Volgens mij ben je dat snel zat, is wel heel erg geconcentreerd spul.quote:
Op vrijdag 27
september 2013 19:30 schreef
Mirjam het
volgende:
kun je tahini ook gewoon als broodbeleg gebruiken, ipv bijv. pindakaas?
Ik maak het altijd gewoon zelf. Kost geen drol ook, alleen wat (kook)tijdquote:
Op vrijdag 27
september 2013 19:24 schreef
Gray het
volgende:
Hummus verkopen ze ook in de supermarkten.
Deze bijvoorbeeld:
http://yourdailyintake.com/sabra-houmous/
Erg lekker.
quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Tahin koop ik idd al jaren bij de Turk. Dat Halva zag ik vd week ook staan en moest aan jou denkenIk ga het ook eens kopen vd week. Ben benieuwd.
Langzaamaan begint mijn kookzin gelukkig weer terug te keren, heerlijk om weer zo (bewust) met voedsel bezig te zijn ipv me druk te maken of het eten wel om 5 uur op tafel staat
De man die ik nu date woont btw boven een Turkse en Afghaanse supermarkt en ook nog een Surinaamse toko. Fanfuckingtastic!
Ja Hummus kan je gewoon bij AH ook kopenquote:Op vrijdag 27 september 2013 19:24 schreef Gray het volgende:
Hummus verkopen ze ook in de supermarkten.
Deze bijvoorbeeld:
http://yourdailyintake.com/sabra-houmous/
Erg lekker.
Hummus kan gewoon op brood of toastjes, maar gewoon tahini puur bedoel je?quote:Op vrijdag 27 september 2013 19:30 schreef Mirjam het volgende:
kun je tahini ook gewoon als broodbeleg gebruiken, ipv bijv. pindakaas?
quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:08 schreef minilot het volgende:
Tahin/Tahini is inderdaad niet zozeer geschikt om 'los' op te eten, daarvoor smaakt het veel te sterk. Toch komt zo'n pot bij mij altijd heel snel op, want afgezien van hummus kun je van tahini ontzettend lekkere, notige, rijke sauzen maken. Of sesamkoekjes. Of in dressing voor salades. Of in falafels. Of een schep ervan door de aardappelpuree. Of in een bananansmoothie.
Tahini.
Vraag:quote:Op zaterdag 21 september 2013 14:43 schreef rijsttafel het volgende:
[..]
Tof! Ik laat de kruiden enzo even weg want dat maakt voor de structuur weinig uit lijkt me.
Champ. + ui +chilipeper fijngesnipperd en gebakken
Bruine bonen uit pot goed uitgelekt
Havermout (ipv broodkruimels, misschien ligt hier het probleem)
Alles fijngestampt en door elkaar.
Burgers van gemaakt, door de bloem gehaald en gebakken in een pan met olie.
Je kunt in theorie alles door een smoothie gooien hè? Mits je blender het aan kan.quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]Kan je het ook door een Smoothie gooien?
Ga ik eens proberen dan, ik zal deze week eens een potje kopen, bedank voor de tip!
quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:16 schreef minilot het volgende:
[..]
Je kunt in theorie alles door een smoothie gooien hè? Mits je blender het aan kan.
Klinkt goed, en ik heb alles in huisquote:Op zaterdag 28 september 2013 10:18 schreef minilot het volgende:
Iets specifieker:
- eetlepel tahini
- flink glas vol koude amandelmelk
- halve banaan (uit de vriezer, in stukjes)
- twee Medjooldadels
- Beetje vanille-extract
Een minuutje in de blenden en opslurpen. Zeer lekker!
Boeken:quote:Op vrijdag 27 september 2013 14:54 schreef rijsttafel het volgende:
Iemand nog goede websites/boeken over veganistisch eten? Niet qua recepten zozeer, maar hoe je dat gezond doet en dergelijke? Zit daar toch steeds vaker over na te denken.
O, wat akelig! Alleen sesam, of heb je last van meer zaadjes/noten?quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:23 schreef douche-eendje het volgende:
Tahin. Zo lekker maar heb laatst mn 2 potten weg moeten gooien.... heb sinds begin dit jaar een sesamallergie
Pasta ja. Het lijkt een beetje op pindakaas, maar dan veel gladder.quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Of pasta? wat zit er eigenlijk in zo'n pot? Ik heb geen ideezal dus wel pasta zijn ?
Ook goed
Ah, oké, ik ga het doen, thanks!quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:28 schreef minilot het volgende:
[..]
Het lijkt een beetje op gladde pindakaas.
Sesam allergie?quote:Op zaterdag 28 september 2013 10:23 schreef douche-eendje het volgende:
Tahin. Zo lekker maar heb laatst mn 2 potten weg moeten gooien.... heb sinds begin dit jaar een sesamallergie
Tot nu toe alleen sesam, maar sesam is een allergie die ook gecombineerd kan gaan met noten/pinda's. Huuuquote:Op zaterdag 28 september 2013 10:28 schreef minilot het volgende:
[..]
O, wat akelig! Alleen sesam, of heb je last van meer zaadjes/noten?
Helaas, het schijnt ook vaker voor te komen. Het is bij mij begonnen met wat reacties tijdens/na het eten tot de laatste keer rode vlekken vanaf mn neus tot mn tieten, jeukende bulten en een opgezette huid onder mn onderlipquote:Op zaterdag 28 september 2013 10:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Sesam allergie?
Ik wist niet eens dat het bestond, balen...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |