abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131625453
Hummus verkopen ze ook in de supermarkten. :Y

Deze bijvoorbeeld:
http://yourdailyintake.com/sabra-houmous/

Erg lekker. :9
pi_131625580
kun je tahini ook gewoon als broodbeleg gebruiken, ipv bijv. pindakaas?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131625940
quote:
5s.gif
Op vrijdag 27
september 2013 19:30
schreef
Mirjam het
volgende:

Volgens mij ben je dat snel zat, is wel heel erg geconcentreerd spul.
pi_131625979
quote:
7s.gif
Op vrijdag 27
september 2013 19:24
schreef
Gray het
volgende:

Deze bijvoorbeeld:

Ik maak het altijd gewoon zelf. Kost geen drol ook, alleen wat (kook)tijd ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2013 19:48:01 ]
pi_131626077
Mijn dochter heeft net ook onwijs ervan zitten smullen, als eerste kreeg ik al de opmerking: oh mammie, alles wat ik lekker vind op 1 bordje. En over de hummus: lekker hoor die tonijn :')
pi_131626928
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:03 schreef mascara-klodder het volgende:
Tahin koop ik idd al jaren bij de Turk. Dat Halva zag ik vd week ook staan en moest aan jou denken :+ Ik ga het ook eens kopen vd week. Ben benieuwd.

Langzaamaan begint mijn kookzin gelukkig weer terug te keren, heerlijk om weer zo (bewust) met voedsel bezig te zijn ipv me druk te maken of het eten wel om 5 uur op tafel staat :')

De man die ik nu date woont btw boven een Turkse en Afghaanse supermarkt en ook nog een Surinaamse toko. Fanfuckingtastic!
:D

quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:24 schreef Gray het volgende:

Deze bijvoorbeeld:

Ja Hummus kan je gewoon bij AH ook kopen :Y

Maar die pot Tahini dat weet ik niet zeker...

quote:
5s.gif Op vrijdag 27 september 2013 19:30 schreef Mirjam het volgende:
Hummus kan gewoon op brood of toastjes, maar gewoon tahini puur bedoel je?
Ik heb het nooit geproefd, maar dat zou dan sesampasta zijn? Denk ik hoor ...

Dat bestaat wel

http://wordpress.bespaarenergie.com/tahin-recept

Geen idee of dat lekker is om eerlijk te zijn :@ ze verkopen het ook bij AH zie ik net :+
Ziet er alleen wel heel anders uit...

http://webwinkel.ah.nl/product/AH/198150/Sebahat+Tahin+sesampasta

Misschien dat iemand anders dat hier ooit heeft geprobeerd?
pi_131627199
Zoals ik al zei, het is heel erg geconcentreerd, ben je snel zat. Ik vind het iig niet lekker. Gebruik het alleen voor de hummus :)
pi_131640020
Tahin/Tahini is inderdaad niet zozeer geschikt om 'los' op te eten, daarvoor smaakt het veel te sterk. Toch komt zo'n pot bij mij altijd heel snel op, want afgezien van hummus kun je van tahini ontzettend lekkere, notige, rijke sauzen maken. Of sesamkoekjes. Of in dressing voor salades. Of in falafels. Of een schep ervan door de aardappelpuree. Of in een bananansmoothie.

O+ Tahini. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_131640056
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:08 schreef minilot het volgende:
Tahin/Tahini is inderdaad niet zozeer geschikt om 'los' op te eten, daarvoor smaakt het veel te sterk. Toch komt zo'n pot bij mij altijd heel snel op, want afgezien van hummus kun je van tahini ontzettend lekkere, notige, rijke sauzen maken. Of sesamkoekjes. Of in dressing voor salades. Of in falafels. Of een schep ervan door de aardappelpuree. Of in een bananansmoothie.

O+ Tahini. O+
:o Kan je het ook door een Smoothie gooien?
Ga ik eens proberen dan, ik zal deze week eens een potje kopen, bedank voor de tip! :D
pi_131640104
quote:
7s.gif Op zaterdag 21 september 2013 14:43 schreef rijsttafel het volgende:

[..]

Tof! Ik laat de kruiden enzo even weg want dat maakt voor de structuur weinig uit lijkt me.

Champ. + ui +chilipeper fijngesnipperd en gebakken
Bruine bonen uit pot goed uitgelekt
Havermout (ipv broodkruimels, misschien ligt hier het probleem :P )
Alles fijngestampt en door elkaar.
Burgers van gemaakt, door de bloem gehaald en gebakken in een pan met olie.
Vraag:
- Hoe 'fijn' is fijngesnipperd in dit geval? Want champignons en uien zorgen er in een homemade bonenburger al gauw voor dat de boel uit elkaar valt. Extreem fijn snipperen en daarna met een vork nog een beetje pureren voordat je het spul aanbakt zorgt dat het zich veel makkelijke laat vermengen met je bonenmix.
Tips:
- Bruine bonen uit een potje hebben wat meer binding nodig dan de linzen in je falafel. Wat echt enorm goed werkt als je geen ei wilt gebruiken is wat gemalen lijnzaad vermengen met water. Laat alles supergoed plakken.
- Havermout is inderdaad nog wat droger dan broodkruim. Lijnzaad-prutje lost het op!
- Burgers na het vormen eerst nog wat laten 'opstijven' in de koelkast
- Pan goed heet laten worden en niet teveel aan gaan zitten. Gewoon een paar minuten goed stevig laten worden aan één kant terwijl je er helemaal vanaf blijft en dan voorzichtig omdraaien met een zo plat mogelijke spatel.

:Y)
pi_131640108
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:11 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:o Kan je het ook door een Smoothie gooien?
Ga ik eens proberen dan, ik zal deze week eens een potje kopen, bedank voor de tip! :D
Je kunt in theorie alles door een smoothie gooien hè? Mits je blender het aan kan.
pi_131640132
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:16 schreef minilot het volgende:

[..]

