SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, klopt. De technici zijn eigenlijk de werkpaarden maar de marketing & sales harken al het geld naar binnenquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De technici zoals ik verdienen minder dan de marketing & sales-mensen. Maar goed, dat is universeel. Haha
Die gladde jongens (en meisjes) kunnen niks verkopen zonder de technici. Dat vergeet men weleens.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Haha, klopt. De technici zijn eigenlijk de werkpaarden maar de marketing & sales harken al het geld naar binnen.
Dan zouden de technici dat duidelijk moeten makenquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Die gladde jongens (en meisjes) kunnen niks verkopen zonder de technici. Dat vergeet men weleens.
Technici kunnen over het algemeen niet goed (commercieel) communiceren, dat is het hele probleem.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:40 schreef xminator het volgende:
[..]
Dan zouden de technici dat duidelijk moeten maken
Dit boek heb ik trouwens gisteren geleend aan een collega die SQL wil leren. Hij krijgt van mij een spoedcursus SQL.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:37 schreef sylvesterrr het volgende:
zarGon, in het eerste jaar heb ik het boek Relationele databases en SQL moeten aanschaffen. Dat boek heb ik nog geen minuut doorgelezen, want ik kwam al snel tot de conclusie dat er niks nieuws voor mij in stond.![]()
Het SQL-tentamen waarvoor we 90 minuten de tijd hadden had ik in 30 minuten al af: 9,2
Naar mijn mening worden mensen die niet goed kunnen communiceren (commercieel gezien) op den duur overbodig.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Technici kunnen over het algemeen niet goed (commercieel) communiceren, dat is het hele probleem.
Daarom studeer ik ook Business IT & Management.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:45 schreef xminator het volgende:
[..]
Naar mijn mening worden mensen die niet goed kunnen communiceren (commercieel gezien) op den duur overbodig.
Probleem is dat simpele mensen niet technisch kunnen denken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Technici kunnen over het algemeen niet goed (commercieel) communiceren, dat is het hele probleem.
Heel slimme keuze! Zo kan je tenminste nog echt hogerop komen. Met een technici/werkpaard/background functie bereik je veel sneller de glass ceiling imo.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Daarom studeer ik ook Business IT & Management.Ik wil een bedrijfskundige informaticus worden.
Ook dat!quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Probleem is dat simpele mensen niet technisch kunnen denken..
Dat klopt helemaal. Als ik eeuwig had willen programmeren, dan had ik mijn VOF'je een jaar of 8 geleden niet opgedoekt. Ik verdiende toen meer dan nu.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:03 schreef xminator het volgende:
[..]
Heel slimme keuze! Zo kan je tenminste nog echt hogerop komen. Met een technici/werkpaard/background functie bereik je veel sneller de glass ceiling imo.
Hyperion Portalquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:06 schreef zarGon het volgende:
Welke rapportage-/analysetool gebruiken jullie eindgebruikers?
lol, netjes hoor.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hyperion Portal
Excel(met mijn VBA-skills
)
Zelfgemaakte PHP-frontends![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De hele toko draait op Oracle ja... Gebruikers kunnen geen rapporten opstellen, zij moeten het doen met de gegevens die in het rapport staan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
lol, netjes hoor..
Oracle-gericht heur. Is die Hyperion self-service? (Kunnen gebruikers hun eigen (afwijkende) rapporten opstellen?)
Dat is lekker makkelijk dan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:14 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De hele toko draait op Oracle ja... Gebruikers kunnen geen rapporten opstellen, zij moeten het doen met de gegevens die in het rapport staan.
We zijn overigens bezig met de migratie naar OBIEE, daarmee wordt het voor de eindgebruikers wel wat makkelijker om gegevens bijelkaar te harken. Maar goed, eerst moet er een datawarehouse komen (nu zijn het gewoon kopieën van tabellen uit verschillende systemen).quote:
quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:20 schreef expans het volgende:
Ik denk dat ik nu weet hoe vrouwen zich voelen als mannelijk gezelschap losgaat over auto's/voetbal
Ik vind het echt chill om naar vrouwen te luisteren. Er gaat echt een wereld open en het is ook nog eens boeiender dan mannenpraat.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:20 schreef expans het volgende:
Ik denk dat ik nu weet hoe vrouwen zich voelen als mannelijk gezelschap losgaat over auto's/voetbal
Ik dacht dat de DWH er al was.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
We zijn overigens bezig met de migratie naar OBIEE, daarmee wordt het voor de eindgebruikers wel wat makkelijker om gegevens bijelkaar te harken. Maar goed, eerst moet er een datawarehouse komen (nu zijn het gewoon kopieën van tabellen uit verschillende systemen).
quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind het echt chill om naar vrouwen te luisteren. Er gaat echt een wereld open en het is ook nog eens boeiender dan mannenpraat.
Voor mijn deel van de organisatie ben ik verantwoordelijk voor een DWH ja, maar dat is niet officieel belegd. Het is gewoon een hobbyproject van me.quote:
Ik moet nog koken!quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:28 schreef zarGon het volgende:
Maar goed, terug naar de menselijke wereld.
Wat hebben jullie gegeten? Ik rijst met kip..
Not sure if serious...quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef zarGon het volgende:
[..]
Ik vind het echt chill om naar vrouwen te luisteren. Er gaat echt een wereld open en het is ook nog eens boeiender dan mannenpraat.
Vrouwen die zulke taal bezigen in een omgeving waar ze net aan deelnemen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:42 schreef turksekaas het volgende:
ohaaaaaa ben acimmmm! gaat er nog iemand voor mij koken?
Serieus, ja.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:37 schreef xminator het volgende:
[..]
Not sure if serious...
Ga zo eerst een soepje maken, vervolgens kipfilet grillen en daarnaast krieltjes en salade
Kom maar naar Utrecht...quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:42 schreef turksekaas het volgende:
ohaaaaaa ben acimmmm! gaat er nog iemand voor mij koken?
tsk, lieve mensen hier! ik maak maar een grapje heb heerlijk gegeten..quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:43 schreef zarGon het volgende:
[..]
Vrouwen die zulke taal bezigen in een omgeving waar ze net aan deelnemen..
Weet ik nog niet. Wat lust je? Zolang het geen pasta is (dat had ik zondag en gisteren al op...) vind ik het prima.quote:
Zargon pls.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Serieus, ja.
Het is echt vermaak hoor. Niet in mengen, gewoon op een afstand meeluisteren.
Oo op die fiets ben ik het geheel met je ensquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:44 schreef zarGon het volgende:
[..]
Serieus, ja.
Het is echt vermaak hoor. Niet in mengen, gewoon op een afstand meeluisteren.
verzin maar iets, en 2 dagen pasta is niet lekkerquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:47 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Weet ik nog niet. Wat lust je? Zolang het geen pasta is (dat had ik zondag en gisteren al op...) vind ik het prima.
Bulgur pilavi met kip en salade erbij?quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:50 schreef turksekaas het volgende:
[..]
verzin maar iets, en 2 dagen pasta is niet lekker
als je lekker kan koken wil ik het wel proevenquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:53 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Bulgur pilavi met kip en salade erbij?
Afgelopen zondag heb ik pasta gegeten bij Vapiano. Dat vond ik zó lekker dat ik het gisteren wilde namaken, wat mij redelijk is gelukt.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:55 schreef turksekaas het volgende:
[..]
als je lekker kan koken wil ik het wel proevenmaar ik zit nog vol vanhet eten van annemin
oke dan ben de merak ediyorumquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:58 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik lekker kan koken. Ik heb nog geen klachten ontvangen.
Bij m'n zussen thuis mag ik ook weleens koken. Ze vinden het leuk en lekker.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:00 schreef turksekaas het volgende:
[..]
oke dan ben de merak ediyorum! utrecht is wel een beetje ver
nou zo ver weg ook weer niet maar met de fiets welquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:09 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Bij m'n zussen thuis mag ik ook weleens koken. Ze vinden het leuk en lekker.Of zij kunnen niet koken, of ik kan toch niet slecht koken.
Waar woon je dan?
Zwolle? Zwolle kom ik tegen wanneer ik naar Leeuwarden moet.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:17 schreef turksekaas het volgende:
[..]
nou zo ver weg ook weer niet maar met de fiets welin zwolle haha. en het is ook wel leuk
was niet mijn idee om in zwolle te wonenquote:Op dinsdag 3 september 2013 20:20 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Zwolle? Zwolle kom ik tegen wanneer ik naar Leeuwarden moet.
Gel beraber gidelim. Jij en ik in een hutje.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:08 schreef zarGon het volgende:
Ik wil eigenlijk zelfvoorzienend in de bergen wonen zonder deze shitstress en dagelijkse beslommeringen.
#shoutouttolevo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |