Thnx voor de tipquote:Op maandag 2 september 2013 18:52 schreef DoubleUU het volgende:
Verkoop ze niet aan Chinezen! Succes
Mja veel Chinezen hebben totaal geen respect voor dieren...zien alles aan voor eten:P klinkt grappig maar dat is het absoluut niet.quote:
Lief, dankjewel voor het meedenken. Maar zolang de meiden niet direct herplaatst worden bij een liefdevol huisje, blijven ze gewoon lekker hier. Ze zitten mij niet in de weg en ik hou echt heel veel van ze, alleen de situatie tussen Budgie en Dot is gewoon onhoudbaarquote:Op maandag 2 september 2013 19:00 schreef BesottedOrb het volgende:
Misschien handig om te weten als je ze niet kwijtraakt
Als ik jou was, zou ik ze gewoon houden;)quote:Op maandag 2 september 2013 19:05 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Lief, dankjewel voor het meedenken. Maar zolang de meiden niet direct herplaatst worden bij een liefdevol huisje, blijven ze gewoon lekker hier. Ze zitten mij niet in de weg en ik hou echt heel veel van ze, alleen de situatie tussen Budgie en Dot is gewoon onhoudbaar
Dit ging ook door mij heen.quote:Op maandag 2 september 2013 19:22 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Als ik jou was, zou ik ze gewoon houden;)
16 jaar en dan nog moeten verhuizenquote:Op maandag 2 september 2013 19:00 schreef BesottedOrb het volgende:
Mooie katten
Ben zelf niet geinteresseerd maar ik heb ook een maand geleden mijn twee katten weg moeten doen om persoonlijke redenen. Waren alletwee 16 jaar oud. Ik heb ze naar een kliniek in Nieuw-Amsterdam gebracht. Het is van een dierenarts
die een groot deel van haar huis heeft omgebouwd tot kattenverblijf voor vooral oudere (maar ook jongere) katten. Ze kunnen daar vrij binnen en buiten rondlopenhttp://www.makatsi.nl/
Misschien handig om te weten als je ze niet kwijtraakt
Kloptquote:Op dinsdag 3 september 2013 00:39 schreef Oognip het volgende:
[..]
16 jaar en dan nog moeten verhuizen
Heel jammer dat het niet gaat, zoeperzazke. Wat zijn het prachtige poezen. Hopelijk vinden ze een gouden mandje
Same here, ik wil het liefst een hondje maar dat kan niet omdat ik 50+uur werk per week...en katten zouden dan eventueel wel kunnen maar ben ook zeer allergisch...dus dan zou ik allergene katten moeten hebben:( erg jammer want het zijn schatjes.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:59 schreef purplenarcis het volgende:
[..]
[/b]
Ik voel met je meeLijkt me zo klote!
Je moet ze gewoon zelf houden joh...heb je er al een gedragsexpert bijgehad? Iemand die daadwerkelijk geeft om dieren? Vaak zijn die medewerkers de grootste dierenbeulen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Er bestaan ook hypoallergene katten, ben alleen even kwijt welk ras dat was. En je kunt Sphynxen proberen als je allergisch bent voor haren ipv huidschilfers....
Maar dot en square zijn harig en af en toe in de rui, dus dat zal zeker geen oplossing zijn.
Het probleem is dat ik het risico gewoon niet durf te nemen, niet bij welke kat dan ook, aangezien er helemaal niets te zeggen is over hoe allergie zich kan ontwikkelen. Ook al kan het soms zo zijn dat het een tijdje goed gaat, je moet er rekening mee houden dat het dier twintig jaar kan worden, dat is een heel lange tijd en je weet gewoon niet hoe je zelf gedurende al die twintig jaar zal reageren op het dier.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:24 schreef zoeperzazke het volgende:
Er bestaan ook hypoallergene katten, ben alleen even kwijt welk ras dat was. En je kunt Sphynxen proberen als je allergisch bent voor haren ipv huidschilfers....
Maar dot en square zijn harig en af en toe in de rui, dus dat zal zeker geen oplossing zijn.
