SPOILER: Memleketler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha, klopt. De technici zijn eigenlijk de werkpaarden maar de marketing & sales harken al het geld naar binnenquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:10 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De technici zoals ik verdienen minder dan de marketing & sales-mensen. Maar goed, dat is universeel. Haha
Die gladde jongens (en meisjes) kunnen niks verkopen zonder de technici. Dat vergeet men weleens.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:36 schreef xminator het volgende:
[..]
Haha, klopt. De technici zijn eigenlijk de werkpaarden maar de marketing & sales harken al het geld naar binnen.
Dan zouden de technici dat duidelijk moeten makenquote:Op dinsdag 3 september 2013 18:38 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Die gladde jongens (en meisjes) kunnen niks verkopen zonder de technici. Dat vergeet men weleens.
Technici kunnen over het algemeen niet goed (commercieel) communiceren, dat is het hele probleem.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:40 schreef xminator het volgende:
[..]
Dan zouden de technici dat duidelijk moeten maken
Dit boek heb ik trouwens gisteren geleend aan een collega die SQL wil leren. Hij krijgt van mij een spoedcursus SQL.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:37 schreef sylvesterrr het volgende:
zarGon, in het eerste jaar heb ik het boek Relationele databases en SQL moeten aanschaffen. Dat boek heb ik nog geen minuut doorgelezen, want ik kwam al snel tot de conclusie dat er niks nieuws voor mij in stond.![]()
Het SQL-tentamen waarvoor we 90 minuten de tijd hadden had ik in 30 minuten al af: 9,2
Naar mijn mening worden mensen die niet goed kunnen communiceren (commercieel gezien) op den duur overbodig.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Technici kunnen over het algemeen niet goed (commercieel) communiceren, dat is het hele probleem.
Daarom studeer ik ook Business IT & Management.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:45 schreef xminator het volgende:
[..]
Naar mijn mening worden mensen die niet goed kunnen communiceren (commercieel gezien) op den duur overbodig.
Probleem is dat simpele mensen niet technisch kunnen denken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 18:42 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Technici kunnen over het algemeen niet goed (commercieel) communiceren, dat is het hele probleem.
Heel slimme keuze! Zo kan je tenminste nog echt hogerop komen. Met een technici/werkpaard/background functie bereik je veel sneller de glass ceiling imo.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:00 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Daarom studeer ik ook Business IT & Management.Ik wil een bedrijfskundige informaticus worden.
Ook dat!quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:01 schreef zarGon het volgende:
[..]
Probleem is dat simpele mensen niet technisch kunnen denken..
Dat klopt helemaal. Als ik eeuwig had willen programmeren, dan had ik mijn VOF'je een jaar of 8 geleden niet opgedoekt. Ik verdiende toen meer dan nu.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:03 schreef xminator het volgende:
[..]
Heel slimme keuze! Zo kan je tenminste nog echt hogerop komen. Met een technici/werkpaard/background functie bereik je veel sneller de glass ceiling imo.
Hyperion Portalquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:06 schreef zarGon het volgende:
Welke rapportage-/analysetool gebruiken jullie eindgebruikers?
lol, netjes hoor.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:08 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Hyperion Portal
Excel(met mijn VBA-skills
)
Zelfgemaakte PHP-frontends![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De hele toko draait op Oracle ja... Gebruikers kunnen geen rapporten opstellen, zij moeten het doen met de gegevens die in het rapport staan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:12 schreef zarGon het volgende:
[..]
lol, netjes hoor..
Oracle-gericht heur. Is die Hyperion self-service? (Kunnen gebruikers hun eigen (afwijkende) rapporten opstellen?)
Dat is lekker makkelijk dan.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:14 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
De hele toko draait op Oracle ja... Gebruikers kunnen geen rapporten opstellen, zij moeten het doen met de gegevens die in het rapport staan.
We zijn overigens bezig met de migratie naar OBIEE, daarmee wordt het voor de eindgebruikers wel wat makkelijker om gegevens bijelkaar te harken. Maar goed, eerst moet er een datawarehouse komen (nu zijn het gewoon kopieën van tabellen uit verschillende systemen).quote:
quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:20 schreef expans het volgende:
Ik denk dat ik nu weet hoe vrouwen zich voelen als mannelijk gezelschap losgaat over auto's/voetbal
Ik vind het echt chill om naar vrouwen te luisteren. Er gaat echt een wereld open en het is ook nog eens boeiender dan mannenpraat.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:20 schreef expans het volgende:
Ik denk dat ik nu weet hoe vrouwen zich voelen als mannelijk gezelschap losgaat over auto's/voetbal
Ik dacht dat de DWH er al was.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:21 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
We zijn overigens bezig met de migratie naar OBIEE, daarmee wordt het voor de eindgebruikers wel wat makkelijker om gegevens bijelkaar te harken. Maar goed, eerst moet er een datawarehouse komen (nu zijn het gewoon kopieën van tabellen uit verschillende systemen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |