abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130845085
Ik voel me klote. Al jaren eigenlijk. Ik weet niet zo goed hoe ik ermee om moet gaan en hoe ik dit kan stoppen. Daarom schrijf ik het hier van me af.. Wie weet dat er iemand is die me een stukje op weg kan helpen..

Ik voel me een mislukkeling, een opgever. Het begon allemaal al toen ik naar de brugklas ging. Ik moest kiezen tussen twee middelbare scholen. Het lokale Stedelijk Gymnasium of een algemene middelbare school. Mijn stiefvader vond dat ik naar het Stedelijk Gymnasium moest gaan omdat ik dan een grotere kans had om het gymnasium af te maken dan wanneer ik naar een algemene middelbare school zou gaan. Mijn moeder vond de algemene middelbare school leuker. Uiteindelijk ben ik daar ook heen gegaan. Verkeerde keuze.

De eerste jaren ging het prima. Tot ik in 4vwo terecht kwam. Ik koos het verkeerde profiel, met vakken die ik helemaal niet kan (natuur- en scheikunde o.a.). Verkeerde keuze. Mijn stiefvader en moeder gingen in die periode uit elkaar vanwege mij. Ik kon niet met mijn stiefvader overweg, er was altijd ruzie.
Het ging slecht op school. Ik mocht na de kerstvakantie wisselen van profiel om het zo toch te kunnen halen maar mijn inzet was verdwenen. Ik ging het schooljaar erop naar 4havo omdat ik geen zin had om 7 jaar over mijn middelbare school te doen. Verkeerde keuze. Nadat ik de havo op mijn sloffen had gehaald wist ik niet wat voor vervolgopleiding ik wilde doen. Ik ging het oriëntatiejaar doen, een tussenjaar waarbij je door middel van beroeps- en studiekeuzetests en meeloopblokken bij een gewenste opleiding helder kon krijgen wat voor jou een goede opleiding zou zijn. Er kwam uit dat ik iets met management en talen moest doen. Ik moest kiezen tussen Management Toerisme op de NHTV en International Business and Languages op een algemene hogeschool. Ik koos voor de NHTV. Verkeerde keuze.

Met mijn opleiding kan ik eigenlijk niet veel. Hij is veel te breed. Ik weet van veel dingen een beetje, maar heb nergens specifieke kennis van. Nadat ik afstudeerde ben ik blijven hangen bij mijn toenmalige bijbaan in een telecomwinkel. Verkeerde keuze. Het was lang leve de lol: weinig werken en veel verdienen. Maar na een paar jaar vond ik het werk niet meer leuk. Ik kon niet overweg met een paar nieuwe collega's en ik nam ontslag. Verkeerde keuze. Ik heb 5 maanden zonder werk thuis gezeten waarbij ik veel van mijn spaargeld opmaakte omdat ik geen recht had op WW. Uiteindelijk ben ik via een uitzendbureau gaan werken. Een baan die me totaal niet lag. Té simpel werk voor iemand als ik. Bovendien was het zo rustig dat ik effectief misschien 1-2 uur per dag werkte en de rest van de dag op internet surfte, samen met mijn 2 collega's. Ik bleef toch maar werken, want ik had tenminste inkomsten en mijn vriend en ik kregen eindelijk een huis toegewezen via de woningbouwvereniging. Iets waar we jaren op hadden gewacht.

Vorig jaar zomer had ik eindelijk echt een geluksmomentje toen we gingen samenwonen en op vakantie gingen naar Italië, waar ik nog nooit was geweest. Als klap op de vuurpijl kreeg ik via een vriendin een leuke vacature toegespeeld waarop ik reageerde en werd aangenomen. Ik ging voor het eerst fulltime werken. Verkeerde keuze. Na een paar maanden merkte ik dat ik het niet kon opbrengen om fulltime te werken, ik wilde een dagje in de week voor mezelf. Ons huis voelde niet als mijn huis, maar als het huis van mijn vriend waar ik toevallig ook kwam wonen. Hij is degene die alle meubels heeft uitgezocht en betaald, omdat ik het geld niet had. Ik dacht dat ik met een dag voor mezelf me het huis een beetje 'eigen' kon maken. Met Kerst waren we allebei een week vrij en dat was heerlijk. Onze eerste Kerst samen, geen gezeik van mijn schoonmoeder (waarmee ik ooit een halfjaar geen contact heb gehad omdat het gewoon een verschrikkelijk mens is).

Na Kerst bleek dat er weinig werk meer voor me was waar ik werkte. Ik ging in overleg met mijn baas een dag minder werken, wat ik fijn vond. Helaas werd ik eind februari ontslagen en kwam in de WW. Omdat ik besloten had dat ik maximaal 32 uur wilde gaan werken voortaan heb ik dit zo doorgegeven aan het UWV. Waardoor ik maar recht had op een uitkering op basis van 32 uur. Verkeerde keuze. Ik zit inmiddels al een halfjaar thuis, krijg de ene na de andere afwijzing. Omdat mijn opleiding niet aansluit bij welke vacature dan ook. Ik weet ook gewoon niet meer wat ik wil. Er is geen enkele vacature waarvan ik denk 'dit is écht wat ik wil'. Ik wil ook niet weer via een uitzendbureau gaan werken en vervolgens weer maanden werk doen wat ik niet leuk vind. Ik heb nog nooit echt een baan gehad waar ik met plezier naartoe ging, wat ik écht leuk vond. Ik probeer kritisch te zijn. Maar ik heb ook geen hobby's. Er is ook niks wat ik écht leuk vind om elke dag te doen in mijn vrije tijd.

Mijn vriend en ik wilden altijd al een hondje en hadden toen we gingen samenwonen besloten dat we een jaartje zouden wachten, erover nadenken, en dan verder kijken. Omdat ik geen werk heb dachten we dat dit het juiste moment was om een hondje te nemen. Zo gezegd, zo gedaan. Twee weken geleden hebben we een hondje genomen van 8 maanden oud, een labrador-golden retriever kruising. Verkeerde keuze. Ik dacht dat het goed voor me zou zijn, ik zou weer buiten komen, een beetje beweging krijgen en niet meer heel de dag alleen zijn. Het tegenovergestelde bleek waar. Ik voelde me enorm beperkt door de hond, kon hem niet alleen laten. Ik had er geen klik mee en vond het alleen maar vervelend hem om me heen te hebben. Terwijl mijn vriend er helemaal gek op was. Hij werkt fulltime en ik zat de hele dag op de bank met een hond die ik niet leuk vond. Uitlaten en spelen deed ik wel, maar ik wilde het niet. Ik had er geen puf voor. De hond merkte ook dat ik dat niet wilde want hij begon steeds meer uit te dagen en vervelend te worden. Naar mijn handen happen, grommen, blaffen enzovoorts.
Na een paar dagen merkte ik dat ik geen eetlust meer had, was misselijk en had hoofdpijn. Ik had geen puf om iets te doen. Eten koken, de was doen enzovoorts deed ik niet meer. Ik zat jankend op de bank. Ik ging op andere forums kijken of meer mensen dit hadden met een hond. Dat bleek zo te zijn. Ik dacht dat ik moest wennen en besloot om het even aan te zien. Dat ging een dag goed, en de volgende dag zat ik weer jankend op de bank.

Wat ik hierboven allemaal heb beschreven heb ik nooit aan iemand verteld. Niet aan mijn moeder, niet aan mijn vriend, niemand wist dat ik dagelijks piekerde over alle verkeerde keuzes die ik heb gemaakt. Afgelopen vrijdag kwam alles eruit. Ik was helemaal op en dacht dat het beter was als we de hond weg zouden doen. Mijn vriend heeft toen alle zorg over de hond overgenomen en ik ben naar bed gegaan. De volgende dag gingen we samen wandelen met de hond en mijn vriend zei 'we gaan m niet wegdoen, het komt allemaal goed'. Hij zei het zo liefdevol en overtuigend dat ik besloot om ervoor te gaan. Zondag hadden we een feestje waar de hond niet mee naartoe kon. Hij was bij mijn schoonmoeder en haar hond. Toen we weggingen van het feestje dacht ik 'oh nee, nu moeten we de hond weer ophalen, daar heb ik helemaal geen zin in'. Terwijl mijn vriend graag met m wilde spelen en zin had om hem weer op te halen. 's Avonds was hij met de hond aan het spelen en ik werd helemaal naar van 'de herrie' die dat met zich meebracht. Ik dacht 'dit kan echt niet' en heb weer met mijn vriend gepraat. Hij zei 'we gaan nu niets beslissen, we kijken het nog een weekje aan en als je je dan nog steeds zo voelt doen we hem weg'. Maandag was ik weer alleen met hem en het ging weer helemaal mis. Het voelde weer alsof het niet mijn huis was. Alles heeft vanaf dag één moeten wijken voor de hond. Ik kon niet buiten zitten want de hond at steentjes en groef kuilen in de tuin. We hadden een traphekje geplaatst omdat de hond anders de trap op liep en dat niet mocht van ons. Dat irriteerde me ook. Eigenlijk irriteerde alles wat met de hond te maken had me. Inclusief de hond zelf. 's Avonds hebben we de knoop doorgehakt en besloten dat de hond weg moest. Dinsdagavond zijn we al naar een potentiële koper gegaan die ik via een hondenforum had gesproken en die ook al bij mij thuis was geweest om me te helpen met de hond. Op voorwaarde dat het klikte met haar eigen hond zou onze hond daar meteen kunnen blijven.

Vlak voor we weggingen had ik weer een mental breakdown. Ik wilde mijn vriend niet zijn hondje afpakken. Ik wilde liever zelf weggaan dan dat ik hem verdriet zou doen. Ik heb m gesmeekt om de hond te houden maar hij vond dat het beter was om m weg te doen. Het bleek dat het klikte met de andere hond en toen moesten we overleggen. Uiteindelijk na een uur jankend in de auto te hebben gezeten, waarbij mijn vriend zei dat hij had gehoopt dat het niet had geklikt, toch maar besloten de hond achter te laten. Zijn nieuwe baasje is geweldig, heeft energie voor tien en ik weet zeker dat de hond daar een veel beter leven krijgt dan bij mij. Toen we wegreden viel er echt een enorme last van mijn schouders. De knoop in m'n maag werd kleiner en het voelde goed. Mijn vriend begon meteen te huilen... Ik voelde me meteen zo schuldig dat ik hem pijn heb gedaan.. Toen we weer thuis waren kreeg ik meteen mijn eetlust terug en warmde een restje avondeten op. Tot dat moment had ik alleen een boterham gegeten die dag vanwege de stress. Ik voelde me weer vrij. Mijn vriend heeft de rest van de avond huilend op de bank gezeten en is gisteren thuis gebleven van zijn werk omdat hij zich klote voelde. Ik voelde me goed, ik heb bergen huishoudelijk werk verzet gisteren.

Vanochtend voelde ik me ook nog oke. Mijn vriend was weer gaan werken en smste dat het met hem ook wel oke ging. Maar nu zit ik weer achter mn pc vacatures te zoeken en begint het gepieker weer. 'Wat als ik toen wél naar het Stedelijk Gymnasium was gegaan?' 'Wat als ik een andere opleiding zou hebben gedaan?' 'Heb ik er wel goed aan gedaan om de hond weg te doen?'
Ik wil niet dat anderen last van mijn keuzes hebben. Alle eerdere verkeerde keuzes zijn gewoon mijn probleem geweest en nu heb ik mijn vriend opgezadeld met een verkeerde keuze. Dat vind ik vreselijk.
Ik voel me gewoon zo'n mislukkeling omdat er niks in mijn leven echt goed is gegaan. En nu kan ik nog niet eens voor een hond zorgen. Ik wilde altijd graag kinderen maar nu twijfel ik of ik daar wel aan moet beginnen want wat als ik daar óók niet voor kan zorgen?

En naast al het gepieker over mijn verkeerde keuzes begin ik ook lichtelijke geldzorgen te krijgen. We hebben best wat uitgegeven aan de hond, ik heb zelfs in een week tijd meer uitgegeven aan de hond dan in een halfjaar aan mezelf. Daar heb ik spijt van. Nu moet mijn auto nieuwe banden en een APK-keuring en denk ik 'had ik maar niet zoveel aan de hond besteed'. We hebben de hond 'met verlies' verkocht en het geld voor de hondencursus waarvoor ik ons had opgegeven krijgen we niet terug, ondanks dat we er nog niet eens aan waren begonnen. Dus pieker ik ook over 'wat als mijn auto wordt afgekeurd? Ik heb geen geld om hem te repareren. Ik heb al geen geld voor een kleine beurt die die eigenlijk ook moet.' Ik wil mijn autootje niet kwijt want het is mijn eerste autootje, die heb ik vorig jaar gekocht en ook dat gaf me een gevoel van vrijheid. Ik merk door het hele fulltime werken en een hond hebben verhaal dat ik die vrijheid echt nodig heb om me niet nóg slechter te voelen.

Daarbij komt ook nog dat ik mijn biologische vader nooit gekend heb. Mijn moeder heeft hem verlaten toen ze zwanger was van me. Ze heeft me op een gegeven moment brieven van hem laten lezen die hij had geschreven na de bevalling. Toen heeft ze me meegenomen naar een of andere instelling die je biologische ouders kan opsporen. Ik ben daar weggerend want ik wilde het niet. Vorig jaar vertelde mijn moeder dat hij overleden is. Nu vraag ik me af: 'wat als ik wél kennis met hem had gemaakt? Hoe zou het zijn geweest.. Zou ik hem uiteindelijk wel hebben willen leren kennen ondanks dat ik dat nu niet zou zien zitten?'

Voor we de hond hadden dacht ik soms 'wat doe ik hier nog. Ik wil weg uit dit kloteland. Ik heb niks om voor te blijven. Ik haat het klimaat (ik zie nu alweer zo erg op tegen de winter), ik heb geen baan, weinig échte vrienden en die zijn vervangbaar..' Het enige waarvoor ik nu wil blijven is voor mijn vriend want door al het gedoe met de hond weet ik gewoon dat hij heel veel van mij houdt en ik van hem. Hij heeft zijn hondje opgeofferd voor mijn welzijn en het doet mij pijn dat hij zo verdrietig is...

Ik wil gewoon van dat eeuwige gepieker af. Ik wil niet blijven hangen in het verleden, ik wil me richten op de toekomst maar het lukt me gewoon niet...
Ik heb geen geld om met een professional te gaan praten want dat wordt niet geheel gedekt door de zorgverzekering. Ik wil ook niet met iemand praten want ik wil anderen niet met mijn problemen lastig vallen. Ook al is het een psycholoog. Ik wil het allemaal zelf oplossen maar ik weet gewoon niet meer hoe...

[ Bericht 98% gewijzigd door Re op 05-09-2013 13:36:48 ]
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
pi_130845201
Hier een goede keuze: Hou op met klagen en maak iets van je leven *O*
Lurf is the message and the message is Lurf
pi_130845218
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:00 schreef lurf_doctor het volgende:
Hier een goede keuze: Hou op met klagen en maak iets van je leven *O*
Tja. Dat had ik zelf ook al bedacht. En geprobeerd.
pi_130845309
"blablabla, verkeerde keuze"

accepteer dingen en kom eens van je slachtofferreet af

ik heb medelijden met je vriend en met die hond
dude here
pi_130845340
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:56 schreef Kimzz het volgende:
Edit: ik denk niet dat het zin heeft om mijn verhaal hier te posten gezien de eerste reacties..
"verhaal op FoK! gepost, verkeerde keuze"

:P

verhaal weghalen is ook stom, dus daar maak je weer de verkeerde keuze :P
natuurlijk krijg je hier reacties die je niet wilt horen, maar misschien zitten er ook wel nuttige tussen

zeikwijf...
dude here
pi_130845349
Topic starten en bij een beetje tegengas al weer weg halen, ik vind het geen goede keuze -O-
pi_130845378
Euh, je hebt het er nooit met je vriend over gehad? En je denkt dat wij je kunnen helpen? Problemen bespreek je toch gewoon binnen een relatie zodra er iets speelt neem ik aan?

Overigens zou je misschien eens moeten proberen niet overal zo'n probleem van te maken?!
pi_130845406
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:06 schreef lurf_doctor het volgende:
Topic starten en bij een beetje tegengas al weer weg halen, ik vind het geen goede keuze -O-
Ik vind het typisch. Ze wou een aai over de bol en dat mensen zouden zeggen dat het allemaal haar schuld niet was... helaas voor haar compleet mislukt.
pi_130845412
Klopt. Ik word ook altijd veel te snel moedeloos. Ik ben een zeikwijf. Ik ben een slachtoffer. En ik kan niet praten met andere mensen. Laat maar zitten.
pi_130845438
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:07 schreef Kimzz het volgende:
Klopt. Ik word ook altijd veel te snel moedeloos. Ik ben een zeikwijf. Ik ben een slachtoffer. En ik kan niet praten met andere mensen. Laat maar zitten.
*aai over je bol*
Het ligt niet aan jou en het komt allemaal wel goed. :*
pi_130845445
en daar gaat ze weer :P
dude here
pi_130845469
quote:
Trek het je niet aan. Dat soort slome figuren heb je hier altijd. Denken met een vanzelfsprekend statement de held uit te hangen. Komen er weer schaapjes die volgen. Misschien voor die 10 losers is er ook 1 iemand die wel iets opbouwends kan toevoegen. Geef het een kans.
pi_130845545
Nu ben ik wel benieuwd naar t verhaal. Iemand een korte samenvatting voor me?
pi_130845549
Was trouwens totaal geen interessant verhaal. Je maakt je problemen veel erger dan dat ze zijn.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_130845574
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:12 schreef JedimindhaX het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar t verhaal. Iemand een korte samenvatting voor me?
first world white girl problems. Nee serieus, gewoon een onzeker meisje wat geen succes in haar prive leven en opleiding/carriere heeft. Geen enkel 'traumatisch' life event, of het moest zijn dat ze haar biologische vader niet kent.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_130845605
quote:
Je mag er best met mij over praten als je wilt, inbox staat open :)
  donderdag 5 september 2013 @ 13:15:50 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130845638
quote:
Wat vooral heel desastreus is, is dat je al je eigen beslissingen in twijfel trekt. En dat je maar blijft denken: oh, als ik toen niet dit maar dat had gekozen, was het wel goed gegaan.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130845659
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:13 schreef Seam het volgende:

[..]

first world white girl problems. Nee serieus, gewoon een onzeker meisje wat geen succes in haar prive leven en opleiding/carriere heeft. Geen enkel 'traumatisch' life event, of het moest zijn dat ze haar biologische vader niet kent.
Je moet per se iets traumatisch meemaken om hulp te willen? Zij voelt zich kut, zoekt advies, wil haar verhaal kwijt. Het maakt niet uit waarom. Zoek je een sensatieverhaal dan kun je toch oprotten zodra je begint te lezen en ziet dat dat het niet is. Dit is laf en neerbuigend.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:20:18 #19
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_130845741
TS, mag ik je telefoonnummer hebben? Kunnen we whatsappen en daarna daten :*
pi_130845793
quote:

[..]

Ja, en nu de samenvatting? :P
pi_130845832
kan een almachtig modje even de OP terugzetten? ik ben nieuwsgierig geworden :D
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_130845833
Ik had de reacties van mensen op het psychologie gedeelte van Fok toch iets hoger ingeschat. De enige die een beetje normaal reageert ie Kroovy. Helaas.. ik ga de OP niet terugplaatsen. Ik zit niet te wachten op dit soort onnozele reacties die me alleen maar verder de grond in boren.
pi_130845867
Umm als je de op weghaalt moet je niet klagen dat je geen goed advies krijgt want hoe de neuk kunnen wij advies geven als je zelf de op weg haalt ???
  donderdag 5 september 2013 @ 13:25:16 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130845868
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:23 schreef Kimzz het volgende:
Ik had de reacties van mensen op het psychologie gedeelte van Fok toch iets hoger ingeschat. De enige die een beetje normaal reageert ie Kroovy. Helaas.. ik ga de OP niet terugplaatsen. Ik zit niet te wachten op dit soort onnozele reacties die me alleen maar verder de grond in boren.
Of je neemt de kritiek in je op en je leert er misschien eens iets van.
pi_130845871
@ moderator: ik wil dus niet dat mijn OP teruggeplaatst wordt.
pi_130845884
quote:
Hm? Iedereen zegt dat je je aanstelt en je problemen groter maakt dan ze zijn. Als jij dat onnozele reacties vindt, terwijl het gewoon de essentie van je probleem is, wie is hier dan onnozel?
  donderdag 5 september 2013 @ 13:26:16 #27
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130845898
TS vindt dat ze steeds verkeerd heeft gekozen in opleidingen en werk. Ze zit nu werkloos thuis. De laatste slechte keuze was een puppy, waarvoor inmiddels na een paar werken een ander tehuis voor is gevonden omdat ze het niet meer aankon.
pi_130845970
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:25 schreef Kimzz het volgende:
Lees voordat je plaatst de policy eens , op verwijderen mag niet eens en ja waarschijnlijk word die dus terug geplaatst.
Ik weet je probleem schijnbaar doe je gewoon dingen te impulsief en klaag je daarna dat het niet gaat zoals je wilt.
Leer gewoon je impuls onder controle te houden en ga niet zeuren over dat je de verkeerde beslissingen maakt als je schijnbaar niet eens nadenkt bij je beslissingen.
pi_130846006
quote:
Kut voor je. :') Welkom op FOK! :)
pi_130846021
Tja ik wilde wel helpen maar dat is schijnbaar dus niet nodig, succes TS ;)
pi_130846033
quote:
Als ik de post van Lienekien zo lees dan zijn die onnozele reacties gewoon juist.
Neem gewoon verantwoordelijkheid voor je verkeerde keuzes, leer ervan, denk voortaan goed na wanneer je weer een keuze maakt en bovenal stel je niet zo verschrikkelijk aan.
pi_130846088
Misschien dat mijn verhaal posten impulsief was. Maar over alle andere dingen heb ik goed nagedacht, dat waren echt geen impulsen. Dat die dingen vervolgens de verkeerde keuzes waren, daar zit ik nu mee. Ik wil gewoon van mijn 'wat als' gepieker af. Los van het verhaal uit de OP, wat ik dus niet teruggeplaatst wil hebben. Dat is de essentie van het verhaal. Hoe kom ik van mijn eeuwige gepieker af.
pi_130846099
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:33 schreef Kimzz het volgende:
Misschien dat mijn verhaal posten impulsief was. Maar over alle andere dingen heb ik goed nagedacht, dat waren echt geen impulsen. Dat die dingen vervolgens de verkeerde keuzes waren, daar zit ik nu mee. Ik wil gewoon van mijn 'wat als' gepieker af. Los van het verhaal uit de OP, wat ik dus niet teruggeplaatst wil hebben. Dat is de essentie van het verhaal. Hoe kom ik van mijn eeuwige gepieker af.
Life is one big question when your starin at the clock
And the answers always waiting at the liquor store, 40 oz to Freedom,
So I'll take that walk.
pi_130846100
quote:
Mijn reactie is wel degelijk serieus. Uit ervaring kan ik zeggen dat je je probleem niet oplost door er over door te malen, of bevestiging te zoeken op een forum. De enige die er wat aan kan doen ben je zelf. En ja elke keuze heeft consequenties, dat heet leven. Kijk voorruit en niet telkens acthterom. Succes. *O*
pi_130846196
quote:
Een puppy nemen om die vervolgens weer na een paar weken weg te doen noem ik anders wel een impulsieve actie en heel eerlijk nogal sneu ook , neem geen dieren als je er niet bereid bent voor te zorgen.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:37:50 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130846201
quote:
Als je niet naar een hulpverlener wilt, zoek dan eens naar wat boeken over het onderwerp.

Bijv. over de RET-methode, over beslissingen nemen ('Beslissen doe je zo').
  donderdag 5 september 2013 @ 13:38:49 #37
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130846231
quote:
ik zet hem wel terug, ik zie geen enkele redenen in de reacties om dat niet te doen
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_130846286
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:37 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Een puppy nemen om die vervolgens weer na een paar weken weg te doen noem ik anders wel een impulsieve actie en heel eerlijk nogal sneu ook , neem geen dieren als je er niet bereid bent voor te zorgen.
Daar hebben we een jaar over nagedacht. Ook over de 'lasten', zoals uitlaten in weer en wind. Ik had totaal niet verwacht dat het zo zou lopen. Ik had er helemaal zin in. De hond bleek voor mij een stressfactor erbij en is blijkbaar de druppel geweest. Daar kan hij ook niks aan doen. Hij heeft nu een geweldig baasje, dat is het belangrijkste voor hem.
pi_130846303
Als ik het zo lees komt de hele OP neer op "ik heb er totaal niet over nagedacht" en "ik heb me totaal niet ingezet".

Wat ik kan vertalen naar kansloos zwak en simpel. Dus dat is een beetje wat de klacht is TS.
"Ik ben kansloos, zwak en simpel". Zeg het een paar keer hardop in de spiegel en doe er iets aan.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:43:53 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130846342
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:41 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Daar hebben we een jaar over nagedacht. Ook over de 'lasten', zoals uitlaten in weer en wind. Ik had totaal niet verwacht dat het zo zou lopen. Ik had er helemaal zin in. De hond bleek voor mij een stressfactor erbij en is blijkbaar de druppel geweest. Daar kan hij ook niks aan doen. Hij heeft nu een geweldig baasje, dat is het belangrijkste voor hem.
In plaats van dan te gaan vermijden kun je ook doorzetten en jezelf een kans geven om eraan te wennen.
pi_130846349
Het is net of je een kind bent die keuzes maakt maar vindt dat keuzes geen (negatieve) consequenties horen te hebben voor jou.
pi_130846360
quote:
3s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:38 schreef Re het volgende:

[..]

ik zet hem wel terug, ik zie geen enkele redenen in de reacties om dat niet te doen
Jammer. Maar dan had ik inderdaad maar 2x moeten nadenken voor ik het plaatste. No hard feelings richting jou. Hoop alleen dat het ook reacties oplevert waar wat langer over nagedacht is. Van mensen die wel snappen hoe ik me voel.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:45:14 #43
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130846373
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:44 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Jammer. Maar dan had ik inderdaad maar 2x moeten nadenken voor ik het plaatste. No hard feelings richting jou. Hoop alleen dat het ook reacties oplevert waar wat langer over nagedacht is. Van mensen die wel snappen hoe ik me voel.
Lees je dan wel even de adviezen?
  donderdag 5 september 2013 @ 13:45:46 #44
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130846387
iedereen maakt keuzes, elke dag, ziet er naar uit dat je je focust op de keuzes die voor je gevoel de verkeerde waren, of dat achteraf bleken te zijn.
pi_130846422
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:44 schreef TerryStone het volgende:
Het is net of je een kind bent die keuzes maakt maar vindt dat keuzes geen (negatieve) consequenties horen te hebben voor jou.
Natuurlijk niet. Er zijn altijd consequenties. Alleen vind ik het zo klote dat ik áltijd de verkeerde keuzes maak. En ja, ook al denk ik er weken, maanden, jaren over na. Ik zou ook willen dat ik het op die manier tegenover mezelf zou kunnen verantwoorden maar dat wil er in mijn hoofd gewoon niet in.
pi_130846432
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:41 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Ik mag trouwens hopen dat jij niet aan kinderen gaat beginnen met deze instelling.
Zie het nu al voor me: "ja we hebben er een tijd over nagedacht. Ook over de lasten maar ik had totaal niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn dus heb ik besloten de kinderen voor adoptie op te geven"
pi_130846437
Heel eerlijk ze doet net alsof alle andere verantwoordelijk zijn voor haar keuzes.Zoals het huis van ons samen is alleen van hem want hij koopt er alles voor , ehh hallo daar heb je nog altijd zelf je hand in hoor , je gaat samen op pad , je kiest samen iets uit of je koopt zelf kleine dingetjes en maakt het je eigen.

