abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130802364
Zijn er nog mensen hier die ook op feesten fotograferen? Heb het afgelopen vrijdag voor de tweede keer gedaan en ik vind het nog best wel erg leuk ook.

Tips, technieken om mensen goed los te krijgen, fotos etc. kan je hier posten!

TS begint of course

pi_130835812
Soms, is wel tof om te doen. Helaas zit ik vaak met andere dingen, maar ik wil het wel verder op gaan pakken.
pi_130843056
Heel af en toe fotografeer ik wel eens wat op feestjes van bevriende dj's en organisaties, maar drunkenpeoplepics heb ik echt een broertje dood aan.
Ik probeer vooral de sfeer te pakken en artiesten in beeld te krijgen. Maar dat hangt denk ik ook samen met mn voorliefde voor concertfotografie :)

Wat shots:

IChiOne 2-3-2013 by renegesink, on Flickr

IChiOne 1-12-2012 OT301 Amsterdam by renegesink, on Flickr

Wormhole 10-11-2012 by renegesink, on Flickr

Bukem in Session 27-10-2012 by renegesink, on Flickr

Wormhole 23-6-2012 P60, Amstelveen by renegesink, on Flickr

Greg D / De Afdeling 14-4-2012 Paradiso, Amsterdam by renegesink, on Flickr

Fyah! 3-3-2012 by renegesink, on Flickr

Fyah! 19-11-2011 P60, Amstelveen by renegesink, on Flickr
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_130843164
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:35 schreef Ener-G het volgende:
Heel af en toe fotografeer ik wel eens wat op feestjes van bevriende dj's en organisaties, maar drunkenpeoplepics heb ik echt een broertje dood aan.
Ik probeer vooral de sfeer te pakken en artiesten in beeld te krijgen. Maar dat hangt denk ik ook samen met mn voorliefde voor concertfotografie :)

Wat shots:

[ link | afbeelding ]
IChiOne 2-3-2013 by renegesink, on Flickr

[ link | afbeelding ]
IChiOne 1-12-2012 OT301 Amsterdam by renegesink, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Wormhole 10-11-2012 by renegesink, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Bukem in Session 27-10-2012 by renegesink, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Wormhole 23-6-2012 P60, Amstelveen by renegesink, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Greg D / De Afdeling 14-4-2012 Paradiso, Amsterdam by renegesink, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Fyah! 3-3-2012 by renegesink, on Flickr

[ link | afbeelding ]
Fyah! 19-11-2011 P60, Amstelveen by renegesink, on Flickr
ik wil meer dronken party pics van jou dan mag je een keer met me mee naar een festival :+

oh wacht wel ff zelf foto's posten dan natuurlijk..

paar weken terug bij Mysteryland, niet zoveel geschoten want ik was met andere dingen bezig maar toch wel wat leuke platen eruit gehaald.

[ Bericht 6% gewijzigd door angel008 op 05-09-2013 11:45:08 ]
pi_130846515
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 11:39 schreef angel008 het volgende:

[..]

ik wil meer dronken party pics van jou dan mag je een keer met me mee naar een festival :+

oh wacht wel ff zelf foto's posten dan natuurlijk..

paar weken terug bij Mysteryland, niet zoveel geschoten want ik was met andere dingen bezig maar toch wel wat leuke platen eruit gehaald.

Nice! Die tweede is een vrij standaard shot maar deze is erg sfeervol gedaan.

Bekend met Rukes toevallig?
pi_130920759
Ik zal binnenkort wel eens wat posten hier. Hopelijk kan ik binnenkort qua tijd ook wat meer grotere feesten schieten.
pi_131799051
Eens wat anders gedaan op een feest en twee flitsers van de camera afgebruikt. De DJ's zelf vonden deze shots erg tof (en andere DJ's willen nu dat ik zulke ga maken)

Hier wat gewone candid shots van de avond zelf.

pi_131800002
ik vind juist de foto's van de dj's minder dan die van de andere partygangers
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_131803135
Ik heb ook gewoon normale foto's van de DJ's genomen, dit was ter experimentatie. Ik vind dat er zelf nog dingen beter aan kunnen (vooral omdat ik meer van candids houd, niet van deze geposeerde dingen) maar daar kijk ik de volgende keer weer naar. Experimenteren doe ik maar op mijn eigen tijd :P

Maar de DJ's zelf waren er in ieder geval blij mee, en voor een snel experimentje met alcohol op vond ik ze nog wel oké gelukt.
pi_131803323
Het zal vast niet een van de makkelijkste locaties zijn qua licht, maar je flitsers bepalen nu grotendeels de sfeer, probeer wat meer omgevingslicht mee te pakken.

En plaats je flitsers bij de dj's wat meer naar voren, links en rechts voor op de dj booth. Dan valt er wat meer licht op het gezicht, in plaats van dat je nu een grote schaduwvlek krijgt in het midden waar de ogen ook bij wegvallen in het donker.
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
  FOK!fotograaf donderdag 3 oktober 2013 @ 17:42:32 #11
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131814832
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:24 schreef Schieganger het volgende:
Maar de DJ's zelf waren er in ieder geval blij mee, en voor een snel experimentje met alcohol op vond ik ze nog wel oké gelukt.
Nr. 1 bevalt me, al had ik hem links iets meer gecropt (dat je net die felle vlek kwijt bent).
Nr. 2 vind ik niets, zijn gezichtsuitdrukking komt nogal op me over alsof hij boos is én nodig moet poepen, de man op de achtergrond stoort me en het stoort mij dat je flitsers vol je lens in flitsen.
De rest van de foto's, tsja, sorry, komen op mij over als kiekjes. Ik mis de sfeer erin en het komt op mij over alsof het van iemands compactje komt die met een dronken kop de hele avond op het afdrukknopje heeft lopen drukken.
Verder probeer ik altijd voor mijzelf aan te houden dat ik geen muren en vloeren dicht bij het onderwerp wil hebben. Ik zie liever een stuk van de achtergrond: Laat maar zien hoe druk het is in de tent (discotheken hebben een moeilijke tijd, dus als je het druk laat over komen, komen er meer mensen, want gezellig), laat maar zien hoe mooi het lichteffect daar is. Mensen mogen best wel poseren. Bij de tweede foto heb ik namelijk het idee dat het meisje rechts eigenlijk van je weg probeert te draaien omdat ze niet op de foto wilt. En poseren hoeft niet statisch, laat ze maar gek doen.
Paar praktische tips:
- Dim je flitsers flink in hun lichtafgave. Mag echt nog wel minimaal gehalveerd worden.
- Maak je sluitertijd daarop volgend langer, maar niet te lang. Het hoeft niet over te komen alsof het heel erg licht is binnen, beetje donker geeft wat sfeer, zeker in combinatie met het licht.
- Als het te donker is en te weinig licht aan staat, spreek je LJ eens aan. Niet meteen, maar een keertje een verzoekje voor "iets" meer sfeerverlichting is niet erg.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  FOK!fotograaf zondag 6 oktober 2013 @ 18:43:44 #12
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131908493
Heb ik TS nou weggejaagd?
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131926780
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:43 schreef Pizza_Boom het volgende:
Heb ik TS nou weggejaagd?
Of course not haha! Ik zit niet elke dag op Fok dus heb niet de tijd om te kijken.

Dit is maar een selectie uit iets van 270 fotos van de nacht. Mijn sluitertijd staat over het algemeen op 1/10e in zulke omgevingen. Ik zal later op de dag eens wat andere foto's laten zien die de look wat beter overbrengen. Dit waren gewoon candid-momenten.
  maandag 7 oktober 2013 @ 17:27:47 #14
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_131941541
quote:
10s.gif Op maandag 7 oktober 2013 06:39 schreef Schieganger het volgende:

[..]

Of course not haha! Ik zit niet elke dag op Fok dus heb niet de tijd om te kijken.

Dit is maar een selectie uit iets van 270 fotos van de nacht. Mijn sluitertijd staat over het algemeen op 1/10e in zulke omgevingen. Ik zal later op de dag eens wat andere foto's laten zien die de look wat beter overbrengen. Dit waren gewoon candid-momenten.
Sluitertijd 1/10?? Hoe krijg je ze dan onbewogen?
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:08:41 #15
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131949930
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 17:27 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Sluitertijd 1/10?? Hoe krijg je ze dan onbewogen?
Door de flits, die is 1/10.000ste ofzo.
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:11:11 #16
266754 VeerEli
Nee, ik ben niet Pools.
pi_131950055
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:08 schreef kanovinnie het volgende:

[..]

Door de flits, die is 1/10.000ste ofzo.
Ohh zat ff te slapen denk ik, had die flits even gemist :P
B-b-b-bird, Bird, The Bird is the word.
  maandag 7 oktober 2013 @ 21:12:50 #17
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_131950133
quote:
0s.gif Op maandag 7 oktober 2013 21:11 schreef VeerEli het volgende:

[..]

Ohh zat ff te slapen denk ik, had die flits even gemist :P
Goed opletten, in een flits is het voorbij!
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_131961317
yup, the flash bevriest de onderwerpen terwijl de lange sluitertijd omgevingslicht opneemt.
Anyway wat andere voorbeelden van Club Vie.

FOK!fotograaf dinsdag 8 oktober 2013 @ 13:00:01 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131967069
Die laatste vind ik tof. Maar verder, we willen wel wat publiek! :)
The summer is magic!

pi_132003842
Ik heb het feestjes schieten weer een beetje opgepakt. Wordt volgende week leuk, met ADE! Ben de hele week aan het dichtsmeren :)

Dit is mijn lief, vorig weekend op een feestje van een vriend van me:

pi_132004490
Vind de geposeerde foto's niet zo interessant, eigenlijk. De foto's waarbij het onderwerp er niet bewust van is, spreekt me echter wel aan :)
pi_132004822
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:14 schreef Cockwhale het volgende:
Vind de geposeerde foto's niet zo interessant, eigenlijk. De foto's waarbij het onderwerp er niet bewust van is, spreekt me echter wel aan :)
Ik probeer daar een middenweg in te vinden. Aan de ene kant wil je de bezoekers een leuke herinnering aan de avond meegeven en aan de andere kant wil je een sfeerimpressie maken. Ik doe het beiden. :)
pi_132028853
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 14:24 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Ik probeer daar een middenweg in te vinden. Aan de ene kant wil je de bezoekers een leuke herinnering aan de avond meegeven en aan de andere kant wil je een sfeerimpressie maken. Ik doe het beiden. :)
ik ook beiden. Vooral omdat de klanten gezichten en posers willen ivm database aanvullen en gezichten. De candids zijn voor mijn eigen plezier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')