abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130967668
ik wou dat Paulta en Henk hier posten, die zijn helemaal geweldig
pi_130967752
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:06 schreef arjan1212 het volgende:
dat zal MM/HD9 leuk vinden te horen ;)
so long and thanks for all the fish
pi_130968257
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:06 schreef arjan1212 het volgende:
Alles in deze topicreeks wijst erop dat je het zult moeten doen met Henk & Ingrid, en Johnnie & Anita. :+
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_130969282
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Alles in deze topicreeks wijst erop dat je het zult moeten doen met Henk & Ingrid, en Johnnie & Anita. :+
op de Sita, vroem vroem

wel erg toepasselijk voor het subject

quote:
13s.gif Op zondag 8 september 2013 22:17 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

Tsja. Dat vind jij. Maar wat jij vindt, is ook maar een mening.

Een beetje jammer dat je je persoonlijke voorkeuren hier een rol laat spelen. Is overigens niet de eerste keer, je moderatie is vrijwel continu bar slecht, bijna tot op het infantiele af.

Afijn, viel Spaß nog verder met je bevooroordeelde ruksubforum. Ik weiger om me vrijwillig om te laten turnen tot klapvee voor het grootkapitaal, dus dan post ik hier verder maar helemaal niet meer.
tot de volgende clone, Xeno, CC, cs.

En nu mag er onderhand wel iemand inhoudelijk reageren op mijn inhoudelijke post hoor. Het mag, echt, je mag het er zelfs beargumenteerd niet mee eens zijn. The Horror.
pi_130971331
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:27 schreef crashbangboom het volgende:
En nu mag er onderhand wel iemand inhoudelijk reageren op mijn inhoudelijke post hoor. Het mag, echt, je mag het er zelfs beargumenteerd niet mee eens zijn. The Horror.
Vooruit dan maar.

Men bouwt naar eigen zeggen 'sociale' huurwoningen, maar nergens in dat artikel staat ook maar 1 specificatie als zijnde soort woning, m2 woonoppervlak, grondoppervlak, energielabel enz. enz.

Zelfs de huurprijs staat er niet. (500,- of 680,-?)

Met een kostprijs van 153K per woning, wordt het dan wel een beetje lastig om na te rekenen of het inderdaad in de gestelde 40 jaar terugverdiend kan worden.

Beetje vaag bericht m.i.
pi_130972062
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vooruit dan maar.

Men bouwt naar eigen zeggen 'sociale' huurwoningen, maar nergens in dat artikel staat ook maar 1 specificatie als zijnde soort woning, m2 woonoppervlak, grondoppervlak, energielabel enz. enz.

Zelfs de huurprijs staat er niet. (500,- of 680,-?)

Met een kostprijs van 153K per woning, wordt het dan wel een beetje lastig om na te rekenen of het inderdaad in de gestelde 40 jaar terugverdiend kan worden.

Beetje vaag bericht m.i.
Het is wel nogal ver van de beloofde 67K of zelfs 20K, waarvoor deze woningen met drie vingers in de Drentsche neus gebouwd zouden moeten kunnen worden, tenzij je inderdaad veronderstelt dat deze op een paar hectare grond per stuk gebouwd gaan worden.

Dus wat zou er aan de hand van de kostprijs waar zijn van die absurde claims? Hmmmm....

En verder moeten zich gemeentes daar absoluut niet mee moeten, net zo min als ze woningen zouden moeten opkopen - wat wel goedkooper is dan ze bouwen, dat wel. Alhoewel het eerste de meerderheid van de ramptoeristen gelukzalig stemt, en de het andere een beperkte groep vermaledijde tegenstanders die vermorzeld moeten worden deugd doet. Er tussenin? De realist die timide wuift? :W
pi_130972410
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:19 schreef crashbangboom het volgende:
Het is wel nogal ver van de beloofde 67K of zelfs 20K, w
Sterker nog, het is niet eens duidelijk of het eengezinswoningen betreft a 153K, of een flat zonder lift van 4 hoog bij 9 woningen breed. :X
pi_130974966
er zijn toch zat bronnen dat het bouwen van een huis 120.000 euro kost ?

heb in dit topic een paar websites van bouwbedrijven gepost

dat een huis meer kost komt door de gemeenten; die hun begroting sluitend moeten krijgen met de verkoop van grond; stel nou dat dat niet zo was maar dat juist gesubsidieerd werd .. dan zou een nieuwbouwhuis dus 150.000 kosten.
pi_130975050
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:52 schreef arjan1212 het volgende:

dat een huis meer kost komt door de gemeenten; die hun begroting sluitend moeten krijgen met de verkoop van grond; stel nou dat dat niet zo was maar dat juist gesubsidieerd werd .. dan zou een nieuwbouwhuis dus 150.000 kosten.
Ja hoi, die grond kost dus thans zelden meer dan 30.000, of heb jij ook het waanidee dat een gemiddelde startershuurwoning een paar duizend m2 kavel moet hebben=
pi_130975077
er worden hier nog steeds rijtjeshuizen opgeleverd die 220.000 euro moeten kosten.
pi_130975337
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 00:52 schreef arjan1212 het volgende:

Nou koop er eens 1 dan.

Zul je zien dat je er met 120K niet komt. (zelfs op erfpachtgrond niet)

quote:
Stel je eens voor dat er geen accijns op brandstof zou zitten, dan tanken we allemaal voor 70cent/L
  maandag 9 september 2013 @ 01:16:47 #137
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130975351
quote:
10s.gif Op maandag 9 september 2013 00:57 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Ja hoi, die grond kost dus thans zelden meer dan 30.000, of heb jij ook het waanidee dat een gemiddelde startershuurwoning een paar duizend m2 kavel moet hebben=
Nee, maar 135 m2 is niet echt overdreven voor een tussenwoning, en op de meeste plekken kost bouwgrond nog steeds meer dan ¤ 225 per m2, juist als het om zo'n klein aantal vierkante meters gaat.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_130977037
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 01:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, maar 135 m2 is niet echt overdreven voor een tussenwoning, en op de meeste plekken kost bouwgrond nog steeds meer dan ¤ 225 per m2, juist als het om zo'n klein aantal vierkante meters gaat.
Als je als bouwer een concreet plan hebt betaal je minder dan dat hoor :).
  maandag 9 september 2013 @ 08:06:35 #139
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130977073
quote:

[..]

Toevallig was mijn werkgever bezig met een nieuw huis in de omgeving leiden, de grondprijs daar was 1000 euro per vierkante meter. Een collega van mij in Maassluis was ongeveer 2 ton kwijt voor de grond (150m2 ongeveer) en ongeveer 175k voor het huis wat erop gebouwd werd. En een andere collega was ook ongeveer de helft van zijn huisprijs kwijt aan grond (350k totaal) voor een gemiddeld rijtjeshuis in Barendrecht.

Grond is echt peperduur in dit land en tegenwoordig zeker de helft van wat een huis kost.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_130977171
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:06 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Toevallig was mijn werkgever bezig met een nieuw huis in de omgeving leiden, de grondprijs daar was 1000 euro per vierkante meter. Een collega van mij in Maassluis was ongeveer 2 ton kwijt voor de grond (150m2 ongeveer) en ongeveer 175k voor het huis wat erop gebouwd werd. En een andere collega was ook ongeveer de helft van zijn huisprijs kwijt aan grond (350k totaal) voor een gemiddeld rijtjeshuis in Barendrecht.

Grond is echt peperduur in dit land en tegenwoordig zeker de helft van wat een huis kost.
238 euro/m2 incl omzetbelasting @ Assen waar het artikel over ging http://www.assen.nl/Wonen(...)uitgifte_Kloosterbos

Of koop een kavel in Amsterdam voor 60k: http://www.droomzone.nl/nieuwe-woninge-drostenburg

Die spookverhalen kennen we natuurlijk allemaal. Blijkt het opeens geen huis tuin en keuken plek te zijn, maar de top van de top. Zoals altijd zijn ook hier goedkope en dure keuzes te maken.
  maandag 9 september 2013 @ 08:19:16 #141
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130977184
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 22:41 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Kees de Kort: "de verhalen van makelaars moet je met 25 kg zout nemen"

O daarom willen de duitse banken de nederlandse markt gaan bedienen, hebben de belgische banken zoals Argenta hier hypotheekproducten lopen.
:{
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  maandag 9 september 2013 @ 08:29:50 #142
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130977289
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:17 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

238 euro/m2 incl omzetbelasting @ Assen waar het artikel over ging http://www.assen.nl/Wonen(...)uitgifte_Kloosterbos

Of koop een kavel in Amsterdam voor 60k: http://www.droomzone.nl/nieuwe-woninge-drostenburg

Die spookverhalen kennen we natuurlijk allemaal. Blijkt het opeens geen huis tuin en keuken plek te zijn, maar de top van de top. Zoals altijd zijn ook hier goedkope en dure keuzes te maken.
460 euro per m2 kost die grond, dat is inderdaad niet duur.

Maassluis en Barendrecht vind ik overigens nou niet echt top van de top qua lokatie maar ok :')
Leiden is wel duur.

Edit: Leuk addertje waar je waarschijnlijk overheen gelezen hebt:

Erfpacht
Amsterdam is een erfpachtgemeente. Dat wil zeggen dat de gemeente eigenaar blijft van de grond. De vrije kavels van de Droomzoneprojecten worden in erfpacht uitgegeven.

:')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kortom: je betaald 74k en dan heb je alleen het recht op het kavel gekocht. Dan is het nog niet jouw eigendom. _O-
pi_130977617
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Maassluis en Barendrecht vind ik overigens nou niet echt top van de top qua lokatie maar ok :')
Leiden is wel duur.

Erfpacht
Amsterdam is een erfpachtgemeente. Dat wil zeggen dat de gemeente eigenaar blijft van de grond. De vrije kavels van de Droomzoneprojecten worden in erfpacht uitgegeven.

:')!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! kortom: je betaald 74k en dan heb je alleen het recht op het kavel gekocht. Dan is het nog niet jouw eigendom. _O-
Dan moet je niet in A'dam gaan wonen, is allemaal erfpacht :)
Niemand dwingt je daar te gaan wonen hoor.

Dan bouw je wat in Almere 365euro/m2

10 kilometer verderop, dat lukt vast ook met die zogenaamde 1000 euro/m2 locaties :)
pi_130977671
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:29 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Leiden is wel duur.

Erfpacht

mag je 50 jaar later nog een keer 74 ruggen betalen of meer
pi_130977706
over Maassluis en Barendrecht was iemand een tijdje geleden die linkjes van Funda liet zien waaruit bleek dat in die plaatsen de huizen duurder zijn dan in Rotterdam, zelfs duurder dan in Hilligersberg
pi_130977752
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:00 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

mag je 50 jaar later nog een keer 74 ruggen betalen of meer
over 50 jaar zijn de kopers allang ten grave gedragen ;) (en ja: _die_ grond is pas duur :D )
  maandag 9 september 2013 @ 09:22:36 #147
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_130978028
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:01 schreef arjan1212 het volgende:
over Maassluis en Barendrecht was iemand een tijdje geleden die linkjes van Funda liet zien waaruit bleek dat in die plaatsen de huizen duurder zijn dan in Rotterdam, zelfs duurder dan in Hilligersberg
Dat is nogal logisch, in Rotterdam zelf wil je op de meeste plaatsen gewoon niet wonen. Kleine pauperwoningen, slechte buurten etc. Dan kan je wel voor < 60k een huis kopen maar vervolgens is je woongenot wel echt 0
  maandag 9 september 2013 @ 09:53:18 #148
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130978539
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 08:01 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als je als bouwer een concreet plan hebt betaal je minder dan dat hoor :).
Uiteraard, maar dat geldt voor de bouwer die een halve wijk uit de grond stampt, als ik een huis wil bouwen dan ben ik minimaal ¤ 400,= m² kwijt, en dat is dan ook nog een flinke lap voor een vrijstaand huis.

Ik mag geen 3 woningen op die 460 m² bouwen die voor ¤ 250.000 te koop staat, maar slechts 1, waardoor het gros van die m² gewoon tuin is.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130978616
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 09:53 schreef Leandra het volgende:

[..]

Uiteraard, maar dat geldt voor de bouwer die een halve wijk uit de grond stampt, als ik een huis wil bouwen dan ben ik minimaal ¤ 400,= m² kwijt, en dat is dan ook nog een flinke lap voor een vrijstaand huis.

Ik mag geen 3 woningen op die 460 m² bouwen die voor ¤ 250.000 te koop staat, maar slechts 1, waardoor het gros van die m² gewoon tuin is.
Bij pakweg 10 woningen kan je al een leuke korting bedingen tegenwoordig. En in het grootste deel van het land zit je ruim onder die 400 per m2 hoor.
  maandag 9 september 2013 @ 09:57:11 #150
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130978625
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 08:56 schreef crashbangboom het volgende:
Dan bouw je wat in Almere 365euro/m2
Oh?
Dus dan is dit gewoon BS? :
quote:

[..]

Of ga jij een huis bouwen op 82m² ?
Lijkt me sterk dat Almere daar toestemming voor geeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')