Ook als je voor dezelfde woonlasten een hut koopt drie maal zo groot en drie maal zo comfortabel op een driemaal betere stek?quote:Op maandag 9 september 2013 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is er mis met een appartement van 30 m2?Als je werkt, weinig thuis bent is zo'n kleine studio toch ideaal?
zeker als je er alleen van maandag avond tot donderdag avond in hoeft te slapen omdat je een uurtje treinen verderop in de heuvels woont voor een habbekratsquote:Op maandag 9 september 2013 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat is er mis met een appartement van 30 m2?Als je werkt, weinig thuis bent is zo'n kleine studio toch ideaal?
Eensquote:Op maandag 9 september 2013 21:40 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ook als je voor dezelfde woonlasten een hut koopt drie maal zo groot en drie maal zo comfortabel op een driemaal betere stek?
Ik zou zelf eens in Japan gaan kijken meneer habbekrats. Wel een dikke portemonnaie meenemenquote:Op maandag 9 september 2013 21:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
zeker als je er alleen van maandag avond tot donderdag avond in hoeft te slapen omdat je een uurtje treinen verderop in de heuvels woont voor een habbekrats
Bij Fukushima heb je nog wel betaalbare huizen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:45 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Ik zou zelf eens in Japan gaan kijken meneer habbekrats. Wel een dikke portemonnaie meenemen
minder fantasie, meer realiteit svp
Dank je voor deze inhoudelijke bijdrage, kennelijk heb je er te dicht erbij geslapen, zal wel heel goedkoop geweest zijnquote:Op maandag 9 september 2013 21:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Bij Fukushima heb je nog wel betaalbare huizen.
Pff, dan komen de muren op je af lijkt me.quote:Op maandag 9 september 2013 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Gelukkig is elke post van jou hier op het forum inhoudelijk. Wil jou wel eens in het echt zien btw, altijd groot doen.quote:Op maandag 9 september 2013 21:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Dank je voor deze inhoudelijke bijdrage, kennelijk heb je er te dicht erbij geslapen, zal wel heel goedkoop geweest zijnnog iets inhoudelijks te melden, of is je enige bijdrage dit soort nutteloze crap?
Badr ben jij het? Genoeg inhoudelijks hoor, scroll maar naar boven als dat kan met je bokserhandschoentjes, mits je hersens niet teveel geklutst zijn, bink.quote:Op maandag 9 september 2013 21:57 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Gelukkig is elke post van jou hier op het forum inhoudelijk. Wil jou wel eens in het echt zien btw, altijd groot doen.
Je werkt toch niet 18 uur per dag, 7 dagen per week? Je hebt toch ook wel eens visite? Feestjes? Logees? Ik kan me er weinig bij voorstellen. Ja, het is goedkoper, maar een fiets is doorgaans ook goedkoper dan een auto...quote:Op maandag 9 september 2013 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je kan er wel leuke dingen van maken, hoor, prijzen ver ver ver boven 10.000 euro per m2 maken wel inventief. In Nederland is het natuurlijk oneindig veel goedkoper om simpwel groter te bouwen. Dit is ook ongeveer 30 m2quote:Op maandag 9 september 2013 21:56 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Pff, dan komen de muren op je af lijkt me.
Dan kun je wel sneller sparen voor iets anders groters.quote:Op dinsdag 10 september 2013 06:15 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je werkt toch niet 18 uur per dag, 7 dagen per week? Je hebt toch ook wel eens visite? Feestjes? Logees? Ik kan me er weinig bij voorstellen. Ja, het is goedkoper, maar een fiets is doorgaans ook goedkoper dan een auto...
Vind dat zelfs nog prijzig, zulke appartementen staan ook in Amsterdam voor die prijs.quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan kun je wel sneller sparen voor iets anders groters.
Beter 3* 80.000 lenen steeds in 10 jaar afbetalen dan eenmalig 240.000 en in 30 jaar afbetalen.
In nl staan trouwens ook genoeg van zulke appartementen te koop van deze grote.
Hier een voorbeeld:
http://www.funda.nl/koop/(...)718-genovevalaan-82/
Ik had ook wel verwacht dat deze wat goedkoper zou zijn, vroeger toen ik nog in eindhoven woonde kende ik iemand die ook zo'n appartement daar gekocht had in 2006 of zo maar toen had hij er iets van 75K voor betaald. Maar goed het ging me niet om de prijs maar om te laten zien dat er in NL ook kleine appartementen op de markt zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Vind dat zelfs nog prijzig, zulke appartementen staan ook in Amsterdam voor die prijs.
Verder wel een leuk appartement daar niet van, woon zelf ook in zoiets. Nog kleiner zelfs. Wel aparte slaapkamer.quote:Op dinsdag 10 september 2013 08:55 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik had ook wel verwacht dat deze wat goedkoper zou zijn, vroeger toen ik nog in eindhoven woonde kende ik iemand die ook zo'n appartement daar gekocht had in 2006 of zo maar toen had hij er iets van 75K voor betaald. Maar goed het ging me niet om de prijs maar om te laten zien dat er in NL ook kleine appartementen op de markt zijn.
Tsja, dit staat om de hoek, bijna twee keer zo groot, maar relatief niet zo heel veel duuderquote:Op dinsdag 10 september 2013 08:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Beter 3* 80.000 lenen steeds in 10 jaar afbetalen dan eenmalig 240.000 en in 30 jaar afbetalen.
Hier een voorbeeld:
Daar is wel vraag naar maar zit nauwelijks marge op, vooral vanwege de grondprijzen. De enige optie is dan appartementen of studios bouwen en dáar zit menig mens nou ook niet op te wachten. Heeft toch een hoog kippenhok gehalte en met je buren moet je het maar net treffen, en daar heb je er bij een appartement meestal behoorlijk veel van.quote:Op maandag 9 september 2013 10:25 schreef crashbangboom het volgende:
Mij verbaast nog altijd dat er nauwelijks zeer compacte ultasobere woningen op kleine kavels, voor de budgetwoonert zeg maar, gebouwd worden.
Dat je het huurt ok, dat je het koopt voor een extreem lage prijs ook ok maar 60k voor zo'n kippenhok vind ik echt véél te duur. Qua ruimte is het wel genoeg voor 1 iemand alleen hoor. Kwestie van efficient indelen en niet te veel zooi kopen (scheelt uiteindelijk dus nog geld ook )quote:Op maandag 9 september 2013 19:12 schreef pfaf het volgende:
[..]
Wie koopt er nou een appartement van 30 m2? Waarom zou je dat willen? Ik kan echt niets bedenken?
Een ton voor zo'n hokquote:Op dinsdag 10 september 2013 08:45 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Hier een voorbeeld:
In nederland zijn we nogal verwend qau woonsituaties. En het laagdunkend doen over appartementen daar zijn we (hier op fok althans) helemaal kampioen in.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:51 schreef Metro2005 het volgende:
En als mensen allemaal zoals in Tokio moesten leven pleegde ik zelfmoord. wat een geestelijke armoe zeg,
Rijtjeshuizen ja. er zijn ook weinig andere landen te vinden waar je die uberhaupt hebt. Bovendien staat er over vrijstaande woningen (je weet wel: die dingen die onbetaalbaar zijn hier) het volgende:quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:19 schreef Basp1 het volgende:
[..]
In nederland zijn we nogal verwend qau woonsituaties. En het laagdunkend doen over appartementen daar zijn we (hier op fok althans) helemaal kampioen in.
zie onderstaande link
http://www.volkskrant.nl/(...)s-in-Nederland.dhtml
Het lage percentage appartementen zou je wel als redelijk 'verwend' kunnen zien voor een land met zo'n hoge bevolkingsdichtheid als Nederland.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:29 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
We zijn hier helemaal niet verwend, door te kijken naar een paar mensen die in idioot grote steden wonen als tokyo en NY kun je niet concluderen dat we hier verwend zijn, zeker niet als je ziet hoe ze daar buiten de stad wonen, dat is namelijk over het algemeen behoorlijk riant. in Rotterdam en Amsterdam betaal je ook de hoofdprijs voor een kartonnen doos 5 hoog achter.
Of slim aangepakt. Als ik trouwens door de randstad rij heb ik nou niet de indruk dat we hier weinig appartementen hebben maar dat terzijdequote:Op dinsdag 10 september 2013 10:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het lage percentage appartementen zou je wel als redelijk 'verwend' kunnen zien voor een land met zo'n hoge bevolkingsdichtheid als Nederland.
Blijkbaar is dat relatief lage percentage ook vergeleken met minder dicht bewoonde landen vrij bijzonder.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:31 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Of slim aangepakt. Als ik trouwens door de randstad rij heb ik nou niet de indruk dat we hier weinig appartementen hebben maar dat terzijdeAls je meer naar het oosten gaat zijn ze inderdaad vrij zeldzaam maar waarom zou je die daar bouwen? ruimte genoeg voor eensgezinswoningen.
Dat kun je niet concluderen uit dat artikel, er staat dat er minder mensen in RIJTJESHUIZEN wonen. Niet dat ze dan maar allemaal opgepakt in een flat zitten. Het kan ook zijn dat ze meer in vrijstaande woningen wonen, 2 onder 1 kap woningen etc. Dat stuk haal ik net aan. En ja er wonen ook minder mensen in flats in dit land maar als daartegenover staat dat we bv meer in rijtjeshuizen wonen maar véél minder in vrijstaande woningen dan zijn we nog steeds niet verwend.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Blijkbaar is dat relatief lage percentage ook vergeleken met minder dicht bewoonde landen vrij bijzonder.
Dat staat er welquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:41 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Dat kun je niet concluderen uit dat artikel, er staat dat er minder mensen in RIJTJESHUIZEN wonen. Niet dat ze dan maar allemaal opgepakt in een flat zitten.
Het percentage mensen in appartementjes is in Nederland dus relatief laag.quote:Vrijstaande woningen en flatwoningen komen daarentegen juist een stuk minder voor in Nederland. Nog geen 20 procent van de Nederlanders woont in een flat en dat is vrij laag binnen de EU.
Er zijn landen, zoals Ierland en Noorwegen, waar dat percentage nog lager is, maar in de meeste landen wonen relatief veel meer mensen in een appartement in een flat. De hoogste percentages zijn te vinden in het voormalige Oostblok, met Letland als koploper (65,4 procent).
Maar als er in het buitenland véél meer mensen in een vrijstaande woning wonen dan zij we hier niet verwend, dat is wat ik probeer te zeggen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat staat er wel
[..]
Het percentage mensen in appartementjes is in Nederland dus relatief laag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |