Inderdaad dit, en anders aan de linkerzijde van de achterste deur heb je nog een luik waar achter een slaapruimte bevind.quote:
Is dat neit het toilet?quote:Op woensdag 4 september 2013 00:44 schreef Turquaz52 het volgende:
[..]
Inderdaad dit, en anders aan de linkerzijde van de achterste deur heb je nog een luik waar achter een slaapruimte bevind.
quote:
Dit inderdaad.quote:Op woensdag 4 september 2013 01:01 schreef hartloper het volgende:
Links als je binnen komt, wc zit vaak rechts van je. Dan lig je denk ik onder de stoelen. Minder gevaarlijk dan op die foto denk ik
Ja en ja. Had ie maar een vak moeten leren.quote:Op woensdag 4 september 2013 00:53 schreef hartloper het volgende:
Jeetje wat krap, en gevaarlijk bij obgeval
Niet zo gevaarlijk als boven vooraan bij het raam. Dan ben je echt wel de eerste die gaat bij een frontaaltje.quote:
Je kan die 30 uur natuurlijk vanaf het moment dat een pendelrit begint gaan rekenen, maar ook bijv. al ervoor rekenen door een chauffeur zoveel uur vrij te geven. Verder rijden pendels vaak 's nachts en wordt er onderweg regelmatig gewisseld. Als jij om 9 uur 's ochtends aan komt in Oostenrijk, heb jij tot ten minste 5 uur om beide te rusten (die gezamenlijke 8 uur). Meeste pendels vertrekken toch vaak na het avondeten, dus in praktijk zal het tussen uitladen van de gasten en inladen een uurtje of 10 tot 12 zitten. In die tijd moet de bus natuurlijk ook nog even van binnen snel schoon gemaakt worden en eventueel tanken, maar verder zal het wel loslopen.quote:Op woensdag 4 september 2013 15:32 schreef Ivo1985 het volgende:
Overigens vraag ik me af hoe vaak een chauffeur daar daadwerkelijk tijdens het rijden slaapt, ook bij dubbele bemanning zal dat niet heel vaak gebeuren. De chauffeurs moeten namelijk per 30 uur minimaal 9 uur aaneengesloten rusten, waarvan minimaal 8 uur beide chauffeurs tegelijk moeten rusten. In die periode van 30 uur mogen ze beiden ook maximaal 10 uur rijden, waarbij ze tussen het rijden door 2x minimaal 45 minuten pauze moeten houden, namelijk uiterlijk na 4,5 uur aaneengesloten rijden.
Chauffeur 1 kan dus om 20:00 uur beginnen met zijn rust, en mag dan op z'n vroegst om 5 uur de volgende ochtend weer aan het werk. Maar dat mag alleen als chauffeur 2 vóór 21:00 uur de wagen heeft stilgezet en aan z'n rust is begonnen. Rijdt chauffeur 2 door tot 23:00 uur, dan moet chauffeur 1 minimaal rust houden tot de volgende ochtend 7 uur.
echt hè: iedereen zit bovenin los in die bus en kan vele meters vliegen bij een ongeval, maar zo'n kleine ruimte vind men ineens gevaarlijk?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:55 schreef Fer het volgende:
[..]
Niet zo gevaarlijk als boven vooraan bij het raam. Dan ben je echt wel de eerste die gaat bij een frontaaltje.
Het komt gevaarlijk over omdat men zich indenkt dat ze gevaar niet aan kunnen zien komen. Mede dankzij het matras is het ongetwijfeld veiliger dan gedacht. En buiten dat, hoe vaak rijdt zo'n bus zich in de puinpoeier?quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:34 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
echt hè: iedereen zit bovenin los in die bus en kan vele meters vliegen bij een ongeval, maar zo'n kleine ruimte vind men ineens gevaarlijk?
En hoe vaak wordt een bus frontaal in de zijkant geraakt door een vrachtwagen. Als het gebeurd maakt het verder ook niet zo veel uit of je nou beneden of boven zit.quote:Op vrijdag 6 september 2013 08:45 schreef HansVaak het volgende:
Gevaar hangt natuurlijk heel erg af van het soort ongeluk, frontaal tegen een vrachtwagen is geen pretje. Maar als een auto te vroeg naar rechts komt, zal het wel los lopen.
quote:
Je maakt een hierboven een tweetal fouten.quote:Op vrijdag 6 september 2013 03:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan die 30 uur natuurlijk vanaf het moment dat een pendelrit begint gaan rekenen, maar ook bijv. al ervoor rekenen door een chauffeur zoveel uur vrij te geven. Verder rijden pendels vaak 's nachts en wordt er onderweg regelmatig gewisseld. Als jij om 9 uur 's ochtends aan komt in Oostenrijk, heb jij tot ten minste 5 uur om beide te rusten (die gezamenlijke 8 uur). Meeste pendels vertrekken toch vaak na het avondeten, dus in praktijk zal het tussen uitladen van de gasten en inladen een uurtje of 10 tot 12 zitten. In die tijd moet de bus natuurlijk ook nog even van binnen snel schoon gemaakt worden en eventueel tanken, maar verder zal het wel loslopen.
Oostenrijk is zo'n 1100 km, dus zeg dat je er 100 per uur rijdt en totaal 2 uur rust hebt en om 9 uur in de ochtend arriveert, dan ben je tegen de tijd dat je aan de terugreis gaat beginnen, al 24 van je 30 uur verder, waarin ook de minimale rust voor beide chauffeurs gevallen is, plan je dat praktisch, bijv. chauffeur 1 rijdt het eerste stuk op de heenreis en het laatste stuk op de terugreis, dan kom je prima uit met je 30 uur. Ga je dat nog verder oprekken, vroeg vertrekken uit Nederland/vroeg aankomen en laat weer daar vertrekken, van dan zijn er tegen de tijd dat chauffeur 1 voor de tweede keer achter het stuur kruipt, er al 30 uren verstreken. Als je 19:00 vertrekt uit Nederland, is je aankomst in Oostenrijk dus 8:00. Vertrek je om 22:00 uit Oostenrijk, dan ben je sinds chauffeur 1 op de bok stapte, al 27 uur verder. Dan hoeft chauffeur 2 maar 3 uurtjes te rijden waarna chauffeur 1 weer een blok van 30 uur heeft waarin hij er 10 mag rijden.
Zou spannend is dat toch niet? Na een week of wat weet je precies hoe het werkt, en dan zit je nog in de opleiding tot touringcarchauffeur.quote:Op zaterdag 14 september 2013 19:25 schreef hartloper het volgende:
Is dat nu leuk om touringcar chauffeur te zijn, jeetje. Mij lijkt het niks.
Check dat gereken
ik ben eens met de bus naar Kroatie geweest..quote:Op vrijdag 6 september 2013 03:12 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Je kan die 30 uur natuurlijk vanaf het moment dat een pendelrit begint gaan rekenen, maar ook bijv. al ervoor rekenen door een chauffeur zoveel uur vrij te geven. Verder rijden pendels vaak 's nachts en wordt er onderweg regelmatig gewisseld. Als jij om 9 uur 's ochtends aan komt in Oostenrijk, heb jij tot ten minste 5 uur om beide te rusten (die gezamenlijke 8 uur). Meeste pendels vertrekken toch vaak na het avondeten, dus in praktijk zal het tussen uitladen van de gasten en inladen een uurtje of 10 tot 12 zitten. In die tijd moet de bus natuurlijk ook nog even van binnen snel schoon gemaakt worden en eventueel tanken, maar verder zal het wel loslopen.
Oostenrijk is zo'n 1100 km, dus zeg dat je er 100 per uur rijdt en totaal 2 uur rust hebt en om 9 uur in de ochtend arriveert, dan ben je tegen de tijd dat je aan de terugreis gaat beginnen, al 24 van je 30 uur verder, waarin ook de minimale rust voor beide chauffeurs gevallen is, plan je dat praktisch, bijv. chauffeur 1 rijdt het eerste stuk op de heenreis en het laatste stuk op de terugreis, dan kom je prima uit met je 30 uur. Ga je dat nog verder oprekken, vroeg vertrekken uit Nederland/vroeg aankomen en laat weer daar vertrekken, van dan zijn er tegen de tijd dat chauffeur 1 voor de tweede keer achter het stuur kruipt, er al 30 uren verstreken. Als je 19:00 vertrekt uit Nederland, is je aankomst in Oostenrijk dus 8:00. Vertrek je om 22:00 uit Oostenrijk, dan ben je sinds chauffeur 1 op de bok stapte, al 27 uur verder. Dan hoeft chauffeur 2 maar 3 uurtjes te rijden waarna chauffeur 1 weer een blok van 30 uur heeft waarin hij er 10 mag rijden.
Die capsule plekken rijden nietquote:Op zondag 6 oktober 2013 10:10 schreef Iwanius het volgende:
Wat is het verschil met de capsule plekken in Japan? Slaapt best goed voor een avondje hoor.
[ afbeelding ]
Alsof jij daar geweest bent.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |