Is wel begrijpelijk. Wij rijke Europeanen verdienen zo'n 10x meer en het is onze eigen cultuur niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:44 schreef Blik het volgende:
Die prijsverhoudingen zijn hetzelfde in bijvoorbeeld Thailand. Toerist betaald 10x meer voor een park als een Thai
In beide gevallen spek je de kas van corrupte bestuurders hoor.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:04 schreef Individual het volgende:
[..]
Is wel begrijpelijk. Wij rijke Europeanen verdienen zo'n 10x meer en het is onze eigen cultuur niet.
En ik geef liever die $18 ($20-2) aan iets als Borobudur dan die $18 aan giro 555.
Natuurlijk, maar daar zie je het resultaat van waar je voor betaalt ook al komt niet alles op de plek terecht.quote:Op maandag 13 januari 2014 13:12 schreef MCH het volgende:
[..]
In beide gevallen spek je de kas van corrupte bestuurders hoor.
Herkenbaar hoor. Ik zat laatste foto's weer eens te bekijken; de ene kant op talloze mensen, de andere kant op helemaal niemand. Soms moest ik even wachten tot iedereen net om te hoek was, maar het was niet vreselijk druk. Ik was er op een ochtend 2 dagen voor Idul Fitri, dus iedereen is dan druk met de voorbereidingen daarvoor.quote:Op maandag 13 januari 2014 11:05 schreef Metalfreak het volgende:
Ik heb echt 'tig foto's zonder toeristen erop van de Borobodur. Heel erg op tijd er naartoe gaan en twee dagen na de nationale feestdag wil ook wel helpen. Het was die dag lekker rustig daar. Ik vond het ook echt een prachtige tempel, zeker iets dat je niet moet overslaan.
welke zou jij aanraden? Ik heb die ene op t uiterste oostpuntje in de planning nlquote:Op woensdag 15 januari 2014 23:22 schreef Lemans24 het volgende:
Wat je ook niet moet overslaan, zijn de nationale parken van Java. Onontdekt en vol met wildlife!
Dat is Alas Purwo.quote:Op woensdag 15 januari 2014 23:52 schreef littledrummergirl het volgende:
[..]
welke zou jij aanraden? Ik heb die ene op t uiterste oostpuntje in de planning nl
Wij zijn naar Sumatra, Java, Bali en de Gili's geweest en Sumatra staat wat mij betreft dik op plek 1 van plekken die je gezien moet hebben.quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:37 schreef Blik het volgende:
Ik merk ook dat heel veel mensen Sumatra overslaan, terwijl je daar fantastische jungle hebt waar maar weinig mensen komen. Alleen lokale bevolking
Zwembroek meenemen.quote:
Lijkt me dat het vooral met het tijdsbestek te maken heeft. Ik zou graag van Sumatra naar de gili's of flores willen, maar heb helaas 2 a 3 weken de tijd. Dan wordt het daarom waarschijnlijk Java, Bali en Lombok/Gili's en evt. ooit de tijd nemen voor Sumatra om dat niet al te gehaast te hoeven bekijken.quote:Op donderdag 16 januari 2014 08:37 schreef Blik het volgende:
Ik merk ook dat heel veel mensen Sumatra overslaan, terwijl je daar fantastische jungle hebt waar maar weinig mensen komen. Alleen lokale bevolking
Voor Java en Bali inderdaad niet. En vaccinatie voor Malaria dmv spuit o.i.d. bestaat bij mijn weten (nog) nietquote:Op maandag 20 januari 2014 09:31 schreef littledrummergirl het volgende:
hebben jullie trouwens ook malariatabletten meegenomen en/of de vaccinatie gehaald?
Hij bedoelt voor de straten daar die blank staanquote:
Malarone idd en alle vaccinaties gehaald meeste zijn lang geldig. Alleen buiktyfus moet je weer na 3 jaar nemen.quote:Op maandag 20 januari 2014 09:31 schreef littledrummergirl het volgende:
hebben jullie trouwens ook malariatabletten meegenomen en/of de vaccinatie gehaald?
Ja wereld van verschil qua stedenquote:Op maandag 20 januari 2014 10:58 schreef Timm-E het volgende:
Net aangekomen in Medan. Een van de ranzigste steden die ik in 4,5 maand in Azie heb gezien. Zeker omdat ik hierheen vloog vanuit Singapore. Morgen naar Berastagi in de hoop de Sibayak vulkaan te beklimmen!
Ah, op die manier. Waarschijnlijk reizen we (na een nacht slapen) gelijk door richting Yogyakarta. Weet nog niet of we gaan vliegen of dat per trein doen (schijnt mooi te zijn toch?)quote:Op maandag 20 januari 2014 12:08 schreef Ali_Ilegali het volgende:
Hij bedoelt voor de straten daar die blank staan
...
Ik zou het per trein doen, ik spreek niet uit eigen ervaring; ik ken alleen het traject Surabaya-Yogya. Het stuk van Jakarta naar Yogya staat wel op mijn lijstje voor dit jaar.quote:Op maandag 20 januari 2014 12:25 schreef DonJames het volgende:
Ah, op die manier. Waarschijnlijk reizen we (na een nacht slapen) gelijk door richting Yogyakarta. Weet nog niet of we gaan vliegen of dat per trein doen (schijnt mooi te zijn toch?)
Die ervaring hadden wij gelukkig niet.quote:Op maandag 13 januari 2014 12:47 schreef Blik het volgende:
Op vliegveld van Denpasar ruim 3 uur moeten wachten op een visum. En gebrek aan airco is dan ook niet leuk
Je weet dat de vulkaan die op een steenworp afstand er van ligt , Sibayak al een aantal weken bezig is met uitbarsten?quote:Op maandag 20 januari 2014 10:58 schreef Timm-E het volgende:
Net aangekomen in Medan. Een van de ranzigste steden die ik in 4,5 maand in Azie heb gezien. Zeker omdat ik hierheen vloog vanuit Singapore. Morgen naar Berastagi in de hoop de Sibayak vulkaan te beklimmen!
De trein van/naar Yogya is tof, neem wel de executive (duurste) classquote:Op maandag 20 januari 2014 12:25 schreef DonJames het volgende:
[..]
Ah, op die manier. Waarschijnlijk reizen we (na een nacht slapen) gelijk door richting Yogyakarta. Weet nog niet of we gaan vliegen of dat per trein doen (schijnt mooi te zijn toch?)
Nee man, economi! Je lacht je helemaal suf met alles dat voorbij komt. Hebben we tussen Yogyakarta en Surabaya gedaan, 6 uur in Economi klasse, opgepropt tussen wat Indonesiërs...quote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:39 schreef Ener-G het volgende:
[..]
De trein van/naar Yogya is tof, neem wel de executive (duurste) class
Dat is wel het idee. Kost waarschijnlijk 6 cent extra en je hoeft niet 12 uur op een Bintang-kratje te zittenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:39 schreef Ener-G het volgende:
[..]
De trein van/naar Yogya is tof, neem wel de executive (duurste) class
Nee hoor, ook in Economi heb je aangewezen plaatsen. Die zijn alleen niet gemaakt voor Europeanenquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:00 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat is wel het idee. Kost waarschijnlijk 6 cent extra en je hoeft niet 12 uur op een Bintang-kratje te zitten
quote:Op dinsdag 21 januari 2014 07:30 schreef Jdw het volgende:
[..]
Je weet dat de vulkaan die op een steenworp afstand er van ligt , Sibayak al een aantal weken bezig is met uitbarsten?
En de nationale sport om de ruiten eruit te gooien van die treinstellen.. dat is meteen je aircoquote:Op dinsdag 21 januari 2014 09:05 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Nee hoor, ook in Economi heb je aangewezen plaatsen. Die zijn alleen niet gemaakt voor EuropeanenEen bankje voor drie personen is net zo breed als hier de plaatsen voor twee personen en ik had toevallig de plaats in het midden... En denk maar niet dat ze even doorschuiven zodat jij je lange benen in het gangpad kwijt kunt....
Geniale quote ook van de man naast me: "This is Economi, no good"
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |