abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130800531
Waar slaapt een touringcar chauffeur van een pendel dienst bv? Als men met 2 chauffeurs rijdt
pi_130800579
Er zit een 'slaaphut' onder de stoelen, de ingang ingang zit bij de trap in het midden van de bus (waar ook de deuren zitten).
pi_130800582
In de ander zn kont.
Ik ben terug.
pi_130800698
Duh open deur is open. Achter het stuur natuurlijk!
pi_130800718
Ik hoop gewoon in z'n bed.. als je chauffeur bent slaap je opeens op de bank ofzo?
pi_130800758
Het zit trouwens soms ook aan de buitenkant, in zo'n zelfde soort compartiment als de bagage ruimtes
pi_130801126
Dat moet dan toch wel een heel kleine ruimte zijn of niet Twylight. Heb je een foto toevallig? #beekdvorming
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 4 september 2013 @ 00:31:57 #8
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_130801166
In een hotel.
pi_130801205
pi_130801343
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:34 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Inderdaad dit, en anders aan de linkerzijde van de achterste deur heb je nog een luik waar achter een slaapruimte bevind.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_130801448
Jeetje wat krap, en gevaarlijk bij obgeval
  woensdag 4 september 2013 @ 00:57:05 #12
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_130801490
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:44 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Inderdaad dit, en anders aan de linkerzijde van de achterste deur heb je nog een luik waar achter een slaapruimte bevind.
Is dat neit het toilet?
pi_130801532
Links als je binnen komt, wc zit vaak rechts van je. Dan lig je denk ik onder de stoelen. Minder gevaarlijk dan op die foto denk ik
pi_130801540
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:57 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Is dat neit het toilet?
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 01:01 schreef hartloper het volgende:
Links als je binnen komt, wc zit vaak rechts van je. Dan lig je denk ik onder de stoelen. Minder gevaarlijk dan op die foto denk ik
Dit inderdaad. :)
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
pi_130803000
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:53 schreef hartloper het volgende:
Jeetje wat krap, en gevaarlijk bij obgeval
Ja en ja. Had ie maar een vak moeten leren.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130814288
Gevaar bij een ongeval is niet eens zo enorm groot, mits het luik goed afsluit. De ruimte bevindt zich redelijk in het midden van het voertuig, dus kans op vervormingen van de ruimte waardoor verwondingen ontstaan is zeer gering. Ook heb je zonder raam weinig last van rondvliegende brokstukken en glas.

Blijft over dat je hooguit wat kneuzingen en een botbreuk oploopt omdat je wat heen en weer geslingerd wordt binnen de ruimte.

Overigens vraag ik me af hoe vaak een chauffeur daar daadwerkelijk tijdens het rijden slaapt, ook bij dubbele bemanning zal dat niet heel vaak gebeuren. De chauffeurs moeten namelijk per 30 uur minimaal 9 uur aaneengesloten rusten, waarvan minimaal 8 uur beide chauffeurs tegelijk moeten rusten. In die periode van 30 uur mogen ze beiden ook maximaal 10 uur rijden, waarbij ze tussen het rijden door 2x minimaal 45 minuten pauze moeten houden, namelijk uiterlijk na 4,5 uur aaneengesloten rijden.

Chauffeur 1 kan dus om 20:00 uur beginnen met zijn rust, en mag dan op z'n vroegst om 5 uur de volgende ochtend weer aan het werk. Maar dat mag alleen als chauffeur 2 vóór 21:00 uur de wagen heeft stilgezet en aan z'n rust is begonnen. Rijdt chauffeur 2 door tot 23:00 uur, dan moet chauffeur 1 minimaal rust houden tot de volgende ochtend 7 uur.
pi_130861710
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:34 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Is dat niet gevaarlijk? :o
pi_130867220
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:17 schreef Roemeen013 het volgende:

[..]

Is dat niet gevaarlijk? :o
Niet zo gevaarlijk als boven vooraan bij het raam. Dan ben je echt wel de eerste die gaat bij een frontaaltje.
.
  FOK!fotograaf vrijdag 6 september 2013 @ 03:12:32 #19
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_130872401
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 15:32 schreef Ivo1985 het volgende:
Overigens vraag ik me af hoe vaak een chauffeur daar daadwerkelijk tijdens het rijden slaapt, ook bij dubbele bemanning zal dat niet heel vaak gebeuren. De chauffeurs moeten namelijk per 30 uur minimaal 9 uur aaneengesloten rusten, waarvan minimaal 8 uur beide chauffeurs tegelijk moeten rusten. In die periode van 30 uur mogen ze beiden ook maximaal 10 uur rijden, waarbij ze tussen het rijden door 2x minimaal 45 minuten pauze moeten houden, namelijk uiterlijk na 4,5 uur aaneengesloten rijden.

Chauffeur 1 kan dus om 20:00 uur beginnen met zijn rust, en mag dan op z'n vroegst om 5 uur de volgende ochtend weer aan het werk. Maar dat mag alleen als chauffeur 2 vóór 21:00 uur de wagen heeft stilgezet en aan z'n rust is begonnen. Rijdt chauffeur 2 door tot 23:00 uur, dan moet chauffeur 1 minimaal rust houden tot de volgende ochtend 7 uur.
Je kan die 30 uur natuurlijk vanaf het moment dat een pendelrit begint gaan rekenen, maar ook bijv. al ervoor rekenen door een chauffeur zoveel uur vrij te geven. Verder rijden pendels vaak 's nachts en wordt er onderweg regelmatig gewisseld. Als jij om 9 uur 's ochtends aan komt in Oostenrijk, heb jij tot ten minste 5 uur om beide te rusten (die gezamenlijke 8 uur). Meeste pendels vertrekken toch vaak na het avondeten, dus in praktijk zal het tussen uitladen van de gasten en inladen een uurtje of 10 tot 12 zitten. In die tijd moet de bus natuurlijk ook nog even van binnen snel schoon gemaakt worden en eventueel tanken, maar verder zal het wel loslopen.
Oostenrijk is zo'n 1100 km, dus zeg dat je er 100 per uur rijdt en totaal 2 uur rust hebt en om 9 uur in de ochtend arriveert, dan ben je tegen de tijd dat je aan de terugreis gaat beginnen, al 24 van je 30 uur verder, waarin ook de minimale rust voor beide chauffeurs gevallen is, plan je dat praktisch, bijv. chauffeur 1 rijdt het eerste stuk op de heenreis en het laatste stuk op de terugreis, dan kom je prima uit met je 30 uur. Ga je dat nog verder oprekken, vroeg vertrekken uit Nederland/vroeg aankomen en laat weer daar vertrekken, van dan zijn er tegen de tijd dat chauffeur 1 voor de tweede keer achter het stuur kruipt, er al 30 uren verstreken. Als je 19:00 vertrekt uit Nederland, is je aankomst in Oostenrijk dus 8:00. Vertrek je om 22:00 uit Oostenrijk, dan ben je sinds chauffeur 1 op de bok stapte, al 27 uur verder. Dan hoeft chauffeur 2 maar 3 uurtjes te rijden waarna chauffeur 1 weer een blok van 30 uur heeft waarin hij er 10 mag rijden.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_130873247
Naast het toilet slapen, ruikt ook lekker fris.
pi_130873365
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:55 schreef Fer het volgende:

[..]

Niet zo gevaarlijk als boven vooraan bij het raam. Dan ben je echt wel de eerste die gaat bij een frontaaltje.
echt hè: iedereen zit bovenin los in die bus en kan vele meters vliegen bij een ongeval, maar zo'n kleine ruimte vind men ineens gevaarlijk?

:')
(╯°□°)╯︵ ┻━┻ ლ(ಠ益ಠლ) ٩͡๏̯͡๏۶ ಠ_ಠ ᕕ( ᐛ )ᕗ
pi_130873417
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:34 schreef Leipo666 het volgende:

[..]

echt hè: iedereen zit bovenin los in die bus en kan vele meters vliegen bij een ongeval, maar zo'n kleine ruimte vind men ineens gevaarlijk?

:')
Het komt gevaarlijk over omdat men zich indenkt dat ze gevaar niet aan kunnen zien komen. Mede dankzij het matras is het ongetwijfeld veiliger dan gedacht. En buiten dat, hoe vaak rijdt zo'n bus zich in de puinpoeier?
pi_130873513
Gevaar hangt natuurlijk heel erg af van het soort ongeluk, frontaal tegen een vrachtwagen is geen pretje. Maar als een auto te vroeg naar rechts komt, zal het wel los lopen.
pi_130875051
Meeste rampen met touringcars is toch wel dat ze omslaan of van de weg afraken en ondersteboven in de berm liggen. Allemaal niet leuk voor de passagiers boven, zeker niet bij een dubbeldekker.

Dan kun je beter daar onderin leggen.
.
pi_130878332
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 08:45 schreef HansVaak het volgende:
Gevaar hangt natuurlijk heel erg af van het soort ongeluk, frontaal tegen een vrachtwagen is geen pretje. Maar als een auto te vroeg naar rechts komt, zal het wel los lopen.
En hoe vaak wordt een bus frontaal in de zijkant geraakt door een vrachtwagen. Als het gebeurd maakt het verder ook niet zo veel uit of je nou beneden of boven zit.
pi_130879295
Geen nooduitgang, geen groene noodverlichting, geen rookmelder. Wie belt de arbo dienst? :)
pi_130883704
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:04 schreef DarkerThanBlack het volgende:

[..]

frontaal in de zijkant
_O-

Goedenamiddag trouwens.
Been tryin' hard not to get into trouble, but I
I've got a war in my mind
pi_130961971
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 03:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je kan die 30 uur natuurlijk vanaf het moment dat een pendelrit begint gaan rekenen, maar ook bijv. al ervoor rekenen door een chauffeur zoveel uur vrij te geven. Verder rijden pendels vaak 's nachts en wordt er onderweg regelmatig gewisseld. Als jij om 9 uur 's ochtends aan komt in Oostenrijk, heb jij tot ten minste 5 uur om beide te rusten (die gezamenlijke 8 uur). Meeste pendels vertrekken toch vaak na het avondeten, dus in praktijk zal het tussen uitladen van de gasten en inladen een uurtje of 10 tot 12 zitten. In die tijd moet de bus natuurlijk ook nog even van binnen snel schoon gemaakt worden en eventueel tanken, maar verder zal het wel loslopen.
Oostenrijk is zo'n 1100 km, dus zeg dat je er 100 per uur rijdt en totaal 2 uur rust hebt en om 9 uur in de ochtend arriveert, dan ben je tegen de tijd dat je aan de terugreis gaat beginnen, al 24 van je 30 uur verder, waarin ook de minimale rust voor beide chauffeurs gevallen is, plan je dat praktisch, bijv. chauffeur 1 rijdt het eerste stuk op de heenreis en het laatste stuk op de terugreis, dan kom je prima uit met je 30 uur. Ga je dat nog verder oprekken, vroeg vertrekken uit Nederland/vroeg aankomen en laat weer daar vertrekken, van dan zijn er tegen de tijd dat chauffeur 1 voor de tweede keer achter het stuur kruipt, er al 30 uren verstreken. Als je 19:00 vertrekt uit Nederland, is je aankomst in Oostenrijk dus 8:00. Vertrek je om 22:00 uit Oostenrijk, dan ben je sinds chauffeur 1 op de bok stapte, al 27 uur verder. Dan hoeft chauffeur 2 maar 3 uurtjes te rijden waarna chauffeur 1 weer een blok van 30 uur heeft waarin hij er 10 mag rijden.
Je maakt een hierboven een tweetal fouten.

1: Laden/lossen, schoonmaken, tanken etc zijn ook werkzaamheden en vallen dus NIET onder rust.
2: Elk blok van 30 uur begint na afloop van de 'dagelijkse rust' van minimaal 9 uur AANEENGESLOTEN. Dat staat vast. Het is niet zo dat als je 18 uur rust hebt gehad, je daarvan 9 uur rust voor je volgende werkdag mag tellen. Je kan dus geen rust vóór aanvang van je dienst nemen. Doe je dat wel, dan wordt dat een hele dure grap bij een routinecontrole van de tachograaf.

In jouw voorbeeld waar de chauffeurs overdag in Oostenrijk rusten, begint hun dienst dus in Oostenrijk voor ze aan de terugweg beginnen.
pi_131171914
Is dat nu leuk om touringcar chauffeur te zijn, jeetje. Mij lijkt het niks.
Check dat gereken :D
  Moderator zaterdag 14 september 2013 @ 20:49:48 #30
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_131175627
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:25 schreef hartloper het volgende:
Is dat nu leuk om touringcar chauffeur te zijn, jeetje. Mij lijkt het niks.
Check dat gereken :D
Zou spannend is dat toch niet? Na een week of wat weet je precies hoe het werkt, en dan zit je nog in de opleiding tot touringcarchauffeur.
pi_131190823
Inderdaad, heel moeilijk is het niet. Bovendien heb je een planner op kantoor zitten die alles voor je uitrekent.

Daarnaast zie je ook creatievere constructies: een chauffeur die de eerste paar uur doet, en dan na een paar honderd km op een plek in het buitenland de bus overdraagt aan een nieuwe chauffeur, die daar pas instapt.
Schip ahoy!
pi_131475681
En je ziet wat van de wereld en... je legt misschien ook nieuwe contacten gedurende al je ritten on zowel binnen als buitenland. Of is dat laatste meer een mythe?
pi_131507647
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 03:12 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Je kan die 30 uur natuurlijk vanaf het moment dat een pendelrit begint gaan rekenen, maar ook bijv. al ervoor rekenen door een chauffeur zoveel uur vrij te geven. Verder rijden pendels vaak 's nachts en wordt er onderweg regelmatig gewisseld. Als jij om 9 uur 's ochtends aan komt in Oostenrijk, heb jij tot ten minste 5 uur om beide te rusten (die gezamenlijke 8 uur). Meeste pendels vertrekken toch vaak na het avondeten, dus in praktijk zal het tussen uitladen van de gasten en inladen een uurtje of 10 tot 12 zitten. In die tijd moet de bus natuurlijk ook nog even van binnen snel schoon gemaakt worden en eventueel tanken, maar verder zal het wel loslopen.
Oostenrijk is zo'n 1100 km, dus zeg dat je er 100 per uur rijdt en totaal 2 uur rust hebt en om 9 uur in de ochtend arriveert, dan ben je tegen de tijd dat je aan de terugreis gaat beginnen, al 24 van je 30 uur verder, waarin ook de minimale rust voor beide chauffeurs gevallen is, plan je dat praktisch, bijv. chauffeur 1 rijdt het eerste stuk op de heenreis en het laatste stuk op de terugreis, dan kom je prima uit met je 30 uur. Ga je dat nog verder oprekken, vroeg vertrekken uit Nederland/vroeg aankomen en laat weer daar vertrekken, van dan zijn er tegen de tijd dat chauffeur 1 voor de tweede keer achter het stuur kruipt, er al 30 uren verstreken. Als je 19:00 vertrekt uit Nederland, is je aankomst in Oostenrijk dus 8:00. Vertrek je om 22:00 uit Oostenrijk, dan ben je sinds chauffeur 1 op de bok stapte, al 27 uur verder. Dan hoeft chauffeur 2 maar 3 uurtjes te rijden waarna chauffeur 1 weer een blok van 30 uur heeft waarin hij er 10 mag rijden.
ik ben eens met de bus naar Kroatie geweest..

daar werd er om de ca 2 uur gewisseld van chauffeur. rond een uur of 7 ( na het eten) vertrok chauffeur 1 onder de bus. Rond 12.00 kwam hij door een gat in de vloer weer boven. waarna ze gewisseld hebben, en chauffeur 2 door het gat verdween. De andere ochtend rond 11.00 kwamen we aan in Slovenie, hier stapte de 2 keurig in pak gestoken Nederlanders uit de bus, en kwam er in sloveen, mete en korte broek, leren klompen, en een ooit wit geweest shirtje in de bus. Deze had toen nog niets van doen met Europese regelgeving, dus die reed op en neer naar Kroatie, liet mensen in en uit stappen, en kwam na ik denk 8 uur rijden weer terug in Slovenie, en daar stapte de Nederlandse chauffeurs weer in.
  dinsdag 24 september 2013 @ 12:06:21 #34
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_131508455
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:34 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Ziet er comfortabel uit. :')
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_131557966
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:34 schreef d4v1d het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk als je een beetje claustrofobisch bent...
pi_131892967
Wat is het verschil met de capsule plekken in Japan? Slaapt best goed voor een avondje hoor.

  zondag 6 oktober 2013 @ 13:53:41 #37
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_131898588
quote:
15s.gif Op zondag 6 oktober 2013 10:10 schreef Iwanius het volgende:
Wat is het verschil met de capsule plekken in Japan? Slaapt best goed voor een avondje hoor.

[ afbeelding ]
Die capsule plekken rijden niet :P
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zondag 6 oktober 2013 @ 18:01:06 #38
17829 Lone_Gunman
Badda Bing Badda Bang
pi_131906944
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:53 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Die capsule plekken rijden niet :P
Maar ze verplaatsen zich wel zo nu en dan :P
"Go Ahead, Make My Day !!"
  maandag 7 oktober 2013 @ 00:16:58 #39
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_131924761
quote:
15s.gif Op zondag 6 oktober 2013 10:10 schreef Iwanius het volgende:
Slaapt best goed voor een avondje hoor.
Alsof jij daar geweest bent. _O-
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_131928942
quote:
14s.gif Op zondag 6 oktober 2013 13:53 schreef Sounddragon het volgende:

Die capsule plekken rijden niet :P
Joh! :D

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 07-10-2013 10:05:17 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')