haal ik mijn info van hier en van internet op het moment dat ik twijfel. En soms brengt het me aan het twijfelen en ga ik er nog eens goed over nadenken. Maar ik denk dat als ik echt iets doet wat niet kan, dan merk ik dat wel aan mijn baby. En over het algemeen is hij heel gezellig.
pi_130926501
Ik vind het trouwens voornamelijk heel geruststellend om wat meer info te hebben hoor, daarom blijf ik hier ook vragen stellen en alles lezen! Ik weet liever alles en dan kies ik zelf, eigenlijk wat jij ook doet dus :)

Kyara er ontsnapt er eentje! :D
pi_130926504
Wat een heerlijke foto's weer Kyara.

En ik denk inderdaad dat een ieder zijn eigen keuzes daar in maak. Ik zou bv mijn baby nooit in mijn bed laten slapen. Maar dat komt door een verhaal van mijn moeder (tante in slaap op haar baby gedraaid en overleden). Niet omdat ik het slecht vind, maar dit krijg ik er dan niet meer uit.

en mijn oudste slaapt nu nog steeds dagelijks tussen ons in, zo lang wij dat prima vinden.
pi_130926542
Wow is D zelf van het kleed af gekomen?? (D? :@ de witte...)
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:24 schreef As1981 het volgende:
Maar dat komt door een verhaal van mijn moeder (tante in slaap op haar baby gedraaid en overleden). Niet omdat ik het slecht vind, maar dit krijg ik er dan niet meer uit.
:o :'(
pi_130926578
Van die horrorverhalen heb je over alles he.. Dat laat ik mijn keuzes niet beinvloeden.
pi_130926620
De witte :D _O-
pi_130926770
Belle dat filmpje :o
Supervet en lief O+

Suiker, tof dat rood! Hier ook een tripp trapp, en M zat erin iets voor 7 mnd. Dat kwartier dat ie een hapje probeerde weg te werken vonden wij acceptabel, sterker nog, ik kreeg de indruk dat hij juist daardoor ook leerde om beter te zitten.
Zo'n fietsstoeltje is voor mijn gevoel echt iets om tot volgend jaar mee te wachten.

Een rollende Pi! *O*
Zie je wel dat hij niet lui is ;)

Leuk idee voor de shoot Coco, sowieso bijzonder die 4 generaties. Wij hebben ze hier ook, maar van moederskant van mijn man. Vier vrouwen is toch prachtig O+
En wij hebben een soort kindeke Jezus foto met de 3 wijzen er liefdevol kijkend omheen :D

Ik heb de oplossing voor jammerende en kronkelende baby's die niet willen liggen op het aankleedkussen: De nieuwe Katy Perry uitvoeren, compleet met moves en poepgezichten tijdens het zingen :D Ik heb er aansluitend samen met mijn man "I want it that way" tegenaan gegooid. Resultaat: 1 verschoonde baby die in een scheur ligt, nou daar heb ik wel een VOH auditie voor over :+
pi_130926791
De witte romper dus he :P
Volgens het ezelsbruggetje is het D maar dat is dus niet altijd toe te passen las ik :P
pi_130926893
Kyara, die waar er eentje noodgedwongen onder het kleed verdwijnt :D
Leuke collage!
pi_130926983
Mango heb je dat of film?????

Oh en ik heb helemaal over een rollende Pi heen gelezen. Wat goed zeg.

En LE dat is ook absoluut waar hoor. Maar als het verhaal in de familie gebeurd is, is het toch denk ik net weer even anders. Althans, ik kan met een baby in mijn bed dus echt niet slapen omdat ik daar steeds aan moet denken.
De rest van de horrorverhalen kan ik ook prima naast me neerleggen gelukkig.
pi_130927440
Mama's die zelf koken: hoe krijgen jullie het vlees fijn?
Ik heb een hapje met tartaar gemaakt maar dat is dus korrelig. L gruwde ervan.
Ik heb het in de babycook gedaan (vergelijkbaar met staafmixer) en daarna nog door een zeefje gedrukt.
Moet hij gewoon wennen of is er een trucje?
pi_130927468
Mango :D O+ Filmpje!

KD O+ O+ O+

Kyara, wat een gezellige boel op (en naast) dat kleed w/

Ik heb zelf bij het wiegje opruimen laatst zo'n 'laatste keer' gevoel gehad ;( Serieus een beetje van gehuild en ook voor het eerst dat besef dat het wel eens een 'allerlaatste keer' moment zou kunnen zijn.

quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 20:12 schreef L-E het volgende:
Dat is de natuur Suiker. Je vergeet alle nare dingen, zodat je maar blijft voortplanten. Behoud van de soort enzo. :(
Omdat ik deze uitspraak ook eens hoorde, heb ik per ongeluk wel allerlei dingen onthouden geloof ik :@
pi_130927496
Nin haar eerste concert O+

pi_130927502
Suiker wat een geweldige foto. Wat een leuk mannetje is F toch O+

Afscheid van een fase heb ik bij elke nieuwe fase die ze ingaat. Ik verbaas me dan hoe snel het allemaal gaat. En tegelijk vind ik de nieuwe fase ook weer ontzettend leuk

Suiker herkenbaar van die geluidjes. Om die reden heb ik Riley in haar eigen kamertje gelegd. Ik werd wakker van elke ademhaling en zij werd wakker van mij. En nu nog. Als ik 's avonds naar bed ga doe ik het geluid op mijn babyfoon uit. Als ze me 's nachts nodig heeft dan hoor ik haar

Kleurdoos wat is ze leuk. En wat is ze gegroeid O+

Kyara die vermaken zich prima zie je. O+
pi_130927529
Belle wat een lieve foto O+
pi_130927535
Belle wat lief O+
En wat een prachtige ogen. Hoe vind ze het concert?
pi_130927581
Ze was best moe want eigenlijk allang bedtijd, maar ik wiebelde-danste en papa stond er naast dus ze heeft zich wel goed vermaakt O+

(En dat snaveltje van Nin O+ )

[ Bericht 12% gewijzigd door bellelena op 07-09-2013 21:06:32 ]
pi_130927955
Zoë slaapt nog steeds tussen ons in vanaf de dag dat we thuis gekomen zijn uit het ziekenhuis. En Fee slaapt er nu ook. Drukke bedoeling maar erg gezellig. En ik vind het heerlijk wakker worden als die oogjes open gaan en ze beginnen te lachen als ze je zien O+
pi_130927972
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 september 2013 21:11 schreef Tally het volgende:
Zoë slaapt nog steeds tussen ons in vanaf de dag dat we thuis gekomen zijn uit het ziekenhuis. En Fee slaapt er nu ook. Drukke bedoeling maar erg gezellig. En ik vind het heerlijk wakker worden als die oogjes open gaan en ze beginnen te lachen als ze je zien O+
O+
pi_130928122
Suiker na Fs stoelfoto wil ik hem helemaal graag gauw ontmoeten! Jee!

En ook de collage van de tweeling heel leuk. Ze worden groot!

Nins eerste concert! Wat leuk!
pi_130928166
Als je verwachtingen maar niet te hoog zijn, want als ik hoop dat hij even lief lacht naar bezoek gaat hij altijd de Maarten van Rossem uithangen }:|
pi_130928176
:W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')