abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131003079
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:32 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wat is er mis met een appartement van 30 m2? ;( Als je werkt, weinig thuis bent is zo'n kleine studio toch ideaal?
Ook als je voor dezelfde woonlasten een hut koopt drie maal zo groot en drie maal zo comfortabel op een driemaal betere stek?

Als mensen met een studio van 30 m2 tevreden waren, hadden we vast geen 235 topics met ge.... mauw hier ;)
so long and thanks for all the fish
  maandag 9 september 2013 @ 21:43:34 #177
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_131003245
quote:

[..]

Wat is er mis met een appartement van 30 m2? ;( Als je werkt, weinig thuis bent is zo'n kleine studio toch ideaal?
zeker als je er alleen van maandag avond tot donderdag avond in hoeft te slapen omdat je een uurtje treinen verderop in de heuvels woont voor een habbekrats
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_131003248
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:40 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ook als je voor dezelfde woonlasten een hut koopt drie maal zo groot en drie maal zo comfortabel op een driemaal betere stek?
Eens :) Als je voor dezelfde woonlasten een 3 maal betere plek/toko etc. kunt krijgen moet je het natuurlijk doen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131003326
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:43 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

zeker als je er alleen van maandag avond tot donderdag avond in hoeft te slapen omdat je een uurtje treinen verderop in de heuvels woont voor een habbekrats
Ik zou zelf eens in Japan gaan kijken meneer habbekrats. Wel een dikke portemonnaie meenemen ;)

minder fantasie, meer realiteit svp
pi_131003777
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:45 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ik zou zelf eens in Japan gaan kijken meneer habbekrats. Wel een dikke portemonnaie meenemen ;)

minder fantasie, meer realiteit svp
Bij Fukushima heb je nog wel betaalbare huizen.
pi_131003878
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Bij Fukushima heb je nog wel betaalbare huizen.
Dank je voor deze inhoudelijke bijdrage, kennelijk heb je er te dicht erbij geslapen, zal wel heel goedkoop geweest zijn ;) nog iets inhoudelijks te melden, of is je enige bijdrage dit soort nutteloze crap?
pi_131004018
quote:

[..]

Pff, dan komen de muren op je af lijkt me.
pi_131004076
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:54 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Dank je voor deze inhoudelijke bijdrage, kennelijk heb je er te dicht erbij geslapen, zal wel heel goedkoop geweest zijn ;) nog iets inhoudelijks te melden, of is je enige bijdrage dit soort nutteloze crap?
Gelukkig is elke post van jou hier op het forum inhoudelijk. Wil jou wel eens in het echt zien btw, altijd groot doen.
pi_131004251
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 21:57 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Gelukkig is elke post van jou hier op het forum inhoudelijk. Wil jou wel eens in het echt zien btw, altijd groot doen.
Badr ben jij het? Genoeg inhoudelijks hoor, scroll maar naar boven als dat kan met je bokserhandschoentjes, mits je hersens niet teveel geklutst zijn, bink.

Moet je ook eens proberen, ontopic te posten.
  dinsdag 10 september 2013 @ 06:15:52 #185
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_131013086
quote:

[..]

Je werkt toch niet 18 uur per dag, 7 dagen per week? Je hebt toch ook wel eens visite? Feestjes? Logees? Ik kan me er weinig bij voorstellen. Ja, het is goedkoper, maar een fiets is doorgaans ook goedkoper dan een auto...
pi_131013707
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 21:56 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Pff, dan komen de muren op je af lijkt me.
Je kan er wel leuke dingen van maken, hoor, prijzen ver ver ver boven 10.000 euro per m2 maken wel inventief. In Nederland is het natuurlijk oneindig veel goedkoper om simpwel groter te bouwen. Dit is ook ongeveer 30 m2

pi_131014262
quote:
7s.gif Op dinsdag 10 september 2013 06:15 schreef pfaf het volgende:

[..]

Je werkt toch niet 18 uur per dag, 7 dagen per week? Je hebt toch ook wel eens visite? Feestjes? Logees? Ik kan me er weinig bij voorstellen. Ja, het is goedkoper, maar een fiets is doorgaans ook goedkoper dan een auto...
Dan kun je wel sneller sparen voor iets anders groters.

Beter 3* 80.000 lenen steeds in 10 jaar afbetalen dan eenmalig 240.000 en in 30 jaar afbetalen.

In nl staan trouwens ook genoeg van zulke appartementen te koop van deze grote.
Hier een voorbeeld:

http://www.funda.nl/koop/(...)718-genovevalaan-82/
pi_131014386
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Beter 3* 80.000 lenen steeds in 10 jaar afbetalen dan eenmalig 240.000 en in 30 jaar afbetalen.

Hier een voorbeeld:

Vind dat zelfs nog prijzig, zulke appartementen staan ook in Amsterdam voor die prijs.
pi_131014460
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:52 schreef NeeOfTochJA het volgende:

[..]

Vind dat zelfs nog prijzig, zulke appartementen staan ook in Amsterdam voor die prijs.
Ik had ook wel verwacht dat deze wat goedkoper zou zijn, vroeger toen ik nog in eindhoven woonde kende ik iemand die ook zo'n appartement daar gekocht had in 2006 of zo maar toen had hij er iets van 75K voor betaald. Maar goed het ging me niet om de prijs maar om te laten zien dat er in NL ook kleine appartementen op de markt zijn.
pi_131014541
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 08:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik had ook wel verwacht dat deze wat goedkoper zou zijn, vroeger toen ik nog in eindhoven woonde kende ik iemand die ook zo'n appartement daar gekocht had in 2006 of zo maar toen had hij er iets van 75K voor betaald. Maar goed het ging me niet om de prijs maar om te laten zien dat er in NL ook kleine appartementen op de markt zijn.
Verder wel een leuk appartement daar niet van, woon zelf ook in zoiets. Nog kleiner zelfs. Wel aparte slaapkamer.
pi_131014892
quote:

[..]

Hier een voorbeeld:

Tsja, dit staat om de hoek, bijna twee keer zo groot, maar relatief niet zo heel veel duuder
http://www.funda.nl/koop/(...)87-genovevalaan-288/

Daar kun je het toch net wat langer volhouden, ben je wat flexibel ook.
  dinsdag 10 september 2013 @ 09:51:18 #192
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131015447
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:25 schreef crashbangboom het volgende:

Mij verbaast nog altijd dat er nauwelijks zeer compacte ultasobere woningen op kleine kavels, voor de budgetwoonert zeg maar, gebouwd worden.
Daar is wel vraag naar maar zit nauwelijks marge op, vooral vanwege de grondprijzen. De enige optie is dan appartementen of studios bouwen en dáar zit menig mens nou ook niet op te wachten. Heeft toch een hoog kippenhok gehalte en met je buren moet je het maar net treffen, en daar heb je er bij een appartement meestal behoorlijk veel van.

quote:
11s.gif Op maandag 9 september 2013 19:12 schreef pfaf het volgende:

[..]

Wie koopt er nou een appartement van 30 m2? Waarom zou je dat willen? Ik kan echt niets bedenken?
Dat je het huurt ok, dat je het koopt voor een extreem lage prijs ook ok maar 60k voor zo'n kippenhok vind ik echt véél te duur. Qua ruimte is het wel genoeg voor 1 iemand alleen hoor. Kwestie van efficient indelen en niet te veel zooi kopen (scheelt uiteindelijk dus nog geld ook )

quote:

[..]

Hier een voorbeeld:

Een ton voor zo'n hok :D _O- omfg. Nogmaals: niks mis met de ruimte an sich maar die prijs :')!

En als mensen allemaal zoals in Tokio moesten leven pleegde ik zelfmoord. wat een geestelijke armoe zeg, gatverdamme. Allemaal op elkaar gestapeld als pluimvee. brr. Klein wonen oke maar dan wel in een huisje in de natuur.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131015964
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 09:51 schreef Metro2005 het volgende:
En als mensen allemaal zoals in Tokio moesten leven pleegde ik zelfmoord. wat een geestelijke armoe zeg,
In nederland zijn we nogal verwend qau woonsituaties. En het laagdunkend doen over appartementen daar zijn we (hier op fok althans) helemaal kampioen in.

zie onderstaande link

http://www.volkskrant.nl/(...)s-in-Nederland.dhtml
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:29:05 #194
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131016183
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

In nederland zijn we nogal verwend qau woonsituaties. En het laagdunkend doen over appartementen daar zijn we (hier op fok althans) helemaal kampioen in.

zie onderstaande link

http://www.volkskrant.nl/(...)s-in-Nederland.dhtml
Rijtjeshuizen ja. er zijn ook weinig andere landen te vinden waar je die uberhaupt hebt. Bovendien staat er over vrijstaande woningen (je weet wel: die dingen die onbetaalbaar zijn hier) het volgende:

Mensen die in vrijstaande woningen in Nederland wonen, zijn overigens bijna net zo zeldzaam als de flatbewoners: 16,4 procent van de Nederlandse bevolking heeft geen directe buren. Ook dat is zeldzaam binnen Europa; alleen in Spanje en Malta ligt dat aantal lager. Wie vrijstaand wil wonen, moet naar landen als Kroatië en Slovenië, waar respectievelijk 72,9 en 67,3 procent van de bevolking woont in een vrijstaande woning.

We zijn hier helemaal niet verwend, door te kijken naar een paar mensen die in idioot grote steden wonen als tokyo en NY kun je niet concluderen dat we hier verwend zijn, zeker niet als je ziet hoe ze daar buiten de stad wonen, dat is namelijk over het algemeen behoorlijk riant. in Amsterdam betaal je ook de hoofdprijs voor een kartonnen doos 5 hoog achter.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_131016207
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]
We zijn hier helemaal niet verwend, door te kijken naar een paar mensen die in idioot grote steden wonen als tokyo en NY kun je niet concluderen dat we hier verwend zijn, zeker niet als je ziet hoe ze daar buiten de stad wonen, dat is namelijk over het algemeen behoorlijk riant. in Rotterdam en Amsterdam betaal je ook de hoofdprijs voor een kartonnen doos 5 hoog achter.

Het lage percentage appartementen zou je wel als redelijk 'verwend' kunnen zien voor een land met zo'n hoge bevolkingsdichtheid als Nederland.
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:31:38 #196
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131016235
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het lage percentage appartementen zou je wel als redelijk 'verwend' kunnen zien voor een land met zo'n hoge bevolkingsdichtheid als Nederland.
Of slim aangepakt. Als ik trouwens door de randstad rij heb ik nou niet de indruk dat we hier weinig appartementen hebben maar dat terzijde :{ Als je meer naar het oosten gaat zijn ze inderdaad vrij zeldzaam maar waarom zou je die daar bouwen? ruimte genoeg voor eensgezinswoningen.
pi_131016337
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:31 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Of slim aangepakt. Als ik trouwens door de randstad rij heb ik nou niet de indruk dat we hier weinig appartementen hebben maar dat terzijde :{ Als je meer naar het oosten gaat zijn ze inderdaad vrij zeldzaam maar waarom zou je die daar bouwen? ruimte genoeg voor eensgezinswoningen.

Blijkbaar is dat relatief lage percentage ook vergeleken met minder dicht bewoonde landen vrij bijzonder.
  dinsdag 10 september 2013 @ 10:41:57 #198
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131016436
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Blijkbaar is dat relatief lage percentage ook vergeleken met minder dicht bewoonde landen vrij bijzonder.
Dat kun je niet concluderen uit dat artikel, er staat dat er minder mensen in RIJTJESHUIZEN wonen. Niet dat ze dan maar allemaal opgepakt in een flat zitten. Het kan ook zijn dat ze meer in vrijstaande woningen wonen, 2 onder 1 kap woningen etc. Dat stuk haal ik net aan. En ja er wonen ook minder mensen in flats in dit land maar als daartegenover staat dat we bv meer in rijtjeshuizen wonen maar véél minder in vrijstaande woningen dan zijn we nog steeds niet verwend.
Als je wel eens in het buitenland komt dan zie je dat ze daar ook gewoon amper rijtjeshuizen kennen, het is óf flat óf vrijstaand.

Dus als daar bv 30% in een flat woont en 70% vrijstaand en hier 20% flat en 60% rijtjeshuis en 20% vrijstaand dan doen we het hier alsnog slechter.

Dat is gewoon spelen met statistieken en heeft niks met verwend te maken imho.
pi_131016680
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:41 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Dat kun je niet concluderen uit dat artikel, er staat dat er minder mensen in RIJTJESHUIZEN wonen. Niet dat ze dan maar allemaal opgepakt in een flat zitten.
Dat staat er wel

quote:
Vrijstaande woningen en flatwoningen komen daarentegen juist een stuk minder voor in Nederland. Nog geen 20 procent van de Nederlanders woont in een flat en dat is vrij laag binnen de EU.
Er zijn landen, zoals Ierland en Noorwegen, waar dat percentage nog lager is, maar in de meeste landen wonen relatief veel meer mensen in een appartement in een flat. De hoogste percentages zijn te vinden in het voormalige Oostblok, met Letland als koploper (65,4 procent).

Het percentage mensen in appartementjes is in Nederland dus relatief laag.
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:03:48 #200
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_131016989
quote:
2s.gif Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat staat er wel

[..]

Het percentage mensen in appartementjes is in Nederland dus relatief laag.
Maar als er in het buitenland véél meer mensen in een vrijstaande woning wonen dan zij we hier niet verwend, dat is wat ik probeer te zeggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')