Je kunt in theorie alles door een smoothie gooien hè? Mits je blender het aan kan.
:D dat is waar, maar ik heb er nog nooit aan gedacht om Tahini erdoor te gooien. :+
pi_131640137
Iets specifieker:
- eetlepel tahini
- flink glas vol koude amandelmelk
- halve banaan (uit de vriezer, in stukjes)
- twee Medjooldadels
- Beetje vanille-extract

Een minuutje in de blender, opslurpen en net doen alsof je over een zonnige markt in het Midden-Oosten wandelt en weldra een kameel gaat bestijgen. Heel lekker, heel exotisch van smaak.
*O*
pi_131640181
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:18 schreef minilot het volgende:
Iets specifieker:
- eetlepel tahini
- flink glas vol koude amandelmelk
- halve banaan (uit de vriezer, in stukjes)
- twee Medjooldadels
- Beetje vanille-extract

Een minuutje in de blenden en opslurpen. Zeer lekker!
Klinkt goed, en ik heb alles in huis :D alleen geen amandelmelk maar sojamelk, maar dat zal
ook wel goed zijn denk ik? En de Tahini poeder heb ik niet los, maar dat komt goed dan.

Ik heb ook nog een lekker Smoothierecept denkt ik nu, die had ik van de week gemaakt, maar ik
zet hem wel even in het Smoothie topic. :P
pi_131640191
Tahinipoeder? :?
pi_131640194
Tahin. Zo lekker maar heb laatst mn 2 potten weg moeten gooien.... heb sinds begin dit jaar een sesamallergie -O-
pi_131640247
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 september 2013 14:54 schreef rijsttafel het volgende:
Iemand nog goede websites/boeken over veganistisch eten? Niet qua recepten zozeer, maar hoe je dat gezond doet en dergelijke? Zit daar toch steeds vaker over na te denken.
Boeken:
Becoming Vegan - droge kost, maar zeer informatief!
En Vegan for Life - veel recenter, leest makkelijker weg, eveneens boordevol info.

Websites:
http://www.vegansociety.com/lifestyle/nutrition/ incl. PDF-downloads voor kleine e-boekjes
http://www.veganisme.org/ - dichter bij huis :) Hebben ook een gezellig forum.

[ Bericht 9% gewijzigd door minilot op 28-09-2013 10:36:08 ]
pi_131640250
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:22 schreef minilot het volgende:
Tahinipoeder? :?
Of pasta? wat zit er eigenlijk in zo'n pot? Ik heb geen idee :D zal dus wel pasta zijn ?

Ook goed :+
pi_131640256
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:23 schreef douche-eendje het volgende:
Tahin. Zo lekker maar heb laatst mn 2 potten weg moeten gooien.... heb sinds begin dit jaar een sesamallergie -O-
O, wat akelig! Alleen sesam, of heb je last van meer zaadjes/noten?
pi_131640259
quote:
11s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:27 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Of pasta? wat zit er eigenlijk in zo'n pot? Ik heb geen idee :D zal dus wel pasta zijn ?

Ook goed :+
Pasta ja. Het lijkt een beetje op pindakaas, maar dan veel gladder.
pi_131640269
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Het lijkt een beetje op gladde pindakaas. :)
Ah, oké, ik ga het doen, thanks!
pi_131640283
Pindakaas is trouwens óók lekker in een bananen/vanillesmoothie. Schep cacao erdoor.. :9
pi_131640325
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:23 schreef douche-eendje het volgende:
Sesam allergie?
Ik wist niet eens dat het bestond, balen... -O-
pi_131640408
Deze ga ik proberen! Maar niet vandaag :+

Spaghetti met gegrilde venkel en peterseliesaus

Pasta met tomatensaus is lekker hoor, maar soms heb je zin in iets anders. Probeer dan deze combinatie eens: zoete, anijsachtige venkel, pittige peterselie en zoute zongedroogde tomaatjes. Goud!

1/2 potje zongedroogde tomaten, 1 bosje peterselie, 50 gram bloem, 50 gram (plantaardige) boter, olijfolie, zwarte peper, grof zout.

Ontdoe de venkelknol van het loof en snijd in dunne plakken. Wrijf de plakken in met wat olijfolie, en gril ze in een grillpan.

Verwarm de (plantaardige) boter in een aparte pan en voeg al roerend de bloem toe tot een roux. Blus af met de (soja)room en laat even inkoken. Snijd de peterselie fijn en voeg deze toe aan de saus. Kruid naar smaak met peper en zout.

Schep de spaghetti in diepe borden. Verdeel er de saus over en wat (fijngesneden) zongedroogde tomaatjes. Leg dan de gegrilde venkel over de pasta. Garneer met wat extra peterselie. Smakelijk!

Ik weet niet meer hoe je de foto's moet verkleinen :@
pi_131640678
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:28 schreef minilot het volgende:

[..]

O, wat akelig! Alleen sesam, of heb je last van meer zaadjes/noten?
Tot nu toe alleen sesam, maar sesam is een allergie die ook gecombineerd kan gaan met noten/pinda's. Huuu :X
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:32 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Sesam allergie?
Ik wist niet eens dat het bestond, balen... -O-
Helaas, het schijnt ook vaker voor te komen. Het is bij mij begonnen met wat reacties tijdens/na het eten tot de laatste keer rode vlekken vanaf mn neus tot mn tieten, jeukende bulten en een opgezette huid onder mn onderlip -O-
Krijg iig voor mn reisje richting Nepal een epipen mee (antihistamine heb ik al), want sesam/sesamolie is soms zo moeilijk om te vermijden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')