abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130749416
Met heel veel pijn en moeite bied ik mijn twee liefste HTK-poezen ter herplaatsing aan. We hebben deze zusjes 4 jaar geleden als jonge kittens via Marktplaats gevonden en een liefdevol huisje geboden.
Helaas zijn er intussen problemen ontstaan tussen de meiden en onze twee sphynxkaters.
Dot heeft geen zelfvertrouwen en durft niet voor zich op te komen. Onze sphynx Budgie ziet dit als een geweldige gelegenheid om te 'spelen' door Dot door het hele huis te jagen. We hebben alles geprobeerd, met een dierentolk geprobeerd te bemiddelen, maar het baat niet. Onze lieve, lieve Dot is aan het veranderen in een klein angstig dametje dat niet meer van haar vaste plekje durft te komen. Ze durft evenmin nog naar de bak te gaan wat resulteert in angstplasjes in de gang, iets wat beslist geen medische oorzaak heeft maar puur voortkomt uit haar onzerkheid en angst.
Square heeft er minder last van, maar deze zusjes horen samen en als de een gaat, gaat de ander mee. Dot hecht veel waarde aan haar zus, ze voelt zich veiliger met haar in de buurt.

Kortom, ik zoek voor de meiden een adresje waar geen andere katten zijn of hééél lieve, rustige en niet-superspeelse katten. Het moet een mandje zijn waar ze net zoveel liefde krijgen als hier, en waar ook het vertrouwen is dat ze daar samen oud mogen worden.

Dot en Square zijn makkelijke katten, ze zijn rustig, maken weinig lawaai, zijn graag bij je in de buurt en vooral Dot komt graag stiekem een knuffeltje halen als ze denkt dat niemand het ziet. Bovendien zijn het prachtige katten die veel complimenten krijgen over hun mooie kleurtjes.

Het lijstje:

Naam huisdier: Dot (rood/zwart/tabby-metwit-achtig)(voluit Polkadot) en Square (cypers met rode en witte plukken)
Soort: HTK-poezen
Ras: HTK, moeder is ook HTK, vader is een Maine Coon (geen verdere geschiedenis bekend, het was een oeps-dekking toen moeder krols ontsnapt was)
Leeftijd: op 6 oktober worden ze 4 jaar
Dierenpaspoort beschikbaar: ja
Gechipt: ja
Gesteriliseerd/Gecastreerd: beide dames zijn met 5 maanden gesteriliseerd
Datum laatste inenting: november 2012, ze hebben jaarlijks hun entingen gehad en dit staat allemaal in het paspoort
Datum laatste dierenartsbezoek:november 2012
Reden laatste dierenartsbezoek: jaarlijkse check-up en entingen, chip ook gecheckt, geen bijzonderheden.
Aard van het beestje:
Dot: heel erg onzeker maar ook verschrikkelijk lief. Ze kan zich helemaal overgeven aan kriebeltjes en aaitjes en intens tevreden spinnen. Ze vindt het ook erg interessant om buiten naar beestjes te kijken maar het is geen jager. Net als haar zus is ze opgegroeid met cavia's en die doet ze echt geen kwaad, dat is niet interessant. Dot kan als ze durft ook heel erg spelen, achter laserlampjes aanrennen etc. Als je haar vertrouwen hebt gewonnen is het een schat van een kat.
Square: square noemen we ook wel kantoorpoes. Square is graag bij je in de buurt als je lekker zit te Fok!ken, en gaat graag bovenop je administratie liggen. Ze is geen type om op schoot te zitten, maar ze kan intens tevreden naast je liggen spinnen op de leuning van de bank en af en toe een aai over haar bol te krijgen. Square is liever lui dan moe en speelt niet zoveel, je hebt totaal geen last van haar. Overigens zijn het Binnenkatten, maar ze hebben hier wel een kattenren waar ze toch wat van de buitenlucht meekrijgen.
Omgang met kinderen: dat zijn ze niet gewend, maar ze hebben echt nog nooit uitgehaald of gekrabt, dus lijkt me geen groot probleem.
Bekende gezondheidsproblemen: Square heeft een navelbreukje gehad, dit is met de sterilisatie verholpen maar toch heeft ze een klein bultje in haar buik. Ze heeft dit al jaren zonder problemen en het is ook geen risico, maar wel slim om even bij de jaarlijke check-up te laten controleren.
Volgt het dier een speciaal dieet?: Nee, ze eten beiden carocroc met lam omdat de sphynxen het hier goed op doen, maar hebben eerder ook probleemloos porta21 graanvrij gehad. Ze zijn geen blikvoer gewend, alleen als traktatie.
Hoe ben je zelf aan het dier gekomen?: via marktplaats
Waarom word er afstand gedaan van het dier?: zie boven
Verdere dingen: Dot en Square zijn schatten van poezen, en verdienen echt een gouden mandje waar vooral Dot tot zichzelf kan komen, je vertrouwen mag winnen en dan te kunnen leven zonder bang te hoeven zijn dat bij elke beweging die ze maakt ze aangevallen kan worden, maar waar ze gewoon zorgeloos kan genieten.
Ze zijn ook gewend aan nagels knippen, het is niet hun favoriete hobby maar als je het zachtjes en lief doet (dus niet geforceerd vast gaat pakken) laten ze zich dit redelijk makkelijk over zich heenkomen.
De dames gaan ook echt alleen weg als we er een 100% goed gevoel bij hebben, er zit geen haast achter, ze gaan never nooit naar een asiel. We zouden het fijnvinden als er eerst een kennismakingsgesprek is of bij een lange afstand, we wel even de tijd kunnen nemen om erachter te komen waar onze schatten terecht komen. We wonen in Zeewolde.