Dat zou ik dan weer niet doen, die kat gedraagt zich natuurlijk, ga jij je daarmee bemoeien is de kans groot dat ie alleen maar gefrustreerd raakt en zich juist extra op de ander afreageert. Katten straffen voor natuurlijk gedrag is niet de juiste manier imo, op een andere manier dat gedrag proberen aan te passen wel. Niet mee bemoeien, zorgen voor extra ruimte (zoals de hoogte in laten gaan), al denk ik dat Zoeperzazke dat allemaal al weetquote:Op dinsdag 3 september 2013 19:26 schreef DoubleUU het volgende:
[..]
Je moet ze gewoon zelf houden joh...heb je er al een gedragsexpert bijgehad? Iemand die daadwerkelijk geeft om dieren? Vaak zijn die medewerkers de grootste dierenbeulen.
Edit: Je kan misschien ook proberen om de dominante meer op zn donder te geven. Dat zal de andere poes ook merken en misschien komt hij dan meer tot leven. De dominante verdient de straf sws wel denk ik, volgens mij ben je een te lieve mama:P maar dat gebeurt bijna altijd hoor....katten zijn troetelaars.
Klopt, het gaat per micromol/nanometer...dat kan heel erg ziek zijn....iemand kan heel allergisch zijn juist voor allergene katten, terwijl diegene niet allergisch is voor "normale" katten...heel vreemd is dat....zijn veel onderzoekers bezig met dit vraagstuk. Ik ben er een van.quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:29 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik het risico gewoon niet durf te nemen, niet bij welke kat dan ook, aangezien er helemaal niets te zeggen is over hoe allergie zich kan ontwikkelen. Ook al kan het soms zo zijn dat het een tijdje goed gaat, je moet er rekening mee houden dat het dier twintig jaar kan worden, dat is een heel lange tijd en je weet gewoon niet hoe je zelf gedurende al die twintig jaar zal reageren op het dier.
Een beestje nemen om e.e.a. te 'testen' en er dan na een aantal maanden of jaren achter komen dat je tòch weer allergisch reageert en je afscheid moet nemen van je beestje, dat wil ik dus ècht niet meer. Ik heb het ooit een keertje geprobeerd (nu zo'n 25 jaar geleden), en na drie jaar begon de ellende van niesen, rode ogen en lichte asthma aanvallen weer, heb toen gelukkig het katje kunnen overdoen aan goede kennissen, maar echt... nooit meer!
Het is inderdaad shit ja.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:32 schreef Holyme het volgende:
Niet mee bemoeien, zorgen voor extra ruimte (zoals de hoogte in laten gaan), al denk ik dat Zoeperzazke dat allemaal al weet
Wouw dat heb je mooi gemaakt zeg! En als je haar dan benaderd, doet ze dan goedaardig? Of reageert ze stug en negatief? Hoe oud is ze eigenlijk? Heb je haar van jongs af aan? Heeft ze ooit trauma's meegemaakt? Ik heb echt het idee dat dit redelijk goed te verhelpen valt..quote:Op dinsdag 3 september 2013 19:39 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]We hebben drie 'edjes' aan de muur en het bovenste edje is het favoriete plekje van Dot. ze zit daar dag en nacht en komt er eigenlijk alleen maar af om te eten,drinken of haar behoefte te doen..... Bovendien kan ze vanaf daar de hele ruimte overzien. Het is de enige plek waar ze zich vrij veilig voelt
[ afbeelding ]
Een begrijpelijke vraag, en ook een lastige keuze. Allereerst zijn de mannen sphynxen en dat zijn toch heel andere katten dan een gewone kat, de band die je met ze opbouwt is veel intenser. Ze zijn enorm op hun baasjes gericht, ze slapen elke nacht in mijn armen, wat gewoon een heel sterke band geeft. De meiden zijn veel meer op zichzelf en zouden ook veel makkelijker kunnen aarden in een andere omgeving, waardoor wij het ook beter los kunnen laten.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:19 schreef Oognip het volgende:
Vanwaar eigenlijk de keuze om voor deze dames een ander huisje te zoeken en niet voor de mannen?
Over HCM, onze vorige Brit had dat, wij zijn in een heel vroeg stadium begonnen met medicatie (Fortekor was dat toen) en ze is uiteindelijk 15 geworden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:32 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Een begrijpelijke vraag, en ook een lastige keuze. Allereerst zijn de mannen sphynxen en dat zijn toch heel andere katten dan een gewone kat, de band die je met ze opbouwt is veel intenser. Ze zijn enorm op hun baasjes gericht, ze slapen elke nacht in mijn armen, wat gewoon een heel sterke band geeft. De meiden zijn veel meer op zichzelf en zouden ook veel makkelijker kunnen aarden in een andere omgeving, waardoor wij het ook beter los kunnen laten.
Bovendien heeft Spot beginnende HCM (hartkwaal), we wisten dat dat risico bestond toen we hem kochten. Het gaat nu goed maar in de toekomst zal het wel een probleem gaan worden. De kans is groot dat hij uiteindelijk een moeilijke periode met medicatie tegemoet gaat en niet een normale leeftijd zal halen, dus dat is ook een hele logische reden om geen zorgenkindje te herplaatsen.
Graag gedaan, poezen gaan me altijd aan het hart.quote:Op dinsdag 3 september 2013 20:42 schreef zoeperzazke het volgende:
Dankjewel voor je lieve reactie Gwywen![]()
quote:Bekende gezondheidsproblemen: Square heeft een navelbreukje gehad, dit is met de sterilisatie verholpen maar toch heeft ze een klein bultje in haar buik. Ze heeft dit al jaren zonder problemen en het is ook geen risico, maar wel slim om even bij de jaarlijke check-up te laten controleren.
Wat hebben ze nog meer wat je wel weet maar niet in het rijtje hebt gezet?quote:Bovendien heeft Spot beginnende HCM (hartkwaal), we wisten dat dat risico bestond toen we hem kochten. Het gaat nu goed maar in de toekomst zal het wel een probleem gaan worden. De kans is groot dat hij uiteindelijk een moeilijke periode met medicatie tegemoet gaat en niet een normale leeftijd zal halen, dus dat is ook een hele logische reden om geen zorgenkindje te herplaatsen.
Dot is de kat die ze wil herplaatsen (met Square), Spot met de hartkwaal is een andere katquote:Op zaterdag 14 september 2013 18:42 schreef Waterweg het volgende:
[..]
[..]
Wat hebben ze nog meer wat je wel weet maar niet in het rijtje hebt gezet?
Precies wat Holyme zegt, Spot is een andere kat. Alle informatie staat 100% eerlijk in de OP.quote:Op zaterdag 14 september 2013 18:42 schreef Waterweg het volgende:
Wat hebben ze nog meer wat je wel weet maar niet in het rijtje hebt gezet?
Hetzelfde. Budgie blijft Dot gewoon ontzettend pesten, het is hopeloosquote:Op zaterdag 14 september 2013 19:24 schreef Holyme het volgende:
Zoeper, hoe gaat het nu? Hier ook wat gedraak onderling, al gaat het met fases gelukkig.
Mijn excuses! Spot en Dot is voor mij blijkbaar te lastig uit elkaar te houdenquote:Op zaterdag 14 september 2013 19:34 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Precies wat Holyme zegt, Spot is een andere kat. Alle informatie staat 100% eerlijk in de OP.
[..]
geeft niet, als je gelijk had gehad was het inderdaad schandalig geweestquote:Op zaterdag 14 september 2013 23:55 schreef Waterweg het volgende:
[..]
Mijn excuses! Spot en Dot is voor mij blijkbaar te lastig uit elkaar te houden
In Zeewolde!quote:Op dinsdag 17 september 2013 19:27 schreef Zo-is-dat het volgende:
Waar wonen deze twee mooiers nu? Mijn schoonbroertje en zijn vriendin krijgen heel binnenkort de sleutel van hun nieuwe huis en ze willen graag katten dus ik kan eens kijken wat ze van deze twee vinden!
Succes met het zoeken!quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |