abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 september 2013 @ 14:46:56 #226
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130948445
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:30 schreef theguyver het volgende:

[..]

een trol is iemand die een volledig tegenovergestelde mening ergens uit om kwade reacties uit te lokken zodat alle users tegen hem spannen.

de enige die dat doet bent u ;) no offence.

en ems. is een relaxte gozert, maar hij heeft een andere mening.
Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Verder is Ems eerder een troll dan Tribal. Maar goed ze zijn waarschijnlijk allebei geen trollen maar Tribal verkondigd veel waarheid hier en Ems zit alleen te zieken.
Feyenoord!
  Moderator zondag 8 september 2013 @ 14:59:58 #227
249559 crew  Lavenderr
pi_130948962
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:46 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Verder is Ems eerder een troll dan Tribal. Maar goed ze zijn waarschijnlijk allebei geen trollen maar Tribal verkondigd veel waarheid hier en Ems zit alleen te zieken.
En dat is dan weer jouw subjectieve mening.

Dat het beide geen trollen zijn klopt.
Ze zijn het niet eens en dat mag. Iedereen heeft recht op een eigen mening en niet alles is trollen.
  zondag 8 september 2013 @ 15:01:57 #228
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_130949042
quote:

[..]

Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Ik heb Tribalwars anders nog weinig op waarheid kunnen betrappen:

- Bush en Blair gaan in het weekend naar kinderverkracht- en vermoord feestjes
- Prinses Amalia en groot deel van beroemdheden horen bij Illuminati
- Illuminati kunnen gedachten lezen
- Illuminati gebruiken telekinese
- Homoseksualiteit bestaat bijna niet.
- 1 oktober gaan fema kampen open
- Het v teken wat je in software ziet bij dropdown lijstjes is geplaatst door Illuminati
- Antichrist is er en gaat naar Israel
- Van vaccinaties ga je dood en blijf je 'slapen' en vaccinaties hebben nooit tegen een ziekte geholpen
- etc. etc. etc.

Natuurlijk zijn ze beiden geen Troll maar als ik zou moeten kiezen dan zou Tribalwars het dubbel en dwars winnen. Maar dat komt wellicht doordat zijn mening niet aansluit bij de feiten zoals ik die ken.
  zondag 8 september 2013 @ 15:05:44 #229
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130949184
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:01 schreef Dlocks het volgende:

[..]

Ik heb Tribalwars anders nog weinig op waarheid kunnen betrappen:

- Bush en Blair gaan in het weekend naar kinderverkracht- en vermoord feestjes
- Prinses Amalia en groot deel van beroemdheden horen bij Illuminati
- Illuminati kunnen gedachten lezen
- Illuminati gebruiken telekinese
- Homoseksualiteit bestaat bijna niet.
- 1 oktober gaan fema kampen open
- Het v teken wat je in software ziet bij dropdown lijstjes is geplaatst door Illuminati
- Antichrist is er en gaat naar Israel
- Van vaccinaties ga je dood en blijf je 'slapen' en vaccinaties hebben nooit tegen een ziekte geholpen
- etc. etc. etc.

Natuurlijk zijn ze beiden geen Troll maar als ik zou moeten kiezen dan zou Tribalwars het dubbel en dwars winnen. Maar dat komt wellicht doordat zijn mening niet aansluit bij de feiten zoals ik die ken.
En jij weet zeker dat die dingen geen waarheid zijn?

Het laatste jaar is er toch al heel wat aan het licht gekomen wat betreft pedofilie in hoge kringen bv. En zo zijn er nog wel meer dingen.

Dat sommige dingen heel bizar klinken wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.
Feyenoord!
  zondag 8 september 2013 @ 15:09:57 #230
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_130949338
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 17:02 schreef Japie77 het volgende:
En ik zeg niet dat dat dan wel DE WAARHEID is. Maar het verklaart bv gelijk de missing link uit de evolutietheorie.
Welke missing link?
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
  zondag 8 september 2013 @ 15:11:32 #231
18159 Dlocks
Zoek het maar op met Google...
pi_130949395
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:05 schreef Japie77 het volgende:

[..]

En jij weet zeker dat die dingen geen waarheid zijn?
Zolang niet bewezen is dat die punten in dat lijstje waar zijn en zolang er zelfs niets in die richting wijst is het voor mij allemaal niet waar.

quote:
Het laatste jaar is er toch al heel wat aan het licht gekomen wat betreft pedofilie in hoge kringen bv. En zo zijn er nog wel meer dingen.
Pedofilie bestaat en zal dus ook in hoge kringen voorkomen. Dat is iets anders dan zeggen dat Bush en Blair in het weekend samen naar kinderverkracht- en vermoord feestjes gaan.

quote:
Dat sommige dingen heel bizar klinken wil nog niet zeggen dat ze niet waar zijn.
Ik zou het andersom willen zeggen: als iets bizar klinkt wil dat nog niet zeggen dat het waar is.
pi_130949455
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:11 schreef Dlocks het volgende:
Pedofilie bestaat en zal dus ook in hoge kringen voorkomen. Dat is iets anders dan zeggen dat Bush en Blair in het weekend samen naar kinderverkracht- en vermoord feestjes gaan.
Ben ze daar inderdaad nog nooit tegengekomen, en zo groot is de groep nou ook weer niet.

Maargoed, eindeloze discussie weer. Ideale wereld, dorpjes, locaties, en huisjes. En reizen. Want reizen is ontdekken, en ontdekken is tof.
Ja doei.
pi_130950853
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:05 schreef Japie77 het volgende:

Het lijkt me belangrijk om hierbij te zeggen dat omdat sommige dingen heel bizar klinken, ze niet ook niet automatisch waar zijn.
quote:

[..]

Ems een relaxte gozer?

Hmmm....

Goeie mening. Zal ik je nu ook troll noemen aangezien ik het niet met je eens bent?

Groei op.
Conscience do cost.
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 17:46:41 #234
88815 The_Emotion
98.3
pi_130954605
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 14:41 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Gun je jezelf niet zo'n soort wereld dan?
Het is een ideaal, een mooi streven maar nooit helemaal haalbaar.
Waar mensen zijn, zal er ook een vorm van macht zijn en macht gaat gepaard met corruptie.

Zijn idee van de ideale maatschappij doet me het meeste denken aan het smurfendorp, waar iedereen blij is en zijn eigen taak heeft om dan 's avonds met z'n allen te dansen rond een kampvuur.
Het zou mooi zijn om daar in te kunnen wonen, maar zo slecht heb ik het nu ook weer niet.

quote:
Heb je het idee dat Tribal nog veel te leren heeft dan?
Jeps, en ik denk dat velen met mij het daar wel mee eens zijn.
Ik heb al wat punten genoemd in mijn vorige post.
(jammer dat tribalwars er zelf niet op reageert, het lijkt er op dat hij alleen maar hoort/leest wat hij wil horen/lezen)
Leren discussiëren, werken aan zijn taal en charisma om beter te kunnen overtuigen, meer ervaringen opdoen, maar ook zijn eigen fouten kunnen inzien.

Wat ik ook al zei, rondreizen zou hem goed doen. Kijk eerst maar eens hoe een maatschappij elders in elkaar steekt. Laat hem maar eens tijdje rondlopen door Tibet, Siberië en/of Guatemala stad. Totaal verschillende werelden, met een hele andere kijk op het leven. Daar kan hij alleen maar van leren en uitwerken in de blueprint van zijn maatschappij.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
  zondag 8 september 2013 @ 17:53:08 #235
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130954817
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:46 schreef Remqo het volgende:

[..]

Waar mensen zijn, zal er ook een vorm van macht zijn en macht gaat gepaard met corruptie.

Zijn idee van de ideale maatschappij doet me het meeste denken aan het smurfendorp, waar iedereen blij is en zijn eigen taak heeft om dan 's avonds met z'n allen te dansen rond een kampvuur.
Het zou mooi zijn om daar in te kunnen wonen, maar zo slecht heb ik het nu ook weer niet.

[..]

(jammer dat tribalwars er zelf niet op reageert, het lijkt er op dat hij alleen maar hoort/leest wat hij wil horen/lezen)
Leren discussiëren, werken aan zijn taal en charisma om beter te kunnen overtuigen, meer ervaringen opdoen, maar ook zijn eigen fouten kunnen inzien.

Wat ik ook al zei, rondreizen zou hem goed doen. Kijk eerst maar eens hoe een maatschappij elders in elkaar steekt. Laat hem maar eens tijdje rondlopen door Tibet, Siberië en/of Guatemala stad. Totaal verschillende werelden, met een hele andere kijk op het leven. Daar kan hij alleen maar van leren en uitwerken in de blueprint van zijn maatschappij.
Ideeën zijn er ook om uit te werken. Je kunt wel heel je leven iets doe wat je eigenlijk niet wil maar dan wordt je niet echt gelukkig. Heb geen ver reis nodig om te zien hoe een maatschappij eruit ziet. De huidig maatschappij zien er altijd zo uit je hebt een regering of een man die alles bepaald en in allebij de gevallen heb je niet echt de vrijheid om te kiezen. Je kunt bij democratie wel kiezen maar er veranderd toch niks het maakt niet echt uit op wie je stemt . En in een maatschappij in huidig vorm heb je de massa heel belangrijk. Die zorgen ervoor dat alles gemaakt wordt je kunt ze zien als een soort slaaf. En dan zijn de systeem allemaal zo gericht dat het je in feite gevangen houdt. En in zo'n systeem wil ik niet leven en werken voor mijn flut pensioen of geen pensioen dat is dan natuurlijk compleet weg bezuinigd.

[ Bericht 16% gewijzigd door tribalwars op 08-09-2013 18:00:06 ]
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_130955087
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 15:56 schreef ems. het volgende:

[..]

Het lijkt me belangrijk om hierbij te zeggen dat omdat sommige dingen heel bizar klinken, ze niet ook niet automatisch waar zijn.

[..]

Goeie mening. Zal ik je nu ook troll noemen aangezien ik het niet met je eens bent?

Groei op.
Zeg, loop die 17-jarige met goede bedoelingen niet zo lastig te vallen.

Groei op.

Ga maar lekker je vrienden opschepen met die parmante persoonlijkheid van je en laat de rest van de wereld met rust. Zijn we meteen een stapje dichterbij de ideale wereld.
pi_130955220
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 18:00 schreef Gray het volgende:

[..]

Zeg, loop die 17-jarige met goede bedoelingen niet zo lastig te vallen.

Groei op.
Goede bedoelingen :?

Verder is het oneens zijn met iemand geen lastig vallen. Ik word ook constant met allemaal onzin (zoals jij nu doet) om mijn oren geslagen. Als ik geen zin zou hebben in de meningen van derden dan zou ik hier niet posten. Als je dat niet begrijpt is internet misschien geen geschikte plaats voor je.
quote:
Ga maar lekker je vrienden opschepen met die parmante persoonlijkheid van je en laat de rest van de wereld met rust. Zijn we meteen een stapje dichterbij de ideale wereld.
Lees voortaan dan lekker over mijn posts heen, als je er zo emotioneel van wordt :)
Conscience do cost.
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 18:41:02 #238
88815 The_Emotion
98.3
pi_130956279
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:53 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ideeën zijn er ook om uit te werken. Je kunt wel heel je leven iets doe wat je eigenlijk niet wil maar dan wordt je niet echt gelukkig.
Daar geef ik je absoluut gelijk in.
quote:
Heb geen ver reis nodig om te zien hoe een maatschappij eruit ziet. De huidig maatschappij zien er altijd zo uit je hebt een regering of een man die alles bepaald en in allebij de gevallen heb je niet echt de vrijheid om te kiezen.
Toch zou ik het je van harte aanbevelen om een totaal ander land op te zoeken, het verbreedt je horizon en je kan met eigen ogen zien hoe het daar aan toe gaat en nieuwe conclusies trekken.
Tibet lijkt me interessant vanwege het spirituele aspect, terwijl China er met een ijzeren vuist over regeert.

Guatemala ben ik zelf een keer geweest, het is en blijft een bananenrepubliek, waar tot in de jaren '80 geteisterd werd door een burgeroorlog. Er is nog veel criminaliteit en in de grote steden lopen bendes rond.
Toch zag ik in de dorpjes waar ik was, ondanks dat ze weinig hebben ze wel allemaal lachen :)
Dat is toch waar je naar streeft?

quote:
Je kunt bij democratie wel kiezen maar er veranderd toch niks het maakt niet echt uit op wie je stemt . En in een maatschappij in huidig vorm heb je de massa heel belangrijk. Die zorgen ervoor dat alles gemaakt wordt je kunt ze zien als een soort slaaf. En dan zijn de systeem allemaal zo gericht dat het je in feite gevangen houdt. En in zo'n systeem wil ik niet leven en werken voor mijn flut pensioen of geen pensioen dat is dan natuurlijk compleet weg bezuinigd.
Ach ja, de illusie dat je wat in te brengen hebt op de regering.
Het is wel natuurlijk zo, als Rutte en co er een potje van maken, dat een groot deel van de bevolking op een andere partij gaat stemmen.
Bovendien mag je er hier wat van zeggen of tegen demonstreren.
Doe dat in Noord Korea, dan mag je met je familie mee op kamp (uiteraard geen zomerkamp).
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_130956371
Eens.
Ja doei.
pi_130956422
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 18:04 schreef ems. het volgende:

[..]

Goede bedoelingen :?
Zie topictitel. ;)

quote:
Verder is het oneens zijn met iemand geen lastig vallen. Ik word ook constant met allemaal onzin (zoals jij nu doet) om mijn oren geslagen. Als ik geen zin zou hebben in de meningen van derden dan zou ik hier niet posten. Als je dat niet begrijpt is internet misschien geen geschikte plaats voor je.
Je mag het prima oneens zijn met iemand. Ook ik ben het niet eens met tribalwars. Maar wat jij doet is ongemanierd zuigen, en dat is nergens voor nodig. Dat werkt alleen maar averechts.

quote:
[..]

Lees voortaan dan lekker over mijn posts heen, als je er zo emotioneel van wordt :)
Ik laat me niet vullen met de frustraties die bij anderen overlopen. Ik voel slechts iets dat lijkt op medelijden voor jou en tribalwars. :*
  zondag 8 september 2013 @ 21:52:33 #241
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130966624
quote:
Goede documentaire. geweld loze communicatie kun je we toepassen in het systeem.
quote:
Basisprincipe van Geweldloze Communicatie

Geweldloze Communicatie helpt ons zodanig contact te maken met onszelf en met de ander dat ons natuurlijk mededogen kan stromen. Het wijst ons hoe we ons op een nieuwe manier kunnen uitdrukken en luisteren, door onze aandacht bewust te richten op vier gebieden:

wat we waarnemen
wat we voelen
wat we nodig hebben
wat we graag zouden willen om ons leven te verrijken.

Geweldloze Communicatie wil ons intenser naar elkaar laten luisteren, brengen tot een dieper respect en groter inlevingsvermogen (mededogen), en een wederzijds verlangen kweken om vanuit het hart te geven. (Uit de samenvatting van Hoofdstuk 1 van het boek Geweldloze Communicatie van Marshall Rosenberg.)
http://nl.wikipedia.org/wiki/Marshall_Rosenberg
http://nl.wikipedia.org/wiki/Geweldloze_communicatie
Definitie

quote:
Geweldloze communicatie
Ga naar: navigatie, zoeken

Geweldloze communicatie (GC) of Nonviolent Communication (NVC) is een wijze van communiceren waarvoor Marshall Rosenberg een model heeft ontwikkeld. Rosenberg werd geïnspireerd door Carl Rogers en door vredesdenkers als Mahatma Gandhi en Martin Luther King. Het dynamische communicatiemodel is gebaseerd de elementen waarneming, gevoel, behoefte en verzoek. Ook de term compassievolle communicatie en andere bewoordingen worden gebruikt.
Inhoud

1 Definitie
2 Elementen
2.1 Toelichting op de elementen
2.1.1 de Waarneming = Feiten
2.1.2 Gevoelens
2.1.3 Behoeftes
2.1.4 Verzoek
3 Voordelen van deze methode
4 Zakelijk gebruik
5 Externe links

Definitie

De kern van geweldloosheid is dat men de intentie heeft om behoeftes van anderen niet te schaden. Het gaat hierbij om drie principes die elkaar in de praktijk deels overlappen[1]:

waarheidskracht, ook wel liefdeskracht, zijnskracht en satyagraha genoemd: het te allen tijde naleven van de (eigen) waarheid
niet-kwetsen, ahimsa: afzien van het toebrengen van kwetsuur of andere schade
ieders welzijn, sarvodaya: rekening houden met behoeftes van alle betrokkenen.

Het is niet per definitie mogelijk om te voorkomen dat men bij het uiten van irritatie een ander kwetst en als men een huis koopt dat een ander ook had willen hebben, is dat eveneens een vorm van schade. Daarom gaat het om de intentie, het niet toebrengen van te vermijden schade.
Elementen

De vier elementen van het gedachtegoed geweldloze communicatie zijn:

Waarneming
Gevoel
Behoefte
Verzoek

Toelichting op de elementen

Hier een korte toelichting op de vier fasen van een situatie waarin een conflict speelt, want dan 'komt het erop aan'. Het voorbeeld is: Klaas zit in de kroeg, terwijl hij zijn vriendin Karin had beloofd dat hij om etenstijd thuis te zijn.
de Waarneming = Feiten

Door feiten te (be)noemen schept men een gezamenlijke uitgangspositie voor het uiten van het ongenoegen. Als de ander de feiten anders heeft beleefd of geïnterpreteerd, blijkt dat snel. Hierdoor kunnen misverstanden worden voorkomen. Belangrijk bij deze fase is dat men neutrale termen gebruikt, de feiten benoemt zoals die zich voordoen en niet zegt dat iemand slordig of onhandelbaar is. In dit voorbeeld belt Karin Klaas op en spreekt een bericht in: "Je bent nog niet thuis, dat ervaar ik als strijdig met onze afspraak."
Gevoelens

Door gevoelens te benoemen maakt men duidelijk wat de feiten voor iemand betekenen. Karin zegt bijvoorbeeld: "Ik word hier onrustig van, ik zou vandaag koken en dat heb ik ook gedaan. Mijn verwachting was dat we een gezellige avond thuis hebben, maar nu heb ik het idee dat we eerst weer een moeilijk gesprek zullen hebben.".
Behoeftes

Door behoeftes te uiten vertelt men waarom het belangrijk voor diegene is. "Ik heb behoefte aan zekerheid en vertrouwen dat afspraken worden nagekomen."
Verzoek

Door het uiten van een verzoek neemt men de verantwoording voor het vinden van een oplossing die tegemoetkomt aan jouw behoeftes. Een verzoek is altijd een voorstel, de ander kan het overnemen of (deels) afwijzen. In dat laatste geval kan men ervoor kiezen om akkoord te gaan met een tegenvoorstel of om te gaan onderhandelen. Door het doen van een concreet verzoek maakt men duidelijk wat voor diegene op dat moment belangrijk is. Tot slot zegt Karin op de voicemail van Klaas "Ik wil dat je me direct terugbelt of eigenlijk dat je hier binnen vijf minuten voor de deur staat".

Als het goed is laat Klaas van zich horen. Het kan zijn dat hij de tijd is vergeten, dat hij pech heeft met zijn fiets of dat er een noodsituatie was waardoor hij niet in staat was te laten weten dat hij later zou komen. Het kan ook dat Klaas de afspraak anders heeft geïnterpreteerd en dat er onderhandeld moet worden over het tijdstip dat hij thuiskomt.
Voordelen van deze methode

Het geeft structuur aan een gesprek zodat men het doel ervan in het oog kan houden, ook als daarbij emoties spelen.
Het geeft ook rust, men weet dat het mogelijk is om de eigen behoeftes te combineren met behoeftes van anderen en morele waarden waarop de ander aanspreekbaar is.
Men ontdekt waar de verantwoordelijkheid begint en stopt: ieder is verantwoordelijk voor eigen interpretaties, gevoelens, behoeftes en handelingen. Men neemt het heft in handen terwijl anderen de kans krijgen dit ook te doen, voor henzelf.
Men weet dat er een kanaal is om woede of andere emoties te kanaliseren op een manier die het gesprek niet afbreekt, maar in stand houdt.
Door respect te geven vergroot men de kans dat men ook respect terugkrijgt.
Het verlaagt de drempel om aan te geven wat men dwars zit, zodat de uiting kan worden gegeven aan het ongenoegen. Dat is goed voor de eigen gezondheid en voor de relatie met de ander op de langere termijn.
Het geeft men en de ander de kans om te leren hoe hij of zij het beste met elkaar en anderen omgaan kan gaan.
Door uit te gaan van behoeftes ontdekt men dat er veel gemeengoed bestaat met de ander en die ontdekt dat zelf ook. Rosenberg zegt dat behoeftes nooit strijdig zijn, alleen oplossingen kunnen dat zijn. Over behoeftes hoeft men dus niet te onderhandelen en over oplossingen kan dat vaak heel goed.

Zakelijk gebruik

Geweldloze communicatie is geschikt voor het persoonlijke leven en voor de zakelijke omgeving. Ook bij schriftelijke communicatie, bijvoorbeeld in situaties waar weerstand van de doelgroep mag worden verwacht. Men kan op die manier helderheid geven en respect bewaren. Een bedrijf dat al meerdere malen voor stankoverlast heeft gezorgd en daardoor veel vertrouwen van omwonenden heeft verloren, kan de communicatie weer op gang brengen door feiten te melden en te laten weten dat het beseft dat de behoefte van de bewoners met gezondheid te maken heeft (frisse lucht). Een uitkeringsinstantie die een folder maakt om fraude te voorkomen en die duidelijkheid wil geven zonder dat zware dreigementen de doelgroep onnodig schrik aanjagen, kan ook met geweldloze communicatie uit de voeten.
Externe links
Ik zeg doen :Y :Y :Y

[ Bericht 14% gewijzigd door tribalwars op 08-09-2013 22:02:47 ]
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  zondag 8 september 2013 @ 22:08:21 #242
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130967764
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 17:46 schreef Remqo het volgende:

[..]

[..]

Als ik jou reactie zo lees krijg ik het idee dat jij helemaal niet meer streeft naar een betere wereld, klopt dat? Zeker ook omdat je zegt dat je het zelf niet zo slecht hebt. Dat wringt een beetje met je verhaal dat Tribal veel moet leren volgens jou door te gaan reizen.

Persoonlijk geloof ik ook dat Tribal nog veel te leren heeft net als ik en jij. Maar bij Tribal zie ik de wil en de moed om er mee bezig te zijn. Met de meeste anderen alleen cynisch en negatief gelul dat de wereld toch niet zo in elkaar zit en je het er maar mee moet doen.
Feyenoord!
pi_130968658
Trouwens Tribal, je kan de link in je ondertitel plaatsen. Misschien wel handig voor bezoekers. ;)
★★★
pi_130970990
Een ideale maatschappij begint niet bij het aanwijzen van het slechte, maar bij het aandacht schenken aan het juiste.

Goede en juiste communicatie en gedegen kennis zijn basis elementen van een ontwikkeld persoon, maar de intentie en zijn karakter en persoonlijkheidsvorming zijn van een even groot belang.

Vooral de intentie en het wereldbeeld wat iemand heeft kan voor positieve veranderingen zorgen, daar aandacht aan schenken is van groot belang wil zo iets slagen.

Met andere woorden waar een wil is is een weg!
“When there is no desire, all things are at peace.”
  † In Memoriam † zondag 8 september 2013 @ 23:23:17 #245
88815 The_Emotion
98.3
pi_130972273
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 22:08 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Als ik jou reactie zo lees krijg ik het idee dat jij helemaal niet meer streeft naar een betere wereld, klopt dat? Zeker ook omdat je zegt dat je het zelf niet zo slecht hebt. Dat wringt een beetje met je verhaal dat Tribal veel moet leren volgens jou door te gaan reizen.
Het streven naar een betere wereld of ideale maatschappij heeft bij mij geen prioriteit.
Al zou ik wel graag een steentje willen bijdragen door bijvoorbeeld mee helpen in een schooltje in Zuid Amerika.
En zelf ben ik ook van mening dat we hier in Nederland een goede kwaliteit van leven hebben (maar natuurlijk kan alles beter).
Ik ga fluitend naar mijn werk, woon in een prima buurtje en alle nodige voorzieningen liggen binnen handbereik. Om het even ruwweg te zeggen dit schapenleventje bevalt me wel.
quote:
Persoonlijk geloof ik ook dat Tribal nog veel te leren heeft net als ik en jij. Maar bij Tribal zie ik de wil en de moed om er mee bezig te zijn. Met de meeste anderen alleen cynisch en negatief gelul dat de wereld toch niet zo in elkaar zit en je het er maar mee moet doen.
Ik heb ook eerder aangegeven dat tribal wel een doorbijtertje is, alsof hij geroepen is om wat op poten te zetten. Dan vind ik ook wel, dat hij daar gewoon z'n gang mee moet gaan.
Natuurlijk kan ik ook cynisch en lullig tegen hem doen (dat deed ik in het begin nog wel eens)
Maar wat voor zin heeft dat?
Wat opbouwende kritiek geven kan nooit geen kwaad (beheers de taal, werk aan charisma, leren met kritiek omgaan, doe nieuwe ervaringen op etc.)
Tribal heeft inderdaad een hoop te leren, hij is 17 en komt net kijken en zag dat het niet goed was.
Maar als hij 25 is, en wat jaartjes meedraait en wat levenservaring opgedaan heeft (mocht de situatie hetzelfde blijven) zal hij ook wel tot inkeer komen dat sommige ideeën die hij toen had wel wat naïef waren.

Maar waar, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en zit er ook wel eens naast, is niet erg, is menselijk. Leren doe je met vallen en opstaan, en van andere mensen.

[ Bericht 2% gewijzigd door The_Emotion op 08-09-2013 23:47:57 ]
- Ian Malcolm
pi_130976447
quote:
1s.gif Op zondag 8 september 2013 18:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Zie topictitel. ;)
Het heeft zich nog niet weten te vertalen in woorden noch daden.
quote:
Je mag het prima oneens zijn met iemand. Ook ik ben het niet eens met tribalwars. Maar wat jij doet is ongemanierd zuigen, en dat is nergens voor nodig. Dat werkt alleen maar averechts.
Ongefundeerde mening.

quote:
Ik laat me niet vullen met de frustraties die bij anderen overlopen. Ik voel slechts iets dat lijkt op medelijden voor jou en tribalwars. :*
Daarom zei ik: Als de emoties je teveel zijn moet je vooral niet reageren.
Conscience do cost.
  maandag 9 september 2013 @ 08:36:09 #247
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130977351
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 03:36 schreef ems. het volgende:

[..]

Het heeft zich nog niet weten te vertalen in woorden noch daden.

[..]

Ongefundeerde mening.

[..]

Daarom zei ik: Als de emoties je teveel zijn moet je vooral niet reageren.
hij heeft wel degelijk een leuk idee om zijn eigen maatschappij van de grond te brengen.
dit is al meermaals te spraken gekomen.
Er zitten ehlaas nog aardig wat haken en ogen aan dat idee, en of hij er dan beter van word dan nu. ik twijfel er aan.
;)
Er staat nog een vraag voor u open!!
  maandag 9 september 2013 @ 10:14:46 #248
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130978989
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 23:23 schreef Remqo het volgende:

[..]

Het streven naar een betere wereld of ideale maatschappij heeft bij mij geen prioriteit.
Al zou ik wel graag een steentje willen bijdragen door bijvoorbeeld mee helpen in een schooltje in Zuid Amerika.
En zelf ben ik ook van mening dat we hier in Nederland een goede kwaliteit van leven hebben (maar natuurlijk kan alles beter).
Ik ga fluitend naar mijn werk, woon in een prima buurtje en alle nodige voorzieningen liggen binnen handbereik. Om het even ruwweg te zeggen dit schapenleventje bevalt me wel.

[..]

Ik heb ook eerder aangegeven dat tribal wel een doorbijtertje is, alsof hij geroepen is om wat op poten te zetten. Dan vind ik ook wel, dat hij daar gewoon z'n gang mee moet gaan.
Natuurlijk kan ik ook cynisch en lullig tegen hem doen (dat deed ik in het begin nog wel eens)
Maar wat voor zin heeft dat?
Wat opbouwende kritiek geven kan nooit geen kwaad (beheers de taal, werk aan charisma, leren met kritiek omgaan, doe nieuwe ervaringen op etc.)
Tribal heeft inderdaad een hoop te leren, hij is 17 en komt net kijken en zag dat het niet goed was.
Maar als hij 25 is, en wat jaartjes meedraait en wat levenservaring opgedaan heeft (mocht de situatie hetzelfde blijven) zal hij ook wel tot inkeer komen dat sommige ideeën die hij toen had wel wat naïef waren.

Maar waar, ik heb ook niet alle wijsheid in pacht en zit er ook wel eens naast, is niet erg, is menselijk. Leren doe je met vallen en opstaan, en van andere mensen.
Tja ik vind het nogal denigrerend overkomen eerlijk gezegd. Zoals ik al zei Tribal heeft wat mij betreft meer wijsheid dan jij. Dus jij hebt ook nog een heleboel te leren.
Feyenoord!
pi_130980234
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 10:14 schreef Japie77 het volgende:

[..]

Tja ik vind het nogal denigrerend overkomen eerlijk gezegd. Zoals ik al zei Tribal heeft wat mij betreft meer wijsheid dan jij. Dus jij hebt ook nog een heleboel te leren.

Wijsheid? Mwah. Goedbedoeld enthousiasme!
  maandag 9 september 2013 @ 11:06:24 #250
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_130980343
quote:
1s.gif Op maandag 9 september 2013 11:02 schreef Degodvader het volgende:

Wijsheid? Mwah. Goedbedoeld enthousiasme!
Gecombineerd met nogal wat bange paranoia en jeugdige naïviteit.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')