Heel eerlijk snap ik die vriend ook niet helemaal dat die gekkigheid pikt want heel eerlijk mag die wat meer op zijn strepen staan en gaan voor wat hij wil in plaats zich steeds aan iemand aan te passen die niet weet wat die wil.
pi_130846438
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:44 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Hoe oud ben je nou? Wat wil je van ons?
"jaaa je bent zo zielig, je kan er echt niets aan doen. We sluiten je in onze armen en zullen voortaan al je keuzes voor je maken O+ "
Nee. :') Je bent volwassen. Keuzes hebben gevolgen, daarom denken de meeste mensen er over na. :)
pi_130846447
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Ik mag trouwens hopen dat jij niet aan kinderen gaat beginnen met deze instelling.
Zie het nu al voor me: "ja we hebben er een tijd over nagedacht. Ook over de lasten maar ik had totaal niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn dus heb ik besloten de kinderen voor adoptie op te geven"
Dat heb ik ook in de OP gezet..
pi_130846448
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:37 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Kan toch zijn dat het niet klikt mijn god. Het is geen tamagotchi die je alleen moet verzorgen en klaar, het is een dier met een persoonlijkheid. Kan zijn dat het van beide kanten niet goed loopt. Heeft niets met impulsiviteit te maken.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:48:41 #51
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130846465
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Er zijn altijd consequenties. Alleen vind ik het zo klote dat ik áltijd de verkeerde keuzes maak. En ja, ook al denk ik er weken, maanden, jaren over na. Ik zou ook willen dat ik het op die manier tegenover mezelf zou kunnen verantwoorden maar dat wil er in mijn hoofd gewoon niet in.
De keuze is in jouw hoofd verkeerd omdat je denkt dat die andere keuze die je ook had kunnen maken, wél heel goed voor je had uitgepakt.

Maar dat weet je dus niet.
pi_130846478
quote:
Ga naar je huisarts en vraag een doorverwijzing naar een psycholoog?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_130846491
Je bent een beetje een zeikwijf. Denk eens de dingen die wél goed zijn gegaan, en niet alleen maar "wat als". Je hebt het toch prima voor elkaar zo :{? Behalve dat je werkloos bent, maar dat zal ook niet voor altijd zijn.

Je stelt je enorm aan. Stop met piekeren. Doe eens wat geks, ga karten.
pi_130846510
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef formerjellybean het volgende:
Heel eerlijk ze doet net alsof alle andere verantwoordelijk zijn voor haar keuzes.
Dit inderdaad, neem eens wat eigen verantwoordelijkheid voor de beslissingen die je zelf neemt. En niet te lang stil blijven staan bij de verkeerde keuzes, het is niet het einde van de wereld wanneer er iets mis gaat. Beetje positiever proberen te zijn.
pi_130846516
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

De keuze is in jouw hoofd verkeerd omdat je denkt dat die andere keuze die je ook had kunnen maken, wél heel goed voor je had uitgepakt.

Precies. Zoveel studies waarmee je momenteel geen werk vindt. Ik ben zelf ook werkzaam in een functie die totaal niet aansluit bij mijn opleiding, kan toch? Keuzes moet je nou eenmaal maken, 50/50 dat het goed/slecht uitpakt.
pi_130846520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:48 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Klopt. Dat weet ik niet. Daarom die eeuwige 'wat als' gedachten. Dat wil ik ook niet. Maar het blijft altijd terugkomen. En helemaal nu ik geen baan kan vinden.
pi_130846521
Maar wie garandeert jou dat er bij andere keuzes wel alles veel makkelijker was gelopen. Het had goed nog veel erger kunnen uitpakken. Dus gewoon accepteren dat je ooit voor iets gekozen hebt en nu verder.
pi_130846534
Ik zou trouwens een kat nemen :)
pi_130846539
quote:

[..]

Alleen mogen die consequenties dus niet negatief zijn.
Verkeerde keuzes zijn vaak ook nog eens een kwestie van perspectief of heb je nog nooit gehad dat je de verkeerde keuze nam om vervolgens in iets positiefs te rollen...
Bijvoorbeeld: "Ik koos de verkeerde opleiding maar daar leerde ik wel mijn vrienden kennen die er nog steeds voor me zijn"
pi_130846567
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:50 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Dit inderdaad, neem eens wat eigen verantwoordelijkheid voor de beslissingen die je zelf neemt. En niet te lang stil blijven staan bij de verkeerde keuzes, het is niet het einde van de wereld wanneer er iets mis gaat. Beetje positiever proberen te zijn.
In de OP heb ik gezegd dat ik altijd de enige ben die last heeft van mijn keuzes, tot nu met de hond. Ik wil het ook allemaal zelf oplossen en mijn verantwoordelijkheid nemen. Dingen veranderen. Dat probeer ik al jaren. Maar het blijft altijd door mn hoofd spoken.
pi_130846599
Wat betreft het geen werk kunnen vinden wat je leuk lijkt en twijfelt of je de goede school hebt gekozen, waarom ga je niet werkend leren? Start een nieuwe opleiding, iets waar je wel genoeg werk mee kunt vinden. Dan worden je geldzorgen minder. En daarnaast professionele hulp zoeken, dat heb je blijkbaar wel nodig.
  donderdag 5 september 2013 @ 13:56:19 #62
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130846641
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:52 schreef Kimzz het volgende:

[..]

In de OP heb ik gezegd dat ik altijd de enige ben die last heeft van mijn keuzes, tot nu met de hond. Ik wil het ook allemaal zelf oplossen en mijn verantwoordelijkheid nemen. Dingen veranderen. Dat probeer ik al jaren. Maar het blijft altijd door mn hoofd spoken.
Het helpt om goed tot je door te laten dringen dat spijt over dingen die je niet meer kunt veranderen, je niets brengt. Het enige wat zin heeft, is leren van de ervaring. En dat leren doe je door je volgende beslissingen beter af te wegen.
pi_130846717
quote:
wattus? :')

Ik vind ze niet onnozel, je zou echt moeten proberen niet zo stil te staan bij "wat als" steeds, wie weet was je met andere keuzes nog veel slechter terecht gekomen, andere vrienden/kennissenkring...
Je kan er wel over blijven piekeren, maar daar heb je helemaal niets aan, daardoor voel je je alleen maar slechter. En anders buig je het om, als je naar die andere school was gegaan, was je drugsverslaafd geraakt en je lichaam gaan verkopen ofzo. :+

Punt is dat je nioet wéét wat er anders was geweest bij andere keuzes, en dat niet alleen, maar ze zijn ook niet meer terug te draaien.

Je zit teveel in een slachtofferrol. :N
compact en kleverig.
pi_130846744
quote:

[..]

volgende keer dus de andere keuze maar maken ^O^
compact en kleverig.
pi_130846746
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:49 schreef grazianopelle het volgende:
Je bent een beetje een zeikwijf. Denk eens de dingen die wél goed zijn gegaan, en niet alleen maar "wat als". Je hebt het toch prima voor elkaar zo :{? Behalve dat je werkloos bent, maar dat zal ook niet voor altijd zijn.

Je stelt je enorm aan. Stop met piekeren. Doe eens wat geks, ga karten.
Ze heeft geen werk, zit dagen thuis, in een huis waar ze zich helemaal niet thuis voelt. Heeft geen idee wat ze wil doen, en voor haar gevoel zijn veel beslissingen die ze heeft gemaakt in het verleden verkeerd geweest. Dan ga je denken wat als ik iets anders had gedaan. Dat denk je soms als je hopeloos wordt van de situatie waar je in zit. Als niets meer lukt en je al die tijd niemand hebt gehad om mee te praten, echt praten. Het zijn misschien geen grote problemen algemeen gezien, maar persoonlijk kun je dat heel anders ervaren. Iemand een zeikwijf noemen helpt niet echt mee.
pi_130846778
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:00 schreef Kroovy het volgende:

[..]

Ze heeft geen werk, zit dagen thuis, in een huis waar ze zich helemaal niet thuis voelt. Heeft geen idee wat ze wil doen, en voor haar gevoel zijn veel beslissingen die ze heeft gemaakt in het verleden verkeerd geweest. Dan ga je denken wat als ik iets anders had gedaan. Dat denk je soms als je hopeloos wordt van de situatie waar je in zit. Als niets meer lukt en je al die tijd niemand hebt gehad om mee te praten, echt praten. Het zijn misschien geen grote problemen algemeen gezien, maar persoonlijk kun je dat heel anders ervaren. Iemand een zeikwijf noemen helpt niet echt mee.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
pi_130846822
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
En anders buig je het om, als je naar die andere school was gegaan, was je drugsverslaafd geraakt en je lichaam gaan verkopen ofzo. :+
Het Stedelijk Gymnasium staat wel bekend om het hoge percentage junkies en hoeren dat het voortbrengt ja.
pi_130846833
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:02 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Soms is het ook fijn om bemoedigende woorden te horen, ipv continu naar beneden gehaald te worden. Dat doet ze zelf vast al vaak genoeg.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:05:12 #69
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130846853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:04 schreef Kroovy het volgende:

Soms is het ook fijn om bemoedigende woorden te horen, ipv continu naar beneden gehaald te worden. Dat doet ze zelf vast al vaak genoeg.
Dan moet je uberhaupt niet op fok komen. Hier is iedereen redelijk recht voor z'n raap. Dus dat schiet niet op.
pi_130846866
Zeg kan ik die hond nog op komen halen Kim of hoe zit dat?
pi_130846872
quote:

[..]

Dan moet je naar het VIVA forum gaan ofzo. :) Of een brief naar de margriet schrijven.
pi_130846873
quote:

[..]

Als ze advies zoekt dan is een dosis realiteit wel op z'n plaats.
Bemoedigende woorden lossen niks op en bevestigen de slachtofferrol en het kinderlijk ontwijken van verantwoordelijkheid alleen maar, maar hey als je een volwassen vrouw als een kind wilt behandelen ga dan vooral je gang. Misschien mag je haar wel een verhaaltje voorlezen vannacht als je heel lief voor d'r bent. ;)
pi_130846895
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef formerjellybean het volgende:
Heel eerlijk ze doet net alsof alle andere verantwoordelijk zijn voor haar keuzes.Zoals het huis van ons samen is alleen van hem want hij koopt er alles voor , ehh hallo daar heb je nog altijd zelf je hand in hoor , je gaat samen op pad , je kiest samen iets uit of je koopt zelf kleine dingetjes en maakt het je eigen.

Heel eerlijk snap ik die vriend ook niet helemaal dat die gekkigheid pikt want heel eerlijk mag die wat meer op zijn strepen staan en gaan voor wat hij wil in plaats zich steeds aan iemand aan te passen die niet weet wat die wil.
nou, ik heb ook een vriend gehad (en samengewoond dus) die me totaal niet het gevoel gaf dat het óns huis was.
Ík heb dit betaald, ik heb dat betaald, het is mijn huis, jij maakt gebruik van míjn spullen, kan je wel zeggen, daar word je op den duur wel redelijk gestoord van. Als hij niets zegt, maar het wel zo voelt, kan dat ook gewoon heel erg vervelend zijn en als je al een hele tijd samenwoont, maar het gaat maar niet over, zie ik dat ook niet 1,2,3 veranderen...
Koop kleine rommeltjes, planten, kussentjes voor op de bank, fotolijstjes, weet ik het, kleed het aan, misschien dat dat scheelt.
compact en kleverig.
pi_130846911
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dan moet je uberhaupt niet op fok komen. Hier is iedereen redelijk recht voor z'n raap. Dus dat schiet niet op.
Ik heb anders genoeg topics gelezen met overwegend normale en inlevende reacties. Hoeft geen geknuffel te zijn, maar tenminste iets met inhoud, niet je bent een zeikwijf je stelt je aan bla die bla.
pi_130846913
Ik leef volgens dit motto; Whatever it is you're thinking is a perfect reflection of what is in the process of becoming. Of wel, waar je je gedachten op focust zal je meer van gaan krijgen.
In jouw geval is dat denk ik heel herkenbaar of niet?

Richt je op de positieve punten en probeer voor jezelf uit te vinden wat je nou echt wil van dit leven en blijf je gedachten daar op richten.
Zon, zee en strand, eerst een dagje lol, dan alles vol met zand.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:07:38 #76
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130846930
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:07 schreef Kroovy het volgende:

Ik heb anders genoeg topics gelezen met overwegend normale en inlevende reacties. Hoeft geen geknuffel te zijn, maar tenminste iets met inhoud, niet je bent een zeikwijf je stelt je aan bla die bla.
Gewoon het topic wat langer laten doorlopen, komt allemaal vanzelf als de discussie losbarst
pi_130846938
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:03 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het Stedelijk Gymnasium staat wel bekend om het hoge percentage junkies en hoeren dat het voortbrengt ja.
daar gaat het niet om, het gaat erom dat je geen idee hebt wat er was gebeurd..
Kun je wel alleen maar positieve dingen denken: goede baan, veel geld, leuke carriere, meer vrienden, meer vrijheid... Weet ik het, maar dat is ook niet realistisch.
compact en kleverig.
pi_130846981
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:52 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Heel eerlijk je woont samen , je vergeet een heel belangrijk iemand in je verhaaltje.
Er is iemand die met je samenwoont en waarschijnlijk engelengeduld met je heeft want heel eerlijk ik had het geduld niet gehad.
Jouw keuzes beinvloeden die ook van je partner hoor maar daar sta je schijnbaar niet bij stil. Je partner heeft die hond voor jou opgegeven.

En waarschijnlijk meer dingen die die doet voor jou waar je schijnbaar niet bij stilstaat.
pi_130847108
Pareltje dit.

Volg je ook wel eens je gevoel, of beredeneer je alles en maakt op basis daarvan een keuze?
“When there is no desire, all things are at peace.”
  donderdag 5 september 2013 @ 14:18:36 #80
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_130847239
doe normaal

[ Bericht 97% gewijzigd door Re op 05-09-2013 14:28:28 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_130847376
Serieuze vraag: als je al die andere, "goede" keuzes gemaakt had, zou je dan niet ook dit topic geopend hebben? Oftewel: twijfel je niet teveel aan jezelf?
Ik ken namelijk genoeg mensen die ongeacht hun voor- of rampspoed zichzelf altijd verwijten maken en daar doodongelukkig van worden. Jij klinkt als zo'n persoon en zo word je nooit gelukkig. Kijk vooruit en naar wat je hebt, niet naar wat je had kunnen hebben (vaak totaal onrealistisch).
pi_130847413
quote:
13s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:07 schreef Snoepie85 het volgende:
jezus wat een lap tekst :|
Sorry daarvoor. Het is zo'n beetje heel m'n levensverhaal. Als ik het kort had gemaakt, dan was het allemaal waarschijnlijk te onduidelijk geweest.

[qu
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:09 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Heel eerlijk je woont samen , je vergeet een heel belangrijk iemand in je verhaaltje.
Er is iemand die met je samenwoont en waarschijnlijk engelengeduld met je heeft want heel eerlijk ik had het geduld niet gehad.
Jouw keuzes beinvloeden die ook van je partner hoor maar daar sta je schijnbaar niet bij stil. Je partner heeft die hond voor jou opgegeven.

En waarschijnlijk meer dingen die die doet voor jou waar je schijnbaar niet bij stilstaat.
Ja, mijn vriend is gewoon geweldig. Het is gewoon zo dat ik vóór we de hond namen, zelf geen idee had dat ik in mijn hoofd al zoveel stress had opgebouwd. Ik sleepte me er wel doorheen. Soms een keertje janken omdat ik weer een afwijzing heb gekregen, maar gewoon doorgaan. Altijd maar doorgaan. Hij schrok zich dood toen bleek dat het veel slechter met me ging dan ik hem had voorgehouden. Hij had dus nooit last van mij, totdat echt alles me teveel werd. Dat hij zijn hond op heeft gegeven voor mij vind ik ook echt geweldig. Ik heb hem de keus gegeven. Ik heb hem gezegd 'als je het niet wilt, dan moet je het echt niet doen. Echt niet. Niet aan mij denken, maar aan jezelf. Ik wil je geen verdriet doen.' Ik heb het hem echt honderden keren gezegd en toch heeft hij het gedaan. Vind ik super..

ote]0s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:54 schreef Ysseda het volgende:
Wat betreft het geen werk kunnen vinden wat je leuk lijkt en twijfelt of je de goede school hebt gekozen, waarom ga je niet werkend leren? Start een nieuwe opleiding, iets waar je wel genoeg werk mee kunt vinden. Dan worden je geldzorgen minder. En daarnaast professionele hulp zoeken, dat heb je blijkbaar wel nodig.
[/quote]

Ik zou gewoon niet weten wat ik zou willen. Studeren zoek ik iig echt niet meer. Heb er ook geen geld voor. En ook niet voor professionele hulp.

quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:05 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt. Ik had mijn verhaal inderdaad beter op een ander forum kunnen plaatsen. Gelukkig komen er nu wel meer 'goede' reacties dan toenstraks. En natuurlijk, als het met een iemand goed gaat, iemand die zich niet kan voorstellen hoe ik me eronder voel, dan is het logisch dat diegene zoiets heeft van 'doe niet zo zielig, geef jezelf een schop onder je kont'. Ik vind het alleen jammer dat zo iemand dan dit ook zo zegt in een topic. Reageer dan niet. Lees dan geen psychologie topic.

quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:06 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nou, ik heb ook een vriend gehad (en samengewoond dus) die me totaal niet het gevoel gaf dat het óns huis was.
Ík heb dit betaald, ik heb dat betaald, het is mijn huis, jij maakt gebruik van míjn spullen, kan je wel zeggen, daar word je op den duur wel redelijk gestoord van. Als hij niets zegt, maar het wel zo voelt, kan dat ook gewoon heel erg vervelend zijn en als je al een hele tijd samenwoont, maar het gaat maar niet over, zie ik dat ook niet 1,2,3 veranderen...
Koop kleine rommeltjes, planten, kussentjes voor op de bank, fotolijstjes, weet ik het, kleed het aan, misschien dat dat scheelt.
Ik heb ook van alles gekocht inderdaad. Kussentjes en fotolijstjes, plantjes.. En het begon ook steeds meer als mijn huis te voelen, tot alles ineens weer moest wijken voor de hond. Kon mijn jas niet aan de kapstok hangen. De planten moesten weg. Er moest een traphekje voor de trap. De kaarsjes konden niet langer op tafel staan. Toen kwam dat gevoel van 'het is mijn huis niet' meteen weer terug.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:25:51 #83
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130847465
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:24 schreef Kimzz het volgende:
Heb er ook geen geld voor. En ook niet voor professionele hulp.
Zorgverzekering?
pi_130847501
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:25 schreef Kimzz het volgende:

[..]

:?
Dat is wel echt de ergste reactie tot nu toe...
En mijn reactie? -O-
pi_130847536
quote:

[..]

Jammer, dan ga ik het niet lezen ook :{w
  donderdag 5 september 2013 @ 14:28:12 #86
262 Re
Kiss & Swallow
pi_130847541
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:25 schreef Kimzz het volgende:

[..]

:?
Dat is wel echt de ergste reactie tot nu toe...
die slaat dan ook nergens op.... is al weg
pi_130847591
quote:
3s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:22 schreef SlaadjeBla het volgende:
Serieuze vraag: als je al die andere, "goede" keuzes gemaakt had, zou je dan niet ook dit topic geopend hebben? Oftewel: twijfel je niet teveel aan jezelf?
Ik ken namelijk genoeg mensen die ongeacht hun voor- of rampspoed zichzelf altijd verwijten maken en daar doodongelukkig van worden. Jij klinkt als zo'n persoon en zo word je nooit gelukkig. Kijk vooruit en naar wat je hebt, niet naar wat je had kunnen hebben (vaak totaal onrealistisch).
Ja dat klopt ook wel. Ik twijfel bij alles wat ik doe. En zoals ik al eerder zei.. Ik probeer ook vooruit te kijken maar dat lukt me gewoon niet. Het enige wat ik uit dit topic wil halen is een reactie die me een eindje op weg kan helpen. Ik hoef geen medelijden, het is puur dat ik hoop dat iemand/meerdere mensen hier mij een concreet advies of een tip kunnen geven om verder te kunnen..
Alleen maar zeggen 'kijk vooruit, blijf niet hangen in het verleden..' Tja dat is makkelijk om te zeggen maar hoe moet ik het dóen. Dat weet ik gewoon niet...
  donderdag 5 september 2013 @ 14:29:57 #88
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130847606
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:29 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Ja dat klopt ook wel. Ik twijfel bij alles wat ik doe. En zoals ik al eerder zei.. Ik probeer ook vooruit te kijken maar dat lukt me gewoon niet. Het enige wat ik uit dit topic wil halen is een reactie die me een eindje op weg kan helpen. Ik hoef geen medelijden, het is puur dat ik hoop dat iemand/meerdere mensen hier mij een concreet advies of een tip kunnen geven om verder te kunnen..
Alleen maar zeggen 'kijk vooruit, blijf niet hangen in het verleden..' Tja dat is makkelijk om te zeggen maar hoe moet ik het dóen. Dat weet ik gewoon niet...
Ik heb je boeken aangeraden.
pi_130847628
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ik heb je boeken aangeraden.
Dank daarvoor :)
pi_130847656
Volg je ook wel eens je gevoel, of beredeneer je alles en maakt op basis daarvan een keuze?
  donderdag 5 september 2013 @ 14:31:59 #91
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130847661
Wat als je de hond niet had gehad.. wie weet was dan je relatie wel aan de knoppen gegaan. Wat als je langer was bijven werken.. miss was je toen wel ontslagen of was je depressief geraakt van de ellende door de collega's

Andere keuzes zijn niet altijd betere keuzes!
  donderdag 5 september 2013 @ 14:32:18 #92
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130847670
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:31 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Volgens mij volgt ze vooral haar gevoel.
pi_130847705
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Geen idee, daar ben ik dus benieuwd naar.
pi_130847722
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:29 schreef Kimzz het volgende:

[..]

beeld je een tuin in, een kale, zanderige tuin met niks erin.
Elke keer dat je merkt dat je blijft hangen in nare gedachten, ga je in die tuin werken, zet er een plantje in, graaf een vijver, water erin, visjes, misschien een tuinkabouter... Enz. Maar dan ook écht élke keer. Net na een dag denken: dit werkt niet, maar élke keer dat je negatieve gedachten hebt, afleiding zoeken in die stomme tuin.
Eerst lukt dat niet en zak je steeds weer terug, dan zeg je gelijk weer tegen jezelf: nee, denk aan die tuin! En dóe je dat ook. Zo blijf je doorgaan en dan merk je dat het steeds langer lukt, eerst 3 tellen, dan 5, vervolgens een minuut en uiteindelijk gaat het vrij gemakkelijk. Dat duurt láng en je moet heel consequent zijn daarin.

Succes.
compact en kleverig.
pi_130847776
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:26 schreef R-Tech het volgende:

[..]

En mijn reactie? -O-
Ja, jouw reactie is wel een goede.. Maar nu nog bedenken wat ik wil.. Dat probeer ik ook al jaren.

quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:31 schreef Cue_ het volgende:
Wat als je de hond niet had gehad.. wie weet was dan je relatie wel aan de knoppen gegaan. Wat als je langer was bijven werken.. miss was je toen wel ontslagen of was je depressief geraakt van de ellende door de collega's

Andere keuzes zijn niet altijd betere keuzes!
Is ook zo. Maar op het moment dat het slecht met me gaat kan ik alleen maar denken dat het leven zoveel beter was geweest als ik het anders had gedaan.

quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:32 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Klopt ook. Mijn gevoel zei 'die middelbare school', 'die hogeschool', 'een hondje nemen is goed voor me'. Ondanks dat ik over alles na heb gedacht vind ik het belangrijk om mijn gevoel te volgen. Alleen laat dat me nogal in de steek dus..
Edit: op het moment dat ik dan keuzes maakte voelde het goed. Maar achteraf dus niet meer.
pi_130847821
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:33 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

Elke keer dat je merkt dat je blijft hangen in nare gedachten, ga je in die tuin werken, zet er een plantje in, graaf een vijver, water erin, visjes, misschien een tuinkabouter... Enz. Maar dan ook écht élke keer. Net na een dag denken: dit werkt niet, maar élke keer dat je negatieve gedachten hebt, afleiding zoeken in die stomme tuin.
Eerst lukt dat niet en zak je steeds weer terug, dan zeg je gelijk weer tegen jezelf: nee, denk aan die tuin! En dóe je dat ook. Zo blijf je doorgaan en dan merk je dat het steeds langer lukt, eerst 3 tellen, dan 5, vervolgens een minuut en uiteindelijk gaat het vrij gemakkelijk. Dat duurt láng en je moet heel consequent zijn daarin.

Succes.
Dank je voor de tip.. Klinkt een beetje vreemd maar is het proberen waard natuurlijk.. :)
pi_130847828
quote:

[..]

Succes.
Goed advies Janies, ik ga ook altijd in mijn denkbeeldige tuin zitten werken wanneer ik werkeloos op de bank zit met een uitharende hond en mijn huilende vriend, en de kamer bezaaid is met IKEA traphekjes, heroinespuiten en kaasstengels overal.

Deze TS moet hulp krijgen. Van Echte Professionals.
pi_130847887
quote:
Een baan die me totaal niet lag. Té simpel werk voor iemand als ik.
quote:
Na een paar maanden merkte ik dat ik het niet kon opbrengen om fulltime te werken, ik wilde een dagje in de week voor mezelf.
Lui verwaand stuk vreten :').
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_130847898
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:37 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Goed advies Janies, ik ga ook altijd in mijn denkbeeldige tuin zitten werken wanneer ik werkeloos op de bank zit met een uitharende hond en mijn huilende vriend, en de kamer bezaaid is met IKEA traphekjes, heroinespuiten en kaasstengels overal.

Ik heb geen geld voor een professional. De zorgverzekering dekt dit niet. Niet genoeg iig. Ik vind het iets om te proberen. Het kan ook geen kwaad toch?
pi_130847939
Je zegt steeds dat je bij alles een verkeerde keuze hebt gemaakt maar je beseft niet dat wanneer je bij alles een andere keuze had gemaakt je nog steeds met hetzelfde probleem zit.

Het ligt niet aan de keuze die je maakt. Het is niet zo dat het bij de ene keuze goed afloopt en bij de andere keuze slecht. Jij bent diegene die zorgt dat een keuze goed loopt of niet.

Met andere woorden, het gaat erom wat je er zelf van maakt. Ongeacht welke richting je leven op gaat.
pi_130847940
Mensen als jij verneuken de economie hier. Je te goed voelen voor simpel werk, en dan gaan klagen als je 40 uur moet draaien in een baan waar half Nederland een moord voor zou doen. Triest.
In Southern Sun
  donderdag 5 september 2013 @ 14:40:56 #102
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_130847941
de tering wat een klaagzang
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_130847945
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:39 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

[..]

Lui verwaand stuk vreten :').
Misschien wel. Maar als jij de afgelopen 15 jaar van je leven al twijfelt over alles wat je doet, het anderen zoveel mogelijk naar de zin wilt maken en niet aan jezelf denkt heb je dat misschien ook wel nodig, een beetje tijd voor jezelf...
pi_130847957
Het gaat erom dat je niet blijft hangen in die neerwaartse spiraal.

Je continue afvragen of je wel of niet een goede / verkeerde keuze hebt gemaakt is nutteloos.
Kijk eens om je heen in je leven; er zijn vast wel een aantal dingen te bedenken waar je wel dankbaar voor kan zijn (bijv. je vriend); dit zijn de dingen waar je je positieve energie uit moet halen.
Richt je op deze dingen, wees er oprecht dankbaar voor en probeer dan uit te vogelen wat je nou echt wil.

Als je eruit ben wat je nou echt wil ga je je daar op richten en onthou dat het doel het belangrijkste is, de middelen om er te komen zijn bijzaak en dus niet belangrijk.
pi_130847972
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:40 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Misschien wel. Maar als jij de afgelopen 15 jaar van je leven al twijfelt over alles wat je doet, het anderen zoveel mogelijk naar de zin wilt maken en niet aan jezelf denkt heb je dat misschien ook wel nodig, een beetje tijd voor jezelf...
Haha, denk je nou echt dat je de enige bent die over alles twijfelt? Er zijn er duizenden. Die wel gewoon de discipline op kunnen brengen om 40 uur in de week te kunnen werken.
In Southern Sun
pi_130847982
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:37 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

dit werkt, ik weet dat het achterlijk klinkt, maar heel veel professinals werken met afleiding, dit is in feite hetzelfde en kun je zelf doen.
TS gaf al aan dat een professional éigenlijk geen optie is.

Maar goed, dit is de reden dat ik dit advies bijna nooit geef :')
Het hoeft overigens geen tuin te zijn, als jij liever je huis inricht of een dierentuin bouwt, is dat ook prima :+
compact en kleverig.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:43:04 #107
64831 2NutZ
pi_130848014
daar hebben we FB voor

[ Bericht 96% gewijzigd door Re op 05-09-2013 14:51:38 ]
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_130848071
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:40 schreef Da_Sandman het volgende:
Mensen als jij verneuken de economie hier. Je te goed voelen voor simpel werk, en dan gaan klagen als je 40 uur moet draaien in een baan waar half Nederland een moord voor zou doen. Triest.
Tja. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Ik kan het niet helpen. Ik weet gewoon dat als ik fulltime werk, ik niet te genieten ben. Ik heb het gedaan. Ik weet hoe het is. Mijn vrienden zeggen precies hetzelfde als jij. En ja, dan voel ik mezelf nog meer een slappeling. Waarom kunnen anderen dit wel en ik niet? Misschien omdat ik er al veel langer doorheen zit dan ikzelf en iedereen om me heen dacht. Weet ik veel.

quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:40 schreef fathank het volgende:
de tering wat een klaagzang
Ook al zo'n begripvolle reactie.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:41 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Haha, denk je nou echt dat je de enige bent die over alles twijfelt? Er zijn er duizenden. Die wel gewoon de discipline op kunnen brengen om 40 uur in de week te kunnen werken.
Zie mijn reactie hierboven op de post van Da Sandman,
  donderdag 5 september 2013 @ 14:45:34 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130848081
quote:

[..]

Succes.
Ik vind 'm erg leuk.
pi_130848171
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:45 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Tja. Zo zit ik nou eenmaal in elkaar. Ik kan het niet helpen. Ik weet gewoon dat als ik fulltime werk, ik niet te genieten ben. Ik heb het gedaan. Ik weet hoe het is. Mijn vrienden zeggen precies hetzelfde als jij. En ja, dan voel ik mezelf nog meer een slappeling. Waarom kunnen anderen dit wel en ik niet? Misschien omdat ik er al veel langer doorheen zit dan ikzelf en iedereen om me heen dacht. Weet ik veel.

[..]

[..]

Die kwam van dezelfde Da_Sandman. Maar goed, vooral blijven janken en denken dat je zo zielig bent terwijl er duizenden mensen in Nederland ook niet te genieten zijn als ze fulltime werken, maar dit wel doen omdat ze een bestaan op willen bouwen. Ga gewoon werken en kweek wat doorzettingsvermogen. In plaats van blijven klagen.

En eens wat minder ik ik ik.
In Southern Sun
pi_130848245
quote:
Waarom moet er begrip zijn?
pi_130848276
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:49 schreef Godtje het volgende:

[..]

Waarom moet er begrip zijn?
Omdat ze zielig is en dat moeten wij allemaal vinden.
In Southern Sun
pi_130848277
quote:
Klopt ook. Mijn gevoel zei 'die middelbare school', 'die hogeschool', 'een hondje nemen is goed voor me'. Ondanks dat ik over alles na heb gedacht vind ik het belangrijk om mijn gevoel te volgen. Alleen laat dat me nogal in de steek dus..
De resultaten zijn erg tegengevallen van je keuzes. Een hondje moest jouw problemen oplossen, dat is een verkeerde keuze inderdaad, jij had er moeten zijn voor de hond, maar de hond moest er zijn voor jouw.. Kan gebeuren, weer wat geleerd.

Helaas zit je nu in een negatieve spiraal, dat los je niet even op helaas. Je zult weer van nul af aan moeten gaan beginnen met de relativering van je eerdere keuzes, die zijn gemaakt en daar kun je niets meer mee. Behalve lering uit trekken.

Het verleden kan behoorlijk zwaar gaan wegen op tijden dat het slecht met je gaat, daar weet ik alles van. De kunst is weer om met hernieuwde energie en wil er tegen aan gaan!

Praat alles eerst eens door met je familie en vriend, dat je je verhaal kwijt kan is al een goed begin. Alles alleen dragen is niet raadzaam, maar daar was je al achter :P Eventueel ondersteuning van een objectieve professional kan zeker helpen en zou ik ook wel aanraden.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:50:31 #114
157922 fathank
pi_130848278
quote:

[..]

[..]

[..]

"Het is nu eenmaal zo, ik kan er niks aan doen. "

Tuurlijk kun je er wel wat aan doen. Begin eens met het zoeken van een psycholoog, misschien dat die je op het juiste spoor kan brengen. Want volgens mij heb jij een hoop onopgeloste issues.
pi_130848287
TS zou een voorbeeld hebben moeten nemen aan die hond, die klaagt ook niet en zet zich elke dag voor de volle 100% in om die hond te zijn.

Dit topic is een gevalletje van geen doorzettingsvermogen en een overdosis aan egoistisch zelfmedelijden. Op deze manier zou ik je niet eens in mijn tuin willen hebben.
pi_130848353
ojee team woman to the rescue. :P
pi_130848364
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:46 schreef 2NutZ het volgende:

[..]

Waarom? sommige mensen moeten gewoon eens hard met hun neus op de feiten worden gedrukt.. lees de OP nog maar eens goed. Treurig figuur. Haar vriend zit te janken op de bank omdat ie zijn hond kwitj is, maar zij voelde zich weer goed en had haar eetlust weer terug.. nou geweldig meid.. echt je doet er alles aan idd zoals ze aangaf om anderen te plezieren :r donder toch op...
Ja, mijn vriend zat op de bank te janken omdat zijn hond weg is. En dat voelde verschrikkelijk. Sterker nog, ik heb voor we hem weg deden aangeboden om zelf weg te gaan. Juist omdat ik hém geen verdriet wilde doen. Ik heb hem de keus gegeven. Dat ik -misschien tijdelijk- ergens anders kon gaan wonen, zodat hij mij niet kwijt zou zijn - want dat wilde hij niet - en de hond ook kon houden. Ik heb hem wel 100x gezegd dat ie beter af is zonder mij. Maar daar wil hij ook niks van weten.
Waarom denk je dat ik nu weer zit te piekeren dat het misschien beter was geweest als we de hond niet weg hadden gedaan? Denk je dat ik niet aan anderen denk? Ik wilde mezelf wegcijferen voor mijn vriend en de hond. Ik heb liever zelf verdriet dan dat ik het iemand anders aandoe. Ik denk mijn hele leven al aan anderen. Ik voel me schuldig als ik iemand verdriet bezorg of in de problemen breng door mijn acties. Ik voel me al schuldig als ik ontslag neem bij een baan die ik niet leuk vind. Dus niet aankomen met 'ik, ik, ik'. Want zo is het echt niet.
pi_130848388
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:53 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Ja, mijn vriend zat op de bank te janken omdat zijn hond weg is. En dat voelde verschrikkelijk. Sterker nog, ik heb voor we hem weg deden aangeboden om zelf weg te gaan. Juist omdat ik hém geen verdriet wilde doen. Ik heb hem de keus gegeven. Dat ik -misschien tijdelijk- ergens anders kon gaan wonen, zodat hij mij niet kwijt zou zijn - want dat wilde hij niet - en de hond ook kon houden. Ik heb hem wel 100x gezegd dat ie beter af is zonder mij. Maar daar wil hij ook niks van weten.
Waarom denk je dat ik nu weer zit te piekeren dat het misschien beter was geweest als we de hond niet weg hadden gedaan? Denk je dat ik niet aan anderen denk? Ik wilde mezelf wegcijferen voor mijn vriend en de hond. Ik heb liever zelf verdriet dan dat ik het iemand anders aandoe. Ik denk mijn hele leven al aan anderen. Ik voel me schuldig als ik iemand verdriet bezorg of in de problemen breng door mijn acties. Ik voel me al schuldig als ik ontslag neem bij een baan die ik niet leuk vind. Dus niet aankomen met 'ik, ik, ik'. Want zo is het echt niet.
Kop, zand.
In Southern Sun
  donderdag 5 september 2013 @ 14:54:17 #119
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_130848401
Pfff. TS is rijp voor professionele hulp.

Arme vriend.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
  donderdag 5 september 2013 @ 14:54:32 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130848407
quote:

[..]

Ik vind eigenlijk dat je met je verhaal naar de huisarts moet. Je zegt dat je geen geld hebt voor een psycholoog, maar misschien weet je huisarts andere mogelijkheden.
pi_130848454
quote:

[..]

Ik denk ook dat hij zonder jou beter af is maar hij ziet en voelt dat anders dus is hem voor de keuze "ik of de hond" nogal egoistisch. Stiekem wist je ook wel wat hij zou kiezen.
Geloof er geen zak van dat je je daadwerkelijk schuldig voelt anders zou je niet consequent van dat soort keuzes maken.
pi_130848480
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:53 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Kop, zand.
Dat is niet waar. Waarom denk je dat ik mijn problemen en gevoelens nooit met anderen heb besproken? Omdat ik niet wil dat zij zich zorgen gaan maken om mij, dat anderen zich slecht voelen vanwege mij.
  donderdag 5 september 2013 @ 14:56:51 #123
64831 2NutZ
pi_130848485
quote:

[..]

Uiteindelijk ben jij wel degene die al die ellende veroorzaakt heeft. Door, uiteraard... ( :') ) een gevoel.
Misschien in de toekomst wat langer nadenken voor je weer zit te janken en anderen een hoop verdriet bezorgd.

Man the fuck up, iedereen heeft moeilijke beslissingen, iedereen heeft wel eens een kutgevoel van heimwee of het gevoel dat je ergens niet hoort of wat dan ook.... Deal the fuck with it.
pi_130848488
quote:

[..]

Het is natuurlijk wel ik. Want jij bent zoals je zelf al aangeeft de oorzaak van het probleem waar je mee zit. De keuzes die je hem geeft zijn natuurlijk geen keuzes. Dat is kiezen uit twee slechte.

Je maakt van jouw probleem zijn probleem.
pi_130848507
quote:

[..]

Niets erger dan een vriendin die zich onaantrekkelijk - 1000 maakt door zichzelf zo weg te cijferen.

Eerst nam je hem zijn hond af en nu ook nog zijn wijfje waar hij ondanks alle sores tenminste nog hard van kon worden en bovenop kon kruipen. Als je zo doorgaat blijft dat ook niet lang meer. Waar ben je mee bezig? Dit is niet wat je wil en dit is ook niet wat je vriend wil. :{

Misschien moet je eens een andere levensvisie aannemen dan die TT van je. Think for a second en wees niet zo'n emotioneel instabiele clown. RATIO is het toverwoord.

Echt, meid. No offense, maar wat zou ik graag zien dat je eens stopt met klagen en zelfmedelijden, en je keuzes gaat baseren op gezond verstand.
pi_130848518
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:56 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Dat is niet waar. Waarom denk je dat ik mijn problemen en gevoelens nooit met anderen heb besproken? Omdat ik niet wil dat zij zich zorgen gaan maken om mij, dat anderen zich slecht voelen vanwege mij.
Lees je klaagzang nog eens terug met het idee dat je wellicht wel wat egocentrisch bent. Zal een wereld voor je open gaan.
In Southern Sun
pi_130848585
quote:

[..]

dat is heel herkenbaar, maar uiteindelijk heb je vaak niet alleen jezelf daarmee, maar ook anderen.
Je wacht te lang met dingen zeggen waardoor je het veel te groot maakt en niet meer normaal kunt reageren. Als je het zegt voor het zo groot is, kun je nog rustig reageren en dat vinden mensen prettiger dan drama's.

Je moeder is ook zo? :+
compact en kleverig.
pi_130848621
quote:

[..]

Nee jij zadelt ze op een andere manier met jou problemen op. Betaal jij bijvoorbeeld mee aan de huur en jullie levensonderhoud vraag ik me ineens zo af...
pi_130848672
quote:

[..]

IK IK IK IK IK ;(
Als ik je vriend was had ik het aanbod van weg gaan graag aangenomen. :)
pi_130848765
quote:
2s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:57 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Eerst nam je hem zijn hond af en nu ook nog zijn wijfje waar hij ondanks alle sores tenminste nog hard van kon worden en bovenop kon kruipen. Als je zo doorgaat blijft dat ook niet lang meer. Waar ben je mee bezig? Dit is niet wat je wil en dit is ook niet wat je vriend wil. :{

Subtiel hoor. Ik heb al 100x gezegd inmiddels dat ik mijn problemen eerder NOOIT met iemand heb besproken. Ook niet met hem. Ik had ook graag gewild dat het anders was gelopen met de hond. Ik wist zelf niet eens dat ik al zoveel stress had dat mijn emmer zou overlopen. Wat had ik dan moeten doen? De hond behouden en zelf er aan onder doorgaan? Dat leek mij ook beter. Liever ikzelf ongelukkig dan iemand anders. Maar uiteindelijk zou dat de relatie tussen mij en mijn vriend ook geen goed hebben gedaan. Hij heeft besloten dat hij mij belangrijker vindt dan de hond. Als hij anders over mij had gedacht was hij allang bij me weggegaan.
pi_130848801
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:00 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Nee jij zadelt ze op een andere manier met jou problemen op. Betaal jij bijvoorbeeld mee aan de huur en jullie levensonderhoud vraag ik me ineens zo af...
ja, we betalen allebei evenveel. We hebben een gezamenlijke rekening en daarvan betalen we de huur, eten, tv, internet enz.
pi_130848849
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:04 schreef Kimzz het volgende:

[..]

ja, we betalen allebei evenveel. We hebben een gezamenlijke rekening en daarvan betalen we de huur, eten, tv, internet enz.
Dat valt mij dan weer mee.
pi_130848877
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:05 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Dat valt mij dan weer mee.
Waarom denk je dat ik niet meebetaal?
pi_130848898
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:06 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Lijkt me wel echt een keuze voor jou, om je geld ergens anders aan op te maken.
pi_130848939
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:06 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Omdat je nogal egoistisch bent, nu ook nog eens werkloos en het blijkbaar toch al normaal vindt om je vriend met je problemen op te zadelen.
pi_130848975
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:06 schreef Murdera het volgende:

[..]

Lijkt me wel echt een keuze voor jou, om je geld ergens anders aan op te maken.
Waar slaat dat op. Zoals in de OP staat heb ik meer uitgegeven aan de hond dan aan mezelf in het afgelopen halfjaar. Ik vind het absoluut niet kunnen om mijn vriend voor mijn sores op te draaien. Ik wíl niet eens geld van hem aannemen. Dan zelf maar een tijdje aanmodderen, ik ga niet op zijn zak teren.
pi_130848976
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:03 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Subtiel hoor. Ik heb al 100x gezegd inmiddels dat ik mijn problemen eerder NOOIT met iemand heb besproken. Ook niet met hem. Ik had ook graag gewild dat het anders was gelopen met de hond. Ik wist zelf niet eens dat ik al zoveel stress had dat mijn emmer zou overlopen. Wat had ik dan moeten doen? De hond behouden en zelf er aan onder doorgaan? Dat leek mij ook beter. Liever ikzelf ongelukkig dan iemand anders. Maar uiteindelijk zou dat de relatie tussen mij en mijn vriend ook geen goed hebben gedaan. Hij heeft besloten dat hij mij belangrijker vindt dan de hond. Als hij anders over mij had gedacht was hij allang bij me weggegaan.
Je moet NOOIT zeggen dat je dan wel bij hem weggaat want je gunt hem 'het zo' of wat dan ook. Cijfer jezelf niet weg vanwege een hond, man. Onaantrekkelijker wordt het niet. :{

Denk je dat hij al zo lang bij je is, om je uiteindelijk in de steek te laten vanwege een hond? Onderschat al zijn moeite niet zo en denk niet alleen aan jezelf. Dacht je serieus dat bovenstaande een goed idee was? :{

Je mag allang van geluk spreken dat er bij thuiskomst niet een ander lekker jong, strak en knap 21-jarig ding bovenop hem zat met een kanten setje aan.

Hij wil een geil wijf, niet een uitharende hond of een huilende clown met zelfmedelijden. :') Blijf dat of je raakt hem ook nog eens kwijt. Je denkt gewoon niet na en dat mag wel eens hardop gezegd worden hier.
pi_130848986
Als je verzekering geestelijke gezondheidszorg niet dekt, dan is het tijd voor een andere verzekeraar. Je hebt die hulp nodig. Blijven piepen dat de verzekering het niet dekt helpt echt niet, stappen ondernemen. Je moet het bespreken me mensen die weten wat ze doen en waar ze het over hebben, geestelijke gezondheidszorg in je pakket opnemen maakt het misschien iets duurder maar je hebt het nodig. Wil je dat dan nog niet, dan wil je duidelijk niet aan je problemen werken en alleen maar miepen. Er zijn trouwens vast wel organisaties die je wel de zorg kunnen bieden die je verzekeraar dekt, zelf stappen ondernemen voor je eigen geluk en niet door blijven miepen over dingen die zijn geweest tegen een forum.
pi_130848998
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:08 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Waar slaat dat op.
Lees het topic eens alsof het niet over jou gaat, en dan ook je eigen posts.
  donderdag 5 september 2013 @ 15:09:47 #140
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130849009
TS erkent tenminste dat het probleem bij haar ligt (vandaar dat 'ik, ik, ik').
pi_130849043
Je kunt helemaal niet stellen of iets een verkeerde keuze was want je zult er nooit achter komen hoe je leven had gelopen als je wel de andere keuze had gemaakt.

Geluk zit in het houden van dingen zoals het zich voordoet. Geluk zit niet in hoe jij het graag zou willen hebben.

En dat die scheiding vanwege jou was slaat natuurlijk nergens op. Als 2 volwassen mensen van elkaar houden, gaan ze echt niet scheiden omdat het kind niet aan schoolverwachtingen voldoet.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_130849066
Waarschijnlijk begin je vooral nu na te denken nu je zo veel thuis bent, ga je meer reflecteren en naar het verleden kijken.

Als we nou terug konden gaan in de tijd om keuzes te veranderen dan zou iedereen wel bepaalde keuzes willen veranderen om zo zijn/haar huidige situatie te kunnen verbeteren.

Je verleden kun je niet veranderen, het is goed dat je nadenkt over het verleden en reflecteert maar het enige wat je kan doen zijn je keuzes accepteren. En leren van de fouten die je gemaakt hebt om ze in het vervolg niet te maken.

Al de dingen waar je spijt van hebt komen nu naar boven omdat je ineens zo veel tijd hebt om na te denken, maak gebruik van de vrije tijd die je hebt.

Als je weer gaat werken zul je waarschijnlijk alles weer positiever in zien omdat je dan weer afleiding hebt en niet te veel kunt nadenken over je problemen.
pi_130849083
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:10 schreef Koral het volgende:

En dat die scheiding vanwege jou was slaat natuurlijk nergens op. Als 2 volwassen mensen van elkaar houden, gaan ze echt niet scheiden omdat het kind niet aan schoolverwachtingen voldoet.
Dat was niet vanwege mijn schoolverwachtingen. Maar wel vanwege mij. Echt. Ik heb geen zin om hierover uit te wijden, maar neem maar van me aan dat het echt zo was.
  donderdag 5 september 2013 @ 15:13:19 #144
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_130849136
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:10 schreef Koral het volgende:
In de OP stond dat TS niet met de man overweg kon. Dus daar zullen wel grote problemen tussen zijn geweest. Als het kind nog thuis woont ne het werkt niet, dan snap ik dat het evt reden kan zijn om uit elkaar te gaan.
pi_130849165
@TS waarom laat je dat verleden niet rusten met steeds maar 'verkeerd,verkeerd' en ga eens genieten van wat je nu hebt, volgens mij heb je geen enkele eigenwaarde en dat straal je naar alles en iedereen uit, neem je tijd en doe iets leuks ook al is het maar een uurtje op de dag en ga met je vriend in gesprek hierover, openheid van zaken.
"Als je geen argumenten meer kan bedenken, ga dan over op beledigingen, want 'onbeleefdheid' maakt een einde aan alle meningsverschillen."
pi_130849180
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:11 schreef cristianW het volgende:
Waarschijnlijk begin je vooral nu na te denken nu je zo veel thuis bent, ga je meer reflecteren en naar het verleden kijken.

Als je weer gaat werken zul je waarschijnlijk alles weer positiever in zien omdat je dan weer afleiding hebt en niet te veel kunt nadenken over je problemen.
Dat denk ik ook. Het hebben van een baan scheelt al een heleboel zorgen in het 'nu'. Geld bijvoorbeeld. Ik zou het liefst morgen aan de slag gaan maar de banen liggen nou eenmaal niet voor het oprapen.
pi_130849206
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:14 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Het hebben van een baan scheelt al een heleboel zorgen in het 'nu'. Geld bijvoorbeeld. Ik zou het liefst morgen aan de slag gaan maar de banen liggen nou eenmaal niet voor het oprapen.
Zou je als werkgever jezelf aannemen?
pi_130849219
quote:

[..]

Waar betaal je nu die helft mee eigenlijk?
  donderdag 5 september 2013 @ 15:15:45 #149
157922 fathank
pi_130849220
quote:

[..]

Loop het uitzendbureau binnen
pi_130849222
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Niet voor fulltime denk :X
pi_130849226
quote:

[..]

Misschien moet je eens wat minder kieskeurig zijn bij het uitkiezen van zo'n baan. Dit soort egoistisch struisvogelgedrag en geveinste superioriteit tegenover bollenpellers lusten zelfs de honden geen brood van.
pi_130849252
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:15 schreef Godtje het volgende:

[..]

Ik denk dat het krijgen/hebben van een baan mij uit die neerwaartse spiraal kan halen ja.
pi_130849265
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:15 schreef Murdera het volgende:

[..]

Waar betaal je nu die helft mee eigenlijk?
Van mijn uitkering...
pi_130849277
quote:

[..]

Gewoon heel veel solliciteren en af en toe een beetje bluffen, ook al vragen ze veel ervaring :D Banen liggen niet voor het oprapen maar je bent goed opgeleid, en je hebt wat werkervaring, er moet vast wel wat zijn. Gewoon iedere dag op een aantal vacatures reageren.
pi_130849285
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:17 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Van mijn uitkering...
Dus je vind het vreselijk om op je vriend te teren, maar nu betalen wij allemaal mee?
pi_130849299
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:16 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Ik denk dat het krijgen/hebben van een baan mij uit die neerwaartse spiraal kan halen ja.
Dat is niet het probleem van de werkgever. Het is geen liefdadigheid. Dus als jij uitstraalt dat je niet lekker in je vel zit of niet genoeg kan functioneren omdat je andere dingen aan je hoofd hebt dan krijg je de baan niet of lig je er zo uit.

Volgens mij gaat de baan ook je problemen niet oplossen. Die maakt je alleen zo druk dat je minder tijd hebt om na te denken.
pi_130849331
En dan heb je straks een baan, neem je weer ontslag omdat fulltime werken toch te veel is en je tijd voor jezelf nodig hebt. :')
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
pi_130849348
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:19 schreef Chloroform het volgende:
En dan heb je straks een baan, neem je weer ontslag omdat fulltime werken toch te veel is en je tijd voor jezelf nodig hebt. :')
Dat is de druppel die de emmer dan over doet stromen, en dan moet ze weer even een paar maanden die emmer legen in haar tuintje.
pi_130849358
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:15 schreef fathank het volgende:

[..]

Loop het uitzendbureau binnen
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:16 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Misschien moet je eens wat minder kieskeurig zijn bij het uitkiezen van zo'n baan. Dit soort egoistisch struisvogelgedrag en geveinste superioriteit tegenover bollenpellers lusten zelfs de honden geen brood van.
Zoals ik in de OP al zei.. Ik probeer kritisch te zijn omdat ik wil voorkomen dat ik weer werk doe wat ik niet leuk vind. Om vervolgens te voorkomen dat ik me daar weer kut over ga voelen. Liever nu nog even een beetje aanmodderen en misschien volgende maand een leuke baan te vinden, dan a la minute een baan aan te nemen via het uitzendbureau waarvan ik bij voorbaat al weet dat ik het niet leuk vind..
Als straks mijn WW helemaal afloopt zal ik alles aanpakken wat ik kan. Maar zolang ik nog rond kan komen vind ik het belangrijker om verder te zoeken naar een baan die me wél echt leuk lijkt.
pi_130849393
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:19 schreef Chloroform het volgende:
En begaat ze een bijlmoord wanneer die vriend weer begint dat het toch echt "zó leuk zou zijn om een hondje te hebben." Lekker elke dag wandelen (want gezond!), het beestje aaien, schijt ruimen en springfoto's maken. :')
pi_130849410
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:20 schreef Kimzz het volgende:

[..]

[..]

Zoals ik in de OP al zei.. Ik probeer kritisch te zijn omdat ik wil voorkomen dat ik weer werk doe wat ik niet leuk vind. Om vervolgens te voorkomen dat ik me daar weer kut over ga voelen. Liever nu nog even een beetje aanmodderen en misschien volgende maand een leuke baan te vinden, dan a la minute een baan aan te nemen via het uitzendbureau waarvan ik bij voorbaat al weet dat ik het niet leuk vind..
Als straks mijn WW helemaal afloopt zal ik alles aanpakken wat ik kan. Maar zolang ik nog rond kan komen vind ik het belangrijker om verder te zoeken naar een baan die me wél echt leuk lijkt.
Natuurlijk, eerst nog even teren op de staat. Vervolgens een baan die je echt wél leuk lijkt aannemen, maar dan wel maar voor maximaal 32 uur natuurlijk.
In Southern Sun
pi_130849411
quote:
Groot gelijk je gaat niet jarenlang een opleiding doen om vervolgens te gaan bollenpellen. Hou je trots, werkgevers mogen hoge eisen stellen jij mag ook je eisen stellen.
pi_130849414
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:17 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dus je vind het vreselijk om op je vriend te teren, maar nu betalen wij allemaal mee?
Je hebt de keuze om dit topic te lezen of niet. Ik wilde gewoon anoniem mijn verhaal kwijt en een duwtje in de juiste richting krijgen.
pi_130849425
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:21 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Je hebt de keuze om dit topic te lezen of niet. Ik wilde gewoon anoniem mijn verhaal kwijt en een duwtje in de juiste richting krijgen.
Wat een raar antwoord op mijn vraag.
pi_130849427
quote:

[..]

Die geeft iedereen je, maar daar ben je selectief doof voor.
In Southern Sun
pi_130849436
quote:

[..]

Die heb je al 20 keer gekregen. Professionele hulp.
  donderdag 5 september 2013 @ 15:22:45 #167
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_130849447
Wat een geneuzel over dat fulltime werken zeg, voor heel veel mensen is korter gaan werken juist een prima keuze. En ik ken ook genoeg mensen die tegen hun zin in fulltime werken omdat ze te laf zijn om echt keuzes te maken in hun leven.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  donderdag 5 september 2013 @ 15:23:04 #168
50623 Matty___
Konichiwa Bitches
pi_130849457
Lieve Kim wil je er even een t;ldr bij zetten.
Deze muziek smaakt naar bier :)
Es bedarf keiner Psychoanalyse, um festzustellen, dass das Leben ein einziger Friedhof gescheiterter Pläne ist!
pi_130849482
quote:

[..]

Ik denk dat de meeste lezers hier je zo ondertussen het liefst van een viaduct af zouden duwen. En als je het mij vraagt is dat een geheel natuurlijke reactie wanneer iemand gewoon niet luistert naar je goedbedoelde adviezen.
pi_130849484
quote:

[..]

Hij heeft besloten dat hij mij belangrijker vindt dan de hond. Als hij anders over mij had gedacht was hij allang bij me weggegaan.
Je bent niet de enige die verkeerde keuzes maakt.

Het is een sneu verhaal en jij bent een sneu geval. Ik heb met je te doen en volgens mij moet jij echt naar de huisarts voor een doorverwijzing. Ik denk dat je vriend het niet erg zal vinden als je wat minder bijdraagt en dat besteedt aan professionele hulp. Hier ga je met wat adviezen van Fokkers echt niet uitkomen.
pi_130849537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:11 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Dat was niet vanwege mijn schoolverwachtingen. Maar wel vanwege mij. Echt. Ik heb geen zin om hierover uit te wijden, maar neem maar van me aan dat het echt zo was.
Dan niet schoolverwachtingen, maar aannemen dat het wel zo was weiger ik. Als je dat accepteert zorg je niet voor jezelf en houd je niet van jezelf. Dan geef je jezelf de schuld dat jij op deze wereld bent gezet, en geef je jezelf als kind niet de kans om te leren van eventuele fouten. Die verantwoordelijkheid ligt nog altijd bij volwassenen.
pi_130849585
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:22 schreef Murdera het volgende:

[..]

Wat een raar antwoord op mijn vraag.
Sorry.. Ik begreep het verkeerd. Ja, op dit moment betaalt iedereen mee aan mijn WW. Het aantal werkloze is nog nooit zo hoog geweest. Ik heb sinds mijn 15e gewerkt en ook mijn bijdrage geleverd aan de staat. En dat wil ik ook weer doen. Ik heb er niet voor gekozen om ontslagen te worden, nee. Maar ik kies er wel voor om dan maar wat langer 'een uitkering te trekken', zoals jij het waarschijnlijk ziet, als dat me uiteindelijk meer geluk oplevert dan een of ander ongeschoold uitzendbaantje. Ik heb inderdaad zoals ChristianW zegt niet voor niets een HBO-opleiding gedaan. Ik heb dit ook helemaal zelf betaald. En ja, dan voel ik me op dit moment te goed voor een baan als aardbeienplukker.
pi_130849599
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:22 schreef Joanne35 het volgende:
Wat een geneuzel over dat fulltime werken zeg, voor heel veel mensen is korter gaan werken juist een prima keuze. En ik ken ook genoeg mensen die tegen hun zin in fulltime werken omdat ze te laf zijn om echt keuzes te maken in hun leven.
Dat is prima maar dan moet je natuurlijk verder ook niet gaan miepen dat je minder geld hebt.
pi_130849637
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:25 schreef Koral het volgende:

[..]

Dan niet schoolverwachtingen, maar aannemen dat het wel zo was weiger ik. Als je dat accepteert zorg je niet voor jezelf en houd je niet van jezelf. Dan geef je jezelf de schuld dat jij op deze wereld bent gezet, en geef je jezelf als kind niet de kans om te leren van eventuele fouten. Die verantwoordelijkheid ligt nog altijd bij volwassenen.
Dan neem je het niet aan. Ik weet iig wel hoe het zit. En nogmaals, ik ga daar verder niet op in.
pi_130849663
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:26 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Sorry.. Ik begreep het verkeerd. Ja, op dit moment betaalt iedereen mee aan mijn WW. Het aantal werkloze is nog nooit zo hoog geweest. Ik heb sinds mijn 15e gewerkt en ook mijn bijdrage geleverd aan de staat. En dat wil ik ook weer doen. Ik heb er niet voor gekozen om ontslagen te worden, nee. Maar ik kies er wel voor om dan maar wat langer 'een uitkering te trekken', zoals jij het waarschijnlijk ziet, als dat me uiteindelijk meer geluk oplevert dan een of ander ongeschoold uitzendbaantje. Ik heb inderdaad zoals ChristianW zegt niet voor niets een HBO-opleiding gedaan. Ik heb dit ook helemaal zelf betaald. En ja, dan voel ik me op dit moment te goed voor een baan als aardbeienplukker.
Het is beter om een nieuwe baan te zoeken vanuit een baan. Of voel je je fijner als je de hele dag thuis zit? Als een parasiet teert op de mensen die wel hun best kunnen en willen doen? Terwijl je niets kan doen behalve denken, jezelf steeds dieper de put in denken, tot je een burn-out hebt gekregen van het niets doen. :')
pi_130849673
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:26 schreef Kimzz het volgende:

[..]

Maar ook te goed voor een HBO-baan van 38/40 uur. Ik, ik, ik.
In Southern Sun
pi_130849752
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:28 schreef Murdera het volgende:

[..]

Het is beter om een nieuwe baan te zoeken vanuit een baan. Of voel je je fijner als je de hele dag thuis zit? Als een parasiet teert op de mensen die wel hun best kunnen en willen doen? Terwijl je niets kan doen behalve denken, jezelf steeds dieper de put in denken, tot je een burn-out hebt gekregen van het niets doen. :')
niet altijd.

Er zijn bedrijven die het goed vinden dat je alles aanpakt, maar er zijn ook bedrijven die het maar niks vinden als je een half jaar hebt gepoetst na een baan als industrial engineer (ik zeg maar wat) en die niet begrijpen waarom je tpzo ver teruggegaan bent in werk.
Ook kan het lastiger zijn om tijd te vinden voor sollicitaties enzo.
compact en kleverig.
pi_130849785
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:25 schreef Koral het volgende:

[..]

ze zegt toch niet dat het haar schuld is, ze zegt dat het door haar komt.
Dat klinkt misschien bijna hetzelfde, maar dat is het niet.
compact en kleverig.
pi_130849801
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:30 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

niet altijd.

Er zijn bedrijven die het goed vinden dat je alles aanpakt, maar er zijn ook bedrijven die het maar niks vinden als je een half jaar hebt gepoetst na een baan als industrial engineer (ik zeg maar wat) en die niet begrijpen waarom je tpzo ver teruggegaan bent in werk.
Ook kan het lastiger zijn om tijd te vinden voor sollicitaties enzo.
Daar heb je wel een goed punt. :)
pi_130849837
quote:
10s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:28 schreef Murdera het volgende:

[..]

Even zonder grappen Murdera, zou jij TS een voorlopige baan als escortgirl aanraden? Goede verdiensten (!) en een uitgekiende manier om weer het zelfvertrouwen en sex appeal van een prima donna te krijgen, blakend van viriliteit en de sexual prowess van een ongetemde lioness.

Ik denk dat die huilende vriend van haar ook wel van de bank komt als heel de supermarkt kan lezen dat een "Schaarsgeklede, classy en wulpse aardbeienplukster" zich aanbiedt als direct inzetbare hulp in de huishouding.
pi_130849883
quote:
5s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:33 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Even zonder grappen Murdera, zou jij TS een baan als escortgirl aanraden? Goede verdiensten (!) en een uitgekiende manier om weer het zelfvertrouwen en sex appeal van een prima donna te krijgen, blakend van viriliteit en de sexual prowess van een ongetemde lioness.

Ik denk dat die huilende vriend van haar ook wel van de bank komt als heel de supermarkt kan lezen dat een "Schaarsgeklede, classy en wulpse aardbeienplukster" zich aanbiedt als direct inzetbare hulp in de huishouding.
Dat ligt natuurlijk wel even aan de looks van TS. Te hopen dat die iets mooier zijn dan het innerlijk.
In Southern Sun
pi_130849890
quote:

[..]

Even zonder grappen Murdera, zou jij TS een baan als escortgirl aanraden? Goede verdiensten (!) en een uitgekiende manier om weer het zelfvertrouwen en sex appeal van een prima donna te krijgen, blakend van viriliteit en de sexual prowess van een ongetemde lioness.

Wat zeg je dat toch mooi :o
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_130849891
quote:

[..]

Hoe zou jij het vinden als je goed geld neertelt voor een escort, die dan met overduidelijke tegenzin, bijna stampvoetend binnenkomt, saggo gaat zitten, totaal niet enthousiast kan doen, en aan het eind van de avond in huilen uitbarst, en dan een half uur gaat lopen zeiken dat dit toch een verkeerde keuze was?
pi_130849937
quote:
4s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:35 schreef Murdera het volgende:

[..]

Hoe zou jij het vinden als je goed geld neertelt voor een escort, die dan met overduidelijke tegenzin, bijna stampvoetend binnenkomt, saggo gaat zitten, totaal niet enthousiast kan doen, en aan het eind van de avond in huilen uitbarst, en dan een half uur gaat lopen zeiken dat dit toch een verkeerde keuze was?
Die zou ik met vlakke hand een opbeurend duwtje in haar gezicht geven en zeggen dat ze haar geld mag houden.
pi_130849953
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:34 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat ligt natuurlijk wel even aan de looks van TS. Te hopen dat die iets mooier zijn dan het innerlijk.
Dat kan je gewoon zien op dr twitter
pi_130849961
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:36 schreef Panzermaus het volgende:

[..]

Die zou ik met vlakke hand een opbeurend duwtje in haar gezicht geven en zeggen dat ze haar geld mag houden.
Ik bedoel maar.
pi_130850009
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:22 schreef Joanne35 het volgende:
Zoveel mensen die overspannen thuis zitten of met psychische dingen bij de arboarts lopen. Krijgen een stuk meer dan mensen met een uitkering. Valt niemand over.

TS lijkt mentaal minder weerbaar, maar weet wel haar onbalans een plaats te geven en zichzelf in bescherming te nemen door niet fulltime te willen (kunnen) werken.

Helaas verwijt ze zichzelf de stomme keuze door dit door te geven, maar als het je niet van te voren is uitgelegd kun je het moeilijk kwalijk nemen.

Met een beetje hulp zit ze hopelijk zo lekker in haar vel, en kan ze een stuk meer tegenslag hebben zonder dat ze ervan van slag raakt.
  donderdag 5 september 2013 @ 15:41:22 #188
157922 fathank
pi_130850130
quote:

[..]

[..]

verwend nest
pi_130850229
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:37 schreef Koral het volgende:

[..]

Zoveel mensen die overspannen thuis zitten of met psychische dingen bij de arboarts lopen. Krijgen een stuk meer dan mensen met een uitkering. Valt niemand over.

TS lijkt mentaal minder weerbaar, maar weet wel haar onbalans een plaats te geven en zichzelf in bescherming te nemen door niet fulltime te willen (kunnen) werken.

Helaas verwijt ze zichzelf de stomme keuze door dit door te geven, maar als het je niet van te voren is uitgelegd kun je het moeilijk kwalijk nemen.

Met een beetje hulp zit ze hopelijk zo lekker in haar vel, en kan ze een stuk meer tegenslag hebben zonder dat ze ervan van slag raakt.
Maar het probleem is dat ze geen hulp wil, want dat kan ze niet betalen (wat niet gek is als je van een uitkering moet leven) of ze wil anderen niet opzadelen met haar problemen. En gelijk heeft ze. Lekker het zielige meisje blijven uithangen toch. Is veel makkelijker. :)
Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
pi_130850262
Iedereen reflecteert op zijn eigen daden. Dit is een onderdeel van het leven.
Je kunt niet altijd van tevoren weten wat voor keuzes je maakt en wat voor gevolgen ze hebben.

Vaak is het natuurlijk wel mogelijk, je hebt blijkbaar vaak spijt van de keuzes die je maakt.

Bedenk dan eens voor jezelf: "Hoe kan ik voortaan betere keuzes maken?". Doe daar eens onderzoek naar! Fouten maken doe je toch wel, en het leven is soms één grote grap.
pi_130850297
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:31 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ze zegt toch niet dat het haar schuld is, ze zegt dat het door haar komt.
Dat klinkt misschien bijna hetzelfde, maar dat is het niet.
Ook al zou het door haar komen, wat dan nog? Leven is maar 10% wat iemand overkomt, en 90% hoe je er mee omgaat. Ook voor haar ouders dus.

Belangrijker nog: het voegt helemaal niets toe aan het welzijn van TS om zo te denken.

Maar goed, TS en andere inzichten is net als hoe het menselijk lichaam reageerd op ei-wit, het stoot het af.
pi_130850442
quote:

[..]

Het is waarschijnlijker dat hij niet abrupt de keuze wilde maken om je naar buiten te gooien. Maar als je zo doorgaat hoef je je geen zorgen te maken over je relatie, hij gaat vanzelf bij je weg.
pi_130850482
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:46 schreef Koral het volgende:

[..]

Maar goed, TS en andere inzichten is net als hoe het menselijk lichaam reageerd op ei-wit, het stoot het af.
Diep dit. Kan me wel bekoren, maatje.

quote:
_O-
pi_130850622
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:28 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Maar ook te goed voor een HBO-baan van 38/40 uur. Ik, ik, ik.
40 uur werken is ook onzin. Met een redelijk betaalde baan kun je van +/- 24 uur per week al prima leven. Helemaal als je ook nog een partner hebt. Je niet te goed voelen voor een hbo-baan van 38/40 uur is pas een probleem.
pi_130850628
Misschien moet TS dit boek lezen
pi_130850719
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:57 schreef Kola het volgende:

[..]

40 uur werken is ook onzin. Met een redelijk betaalde baan kun je van +/- 24 uur per week al prima leven. Helemaal als je ook nog een partner hebt. Je niet te goed voelen voor een hbo-baan van 38/40 uur is pas een probleem.
Die partner die zeker wel 40 uur moet werken?
In Southern Sun
pi_130850831
Ik heb een verzoek ingediend bij de moderator om het topic te sluiten. Ik heb er spijt van dat ik het heb geopend - ja, een verkeerde keuze, maar een goede om het te sluiten - en het is me nu duidelijk dat ik met alleen jullie hulp niet verder ga komen. Ik overweeg om inderdaad langs de huisarts te gaan om te kijken wat die ervan zegt.
Ondanks dat niet alle reacties even leuk waren om te lezen, toch bedankt.
pi_130850876
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:01 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Die partner die zeker wel 40 uur moet werken?
Beide parttime = samen een fulltime inkomen. Vroeger kon een "gezin" ook prima leven van 1 inkomen dus. Je hebt misschien niet extreem veel te besteden, maar wel veel vrije tijd (samen). 14.gif
pi_130850917
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:06 schreef Kola het volgende:

[..]

Beide parttime = samen een fulltime inkomen. Vroeger kon een "gezin" ook prima leven van 1 inkomen dus. Je hebt misschien niet extreem veel te besteden, maar wel veel vrije tijd (samen). [ afbeelding ]
Ik kan me niet voorstellen dat je met 24 uur rond kunt komen. No way.
In Southern Sun
pi_130850932
quote:

[..]

Je weet helemaal niet of je áltijd de verkeerde keuze gemaakt hebt?!
Je weet immers niet wat er was gebeurd als je in plaats van links voor rechts had gekozen. Als je in plaats van roze voor groen zou kiezen of als je in plaats van voor rechts te kiezen voor krom gaat. En dat is wat veel anderen hier ook zeggen wat betreft de slachtoffer rol. Iedereen maakt wel eens keuzes waarvan ze achteraf denken dat het wellicht niet de beste keuze was. Maar op dat moment is het voor diegene de juiste keuze en dat is ook wat waard. Zie het als een leermoment en zorg dat je daar zelf wat mee doet.
Ik keek naar jou, jij naar je brommertje; ik houd van jou, jij van je brommertje; jij brak mijn hart, ik jouw brommertje...
pi_130851093
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:07 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Ik kan me niet voorstellen dat je met 24 uur rond kunt komen. No way.
Er zijn mensen in de bijstand die van 600 euro moeten/kunnen rondkomen. Met 24 uur p/w werken heb je het dubbele. En nog steeds veel dezelfde voordelen op belasting gebied+toeslagen.
pi_130851131
TS, je bent waarschijnlijk best een lief en intelligent meisje, maar je piekert, denkt, peinst, dubt, reflecteert, mijmert, twijfelt en herkauwt te veel. Probeer eens buiten je hoofd te leven. En ga wat doen, zodat je niet zoveel tijd hebt om weg te zinken in je negatieve gedachten.

Sterkte! :)
pi_130851182
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:04 schreef Kimzz het volgende:
Ik heb een verzoek ingediend bij de moderator om het topic te sluiten. Ik heb er spijt van dat ik het heb geopend - ja, een verkeerde keuze, maar een goede om het te sluiten - en het is me nu duidelijk dat ik met alleen jullie hulp niet verder ga komen.
Jij gaat niet verder komen zolang je een slaaf van je gevoel blijft..
pi_130851475
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:12 schreef Kola het volgende:

[..]

Er zijn mensen in de bijstand die van 600 euro moeten/kunnen rondkomen. Met 24 uur p/w werken heb je het dubbele. En nog steeds veel dezelfde voordelen op belasting gebied+toeslagen.
Tja. Ik zou met 1200 niet rond kunnen komen. En overigens denk ik niet dat de gemiddelde 24 uur baan dat oplevert.
In Southern Sun
pi_130851571
Ik snap dat de reacties hier confronterend over kunnen komen, maar dat betekent niet dat je ze allemaal meteen af moet doen. Er zit wel degelijk een kern van waarheid in. De meeste stress, depressies en burnouts worden veroorzaakt door een gevoel van machteloosheid. Ik denk dat dat bij jou ook speelt; de 'wat nou als' vragen confronteren je met het feit dat het te laat is, en je die keuzes niet meer veranderen kan. Door zelf bewust aan de slag te gaan met dingen (evt met hulp in de vorm van tuinen, lijstjes of psychologen) krijg je weer een gevoel van controle over je leven.
  donderdag 5 september 2013 @ 16:33:12 #207
157922 fathank
pi_130851793
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:57 schreef Kola het volgende:

[..]

Als je in een tentenkamp woont misschien ja.
pi_130851800
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Tja. Ik zou met 1200 niet rond kunnen komen. En overigens denk ik niet dat de gemiddelde 24 uur baan dat oplevert.
Ongeschoold misschien niet. Maar als we het hebben over hbo-niveau gemiddeld betaald dan zeker wel, minimaal. Heb je samen 2500-3000 euro en 4 dagen per week vrij. Dat liever dan beide fulltime en alleen in het weekend vrij of één van twee fulltime en de ander die niets doet. Maar dat ligt misschien ook aan wat je allemaal wil, ik zou het met plezier vol kunnen houden op deze manier.
  donderdag 5 september 2013 @ 16:34:50 #209
157922 fathank
pi_130851844
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:24 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Dat dus.

Alleen al huur van 700 euro. Zorgverzekering, nog wat verzekeringetjes etc zit je al gauw tegen 1000 euro vaste lasten. 200 euro vrij besteedbaar. Vetpot hoor.
pi_130852094
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:04 schreef Kimzz het volgende:
Ik heb een verzoek ingediend bij de moderator om het topic te sluiten. Ik heb er spijt van dat ik het heb geopend - ja, een verkeerde keuze, maar een goede om het te sluiten - en het is me nu duidelijk dat ik met alleen jullie hulp niet verder ga komen. Ik overweeg om inderdaad langs de huisarts te gaan om te kijken wat die ervan zegt.
Ondanks dat niet alle reacties even leuk waren om te lezen, toch bedankt.
Het was geen verkeerde keuze. Je hebt diverse malen een simpel advies gehad:
Zoek professionele hulp.

En zelfs dat weiger je nog aan te nemen, want je 'overweegt' het.

In plaats van dat je van je klagende, zeurende, luie en egocentrische reet afkomt en je telefoon pakt om NU een afspraak te maken met je huisarts, ga je lopen zeiken dat het topic dicht moet.

Je wilt gewoon geen hulp. Je voelt je gewoon prettig bij het zeuren, zeiken, zaniken en klagen over een situatie waar veel mensen hartstikke blij mee zouden zijn, of niet?
  donderdag 5 september 2013 @ 17:00:51 #211
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130852649
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:42 schreef justanick het volgende:

[..]

Het was geen verkeerde keuze. Je hebt diverse malen een simpel advies gehad:
Zoek professionele hulp.

En zelfs dat weiger je nog aan te nemen, want je 'overweegt' het.

In plaats van dat je van je klagende, zeurende, luie en egocentrische reet afkomt en je telefoon pakt om NU een afspraak te maken met je huisarts, ga je lopen zeiken dat het topic dicht moet.

Je wilt gewoon geen hulp. Je voelt je gewoon prettig bij het zeuren, zeiken, zaniken en klagen over een situatie waar veel mensen hartstikke blij mee zouden zijn, of niet?
God, wat een zeurreactie.
pi_130852705
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:00 schreef Lienekien het volgende:

[..]

God, wat een zeurreactie.
Wat een inhoudelijke reactie!
pi_130852756
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:33 schreef Kola het volgende:

[..]

Ongeschoold misschien niet. Maar als we het hebben over hbo-niveau gemiddeld betaald dan zeker wel, minimaal. Heb je samen 2500-3000 euro en 4 dagen per week vrij. Dat liever dan beide fulltime en alleen in het weekend vrij of één van twee fulltime en de ander die niets doet. Maar dat ligt misschien ook aan wat je allemaal wil, ik zou het met plezier vol kunnen houden op deze manier.
Als je in de veronderstelling bent dat anno 2013 de gemiddelde HBO'er als parttimer tegen de 1500 euro pakt, dan zou ik eens naar buiten stappen. 1200 is al veel. En daarmee kun je amper rondkomen.
In Southern Sun
pi_130853250
Ik weet het niet hoor maar denk eigenlijk dat een tripje naar de dokter eigenlijk best eens goed zou zijn want heel eerlijk het klinkt alsof je depressief bent en ondertussen onwetend anderen er in mee sleurt.

Ga naar de dokter leg je problemen voor en zoek hulp want heel eerlijk het komt er op neer dat je niets wilt en als je wel wat wilt dan saboteer je het meteen en zie jezelf als een continu last , ik denk dat je daar echt wat aan moet doen , want ja die vriend heb je nu wel maar als dit soort dingen door blijven gaan ben je die ook kwijt.
En zeg niets dat anderen er niets van weten, want heel eerlijk denk je nou echt dat je vriend dit niet door heeft , die ziet heus wel dat je alleen maar thuis zit en niets doet en jezelf gek aan het denken bent .

Je zou jezelf en je vriend een hele grote lol doen om juist dus een naar de huisarts te gaan
pi_130867204
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:27 schreef CristinaYang het volgende:
Ik snap dat de reacties hier confronterend over kunnen komen, maar dat betekent niet dat je ze allemaal meteen af moet doen. Er zit wel degelijk een kern van waarheid in. De meeste stress, depressies en burnouts worden veroorzaakt door een gevoel van machteloosheid. Ik denk dat dat bij jou ook speelt; de 'wat nou als' vragen confronteren je met het feit dat het te laat is, en je die keuzes niet meer veranderen kan. Door zelf bewust aan de slag te gaan met dingen (evt met hulp in de vorm van tuinen, lijstjes of psychologen) krijg je weer een gevoel van controle over je leven.
Uitmuntende reactie zonder confronterende inhoud, en zelfs daar komt geen reactie op van TS?
Toch jammer dat iemand zichzelf zo voor de gek houdt door haar gevoel als werkelijkheid te bestempelen, en elk beroep op enig vorm van verstand te nergeren. Daar kan een huisarts vermoedelijk ook weinig mee.

Of was dit weer zo'n vrouwen-topic waarbij alleen aanhoren nodig is om een gevoel kwijt te raken/ delen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')