abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 september 2013 @ 18:31:09 #251
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131521256
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 16:14 schreef c-u-t-e het volgende:

[..]

Goede instelling! Kan je lekker drie uren een boek lezen, als je daar van houdt. Ik zou me wel vermaken denk ik haha..

Ik heb echt zoveel moeite gehad om het te accepteren dat ik iets aan mijn darmen heb. Ik vond het altijd wel ''meevallen'', terwijl ik veel minder energie had en ik toch moest letten op wat ik at enzo. Beetje ontkennen dat ik iets heb. Tot ik dus een paar weken terug best beroerd werd, en dan zie je dat ik de aandoening altijd enorm heb onderschat. Toch wel 2 weken heel moeilijk mee gehad om te accepteren dat ik nu echt moet luisteren naar mijn lichaam als die aangeeft dat het teveel word.

Hoe stonden jullie daar tegenover toen jullie het te horen kregen?
Ook zo van 'Aah shit happens, life goes on?' .. Want dat had ik dus toen ik het te horen kreeg.
Maar ik heb wel even een klap gehad, maar kan ook best wezen dat ik zo emo was doordat ik me zo ziek voelde hoor! hahaha..
Ik had het al een beetje verwacht, gezien de klachten die ik had en de medicijnen die ik kreeg na mn scopie (week later gesprek met mn mdl arts).
Ik vond het enigzins rottig, maar ik was wel blij eigenlijk dat er eindelijk een oorzaak was voor mn klachten. Dat het beestje een naam had.
Ik baal soms wel dat ik meer moe ben, en ik vraag me soms dan echt af of dat dan zo anders is dan bij andere mensen. Blijkbaar wel maar ik kan best hard zijn voor mezelf denk ik. Wat coco ook zegt; ik zie mezelf niet als chronisch zieke, maar als iemand met een chronische ziekte. :P Het maakt dan wel deel van mij uit, maar ik zit niet op een scootmobiel met zuurstof achterop :+
Aan de andere kant is dat soms ook wel weer lastig, dat het een 'onzichtbare' ziekte is.
Ik zie wel eens dingen op facebook voorbij komen zo'n tekstje over dat soort ziekten, dus ook ME en andere dingen die niet zo zichtbaar zijn. Dan denk ik echt; :') come on. Als we nou meer in gesprek gaan met elkaar over dingen die er toe doen, ipv dit soort dingen te plaatsen. Degene die het plaatst weet niet dat ik het heb, neem ik aan. Ik heb het ook alleen aan naasten en vrienden verteld.
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131521449
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:31 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik had het al een beetje verwacht, gezien de klachten die ik had en de medicijnen die ik kreeg na mn scopie (week later gesprek met mn mdl arts).
Ik vond het enigzins rottig, maar ik was wel blij eigenlijk dat er eindelijk een oorzaak was voor mn klachten. Dat het beestje een naam had.
Ik baal soms wel dat ik meer moe ben, en ik vraag me soms dan echt af of dat dan zo anders is dan bij andere mensen. Blijkbaar wel maar ik kan best hard zijn voor mezelf denk ik. Wat coco ook zegt; ik zie mezelf niet als chronisch zieke, maar als iemand met een chronische ziekte. :P Het maakt dan wel deel van mij uit, maar ik zit niet op een scootmobiel met zuurstof achterop :+
Aan de andere kant is dat soms ook wel weer lastig, dat het een 'onzichtbare' ziekte is.
Ik zie wel eens dingen op facebook voorbij komen zo'n tekstje over dat soort ziekten, dus ook ME en andere dingen die niet zo zichtbaar zijn. Dan denk ik echt; :') come on. Als we nou meer in gesprek gaan met elkaar over dingen die er toe doen, ipv dit soort dingen te plaatsen. Degene die het plaatst weet niet dat ik het heb, neem ik aan. Ik heb het ook alleen aan naasten en vrienden verteld.
Ja ik snap het! En het is ook zeker fijn dat het beestje een naam heeft.
Ook omdat mijn huisartsen volhielden dat het een buikgriepje was en ik ondertussen al maanden compleet leegliep, en dat tijdens mijn zwangerschap. Dus toen na zo'n onderzoek eindelijk een diagnose werd gesteld was het zeker een opluchting.
  dinsdag 24 september 2013 @ 18:38:16 #253
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131521527
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:36 schreef c-u-t-e het volgende:

[..]

Ja ik snap het! En het is ook zeker fijn dat het beestje een naam heeft.
Ook omdat mijn huisartsen volhielden dat het een buikgriepje was en ik ondertussen al maanden compleet leegliep, en dat tijdens mijn zwangerschap. Dus toen na zo'n onderzoek eindelijk een diagnose werd gesteld was het zeker een opluchting.
Nou idd..
Lekker ook dat ze er zo'n tijd over doen terwijl je zwanger bent :N
I never look back, darling. It distracts from the now.
pi_131521593
quote:
11s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:38 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Nou idd..
Lekker ook dat ze er zo'n tijd over doen terwijl je zwanger bent :N
Tsjah, ik had gewoon een rot huisarts. Gelukkig kreeg ik toen 1x een andere huisarts die direct alles in gang heeft gezet.
pi_131540865
Ik merk sinds een paar dagen acne in mijn gezicht en hals. Bijwerking van de imuran of remicade?
't is toch altijd iets he! :(
  woensdag 25 september 2013 @ 06:11:03 #256
8369 speknek
Another day another slay
pi_131540904
Hmmm zes uur 's ochtends, lekker een liter moviprep wegwerken.

Ik vind het niet eens zo erg. Ik ben veel banger voor de scopie zo, en de vreselijke pijn.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_131541007
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 05:27 schreef Hollocene het volgende:
Ik merk sinds een paar dagen acne in mijn gezicht en hals. Bijwerking van de imuran of remicade?
't is toch altijd iets he! :(
Heb ik ook! Zal straks fotootje plaatsen zodat je kunt vergelijken. Ik heb dus remicade. Maar volgens mij ligt het aan de onderdrukking van je immuunsysteem. En dat doen imuran en remicade natuurlijk allebei.
pi_131541008
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 september 2013 18:31 schreef Enfermera het volgende:

[..]

Ik had het al een beetje verwacht, gezien de klachten die ik had en de medicijnen die ik kreeg na mn scopie (week later gesprek met mn mdl arts).
Ik vond het enigzins rottig, maar ik was wel blij eigenlijk dat er eindelijk een oorzaak was voor mn klachten. Dat het beestje een naam had.
Ik baal soms wel dat ik meer moe ben, en ik vraag me soms dan echt af of dat dan zo anders is dan bij andere mensen. Blijkbaar wel maar ik kan best hard zijn voor mezelf denk ik. Wat coco ook zegt; ik zie mezelf niet als chronisch zieke, maar als iemand met een chronische ziekte. :P Het maakt dan wel deel van mij uit, maar ik zit niet op een scootmobiel met zuurstof achterop :+
Aan de andere kant is dat soms ook wel weer lastig, dat het een 'onzichtbare' ziekte is.
Ik zie wel eens dingen op facebook voorbij komen zo'n tekstje over dat soort ziekten, dus ook ME en andere dingen die niet zo zichtbaar zijn. Dan denk ik echt; :') come on. Als we nou meer in gesprek gaan met elkaar over dingen die er toe doen, ipv dit soort dingen te plaatsen. Degene die het plaatst weet niet dat ik het heb, neem ik aan. Ik heb het ook alleen aan naasten en vrienden verteld.
Die facebook posts!!! Vreselijk zijn die :D Blij dat jij dat ook vindt!
pi_131541010
Succes speknek!
pi_131541296
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 05:27 schreef Hollocene het volgende:
Ik merk sinds een paar dagen acne in mijn gezicht en hals. Bijwerking van de imuran of remicade?
't is toch altijd iets he! :(
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij mij zit het vooral daar en niet in mijn gezicht zelf, overigens. Heb het ook een periode lang op mijn rug gehad, die zat helemaal onder. En dit soort plekken heb ik -inmiddels al jaren- constant op mijn bovenbenen en in mijn liesstreek :Y) :')
  woensdag 25 september 2013 @ 08:33:21 #261
195169 Enfermera
I'm k-kinda busy.
pi_131541818
quote:
1s.gif Op woensdag 25 september 2013 06:54 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Die facebook posts!!! Vreselijk zijn die :D Blij dat jij dat ook vindt!
Echt he! :r teiltje please! Zo oppervlakkig. En dan nog hoef ik ook geen medelijden van mensen in de zin van 'oh wat zielig heb jij dat nu ben je zielig'.

Vervelend van die bulten coco... -O- Wel fijn dat het redelijk met kleding te bedekken is dus :P
I never look back, darling. It distracts from the now.
  woensdag 25 september 2013 @ 16:29:35 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_131555776
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 06:54 schreef Cocotrimonium het volgende:
Succes speknek!
Tenks! O+ roesje O+. Wel helemaal bijgebleven maar meer dan wat ongemakkelijk werd het niet. Zoveel beter dan mijn traumatische ervaring toen ze het zonder roesje deden. Maar heb ook geen Crohn ofzo, wel megapoliep (woorden van de chirurg) verwijderd.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 25 september 2013 @ 17:52:06 #263
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131558660
Coco! :X Die pukkels heb ik op mijn kont :') Fucking hardnekkig, telkens 1 of 2. Weet je wat helpt? Kwam mijn internist mee... wassen met betadine scrub! Werkt echt, als een tiet.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131558755
Fijn dat het onderzoek meeviel Speknek! :D Ja, bij mijn tweede darmonderzoek was mijn roesje top! De eerste merkte ik niks van het roesje maar bij de tweede was ik flink van de wereld geholpen haha..

@coco: Balen van die bulten! Maar ik denk dat Q haar tip wel een goede is trouwens.

Vraagje: Normaal mag je niet zomaar stoppen met Entocort, maar schijnbaar mag dat wel als je daarna Prednison neemt, klopt dat? Want ik begin morgen met mijn Prednison en heb niet zin in die 'afkick' verschijnselen van de Entocort!
  woensdag 25 september 2013 @ 18:00:51 #265
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131558923
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 17:55 schreef c-u-t-e het volgende:

Vraagje: Normaal mag je niet zomaar stoppen met Entocort, maar schijnbaar mag dat wel als je daarna Prednison neemt, klopt dat? Want ik begin morgen met mijn Prednison en heb niet zin in die 'afkick' verschijnselen van de Entocort!
Whut? Niet zomaar stoppen met Entocort? I didn't saw that memo :P Ik ben toch echt zo gestopt. "Ik vind het niet meer nodig" *wegflikkerd*

Meerdere keren zelfs. Ik heb nog NOOIT afkickverschijnselen gehad.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131559033
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:00 schreef Qwea het volgende:

[..]

Whut? Niet zomaar stoppen met Entocort? I didn't saw that memo :P Ik ben toch echt zo gestopt. "Ik vind het niet meer nodig" *wegflikkerd*

Meerdere keren zelfs. Ik heb nog NOOIT afkickverschijnselen gehad.
Dan is het dus weer bangmakerij blijkbaar, mijn apotheek zei toen ik er mee begon dat ik er niet zomaar mee mag stoppen. Maar nu ik begin met Prednison mocht het wel blijkbaar.
Nou, ik stop morgen sowieso met de Entocort en ik begin met Prednison, dus ik zie het vanzelf wel haha.

Heb trouwens even opgezocht waarom je wel mag stoppen als je begint met Prednison, is dus omdat het beide bijnierschorshormoon is. Okee.....
  woensdag 25 september 2013 @ 19:18:05 #267
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131561410
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 18:05 schreef c-u-t-e het volgende:

[..]

Dan is het dus weer bangmakerij blijkbaar, mijn apotheek zei toen ik er mee begon dat ik er niet zomaar mee mag stoppen. Maar nu ik begin met Prednison mocht het wel blijkbaar.
Nou, ik stop morgen sowieso met de Entocort en ik begin met Prednison, dus ik zie het vanzelf wel haha.

Heb trouwens even opgezocht waarom je wel mag stoppen als je begint met Prednison, is dus omdat het beide bijnierschorshormoon is. Okee.....
Lol. Ik stop echt altijd zo met die troep. Moest het toen paar keer gebruiken omdat het dwars door de humira heen kwam. Moest het 8 weken slikken. Week 2 ging het loei goed en ben zo gestopt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131561439
wat is het verschil tussen entocort en prednison?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 25 september 2013 @ 19:22:23 #269
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131561572
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:18 schreef Mirjam het volgende:
wat is het verschil tussen entocort en prednison?
Entocort werkt geloof ik alleen in het laatste deel van de dunne darm.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 25 september 2013 @ 19:23:01 #270
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131561602
Effect
De werkzame stof, budesonide, bevindt zich in een capsule met vertraagde afgifte. Dit betekent dat de werkzame stof pas in het laatste deel van de darmen vrijkomt, waar zich de aandoening meestal bevindt. Het kan enkele weken duren voor u het effect van budesonide merkt.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131561603
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:22 schreef Qwea het volgende:

[..]

Entocort werkt geloof ik alleen in het laatste deel van de dunne darm.
ah, ok.
ff onthouden, die prednison zorgt echt voor megaveel gezichtshaar :{
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 25 september 2013 @ 19:24:07 #272
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131561649
quote:
Kan ik zomaar met dit medicijn stoppen?
Nee, bouw langzaam af in overleg met uw arts. Bij plotseling stoppen kunt u last krijgen van ziekteverschijnselen, zoals diarree, misselijkheid, zwakte en vermoeidheid. Die ziekteverschijnselen ontstaan doordat tijdens het gebruik uw eigen bijnierschors minder hormonen aanmaakt. Bij plotseling stoppen kan de bijnierschors de hormonen niet ineens weer aanmaken. Het duurt enige weken voor de bijnierschors weer helemaal op gang is.
:D Nooit gehad :D Klinkt wel logisch trouwens van die bijnierschorshormonen. Maar ik heb er nooit diarree oid van gehad.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 25 september 2013 @ 19:24:56 #273
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131561685
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:23 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ah, ok.
ff onthouden, die prednison zorgt echt voor megaveel gezichtshaar :{
Entocort niet O+

Prednison bij mij :

ONWIJS druk
Opgefokt
NIet kunnen slapen
Gewichtstoename
Lelijk / dik gelaat
Mood changes.

Entocort bij mij :
*O* Geen van bovenstaande.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131561713
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:24 schreef Qwea het volgende:

[..]

Entocort niet O+

Prednison bij mij :

ONWIJS druk
Opgefokt
NIet kunnen slapen
Gewichtstoename
Lelijk / dik gelaat
Mood changes.

Entocort bij mij :
*O* Geen van bovenstaande.
ermahgerd HOEzo heb ik die troep dan :')
bij mij zat het vnl bij overgang dunne/dikke, dus lijkt me dan ook geschikt voor mij.
ik moet nu prednison afbouwen, als dat niet werkt vraag ik dus mooi entocort
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131561723
Morgen eerste keer thuis prikken btw :o
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  woensdag 25 september 2013 @ 19:29:27 #276
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131561888
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:25 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ermahgerd HOEzo heb ik die troep dan :')
bij mij zat het vnl bij overgang dunne/dikke, dus lijkt me dan ook geschikt voor mij.
ik moet nu prednison afbouwen, als dat niet werkt vraag ik dus mooi entocort
Dunnow :D Laatste keer dat het niet lekker ging zei mijn internist "Ja, prednison dan maar" en ik " :N :N :N No way! " En toen kwam hij dus met Entocort. Had ik eerst zoiets van " :N Want ook prednison en alle kut bijwerkingen :N " maar echt, noppes. Enige wat kut is is dat ik capsules wat moeilijker weg krijg. Ze blijven echt altijd hangen. Ook met liters water. Maar ach, als dat het enige is.
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 25 september 2013 @ 19:29:45 #277
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131561906
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:25 schreef Mirjam het volgende:
Morgen eerste keer thuis prikken btw :o
:o goeie, ff prikken! Vergeten.

Spannend? Hoe gaat het nu met de humira?
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131562010
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

:o goeie, ff prikken! Vergeten.

Spannend? Hoe gaat het nu met de humira?
Q.! o|O o|O

Ja, bietje wel :@
Het gaat zo-zo
ontstekingswaarden waren goed btw, evenals leverwaarden, nu waren alleen m'n nierwaarden verhoogd.
internist vond me er ook beter uitzien. Ik worstel erg met toiletgangen, of zeg maar, het gaat nog te makkelijk, dus nu ook experimenteren met psyllium en het ophogen van m'n Arestal
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131562031
quote:
14s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:29 schreef Qwea het volgende:

[..]

Dunnow :D Laatste keer dat het niet lekker ging zei mijn internist "Ja, prednison dan maar" en ik " :N :N :N No way! " En toen kwam hij dus met Entocort. Had ik eerst zoiets van " :N Want ook prednison en alle kut bijwerkingen :N " maar echt, noppes. Enige wat kut is is dat ik capsules wat moeilijker weg krijg. Ze blijven echt altijd hangen. Ook met liters water. Maar ach, als dat het enige is.
ja, als dat t enige is..
wel eens overwogen ze in te nemen met vla dan? glijdt beter.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131562221
Innemen van Entocort kan inderdaad moeizaam gaan, valt het voor mij gelukkig mee. Maar vla had kunnen helpen ja.

Hier had ik ook vrede met de Entocort hoor, ging na 1,5 week werken (dacht ik), maar na een week begon het bloeden en krampen enzo weer helaas. Dus willen ze nu weer Prednison proberen, terwijl ik daar toen die 5 dagen heel druk van werd in me kop, maar goed dat had ik de vorige keer niet, dus kan nu ook best goed gaan natuurlijk. We zullen het zien!
pi_131567140
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 19:25 schreef Mirjam het volgende:

[..]

ermahgerd HOEzo heb ik die troep dan :')
bij mij zat het vnl bij overgang dunne/dikke, dus lijkt me dan ook geschikt voor mij.
ik moet nu prednison afbouwen, als dat niet werkt vraag ik dus mooi entocort
entocort is plaatselijke cortisone en lichter dan prednison. Als entocort niet werkt , kan je prednison proberen. Omgekeerd zal niet helpen, vrees ik.

Maar inderdaad: entocort had ik geen bijwerkingen van, prednison daarentegen..
Chaos in mijn hoofd, slapeloos, zweten, HAAR en nog is HAAR! Zowel in mijn gezicht, hals als zelfs op mijn tenen en vingers.. brrr. Ik neem nooit meer prednison..

Nogmaals, als jullie ontstekingen in je dikke darm zou hebben, kan je clipper vragen? Heeft bij mij tijdelijk geholpen, maar aangezien de ontsteking zo zwaar was hielp het niet meer en aan de prednison gegaan. Heeft ook niets geholpen. Ergens blij om, want ik wil dat écht niet meer nemen..
pi_131585581
Mooi ik ben ook weer wat wijzer door jullie kundige reacties. Dankje!

Ik had alleen de eerste 1,5 week bijwerkingen van de Entocort, maar die trokken weg ook naarmate mijn darmen rustiger werden en ik meer ging eten. Maar of het nou gewoon kwam doordat ik niet at en me ziek voelde of door de Entocort kan ik eerlijk gezegd ook niet zeggen (A)

Nu ben ik vanmorgen met de Prednison begonnen en ik zal zien hoe dat gaat uitpakken. Tot nu toe nergens last van, misschien ietsje drukker in mijn hoofd, maar dat ben ik de ene dag sowieso meer dan de ander. We shall see!

Hoe gaat het met de mensjes hier vandaag?
  donderdag 26 september 2013 @ 14:35:13 #283
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131586150
Ik word zo hysterisch van die vermoeidheid. Lig alweer in bed :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131591855
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:35 schreef Qwea het volgende:
Ik word zo hysterisch van die vermoeidheid. Lig alweer in bed :')
idem! die vermoeidheid trekt maar niet weg! :(
  donderdag 26 september 2013 @ 17:53:04 #285
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131592020
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:46 schreef Hollocene het volgende:

[..]

idem! die vermoeidheid trekt maar niet weg! :(
Echt he. Ik lijk wel bejaard. Elke dag praktisch een tukkie doen :{
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131592383
Hierjuist naar het toilet geweest en er was weer bloed bij :'(
Dat zou toch niet mogen na 2 remicade infusen? Volgende week vrijdag het derde..
Had al het gevoel dat ik terug meer krampen en diarree had. Toch wel zo een 7 keer per dag.Heb wel geen pijn. ;(
pi_131595631
Oh balen Hollocene! ;(

Qwea, ja die vermoeidheid is echt irritant. Hier ben ik 's middags ook doodmoe, maar kan niet slapen ivm mijn zoontje. Dus als hij 's Avonds op bed ligt crash ik op de bank om vervolgens kort daarna ook op bed te gaan. Als ik dan niet direct in slaap kan vallen door een te druk hoofd kijk ik gewoon een filmpje zodat mijn lichaam wel rust. En dan val ik vanzelf in slaap gelukkig, zonder oxazepam de laatste tijd..

Hier lijkt het bloed en de diarree aanzienlijk minder. Leek het gister ook al op! Dus het komt niet door de Prednison. Maar ik hoop dat de Prednison wel dat laatste stootje geeft om de CU in remissie te brengen. En dan gauw afbouwen! Want het is en blijft troep.
pi_131602298
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 14:22 schreef debaas1992 het volgende:

[..]

Zojuist gesprek gehad met mdl-verpleegkundige, en waarschijnlijk word door de ernst van de onsteking de imuran gelijk overgeslagen en gaan ze over op ant-tnf. Wat volgens mij Remicade of Humira is. Overigens nog niet zeker. Kreeg ook direct weer een hoop bloedtesten + kweken om bepaalde andere dingen uit te sluiten.

Hoelang ben jij nu ondertussen in remissie met de remicade? En zijn er nog bepaalde bijwerkingen die je voelt bij de remicade?
Goed dat ze je meteen op anti-tnf zetten. Is veel effectiever. Ik ben ondertussen anderhalf jaar in remissie :) Gebruikte Remicade, maar kreeg op een gegeven moment heftige infuusreacties. Nu Humira, werkt perfect. Nagenoeg nergens last van, op een keer een Pfeiffertje na :P
pi_131609421
Nou een enorme rotnacht gehad. Kon maar niet in slaap komen, terwijl ik echt doodmoe was. Heb van tien tot twee uur 's nachts liggen woelen en draaien. Toen ben ik eindelijk in slaap gevallen, maar ja dan word zoonlief om kwart over 6 weer wakker. Gaap!

Fijne dag allemaal!
  vrijdag 27 september 2013 @ 07:55:30 #290
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_131609574
_O- KNALrode ontlasting.

Omg omg. Wtf?

Ooh ja! Ik at bieten gisteren! :')
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_131610561
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 07:55 schreef Qwea het volgende:
_O- KNALrode ontlasting.

Omg omg. Wtf?

Ooh ja! Ik at bieten gisteren! :')
Hahaha.. :p Dat heb ik eerder gehoord :p
pi_131610782
Ik ga niet meer prikken voor het slapen gaan hoor, ik heb me toch een kutnacht gehad. Alleen maar liggen woelen en draaien en wakker gelegen met een heel vol hoofd, blergh.
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131614081
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 22:29 schreef Nothingwoman het volgende:

[..]

Goed dat ze je meteen op anti-tnf zetten. Is veel effectiever. Ik ben ondertussen anderhalf jaar in remissie :) Gebruikte Remicade, maar kreeg op een gegeven moment heftige infuusreacties. Nu Humira, werkt perfect. Nagenoeg nergens last van, op een keer een Pfeiffertje na :P
Ze hebben me toch eerst aan de imuran gezet. Gisteren gestart, dus ben benieuwd hoe het zich gaat houden allemaal. Als ik het zo allemaal hoor en lees toch best jammer, want volgens mij hebben mensen met anti-tnf meer effect, en minder last van bijwerkingen dan met imuran. Maar goed ik ga het aankijken, hopen dat de bijwerkingen meevallen en de effectiviteit me een hele poos in remissie kan houden (en brengen).
pi_131614509
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 11:53 schreef debaas1992 het volgende:

[..]

Ze hebben me toch eerst aan de imuran gezet. Gisteren gestart, dus ben benieuwd hoe het zich gaat houden allemaal. Als ik het zo allemaal hoor en lees toch best jammer, want volgens mij hebben mensen met anti-tnf meer effect, en minder last van bijwerkingen dan met imuran. Maar goed ik ga het aankijken, hopen dat de bijwerkingen meevallen en de effectiviteit me een hele poos in remissie kan houden (en brengen).
Het kan wel goed werken, en het grote voordeel is dat je altijd nog iets achter de hand hebt (Remicade en Humira dus). Hopelijk doet het voor jou genoeg om in remissie te geraken!
pi_131616606
Kan het eigenlijk dat de imuran het omgekeerde effect heeft? Sinds ik dat neem, gaat het veel slechter met m'n darmen namelijk.. Vannacht ook weer vier keer moeten opstaan om naar het toilet te spurten ;(
pi_131619417
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:32 schreef Hollocene het volgende:
Kan het eigenlijk dat de imuran het omgekeerde effect heeft? Sinds ik dat neem, gaat het veel slechter met m'n darmen namelijk.. Vannacht ook weer vier keer moeten opstaan om naar het toilet te spurten ;(
Het duurt een tijdje voordat het werkt (weet niet hoelang je het al neemt) - maar zodra je je misselijk en beroerd begint te voelen moet je echt snel aan de bel trekken. Hou het in de gaten iig
pi_131622006
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 13:32 schreef Hollocene het volgende:
Kan het eigenlijk dat de imuran het omgekeerde effect heeft? Sinds ik dat neem, gaat het veel slechter met m'n darmen namelijk.. Vannacht ook weer vier keer moeten opstaan om naar het toilet te spurten ;(
Heb je er nog iets anders naast? Mesalazine of prednison? Want het kan een paar maanden duren voordat imuran echt goed werkt. Mijn arts zei dat imuran moet voorkomen dat je ontstekingen krijgt, en dat je als je al een ontsteking hebt nog een ander middel ernaast moet gebruiken die actief te ontsteking aan gaat. Sterkte :*
pi_131624246
Balen Hollocene! Dat het nu weer prut gaat. Maar ik heb ook wel eens gehoord dat het met nieuwe medicijnen even een beetje prut kan worden en dat het daarna al snel weer beter gaat. Hopelijk is dat in jou geval ook zo!
pi_131632627
Nergens niet om hoor, want de vraag zal wel nergens op slaan, maar kan je door Entocort en/of Prednison ook knobbels in je borsten krijgen? Omdat het bijnierschorshormonen zijn, geen idee of die invloed hebben op je borstweefsel, maar als dat jullie niet bekend voor komt moet ik Maandag eeeven de huisarts bellen.

Dankje!
pi_131634054
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 16:51 schreef Gala6183 het volgende:

[..]

Heb je er nog iets anders naast? Mesalazine of prednison? Want het kan een paar maanden duren voordat imuran echt goed werkt. Mijn arts zei dat imuran moet voorkomen dat je ontstekingen krijgt, en dat je als je al een ontsteking hebt nog een ander middel ernaast moet gebruiken die actief te ontsteking aan gaat. Sterkte :*
Ik krijg remicade. De imuran is ter ondersteuning daarvan.
Mesalazine en prednison deed niets voor mijn ontstekingen.
Wel al 5 weken iedere dag barstende hoofdpijn, de internist wist niet of dit een bijwerking van de remicade kon zijn, maar het is in ieder geval wel exact de dag na mijn eerste infuus begonnen.

Wat zien wij toch af he!
Morgenavond lekker gaan eten, hopelijk loopt dat vlot! ^O^
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')