FOK!forum / Planes, Trains & Automobiles / Waar is iedereen?
Annedinsdag 3 september 2013 @ 17:23
Turq laat zijn neus zo af en toe zien, maar steelt de show niet meer.
Googolplexian heeft even wat te verduren (aai over z'n hoofd) en laat zich daarom steeds minder zien.
Klonk heeft PTA uit zijn AT verbannen.
Hebben we eindelijk wat meer vliegtuigtopics, is MutZ nergens te bekennen.
Tjabbo weet de weg naar FOK! niet meer te vinden, maar is 'elders' op het internet.
ook_gek en PeuRac vinden relaties en psychologie ineens belangrijker.
ThaFreak is na zijn modschap alleen nog even beschikbaar geweest per PM, maar lijkt nu ook permanent uitgelogd te zijn.
Het vrachtwagenchauffeurstopic is het ook niet meer echt, sinds druppelkut d'r outcome.

Gelukkig hebben we Gizart en Alex nog *O* !

Wie missen jullie nog meer :{ ?
Annedinsdag 3 september 2013 @ 17:25
Oh ja, de 190D Fanboy Gangsters! Jammer dat het t-shirt nooit wat is geworden.

PTA / [190D FBG] T-shirt animocheck
InFrA-WiZdinsdag 3 september 2013 @ 17:29
Ik heb een aanrijding gehad gisteren :(

Verder lurk ik veel.
Alexxxxxdinsdag 3 september 2013 @ 17:51
Ik ben er heul niet! Ik ontken alles! :o
Alexxxxxdinsdag 3 september 2013 @ 17:52
Stiekem ben ik necrofiel en por ik met een stok in het PTA lijk. ;( RIP voor de nabestaanden!
de__vakantiemandinsdag 3 september 2013 @ 17:54
Waar is socios?
Hyperdudedinsdag 3 september 2013 @ 17:58
Crisis en dementie denk ik zo. :')
Alexxxxxdinsdag 3 september 2013 @ 18:01
Xzeem, die zit nu in China, geen idee wat hij daar doet. Dildos maken voor Hugster of zo?
Barcaconiadinsdag 3 september 2013 @ 18:06
Ik kom af en toe ff kijken, maar nieuwe baan dus veel drukker.

Farao zie ik nooit meer voorbij komen.
Annedinsdag 3 september 2013 @ 18:12
quote:
3s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:01 schreef Alexxxxx het volgende:
Xzeem, die zit nu in China, geen idee wat hij daar doet. Dildos maken voor Hugster of zo?
Hij heb sowieso een vriendin!
JDudedinsdag 3 september 2013 @ 18:15
quote:
6s.gif Op dinsdag 3 september 2013 18:06 schreef Barcaconia het volgende:

Farao zie ik nooit meer voorbij komen.
Dat was die ambulancebaas toch? Interessante posts vaak :Y.
T42dinsdag 3 september 2013 @ 20:20
mis mijn naam in de op... :'( -O- :N :X }:| :|W :?

maar dat komt door de regeltjes die er aan komen.. auto's zijn geen hobby meer maar een melkkoe
Klonkdinsdag 3 september 2013 @ 20:26
Mijn naam in de OP ik voel me vereerd :D

En waarom ik er niet meer ben, geen idee eigenlijk :P
invinedinsdag 3 september 2013 @ 21:17
We worden ouder..
Klonkdinsdag 3 september 2013 @ 22:00
Ik ben trouwens wel 75% PTA

Ik verdien mijn geld in een A, dus even zwaaien als je me tegenkomt, en ja ik zit achter het stuur :P


En ik spot graag T
ViknSkn.jpg

Alleen de P daar heb ik niet zoveel mee

[ Bericht 9% gewijzigd door Klonk op 04-09-2013 05:51:43 ]
JDudedinsdag 3 september 2013 @ 22:01
66,6% dan.
Klonkdinsdag 3 september 2013 @ 22:08
Ehmmm ja :')
Turquaz52woensdag 4 september 2013 @ 00:51
Wait... whut? Turq word gemist..? :') Eerste dat bij Anne op komt? Gelijk eerste naam wat je opnoemt?

Happy-oh-stop-it-you-l_large.png
Turquaz52woensdag 4 september 2013 @ 00:59
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:20 schreef T42 het volgende:
mis mijn naam in de op... :'( -O- :N :X }:| :|W :?

maar dat komt door de regeltjes die er aan komen.. auto's zijn geen hobby meer maar een melkkoe
Niemand die jou mist, elk post bevat altijd:
- Iets wat vergeleken word met een van jou auto's,
- Iets wat een van jou auto's in de stenen tijdperk al hadden en nu niet meer,
- Iets wat een van jou auto's wel mag of niet hoeft ten tijde van APK oid,
- Dat jou auto's meer roest hebben dan een gemiddeld scheepswrak, maar dat het wel APK waardig is,
- Foto's. Heul veul foto's. Foto's van je groene kever. Ondertussen al zoveel gezien dat ik een 360 graden blueprint CAD tekening kan maken en een exacte kopie 1:1 schaal, dit terwijl ik niet eens weet hoe je CAD gebruikt :')

:*
Annewoensdag 4 september 2013 @ 08:56
Ja! Farao! Die ging met een reden weg, ofnie? Of was die ineens *poef* verdwenen?
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:20 schreef T42 het volgende:
mis mijn naam in de op... :'( -O- :N :X }:| :|W :?

maar dat komt door de regeltjes die er aan komen.. auto's zijn geen hobby meer maar een melkkoe
Jij bent er toch nog gewoon :{w.
Ferwoensdag 4 september 2013 @ 08:59
Met een benzineprijs van 1,90 en verbruik van de gemiddelde PTA-wagen van 1 op 9 en oplopden kosten voor andere zaken, is veel rijden er niet meer bij.

Dan verslapt gelijk ook je aandacht ervan, denk ik.
T42woensdag 4 september 2013 @ 09:43
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Niemand die jou mist, elk post bevat altijd:
- Iets wat vergeleken word met een van jou auto's, (kan ook makkelijk met zoveel auto's)
- Iets wat een van jou auto's in de stenen tijdperk al hadden en nu niet meer, (klopt)
- Iets wat een van jou auto's wel mag of niet hoeft ten tijde van APK oid, (klopt ook)
- Dat jou auto's meer roest hebben dan een gemiddeld scheepswrak, maar dat het wel APK waardig is, (das mijn stijl mattie)
- Foto's. Heul veul foto's. Foto's van je groene kever. Ondertussen al zoveel gezien dat ik een 360 graden blueprint CAD tekening kan maken en een exacte kopie 1:1 schaal, dit terwijl ik niet eens weet hoe je CAD gebruikt :') (bullshit laat eens zien dan wil wel een cadtekening!!!)

:*
ah kijk hier een schoon voorbeeld waarom het niet gezellig is... altijd wel iemand die moet zagen ;) niet persoonlijk bedoeld

quote:
3s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:56 schreef Anne het volgende:


Jij bent er toch nog gewoon :{w.
owjah oO<

[ Bericht 52% gewijzigd door T42 op 04-09-2013 09:49:59 ]
Turquaz52woensdag 4 september 2013 @ 10:12
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 09:43 schreef T42 het volgende:

[..]

ah kijk hier een schoon voorbeeld waarom het niet gezellig is... altijd wel iemand die moet zagen ;) niet persoonlijk bedoeld

[..]

owjah oO<

Ach vat het niet zo serieus op jonguh, ik plaag je alleen maar.. :*
eXplorer1woensdag 4 september 2013 @ 11:08
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:59 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Niemand die jou mist, elk post bevat altijd:
- Iets wat vergeleken word met een van jou auto's,
- Iets wat een van jou auto's in de stenen tijdperk al hadden en nu niet meer,
- Iets wat een van jou auto's wel mag of niet hoeft ten tijde van APK oid,
- Dat jou auto's meer roest hebben dan een gemiddeld scheepswrak, maar dat het wel APK waardig is,
- Foto's. Heul veul foto's. Foto's van je groene kever. Ondertussen al zoveel gezien dat ik een 360 graden blueprint CAD tekening kan maken en een exacte kopie 1:1 schaal, dit terwijl ik niet eens weet hoe je CAD gebruikt :')

:*
:') _O-
Annewoensdag 4 september 2013 @ 12:17
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:51 schreef Turquaz52 het volgende:
Wait... whut? Turq word gemist..? :') Eerste dat bij Anne op komt? Gelijk eerste naam wat je opnoemt?

[ afbeelding ]
Willekeurige volgorde, Turq :{w. Willekeurig zeg ik je!
Annewoensdag 4 september 2013 @ 12:18
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:59 schreef Fer het volgende:
Met een benzineprijs van 1,90 en verbruik van de gemiddelde PTA-wagen van 1 op 9 en oplopden kosten voor andere zaken, is veel rijden er niet meer bij.

Dan verslapt gelijk ook je aandacht ervan, denk ik.
Meer tijd om op FOK! te reageren zou je dan zeggen juist. Toch B-) ?
Alexxxxxwoensdag 4 september 2013 @ 12:21
quote:
3s.gif Op woensdag 4 september 2013 08:56 schreef Anne het volgende:
Ja! Farao! Die ging met een reden weg, ofnie? Of was die ineens *poef* verdwenen?

[..]

Die had er genoeg van dat ie altijd afgezeken werd, iets met druppel en emmer, als ik het me goed herinner.
T42woensdag 4 september 2013 @ 12:22
turk zagen is klagen hier maar ook dat jij graag zaagt in uno's en golfjes ;)
T42woensdag 4 september 2013 @ 12:23
En ik wil een CAD tekening :P
Annewoensdag 4 september 2013 @ 12:28
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Die had er genoeg van dat ie altijd afgezeken werd, iets met druppel en emmer, als ik het me goed herinner.
Eigenlijk nog erger zelfs;
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 augustus 2006 05:41 schreef Farao het volgende:

[..]

Kreeg eind vorig jaar een x aantal emailtjes vol met gescheld en gedreig, en sommige met 'n rasistisch tintje, van 'n (aantal?) user(s) die wat ambulance plaatjes/humor blijkbaar niet konden waarderen.
En dat bleef 'n poosje zo door gaan daardoor voor mij de lol er eigenlijk wel af was na 'n poosje.

Heb daarna nog wel wat gelezen maar niet meer gepost, maar heb 't ook best druk gehad met o.a. een verhuizing (van zuid naar Noord limburg) en de verbouwing van 't nieuwe huis dus had ook niet zo veel tijd meer om het forum met gele busjes op te schonen.

Maar goed, ben er nu dus weer af en toe, al zal 't niet zo veel meer zijn als vroeger.

[..]

[ afbeelding ]
#ANONIEMwoensdag 4 september 2013 @ 14:39
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:29 schreef InFrA-WiZ het volgende:
Ik heb een aanrijding gehad gisteren :(

Oh..dat is minder. Spoedig herstel of wordt dit maanden werk?
Turquaz52woensdag 4 september 2013 @ 19:50
quote:
11s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:17 schreef Anne het volgende:

[..]

Willekeurige volgorde, Turq :{w. Willekeurig zeg ik je!
24641938.jpg

Admit it.. 8-)
Turquaz52woensdag 4 september 2013 @ 19:51
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:22 schreef T42 het volgende:
turk zagen is klagen hier maar ook dat jij graag zaagt in uno's en golfjes ;)
Ik snap niks van wat je zegt. :N

quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:23 schreef T42 het volgende:
En ik wil een CAD tekening :P
Hier:
car-prev125932685278Hych.jpg
wouter37woensdag 4 september 2013 @ 21:18
Ik ben er nog
Sounddragonwoensdag 4 september 2013 @ 21:23
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:18 schreef wouter37 het volgende:
Ik ben er nog
Wie ben jij? :?
wouter37woensdag 4 september 2013 @ 21:24
quote:
5s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:23 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Wie ben jij? :?
lees mijn topics maar over de auto's die ik maak :)
Sounddragonwoensdag 4 september 2013 @ 21:36
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:24 schreef wouter37 het volgende:

[..]

lees mijn topics maar over de auto's die ik maak :)
Je knutselt kitcars in elkaar; so what? de in de OP genoemde namen zijn stuk voor stuk min of meer PTA-interieur; de ene coryfee en de ander deurstopper, maar wel alom bekende users ;)

Met een paar mooie projecten en 2800 posts in 10 jaar kom je nog niet echt in de buurt :P

Wat overigens niet betekent dat je niet gewaardeerd wordt natuurlijk, maar ergens bovenuit steken of opvallen doe je ook niet echt ;)
Annewoensdag 4 september 2013 @ 21:38
Wouter is ook PTA-interieur, alleen minder opvallend :Y. Hij post hier in ieder geval langer dan ik doe.
Duvelwoensdag 4 september 2013 @ 21:39
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:38 schreef Anne het volgende:
Hij post hier in ieder geval langer dan ik doe.
Ja, ik ook. Geloof ik.
Annewoensdag 4 september 2013 @ 21:49
quote:
10s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:39 schreef Duvel het volgende:

[..]

Ja, ik ook. Geloof ik.
Jaja, gaat iedereen er dat nou inwrijven ;( ?
KYCdonderdag 5 september 2013 @ 00:44
en die dekra dan Anne :P?
Annedonderdag 5 september 2013 @ 08:48
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 00:44 schreef KYC het volgende:
en die dekra dan Anne :P?
Wie :@ ?
T42donderdag 5 september 2013 @ 11:11
Tnx turq heb em in de 3d printer gegooit
Turquaz52donderdag 5 september 2013 @ 11:59
4a 5 jaar terug:
Foto0593.jpg

En nu:
FQuMvBgh.jpg
gLSvzySh.jpg

Ondertussen heeft deze Turq 5 auto's en geen project topic meer (op de golf en bmw na), omdat het anders te veel wordt hier.. :)
Klonkdonderdag 5 september 2013 @ 12:12
We zijn allemaal normaler geworden Turq, ik ben van een knalgroene multipla naar een witte C1 gegaan, we worden oud vrees ik :')
fathankdonderdag 5 september 2013 @ 12:12
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je knutselt kitcars in elkaar; so what? de in de OP genoemde namen zijn stuk voor stuk min of meer PTA-interieur; de ene coryfee en de ander deurstopper, maar wel alom bekende users ;)

Met een paar mooie projecten en 2800 posts in 10 jaar kom je nog niet echt in de buurt :P

Wat overigens niet betekent dat je niet gewaardeerd wordt natuurlijk, maar ergens bovenuit steken of opvallen doe je ook niet echt ;)
dan had je beter op moeten letten imho. Wouter heeft een hoop toegevoegd juist dankzij zn toffe projecten. Het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit.

StefanP wordt natuurlijk ook al tijden gemist.

W
KYCdonderdag 5 september 2013 @ 12:42
quote:
11s.gif Op donderdag 5 september 2013 08:48 schreef Anne het volgende:

[..]

Wie :@ ?
Die motorrijder die naar Griekenland ging voor een goed doel
klawiedonderdag 5 september 2013 @ 12:48
Ik wil ook turq topics!!!!!
Alexxxxxdonderdag 5 september 2013 @ 13:30
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:12 schreef Klonk het volgende:
We zijn allemaal normaler geworden Turq, ik ben van een knalgroene multipla naar een witte C1 gegaan, we worden oud vrees ik :')
ik heb al mijn autos verkocht danwel weggegeven (op de Niva na, die staat nog te koop) en rijd nu Cordoba :@
Klonkdonderdag 5 september 2013 @ 14:07
quote:
11s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:30 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ik heb al mijn autos verkocht danwel weggegeven (op de Niva na, die staat nog te koop) en rijd nu Cordoba :@
dat bedoel ik

tevens hoi broertje :W
Alexxxxxdonderdag 5 september 2013 @ 14:11
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:07 schreef Klonk het volgende:

[..]

dat bedoel ik

tevens hoi broertje :W
moest gister nog aan je denken toen ik langs je stadje reed :o
Annedonderdag 5 september 2013 @ 14:32
quote:
11s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:42 schreef KYC het volgende:

[..]

Die motorrijder die naar Griekenland ging voor een goed doel
Deka is nog elke dag in PTA te vinden :Y.
ZwartmetSuikerdonderdag 5 september 2013 @ 15:19
Tijd voor PTA2.0?
Alexxxxxdonderdag 5 september 2013 @ 17:37
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 15:19 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Tijd voor PTA2.0?
ja, want KLB 2.0 was ook zo'n succes!

fora zijn simpelweg iets van de jaren '00, de sociale media hebben een groot deel van de forumtaak overgenomen, helaas.
wouter37donderdag 5 september 2013 @ 17:41
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:36 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Je knutselt kitcars in elkaar; so what? de in de OP genoemde namen zijn stuk voor stuk min of meer PTA-interieur; de ene coryfee en de ander deurstopper, maar wel alom bekende users ;)

Met een paar mooie projecten en 2800 posts in 10 jaar kom je nog niet echt in de buurt :P

Wat overigens niet betekent dat je niet gewaardeerd wordt natuurlijk, maar ergens bovenuit steken of opvallen doe je ook niet echt ;)
Ben al aan het zoeken voor een project na de mini meer info volgt............................
Turquaz52donderdag 5 september 2013 @ 18:44
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ja, want KLB 2.0 was ook zo'n succes!

fora zijn simpelweg iets van de jaren '00, de sociale media hebben een groot deel van de forumtaak overgenomen, helaas.
tumblr_m59nznvaLj1qhmb0a.jpg
Sounddragondonderdag 5 september 2013 @ 20:52
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ja, want KLB 2.0 was ook zo'n succes!

fora zijn simpelweg iets van de jaren '00, de sociale media hebben een groot deel van de forumtaak overgenomen, helaas.
Een deel ja, maar op bijvoorbeeld een feestboek kun je never nooit communiceren als op een forum à la FOK!, zeker de auto update maakt het toch wel erg lastig te kloppen :) Voordeel op FB is dan weer wel dat je communiceert met meestal een besloten groep vrienden en kennissen, maar dat maakt het eigenlijk niet echt 'socialer' op een forum kan eigenlijk iedereen die dat wil, zich mengen in een discussie, en nog redelijk anoniem ook :)
Sounddragondonderdag 5 september 2013 @ 20:56
quote:
14s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:38 schreef Anne het volgende:
Wouter is ook PTA-interieur, alleen minder opvallend :Y. Hij post hier in ieder geval langer dan ik doe.
Dat zei ik; hij is er wel, maar hij valt niet op, en dat doen/deden de users die jij noemde dus wél :) Machts nichts verder, maar dan zul je dus ook minder snel gemist worden als je een tijdje op een ander stukkie FOK! hangt. :+

quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:12 schreef fathank het volgende:

[..]

dan had je beter op moeten letten imho. Wouter heeft een hoop toegevoegd juist dankzij zn toffe projecten. Het gaat niet om kwantiteit maar om kwaliteit.

StefanP wordt natuurlijk ook al tijden gemist.

W
Take notice of the text above ;)
2cvdonderdag 5 september 2013 @ 22:50
Je zou aan de slag moeten gaan als motivator SD.
Sounddragondonderdag 5 september 2013 @ 23:42
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:50 schreef 2cv het volgende:
Je zou aan de slag moeten gaan als motivator SD.
Neuh, ik doe liever iets waar ik goed in ben :+
Dingestvrijdag 6 september 2013 @ 00:45
quote:
14s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:52 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Een deel ja, maar op bijvoorbeeld een feestboek kun je never nooit communiceren als op een forum à la FOK!, zeker de auto update maakt het toch wel erg lastig te kloppen :) Voordeel op FB is dan weer wel dat je communiceert met meestal een besloten groep vrienden en kennissen, maar dat maakt het eigenlijk niet echt 'socialer' op een forum kan eigenlijk iedereen die dat wil, zich mengen in een discussie, en nog redelijk anoniem ook :)
Dat laatste is juist voor een groot deel wat een verandering van het soort bezoekers teweeg brengt; veel mensen blijven binnen hun eigen (social media-)cirkel omdat daar hun gelijkgestemden zitten. Fora worden steeds meer kennisplekken/vraagbaken, of plekken om je eigen mening te spuien en niets van anderen aan te trekken. Er valt de laatste jaren een duidelijke verharding waar te nemen in de manier waarop mensen zich uitdrukken, helemaal op het internet. De oprechte, brede discussies worden gewoon minder of daardoor sneller om zeep geholpen. Mensen vinden het fijn om hun eigen ego te strelen, dus waarom zou je het oneens zijn met een (groep) vreemden als je bevestiging kan vinden bij je vrienden? ;) Daarnaast heb je dat de oudere generaties het allemaal wel een keertje gezien hebben - de nieuwigheid is er aardig vanaf - of andere prioriteiten krijgen.

Gerichte fora zullen het altijd wel goed blijven doen, omdat daar de meeste kennis zit. Gezien de breedte qua onderwerpen en het grote aantal gebruikers zal FOK zich voorlopig nog wel staande houden, maar ik ken zat vergelijkbare fora die vroeger ook groot waren, en nu langzaam aan het afsterven zijn omdat de aanwas is gestagneerd. Hoofdzakelijk omdat ze het af moeten leggen tegen sociale media.
#ANONIEMvrijdag 6 september 2013 @ 12:39
Noem eens wat forums die ooit gigantisch waren en nu of verdwenen zijn of praktisch tot verlaten "ghost towns"erbij liggen...
Pinnenmutskevrijdag 6 september 2013 @ 12:40
ik ben er nog maar of jullie DAT nu leuk vinden ;)
Dingestvrijdag 6 september 2013 @ 16:57
quote:
6s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:39 schreef Iwanius het volgende:
Noem eens wat forums die ooit gigantisch waren en nu of verdwenen zijn of praktisch tot verlaten "ghost towns"erbij liggen...
Je overdrijft nu wel wat ik werkelijk zei, maar o.a. het forum van scholieren.com was vroeger aardig groot/actief. Wat er tegenwoordig rondhangt zijn voornamelijk 'oude rotten', en scholieren die 1 of 2 vragen stellen en gewoon niet blijven hangen. Als sociaal community is het gewoon niet interessant meer, want daar zijn persoonlijke kringen zoals Facebook voor.
NoBody122zondag 8 september 2013 @ 14:06
quote:
2s.gif Op woensdag 4 september 2013 12:21 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Die had er genoeg van dat ie altijd afgezeken werd, iets met druppel en emmer, als ik het me goed herinner.
Dit. Hij kreeg met de tijd meer kritiek te verduren, omdat 'ie nogal eens topics naar zich toetrok (in het kader van z'n ambubroederschap). Iets wat ik overigens het T42-effect noem (nofi) :+

Dat van die mailtjes/DM wist ik dan weer niet en kan ik ook absoluut niet in komen...
ZwartmetSuikerzondag 8 september 2013 @ 15:12
Mja dat houdt je toch, die borstklopperij en 'wat zijn we grappig' mensen.

Kliekjesvorming he.
#ANONIEMwoensdag 11 september 2013 @ 14:20
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:57 schreef Dingest het volgende:

Je overdrijft nu wel wat ik werkelijk zei, maar o.a. het forum van scholieren.com was vroeger aardig groot/actief. Wat er tegenwoordig rondhangt zijn voornamelijk 'oude rotten', en scholieren die 1 of 2 vragen stellen en gewoon niet blijven hangen. Als sociaal community is het gewoon niet interessant meer, want daar zijn persoonlijke kringen zoals Facebook voor.
Hmm..,goed, maar nu je dat laatste aanhaalt (FaceBook) is het wel opvallend dat een site zoals FOK! dus schijnbaar onverminderd doorgaat met een hoog? gemiddelde aan bezoekers te ontvangen. Of is dat ook tanende?
Alexxxxxwoensdag 11 september 2013 @ 16:13
quote:
2s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:20 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Hmm..,goed, maar nu je dat laatste aanhaalt (FaceBook) is het wel opvallend dat een site zoals FOK! dus schijnbaar onverminderd doorgaat met een hoog? gemiddelde aan bezoekers te ontvangen. Of is dat ook tanende?
als ik voor mezelf mag spreken, mijn forum verdubbelde ieder jaar qua bezoekers, maar is nu al een jaar of 2/3 stabiel.
Turquaz52donderdag 12 september 2013 @ 01:24
quote:
2s.gif Op vrijdag 6 september 2013 12:40 schreef sararaats het volgende:
ik ben er nog maar of jullie DAT nu leuk vinden ;)
Wie ben jij? :')
Piet__Piraatdonderdag 12 september 2013 @ 08:41
Tsja, het is crisis hè, ook op de fora blijkbaar. :P
#ANONIEMvrijdag 13 september 2013 @ 14:46
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:24 schreef Turquaz52 het volgende:

Wie ben jij? :')
Verwelkom je vreemdelingen altijd zo? Je doet alsof dit een besloten gemeenschap is... :{
Sounddragonvrijdag 13 september 2013 @ 15:31
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:24 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Wie ben jij? :')
n00b :{w
Annevrijdag 13 september 2013 @ 21:08
HaerdenC? Echo? Waar blijven je modem-killer fototopics?
Turquaz52zaterdag 14 september 2013 @ 00:09
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:46 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Verwelkom je vreemdelingen altijd zo? Je doet alsof dit een besloten gemeenschap is... :{
Ik ken haar serieus niet.. :')
Turquaz52zaterdag 14 september 2013 @ 00:09
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:31 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

n00b :{w
I beg your pardon?!111
Alexxxxxzaterdag 14 september 2013 @ 00:11
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:09 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

I beg your pardon?!111
sararaats niet kennen is best slecht...
Turquaz52zaterdag 14 september 2013 @ 00:11
quote:
3s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:11 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

sararaats niet kennen is best slecht...
Serieus? :@
Turquaz52zaterdag 14 september 2013 @ 00:11
Maar kent zij mij? 8-)
Alexxxxxzaterdag 14 september 2013 @ 00:12
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:11 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Serieus? :@
:Y
Alexxxxxzaterdag 14 september 2013 @ 00:12
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar kent zij mij? 8-)
nee, jou niet kennen is vrij algemeen.
Turquaz52zaterdag 14 september 2013 @ 00:17
quote:
13s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:12 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

nee, jou niet kennen is vrij algemeen.
:o

}:|

:{w
#ANONIEMzaterdag 14 september 2013 @ 00:45
Goeiemorgen. Wat zijn we nog laat op allemaal. :s)
ook_gekzaterdag 14 september 2013 @ 02:11
Yo Anne schatje! Ik ben hier :*

Maar je mist nog wel wat namen!
BoJo, eddow, boink laatste 2 hebben toch een goed lopende site weten op te zetten!

Maar ben je niet vergeten hoor! En PTA draag ik nog altijd een warm hard toe. Jammer van de half tamme users invasie. Het lijkt soms net een sociale werkplaats. Ik lees nog wel regelmatig een project topic.

Oeh oeh oeh, heb nog wel een leuk Ferrari rijden verhaal als je wilt? Zeg maar waar je hem wilt hebben.
Annezondag 15 september 2013 @ 10:49
Ik mis nog veel meer namen (PNG), maar ik dacht; Dat vullen jullie wel aan :P.

En open maar een nieuw topic voor je Ferrari-verhaal!
Wel inclusief spel- en grammaticafouten eh?
Pinnenmutskezondag 15 september 2013 @ 17:47
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 september 2013 00:11 schreef Turquaz52 het volgende:
Maar kent zij mij? 8-)
nee
Turquaz52zondag 15 september 2013 @ 19:47
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2013 17:47 schreef sararaats het volgende:

[..]

nee
Dacht ik al..
ook_gekmaandag 16 september 2013 @ 07:43
quote:
12s.gif Op zondag 15 september 2013 10:49 schreef Anne het volgende:
Ik mis nog veel meer namen (PNG), maar ik dacht; Dat vullen jullie wel aan :P.

En open maar een nieuw topic voor je Ferrari-verhaal!
Wel inclusief spel- en grammaticafouten eh?
Om daar nou een heel topic voor te openen lijkt me een tikje overdreven :P

Spelfouten zijn natuurlijk inclusief :D
Pinnenmutskemaandag 16 september 2013 @ 10:04
quote:
2s.gif Op zondag 15 september 2013 19:47 schreef Turquaz52 het volgende:

[..]

Dacht ik al..
zoveel zit ik niet in PTA ;)
#ANONIEMmaandag 16 september 2013 @ 10:18
Morgen(bijna middag alweer) allemaal. Goed weekend gehad? De zon schijnt en het is voorlopig droog waar ik ben (ondanks dat ik binnen zit) en het begin van de week is er. :s)

Oh...wie eens iets anders wil uitproberen op het gebied van krentenbollen. Ga eens voor de gein langs een Hindoestaanse /Surinaamse bakkerij en probeer hun krentenbollen eens uit en vergelijk die eens met die krentenbollen die je bij de AH/C1000 o.i.d. koopt. Ik garandeer je dat je nooit meer bij laatst genoemden komt en... het scheelt ook nog in prijs ( 5 voor ¤ 1,-)

[ Bericht 41% gewijzigd door #ANONIEM op 16-09-2013 10:21:18 ]
Annemaandag 16 september 2013 @ 12:30
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 07:43 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Om daar nou een heel topic voor te openen lijkt me een tikje overdreven :P

Spelfouten zijn natuurlijk inclusief :D
Nee hoor. Is niet overdreven!
quote:
6s.gif Op maandag 16 september 2013 10:18 schreef Iwanius het volgende:
Morgen(bijna middag alweer) allemaal. Goed weekend gehad? De zon schijnt en het is voorlopig droog waar ik ben (ondanks dat ik binnen zit) en het begin van de week is er. :s)

Oh...wie eens iets anders wil uitproberen op het gebied van krentenbollen. Ga eens voor de gein langs een Hindoestaanse /Surinaamse bakkerij en probeer hun krentenbollen eens uit en vergelijk die eens met die krentenbollen die je bij de AH/C1000 o.i.d. koopt. Ik garandeer je dat je nooit meer bij laatst genoemden komt en... het scheelt ook nog in prijs ( 5 voor ¤ 1,-)
Dit is geen slowchat :{.
ook_gekwoensdag 18 september 2013 @ 22:29
quote:
3s.gif Op maandag 16 september 2013 12:30 schreef Anne het volgende:

[..]

Nee hoor. Is niet overdreven!

Nou oke hier is die dan :D

De voor geschiedenis van de Testarossa hoe ik er mee in contact ben gekomen
SPOILER
Ik schat dat ik een jaar of 12 was toen ik als beginnende puber en frisse brugpieper van school kwam lopen. Vele van jullie zullen zich in het beeld herkennen van een Ferrari Testarossa boven het bed hangen of in welke vorm dan ook. Dat was samen met de Lambrogini Diablo een echte jongensdroom. Ik loop de hoek om de straat in, bijna thuis! Maar dan, mijn oog vang iets roods op voor de voordeur, grote groeven in de deur en zo breed! Wat is die auto breed zeg. M’n hart begint op volle toeren te kloppen, haren op m’n armen springen omhoog. Daar sta ik dan.... oog in oog met wat ik boven mijn bed heb hangen! Een Ferrari! En niet zomaar een Ferrari.... nee een Testarossa, een echte Testarossa! En dat in mijn straat! Ik vlieg naar binnen en pak de camera van mijn ouders. En maak tal van foto’s! En dan is het wachten voor het raam. Ooit moet die natuurlijk weg en ik ga dat moment no way missen! Met m’n neus tegen het raam eet ik mijn avondeten op en vlak voor ik m’n laatste hap naar binnen wil schuiven komt de eigenaar aanlopen. JAJAJAJAJA NU GAAT HET GEBEUREN! Hier heb ik zo lang op zitten wachten! Met een harde grom komt de Ferrari tot leven. Mijn ouders die niks met auto’s hebben en het debiel vonden dat ik zat te wachten kwam toch ook maar even kijken. En met een heerlijk gegorgel rijd de Ferrari weg. WOW snel naar de tuin rennen want dan kan ik hem nog horen. En wat hoorde ik hem lang zeg. GE-WEL-DIG!

Dat was de eerste kennismaking met een ECHTE Ferrari. Jaren lang hangt de foto van die Ferrari boven mijn bed. In de loop der jaren heb ik het geluk gehad om via een kennis in contact te komen met een eigenaar van een Ferrari 308GTSI waar ik meerdere keren in mee heb mogen rijden en tevens ook een middag zelf in heb mogen rijden. Ook heb ik de kans gehad om een dag als passagier mee te mogen rijden in een 348. Nu kan ik een heel verhaal typen over het rijden in de 308 maar dat gaat echt te lang worden. We houden het nu even bij de Testarossa. Zo gezegd heeft de foto jaren boven mijn bed gehangen. Nu 20 jaar later kom ik met opruimen de foto tegen en nieuwsgierig als ik ben kenteken gecontroleerd op de RDW site. En wat blijft, hij rijd nog rond in Nederland en heeft de afgelopen 10 jaar al de zelfde eigenaar! Omdat in de loop der jaren meerdere eigenaren gesproken heb weet ik dat veel eigenaren het leuk vinden foto’s of andere dingen te krijgen van hun eigen auto nog voor die in hun bezit was. En zo besluit ik Ferrariclub Nederland een mailtje te sturen of ze de eigenaar kennen van de Testarossa en of zij kunnen vragen of de eigenaar interessen heeft in de foto. Hoor in nooit meer wat van dacht ik.

En dan de mail van de eigenaar plus het rijden avontuur!

SPOILER
Maar nog geen dag later een mail van de huidige eigenaar met de vraag of ik wat wil vertellen over de foto. Ik vertel het verhaal zoals die hierboven staat en stel hem voor de foto op te sturen omdat ik er zelf niks meer mee doe. 2 dagen later komt er een mail terug met de letterlijke volgende tekst.

[quote]
Ik heb een veel beter idee. Je komt de foto persoonlijk brengen en je gaat zelf een stukje sturen in je jongensdroom van vroeger. Het is een Bitch maar wel gaaf!
[/quote]
Ja zit je dan, na 3x lezen staat het er toch echt! zelf een stukje sturen.

Na wat op en neer mailen is het zover, zondag 12uur ergens in het Gooi. Ik stap m’n auto in en tuf relaxt naar het Gooi en dan merkt de TomTom op dat ik er over een paar 100 meter ben. En ja hoor, mooi groot huis en daar staat hij al buiten. De Testarossa! Kan niet missen. Na kennis gemaakt te hebben met de eigenaar is het tijd dat we gaan rijden. Hij stelt voor om eerst zelf de auto warm te rijden. Dit omdat een koude bak bijna niet te schakelen valt, je kan gerust de 1 en 3de versnelling overslaan omdat je hem daar bijna niet in krijgt. Onderweg verteld hij nog over zijn avonturen met de auto en tussen neus en lippen door merkt hij op dat het een hele lastige auto is om te rijden. Heb je een goede wagenbeheersing en gevoel voor een auto, dan is het 1 groot feest. Heb je dat niet zal je niet kunnen genieten van de auto en alleen maar in gevecht zijn. Hij vertelde ook nog eens dat hij iets in de racerij doet. Hij ziet binnen een paar min of iemand wel of geen gevoel voor autoracen heeft. Nee leuk ik vind het al zo spannend :D Het leuke aan de eigenaar is dat hij precies verteld wat hij doet en waarom hij het doet. Ik kreeg direct een spoedcursus van hem. Af en toe trapt hij even het gas in en man man man dat gejank achter je, dat gevoel in je maag. Het in de stoel gedrukt worden het is met geen pen te beschrijven. Net als de geur en alle gezichten die omkijken. Als je even vol op het gas gaat moet je letterlijk schreeuwen. Dit komt mede door de originele race uitlaat die nu teveel decibels geeft. En dan is het kennelijk zover..... De eigenaar laat een groot gat vallen... En dan begint hij te praten... nou haal ik hem diep uit zijn toeren.....uit zijn stationair, koppeling er op....nou let op, nou gaat zometeen zijn vermogen er weer in. Ondertussen hoor je de motor achter je tot leven komen, je zakt diep weg in de stoel... hij jaagt hem vol door de toeren heen en schakelt op. Op dat moment zie ik de lijn van de vluchtstrook onder de auto verdwijnen.....en we rijden nu volledig OP de vluchtstrook! Hij laat even het gas los omdat we alweer auto’s tegen komen en hij roept 160! Let wel, we zitten nog niet op de snelweg :D Als een half tamme weet ik alleen maar “jezus toch niet normaal’ uit te brengen. Helaas kunnen we niet door rijden wegens verkeer voor ons. Maar langzaak trapt hij hem wel hoger en hoger in de toeren en enthousiast hoor ik de eigenaar roepen. MOET JE HOREN! En wat ziet ons oog links? Een Porsche Carrera 4S en op dat moment roept de eigenaar, 180 in z’n drie. Geinig ook hoe een Opel Ampera moeite doet voor ons te blijven rijden want die tikt ook een ruime 160 aan. Helaas is het dan erg druk en moeten we rustig aan rijden. Later zitten we achter de Carrera 4S en tikken we een ruime 150 aan. En dan is het eindelijk zover! De Porsche gaat opzij en dan gaat het gas er op en tikken we de 200+ aan. Wat een sensatie! We nemen de afslag en keren maar ipv keren stopt de eigenaar op de vluchtstrook. En ik hoor hem zeggen, jij brengt me naar huis!

Ik stap uit en loop achter de auto langs, je ruikt de heerlijke geur van verbrande benzine en je voelt de immense warmte van de achterkant komen en dan stap je in. Stoeltje goed en WTF ik ben de pendalen kwijt :D Wat blijkt, je zit met je benen een tikje naar rechts wegens de grote wielkassen. Goed gordel om en nu opletten belazen want het is een racebak. Dat houd simpel in dat de 1 links onder zit! Nu wist ik dit al maar toch even opletten. Nou ben er klaar voor, ik laat de koppeling opkomen tikje gas er op en we rijden alweer appeltje eitje. Schakel maar op hoor ik naast me en ook dat gaat prima. Doe je goed jongen, doe je erg goed! trap maar dat pedaal in komt wel goed! De afspraak was dat ik exact zou doen wat de eigenaar zegt en dus trap ik letterlijk het pedaal tot aan de grond. Ik hoor die motor achter me het uitschreeuwen van genot, ik zie de toerenteller richting rood schieten en ik schakel snel op *klik* en gas er vol op! En zo schieten we met een zeer hoge snelheid de snelweg op. *klik* naar z’n 4! En dan verkeerd dus gas er af en opschakelen naar z’n 5. Even rust in de tent. En dan komt het besef, je rijd 20 jaar laten in de auto waar je ooit een foto van hebt staan maken. En die haren op de armen? Ja die staan exact zo als toen ik de auto voor het eerste tegen kwam. De eigenaar merk op om rustig de snelheid op 120 te houden en de auto’s weg te laten lopen voor ons. Na een tijdje komt er een Audi station naast ons rijden en de vader steekt de duim op en het kleine ventje achter in de auto zit met de neus tegen het raam. De eigenaar gebaard dat de man zijn raam open moet zetten en ik zie de voor en achterramen open gaan en hoor de eigenaar zeggen, schakel maar 2 versnellingen terug. De motor jankt nu heerlijk hoog en ik moet de Audi laten weg rijden.... laat hem maar even lopen en zet je knipperlicht links maar aan. ( we rijden op de linkerbaan ) Schakel maar naar z’n 2 en als ik ja zeg gas er vol op en helemaal door trekken in de toeren en opschakelen tot ik zeg stop. Niet meer dan dat moet je doen! JA! ik trap het gas in en we schieten weg *klik* in z’n 3 gas vol ingetrapt en op dat moment schieten we de Audi voorbij ik zie nog net 2 hele grote glimlachen op de gezicht en een duimpje omhoog uit het raam. *klik* 4 en nog het gas er op nog altijd zit ik helemaal achter in de stoelen gedrukt. De koppeling, het sturen het schakelen gaat soepel als wat. De motor jankt nu nog harder dan ooit tevoren en het gevoel dat hij meer wilt overheerst extreem *klik* 5 en hij blijft maar gaan een blik op de teller geeft 200 aan en de naald gaat verder! En dan afremmen, er komt helaas verkeer aan. OOOOOOOOH WAT IS DIT GEWELDIG HE KNUL WAT IS DIT GEWELDIG! De auto komt nu tot leven hoor ik naast me. GEWELDIG! luister je hebt de auto goed onder controller, we pakken zo een scherpe bocht je gaat exact doen wat ik je zeg, heb er de volste vertrouwen in. Op dat moment rijden we 120 op de bocht af. Luister, je maakt 1 stuur beweging en je blijft elke keer iets meer gas geven, je laat de auto naar buiten uitlopen, als ik JA zeg trap je het gas vol in! je zal in een rechte lijn rijden op dat moment en dan kwestie van opschakelen. Goed bocht komt er aan we rijden er met 120 in en het is een door draaiende bocht. Naast me hoor ik.... goed zo houd je stuur zo vast gas er op... gas er op... ja kom maar gas er op! Voel je hem gaan liggen. En inderdaad ik lijk wel vast geplakt op de weg ik voel het stuur trekken en uit ervaring met mijn eigen auto voel ik dat hij wil weg breken achter me... gas er op ja kom maar..... NU GAS! Op dat moment trap ik het gas vol in en voel de achterkant heeeeeel even weg schieten en merk dat ik automatisch even met het stuur corrigeer en trek hem dan vol door in een rechte lijn. JUIST hoor ik naar me, ik wilde even kijken wat je zal doen geweldig! Nu rij je pas ECHT goed een Ferrari. Geen paniek kon niks mis gaan. Je was het al gewent met je eigen achter aangedreven auto. Niet veel later komen we aan bij het huis en zit mijn droomrit er helaas weer op. En ben ik een ervaring rijker.

Wat een auto, wat een geweldige eigenaar! En dit zal ik nooit meer vergeten. Volgende stap? Een eigen Ferrari. Al zal dat denk ik wel een 308 worden.

GizartFRLwoensdag 18 september 2013 @ 22:30
quote:
11s.gif Op dinsdag 3 september 2013 17:51 schreef Alexxxxx het volgende:
Ik ben er heul niet! Ik ontken alles! :o
idem hier.
Ik lurk.
#ANONIEMdonderdag 19 september 2013 @ 10:10
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:29 schreef ook_gek het volgende:

Nou oke hier is die dan :D

Ik schat dat ik een jaar of 12 was toen ik als beginnende puber en frisse brugpieper van school kwam lopen. Vele van jullie zullen zich in het beeld herkennen van een Ferrari Testarossa boven het bed hangen of in welke vorm dan ook. Dat was samen met de Lambrogini Diablo een echte jongensdroom. Ik loop de hoek om de straat in, bijna thuis! Maar dan, mijn oog vang iets roods op voor de voordeur, grote groeven in de deur en zo breed! Wat is die auto breed zeg. M’n hart begint op volle toeren te kloppen, haren op m’n armen springen omhoog. Daar sta ik dan.... oog in oog met wat ik boven mijn bed heb hangen! Een Ferrari! En niet zomaar een Ferrari.... nee een Testarossa, een echte Testarossa! En dat in mijn straat! Ik vlieg naar binnen en pak de camera van mijn ouders. En maak tal van foto’s! En dan is het wachten voor het raam. Ooit moet die natuurlijk weg en ik ga dat moment no way missen! Met m’n neus tegen het raam eet ik mijn avondeten op en vlak voor ik m’n laatste hap naar binnen wil schuiven komt de eigenaar aanlopen. JAJAJAJAJA NU GAAT HET GEBEUREN! Hier heb ik zo lang op zitten wachten! Met een harde grom komt de Ferrari tot leven. Mijn ouders die niks met auto’s hebben en het debiel vonden dat ik zat te wachten kwam toch ook maar even kijken. En met een heerlijk gegorgel rijd de Ferrari weg. WOW snel naar de tuin rennen want dan kan ik hem nog horen. En wat hoorde ik hem lang zeg. GE-WEL-DIG!

Dat was de eerste kennismaking met een ECHTE Ferrari. Jaren lang hangt de foto van die Ferrari boven mijn bed. In de loop der jaren heb ik het geluk gehad om via een kennis in contact te komen met een eigenaar van een Ferrari 308GTSI waar ik meerdere keren in mee heb mogen rijden en tevens ook een middag zelf in heb mogen rijden. Ook heb ik de kans gehad om een dag als passagier mee te mogen rijden in een 348. Nu kan ik een heel verhaal typen over het rijden in de 308 maar dat gaat echt te lang worden. We houden het nu even bij de Testarossa. Zo gezegd heeft de foto jaren boven mijn bed gehangen. Nu 20 jaar later kom ik met opruimen de foto tegen en nieuwsgierig als ik ben kenteken gecontroleerd op de RDW site. En wat blijft, hij rijd nog rond in Nederland en heeft de afgelopen 10 jaar al de zelfde eigenaar! Omdat in de loop der jaren meerdere eigenaren gesproken heb weet ik dat veel eigenaren het leuk vinden foto’s of andere dingen te krijgen van hun eigen auto nog voor die in hun bezit was. En zo besluit ik Ferrariclub Nederland een mailtje te sturen of ze de eigenaar kennen van de Testarossa en of zij kunnen vragen of de eigenaar interessen heeft in de foto. Hoor in nooit meer wat van dacht ik.

Maar nog geen dag later een mail van de huidige eigenaar met de vraag of ik wat wil vertellen over de foto. Ik vertel het verhaal zoals die hierboven staat en stel hem voor de foto op te sturen omdat ik er zelf niks meer mee doe. 2 dagen later komt er een mail terug met de letterlijke volgende tekst.

Na wat op en neer mailen is het zover, zondag 12uur ergens in het Gooi. Ik stap m’n auto in en tuf relaxt naar het Gooi en dan merkt de TomTom op dat ik er over een paar 100 meter ben. En ja hoor, mooi groot huis en daar staat hij al buiten. De Testarossa! Kan niet missen. Na kennis gemaakt te hebben met de eigenaar is het tijd dat we gaan rijden. Hij stelt voor om eerst zelf de auto warm te rijden. Dit omdat een koude bak bijna niet te schakelen valt, je kan gerust de 1 en 3de versnelling overslaan omdat je hem daar bijna niet in krijgt. Onderweg verteld hij nog over zijn avonturen met de auto en tussen neus en lippen door merkt hij op dat het een hele lastige auto is om te rijden. Heb je een goede wagenbeheersing en gevoel voor een auto, dan is het 1 groot feest. Heb je dat niet zal je niet kunnen genieten van de auto en alleen maar in gevecht zijn. Hij vertelde ook nog eens dat hij iets in de racerij doet. Hij ziet binnen een paar min of iemand wel of geen gevoel voor autoracen heeft. Nee leuk ik vind het al zo spannend :D Het leuke aan de eigenaar is dat hij precies verteld wat hij doet en waarom hij het doet. Ik kreeg direct een spoedcursus van hem. Af en toe trapt hij even het gas in en man man man dat gejank achter je, dat gevoel in je maag. Het in de stoel gedrukt worden het is met geen pen te beschrijven. Net als de geur en alle gezichten die omkijken. Als je even vol op het gas gaat moet je letterlijk schreeuwen. Dit komt mede door de originele race uitlaat die nu teveel decibels geeft. En dan is het kennelijk zover..... De eigenaar laat een groot gat vallen... En dan begint hij te praten... nou haal ik hem diep uit zijn toeren.....uit zijn stationair, koppeling er op....nou let op, nou gaat zometeen zijn vermogen er weer in. Ondertussen hoor je de motor achter je tot leven komen, je zakt diep weg in de stoel... hij jaagt hem vol door de toeren heen en schakelt op. Op dat moment zie ik de lijn van de vluchtstrook onder de auto verdwijnen.....en we rijden nu volledig OP de vluchtstrook! Hij laat even het gas los omdat we alweer auto’s tegen komen en hij roept 160! Let wel, we zitten nog niet op de snelweg :D Als een half tamme weet ik alleen maar “jezus toch niet normaal’ uit te brengen. Helaas kunnen we niet door rijden wegens verkeer voor ons. Maar langzaak trapt hij hem wel hoger en hoger in de toeren en enthousiast hoor ik de eigenaar roepen. MOET JE HOREN! En wat ziet ons oog links? Een Porsche Carrera 4S en op dat moment roept de eigenaar, 180 in z’n drie. Geinig ook hoe een Opel Ampera moeite doet voor ons te blijven rijden want die tikt ook een ruime 160 aan. Helaas is het dan erg druk en moeten we rustig aan rijden. Later zitten we achter de Carrera 4S en tikken we een ruime 150 aan. En dan is het eindelijk zover! De Porsche gaat opzij en dan gaat het gas er op en tikken we de 200+ aan. Wat een sensatie! We nemen de afslag en keren maar ipv keren stopt de eigenaar op de vluchtstrook. En ik hoor hem zeggen, jij brengt me naar huis!

Ik stap uit en loop achter de auto langs, je ruikt de heerlijke geur van verbrande benzine en je voelt de immense warmte van de achterkant komen en dan stap je in. Stoeltje goed en WTF ik ben de pendalen kwijt :D Wat blijkt, je zit met je benen een tikje naar rechts wegens de grote wielkassen. Goed gordel om en nu opletten belazen want het is een racebak. Dat houd simpel in dat de 1 links onder zit! Nu wist ik dit al maar toch even opletten. Nou ben er klaar voor, ik laat de koppeling opkomen tikje gas er op en we rijden alweer appeltje eitje. Schakel maar op hoor ik naast me en ook dat gaat prima. Doe je goed jongen, doe je erg goed! trap maar dat pedaal in komt wel goed! De afspraak was dat ik exact zou doen wat de eigenaar zegt en dus trap ik letterlijk het pedaal tot aan de grond. Ik hoor die motor achter me het uitschreeuwen van genot, ik zie de toerenteller richting rood schieten en ik schakel snel op *klik* en gas er vol op! En zo schieten we met een zeer hoge snelheid de snelweg op. *klik* naar z’n 4! En dan verkeerd dus gas er af en opschakelen naar z’n 5. Even rust in de tent. En dan komt het besef, je rijd 20 jaar laten in de auto waar je ooit een foto van hebt staan maken. En die haren op de armen? Ja die staan exact zo als toen ik de auto voor het eerste tegen kwam. De eigenaar merk op om rustig de snelheid op 120 te houden en de auto’s weg te laten lopen voor ons. Na een tijdje komt er een Audi station naast ons rijden en de vader steekt de duim op en het kleine ventje achter in de auto zit met de neus tegen het raam. De eigenaar gebaard dat de man zijn raam open moet zetten en ik zie de voor en achterramen open gaan en hoor de eigenaar zeggen, schakel maar 2 versnellingen terug. De motor jankt nu heerlijk hoog en ik moet de Audi laten weg rijden.... laat hem maar even lopen en zet je knipperlicht links maar aan. ( we rijden op de linkerbaan ) Schakel maar naar z’n 2 en als ik ja zeg gas er vol op en helemaal door trekken in de toeren en opschakelen tot ik zeg stop. Niet meer dan dat moet je doen! JA! ik trap het gas in en we schieten weg *klik* in z’n 3 gas vol ingetrapt en op dat moment schieten we de Audi voorbij ik zie nog net 2 hele grote glimlachen op de gezicht en een duimpje omhoog uit het raam. *klik* 4 en nog het gas er op nog altijd zit ik helemaal achter in de stoelen gedrukt. De koppeling, het sturen het schakelen gaat soepel als wat. De motor jankt nu nog harder dan ooit tevoren en het gevoel dat hij meer wilt overheerst extreem *klik* 5 en hij blijft maar gaan een blik op de teller geeft 200 aan en de naald gaat verder! En dan afremmen, er komt helaas verkeer aan. OOOOOOOOH WAT IS DIT GEWELDIG HE KNUL WAT IS DIT GEWELDIG! De auto komt nu tot leven hoor ik naast me. GEWELDIG! luister je hebt de auto goed onder controller, we pakken zo een scherpe bocht je gaat exact doen wat ik je zeg, heb er de volste vertrouwen in. Op dat moment rijden we 120 op de bocht af. Luister, je maakt 1 stuur beweging en je blijft elke keer iets meer gas geven, je laat de auto naar buiten uitlopen, als ik JA zeg trap je het gas vol in! je zal in een rechte lijn rijden op dat moment en dan kwestie van opschakelen. Goed bocht komt er aan we rijden er met 120 in en het is een door draaiende bocht. Naast me hoor ik.... goed zo houd je stuur zo vast gas er op... gas er op... ja kom maar gas er op! Voel je hem gaan liggen. En inderdaad ik lijk wel vast geplakt op de weg ik voel het stuur trekken en uit ervaring met mijn eigen auto voel ik dat hij wil weg breken achter me... gas er op ja kom maar..... NU GAS! Op dat moment trap ik het gas vol in en voel de achterkant heeeeeel even weg schieten en merk dat ik automatisch even met het stuur corrigeer en trek hem dan vol door in een rechte lijn. JUIST hoor ik naar me, ik wilde even kijken wat je zal doen geweldig! Nu rij je pas ECHT goed een Ferrari. Geen paniek kon niks mis gaan. Je was het al gewent met je eigen achter aangedreven auto. Niet veel later komen we aan bij het huis en zit mijn droomrit er helaas weer op. En ben ik een ervaring rijker.

Wat een auto, wat een geweldige eigenaar! En dit zal ik nooit meer vergeten. Volgende stap? Een eigen Ferrari. Al zal dat denk ik wel een 308 worden.
In 1 adem doorgelezen! Schitterend verhaal! ^O^
Mijn dank is groot.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-09-2013 10:10:34 ]
bietelboerdonderdag 19 september 2013 @ 13:56
quote:
9s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:37 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

ja, want KLB 2.0 was ook zo'n succes!

fora zijn simpelweg iets van de jaren '00, de sociale media hebben een groot deel van de forumtaak overgenomen, helaas.
Dit.

Ik merk op alle fora waar ik kom dat het hard achteruit gelopen sinds de opmars van sociale media. Ons forum is ook behoorlijk terug gelopen, mensen posten simpelweg alles op FB. Daar zitten ook gelijk de mensen die ze willen bereiken.

:{
Snuitebolletjedonderdag 19 september 2013 @ 14:06
_O_ ook_Gek _O_ maar dat weet je! O+
fathankdonderdag 19 september 2013 @ 14:10
Bazig verhaal over die Ferrari _O_.
ArtyShockdonderdag 19 september 2013 @ 23:43
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:29 schreef ook_gek het volgende:
...Jongensboek enzo...
Heerlijk verhaal en wat goed dat je zelf actie hebt ondernomen! Daarnaast is die auto bij een zeer geschikte eigenaar terechtgekomen als ik dit zo lees.

Wat dat betreft werken die autofora goed. Mijn droomauto van jaren terug ben ik ook dankzij een forum weer op het spoor gekomen, alleen had ik toen zelf zo één al gekocht. Absoluut geen spannend verhaal dus. :')
ook_gekvrijdag 20 september 2013 @ 00:30
Bedankt voor de leuke reacties. De eigenaar verzorgt de auto erg goed en ze komt tegelmatig buiten. Alles is wat ik begreep en kon zien nog het zelfde.
Piet__Piraatvrijdag 20 september 2013 @ 08:49
Haha geweldig zo'n ervaring :) Tof dat zo'n eigenaar je gewoon laat rijden ook!
Annevrijdag 20 september 2013 @ 12:56
Leuk ook_gek. Ben benieuwd naar je volgende Ferrari-avontuur :7.
Cracka-assvrijdag 20 september 2013 @ 13:08
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:29 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Nou oke hier is die dan :D

De voor geschiedenis van de Testarossa hoe ik er mee in contact ben gekomen
SPOILER
Ik schat dat ik een jaar of 12 was toen ik als beginnende puber en frisse brugpieper van school kwam lopen. Vele van jullie zullen zich in het beeld herkennen van een Ferrari Testarossa boven het bed hangen of in welke vorm dan ook. Dat was samen met de Lambrogini Diablo een echte jongensdroom. Ik loop de hoek om de straat in, bijna thuis! Maar dan, mijn oog vang iets roods op voor de voordeur, grote groeven in de deur en zo breed! Wat is die auto breed zeg. M’n hart begint op volle toeren te kloppen, haren op m’n armen springen omhoog. Daar sta ik dan.... oog in oog met wat ik boven mijn bed heb hangen! Een Ferrari! En niet zomaar een Ferrari.... nee een Testarossa, een echte Testarossa! En dat in mijn straat! Ik vlieg naar binnen en pak de camera van mijn ouders. En maak tal van foto’s! En dan is het wachten voor het raam. Ooit moet die natuurlijk weg en ik ga dat moment no way missen! Met m’n neus tegen het raam eet ik mijn avondeten op en vlak voor ik m’n laatste hap naar binnen wil schuiven komt de eigenaar aanlopen. JAJAJAJAJA NU GAAT HET GEBEUREN! Hier heb ik zo lang op zitten wachten! Met een harde grom komt de Ferrari tot leven. Mijn ouders die niks met auto’s hebben en het debiel vonden dat ik zat te wachten kwam toch ook maar even kijken. En met een heerlijk gegorgel rijd de Ferrari weg. WOW snel naar de tuin rennen want dan kan ik hem nog horen. En wat hoorde ik hem lang zeg. GE-WEL-DIG!

Dat was de eerste kennismaking met een ECHTE Ferrari. Jaren lang hangt de foto van die Ferrari boven mijn bed. In de loop der jaren heb ik het geluk gehad om via een kennis in contact te komen met een eigenaar van een Ferrari 308GTSI waar ik meerdere keren in mee heb mogen rijden en tevens ook een middag zelf in heb mogen rijden. Ook heb ik de kans gehad om een dag als passagier mee te mogen rijden in een 348. Nu kan ik een heel verhaal typen over het rijden in de 308 maar dat gaat echt te lang worden. We houden het nu even bij de Testarossa. Zo gezegd heeft de foto jaren boven mijn bed gehangen. Nu 20 jaar later kom ik met opruimen de foto tegen en nieuwsgierig als ik ben kenteken gecontroleerd op de RDW site. En wat blijft, hij rijd nog rond in Nederland en heeft de afgelopen 10 jaar al de zelfde eigenaar! Omdat in de loop der jaren meerdere eigenaren gesproken heb weet ik dat veel eigenaren het leuk vinden foto’s of andere dingen te krijgen van hun eigen auto nog voor die in hun bezit was. En zo besluit ik Ferrariclub Nederland een mailtje te sturen of ze de eigenaar kennen van de Testarossa en of zij kunnen vragen of de eigenaar interessen heeft in de foto. Hoor in nooit meer wat van dacht ik.

En dan de mail van de eigenaar plus het rijden avontuur!

SPOILER
Maar nog geen dag later een mail van de huidige eigenaar met de vraag of ik wat wil vertellen over de foto. Ik vertel het verhaal zoals die hierboven staat en stel hem voor de foto op te sturen omdat ik er zelf niks meer mee doe. 2 dagen later komt er een mail terug met de letterlijke volgende tekst.

[..]

Ja zit je dan, na 3x lezen staat het er toch echt! zelf een stukje sturen.

Na wat op en neer mailen is het zover, zondag 12uur ergens in het Gooi. Ik stap m’n auto in en tuf relaxt naar het Gooi en dan merkt de TomTom op dat ik er over een paar 100 meter ben. En ja hoor, mooi groot huis en daar staat hij al buiten. De Testarossa! Kan niet missen. Na kennis gemaakt te hebben met de eigenaar is het tijd dat we gaan rijden. Hij stelt voor om eerst zelf de auto warm te rijden. Dit omdat een koude bak bijna niet te schakelen valt, je kan gerust de 1 en 3de versnelling overslaan omdat je hem daar bijna niet in krijgt. Onderweg verteld hij nog over zijn avonturen met de auto en tussen neus en lippen door merkt hij op dat het een hele lastige auto is om te rijden. Heb je een goede wagenbeheersing en gevoel voor een auto, dan is het 1 groot feest. Heb je dat niet zal je niet kunnen genieten van de auto en alleen maar in gevecht zijn. Hij vertelde ook nog eens dat hij iets in de racerij doet. Hij ziet binnen een paar min of iemand wel of geen gevoel voor autoracen heeft. Nee leuk ik vind het al zo spannend :D Het leuke aan de eigenaar is dat hij precies verteld wat hij doet en waarom hij het doet. Ik kreeg direct een spoedcursus van hem. Af en toe trapt hij even het gas in en man man man dat gejank achter je, dat gevoel in je maag. Het in de stoel gedrukt worden het is met geen pen te beschrijven. Net als de geur en alle gezichten die omkijken. Als je even vol op het gas gaat moet je letterlijk schreeuwen. Dit komt mede door de originele race uitlaat die nu teveel decibels geeft. En dan is het kennelijk zover..... De eigenaar laat een groot gat vallen... En dan begint hij te praten... nou haal ik hem diep uit zijn toeren.....uit zijn stationair, koppeling er op....nou let op, nou gaat zometeen zijn vermogen er weer in. Ondertussen hoor je de motor achter je tot leven komen, je zakt diep weg in de stoel... hij jaagt hem vol door de toeren heen en schakelt op. Op dat moment zie ik de lijn van de vluchtstrook onder de auto verdwijnen.....en we rijden nu volledig OP de vluchtstrook! Hij laat even het gas los omdat we alweer auto’s tegen komen en hij roept 160! Let wel, we zitten nog niet op de snelweg :D Als een half tamme weet ik alleen maar “jezus toch niet normaal’ uit te brengen. Helaas kunnen we niet door rijden wegens verkeer voor ons. Maar langzaak trapt hij hem wel hoger en hoger in de toeren en enthousiast hoor ik de eigenaar roepen. MOET JE HOREN! En wat ziet ons oog links? Een Porsche Carrera 4S en op dat moment roept de eigenaar, 180 in z’n drie. Geinig ook hoe een Opel Ampera moeite doet voor ons te blijven rijden want die tikt ook een ruime 160 aan. Helaas is het dan erg druk en moeten we rustig aan rijden. Later zitten we achter de Carrera 4S en tikken we een ruime 150 aan. En dan is het eindelijk zover! De Porsche gaat opzij en dan gaat het gas er op en tikken we de 200+ aan. Wat een sensatie! We nemen de afslag en keren maar ipv keren stopt de eigenaar op de vluchtstrook. En ik hoor hem zeggen, jij brengt me naar huis!

Ik stap uit en loop achter de auto langs, je ruikt de heerlijke geur van verbrande benzine en je voelt de immense warmte van de achterkant komen en dan stap je in. Stoeltje goed en WTF ik ben de pendalen kwijt :D Wat blijkt, je zit met je benen een tikje naar rechts wegens de grote wielkassen. Goed gordel om en nu opletten belazen want het is een racebak. Dat houd simpel in dat de 1 links onder zit! Nu wist ik dit al maar toch even opletten. Nou ben er klaar voor, ik laat de koppeling opkomen tikje gas er op en we rijden alweer appeltje eitje. Schakel maar op hoor ik naast me en ook dat gaat prima. Doe je goed jongen, doe je erg goed! trap maar dat pedaal in komt wel goed! De afspraak was dat ik exact zou doen wat de eigenaar zegt en dus trap ik letterlijk het pedaal tot aan de grond. Ik hoor die motor achter me het uitschreeuwen van genot, ik zie de toerenteller richting rood schieten en ik schakel snel op *klik* en gas er vol op! En zo schieten we met een zeer hoge snelheid de snelweg op. *klik* naar z’n 4! En dan verkeerd dus gas er af en opschakelen naar z’n 5. Even rust in de tent. En dan komt het besef, je rijd 20 jaar laten in de auto waar je ooit een foto van hebt staan maken. En die haren op de armen? Ja die staan exact zo als toen ik de auto voor het eerste tegen kwam. De eigenaar merk op om rustig de snelheid op 120 te houden en de auto’s weg te laten lopen voor ons. Na een tijdje komt er een Audi station naast ons rijden en de vader steekt de duim op en het kleine ventje achter in de auto zit met de neus tegen het raam. De eigenaar gebaard dat de man zijn raam open moet zetten en ik zie de voor en achterramen open gaan en hoor de eigenaar zeggen, schakel maar 2 versnellingen terug. De motor jankt nu heerlijk hoog en ik moet de Audi laten weg rijden.... laat hem maar even lopen en zet je knipperlicht links maar aan. ( we rijden op de linkerbaan ) Schakel maar naar z’n 2 en als ik ja zeg gas er vol op en helemaal door trekken in de toeren en opschakelen tot ik zeg stop. Niet meer dan dat moet je doen! JA! ik trap het gas in en we schieten weg *klik* in z’n 3 gas vol ingetrapt en op dat moment schieten we de Audi voorbij ik zie nog net 2 hele grote glimlachen op de gezicht en een duimpje omhoog uit het raam. *klik* 4 en nog het gas er op nog altijd zit ik helemaal achter in de stoelen gedrukt. De koppeling, het sturen het schakelen gaat soepel als wat. De motor jankt nu nog harder dan ooit tevoren en het gevoel dat hij meer wilt overheerst extreem *klik* 5 en hij blijft maar gaan een blik op de teller geeft 200 aan en de naald gaat verder! En dan afremmen, er komt helaas verkeer aan. OOOOOOOOH WAT IS DIT GEWELDIG HE KNUL WAT IS DIT GEWELDIG! De auto komt nu tot leven hoor ik naast me. GEWELDIG! luister je hebt de auto goed onder controller, we pakken zo een scherpe bocht je gaat exact doen wat ik je zeg, heb er de volste vertrouwen in. Op dat moment rijden we 120 op de bocht af. Luister, je maakt 1 stuur beweging en je blijft elke keer iets meer gas geven, je laat de auto naar buiten uitlopen, als ik JA zeg trap je het gas vol in! je zal in een rechte lijn rijden op dat moment en dan kwestie van opschakelen. Goed bocht komt er aan we rijden er met 120 in en het is een door draaiende bocht. Naast me hoor ik.... goed zo houd je stuur zo vast gas er op... gas er op... ja kom maar gas er op! Voel je hem gaan liggen. En inderdaad ik lijk wel vast geplakt op de weg ik voel het stuur trekken en uit ervaring met mijn eigen auto voel ik dat hij wil weg breken achter me... gas er op ja kom maar..... NU GAS! Op dat moment trap ik het gas vol in en voel de achterkant heeeeeel even weg schieten en merk dat ik automatisch even met het stuur corrigeer en trek hem dan vol door in een rechte lijn. JUIST hoor ik naar me, ik wilde even kijken wat je zal doen geweldig! Nu rij je pas ECHT goed een Ferrari. Geen paniek kon niks mis gaan. Je was het al gewent met je eigen achter aangedreven auto. Niet veel later komen we aan bij het huis en zit mijn droomrit er helaas weer op. En ben ik een ervaring rijker.

Wat een auto, wat een geweldige eigenaar! En dit zal ik nooit meer vergeten. Volgende stap? Een eigen Ferrari. Al zal dat denk ik wel een 308 worden.

_O_
fathankvrijdag 20 september 2013 @ 13:58
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 08:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
Haha geweldig zo'n ervaring :) Tof dat zo'n eigenaar je gewoon laat rijden ook!
En dat t iemand is met verstand van zaken en je gewoon mokershard door de bocht laat janken..
PeuRacvrijdag 20 september 2013 @ 16:05
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 02:11 schreef ook_gek het volgende:
Yo Anne schatje! Ik ben hier :*

Maar je mist nog wel wat namen!
BoJo, eddow, boink laatste 2 hebben toch een goed lopende site weten op te zetten!

Maar ben je niet vergeten hoor! En PTA draag ik nog altijd een warm hard toe. Jammer van de half tamme users invasie. Het lijkt soms net een sociale werkplaats. Ik lees nog wel regelmatig een project topic.

Oeh oeh oeh, heb nog wel een leuk Ferrari rijden verhaal als je wilt? Zeg maar waar je hem wilt hebben.
J22downwind (oid) met z'n G-klasse
Jozef777 met z'n 340
Die gozer met z'n S6 plus avant, wat later niks bleek te zijn (hij is nu autoverkoper bij een handelaar in semi speciaal spul).

En ik kom niet zo vaak meer op Fok, af en toe lurk ik nog her en der, maar ook dat wordt steeds minder.
ook_gekvrijdag 20 september 2013 @ 16:17
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:58 schreef fathank het volgende:

[..]

En dat t iemand is met verstand van zaken en je gewoon mokershard door de bocht laat janken..
Dat is zeker ja. Als ik het goed begrepen heb neemt mij "examen" af en bepaald hij of iemand door maar voor een race licentie. Iets in die richting. De Ferrari is volgens hem een auto waar je snel aan kan zie of iemand autogevoel heeft omdat elk foutje direct afgestrafd word. Teven helpt het denk ik dat ik zelf al jaren rond rij in een achterwiel aangedreven auto zonder enige hulpmiddelen.

Maar inderdaad geweldig dat hij kennelijk het vertouwen had in me en hij mij letterlijk een spoed cursus heeft gegeven. Het was absoluut leerzaam! Zeker de scherpe bocht was geweldig. Zelf had ik het gas geminderd maar van hem moest ik door gaan juist. Stuur vasthouden met gekruisde armen totngevol en door middel van gasgeven de auto naar buiten te duwen. En opeens zie je dan dat je iets voorbij de helft van de bocht opeens een rechte lijn hebt waardoor je ongelend hard kan uit accelereren. En als dan de motor gaat werken gaat dat zo snel in combinatie met het heerlijke hoge gejank!

Als je naar achteren kijkt zie je de warmte van de motor komen. In je spiegels zie je de extreem brede zijkanten uitlopen naar een ongekende breede kont. Dat alleen is al een ongelende belevenis. En als je dan merkt dat wanneer je een tikje gas geeft de motor direct begint te janken en lichtjes ongelijk loopt tot je de koppeling laat opkomen. En rond de 120 gaat alles wat eerst zo zwaar gong opeens zo soepel. Dan pas kom de hele auto tot leven. Bizar en bijna niet uit te leggen. Maar je moet het gewoon eens mee gemaakt hebben.
#ANONIEMzaterdag 21 september 2013 @ 08:29
Tof verhaal,ook_gek!

Heb m'n fikken verbrand wegens het in 1 ruk doorlezen en vergeten dat ik een sigaret vast had. ^O^
(ja,roken is slecht,ik weet het)
#ANONIEMmaandag 23 september 2013 @ 13:04
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 16:17 schreef ook_gek het volgende:

Dat is zeker ja. Als ik het goed begrepen heb neemt mij "examen" af en bepaald hij of iemand door maar voor een race licentie. Iets in die richting. De Ferrari is volgens hem een auto waar je snel aan kan zie of iemand autogevoel heeft omdat elk foutje direct afgestrafd word. Teven helpt het denk ik dat ik zelf al jaren rond rij in een achterwiel aangedreven auto zonder enige hulpmiddelen.

Maar inderdaad geweldig dat hij kennelijk het vertouwen had in me en hij mij letterlijk een spoed cursus heeft gegeven. Het was absoluut leerzaam! Zeker de scherpe bocht was geweldig. Zelf had ik het gas geminderd maar van hem moest ik door gaan juist. Stuur vasthouden met gekruisde armen totngevol en door middel van gasgeven de auto naar buiten te duwen. En opeens zie je dan dat je iets voorbij de helft van de bocht opeens een rechte lijn hebt waardoor je ongelend hard kan uit accelereren. En als dan de motor gaat werken gaat dat zo snel in combinatie met het heerlijke hoge gejank!

Als je naar achteren kijkt zie je de warmte van de motor komen. In je spiegels zie je de extreem brede zijkanten uitlopen naar een ongekende breede kont. Dat alleen is al een ongelende belevenis. En als je dan merkt dat wanneer je een tikje gas geeft de motor direct begint te janken en lichtjes ongelijk loopt tot je de koppeling laat opkomen. En rond de 120 gaat alles wat eerst zo zwaar gong opeens zo soepel. Dan pas kom de hele auto tot leven. Bizar en bijna niet uit te leggen. Maar je moet het gewoon eens mee gemaakt hebben.
Kijk,dat zijn de verhalen/ervaringen die een topic inhoud geven. ^O^
ook_gekdonderdag 26 september 2013 @ 22:37
Dank u, dank u. Het was wat ze noemen echt een droom die uit kwam :)
#ANONIEMmaandag 30 september 2013 @ 14:51
En heb je nog meer soortgelijke dromen op stapel staan?
Alexxxxxmaandag 30 september 2013 @ 17:12
Dromen uit laten komen is ok
ook_gekdinsdag 1 oktober 2013 @ 00:10
quote:
6s.gif Op maandag 30 september 2013 14:51 schreef Iwanius het volgende:
En heb je nog meer soortgelijke dromen op stapel staan?
Zeker wel ja. De geen die met auto's te maken hebben zijn,

Met een Ferrari ( liefst met zoveel mogelijk tegelijk ) naar de Fabriek in Italie rijden.

Eigen Ferrari bezitten, zal een 308GTSi worden denk ik.

Ooit een Kever opknappen en dwars door Euro crossen zonder echt doel. Gewoon zien waar
je gaat stranden.

En ik ga ooit een ritje mee maken in een Ferrari F40. Dat moet gewoon gaan lukken!

Miss wel leuk om te vermelden waar de liefde voor dit merk vandaan komt.

Jaren na de eerste ontmoeting van een ECHTE Ferrari in het openbaar ben ik in contact gekomen met de eigenaar van toen der tijd een zwarte 308GTSi met rode bekleding. Een zeer weinig geproduceerde combinatie en deze auto trok altijd veel aandacht op evenementen. Zelfs toen deze naast de net uitgekomen F355 stond kreeg hij meer aandacht dan de F355. Op een dag was het dan zover, ik mocht een blokje mee rijden. We reden naar Rijswijk en daar stond hij dan...... Instappen was al een hele belevenis want wat is zo een wagen laag zeg. Wat mij heel erg is bijgebleven is dat je zo laag zit dat je echt over de wielkassen heen kijkt. De stoelen zitten heerlijk om je heen en je hoort *klik* bij elke verandering van de versnelling. Ik dacht nog van jezus wat trekt dit ding op zeg bij het stoplicht. Wat ik toen niet wist was dat het gewoon "normaal" optrekken was. Bij Voorburg de snelweg op richting Delft. Voor de kenners, We vlogen voor mijn gevoel over de flyover richting Rijswijk / Delft Op een gegeven moment gaat dan de weg met een flauwe bocht naar links naar beneden onder de weg door. Je moet je voorstellen dat van af het moment dat we de snelweg op schoten de eigenaar constant versnelde. Ik was gewoon bang dat we de bocht niet zouden halen. De flyover waren we zo over en het uitacceleren was als of je in een achtbaan zat. Het gejank achter je van de illegale race uitlaat was oorverdovend en we vlogen onder de weg door richting de Ikea. In die bocht voelde ik de auto gewoon een stukje opzij schieten. Voelde je dat ook_gek!! Op dat stuk tot aan de Ikea hebben we de 200 aangetikt. Nog nooit had ik zo hart mee gereden in een auto!

Jaren later heb ik op m'n 30ste verjaardag zelf mogen sturen in de 308, dat verhaal staat hier ergens op het forum ook beschreven. Mijn liefde was al groot maar die was nu zeker. 308 gaat het worden! De lijnen van de auto, het geluid in combinatie van de juiste uitlaat is oorverdovend!

Later heb ik nog eens mee gereden met een andere kennis in zijn 348 en ik dacht 25 andere ferrari's. Daar hebben we de Hubertus tunnel mee onveilig gemaakt. In die tunnel hebben we de 200 zeker aangetikt. Ongekend gejank was dat!

Ik heb verschillende filmsjes op m'n tel van verschillende Ferrari ritten / momenten. Zal eens kijken of ik het in 1 filmpje kan knallen en hier droppen. Zag net dat ik hubertustunnel in de 348 heb waar hij hem helemaal opentrekt. Heb ook nog wat Testarossa filmpjes zag ik niet.

Als er interessen is wil ik best eens kijken of ik dat in 1 filmpje kan knallen.
Alexxxxxdinsdag 1 oktober 2013 @ 01:13
F40 kun je huren in Geisingen

IMG_7337-border.JPG

http://www.special-cars.de/
fathankdinsdag 1 oktober 2013 @ 07:00
Filmpje van die 348, van jong af aan al mn favoriete Ferrari O+
ook_gekdinsdag 1 oktober 2013 @ 10:39
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:13 schreef Alexxxxx het volgende:
F40 kun je huren in Geisingen

[ afbeelding ]

http://www.special-cars.de/
Huren is niet leuk :{w

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:00 schreef fathank het volgende:
Filmpje van die 348, van jong af aan al mn favoriete Ferrari O+
Zal eens kijken wat ik binnen kort kan doen :)
#ANONIEMdonderdag 3 oktober 2013 @ 10:54
quote:
2s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 01:13 schreef Alexxxxx het volgende:
F40 kun je huren in Geisingen

IMG_7337-border.JPG

http://www.special-cars.de/
Alsof wij nu even die richting uitgaan om een auto als dit te gaan uitproberen. :|W

Een Ferrari huren kan ook gewoon in Nederland hoor. Wat zeg ik: Ene Regilio Tuur deed dat frequent om de indruk te wekken dat hij nog steeds miljonair was na zijn bokscarrière.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 03-10-2013 10:54:54 ]
Alexxxxxdonderdag 3 oktober 2013 @ 11:55
quote:
15s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:54 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Alsof wij nu even die richting uitgaan om een auto als dit te gaan uitproberen. :|W

Een Ferrari huren kan ook gewoon in Nederland hoor. Wat zeg ik: Ene Regilio Tuur deed dat frequent om de indruk te wekken dat hij nog steeds miljonair was na zijn bokscarrière.
maar in Nederland heb je geen F40's te huur? En ja, soms moet je even wat moeite doen voor iets leuks :P
fathankdonderdag 3 oktober 2013 @ 12:31
De ouderwetse ferrari's zijn btw veel toffer dan die nieuwerwetse dingen met schakelflippers enzo.

Doe mij maar een 348 of een 355 ipv een 430.
ook_gekdonderdag 3 oktober 2013 @ 14:53
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 12:31 schreef fathank het volgende:
De ouderwetse ferrari's zijn btw veel toffer dan die nieuwerwetse dingen met schakelflippers enzo.

Doe mij maar een 348 of een 355 ipv een 430.
355 is het eerste Ferrari model met flippers ;)

Maar ik deel je mening. De klikjes die je hoort als me schakeld is heerlijk!
fathankdonderdag 3 oktober 2013 @ 14:55
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:53 schreef ook_gek het volgende:

[..]

355 is het eerste Ferrari model met flippers ;)

Maar ik deel je mening. De klikjes die je hoort als me schakeld is heerlijk!
Maar ook nog met klassieke handbak geleverd. Worden die nu eigenlijk uberhauot nog geleverd? Van recente Ferrari's heb ik alleen footage gezien met flippers.
ook_gekdonderdag 3 oktober 2013 @ 19:29
quote:
14s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 14:55 schreef fathank het volgende:

[..]

Maar ook nog met klassieke handbak geleverd. Worden die nu eigenlijk uberhauot nog geleverd? Van recente Ferrari's heb ik alleen footage gezien met flippers.
Klopt de 355 F1 had flippers, de rest niet. En nee handbakken worden niet meer geleverd. Maar als je genoeg geld betaald is alles mogelijk bij Ferrari ;)
blupdonderdag 3 oktober 2013 @ 20:32
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 19:29 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Klopt de 355 F1 had flippers, de rest niet. En nee handbakken worden niet meer geleverd. Maar als je genoeg geld betaald is alles mogelijk bij Ferrari ;)
Selespeed was dat, die zie je niet zo snel meer. :+