abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130835943

Hoe te posten in dit topic :?
Simpel! Zet de titel van de zojuist gekeken film neer, al dan niet bold plus IMDb-linkje. Vervolgens een mooie filmposter of frappant screenshot (geen gele kikkers of Moviemeterplaatjes!) en daaronder een verhaaltje wat je nu zo gaaf of niet gaaf aan de film vindt. Let op: controversiële meningen worden ten zeerste gewaardeerd! Ter afsluiting geef je de film nog de waardering in of sterren of een cijfer van 1 tot en met 10. Of je doet toch iets heel anders, dat mag ook. Loze maanddumps wat je gezien hebt of nietszeggende ultiem korte recensies worden desalniettemin minder gewaardeerd.

Meningen en vragen over het plot dienen gemarkeerd te worden met de spoiler-tag zodat je voor anderen de film niet verpest, als men ooit besluit de film nog eens te kijken :).

Kijkerslijstjes over de hele maand worden niet gewaardeerd.

Dat we elkaar mogen aansteken tot het kijken van elkaars filmkeuze ^O^

Vorige topics.

OP topicreeks
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_130835952
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 00:02 schreef golfer het volgende:
Begonnen aan World War Z, maar na 40 minuten uitgezet. Wat een bagger.
Kan er tegenwoordig nou helemaal geen film meer zonder sci-fi of zombies gemaakt worden?
Je zet een zombie/apocalyptische film op en gaat vervolgens zeuren dat je een zombie/apocalyptische film hebt opgezet? :{
pi_130836298
Ik had geen idee. Ik dacht een actie-film te gaan zien. :@
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  donderdag 5 september 2013 @ 00:56:57 #4
381517 Zapata
held op sokken
pi_130836557
World war z is net uit dus die heb ik gisternacht even bekeken.
Het is geen top film of zo maar kijkt lekker weg hoor. aanrader.

Lees net de op dus voorruit mijn korte mening.

Het moet soms net even te groot. Duizenden zombies die een stad aanvallen etc. En dan is het moeilijk om als er wel kleinschalige actie is, weer spanning te voelen als kijker. Deze film is dan ook niet echt spannend maar meer een moderne actie film waarbij je het allemaal maar over je heen laat komen zonder echt mee te leven met de hoofdrolspelers. Hoe meer actie er op het scherm is hoe saaier de film is eigenlijk. Toch is het beter dan de meeste moderne actie films.

Brad Pitt is ook wat saai in deze film. Sympathieke man maar hij laat weinig emotie zien.

Het verhaal is leuk en heb ik nog niet eerder gezien in een zombie film. Het verhaal is (naast het gebrek aan spanning en saaie spelers) het voornaamste wat mij irriteert aan moderne (actie) films en dat is voor de verandering eens niet pure bagger. Ik kan me zelfs geen plot gaten herinneren!

[ Bericht 42% gewijzigd door Zapata op 05-09-2013 01:06:37 ]
pi_130836595
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 00:42 schreef golfer het volgende:
Ik had geen idee. Ik dacht een actie-film te gaan zien. :@
:P
pi_130836943
World war z hier ook als laatste gezien, vond het erg verfrissend ipv de standaard zombie films.
do you have the guts to smell my nuts?
pi_130836971
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 00:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Je zet een zombie/apocalyptische film op en gaat vervolgens zeuren dat je een zombie/apocalyptische film hebt opgezet? :{
Dat ja..tja :')
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_130837089
Ik had juist niet het gevoel dat ik naar een zombiefilm zat te kijken.
Young bloods everywhere....
pi_130837491
Ook net gezien, zonder verwachtingen. Viel me alles mee.
'Als de vis gaat stinken moet je bij de kop beginnen' - Aad300
pi_130837834
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 01:35 schreef wonton het volgende:
Ik had juist niet het gevoel dat ik naar een zombiefilm zat te kijken.
Idd maar toch gaaf, en toch wacht ik, of is die der al? Op zoiets maar dan meer het gevecht paar atoombommen, en nog veel meer shit zoals de laatste 5 min.

Meer het gevecht :P
Ik zwaai naar dieren.
  donderdag 5 september 2013 @ 08:47:04 #11
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_130839044
Epic

quote:
Een tienermeisje wordt getransporteerd naar een diepe bosrijke omgeving waar een strijd gaande is tussen de krachten van het goede en de krachten van het kwade. Ze voegt zich bij een groep wezens en samen worden ze belast met de taak om hun wereld te redden, en die van ons
.

van de makers van Ice age, dus ik had van te voren eigenlijk ook net zoveel Humor verwacht,
dat viel een beetje tegen. maar voor de rest zeer mooi gemaakt.

7.5/10
mee bekant vangde gin haas.
pi_130840072
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 04:23 schreef Geerd het volgende:

[..]

Idd maar toch gaaf, en toch wacht ik, of is die der al? Op zoiets maar dan meer het gevecht paar atoombommen, en nog veel meer shit zoals de laatste 5 min.

Meer het gevecht :P
raarrrr

Daglicht

Aardige Nederlandse thriller met een prima cast, een grauwe en goed neergezette sfeer en vermakelijk verhaal waar desalniettemin toch wat gaten en onlogische dingen in zitten. Maar wel onderhoudende film.

6.8
pi_130851934
WORLD WAR Z

Opzich in zijn soort (rampenfilm) een betere dan gemiddelde, maar verder zeker geen super film.
De film is mooi gemaakt en de special effects zijn ook erg mooi, ook het verhaal speelt lekker vlot.
Alleen mist de film totale diepgang (en zitten er ook wat standaard cliches is zoals dochter met astma)
Ik had er eigenlijk meer van verwacht,
7.5 omdat hij toch iets beter is dan anderen in zn soort.. maar als ik hem als film zelf beoordeel 7
  donderdag 5 september 2013 @ 21:16:12 #14
213010 haakon
Bier moet. Bier doet je goed.
pi_130861617
Intouchables maar eens gekeken...

Wauw
The Outside Agency
pi_130862002
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 09:37 schreef planethugo het volgende:

[..]

raarrrr

Daglicht
[ afbeelding ]
Aardige Nederlandse thriller met een prima cast, een grauwe en goed neergezette sfeer en vermakelijk verhaal waar desalniettemin toch wat gaten en onlogische dingen in zitten. Maar wel onderhoudende film.

6.8
Ik had er niet zo veel mee, deze ook

Lotgenoten (2013) - IMDb

Verwarrend verhaal, beetje bi sex nee niks aan, letterlijk en figuurlijk
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 5 september 2013 @ 23:46:40 #16
194233 Friday12
Originele kloon
pi_130869443
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:37 schreef casper019 het volgende:
WORLD WAR Z

[ afbeelding ]

Opzich in zijn soort (rampenfilm) een betere dan gemiddelde, maar verder zeker geen super film.
De film is mooi gemaakt en de special effects zijn ook erg mooi, ook het verhaal speelt lekker vlot.
Alleen mist de film totale diepgang (en zitten er ook wat standaard cliches is zoals dochter met astma)
Ik had er eigenlijk meer van verwacht,
7.5 omdat hij toch iets beter is dan anderen in zn soort.. maar als ik hem als film zelf beoordeel 7
Wees maar blij dat het boek niet 1 op 1 is verfilmd dan was het pas chaos en niet alleen de diepgang die miste _O-

Verder net zelf Sharknado gezien. _O- Nog nooit zo een film gezien met deze hoeveelheid bullshit erin verder was het wel grappig :@ .
  vrijdag 6 september 2013 @ 00:02:39 #17
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_130869961
World war Z.

Behalve de special effects is deze film een teleurstelling.
De film lijkt alleen maar te draaien rondom Brad Pitt, er zit weinig verhaallijn in en het is allemaal erg onrealistisch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het lijkt meer een ode aan Brad Pitt dan een gewone film.

Verder, zombies horen in mijn ogen langzame, slome schepsels te zijn die in hun 1tje behalve verassings aanval of in een grote groep niet heel gevaarlijk zijn.
Maar deze..superzombies met meer kracht, meer snelheid dan mensen doet me eigenlijk niets.
Net zoals de 'turn' tijd, van beet tot zombie in iets van 12 seconden.

imdb: 7.2
Ikke: 5.5 ik heb hem afgekeken, maar me er niet echt me vermaakt.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_130872262
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:02 schreef ZodiaX het volgende:
World war Z.

De film lijkt alleen maar te draaien rondom Brad Pitt, er zit weinig verhaallijn in en het is allemaal erg onrealistisch.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Verder, zombies horen in mijn ogen langzame, slome schepsels te zijn die in hun 1tje behalve verassings aanval of in een grote groep niet heel gevaarlijk zijn.
Maar deze..superzombies met meer kracht, meer snelheid dan mensen doet me eigenlijk niets.

Ik sluit me hier bij aan. Had van tevoren geen geweldige film verwacht, maar zelfs dan valt hij nog tegen.

Deze film valt echt in het niet bij Dawn of the Dead, 28 Days Later en The Walking Dead.

Erg matig en idd niet erg vermakelijk.
pi_130872433
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 02:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik sluit me hier bij aan. Had van tevoren geen geweldige film verwacht, maar zelfs dan valt hij nog tegen.

Deze film valt echt in het niet bij Dawn of the Dead, 28 Days Later en The Walking Dead.

Idem, vond hem in grote lijnen redelijk lijken op I am legend. Verder ondermaats. 5.8/10
pi_130873801
House of 1000 Corpses (2003) - IMDb

Hierbij het gevoel of ik naar een hele zieke jaren 70 slasher aan het kijken was.
Rare beelden tussen de scenes door.

Niet helemaal mijn ding,

cijfer 5

The Devil's Rejects (2005) - IMDb

Dit is het vervolg op house of 1000 corpses.
Deze is vele vele vele malen beter.

minder goor en bizar en veel meer actie

cijfer: 7.5
pi_130873934
THE FROZEN GROUND (2013)

Glenn Flothe (Nicolas Cage), een rechercheur uit Alaska, is vast van plan een einde te maken aan de moorden van Robert Hansen (John Cusack), een seriemoordenaar die dertien jaar lang onopgemerkt bleef. Naarmate de lichamen zich opstapelen in de straten van Anchorage slaat de angst toe onder de bevolking. Flothe start een persoonlijke klopjacht om de moordenaar te vinden, waarbij hij zijn eigen leven op het spel zet. Wanneer een 17-jarig meisje ontsnapt aan Hansen, vindt Flothe eindelijk een aanknopingspunt.

Mew... mager 7tje ofzo niet écht geweldig...

The Frozen Ground (2013) - IMDb
pi_130873950
quote:
2s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:16 schreef haakon het volgende:
Intouchables maar eens gekeken...

Wauw
Joah... dat was een mooie...
pi_130873960
Dieptepunt van World War Z.

Dat feestje in Jeruzalem waarbij een stelletje debielen het nodig vind om maar even te gaan zingen en dansen :'). Voor de rest ook vrij voorspelbaar.

Matige film
Get it and Bet it
pi_130876050
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 02:31 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

alsof the walking dead zo goed is :')
Wie dit leest is hek.
pi_130876210
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 00:02 schreef ZodiaX het volgende:
World war Z.

SPOILER

Ik vond juist het feit dat deze zombies snel waren (misschien wel iets te snel) juist verfrissend. Kwam dus een veel grotere dreiging van dan de langzame zombies. Ik vond het ook prettig om te zien (zeker ten op zichte van TWD) dat ze wat minder makkelijk "dood" te maken waren.
pi_130876717
The Bling Ring (2013) - IMDb

nieuwe film van sofia coppola, met emma watson, over verwende jongeren in LA die huizen van celebs beroven als ze niet thuis zijn.

hij is vrij saai. het is een tijdje wel leuk, huizen van paris hilton en lindsay lohan van binnen zien (zogenaamd dan) en de hoeveelheid jurken schoenen en siraden die ze hebben liggen, maar voor een echt spannend verhaal gebeurt er te weinig, en voor een typisch sofia coppola verhaal is het allemaal te plat. (wat natuurlijk ook wel de bedoeling is, want het is nogal een plat cultuurtje, jongeren met hun iphones die niks anders willen dan een rijk lebventje leiden..)
qua insteek wordt deze film nogal eens vergeleken met spring breakers, maar die is dan toch echt wel 10 keer beter.

emma watson doet het verder wel prima, de andere acteurs ook, toffe muziek, de film is niet slecht, maar tcoh niet meer dan een mager 6je.
pi_130877261

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain

Ja, dit is al jaren mijn absolute nummer 1 wat films betreft,
wat een pareltje is het toch O+ O+ O+

10 +

[ Bericht 18% gewijzigd door Mike op 06-09-2013 12:17:30 ]
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_130891027
Kick-Ass 2 (2013) - IMDb

Het begon vrij sterk maar halverwege de film zakte het behoorlijk weg. Ik dacht eindelijk
dat deze man (Kick Ass) een echte superhero zou worden. Niets was minder waar.

Jim Carrey die eigenlijk het gemis van Nicolas Cage niet kan opvangen.
Kick Ass die zijn zinnen zet op het samenstellen van een superhero gang.
Voor de rest waren sommige acties om van te huilen, zo slordig gefilmd.

HitGirl speelde weer als vanouds en ben nu erg benieuwd naar de film Carrie.
Hopen dat ze daar ook in vlamt.... :P

Thumbs up for Chloë Grace Moretz.... _O_

IMDb cijfer: 7.1
Mijn cijfer: 6.8
I may not be your first, but to be your last would be perfect.....
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:34:43 #29
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_130895343
...The Motherfucker! ...
Dat vond ik de beste grap, eigenlijk, :@ .
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_130895453
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 18:50 schreef RogerFederer_17 het volgende:
Kick-Ass 2 (2013) - IMDb

[ afbeelding ]

Het begon vrij sterk maar halverwege de film zakte het behoorlijk weg. Ik dacht eindelijk
dat deze man (Kick Ass) een echte superhero zou worden. Niets was minder waar.

Jim Carrey die eigenlijk het gemis van Nicolas Cage niet kan opvangen.
Kick Ass die zijn zinnen zet op het samenstellen van een superhero gang.
Voor de rest waren sommige acties om van te huilen, zo slordig gefilmd.

HitGirl speelde weer als vanouds en ben nu erg benieuwd naar de film Carrie.
Hopen dat ze daar ook in vlamt.... :P

Thumbs up for Chloë Grace Moretz.... _O_

IMDb cijfer: 7.1
Mijn cijfer: 6.8
Ik vond hem grappig.
  vrijdag 6 september 2013 @ 22:41:40 #31
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_130903165
Yadon ilaheyya (2002) - IMDb
Ghehehe, dit is gewoon Jiskefet maar dan op zijn Palestijns. Divine Intervention laat vooral checkposts tussen Israël en de Palestijnse gebieden zien, waarbij allerlei absurde situaties zich voordoen. Er zit nauwelijks een rode lijn in het sketchachtige verhaal. Naast het tragikomsiche is er toch een serieuze ondertoon te bespeuren. Niet helemaal geslaagd uiteindelijk, maar het heeft zijn momenten. Cijfer: 6,5

La mujer sin cabeza (2008) - IMDb
De premisse lijkt zo veelbelovend: een vrouw rijdt met haar auto per ongeluk over iets heen en gaat later twijfelen: "Was het no een hond of toch een mens waar ik over heen reed?" Regisseusse Lucrecia Martel ontwijkt de gebaande filmpaden, maar haar uitvoering van dit plot bevalt me gewoon niet. De vrouw is een soort tante Sidonia, die vooral zwijgt en een zenuwinzinking nabij is. Het is maar lastig om in haar te verplaatsen, omdat er bitter weinig vaart zit in hoe zij met dit vraagstuk worstelt. Voor de rest is het quasi-interessante camerawerk (ingezoomd op de huid-kadrering en dat soort dingen) bijzonder oninteressant, maar dat zal ook gewoon met de film zelf te maken hebben. Het boeit gewoonweg te weinig, al krijg je als kijker nog wel een antwoord op bovenstaande vraag. Cijfer: 4,5

Niemand ontkomt zijn noodlot (1946) - IMDb
Vond de remake met Nicholson maar bijzonder matig, maar het origineel is niet veel beter. Qua acteerwerk is het maar zo-zo. En vooruit, het begin is nog heel behoorlijk, maar halverwege wordt de film steeds minder sterk doordat geprobeerd wordt veel te veel te vertellen. Het komt ook allemaal vergezocht over. Het boek schijnt hetzelfde euvel te hebben, tsja... Cijfer: 5,5

My Winnipeg (2007) - IMDb

Eehmm, redelijk bizar, dit stukje cinema :P. De titel verklapt het al: de regisseur (Guy Maddin) heeft een film gemaakt over de stad waar ie opgegroeid is: Winnipeg. Maar wel bizar dus, het is een mengeling van een documentaire met een film an sich geworden. De film lang heeft Maddin het woord over allerlei anekdotes over zijn Winnipeg. De geschiedenis van de ijshockeyclub komt langs, een re-enactment van een nazi-inval en het ijskoude klimaat wordt behandeld. Ook een stukje van zijn eigen familiegeschiedenis is d'rin verwerkt om het toch persoonlijk te maken

Hoe dan ook, Maddin ratelt maar door (viel dr bijna van in slaap), maar doet dit wel enthousiast. Dit alles wordt ondersteund met nog een staaltje onvervalste Russische montage erdoorheen. De hele film krijg je ook korte flitsen van tussentitels te zien, dit alles met opzwepende beelden met muziek. Al met al vind ik het toch wel een redelijk geslaagde film geworden. Apart, maar wel leuk om te zien :Y. Cijfer: 7,5
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  zaterdag 7 september 2013 @ 00:30:22 #32
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_130906804

Kick-ass 2,
Deel 1 was geweldig, Deel twee is toch iets minder,
Hitgirl maakt de film en dat is maar goed ook, Verder naar mijn idee een film waarbij ze niet echt weten waar ze heen willen met het verhaal. Ik dacht dat na deel een we kickass zouden krijgen als echte superheld maar dat was juist niet het geval. Blijft tof omdat met Kickass 1 een toffe basis is gelegd. Jim Carrey is bijna onherkenbaar en dat is een slechte zaak in dit geval.

Toch wel een toffe film,

cijf een 7,
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_130908515
5 Shells (2012) - IMDb

goede post-apocaliptische film, over een meisje die haar grote zus beschermd tewrwijl ze samen op zoek zijn naar hun oma's huis, nadat hun ouders bruut zijn vermoord.

mooie spanning wel in deze film, eigenlijk alles okee behalve misschien een beetje langzaam af en toe, maar dat hoort erbij.

7.5
pi_130911192
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:36 schreef DeParo het volgende:

[..]

Ik vond hem grappig.
idem hier, viel me alles mee na hij hoe hier neergesabeld werd.
pi_130911667
SAFE HAVEN

Redelijke film, de film heeft me de hele tijd vermaakt, en zowel voor mannen als vrouwen is het een aardige film want de film word nergens TE klef. Het verhaal is redelijk standaard maar wel leuk gedaan. Helaas heeft de regiseur niet probeert er een twist aan te geven, want daardoor blijft het een voorspelbare en ''niet boven het gemiddelde'' film.
De acteerprestaties waren prima, wel kon de twist aan het einde niet kloppen, maar dat verpeste de pret niet.
Gewoon een film die je een keer relaxed kan kijken, en meer niet
6
pi_130911980
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 11:24 schreef casper019 het volgende:
daardoor blijft het een voorspelbare en ''niet boven het gemiddelde'' film.
ah, is het er zo een.
Wie dit leest is hek.
pi_130914948
The Andromeda Strain (1971)

Kreeg deze getipt van iemand toen we het over films hadden, nadat ik zei dat ik 12 monkeys en 2001 zo goed vond.

Daarop The Andromeda Strain gekeken. Echte science fiction, met de nadruk op science. Een nasa satelliet van het scoop project keert terug op aarde en crasht in Piedmont, New Mexico. Alle inwoners van het dorpje sterven vrijwel direct. Een search en rescue team ontdekt echter twee overlevenden: een oude verwarde man en een paar maand oude baby.

Een team wetenschappers, de gevonden personen en de satelliet worden naar het WildFire lab gebracht. Een ondergrondse geheime basis die is uitgerust om met dit soort situaties om te gaan...

De film zet een geweldige sfeer neer, een beetje in de richting van 2001. Daarnaast wordt de suspense opgebouwd door de verhaallijn en de wetenschap, wat uitermate doeltreffend werkt.

De film duurt 130 minuten maar verveelt geen enkele.

ik: 8,5
<hr>
pi_130915601
Two Mothers

Two Mothers (2013) - IMDb

Ondanks de beschrijving had ik gehoopt op wat lesbian milf actie dat viel even tegen -O-
Ik zwaai naar dieren.
pi_130916363
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:07 schreef pokkerdepok het volgende:
The Bling Ring (2013) - IMDb

nieuwe film van sofia coppola, met emma watson, over verwende jongeren in LA die huizen van celebs beroven als ze niet thuis zijn.

hij is vrij saai. het is een tijdje wel leuk, huizen van paris hilton en lindsay lohan van binnen zien (zogenaamd dan) en de hoeveelheid jurken schoenen en siraden die ze hebben liggen, maar voor een echt spannend verhaal gebeurt er te weinig, en voor een typisch sofia coppola verhaal is het allemaal te plat. (wat natuurlijk ook wel de bedoeling is, want het is nogal een plat cultuurtje, jongeren met hun iphones die niks anders willen dan een rijk lebventje leiden..)
qua insteek wordt deze film nogal eens vergeleken met spring breakers, maar die is dan toch echt wel 10 keer beter.

emma watson doet het verder wel prima, de andere acteurs ook, toffe muziek, de film is niet slecht, maar tcoh niet meer dan een mager 6je.
Paris Hilton heeft haar huis beschikbaar gesteld voor de film, wat je ziet is echt dus.
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_130916790
quote:
2s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:43 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Paris Hilton heeft haar huis beschikbaar gesteld voor de film, wat je ziet is echt dus.
Dat ja. En daarna zouden er diverse copycats zijn geweest :')
http://www.inquisitr.com/(...)at-bling-ring-maybe/
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
pi_130923941
Ik zag een klein gedeelte.
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:25:47 #42
411161 manmakker
de makker van elke man
pi_130924830

Thank You for Smoking (2005) - IMDb - Waarin de tabakslobby op de hak genomen wordt. Satire, maar met serieuze ondertoon.

7.5 / 10
Amor omnia vincit
  zaterdag 7 september 2013 @ 19:53:05 #43
313550 1ce
Cold as Ice
pi_130925573
Europa Report (2013) - IMDb
Europa Report - Sci-Fi in de stijl van "Apollo 18" en "Moon".
Was wel een leuke film, maar de er zaten wat gaten in het verhaal. Het gaat om een team van 6 astronauten (waarvan eigenlijk 2 kosmonauten zijn), die op een maan van Jupiter gaan checken of er 'leven' is. Ze zoeken naar bacteriën en sporen. Her en der gebeuren er onverwachte dingen, waar deze zes mensen voor bepaalde dilemma's komen te staan. Echter, en daar gaat het de fout in, deze zowel fysiek, psychologisch, mentaal en qua intelligentie extreem gestaalde mensen zijn meer dan toen jaar opgeleid om onmiddelijk conform protocol te werk te gaan, ook al zijn er levens in het geding.
Een hele andere film: "Apollo 13", laat precies zien hoe gedreven en professioneel astronauten zijn, als het echt telt. In deze film gaan ze ieder dilemma helemaal afwegen. ERG vervelend. Er werken duizenden mensen voor bedrijven die investeren in ruimtevaart, astronauten zijn een zeer select gezelschap - het zijn het soort mensen die zonder overmant te worden door stress, terwijl ze een marathon aan het lopen zijn ethisch en praktisch zeer ingewikkelde zaken in seconden op te lossen. Dat zie je hier niet terug. En ondanks het Sci-Fi aspect wil de film uiterst realistisch te werk gaan.

6.0
Cold as Ice...
...fiery at heart.
pi_130925597
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:19 schreef Geerd het volgende:
Two Mothers

[ afbeelding ]

Two Mothers (2013) - IMDb

Ondanks de beschrijving had ik gehoopt op wat lesbian milf actie dat viel even tegen -O-
naast het feit dat je de seks miste, hoe was de film?
pi_130925655
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 19:53 schreef casper019 het volgende:

[..]

naast het feit dat je de seks miste, hoe was de film?
Vrouwen film, hoef je niet voor te gaan zitten, Chickflick of hoe heet dat ook alweer.
Ik zwaai naar dieren.
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:01:52 #46
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_130929659
The Conjuring
James Wan goes haunted house. Het op "een waargebeurd verhaal" gebaseerde The Conjuring bevat nogal wat elementen die wel al héél vaak hebben gezien, en die je ook mag verwachten in een dergelijke film: een groot oud afgelegen huis, schrikmomenten die je van ver ziet aankomen, deuren die vanzelf open en dicht gaan, verborgen ruimtes, een enge pop en een creepy muziek doos. Een hele lading aan cliché`s dus, maar gelukkig werkt dat de film niet tegen. Wan weet ze zo te brengen dat die cliche`s juist de sterke punten van de film zijn en ze dus geen irritatie opwekken. Wan weet ook regelmatig angst op te wekken juist door dingen niet te laten zien (met als hoogtepunt de scene onder het bed van één van de dochters), hij beheerst de kunst van het weg laten tot in de puntjes.
Het is wat jammer van het einde maar Wan levert een sterke horror af die je regelmatig de stuipen op het lijf jaagt.

IMDB Cijfer: 7,7/10
Mijn Cijfer: 8,0/10
  zaterdag 7 september 2013 @ 22:48:56 #47
233102 cherrycoke
"Fear is a weapon."
pi_130931195
The Great Gatsby (2013) - IMDb

eerste half uur is mehh daarna zie je de volle glorie van gatsby, ECHT een AANRADER

IMDB cijfer 7,4/10
Mijn Cijfer 8,5/10

toppie
"I wear the mask to protect the city… but the city is what made the mask." – Batman
pi_130935274
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
[ afbeelding ]

Kreeg deze getipt van iemand toen we het over films hadden, nadat ik zei dat ik 12 monkeys en 2001 zo goed vond.

Daarop The Andromeda Strain gekeken. Echte science fiction, met de nadruk op science. Een nasa satelliet van het scoop project keert terug op aarde en crasht in Piedmont, New Mexico. Alle inwoners van het dorpje sterven vrijwel direct. Een search en rescue team ontdekt echter twee overlevenden: een oude verwarde man en een paar maand oude baby.

Een team wetenschappers, de gevonden personen en de satelliet worden naar het WildFire lab gebracht. Een ondergrondse geheime basis die is uitgerust om met dit soort situaties om te gaan...

De film zet een geweldige sfeer neer, een beetje in de richting van 2001. Daarnaast wordt de suspense opgebouwd door de verhaallijn en de wetenschap, wat uitermate doeltreffend werkt.

Is hier ook die mini serie van uit 2008? Of weet je dat niet
pi_130937281
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 13:53 schreef Dawnbreaker het volgende:
[ afbeelding ]

Goeie film idd. 1 vd weinige oude films die je in 2013 nog goed kunt kijken ^O^
  zondag 8 september 2013 @ 13:01:45 #50
286575 Roces18
Chef de party
pi_130944436
quote:
Hoop stijl, weinig inhoud. ;( En wat doet Spiderman daar...
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_130944990
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:01 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Hoop stijl, weinig inhoud. ;( En wat doet Spiderman daar...
Wederom de vriendelijke buurman uithangen...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
  zondag 8 september 2013 @ 13:22:02 #52
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_130945155
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 11:24 schreef Miam het volgende:
[ afbeelding ]

Le Fabuleux Destin d'Amélie Poulain

Ja, dit is al jaren mijn absolute nummer 1 wat films betreft,
wat een pareltje is het toch O+ O+ O+

10 +
Amélie! _O_
Iedere zondag als ik wakker word is het eerste wat ik denk, zou ik vandaag weer eens Amélie kijken?
pi_130945825
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 13:22 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Amélie! _O_
Iedere zondag als ik wakker word is het eerste wat ik denk, zou ik vandaag weer eens Amélie kijken?
O+ Doen!
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
  zondag 8 september 2013 @ 14:20:26 #54
182949 inZanity
Feyenoord Rotterdam
pi_130947432
Amélie staat bij mij al heel lang op het lijstje om te kijken, met name ook door de vele goede reacties.

Maar gek genoeg is er iets wat me tegenhoud om de film te gaan kijken, wat heel raar is want ik ben toch wel een aardig liefhebber van Franse films.
pi_130949482
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 14:20 schreef inZanity het volgende:
Amélie staat bij mij al heel lang op het lijstje om te kijken, met name ook door de vele goede reacties.

Maar gek genoeg is er iets wat me tegenhoud om de film te gaan kijken, wat heel raar is want ik ben toch wel een aardig liefhebber van Franse films.
Same...
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_130953412
Even wat achterstallige films kijken..

The Adventures of Tintin: De avonturen van Kuifje: Het geheim van de eenhoorn (2011) - IMDb

Best vermakelijk en prachtig geanimeerd, waarbij het verschil met realiteit soms erg klein wordt. Helaas worden de originele verhalen amper gevolgd, op een paar scenes en grappen na.
Kortom: Het boek was beter..

IMDB cijfer een 7,4, en daar kan ik prima mee leven.

Puss in Boots: Puss in Boots (2011) - IMDb

Een spin-off van de shrek films, waar de gelaarsde kat de hoofdrol speelt. Beter dan de laatste shrek in ieder geval, zeker qua verhaallijn, met ook hier fantastische beelden en geweldige voice acting.

IMDB cijfer een 6,7, mijn cijfer een 7,0

Olympus has fallen: Olympus Has Fallen (2013) - IMDb

Voormalig bodyguard van de president komt in actie als Noord-Koreaanse terroristen het witte huis overnemen en de president en zijn zoontje gijzelen.
Typisch cheesy Hollywood einde wat je van te voren al kan voorspellen, maar vooral de eerste helft van de film als het witte huis wordt aangevallen is nog wel de moeite waard.

IMDB cijfer een 6,5 en dat dekt de film wel. Goed popcorn vermaak.
  zondag 8 september 2013 @ 18:40:08 #57
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_130956263
A Serbian Film

-

Volgens velen de meest schokkende film allertijden.
Dus nieuwsgierig als ik ben, dacht ik, kom, laat ik eens 'n kijkje nemen.

Eerlijk gezegd had ik 'n film verwacht die louter mikt op 't schok-effect en dat ik 'm niet tot het einde toe zou uitzitten.
Zodra een film visueel niet kan bekoren, het acteerwerk op de lachspieren werkt en je geenszins geinteresseerd bent in de hoofdpersonages, dan haak ik met films die niets meer te bieden hebben dan wat schokkende beelden wel af.

Ik heb 'm tot het einde toe afgekeken. Tot mijn eigen verbazing.

Ja, het is een zeer schokkende film. De meest schokkende en absurde film die ik ooit gezien heb.
Ja, je voelt je na afloop misselijk na al dat geweld. En niet alleen in je maag, maar ook in je kop.

Maar, nee, het is geen slechte film, mensen. Integendeel; het is een film die met veel aandacht gemaakt is.
Het acteerwerk is overtuigend, het verhaal gaat ergens heen en de scenes zijn vrijwel zonder uitzondering prachtig.
De belichting is uitstekend en de composities zijn goed uitgebalanceerd.

Het is juist omdat het allemaal zo goed gefilmd is, dat deze film een zeer duistere en walgelijke lading krijgt.

De knipoog in deze film is ver te zoeken. Je hoopt er tijdens het kijken stiekem op. Op die ene knipoog.
Maar het wordt al vrij snel duidelijk; de makers kennen geen genade.
Niet voor de personages. En niet voor de toeschouwers. Het wordt je zonder pardon door je strot geramd.
Maar je blijft kijken. Waarom?

Omdat mensen zich op zeer professionele wijze hebben beziggehouden met het schieten van de meest obscene scenes. En ze hebben er verdomme plezier in gehad. Dat zie je. En eigenlijk wil je het niet zien.
Want nu moet jij je verdomme ook door al die schitterende walgelijkheid worstelen. De klootzakken hebben beet.

Maar maakt dat alles deze film tot een meesterwerk?
Nee, zo ver zou ik niet willen gaan. De film heeft ook zeker zijn zwaktes.

De grootste keerzijde van de film is misschien wel dat het vaak lastig is om je in te leven met de slachtoffers,
omdat deze in de meest gruwelijke scenes vaak een zeer ondergeschikte rol krijgen toebedeeld.
Maar het is uiteindelijk ook teveel van het goede. Alle taboes worden in deze film zonder pardon omver gegooid. Meerdere malen. Tot vervelens toe.
Dus je bent naar het einde toe zo murw geslagen dat het einde je nauwelijks nog iets kan schelen.

Aanrader?
Als je goed geschoten scenes kan waarderen en een film als Irreversible een film voor kinderen vindt, ja!
Als je der mensch een warm hart toedraagt en een uur niet aanspreekbaar was na 't zien van Bambi, nee!

Cijfer: 7,5
pi_130965445
The Lucky One (2012) - IMDb

Ah dit is dus Zac Efron. Veel over gehoord nog niet echt bewust gezien. Oh wacht hij zat in New Years Eve, daar was hij wel leuker. Hij kijkt hier de hele tijd nogal moeilijk, ook op de momenten dat hij lief, bezorgd of boos moet kijken... Qua film, het is een fijn romantisch drama die redelijk volgens het boekje wordt uitgevoerd. Leuk, verveelt niet maar ook niet heel bijzonder, er word vond ik ook een redelijk makkelijke uitweg voor het ex-man probleem gekozen. Het enige echte extra is het veteranen aspect. Dit is zo'n film waar de filmmakers hun patriottische rol spelen in het welkom heten van veteranen in de maatschappij.
IMDB: 6,2
Ik: 6

Elysium (2013) - IMDb

Blomkamps herhaalt zijn knappe staaltje maatschappijkritische scyfy van District 9 met verve in deze aanklacht tegen Obama's healthcare plan. Althans zo zullen veel amerikanen het zien. Wij Europeanen zien vooral een mooi gestyleerde kritiek op de manier hoe wij met de aarde omgaan en met elkaar. Het ziet er fantastisch uit, tempo is goed, techniek lijkt allemaal redelijk te kloppen maar het grote probleem is het verhaal. Waar het in District 9 wat minder opviel omdat het allemaal wat kleiner is, blijkt hier toch echt dat Blomkamp niet zo'n hele goede verhalenverteller is. Althans niet zo'n goede afmaker. Het begint allemaal prima maar naar het einde is te standaard, te makkelijk en te kort door de bocht...
Wat het acteerwerk betreft. Ik heb altijd een zwak gehad voor Jodie Foster, bij mij kan ze weinig fout doen, ook hier niet, een heerlijk pinnige ambitieuze regeringsfunctionaris. Matt Damon viel me mee enorm mee, vind hem altijd een beetje meh maar hier brengt hij het fatalistische van zijn lot er goed over en snap je wat hij aan het doen is. Sharlto Copley is wat mij betreft de ster van het hele verhaal. In deze compleet andere rol dan in District 9 laat hij zien waar hij als acteur over beschikt. Het karakter is een enorme hardass klootzak, zijn zuidafrikaanse achtergrond en ditto tongval en woordgebruik versterken dit alleen maar, heerlijk.
Al met al is dit goed maar niet wat we gehoopt en verwacht hadden. De thematiek en genre past Blomkamp goed maar misschien was dit een maatje te groot. Wel jammer want het was de laatste hoop op een goede zomerblockbuster. Toch heb ik genoten en wil ik wel graag zien hoe het volgende project uitpakt.
IMDB: 7
Ik: 7,5

Die Welle (2008) - IMDb

Duitse versie van de klassieker The Wave (TV Short 1981) - IMDb en juist in het Duitse ligt de kracht. Het is de deels uitgesproken link met de altijd op de achtergrond aanwezige angst voor het fascisme en de tweede wereldoefening. Er zitten wel een paar hele makkelijke en iets kort door de bocht karakterontwikkelingen in bijvoorbeeld de "lijfwacht". Maar, ik heb me hier om een zondagnamiddag prima kunnen vermaken.
IMDB: 7,5
Ik: 7

Premium Rush (2012) - IMDb

Joseph Gordon Levitt is fietskoerier in New York met een motto; "I like to ride. Fixed gear. No brakes. Can't stop. Don't want to, either." Hij raakt verwikkeld in een hoop gedoe als hij een pakketje vervoert waar mensen met ongure bedoelingen op azen. Aardig vermakelijk en uptempo filmpje maar met weinig diepgang en erg voorspelbaar.
IMDB: 6,5
Ik: 6,5
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_130965853
Leon

14th September 1994

Film tip :P
Ik zwaai naar dieren.
pi_130970523
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 00:57 schreef kroepoek89 het volgende:

[..]

Is hier ook die mini serie van uit 2008? Of weet je dat niet
ja maar die is waardeloos, de film is zeer goed
<hr>
pi_130971912
World War Z (2013)
Na al die verhalen over 'rewrites' en 'reshoots' had ik er weinig vertrouwen in dat dit nog iets zou worden, het eindresultaat vind ik dan ook een beetje half afgewerkt. Positief gezegd bepaald momenten vond ik spannend en sommige elementen waren wel aardig. Negatief het sprong wel erg van hak op de tak met wat onlogische situaties (en clichés). Al met al wel een vermakelijk popcornfilmpje, meer moet je er niet in zoeken.
pi_130972054
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:47 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

ja maar die is waardeloos, de film is zeer goed
haha oke..dan gaat de '71 versie binnenkort gekeken worden.
  zondag 8 september 2013 @ 23:22:21 #63
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_130972236
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:14 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Same...
Heb jij amelie nog niet gezien?!
pi_130972417
quote:
11s.gif Op zondag 8 september 2013 23:22 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Heb jij amelie nog niet gezien?!
Nee... :@

"Iets" houdt me tegen.
pi_130974157
quote:
ELYSIUM

lijkt veel op:
<hr>
pi_130977384
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:42 schreef Geerd het volgende:
Leon

[ afbeelding ]

14th September 1994

Film tip :P
+1
  maandag 9 september 2013 @ 09:02:17 #67
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_130977719
The Thing

quote:
Verenigde Staten
Horror / Sciencefiction
109 minuten

geregisseerd door John Carpenter
met Kurt Russell, Wilford Brimley en T.K. Carter

Een Amerikaans onderzoek op Antarctica wordt verstoord doordat er door een langsvliegende Noor op een husky wordt geschoten. De hond wordt bij de andere in de kooi neergelegd, maar 's nachts muteert de hond en vermoordt alle andere honden. Het onderzoeks-team komt er achter dat er een buitenaards wezen is dat lichamen kan overnemen, maar wie heeft hij overgenomen?
een oude film, maar toch wel een klassieker in het Horror Genre schijnbaar
aangezien ik fan ben van horrors, en deze nog niet gezien had
heb ik hem gister ff gekeken.

in het begin dacht ik nog dit word een tegenvaller ivm, dat het al een oude film was,
maar hij viel me 100% mee,
goed verhaal. special effects zijn ( nou wel wat gedateerd) eigenlijk niet eens zo slecht.

spanning zat er goed in

8/10
pi_130978166
World War Z (2013) - IMDb

Gerry Lane is een of andere baas die voor de VN werkte, totdat er een zombie uitbraak plaats vindt. Om zijn gezin te redden (en de wereld) gaat ie op zoek naar de oorsprong van de infectie.

Lekkere zombiefilm, beter dan het meeste grut wat ik de laatste tijd heb gezien in ieder geval. Hier en daar beetje voorspelbaar, maar niet storend. Pitt doet wat ie goed doet en lekker afwisselende locaties geeft het ook 'globaal' effect. Normaal bij zombie/post apocalyptische shit is het altijd lokaal en moeten we maar geloven dat het overal is, hier was er blijkbaar genoeg geld voor.

Imdb: 7.2
Ik 7.5

The Kings of Summer (2013) - IMDb

Joe is zijn strenge pa helemaal zat, net zoals zijn beste maatje zijn bemoeizuchtige ouders helemaal zat is. Samen met de leipe Biaggio vinden ze een verlaten plekje in het bos en besluiten daar te gaan wonen.

Tja, om een of andere reden moest ik heel erg aan Moonrise Kindom denken. Mooie plaatjes, lekker sfeertje. Het is meer een coming of age film dan een komedie, maar er was hier en daar wel wat te lachen. Ik vond het een prettige film. Omdat er een aantal situaties in zaten waar ik me heel erg in herkende raakte de film me ook meer dan ik wil toegeven, kan me voorstellen dat niet iedereen er mee weg loopt. Tevens kudo's voor Nick Offerman.

Imdb: 7.3
Ik 8
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
pi_130981649
TWO MOTHERS

Redelijke film, Het verhaal is opzich wel interessant en ik heb me de hele film er mee vermaakt. Maar toch had er meer ingezeten, ik had meer het gevoel naar een speelfilm te kijken dan naar echt een drama film. Het acteerwerk is wel erg sterk en ook de locatie zijn erg mooi en dat maakt de film toch nog aardig om tezien.
Ik zou erniet voor naar de bios gaan, maar komt hij een keer op tv heb je er geen slechte avond mee
6-
pi_130981819
The Crimson Pirate

The Crimson Pirate (1952) - IMDb

Het had beter de veel kletsende acrobaat op een bootje kunnen heten.
Veel acrobatiek, weinig piraterij, Niet het beste acteerwerk en misschien kwam dat ook omdat de focus lag aan kletsen kletsen kletsen en acrobaatje spelen.
Gelukkig zat er ook een soort Bassie in deze film die het weer goed maakte en de MacGyverpiraten waren ook niet onaardig.
Toch een 6 voor deze film omdat ik niet in slaap gevallen ben.

The royal Tenenbaums

The Royal Tenenbaums (2001) - IMDb

Verhaal over The Tenenbaums die opnieuw in hun ouderlijk huis trekken om voor hun "zieke"vader te zorgen. Een vader die voor het eerst in zijn leven er voor zijn kinderen wil zijn en dat wordt niet door allen gewaardeerd.
Topfilm, vooral omdat ik van deze wijze van een verhaal vertellen in film hou.
Zien dus! een 9

Man of steel

Man of Steel (2013) - IMDb

Veel actie, veel Zod, alles moet zo'n beetje kapot of ontploffen en af en toe is er een momentje dialoog en mekaar aankijken.
Het speelt zich af voordat superman bij de daily planet werkt en general zod komt er ook veel in voor, maakt het wel verwarrend vond ik die zod toch wel later in het verhaal is gewend. Ook lois maakt me iets te vroeg entree in de tijd dat de film zich afspeelt.
Maar afgezien van dat is het een aardige high budget actiefilm, een 7 van mij

Freedom Writers

Freedom Writers (2007) - IMDb

Een schoolklas, een achterbuurt, bendes, een nieuwe lerares die verandering en hoop bij de leerlingen wil brengen.
Tot zover een concept voor de zoveelste achterbuurtfilm en een leraar die de boel wil veranderen.
Toch is deze het zien waard, mooi verhaal van aanpak, en ook al loopt het verhaal ongeveer zoals je zou verwachten bij dit soort films, het is toch een mooie ontpooing/ontwikkeling hier om te volgen. In dit geval het schrijven van hun eigen verhaal.
Een 8
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
pi_130985183
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:43 schreef Jungle_Jim het volgende:

[..]

alsof the walking dead zo goed is :')
ja
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
  maandag 9 september 2013 @ 15:39:08 #72
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_130988015
quote:
[img]http:[quote][img]http://i.fokzine.net/p/0s.gif[/img] Op maandag 9 september 2013 12:03 schreef drakin het volgende:
The royal Tenenbaums

The Royal Tenenbaums (2001) - IMDb

[ afbeelding ]

Verhaal over The Tenenbaums die opnieuw in hun ouderlijk huis trekken om voor hun "zieke"vader te zorgen. Een vader die voor het eerst in zijn leven er voor zijn kinderen wil zijn en dat wordt niet door allen gewaardeerd.
Topfilm, vooral omdat ik van deze wijze van een verhaal vertellen in film hou.
Zien dus! een 9
_O_ Al meer films van Anderson gezien? Deze vertelstijl hanteert hij eigenlijk altijd in zijn films.
pi_130988587
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:39 schreef vinnypassy het volgende:

[..]

_O_ Al meer films van Anderson gezien? Deze vertelstijl hanteert hij eigenlijk altijd in zijn films.
Vreemd genoeg niet eens, maar een aantal van zijn films staan wel in mijn mapje van films die ik wil zien binnen niet al te lange tijd. Al staan een paar er inmiddels veel te lang in omdat ik er steeds meer films aan toevoeg :{
Do not meddle in the affairs of dragons, for you are lickable and taste good with chocolat, caramel and whipped cream!
  maandag 9 september 2013 @ 16:33:40 #74
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_130989671
Juventude Em Marcha (2006) - IMDb
De 21ste eeuw-tegenhanger van de beruchte TSPDT-lijst is best oke en heeft opmerkelijke niet-alledaagse titels. De opname van een titel echter, Colossal Youth, snap ik totaal niet. Mên, wat een saaie bedoening: een Portugeze ouwe, arme man is op zoek naar woonruimte en de film zelf heeft veel saaie stiltes of anders veel saaie dialogen tussen saaie mensen.

Ik snap best dat een filmmaker zonder opsmuk een film wil neerzetten en het leven wil laten zien zoals het is, maar dit ging echt te ver. Er was hier echt niks aan, behalve wat sloeberige, aardige decors. Daardoor kreeg ik wel het idee eerder naar een film te kijken die zich afspeelt in Angola ipv Portugal. Ik wil heus aannemen dat de levensstandaard in Portugal minder hoog is, maar dit paupere gedoe leek me weer zwaar onrealistisch. Enfin, uiteindelijk heb ik gekeken naar een heel vervelende geforceerde film. Cijfer: 4

Ten (2002) - IMDb
Ten laat tien gesprekken zien tussen een vrouwelijke gescheiden taxichauffeur uit Iran en haar passagiers. Het is heel minimalistisch opgezet. Of je ziet of haar of je ziet haar passagier praten, dat is het. Met twee camera's op het dashboard heeft het wat weg van dat NCRV-programma Taxi. Allerlei maatschappelijke issues passeren de revue, waarbij het duidelijk wordt dat de positie van de Iraanse vrouw allesbehalve rooskleurig is.

Dat blijkt al meteen uit het eerste gesprek dat ze heeft met haar zoontje van 10 jaar oud ofzo. Die lijkt al zich heel bewust ervan dat er een mannenmaatschappij is in Iran en gedraagt zich er ook naar door zijn moeder uit te kafferen en de hele boel bij elkaar te blerren. Het lijkt me nauwelijks geregisseerd, omdat het heel levensecht en ongepolijst overkomt. Vond trouwens dit gesprek het allersterkste en de andere negen ook wel oke, maar niet zo sterk als die eerste. Later rijdt dat zoontje nog een paar keer met zijn moeder mee en die ritten springen dr toch duidelijk boven uit. Cijfer: 7

Scarlet Street (1945) - IMDb
Fritz Lang in de regisseurstoel en Edward G. Robinson in de hoofdrol, yeah _O_. Een recept voor een goede film en ook één die opvallend grappig is. Het begint al met de naam van het personage: Chris Cross :7. Hij wordt verleid door de jonge Kitty, die zijn hobby schilderen misbruikt om zijn werken achter zijn rug om door te verkopen. Naïef als Chris is, stort ie zich onbedoeld in deze ellende. Daartussen lopen nog wat mysterieuze intriges en een verrassende grap her en der. Ondanks het tragikomische, is de sfeer van de film zelf uiteindelijk toch behoorlijk down. Heb The Big Heat nog niet gezien, maar vind dit tot nu toe de beste film van Langs Amerikaanse periode. Cijfer: 8
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 9 september 2013 @ 17:04:27 #75
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_130990661
quote:
2s.gif Op maandag 9 september 2013 16:33 schreef Falco het volgende:
Scarlet Street (1945) - IMDb
Fritz Lang in de regisseurstoel en Edward G. Robinson in de hoofdrol, yeah _O_. Een recept voor een goede film en ook één die opvallend grappig is. Het begint al met de naam van het personage: Chris Cross :7. Hij wordt verleid door de jonge Kitty, die zijn hobby schilderen misbruikt om zijn werken achter zijn rug om door te verkopen. Naïef als Chris is, stort ie zich onbedoeld in deze ellende. Daartussen lopen nog wat mysterieuze intriges en een verrassende grap her en der. Ondanks het tragikomische, is de sfeer van de film zelf uiteindelijk toch behoorlijk down. Heb The Big Heat nog niet gezien, maar vind dit tot nu toe de beste film van Langs Amerikaanse periode. Cijfer: 8
Dan moet je Woman in the Window eens kijken. Ook Fritz Lang en dezelfde hoofdrolspelers als Scarlet Street.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 9 september 2013 @ 19:59:55 #76
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_130997439
Scarlet Street is inderdaad een toppertje. Niet zo enorm bekend als andere tijdsgenoten, maar hij behoort m.i. zeker tot de beteren die ik gezien heb. Plekje in m'n top 100 ook. :)
pi_131004614
quote:
2s.gif Op zondag 8 september 2013 18:40 schreef DO2 het volgende:
A Serbian Film

[ afbeelding ]

-

Volgens velen de meest schokkende film allertijden.
Dus nieuwsgierig als ik ben, dacht ik, kom, laat ik eens 'n kijkje nemen.

Eerlijk gezegd had ik 'n film verwacht die louter mikt op 't schok-effect en dat ik 'm niet tot het einde toe zou uitzitten.
Zodra een film visueel niet kan bekoren, het acteerwerk op de lachspieren werkt en je geenszins geinteresseerd bent in de hoofdpersonages, dan haak ik met films die niets meer te bieden hebben dan wat schokkende beelden wel af.

Ik heb 'm tot het einde toe afgekeken. Tot mijn eigen verbazing.

Ja, het is een zeer schokkende film. De meest schokkende en absurde film die ik ooit gezien heb.
Ja, je voelt je na afloop misselijk na al dat geweld. En niet alleen in je maag, maar ook in je kop.

Maar, nee, het is geen slechte film, mensen. Integendeel; het is een film die met veel aandacht gemaakt is.
Het acteerwerk is overtuigend, het verhaal gaat ergens heen en de scenes zijn vrijwel zonder uitzondering prachtig.
De belichting is uitstekend en de composities zijn goed uitgebalanceerd.

Het is juist omdat het allemaal zo goed gefilmd is, dat deze film een zeer duistere en walgelijke lading krijgt.

De knipoog in deze film is ver te zoeken. Je hoopt er tijdens het kijken stiekem op. Op die ene knipoog.
Maar het wordt al vrij snel duidelijk; de makers kennen geen genade.
Niet voor de personages. En niet voor de toeschouwers. Het wordt je zonder pardon door je strot geramd.
Maar je blijft kijken. Waarom?

Omdat mensen zich op zeer professionele wijze hebben beziggehouden met het schieten van de meest obscene scenes. En ze hebben er verdomme plezier in gehad. Dat zie je. En eigenlijk wil je het niet zien.
Want nu moet jij je verdomme ook door al die schitterende walgelijkheid worstelen. De klootzakken hebben beet.

Maar maakt dat alles deze film tot een meesterwerk?
Nee, zo ver zou ik niet willen gaan. De film heeft ook zeker zijn zwaktes.

De grootste keerzijde van de film is misschien wel dat het vaak lastig is om je in te leven met de slachtoffers,
omdat deze in de meest gruwelijke scenes vaak een zeer ondergeschikte rol krijgen toebedeeld.
Maar het is uiteindelijk ook teveel van het goede. Alle taboes worden in deze film zonder pardon omver gegooid. Meerdere malen. Tot vervelens toe.
Dus je bent naar het einde toe zo murw geslagen dat het einde je nauwelijks nog iets kan schelen.

Aanrader?
Als je goed geschoten scenes kan waarderen en een film als Irreversible een film voor kinderen vindt, ja!
Als je der mensch een warm hart toedraagt en een uur niet aanspreekbaar was na 't zien van Bambi, nee!

Cijfer: 7,5
Dat is zo ongeveer de meest pakkende recensie die ik heb gelezen en ik denk dat het beter voor mij is om die film niet te zien en niet om dat Bambi verhaal, maar nu ben ik wel héél nieuwsgierig :@
pi_131004902
Ik heb de trailer nu gezien, moet ik even over nadenken :')
  maandag 9 september 2013 @ 22:13:44 #79
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_131005025
Tja, euh... Op eigen risico, FANN. Je gaat deze film in ieder geval niet leuk vinden. Dat mag inmiddels duidelijk zijn.
pi_131005081
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 22:13 schreef DO2 het volgende:
Tja, euh... Op eigen risico, FANN. Je gaat deze film in ieder geval niet leuk vinden. Dat mag inmiddels duidelijk zijn.
Oké, zal ik maar niet doen, ik ben niet zo'n harde...
  maandag 9 september 2013 @ 22:16:12 #81
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_131005171
Dan moet je het niet doen, nee.
pi_131005366
quote:
7s.gif Op maandag 9 september 2013 22:16 schreef DO2 het volgende:
Dan moet je het niet doen, nee.
pi_131006924
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 14:20 schreef inZanity het volgende:

Zo goed is ie ook niet hoor....
pi_131007781
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 22:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Dat is zo ongeveer de meest pakkende recensie die ik heb gelezen en ik denk dat het beter voor mij is om die film niet te zien en niet om dat Bambi verhaal, maar nu ben ik wel héél nieuwsgierig :@
Over "A Serbian Film" lees ik net dit:

SPOILER
Waarom zou iemand in godsnaam zoiets willen zien :')

[ Bericht 6% gewijzigd door Probably_on_pcp op 09-09-2013 23:14:51 ]
pi_131008007
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:04 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik lees net dit:

SPOILER
Waarom zou iemand in godsnaam zoiets willen zien :')
ow... over die film had ik al eerder iets gelezen, ik had niet door dat het dezelfde film was,
nee, hoef ik niet te zien :N

edit quote aangepast...
  maandag 9 september 2013 @ 23:09:27 #86
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_131008063
Ik zou het desondanks toch tussen spoilertags zetten, pcp.
pi_131008069
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 23:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ow... over die film had ik al eerder iets gelezen, is had niet door dat het dezelfde film was,
nee, hoef ik niet te zien :N
Ik ben door de film heen gebladerd. Ik kan heel wat hebben, maar dit vond ik te ver gaan. Ook voor "kunst"
pi_131026680
THE EAST

Redelijk goed, niets bijzonders maar gewoon vermakelijk. Heb me vanaf het begin tot het eind er erg mee vermaakt. En het verhaal is opzich leuk, echter had het wel allemaal een tikkie spannender gemogen. Het acteerwerk is wel sterk en ook de sfeer in defilm is goed neergezet.
Kortom, niet heel bijzonder maar wel leuk om te zien
6.5

[ Bericht 17% gewijzigd door casper019 op 10-09-2013 23:15:30 ]
pi_131043090
Ik zie Ellen Page, deze gaat op de lijst!
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
  dinsdag 10 september 2013 @ 22:23:17 #90
8369 speknek
Another day another slay
pi_131043925
Brit Marling voor mij, Alexander Skarsgard voor mijn vrouw, binnenkort inderdaad maar aanzwengelen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 11 september 2013 @ 16:00:30 #91
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_131061770
Les parapluies de Cherbourg (1964) - IMDb
De 16-jarige Geneviève (een zeer lieftallige Catherine Deneuve) is hartstochtelijk verliefd is op de 20-jarige Guy, daarom willen ze gaan trouwen. Maar haar moeder is tegen deze jeugdige onbezonnenheid. Hun liefde wordt op de proef gesteld als ze uit elkaar worden gehaald doordat Guy wordt opgeroepen voor zijn dienstplicht in Algerije.
Het eerste wat opvalt aan deze kleurrijke musical van Demy over is dat elke regel gezongen wordt. Hierdoor krijgen zelfs alledaagse opmerkingen iets speels. Al dat gezang en de felle kleuren toverde een grote glimlach op mijn gezicht. Het schept zelfs op deze regenachtige dagen nog een beetje zonneschijn.
Het meest bijzonder aan de film is
SPOILER
cijfer: 8.2
pi_131066492
Disconnect (2012) - IMDb

Ijzersterke film over social media, het gevaar, bedrog en de desastreuze gevolgen.
Een aanrader !!

7,4 op IMDB Ik een 9
Iedereen is een kutlultrut
Muizen? Kleine harige opdonders met een kaas fixatie., en Lucie Ball die gillend op een tafel staat in een oudbollige tv serie. En een vaste PI is KUT !!!! NIET doen
  donderdag 12 september 2013 @ 09:06:28 #93
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_131086378
13 assasins

quote:
Japan / Verenigd Koninkrijk
Actie
126 minuten / 141 minuten (director's cut)

geregisseerd door Takashi Miike
met Kôji Yakusho, Yûsuke Iseya en Tsuyoshi Ihara

Ten tijde van het Shogunaat in Japan komen dertien samoerai samen, onder leiding van Shimada Shinzaemon. Zij bereiden een zelfmoordmissie voor om de wrede landheer van de Akashi-clan te vermoorden. Hij heeft namelijk verkracht en gemoord, maar staat nu op het punt een hoge positie in het Rijk te krijgen.
gisteren deze film gekeken,
en ik vond het echt een goede film.
wat me opviel aan deze film is dat het veel realistischer overkomt dan die andere loempia films.
de gevechten zijn echt goed in beeld gebracht.
en de acteer prestaties zijn ook ruim voldoende

4.5/5
  donderdag 12 september 2013 @ 22:20:59 #94
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_131111233
Boardwalk Empire - Season 1
Voor de tweede keer dit seizoen gezien. Alle ingrediënten waar series van HBO om bekend staan zijn ook hier weer aanwezig: sterke verhaallijnen, een goede cast (met eindelijk een hoofdrol voor Steve Buscemi, die gemaakt lijkt te zijn voor deze rol), geweldig oog voor detail (met name in het set design en de kostuums). Het past allemaal zo goed bij elkaar, alles klopt.
De eerste reeks was van de eerste tot en met de laatste seconde genieten geblazen, hopen dat dat bij het tweede ook zo zal zijn!

9,0/10
pi_131116359
DISCONNECT

Wow wat een sterke film!! Goed verteld, diepgaand verhaal. Dat spannend en dramatisch is,
De film laat je vanaf het begin helemaal meeleven, en is ook best confronterend want het zijn best reële onderwerpen die erin voor komen.
Ook het acteerwerk is erg goed.
topper, echt een aanrader omte zien

helemaal eens met bovenstaande cijfers van deze film, een dikke 9!
  vrijdag 13 september 2013 @ 00:29:47 #96
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_131116417

We,re The Millers
Geweldige feel good film over een drugs dealer die een (nep) familie nodig heeft om drugs te smokkelen van uit Mexico naar Amerika. Omdat hij alleen zeker weten gepakt gaat worden, Hij plukt het buurt sukkeltje op uit zijn flat, Het zwerver meisje van om de hoek en de strippende buurvrouw en zie daar The Millers, Vervolgens gaan ze op avontuur en wat volgt is een heerlijke drama comedy die nog het best te typeren is als het brutale broertje van Little Miss Sunshine, Special note voor jonge acteur Will Poulter en Nick Offerman die op een geweldige en toch ieder een eigen manier de show stelen als de grote sukkel... Hartverwarmend grappig en ontroerend,

Zeker een 8,
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_131116458
quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 22:07 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ook niets voor mij wrs, ben niet eens nieuwsgierig in de zin dat ik hem wil zien, maar toch zonde dat in een spoiler niet verteld wordt waar de film over gaat eigenlijk... O, wacht er staat wel een spoiler... Definitief niets voor mij... :{.
I´m back.
pi_131116472
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ook niets voor mij wrs, ben niet eens nieuwsgierig in de zin dat ik hem wil zien, maar toch zonde dat in een spoiler niet verteld wordt waar de film over gaat eigenlijk...
Volgens mij stond er onder de spoiler wel het één en ander toch?
pi_131116513
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:33 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Volgens mij stond er onder de spoiler wel het één en ander toch?
Ja, zie het nu ook idd, maar dat is dus niets voor mij, begrijp ook niet dat je kunt stellen dat mensen plezier hebben gehad in het maken hiervan... idem Salo van Pasoslini die ik ergens in de jaren 80 gezien heb in een filmhuis... zoiets eigenlijk dus.
I´m back.
pi_131116528
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:35 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, zie het nu ook idd, maar dat is dus niets voor mij, begrijp ook niet dat je kunt stellen dat mensen plezier hebben gehad in het maken hiervan... idem Salo van Pasoslini die ik ergens in de jaren 80 gezien heb in een filmhuis... zoiets eigenlijk dus.
Ik heb in elk geval genoeg gelezen om zeker te weten dat ik maar oversla :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')