Ik geef sylvie niet aan die gavurlar, hij is een aanwinst voor ons volk (nohomo).quote:Op donderdag 5 september 2013 18:41 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Nederlandse chick dan. Syl is qua cultuur sowieso meer NL.
idd, mijn neef is recent getrouwd met een nederlandse dame en de eerste vraag die aan ons gesteld werd door zon beetje iedereen in turkije was; "is ze moslim geworden?"quote:Op donderdag 5 september 2013 18:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat je moslima bent vergemakkelijkt alles natuurlijk aanzienlijk, maar toch zou de gemiddelde familie in eerste instantie aanraden een Turks meisje te trouwen.
Maar die overgrootmoeder is wel van een ver verleden. De meeste ouders willen hun kinderen natuurlijk wel in de buurt hebben zodat ze makkelijk bezocht kunnen worden of hun nageslacht zelf kunnen bezoeken wanneer ze dat willen (en deels ook toezicht kunnen blijven houden).quote:Op donderdag 5 september 2013 18:45 schreef WammesWaggel het volgende:
Over daten en Turken he, sommige oudere Turken in Nederland doen al moeilijk als hun kind wil trouwen met een Nederlandse Turk met ouders uit een ander deel van Turkije, maar vertellen je wel allemaal vol trots dat zijzelf een overgrootmoeder uit Kazachstan of opa uit Bosnie hebben
Begrijpt iemand hier dat?
het heeft idd ook met praktische redenen te maken zoals je aangeeft, in ons dorp (ilce) ben je al yabanci (vreemdeling) als je uit een naburige dorp komtquote:Op donderdag 5 september 2013 18:51 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Maar die overgrootmoeder is wel van een ver verleden. De meeste ouders willen hun kinderen natuurlijk wel in de buurt hebben zodat ze makkelijk bezocht kunnen worden of hun nageslacht zelf kunnen bezoeken wanneer ze dat willen (en deels ook toezicht kunnen blijven houden).
En?quote:Op donderdag 5 september 2013 18:50 schreef Slayage het volgende:
[..]
idd, mijn neef is recent getrouwd met een nederlandse dame en de eerste vraag die aan ons gesteld werd door zon beetje iedereen in turkije was; "is ze moslim geworden?"
de vraag zou eigenlijk moeten zijn is mijn neef moslim?quote:
Ja maar dat het zo gefixeerd is op afkomst?quote:Op donderdag 5 september 2013 18:45 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Dat je moslima bent vergemakkelijkt alles natuurlijk aanzienlijk, maar toch zou de gemiddelde familie in eerste instantie aanraden een Turks meisje te trouwen.
Is niet alleen bij Turken zo.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:02 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ja maar dat het zo gefixeerd is op afkomst?
quote:Op donderdag 5 september 2013 19:06 schreef Levolution het volgende:
Ik heb aangetrouwde Europeaanse vrouwen in de familie zonder problemen.
Ik heb aangetrouwde niet-Turkse mannen en vrouwen in de familie zonder problemen.
Tsjah waarom komt dat denk je? Nederland is klein en Turkije is groot. Stel je voor iemand uit Izmir trouwt met een persoon uit Diyarbakir. Dan is het alleen maar problemen als de families elkaar willen bezoeken... Dit speelt ook mee.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, maar Nederlanders zijn daar relatief makkelijk mee zo lijkt het.
Ja, wat dan? Moslim x moslim gaat uiteraard makkelijker dan moslim x niet-moslim over het algemeen.quote:
Nederlanders trouwen ook met elkaar en niet met de familie... Zo stelt de nazaat van iemand uit Izmir en iemand uit NLquote:Op donderdag 5 september 2013 19:11 schreef xminator het volgende:
[..]
Tsjah waarom komt dat denk je? Nederland is klein en Turkije is groot. Stel je voor iemand uit Izmir trouwt met een persoon uit Diyarbakir. Dan is het alleen maar problemen als de families elkaar willen bezoeken... Dit speelt ook mee.
Ik ken geen één Turks meisje met niet-Turkse jongen inderdaad.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:14 schreef TheMagnificent het volgende:
Sowieso gaat 'Turkse jongen & buitenlands meisje' in de praktijk natuurlijk makkelijker dan 'Turks meisje & buitenlandse jongen'; vooral in de conservatievere families. Maar dat is eenvoudig te verklaren natuurlijk.
?quote:Op donderdag 5 september 2013 19:13 schreef o.us2.0 het volgende:
[..]
Ja, wat dan? Moslim x moslim gaat uiteraard makkelijker dan moslim x niet-moslim over het algemeen.
In mijn gebouw, leuke kids hebben zij.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:15 schreef Johnfuckinmayer het volgende:
[..]
Ik ken geen één Turks meisje met niet-Turkse jongen inderdaad.
Wel jammer
Ik heb aangetrouwde Turkse mannen in de familie met problemen.
Vind dat zo leukquote:Op donderdag 5 september 2013 19:20 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
In mijn gebouw, leuke kids hebben zij.
Hippe mensen zijn het, denk dat de familie van die vrouw seculier of aleviet zijn.
Ja, maar NL'ers zijn sws overal makkelijk in.quote:Op donderdag 5 september 2013 19:09 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Nee, maar Nederlanders zijn daar relatief makkelijk mee zo lijkt het.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |