Op de Scheldeprijs na dan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:16 schreef Marcoss het volgende:
Echt alle koersen worden steeds zwaarder tegenwoordig he? Rittenkoersen, ééndagskoersen..
Nee hoor, Ronde van Lombardije niet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:16 schreef Marcoss het volgende:
Echt alle koersen worden steeds zwaarder tegenwoordig he? Rittenkoersen, ééndagskoersen..
Rasmussen in 2007 was wellicht ook een poging? De UCI had Rabobank destijds "gevraagd" Rasmussen niet te laten starten. Oftewel de UCI was van mening dat Rasmussen niet mocht starten, maar liet dat toch toe. Na alle ophef werd hij alsnog geschorst voor twee jaar voor het vergrijp dat lang voor de Tour al bekend was bij de UCI. Helaas bestaat de Raboploeg niet meer, anders had Ray het wel voor ons uitgezocht.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:08 schreef OProg het volgende:
[..]
Yep. En het ging dan bij Contador mis, de vraag is dan wat wel met succes onder het tapijt is geschoven.
Ik denk alleen zondag live met de andere dagen in het Sportjournaal.quote:Op maandag 9 september 2013 16:39 schreef Zelva het volgende:
http://nos.nl/artikel/549350-tour-tot-2019-bij-nos.html
[..]
Daar hou ik ze aan.
Klopt idd. Ik dacht dat Merckx maar één keer MSR heeft gewonnen met de Poggio erin en nooit met de Cipressa.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:55 schreef Ereinion het volgende:
Nou ja, zijn in de jaren '70 niet de Cipressa en Poggio toegevoegd om het parcours zwaarder te maken, wat toen nodig was? Dit lijkt me gewoon een vervolg van die eerdere beslissing. Je zal op dit parcours ook nog wel eens een sprint van 20 tot 30 man krijgen, een erg sterke sprinter kan dat overleven. Maar iemand als Cavendish of Greipel heeft er niets meer te zoeken, en zo hoort het wel een beetje.
wat is er mis mee met een sprint na +250km koers van 20-30 man? Het zijn de renners die het parkoers hard maken niet de organisatorenquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:55 schreef Ereinion het volgende:
Nou ja, zijn in de jaren '70 niet de Cipressa en Poggio toegevoegd om het parcours zwaarder te maken, wat toen nodig was? Dit lijkt me gewoon een vervolg van die eerdere beslissing. Je zal op dit parcours ook nog wel eens een sprint van 20 tot 30 man krijgen, een erg sterke sprinter kan dat overleven. Maar iemand als Cavendish of Greipel heeft er niets meer te zoeken, en zo hoort het wel een beetje.
quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:55 schreef Ereinion het volgende:
Nou ja, zijn in de jaren '70 niet de Cipressa en Poggio toegevoegd om het parcours zwaarder te maken, wat toen nodig was? Dit lijkt me gewoon een vervolg van die eerdere beslissing. Je zal op dit parcours ook nog wel eens een sprint van 20 tot 30 man krijgen, een erg sterke sprinter kan dat overleven. Maar iemand als Cavendish of Greipel heeft er niets meer te zoeken, en zo hoort het wel een beetje.
Mwah vind dat de sprinters ook wel een klassieker mogen hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2013 16:55 schreef Ereinion het volgende:
Nou ja, zijn in de jaren '70 niet de Cipressa en Poggio toegevoegd om het parcours zwaarder te maken, wat toen nodig was? Dit lijkt me gewoon een vervolg van die eerdere beslissing. Je zal op dit parcours ook nog wel eens een sprint van 20 tot 30 man krijgen, een erg sterke sprinter kan dat overleven. Maar iemand als Cavendish of Greipel heeft er niets meer te zoeken, en zo hoort het wel een beetje.
Ze hebben Hamburg en Parijs - Tours nogquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
[..]
Mwah vind dat de sprinters ook wel een klassieker mogen hebben.
Heuvelachtige klassiekers zijn er ook meer dan genoeg.
Hamburg kan je geen klassieker noemen en Parijs-Tours is geen WT + op een kutplek op de kalender. Dan heb je nog de Scheldeprijs (ook 1.HC) en Gent-Wevelgem is ook nog te winnen voor een sprinter.quote:Op dinsdag 10 september 2013 22:31 schreef Sautor het volgende:
[..]
Ze hebben Hamburg en Parijs - Tours nog
Ik wist niet eens dat Parijs - Tours afgewaardeerd wasquote:Op dinsdag 10 september 2013 23:22 schreef flyguy het volgende:
[..]
Hamburg kan je geen klassieker noemen en Parijs-Tours is geen WT + op een kutplek op de kalender. Dan heb je nog de Scheldeprijs (ook 1.HC) en Gent-Wevelgem is ook nog te winnen voor een sprinter.
Maar MSR staat toch echt een trapje hoger.
bron: nos.nlquote:Jo Piels naar WK ploegentijdrit
De procontinentale wielerformatie Jo Piels doet mee aan de WK ploegentijdrit bij de WK in Florence, medio september.
De Nederlandse ploeg was aanvankelijk niet uitgenodigd, maar door afzeggingen mogen Berden de Vries, Jasper Hamelink, Steven Lammertink, Stefan Poutsma, Jochem Hoekstra en Bram de Kort alsnog naar Italië.
Naast Jo Piels verschijnen ook Belkin, Vacansoleil, Argos, De Rijke-Shanks en het Rabobank Development Team aan de start van de 50,3 km lange tijdrit.
Genieten.quote:Op donderdag 12 september 2013 11:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
[..]
bron: nos.nl
Wat heeft zo'n ploeg daar uberhaupt te zoeken.
quote:Bradley Wiggins stond op het punt om in 2012 de Tour de France te verlaten nadat ploeggenoot Chris Froome “een dolk in zijn rug stak”, aldus Sean Yates, destijds ploegleider in de koers. Dit staat volgens The Times te lezen in de autobiografie van Yates. Bovendien laat hij zich in het boek zeer negatief uit over het huidige management van Team Sky.
Yates onthult dat Wiggins na de etappe met aankomst op La Toussuire een SMS zou hebben gestuurd met de boodschap: “Ik denk dat het voor iedereen beter zou zijn als ik naar huis ga.” Eerder op die dag reed Froome op de slotklim voor Wiggins uit. Hij stopte alleen nadat Yates hem die opdracht gaf via zijn oortje. Volgens Yates bleef Wiggins enkel dankzij hem en Dave Brailsford in de race.
De Brit, die een contract bij een ander topteam afwees, zegt bovendien niet erg onder de indruk te zijn van het huidige management van Team Sky. “Eerlijk gezegd, is er niemand bij Team Sky die veel over koersen weet. In het algemeen, en vooral dit jaar, weten de mensen die het team leiden niet genoeg over wielrennen en veel renners gingen oververmoeid naar de Tour. Zij moesten te veel, te lang en te zwaar koersen.”
quote:Sean Yates: "I still believe Lance is a phenomenal athlete and still the biggest engine ever to get on a bike,apart from maybe Chris Froome"
Waaromquote:Op dinsdag 10 september 2013 16:55 schreef Ereinion het volgende:
Nou ja, zijn in de jaren '70 niet de Cipressa en Poggio toegevoegd om het parcours zwaarder te maken, wat toen nodig was? Dit lijkt me gewoon een vervolg van die eerdere beslissing. Je zal op dit parcours ook nog wel eens een sprint van 20 tot 30 man krijgen, een erg sterke sprinter kan dat overleven. Maar iemand als Cavendish of Greipel heeft er niets meer te zoeken, en zo hoort het wel een beetje.
Zekers, beste klimmer ooit. En dat dan ook nog combineren met een tijdrit van wereldklasse.quote:Op donderdag 12 september 2013 12:59 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Chris Froome, gewoon het allergrootste talent ooit.
Reclame voor de sponsor, ervaring opdoen en GENIETEN!quote:Op donderdag 12 september 2013 11:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
De Nederlandse ploeg was aanvankelijk niet uitgenodigd, maar door afzeggingen mogen Berden de Vries, Jasper Hamelink, Steven Lammertink, Stefan Poutsma, Jochem Hoekstra en Bram de Kort alsnog naar Italië.
Ben je toch een beetje veel afwijkend van de algemene gedachte van een toeschouwer. Die wil heroiek zien. Gaten die gedicht worden en ontsnappingen die ontstaan etc. Maar in een klassieker aub geen wieltjesplakkers die slechts 200 meter op een koers van bijna 300 km in beeld komen en er met hun ploeg voor zorgen dat er geen ontsnappingen ontstaan.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:17 schreef Zelva het volgende:
Vond die overwinning van Cavendish geweldig. Prachtig om hoe te zien hoe hij boven zichzelf uitsteeg. Dat soort staaltjes is nu wel verleden tijd ja, helaas.
Het is juist mooi dat er ook een sprintersklassieker is. En praktisch elke klassieker wordt op een paar honderd meter beslist. De Waalse Pijl is niets meer dan een keer de Muur van Huy op sprinten, AGR is wachten op de laatste keer Cauberg, LBL vanaf St. Nicolas, P-R vanaf carrefour.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:49 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ben je toch een beetje veel afwijkend van de algemene gedachte van een toeschouwer. Die wil heroiek zien. Gaten die gedicht worden en ontsnappingen die ontstaan etc. Maar in een klassieker aub geen wieltjesplakkers die slechts 200 meter op een koers van bijna 300 km in beeld komen en er met hun ploeg voor zorgen dat er geen ontsnappingen ontstaan.
Kom erbijquote:Op donderdag 12 september 2013 22:24 schreef DeeBee het volgende:
Sprinten in heats van vier momenteel in Quebec (live @ Eurosport 2), wel leuk dit soort formats als opwarmertje.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |