abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 6 september 2013 @ 07:43:52 #1
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130872913
Zwangerschap & geboorte

24 september: Spewey (jongetje)
27 september: Ymme (jongetje)
28 september: -Bubseltje- (meisje)

06 oktober: GotC & YUR (jongetje)
12 oktober: Jipster
16 oktober: Ferrari_rood
17 oktober: Urla (meisje)
20 oktober: Rossdale (papa)

08 november: Bla_Bla_Bla (meisje)
12 november: Limone (meisje)
22 november: martine1984 (jongetje)
23 november: Mabawa. (jongetje)
27 november: Purple010 (jongetje)

05 december: Sethiwe
06 december: angelatje
***11 december: ProjSkippy & KixAss456***
***14 december: Soempie & Wiebelkont*** (meisje)

2014

03 januari: ikke_84 (jongetje)
07 januari: Vanyel (jongetje)
08 januari: Flowerbox
14 januari: Oksel (papa)
25 januari: Lelie81 (meisje)
30 januari: NoBoNo (heit)

03 februari: DJMomo (jongetje)
07 februari: WupWup (meisje)
07 februari: Linda2205 (tweeling, 2 meisjes)
09 februari: RunForrestRun
***16 februari: Burdie & WebSpider***
18 februari: Alixia (tweeling)
19 februari: nummer_zoveel (jongetje)
Eind februari: gateway (papa)

05 maart: klaprooss
17 maart: Kimpossible
18 maart: _NIKKI_ (tweeling)
18 maart: Dot.
25 maart: Theeleuter
26 maart: Rijstebuiltje

01 april: Butterflower
05 april: Babbel
11 april: Aisly
20 april: marel88

----------------------------
***vermeldingen zijn (as) officiële fokbaby's.
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door GotC op 06-09-2013 21:13:50 ]
  vrijdag 6 september 2013 @ 07:45:41 #2
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_130872927
Succes straks Spewey :* Hoop dat je een datum krijgt!
pi_130872931
Gotc werk jij bij mij!? ;)

Oh bubs, wat ruk!
Hier gaat meneer na de vakantie eindelijk op zijn nieuwe kamer slapen!!
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
  vrijdag 6 september 2013 @ 07:49:24 #4
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_130872950
Succes Spewey :*

Die mannen, ja dat komt door de manier van verpakken :'). Maar er zat echt een deuk in waarbij het fineer kapot was. Gelukkig hebben we het niet nodig nog.
pi_130872989
Shs :* we duimen gewoon voor een late innesteling!
  vrijdag 6 september 2013 @ 08:04:17 #6
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130873050
Oh en Jipster nog gefeliciteerd! *O*

Heb mijn vrouw het aanzoek gedaan toen we al besloten hadden te trouwen, we waren zelfs al naar de weddingplanner geweest, die ons aan een tip gaf welk eiland erg geschikt was voor onze wensen. We zijn toen naar dat Griekse eiland gegaan en hebben een fotosessie gehad met een fotograaf, had met hem afgesproken dat ik op het strand mijn vrouw ten huwelijk zou vragen.
Het staat dus ook daadwerkelijk op foto! *;
pi_130873250
Oe dat is ook speciaal nobono!

Spewey succes, hoop ook op een datum. Zou die geplande ks dan pas met 39 wk plaatsvinden?
  vrijdag 6 september 2013 @ 08:27:18 #8
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130873286
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:24 schreef Jipster het volgende:

Was het ook!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130873430
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:24 schreef Jipster het volgende:

Spewey succes, hoop ook op een datum. Zou die geplande ks dan pas met 39 wk plaatsvinden?
Ik weet het niet, ben mezelf beetje gek aan het maken maar het lijkt me dan een ks worden omdat Pino dan echt wel de magische 4 kilo gepasseerd is.

Leuk Nobono! Ik ben op Barbados ten huwelijk gevraagd en daar 7 maanden later ook getrouwd O+

Hoe is het met FR?
pi_130873681
Bubs hoe is het? Wat was de uitkomst gisterenavond?

@spewey zwaai heb vandaag ean dus druk bezig. straks komt een vriendin met zoontje voor wat ondersteuning en om 13:45 weer ctg + bdmeting
pi_130873892
Leuk nobono :)

Bubs..vervelend zeg dat t alleen voorwerk is maar wel continu aanwezig is, vermoeiend!

Heb je vandaag weer een adspraak spewey?

Fr hopelijk alles oke.

Hier vandaag 31 wkn en wordt vanmiddag gebeld voor een intake afspraak met kraamzorg :)
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:10:31 #12
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130873921
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:27 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

Was het ook!!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat leuk :D maar hoe doe je dat met alle gasten dan? Ik neem aan dat je geen pot geld hebt staan om voor iedereen vlucht en verblijf te betalen...

@Spew succes :*
KuikenGuppy
pi_130874001
Goedemorgen :O

Gisteren een dagje niet gefokt en veel gemist zie ik!

Jeej voor de goede echo's KP en Nikki *O* Jammer dat je zo'n hork als echoscopiste had Nikki -O-

SHS ik duim dat het een late innesteling is en dat je donderdag een hele mooie echo krijgt :*

Spewey succes straks!! En op O+ O+ Barbados O+ O+ getrouwd! Ik vind dat het mooiste eiland van de Caribbean. Wil héééél graag een keer terug en dan mijn (8> meenemen om hem te laten zien hoe mooi het daar is.
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:27:28 #14
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130874249
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:10 schreef Burdie het volgende:

[..]

Wat leuk :D maar hoe doe je dat met alle gasten dan? Ik neem aan dat je geen pot geld hebt staan om voor iedereen vlucht en verblijf te betalen...

Dat was nog wel een issue en nee we zijn niet zo vermogend dat we dat voor hun kunnen betalen.
Dus ja, daar moesten de gasten gewoon zelf voor zorgen. En ja daarmee loop je het risico dat er mensen niet komen en er zijn ook gasten niet gekomen. Heel jammer maar dat weet je van te voren.
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:08:37 #15
390026 Aisly
A flower a day..
pi_130875135
KP, wat lief! Echt een mooie echo O+

Nikki, jij ook al mooie foto's O+ Wel vervelend van die onverwachte kosten en dat kwartiertje }:|

SHS :* Sterkte komende week! *duimenduimenduimen*

Fr, hopelijk is vanmiddag alles goed

Spewey, succes vandaag, benieuwd of er een datum uitkomt

Trouwen in het buitenland O+

Hier vandaag 9wkn *O* Net even de 2e afspraak bij de VK verzet, om met 10 wkn naar het hartje proberen te luisteren is wel erg vroeg!
Ow, en vanmiddag vrij genomen, even bijslapen :Z
pi_130875687
Hallo :W Ik kom ook even voorzichtig kijken hier!

Het heeft even geduurd maar volgens de test(en) ben ik nu toch echt zwanger O+ Ik voel me niet echt anders dan anders dus het voelt nog heel onwerkelijk.

Ik ga proberen het bij te houden hier, benieuwd of het lukt gezien de snelheid waarmee jullie posten!! :(

Laat ik ook meteen maar een vraag stellen; niemand in mijn omgeving weet er nog van, nu had ik vanavond met een vriendin afgesproken. Tot zo ver leuk. Maar, met haar eindigt het altijd met veel borrels en sigaretten ik ben was een weekend roker bij feesten en partijen en daarnaast vraagt ze me nu of ik even mee kan helpen met verven in haar nieuwe huis.

Normaal zou ik dat natuurlijk gewoon doen, maar hoe ga ik dit nou allemaal vermijden zonder dat ik meteen verraad wat er aan de hand is???
ik neig naar het afzeggen van de afspraak ;(
pi_130875786
Is de waarheid geen optie?
pi_130875845
Welkom Fazz, eindelijk iemand onder mij :P
Ik neem gewoon geen alcohol, en bij mij valt dat op, ik ben was een zuipschuit... Soms word ik dan gek aangekeken, en soms komt er helemaal geen reactie. Het valt mij mee hoe alert mensen zijn, ze zijn helemaal niet gelijk achterdochtig. En als ze dat wel zijn, mompel ik iets over morgen vroeg op/druk op werk o.i.d. En als ze er iets van denken: succes met denken, als ik wat wil vertellen doe ik dat wel.
Succes, maar ga je zelf niet alle gezelligheid ontzeggen hè!

O, en Wup, ik vind de waarheid geen optie. Ik wil nog niet vertellen dat ik zwanger ben. Heb heel erg het gevoel dan iets te jinxen (totaaaaal onrealistisch, ik weet). Als het dan morgen mis gaat kan ik me wel voor m'n kop slaan.
  vrijdag 6 september 2013 @ 10:36:27 #19
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130875855
Fazz!!! *O*
Uiteraard zou ik de waarheid als eerste optie overwegen, als dat geen optie is, dan zou ik het afzeggen met een smoes, zodat je je niet, als je daar toch bent, je in allerlei bochten hoeft te wringen om niet te hoeven drinken, roken en verven.
pi_130875924
Ik heb het mijn rook-en drink vriendin toen maar verteld. De afspraak stond toch al. Ik moet er wel bij zeggen dat zij een goede vriendin van mij is en dat zij van mijn vorige zwangerschap (die uitmondde in een miskraam) ook op de hoogte was.:)
pi_130875958
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:34 schreef WupWup het volgende:
Is de waarheid geen optie?
Ik vind het nog te vroeg om het te vertellen, en daarbij, als ik het ga vertellen dan eerst aan mijn ouders en schoonouders.

Ergens wil ik eerst de 1e echo afwachten maar dat duurt nog zo lang :{
pi_130876030
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:40 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Ik vind het nog te vroeg om het te vertellen, en daarbij, als ik het ga vertellen dan eerst aan mijn ouders en schoonouders.

Ergens wil ik eerst de 1e echo afwachten maar dat duurt nog zo lang :{
*lurker breekt in*

Is het een goede vriendin? In dat geval: stél dat het niet goed zou gaan, dan is het misschien juist wel fijn dat zij ervan op de hoogte was/is. Althans, dat is mijn redenatie.
pi_130876224
Ja, is wel een hele goede vriendin :) En een die ook haar mond wel zal houden in de rest van de vriendengroep. Ik vind het sowieso al lastig dat hele vertellen, wie van m'n ouders eerst, wanneer zie ik m'n schoonouders, broers/zussen e.d. *zucht*

Oke, ik ga even een c_/ doen om een plan-de-campagne te bedenken. Verder ben ik vooral heel blij hoor, maar er komen opeens allemaal dingen op me af waar ik nog niet over nagedacht had :')
pi_130876324
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:49 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja, is wel een hele goede vriendin :) En een die ook haar mond wel zal houden in de rest van de vriendengroep. Ik vind het sowieso al lastig dat hele vertellen, wie van m'n ouders eerst, wanneer zie ik m'n schoonouders, broers/zussen e.d. *zucht*

Oke, ik ga even een c_/ doen om een plan-de-campagne te bedenken. Verder ben ik vooral heel blij hoor, maar er komen opeens allemaal dingen op me af waar ik nog niet over nagedacht had :')
Ik zou zeggen, doe het rustig aan, neem eerst de tijd om zelf aan het idee te wennen :Y Je hebt nog zeeen van tijd om het blijde nieuws te delen. Vertel het een goede vriendin, en misschien je moeder, zodat je in elk geval ergens je verhaal en vragen kwijt kan.
Ik had weinig geduld en vind het nu erg moeilijk om al die "EN? EN? EN?" vragen te beantwoorden :@
pi_130876353
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:49 schreef Fazzoletti het volgende:

Wij hebben het gewoon verteld in de volgorde van wanneer-we-wie-zagen :+ Scheelt wel dat we alle 'belangrijke' mensen in ons leven zeker wekelijks zien/spreken.

Maar het kan lastig zijn, ja. Zeker als je het ook nog op een leuke/grappige/verrassende manier wilt doen :Y Succes met je plan van aanpak ;)
pi_130876410
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:53 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, doe het rustig aan, neem eerst de tijd om zelf aan het idee te wennen :Y Je hebt nog zeeen van tijd om het blijde nieuws te delen. Vertel het een goede vriendin, en misschien je moeder, zodat je in elk geval ergens je verhaal en vragen kwijt kan.
Ik had weinig geduld en vind het nu erg moeilijk om al die "EN? EN? EN?" vragen te beantwoorden :@
Gewoon iedereen (die het weet) een berichtje sturen met daarin het nieuws? Deed ik bij de vorige zwangerschappen (eentje werd een miskraam na 8 weken, toen heb ik mijn ouders gebeld, en de rest een berichtje gestuurd. En ook aangegeven of ik wel/geen behoefte had aan contact, etc.

Had het gisteren gelezen trouwens, hoop voor je dat de innesteling gewoon wat later was :)
pi_130876513
Ik kom overigens als het goed is over een tijdje ook meeposten hier :) Zit nu een weekje te lurken*, maar het voelt nog niet helemaal goed om 'officieel' mee te posten. Maar goed, soms kom je dan toch iets tegen waar je op wilt reageren :+

*Heb bijna een week geleden positief getest. Ben nu bijna 6 weken, zoiets. Maar voel me nog niet zwanger genoeg om 'voor de echt' hier te posten, zeg maar.
pi_130876547
Ik heb het mijn vriendinnen ook gelijk verteld. Hell, vorig jaar wisten zij het eerder dan mijn man o|O Dat werd overigens ook een miskraam, maar het was fijn om dat te kunnen delen met hen.
pi_130876593
Gefeliciteerd Coco!
pi_130876621
*O* Fazz en Coco van harte *O*
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:07:41 #31
390026 Aisly
A flower a day..
pi_130876733
Fazz en Coco gefeliciteerd! *O*
pi_130876746
Haha, wupwup, dat je vriendinnen het eerste wisten :D

Overigens: wup, musique & aisly, bedankt voor de felicitaties. Ben alleen nog wat afwachtend. Eerst eens kijken of 't blijft plakken, zeg maar :) Vandaar ook mijn officieuze aanmelding ;)
pi_130876771
Coco, gefeliciteerd!

Ja, het is even een afweging die je moet maken, maar ik zou het nu alleen aan mensen vertellen met wie je ook slecht nieuws zou willen delen.

Bedankt overigens voor alle lieve woorden, en dat voor een kutkloon. Doet me goed :*
Ik heb zo een 1:1 met mijn baas, ik denk dat ik toch maar ga vertellen wat er speelt, want dit is allemaal niet erg goed voor mijn productiviteit -O-
pi_130876865
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:08 schreef Sleehakschoen het volgende:
Bedankt overigens voor alle lieve woorden, en dat voor een kutkloon. Doet me goed :*
Ik heb zo een 1:1 met mijn baas, ik denk dat ik toch maar ga vertellen wat er speelt, want dit is allemaal niet erg goed voor mijn productiviteit -O-
Succes met het gesprek!
En nu ga ik voorlopig weer even in lurkermodus, want ik lijk wel een actieve poster :s) :+
pi_130876919
Coco, leuk! Gefeliciteerd :)

Shs dat is wel een goed idee ja.
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:39:51 #36
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130877653
Test net droog of vruchtwater al gebroken, zwanger is zwanger en ook alle pril zwangere dames zijn wmb van harte welkom hier hoor ;). Misschien juist wel herkenbaar, die beginnende kwaaltjes, onzekerheidjes, etc :).
KuikenGuppy
pi_130877948

[ Bericht 100% gewijzigd door Spewey op 06-09-2013 11:50:49 (Dubbel) ]
pi_130877976
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:48 schreef Spewey het volgende:

[..]

Ik O+ Barbados! We gingen twee x per jaar en toen kwamen de kindjes :D

Alvast voorzichtig gefeliciteerd Coco!

Zo rondje ziekenhuis zit er weer op, babysaurus wordt nu rond de 3800 gram geschat dus ik mag het zelf gaan proberen *O*
Ik had een klein beetje ontsluiting, te weinig om vliezen te breken dus het inleiden volgende week begint met een ballon. Ben helemaal hyper, het zit er echt bijna op, laatste weekend met z'n viertjes, morgen nog wat leuks met kroost gaan doen, Julianatoren denk ik, volgende week staat hun wereldje ook op z'n kop.
pi_130878020
Succes met het gesprek SHS! Heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht?

En welkom Coco en Fazzo!

Ik ga maar even bellen of ik mijn volgende vk afspraak een week naar voren mag halen. In het boekje staat 14 of 15 weken en hij staat nu op 15 weken, maar ik wil liever eerder weer de checkup. Ik zit toch ergens met de gedachte dat ik iets verkeerds binnen heb gekregen toen ik zo ziek werd, alhoewel het enige wat ik die dag heb gegeten en er dus ook weer uit is gekomen een bruine boterham met kaas was, en dat het een weerslag heeft gehad op de kleine.
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:51:17 #40
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130878022
Kindjes kunnen niet mee naar Barbedos, Spew? ;)
KuikenGuppy
pi_130878078
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:39 schreef Burdie het volgende:
Test net droog of vruchtwater al gebroken, zwanger is zwanger en ook alle pril zwangere dames zijn wmb van harte welkom hier hoor ;). Misschien juist wel herkenbaar, die beginnende kwaaltjes, onzekerheidjes, etc :).
Ja, dat weet ik eigenlijk ook wel :Y

Vanmiddag heb ik een afspraak in het zhuis, en dan weet ik zelf pas wat beter waar ik aan toe ben. Zwangerschap is namelijk ongepland, ik mocht eigenlijk nog niet zwanger worden, dus nu is het even kijken of de medicijnen (waar ik volgens mij wel ruim op tijd mee ben gestopt) nog kwaad hebben kunnen doen en hoe we nu verder gaan.

Dus vandaar vooral mijn terughoudendheid.

Als het een positief gesprek is, zal ik vast wat meer komen posten :Y

Spewey: spannend! Succes alvast :)
pi_130878105
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:51 schreef Burdie het volgende:
Kindjes kunnen niet mee naar Barbedos, Spew? ;)
Weet je hoe duur ;( :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:51 schreef Dot. het volgende:
Succes met het gesprek SHS! Heb je wel een beetje kunnen slapen vannacht?

En welkom Coco en Fazzo!

Ik ga maar even bellen of ik mijn volgende vk afspraak een week naar voren mag halen. In het boekje staat 14 of 15 weken en hij staat nu op 15 weken, maar ik wil liever eerder weer de checkup. Ik zit toch ergens met de gedachte dat ik iets verkeerds binnen heb gekregen toen ik zo ziek werd, alhoewel het enige wat ik die dag heb gegeten en er dus ook weer uit is gekomen een bruine boterham met kaas was, en dat het een weerslag heeft gehad op de kleine.
Ja, maar ik heb ongeveer 7 uur non-stop over miskramen gedroomd :X
Ik zeg al... gaat een belachelijk lange week worden. Maar we houden vol.
  vrijdag 6 september 2013 @ 11:56:06 #43
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130878149
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:54 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

Ja, tot 4 jaar mogen ze bijna overal gratis mee :).
Baby gaat dan ook gewoon met ons meedoen aan onze Kreta-verslaving ;).
KuikenGuppy
pi_130878194
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:56 schreef Burdie het volgende:

[..]

Nou, mijn vriendin gaat nu expres nog net voor de tweede verjaardag van zoonlief naar Kreta omdat ze anders een vliegticket extra moet betalen. En drie extra vliegtickets naar Barbados is denk ik nog wel een graadje heftiger :@
pi_130878222
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:54 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

[..]

Ja, maar ik heb ongeveer 7 uur non-stop over miskramen gedroomd :X
Ik zeg al... gaat een belachelijk lange week worden. Maar we houden vol.
:* Laat je maar goed afleiden met allerlei leuke dingen :)

Ik denk niet dat wij snel gaan vliegen met de kleine, op vakantie in Frankrijk is ook erg leuk :Y
pi_130878296
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:58 schreef Sleehakschoen het volgende:

[..]

Nou, mijn vriendin gaat nu expres nog net voor de tweede verjaardag van zoonlief naar Kreta omdat ze anders een vliegticket extra moet betalen. En drie extra vliegtickets naar Barbados is denk ik nog wel een graadje heftiger :@
True! :D
En ik wilde ze zo'n lange vliegreis nog niet aandoen ( en de overige passagiers wilde ik mijn kroost niet aandoen :D)

Maar hard aan het sparen voor 2015, dan is het tien jaar geleden dat we daar zijn getrouwd, dat zouden we graag daar vieren.

Wat een nare dromen Shs :*
pi_130878884
quote:

[..]

Tot twee jaar vliegen ze gratis, maar daarboven betaal je de volle mep.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:39:40 #48
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_130879175
quote:

[..]

Kefalonia is ook heeeeel mooi! En als je er naartoe gaat...eten bij Buttlers House in Lassi....mmmmmmmmmm :Y) ^O^
pi_130879878
Vannacht vertrekken wij naar Corfu!

En dat zal voorlopig de laatste keer vliegen zijn, drie vliegtickets zijn al heeeel duur maar straks ook nog verplicht in de schoolvakanties zulke bestemmingen aandoen wordt al helemaal onbetaalbaar.

Wij gaan genieten in ieder geval en ik van het Griekse eten.

Iemand die weet of ik de feta daar gewoon kan eten (geen rauwe melk?)
pi_130879904
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:01 schreef WupWup het volgende:
Ik heb het mijn vriendinnen ook gelijk verteld. Hell, vorig jaar wisten zij het eerder dan mijn man o|O Dat werd overigens ook een miskraam, maar het was fijn om dat te kunnen delen met hen.
:o

Bij ons wist ook iedereen het zo'n beetje binnen een week na de positieve test. De belangrijken op dezelfde dag.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')