Foto's van de dames van jongs af aan vind je op deze link: http://www.dot-square.nl/album/ (domein is ook over te nemen bij interesse ;) )
Maar natuurlijk ook een paar mooie plaatjes hier:

Square

Dot:

Overigens dragen ze tegenwoordig geen bandjes meer.

Vragen? Stel gerust!

[ Bericht 0% gewijzigd door zoeperzazke op 02-09-2013 18:53:48 ]
I had a signature once. It was awful.
pi_130749576
Zien er gezond uit! Jammer dat ik geen dieren kan hebben, anders had ik ze misschien wel genomen. Verkoop ze niet aan Chinezen! Succes
"magis quam dimidium convertit in omni tempore."
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
"Acuto homine nobis opus est, qui pervestiget quid sui cives cogitent."
pi_130749599
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:52 schreef DoubleUU het volgende:
Verkoop ze niet aan Chinezen! Succes
Thnx voor de tip :D
pi_130749637
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:52 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Thnx voor de tip :D
Mja veel Chinezen hebben totaal geen respect voor dieren...zien alles aan voor eten:P klinkt grappig maar dat is het absoluut niet.
Edit: ik gebruik liever het woord aziaten ipv Chinezen....anders krijg ik zo een discriminatie klacht aan mijn broek.
"In praeteritum fuerit, discere est. In posterum venturus est: compararim in ea. In praesens adest, frui."
  maandag 2 september 2013 @ 19:00:24 #5
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130749877
Mooie katten :Y

Ben zelf niet geinteresseerd maar ik heb ook een maand geleden mijn twee katten weg moeten doen om persoonlijke redenen. Waren alletwee 16 jaar oud. Ik heb ze naar een kliniek in Nieuw-Amsterdam gebracht. Het is van een dierenarts
die een groot deel van haar huis heeft omgebouwd tot kattenverblijf voor vooral oudere (maar ook jongere) katten. Ze kunnen daar vrij binnen en buiten rondlopen :Y http://www.makatsi.nl/

Misschien handig om te weten als je ze niet kwijtraakt :P
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130750133
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:00 schreef BesottedOrb het volgende:
Lief, dankjewel voor het meedenken. Maar zolang de meiden niet direct herplaatst worden bij een liefdevol huisje, blijven ze gewoon lekker hier. Ze zitten mij niet in de weg en ik hou echt heel veel van ze, alleen de situatie tussen Budgie en Dot is gewoon onhoudbaar ;(
pi_130750900
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:05 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Lief, dankjewel voor het meedenken. Maar zolang de meiden niet direct herplaatst worden bij een liefdevol huisje, blijven ze gewoon lekker hier. Ze zitten mij niet in de weg en ik hou echt heel veel van ze, alleen de situatie tussen Budgie en Dot is gewoon onhoudbaar ;(
Als ik jou was, zou ik ze gewoon houden;)
  maandag 2 september 2013 @ 19:27:59 #8
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130751150
Wat een schatjes! Helaas... ik ben allergisch voor katten, anders had ik ze zó willen adopteren, juist ook omdat het binnenkatjes zijn.... :'(

Eén van de redenen waarom ik atheïst ben - een echt bestaande 'hogere macht' had het nooit toegelaten om juist mij als poezengek op te zadelen met een allergie voor deze prachtbeesten. ;(
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_130763775
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:22 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Als ik jou was, zou ik ze gewoon houden;)
Dit ging ook door mij heen.
Heb je al Feliway geprobeerd?
pi_130766684
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:00 schreef BesottedOrb het volgende:
Mooie katten :Y

Ben zelf niet geinteresseerd maar ik heb ook een maand geleden mijn twee katten weg moeten doen om persoonlijke redenen. Waren alletwee 16 jaar oud. Ik heb ze naar een kliniek in Nieuw-Amsterdam gebracht. Het is van een dierenarts
die een groot deel van haar huis heeft omgebouwd tot kattenverblijf voor vooral oudere (maar ook jongere) katten. Ze kunnen daar vrij binnen en buiten rondlopen :Y http://www.makatsi.nl/

16 jaar en dan nog moeten verhuizen ;(

Heel jammer dat het niet gaat, zoeperzazke. Wat zijn het prachtige poezen. Hopelijk vinden ze een gouden mandje :*
  dinsdag 3 september 2013 @ 00:40:47 #11
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_130766717
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 september 2013 00:39 schreef Oognip het volgende:

[..]

16 jaar en dan nog moeten verhuizen ;(

Heel jammer dat het niet gaat, zoeperzazke. Wat zijn het prachtige poezen. Hopelijk vinden ze een gouden mandje :*
Klopt :(

Laten inslapen wilde ik niet, en ze zijn te oud om in een asiel te doen.
Dit was de beste oplossing volgens mij, ze zitten nu met wat oudere katten ook en hebben 't naar hun zin ^O^
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_130771532
[quote]0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:27 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Wat een schatjes! Helaas... ik ben allergisch voor katten, anders had ik ze zó willen adopteren, juist ook omdat het binnenkatjes zijn.... :'(

Eén van de redenen waarom ik atheïst ben - een echt bestaande 'hogere macht' had het nooit toegelaten om juist mij als poezengek op te zadelen met een allergie voor deze prachtbeesten. ;(
[/quote]

Ik voel met je mee :'( Lijkt me zo klote!
pi_130785590
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 10:59 schreef purplenarcis het volgende:

[..]

[/b]

Ik voel met je mee :'( Lijkt me zo klote!
Same here, ik wil het liefst een hondje maar dat kan niet omdat ik 50+uur werk per week...en katten zouden dan eventueel wel kunnen maar ben ook zeer allergisch...dus dan zou ik allergene katten moeten hebben:( erg jammer want het zijn schatjes.
pi_130786012
Er bestaan ook hypoallergene katten, ben alleen even kwijt welk ras dat was. En je kunt Sphynxen proberen als je allergisch bent voor haren ipv huidschilfers....
Maar dot en square zijn harig en af en toe in de rui, dus dat zal zeker geen oplossing zijn.
pi_130786095
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Er bestaan ook hypoallergene katten, ben alleen even kwijt welk ras dat was. En je kunt Sphynxen proberen als je allergisch bent voor haren ipv huidschilfers....
Maar dot en square zijn harig en af en toe in de rui, dus dat zal zeker geen oplossing zijn.
Je moet ze gewoon zelf houden joh...heb je er al een gedragsexpert bijgehad? Iemand die daadwerkelijk geeft om dieren? Vaak zijn die medewerkers de grootste dierenbeulen.
Edit: Je kan misschien ook proberen om de dominante meer op zn donder te geven. Dat zal de andere poes ook merken en misschien komt hij dan meer tot leven. De dominante verdient de straf sws wel denk ik, volgens mij ben je een te lieve mama:P maar dat gebeurt bijna altijd hoor....katten zijn troetelaars.
  dinsdag 3 september 2013 @ 19:29:57 #16
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130786269
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Het probleem is dat ik het risico gewoon niet durf te nemen, niet bij welke kat dan ook, aangezien er helemaal niets te zeggen is over hoe allergie zich kan ontwikkelen. Ook al kan het soms zo zijn dat het een tijdje goed gaat, je moet er rekening mee houden dat het dier twintig jaar kan worden, dat is een heel lange tijd en je weet gewoon niet hoe je zelf gedurende al die twintig jaar zal reageren op het dier.

Een beestje nemen om e.e.a. te 'testen' en er dan na een aantal maanden of jaren achter komen dat je tòch weer allergisch reageert en je afscheid moet nemen van je beestje, dat wil ik dus ècht niet meer. Ik heb het ooit een keertje geprobeerd (nu zo'n 25 jaar geleden), en na drie jaar begon de ellende van niesen, rode ogen en lichte asthma aanvallen weer, heb toen gelukkig het katje kunnen overdoen aan goede kennissen, maar echt... nooit meer!

Het is inderdaad shit ja. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_130786356
@DoubleUU We hebben een dierentolk geprobeerd en het probleem met de dominante kat is dat de hele wereld een groot spel is. Dat is ook 100% zijn karakter. Ik kan hem oneindig straffen maar hij snapt het niet, want straffen is óók een spel voor hem. Het is gewoon de aard van het beestje. Ik zou ze graag zelf willen houden maar het is gewoon niet meer mogelijk voor Dot om te ontspannen...

@Kluskonijn: met testen bedoel ik ook vooral oppassen voor mensen die op vakantie gaan of gewoon een dagje ergens op bezoek gaan waar ze dat ras hebben, om te zien wat het doet. Er zijn ook sphynxfokkers die een kussensloop bij de katten leggen een dag en je dan de kussensloop opsturen zodat je kunt kijken of je erop reageert na een nachtje slapen... Klinkt vreemd maar het is een aardige manier om te checken :)
pi_130786382
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:26 schreef DoubleUU het volgende:

[..]

Je moet ze gewoon zelf houden joh...heb je er al een gedragsexpert bijgehad? Iemand die daadwerkelijk geeft om dieren? Vaak zijn die medewerkers de grootste dierenbeulen.
Edit: Je kan misschien ook proberen om de dominante meer op zn donder te geven. Dat zal de andere poes ook merken en misschien komt hij dan meer tot leven. De dominante verdient de straf sws wel denk ik, volgens mij ben je een te lieve mama:P maar dat gebeurt bijna altijd hoor....katten zijn troetelaars.
Dat zou ik dan weer niet doen, die kat gedraagt zich natuurlijk, ga jij je daarmee bemoeien is de kans groot dat ie alleen maar gefrustreerd raakt en zich juist extra op de ander afreageert. Katten straffen voor natuurlijk gedrag is niet de juiste manier imo, op een andere manier dat gedrag proberen aan te passen wel. Niet mee bemoeien, zorgen voor extra ruimte (zoals de hoogte in laten gaan), al denk ik dat Zoeperzazke dat allemaal al weet :)
pi_130786536
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik het risico gewoon niet durf te nemen, niet bij welke kat dan ook, aangezien er helemaal niets te zeggen is over hoe allergie zich kan ontwikkelen. Ook al kan het soms zo zijn dat het een tijdje goed gaat, je moet er rekening mee houden dat het dier twintig jaar kan worden, dat is een heel lange tijd en je weet gewoon niet hoe je zelf gedurende al die twintig jaar zal reageren op het dier.

Een beestje nemen om e.e.a. te 'testen' en er dan na een aantal maanden of jaren achter komen dat je tòch weer allergisch reageert en je afscheid moet nemen van je beestje, dat wil ik dus ècht niet meer. Ik heb het ooit een keertje geprobeerd (nu zo'n 25 jaar geleden), en na drie jaar begon de ellende van niesen, rode ogen en lichte asthma aanvallen weer, heb toen gelukkig het katje kunnen overdoen aan goede kennissen, maar echt... nooit meer!

Het is inderdaad shit ja. :{
Klopt, het gaat per micromol/nanometer...dat kan heel erg ziek zijn....iemand kan heel allergisch zijn juist voor allergene katten, terwijl diegene niet allergisch is voor "normale" katten...heel vreemd is dat....zijn veel onderzoekers bezig met dit vraagstuk. Ik ben er een van.
pi_130786708
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:32 schreef Holyme het volgende:
Niet mee bemoeien, zorgen voor extra ruimte (zoals de hoogte in laten gaan), al denk ik dat Zoeperzazke dat allemaal al weet :)
:Y We hebben drie 'edjes' aan de muur en het bovenste edje is het favoriete plekje van Dot. ze zit daar dag en nacht en komt er eigenlijk alleen maar af om te eten,drinken of haar behoefte te doen..... Bovendien kan ze vanaf daar de hele ruimte overzien. Het is de enige plek waar ze zich vrij veilig voelt ;(

pi_130786901
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 19:39 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

:Y We hebben drie 'edjes' aan de muur en het bovenste edje is het favoriete plekje van Dot. ze zit daar dag en nacht en komt er eigenlijk alleen maar af om te eten,drinken of haar behoefte te doen..... Bovendien kan ze vanaf daar de hele ruimte overzien. Het is de enige plek waar ze zich vrij veilig voelt ;(

[ afbeelding ]
Wouw dat heb je mooi gemaakt zeg! En als je haar dan benaderd, doet ze dan goedaardig? Of reageert ze stug en negatief? Hoe oud is ze eigenlijk? Heb je haar van jongs af aan? Heeft ze ooit trauma's meegemaakt? Ik heb echt het idee dat dit redelijk goed te verhelpen valt..
pi_130788569
Vanwaar eigenlijk de keuze om voor deze dames een ander huisje te zoeken en niet voor de mannen?
pi_130789145
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:19 schreef Oognip het volgende:
Vanwaar eigenlijk de keuze om voor deze dames een ander huisje te zoeken en niet voor de mannen?
Een begrijpelijke vraag, en ook een lastige keuze. Allereerst zijn de mannen sphynxen en dat zijn toch heel andere katten dan een gewone kat, de band die je met ze opbouwt is veel intenser. Ze zijn enorm op hun baasjes gericht, ze slapen elke nacht in mijn armen, wat gewoon een heel sterke band geeft. De meiden zijn veel meer op zichzelf en zouden ook veel makkelijker kunnen aarden in een andere omgeving, waardoor wij het ook beter los kunnen laten.

Bovendien heeft Spot beginnende HCM (hartkwaal), we wisten dat dat risico bestond toen we hem kochten. Het gaat nu goed maar in de toekomst zal het wel een probleem gaan worden. De kans is groot dat hij uiteindelijk een moeilijke periode met medicatie tegemoet gaat en niet een normale leeftijd zal halen, dus dat is ook een hele logische reden om geen zorgenkindje te herplaatsen.
pi_130789425
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:32 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Een begrijpelijke vraag, en ook een lastige keuze. Allereerst zijn de mannen sphynxen en dat zijn toch heel andere katten dan een gewone kat, de band die je met ze opbouwt is veel intenser. Ze zijn enorm op hun baasjes gericht, ze slapen elke nacht in mijn armen, wat gewoon een heel sterke band geeft. De meiden zijn veel meer op zichzelf en zouden ook veel makkelijker kunnen aarden in een andere omgeving, waardoor wij het ook beter los kunnen laten.

Bovendien heeft Spot beginnende HCM (hartkwaal), we wisten dat dat risico bestond toen we hem kochten. Het gaat nu goed maar in de toekomst zal het wel een probleem gaan worden. De kans is groot dat hij uiteindelijk een moeilijke periode met medicatie tegemoet gaat en niet een normale leeftijd zal halen, dus dat is ook een hele logische reden om geen zorgenkindje te herplaatsen.
Over HCM, onze vorige Brit had dat, wij zijn in een heel vroeg stadium begonnen met medicatie (Fortekor was dat toen) en ze is uiteindelijk 15 geworden.

Ik wou dat ik je poezels kon overnemen, maar die twee dames van mij gaan er geen twee volwassen katten bij accepteren. (Vooral Poedie is extreem agressief naar vreemde katten toe, zelfs met lieve goedzak Pluis is ze nooit echt dik geworden)
Zo jammer, want als het alleen aan mij lag waren ze van harte welkom en we hebben er voldoende ruimte voor (ook in ons hart). O+
pi_130789645
Dankjewel voor je lieve reactie Gwywen :) :*
pi_130790169
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 20:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Dankjewel voor je lieve reactie Gwywen :) :*
Graag gedaan, poezen gaan me altijd aan het hart. O+ Liefste dieren die er bestaan. Die verdienen stuk voor stuk een gouden mandje. O+
pi_130791596
Zoeperzazke, logische keuze dan :Y
pi_130910162
Up...
pi_131161155
Hoop dat je poezen een huisje vinden, zelf heb ik er al twee en er kunnen er geen twee bij .
pi_131170427
quote:
Bekende gezondheidsproblemen: Square heeft een navelbreukje gehad, dit is met de sterilisatie verholpen maar toch heeft ze een klein bultje in haar buik. Ze heeft dit al jaren zonder problemen en het is ook geen risico, maar wel slim om even bij de jaarlijke check-up te laten controleren.
quote:
Wat hebben ze nog meer wat je wel weet maar niet in het rijtje hebt gezet?
pi_131171877
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:42 schreef Waterweg het volgende:

[..]

[..]

Dot is de kat die ze wil herplaatsen (met Square), Spot met de hartkwaal is een andere kat :) Zoeper, hoe gaat het nu? Hier ook wat gedraak onderling, al gaat het met fases gelukkig.
pi_131172257
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:42 schreef Waterweg het volgende:
Precies wat Holyme zegt, Spot is een andere kat. Alle informatie staat 100% eerlijk in de OP.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:24 schreef Holyme het volgende:
Zoeper, hoe gaat het nu? Hier ook wat gedraak onderling, al gaat het met fases gelukkig.
Hetzelfde. Budgie blijft Dot gewoon ontzettend pesten, het is hopeloos ;( Ik probeer Dot regelmatig te pakken en te knuffelen, dan ontspant ze wel even, maar als Budgie 1 keer achter haar aanzit is het weer over.
  zaterdag 14 september 2013 @ 19:39:37 #33
403520 Sway-
La vie est belle
pi_131172405
Waarschijnlijk heb je het al gedaan, maar vraag het toch even. Via social media kan veel worden gedeeld en misschien dat ze via via wel een fijn huisje krijgen.
pi_131183637
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 19:34 schreef zoeperzazke het volgende:

[..]

Precies wat Holyme zegt, Spot is een andere kat. Alle informatie staat 100% eerlijk in de OP.

[..]

Mijn excuses! Spot en Dot is voor mij blijkbaar te lastig uit elkaar te houden :@
pi_131190212
quote:
11s.gif Op zaterdag 14 september 2013 23:55 schreef Waterweg het volgende:

[..]

Mijn excuses! Spot en Dot is voor mij blijkbaar te lastig uit elkaar te houden :@
geeft niet, als je gelijk had gehad was het inderdaad schandalig geweest :)
pi_131190296
Lijken me wel twee lieve beestjes, alleen is m'n pa allergisch voor katten ;(
  dinsdag 17 september 2013 @ 14:39:43 #37
379794 thats_meh
Wil je een koekje?
pi_131278826
Wat een schatjes en een prachtbeesten. Geen mandje voor ze wegens de liefste hond van de wereld.
Succes met de herplaatsing.
Dit was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?
pi_131288564
Waar wonen deze twee mooiers nu? Mijn schoonbroertje en zijn vriendin krijgen heel binnenkort de sleutel van hun nieuwe huis en ze willen graag katten dus ik kan eens kijken wat ze van deze twee vinden!
pi_131293970
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 september 2013 19:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
Waar wonen deze twee mooiers nu? Mijn schoonbroertje en zijn vriendin krijgen heel binnenkort de sleutel van hun nieuwe huis en ze willen graag katten dus ik kan eens kijken wat ze van deze twee vinden!
In Zeewolde!
pi_131305907
Sorry, helaas ze willen heel graag kittens. Jammer was mooi geweest!
  woensdag 25 september 2013 @ 04:14:48 #41
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_131540792
Wat een schatjes. :*

Ik zou willen dat ik er plaats voor had, maar mijn katertje heeft het al moeilijk genoeg met een kitten die is komen aanlopen.
Ik wens die twee poezen een geweldig nieuw tehuis toe! :Y
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
pi_131547698
Dank je!
pi_131557340
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 12:22 schreef zoeperzazke het volgende:
Dank je!
Succes met het zoeken!
Mijn schoonouders praten altijd over nog een kat erbij. 'Waar een eet kunnen ook twee eten' heb ik mijn schoonmoeder horen zeggen.
Helaas blijft het bij woorden en komen er nooit daden, ook niet in dit soort gevallen.
Wel was ze van plan een poes, waarvan ze denkt dat die op straat leeft, mee te nemen. Maar hij is op hele willekeurige tijden op het parkeerterrein achter ons huis. Ik zeg, dan moet je de dierenambulance bellen, die kijken of ze sowieso een eigenaar heeft. 'Ja, neem hem gewoon mee hoor, bla bla'.
Doe het dan en houdt verder je bek denk ik dan. :') Je karma gehalte wordt niet omhoog geschopt door woorden.

Maarja, ik ken helaas niemand! Zeewolde is ook een beetje ver trouwens :$
pi_132674381
up....
pi_132746920
Aw wat een schatjes. Hoop dat je snel een mooi thuis voor ze vind.

Raak zelf toch iedere keer weer in de verleiding als ik deze topics zie, maar vind dat ik niet genoeg thuis ben om momenteel een paar poezenbeesten in huis te halen..
pi_132748029
Ze zijn prachtig iig! Zijn het binnenkatten?
pi_132748115
Oh heb het al gelezen :@
pi_132816723
Ja dus, ze komen alleen in de ren buiten maar hebben geen probleem met binnen zitten :)
pi_132898849
Jammer dat er nog geen mandje voor ze is gevonden :'(

hier heb ik 2 broertjes van 10 en de 1 is net als bij jou de bully en de ander een vensterbankmuts.
'S nachts hou ik ze gescheiden, overdag gaat de bully naar buiten om zn energie kwijt te kunnen.

Rond een uur of 6 's avonds gaat het altijd mis; ik heb er een trucje op gevonden,
ik haal bij de natuurwinkel gedroogde valeriaan dat strooi ik dan op de vloer de underdog eet ervan en veranderd opeens in een hele assertieve kat die dan achter de bully aangaat 8-)

Mijn zus had hetzelfde probleem in een bovenwoning in Den Haag, die werd helemaal gek van de stress.

Sterkte zoeperzazke!
Alles wordt tussen de regels bepaald.
  zaterdag 7 december 2013 @ 00:37:00 #50
86793 wwwer
The one and only
pi_134006539
Kick
Graaauuww?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: