quote:
Zeker wel ja. De geen die met auto's te maken hebben zijn,
Met een Ferrari ( liefst met zoveel mogelijk tegelijk ) naar de Fabriek in Italie rijden.
Eigen Ferrari bezitten, zal een 308GTSi worden denk ik.
Ooit een Kever opknappen en dwars door Euro crossen zonder echt doel. Gewoon zien waar
je gaat stranden.
En ik ga ooit een ritje mee maken in een Ferrari F40. Dat moet gewoon gaan lukken!
Miss wel leuk om te vermelden waar de liefde voor dit merk vandaan komt.
Jaren na de eerste ontmoeting van een ECHTE Ferrari in het openbaar ben ik in contact gekomen met de eigenaar van toen der tijd een zwarte 308GTSi met rode bekleding. Een zeer weinig geproduceerde combinatie en deze auto trok altijd veel aandacht op evenementen. Zelfs toen deze naast de net uitgekomen F355 stond kreeg hij meer aandacht dan de F355. Op een dag was het dan zover, ik mocht een blokje mee rijden. We reden naar Rijswijk en daar stond hij dan...... Instappen was al een hele belevenis want wat is zo een wagen laag zeg. Wat mij heel erg is bijgebleven is dat je zo laag zit dat je echt over de wielkassen heen kijkt. De stoelen zitten heerlijk om je heen en je hoort *klik* bij elke verandering van de versnelling. Ik dacht nog van jezus wat trekt dit ding op zeg bij het stoplicht. Wat ik toen niet wist was dat het gewoon "normaal" optrekken was. Bij Voorburg de snelweg op richting Delft. Voor de kenners, We vlogen voor mijn gevoel over de flyover richting Rijswijk / Delft Op een gegeven moment gaat dan de weg met een flauwe bocht naar links naar beneden onder de weg door. Je moet je voorstellen dat van af het moment dat we de snelweg op schoten de eigenaar constant versnelde. Ik was gewoon bang dat we de bocht niet zouden halen. De flyover waren we zo over en het uitacceleren was als of je in een achtbaan zat. Het gejank achter je van de illegale race uitlaat was oorverdovend en we vlogen onder de weg door richting de Ikea. In die bocht voelde ik de auto gewoon een stukje opzij schieten. Voelde je dat ook_gek!! Op dat stuk tot aan de Ikea hebben we de 200 aangetikt. Nog nooit had ik zo hart mee gereden in een auto!
Jaren later heb ik op m'n 30ste verjaardag zelf mogen sturen in de 308, dat verhaal staat hier ergens op het forum ook beschreven. Mijn liefde was al groot maar die was nu zeker. 308 gaat het worden! De lijnen van de auto, het geluid in combinatie van de juiste uitlaat is oorverdovend!
Later heb ik nog eens mee gereden met een andere kennis in zijn 348 en ik dacht 25 andere ferrari's. Daar hebben we de Hubertus tunnel mee onveilig gemaakt. In die tunnel hebben we de 200 zeker aangetikt. Ongekend gejank was dat!
Ik heb verschillende filmsjes op m'n tel van verschillende Ferrari ritten / momenten. Zal eens kijken of ik het in 1 filmpje kan knallen en hier droppen. Zag net dat ik hubertustunnel in de 348 heb waar hij hem helemaal opentrekt. Heb ook nog wat Testarossa filmpjes zag ik niet.
Als er interessen is wil ik best eens kijken of ik dat in 1 filmpje kan knallen.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group