Tja. Dat had ik zelf ook al bedacht. En geprobeerd.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:00 schreef lurf_doctor het volgende:
Hier een goede keuze: Hou op met klagen en maak iets van je leven
"verhaal op FoK! gepost, verkeerde keuze"quote:Op donderdag 5 september 2013 12:56 schreef Kimzz het volgende:
Edit: ik denk niet dat het zin heeft om mijn verhaal hier te posten gezien de eerste reacties..
Ik vind het typisch. Ze wou een aai over de bol en dat mensen zouden zeggen dat het allemaal haar schuld niet was... helaas voor haar compleet mislukt.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:06 schreef lurf_doctor het volgende:
Topic starten en bij een beetje tegengas al weer weg halen, ik vind het geen goede keuze
*aai over je bol*quote:Op donderdag 5 september 2013 13:07 schreef Kimzz het volgende:
Klopt. Ik word ook altijd veel te snel moedeloos. Ik ben een zeikwijf. Ik ben een slachtoffer. En ik kan niet praten met andere mensen. Laat maar zitten.
Trek het je niet aan. Dat soort slome figuren heb je hier altijd. Denken met een vanzelfsprekend statement de held uit te hangen. Komen er weer schaapjes die volgen. Misschien voor die 10 losers is er ook 1 iemand die wel iets opbouwends kan toevoegen. Geef het een kans.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:07 schreef Kimzz het volgende:
Klopt. Ik word ook altijd veel te snel moedeloos. Ik ben een zeikwijf. Ik ben een slachtoffer. En ik kan niet praten met andere mensen. Laat maar zitten.
first world white girl problems. Nee serieus, gewoon een onzeker meisje wat geen succes in haar prive leven en opleiding/carriere heeft. Geen enkel 'traumatisch' life event, of het moest zijn dat ze haar biologische vader niet kent.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:12 schreef JedimindhaX het volgende:
Nu ben ik wel benieuwd naar t verhaal. Iemand een korte samenvatting voor me?
Je mag er best met mij over praten als je wilt, inbox staat openquote:Op donderdag 5 september 2013 13:07 schreef Kimzz het volgende:
Wat vooral heel desastreus is, is dat je al je eigen beslissingen in twijfel trekt. En dat je maar blijft denken: oh, als ik toen niet dit maar dat had gekozen, was het wel goed gegaan.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:07 schreef Kimzz het volgende:
Je moet per se iets traumatisch meemaken om hulp te willen? Zij voelt zich kut, zoekt advies, wil haar verhaal kwijt. Het maakt niet uit waarom. Zoek je een sensatieverhaal dan kun je toch oprotten zodra je begint te lezen en ziet dat dat het niet is. Dit is laf en neerbuigend.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:13 schreef Seam het volgende:
[..]
first world white girl problems. Nee serieus, gewoon een onzeker meisje wat geen succes in haar prive leven en opleiding/carriere heeft. Geen enkel 'traumatisch' life event, of het moest zijn dat ze haar biologische vader niet kent.
Ja, en nu de samenvatting?quote:Op donderdag 5 september 2013 13:13 schreef Seam het volgende:
[..]
first world white girl problems. Nee serieus, gewoon een onzeker meisje wat geen succes in haar prive leven en opleiding/carriere heeft. Geen enkel 'traumatisch' life event, of het moest zijn dat ze haar biologische vader niet kent.
Of je neemt de kritiek in je op en je leert er misschien eens iets van.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:23 schreef Kimzz het volgende:
Ik had de reacties van mensen op het psychologie gedeelte van Fok toch iets hoger ingeschat. De enige die een beetje normaal reageert ie Kroovy. Helaas.. ik ga de OP niet terugplaatsen. Ik zit niet te wachten op dit soort onnozele reacties die me alleen maar verder de grond in boren.
Hm? Iedereen zegt dat je je aanstelt en je problemen groter maakt dan ze zijn. Als jij dat onnozele reacties vindt, terwijl het gewoon de essentie van je probleem is, wie is hier dan onnozel?quote:Op donderdag 5 september 2013 13:23 schreef Kimzz het volgende:
Ik had de reacties van mensen op het psychologie gedeelte van Fok toch iets hoger ingeschat. De enige die een beetje normaal reageert ie Kroovy. Helaas.. ik ga de OP niet terugplaatsen. Ik zit niet te wachten op dit soort onnozele reacties die me alleen maar verder de grond in boren.
Lees voordat je plaatst de policy eens , op verwijderen mag niet eens en ja waarschijnlijk word die dus terug geplaatst.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:25 schreef Kimzz het volgende:
@ moderator: ik wil dus niet dat mijn OP teruggeplaatst wordt.
Kut voor je.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:25 schreef Kimzz het volgende:
Als ik de post van Lienekien zo lees dan zijn die onnozele reacties gewoon juist.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:23 schreef Kimzz het volgende:
Life is one big question when your starin at the clockquote:Op donderdag 5 september 2013 13:33 schreef Kimzz het volgende:
Misschien dat mijn verhaal posten impulsief was. Maar over alle andere dingen heb ik goed nagedacht, dat waren echt geen impulsen. Dat die dingen vervolgens de verkeerde keuzes waren, daar zit ik nu mee. Ik wil gewoon van mijn 'wat als' gepieker af. Los van het verhaal uit de OP, wat ik dus niet teruggeplaatst wil hebben. Dat is de essentie van het verhaal. Hoe kom ik van mijn eeuwige gepieker af.
Mijn reactie is wel degelijk serieus. Uit ervaring kan ik zeggen dat je je probleem niet oplost door er over door te malen, of bevestiging te zoeken op een forum. De enige die er wat aan kan doen ben je zelf. En ja elke keuze heeft consequenties, dat heet leven. Kijk voorruit en niet telkens acthterom. Succes.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:23 schreef Kimzz het volgende:
Een puppy nemen om die vervolgens weer na een paar weken weg te doen noem ik anders wel een impulsieve actie en heel eerlijk nogal sneu ook , neem geen dieren als je er niet bereid bent voor te zorgen.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:33 schreef Kimzz het volgende:
Misschien dat mijn verhaal posten impulsief was. Maar over alle andere dingen heb ik goed nagedacht, dat waren echt geen impulsen. Dat die dingen vervolgens de verkeerde keuzes waren, daar zit ik nu mee. Ik wil gewoon van mijn 'wat als' gepieker af. Los van het verhaal uit de OP, wat ik dus niet teruggeplaatst wil hebben. Dat is de essentie van het verhaal. Hoe kom ik van mijn eeuwige gepieker af.
Als je niet naar een hulpverlener wilt, zoek dan eens naar wat boeken over het onderwerp.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:33 schreef Kimzz het volgende:
ik zet hem wel terug, ik zie geen enkele redenen in de reacties om dat niet te doenquote:Op donderdag 5 september 2013 13:25 schreef Kimzz het volgende:
Daar hebben we een jaar over nagedacht. Ook over de 'lasten', zoals uitlaten in weer en wind. Ik had totaal niet verwacht dat het zo zou lopen. Ik had er helemaal zin in. De hond bleek voor mij een stressfactor erbij en is blijkbaar de druppel geweest. Daar kan hij ook niks aan doen. Hij heeft nu een geweldig baasje, dat is het belangrijkste voor hem.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:37 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Een puppy nemen om die vervolgens weer na een paar weken weg te doen noem ik anders wel een impulsieve actie en heel eerlijk nogal sneu ook , neem geen dieren als je er niet bereid bent voor te zorgen.
In plaats van dan te gaan vermijden kun je ook doorzetten en jezelf een kans geven om eraan te wennen.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:41 schreef Kimzz het volgende:
[..]
Daar hebben we een jaar over nagedacht. Ook over de 'lasten', zoals uitlaten in weer en wind. Ik had totaal niet verwacht dat het zo zou lopen. Ik had er helemaal zin in. De hond bleek voor mij een stressfactor erbij en is blijkbaar de druppel geweest. Daar kan hij ook niks aan doen. Hij heeft nu een geweldig baasje, dat is het belangrijkste voor hem.
Jammer. Maar dan had ik inderdaad maar 2x moeten nadenken voor ik het plaatste. No hard feelings richting jou. Hoop alleen dat het ook reacties oplevert waar wat langer over nagedacht is. Van mensen die wel snappen hoe ik me voel.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:38 schreef Re het volgende:
[..]
ik zet hem wel terug, ik zie geen enkele redenen in de reacties om dat niet te doen
Lees je dan wel even de adviezen?quote:Op donderdag 5 september 2013 13:44 schreef Kimzz het volgende:
[..]
Jammer. Maar dan had ik inderdaad maar 2x moeten nadenken voor ik het plaatste. No hard feelings richting jou. Hoop alleen dat het ook reacties oplevert waar wat langer over nagedacht is. Van mensen die wel snappen hoe ik me voel.
Natuurlijk niet. Er zijn altijd consequenties. Alleen vind ik het zo klote dat ik áltijd de verkeerde keuzes maak. En ja, ook al denk ik er weken, maanden, jaren over na. Ik zou ook willen dat ik het op die manier tegenover mezelf zou kunnen verantwoorden maar dat wil er in mijn hoofd gewoon niet in.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:44 schreef TerryStone het volgende:
Het is net of je een kind bent die keuzes maakt maar vindt dat keuzes geen (negatieve) consequenties horen te hebben voor jou.
Ik mag trouwens hopen dat jij niet aan kinderen gaat beginnen met deze instelling.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:41 schreef Kimzz het volgende:
[..]
Daar hebben we een jaar over nagedacht. Ook over de 'lasten', zoals uitlaten in weer en wind. Ik had totaal niet verwacht dat het zo zou lopen. Ik had er helemaal zin in. De hond bleek voor mij een stressfactor erbij en is blijkbaar de druppel geweest. Daar kan hij ook niks aan doen. Hij heeft nu een geweldig baasje, dat is het belangrijkste voor hem.
Hoe oud ben je nou? Wat wil je van ons?quote:Op donderdag 5 september 2013 13:44 schreef Kimzz het volgende:
[..]
Jammer. Maar dan had ik inderdaad maar 2x moeten nadenken voor ik het plaatste. No hard feelings richting jou. Hoop alleen dat het ook reacties oplevert waar wat langer over nagedacht is. Van mensen die wel snappen hoe ik me voel.
Dat heb ik ook in de OP gezet..quote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik mag trouwens hopen dat jij niet aan kinderen gaat beginnen met deze instelling.
Zie het nu al voor me: "ja we hebben er een tijd over nagedacht. Ook over de lasten maar ik had totaal niet verwacht dat het zo zwaar zou zijn dus heb ik besloten de kinderen voor adoptie op te geven"
Kan toch zijn dat het niet klikt mijn god. Het is geen tamagotchi die je alleen moet verzorgen en klaar, het is een dier met een persoonlijkheid. Kan zijn dat het van beide kanten niet goed loopt. Heeft niets met impulsiviteit te maken.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:37 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Een puppy nemen om die vervolgens weer na een paar weken weg te doen noem ik anders wel een impulsieve actie en heel eerlijk nogal sneu ook , neem geen dieren als je er niet bereid bent voor te zorgen.
De keuze is in jouw hoofd verkeerd omdat je denkt dat die andere keuze die je ook had kunnen maken, wél heel goed voor je had uitgepakt.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef Kimzz het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Er zijn altijd consequenties. Alleen vind ik het zo klote dat ik áltijd de verkeerde keuzes maak. En ja, ook al denk ik er weken, maanden, jaren over na. Ik zou ook willen dat ik het op die manier tegenover mezelf zou kunnen verantwoorden maar dat wil er in mijn hoofd gewoon niet in.
Ga naar je huisarts en vraag een doorverwijzing naar een psycholoog?quote:Op donderdag 5 september 2013 13:07 schreef Kimzz het volgende:
Dit inderdaad, neem eens wat eigen verantwoordelijkheid voor de beslissingen die je zelf neemt. En niet te lang stil blijven staan bij de verkeerde keuzes, het is niet het einde van de wereld wanneer er iets mis gaat. Beetje positiever proberen te zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef formerjellybean het volgende:
Heel eerlijk ze doet net alsof alle andere verantwoordelijk zijn voor haar keuzes.
Precies. Zoveel studies waarmee je momenteel geen werk vindt. Ik ben zelf ook werkzaam in een functie die totaal niet aansluit bij mijn opleiding, kan toch? Keuzes moet je nou eenmaal maken, 50/50 dat het goed/slecht uitpakt.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De keuze is in jouw hoofd verkeerd omdat je denkt dat die andere keuze die je ook had kunnen maken, wél heel goed voor je had uitgepakt.
Maar dat weet je dus niet.
Klopt. Dat weet ik niet. Daarom die eeuwige 'wat als' gedachten. Dat wil ik ook niet. Maar het blijft altijd terugkomen. En helemaal nu ik geen baan kan vinden.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:48 schreef Lienekien het volgende:
[..]
De keuze is in jouw hoofd verkeerd omdat je denkt dat die andere keuze die je ook had kunnen maken, wél heel goed voor je had uitgepakt.
Maar dat weet je dus niet.
Alleen mogen die consequenties dus niet negatief zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef Kimzz het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Er zijn altijd consequenties. Alleen vind ik het zo klote dat ik áltijd de verkeerde keuzes maak. En ja, ook al denk ik er weken, maanden, jaren over na. Ik zou ook willen dat ik het op die manier tegenover mezelf zou kunnen verantwoorden maar dat wil er in mijn hoofd gewoon niet in.
In de OP heb ik gezegd dat ik altijd de enige ben die last heeft van mijn keuzes, tot nu met de hond. Ik wil het ook allemaal zelf oplossen en mijn verantwoordelijkheid nemen. Dingen veranderen. Dat probeer ik al jaren. Maar het blijft altijd door mn hoofd spoken.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:50 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Dit inderdaad, neem eens wat eigen verantwoordelijkheid voor de beslissingen die je zelf neemt. En niet te lang stil blijven staan bij de verkeerde keuzes, het is niet het einde van de wereld wanneer er iets mis gaat. Beetje positiever proberen te zijn.
Het helpt om goed tot je door te laten dringen dat spijt over dingen die je niet meer kunt veranderen, je niets brengt. Het enige wat zin heeft, is leren van de ervaring. En dat leren doe je door je volgende beslissingen beter af te wegen.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:52 schreef Kimzz het volgende:
[..]
In de OP heb ik gezegd dat ik altijd de enige ben die last heeft van mijn keuzes, tot nu met de hond. Ik wil het ook allemaal zelf oplossen en mijn verantwoordelijkheid nemen. Dingen veranderen. Dat probeer ik al jaren. Maar het blijft altijd door mn hoofd spoken.
wattus?quote:Op donderdag 5 september 2013 13:23 schreef Kimzz het volgende:
volgende keer dus de andere keuze maar makenquote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef Kimzz het volgende:
[..]
Ze heeft geen werk, zit dagen thuis, in een huis waar ze zich helemaal niet thuis voelt. Heeft geen idee wat ze wil doen, en voor haar gevoel zijn veel beslissingen die ze heeft gemaakt in het verleden verkeerd geweest. Dan ga je denken wat als ik iets anders had gedaan. Dat denk je soms als je hopeloos wordt van de situatie waar je in zit. Als niets meer lukt en je al die tijd niemand hebt gehad om mee te praten, echt praten. Het zijn misschien geen grote problemen algemeen gezien, maar persoonlijk kun je dat heel anders ervaren. Iemand een zeikwijf noemen helpt niet echt mee.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:49 schreef grazianopelle het volgende:
Je bent een beetje een zeikwijf. Denk eens de dingen die wél goed zijn gegaan, en niet alleen maar "wat als". Je hebt het toch prima voor elkaar zo? Behalve dat je werkloos bent, maar dat zal ook niet voor altijd zijn.
Je stelt je enorm aan. Stop met piekeren. Doe eens wat geks, ga karten.
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:00 schreef Kroovy het volgende:
[..]
Ze heeft geen werk, zit dagen thuis, in een huis waar ze zich helemaal niet thuis voelt. Heeft geen idee wat ze wil doen, en voor haar gevoel zijn veel beslissingen die ze heeft gemaakt in het verleden verkeerd geweest. Dan ga je denken wat als ik iets anders had gedaan. Dat denk je soms als je hopeloos wordt van de situatie waar je in zit. Als niets meer lukt en je al die tijd niemand hebt gehad om mee te praten, echt praten. Het zijn misschien geen grote problemen algemeen gezien, maar persoonlijk kun je dat heel anders ervaren. Iemand een zeikwijf noemen helpt niet echt mee.
Het Stedelijk Gymnasium staat wel bekend om het hoge percentage junkies en hoeren dat het voortbrengt ja.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:59 schreef JaniesBrownie het volgende:
En anders buig je het om, als je naar die andere school was gegaan, was je drugsverslaafd geraakt en je lichaam gaan verkopen ofzo.![]()
Soms is het ook fijn om bemoedigende woorden te horen, ipv continu naar beneden gehaald te worden. Dat doet ze zelf vast al vaak genoeg.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:02 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Dan moet je uberhaupt niet op fok komen. Hier is iedereen redelijk recht voor z'n raap. Dus dat schiet niet op.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:04 schreef Kroovy het volgende:
Soms is het ook fijn om bemoedigende woorden te horen, ipv continu naar beneden gehaald te worden. Dat doet ze zelf vast al vaak genoeg.
Dan moet je naar het VIVA forum gaan ofzo.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:04 schreef Kroovy het volgende:
[..]
Soms is het ook fijn om bemoedigende woorden te horen, ipv continu naar beneden gehaald te worden. Dat doet ze zelf vast al vaak genoeg.
Als ze advies zoekt dan is een dosis realiteit wel op z'n plaats.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:04 schreef Kroovy het volgende:
[..]
nou, ik heb ook een vriend gehad (en samengewoond dus) die me totaal niet het gevoel gaf dat het óns huis was.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:47 schreef formerjellybean het volgende:
Heel eerlijk ze doet net alsof alle andere verantwoordelijk zijn voor haar keuzes.Zoals het huis van ons samen is alleen van hem want hij koopt er alles voor , ehh hallo daar heb je nog altijd zelf je hand in hoor , je gaat samen op pad , je kiest samen iets uit of je koopt zelf kleine dingetjes en maakt het je eigen.
Heel eerlijk snap ik die vriend ook niet helemaal dat die gekkigheid pikt want heel eerlijk mag die wat meer op zijn strepen staan en gaan voor wat hij wil in plaats zich steeds aan iemand aan te passen die niet weet wat die wil.
Ik heb anders genoeg topics gelezen met overwegend normale en inlevende reacties. Hoeft geen geknuffel te zijn, maar tenminste iets met inhoud, niet je bent een zeikwijf je stelt je aan bla die bla.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan moet je uberhaupt niet op fok komen. Hier is iedereen redelijk recht voor z'n raap. Dus dat schiet niet op.
Gewoon het topic wat langer laten doorlopen, komt allemaal vanzelf als de discussie losbarstquote:Op donderdag 5 september 2013 14:07 schreef Kroovy het volgende:
Ik heb anders genoeg topics gelezen met overwegend normale en inlevende reacties. Hoeft geen geknuffel te zijn, maar tenminste iets met inhoud, niet je bent een zeikwijf je stelt je aan bla die bla.
daar gaat het niet om, het gaat erom dat je geen idee hebt wat er was gebeurd..quote:Op donderdag 5 september 2013 14:03 schreef Murdera het volgende:
[..]
Het Stedelijk Gymnasium staat wel bekend om het hoge percentage junkies en hoeren dat het voortbrengt ja.
Heel eerlijk je woont samen , je vergeet een heel belangrijk iemand in je verhaaltje.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:52 schreef Kimzz het volgende:
[..]
In de OP heb ik gezegd dat ik altijd de enige ben die last heeft van mijn keuzes, tot nu met de hond. Ik wil het ook allemaal zelf oplossen en mijn verantwoordelijkheid nemen. Dingen veranderen. Dat probeer ik al jaren. Maar het blijft altijd door mn hoofd spoken.
Sorry daarvoor. Het is zo'n beetje heel m'n levensverhaal. Als ik het kort had gemaakt, dan was het allemaal waarschijnlijk te onduidelijk geweest.quote:
Ja, mijn vriend is gewoon geweldig. Het is gewoon zo dat ik vóór we de hond namen, zelf geen idee had dat ik in mijn hoofd al zoveel stress had opgebouwd. Ik sleepte me er wel doorheen. Soms een keertje janken omdat ik weer een afwijzing heb gekregen, maar gewoon doorgaan. Altijd maar doorgaan. Hij schrok zich dood toen bleek dat het veel slechter met me ging dan ik hem had voorgehouden. Hij had dus nooit last van mij, totdat echt alles me teveel werd. Dat hij zijn hond op heeft gegeven voor mij vind ik ook echt geweldig. Ik heb hem de keus gegeven. Ik heb hem gezegd 'als je het niet wilt, dan moet je het echt niet doen. Echt niet. Niet aan mij denken, maar aan jezelf. Ik wil je geen verdriet doen.' Ik heb het hem echt honderden keren gezegd en toch heeft hij het gedaan. Vind ik super..quote:Op donderdag 5 september 2013 14:09 schreef formerjellybean het volgende:
[..]
Heel eerlijk je woont samen , je vergeet een heel belangrijk iemand in je verhaaltje.
Er is iemand die met je samenwoont en waarschijnlijk engelengeduld met je heeft want heel eerlijk ik had het geduld niet gehad.
Jouw keuzes beinvloeden die ook van je partner hoor maar daar sta je schijnbaar niet bij stil. Je partner heeft die hond voor jou opgegeven.
En waarschijnlijk meer dingen die die doet voor jou waar je schijnbaar niet bij stilstaat.
Klopt. Ik had mijn verhaal inderdaad beter op een ander forum kunnen plaatsen. Gelukkig komen er nu wel meer 'goede' reacties dan toenstraks. En natuurlijk, als het met een iemand goed gaat, iemand die zich niet kan voorstellen hoe ik me eronder voel, dan is het logisch dat diegene zoiets heeft van 'doe niet zo zielig, geef jezelf een schop onder je kont'. Ik vind het alleen jammer dat zo iemand dan dit ook zo zegt in een topic. Reageer dan niet. Lees dan geen psychologie topic.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:05 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan moet je uberhaupt niet op fok komen. Hier is iedereen redelijk recht voor z'n raap. Dus dat schiet niet op.
Ik heb ook van alles gekocht inderdaad. Kussentjes en fotolijstjes, plantjes.. En het begon ook steeds meer als mijn huis te voelen, tot alles ineens weer moest wijken voor de hond. Kon mijn jas niet aan de kapstok hangen. De planten moesten weg. Er moest een traphekje voor de trap. De kaarsjes konden niet langer op tafel staan. Toen kwam dat gevoel van 'het is mijn huis niet' meteen weer terug.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:06 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nou, ik heb ook een vriend gehad (en samengewoond dus) die me totaal niet het gevoel gaf dat het óns huis was.
Ík heb dit betaald, ik heb dat betaald, het is mijn huis, jij maakt gebruik van míjn spullen, kan je wel zeggen, daar word je op den duur wel redelijk gestoord van. Als hij niets zegt, maar het wel zo voelt, kan dat ook gewoon heel erg vervelend zijn en als je al een hele tijd samenwoont, maar het gaat maar niet over, zie ik dat ook niet 1,2,3 veranderen...
Koop kleine rommeltjes, planten, kussentjes voor op de bank, fotolijstjes, weet ik het, kleed het aan, misschien dat dat scheelt.
Zorgverzekering?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:24 schreef Kimzz het volgende:
Heb er ook geen geld voor. En ook niet voor professionele hulp.
En mijn reactie?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:25 schreef Kimzz het volgende:
[..]![]()
Dat is wel echt de ergste reactie tot nu toe...
Jammer, dan ga ik het niet lezen ookquote:Op donderdag 5 september 2013 13:13 schreef Seam het volgende:
[..]
die slaat dan ook nergens op.... is al wegquote:Op donderdag 5 september 2013 14:25 schreef Kimzz het volgende:
[..]![]()
Dat is wel echt de ergste reactie tot nu toe...
Ja dat klopt ook wel. Ik twijfel bij alles wat ik doe. En zoals ik al eerder zei.. Ik probeer ook vooruit te kijken maar dat lukt me gewoon niet. Het enige wat ik uit dit topic wil halen is een reactie die me een eindje op weg kan helpen. Ik hoef geen medelijden, het is puur dat ik hoop dat iemand/meerdere mensen hier mij een concreet advies of een tip kunnen geven om verder te kunnen..quote:Op donderdag 5 september 2013 14:22 schreef SlaadjeBla het volgende:
Serieuze vraag: als je al die andere, "goede" keuzes gemaakt had, zou je dan niet ook dit topic geopend hebben? Oftewel: twijfel je niet teveel aan jezelf?
Ik ken namelijk genoeg mensen die ongeacht hun voor- of rampspoed zichzelf altijd verwijten maken en daar doodongelukkig van worden. Jij klinkt als zo'n persoon en zo word je nooit gelukkig. Kijk vooruit en naar wat je hebt, niet naar wat je had kunnen hebben (vaak totaal onrealistisch).
Ik heb je boeken aangeraden.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:29 schreef Kimzz het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook wel. Ik twijfel bij alles wat ik doe. En zoals ik al eerder zei.. Ik probeer ook vooruit te kijken maar dat lukt me gewoon niet. Het enige wat ik uit dit topic wil halen is een reactie die me een eindje op weg kan helpen. Ik hoef geen medelijden, het is puur dat ik hoop dat iemand/meerdere mensen hier mij een concreet advies of een tip kunnen geven om verder te kunnen..
Alleen maar zeggen 'kijk vooruit, blijf niet hangen in het verleden..' Tja dat is makkelijk om te zeggen maar hoe moet ik het dóen. Dat weet ik gewoon niet...
Volgens mij volgt ze vooral haar gevoel.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:31 schreef Opnieuw-energie het volgende:
Volg je ook wel eens je gevoel, of beredeneer je alles en maakt op basis daarvan een keuze?
Geen idee, daar ben ik dus benieuwd naar.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Volgens mij volgt ze vooral haar gevoel.
beeld je een tuin in, een kale, zanderige tuin met niks erin.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:29 schreef Kimzz het volgende:
[..]
Ja dat klopt ook wel. Ik twijfel bij alles wat ik doe. En zoals ik al eerder zei.. Ik probeer ook vooruit te kijken maar dat lukt me gewoon niet. Het enige wat ik uit dit topic wil halen is een reactie die me een eindje op weg kan helpen. Ik hoef geen medelijden, het is puur dat ik hoop dat iemand/meerdere mensen hier mij een concreet advies of een tip kunnen geven om verder te kunnen..
Alleen maar zeggen 'kijk vooruit, blijf niet hangen in het verleden..' Tja dat is makkelijk om te zeggen maar hoe moet ik het dóen. Dat weet ik gewoon niet...
Ja, jouw reactie is wel een goede.. Maar nu nog bedenken wat ik wil.. Dat probeer ik ook al jaren.quote:
Is ook zo. Maar op het moment dat het slecht met me gaat kan ik alleen maar denken dat het leven zoveel beter was geweest als ik het anders had gedaan.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:31 schreef Cue_ het volgende:
Wat als je de hond niet had gehad.. wie weet was dan je relatie wel aan de knoppen gegaan. Wat als je langer was bijven werken.. miss was je toen wel ontslagen of was je depressief geraakt van de ellende door de collega's
Andere keuzes zijn niet altijd betere keuzes!
Klopt ook. Mijn gevoel zei 'die middelbare school', 'die hogeschool', 'een hondje nemen is goed voor me'. Ondanks dat ik over alles na heb gedacht vind ik het belangrijk om mijn gevoel te volgen. Alleen laat dat me nogal in de steek dus..quote:Op donderdag 5 september 2013 14:32 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Volgens mij volgt ze vooral haar gevoel.
Dank je voor de tip.. Klinkt een beetje vreemd maar is het proberen waard natuurlijk..quote:Op donderdag 5 september 2013 14:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
beeld je een tuin in, een kale, zanderige tuin met niks erin.
Elke keer dat je merkt dat je blijft hangen in nare gedachten, ga je in die tuin werken, zet er een plantje in, graaf een vijver, water erin, visjes, misschien een tuinkabouter... Enz. Maar dan ook écht élke keer. Net na een dag denken: dit werkt niet, maar élke keer dat je negatieve gedachten hebt, afleiding zoeken in die stomme tuin.
Eerst lukt dat niet en zak je steeds weer terug, dan zeg je gelijk weer tegen jezelf: nee, denk aan die tuin! En dóe je dat ook. Zo blijf je doorgaan en dan merk je dat het steeds langer lukt, eerst 3 tellen, dan 5, vervolgens een minuut en uiteindelijk gaat het vrij gemakkelijk. Dat duurt láng en je moet heel consequent zijn daarin.
Succes.
Goed advies Janies, ik ga ook altijd in mijn denkbeeldige tuin zitten werken wanneer ik werkeloos op de bank zit met een uitharende hond en mijn huilende vriend, en de kamer bezaaid is met IKEA traphekjes, heroinespuiten en kaasstengels overal.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:33 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
beeld je een tuin in, een kale, zanderige tuin met niks erin.
Elke keer dat je merkt dat je blijft hangen in nare gedachten, ga je in die tuin werken, zet er een plantje in, graaf een vijver, water erin, visjes, misschien een tuinkabouter... Enz. Maar dan ook écht élke keer. Net na een dag denken: dit werkt niet, maar élke keer dat je negatieve gedachten hebt, afleiding zoeken in die stomme tuin.
Eerst lukt dat niet en zak je steeds weer terug, dan zeg je gelijk weer tegen jezelf: nee, denk aan die tuin! En dóe je dat ook. Zo blijf je doorgaan en dan merk je dat het steeds langer lukt, eerst 3 tellen, dan 5, vervolgens een minuut en uiteindelijk gaat het vrij gemakkelijk. Dat duurt láng en je moet heel consequent zijn daarin.
Succes.
quote:Op donderdag 5 september 2013 12:56 schreef Kimzz het volgende:
Een baan die me totaal niet lag. Té simpel werk voor iemand als ik.
Lui verwaand stuk vretenquote:Op donderdag 5 september 2013 12:56 schreef Kimzz het volgende:
Na een paar maanden merkte ik dat ik het niet kon opbrengen om fulltime te werken, ik wilde een dagje in de week voor mezelf.
Ik heb geen geld voor een professional. De zorgverzekering dekt dit niet. Niet genoeg iig. Ik vind het iets om te proberen. Het kan ook geen kwaad toch?quote:Op donderdag 5 september 2013 14:37 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Goed advies Janies, ik ga ook altijd in mijn denkbeeldige tuin zitten werken wanneer ik werkeloos op de bank zit met een uitharende hond en mijn huilende vriend, en de kamer bezaaid is met IKEA traphekjes, heroinespuiten en kaasstengels overal.
Deze TS moet hulp krijgen. Van Echte Professionals.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |