Ontvoerder Cleveland dood gevonden in cel De Amerikaanse ontvoerder en verkrachter Ariel Castro is dood gevonden in zijn cel. Hij heeft zichzelf opgehangen, melden de autoriteiten woensdag.
![m1mx661adwuh_std640.jpg]()
Castro werd begin vorige maand veroordeeld tot levenslang plus duizend jaar voor moord en de ontvoering en verkrachting van drie vrouwen die hij in de loop der jaren in zijn huis in Cleveland opsloot en misbruikte.
Hij ontliep de doodstraf door schuld te bekennen en een schikking te treffen voor 937 van de 977 aanklachten tegen hem. Eerder hield Castro juist vol onschuldig te zijn.
Na zijn veroordeling heeft hij zijn excuses aangeboden aan de slachtoffers en hun families. Hij zei bij de rechtszaak dat hij het kwalijk vond dat de verdediging hem afschilderde als een monster. "Dat ben ik niet, ik ben ziek. Ik heb een seksverslaving die ik niet onder controle kon houden.''
GeïsoleerdDe zaak kwam aan in mei dit jaar het licht toen een van de vrouwen wist te ontsnappen. Bij een van zijn slachtoffers verwekte Castro een kind, een meisje dat nu zes jaar oud is.
Castro werd geïsoleerd van andere gedetineerden opgesloten omdat hij tussen andere gevangenen gevaar zou kunnen lopen.
Het is onduidelijk hoe het heeft kunnen gebeuren. Volgens de lokale tv-zender WOIO stond hij onder verscherpt toezicht. Pogingen om hem te reanimeren mochten niet baten.
Nu.nl