abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130746012
Nav van de discussie in het OUD FB topic is besloten het lijstje in dit topic te laten vervallen.
Alle OUD-users en hun kindjes die daar behoefte aan hadden, kun je terugvinden in het verjaardagslijstje op de Fok!wiki:

http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

Voel je vrij om daar je eigen gegevens aan te passen
  maandag 2 september 2013 @ 17:04:32 #2
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130746225
Ik zat ook net buiten, toen ik voor de zoveelste keer het bakje met zand moest vol scheppen :P, te bedenken dat werken op een kdv helemaal niets voor mij zou zijn :D
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  maandag 2 september 2013 @ 17:05:53 #3
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130746270
Overigens vind ik dit ook weer een super leuke tijd, die dingen die ze soms in ene zomaar kan zeggen, dan lig ik helemaal in een deuk. Hoe ze op sommige dingen komt? :? Maar zo leuk! O+
pi_130746606
Oh ja, over leuke uitspraken gesproken (voor degenen die mij niet op fb hebben :P )

M vanochtend wakker gemaakt. Meneer wrijft in zijn ogen, gaapt een paar keer en zegt dan al zuchtend "koffie". c_/

Mijn man en ik drinken dus nooit koffie dus zo'n uitspraak heeft ie niet eens van ons 8)7
pi_130746802
quote:
17s.gif Op maandag 2 september 2013 17:16 schreef Kyara het volgende:
Oh ja, over leuke uitspraken gesproken (voor degenen die mij niet op fb hebben :P )

M vanochtend wakker gemaakt. Meneer wrijft in zijn ogen, gaapt een paar keer en zegt dan al zuchtend "koffie". c_/

Mijn man en ik drinken dus nooit koffie dus zo'n uitspraak heeft ie niet eens van ons 8)7
Kyara! _O-
pi_130752458
Hoi, ik kom vast eens lurken want mijn baby wordt over 3 weken al 1 :o

Hij krijgt al redelijk het eetschema voor een 1-jarige:
O: Boterham + 130 cc combi voeding/melk
T: Fruit
L: Boterham + 130 cc
T: cracotte of rijstwafel
D: warme hap en evt yoghurt

En dan voor het slapen gaan een papfles van 200 cc. Die gaat er dus vanaf. Ik ben op zoek naar tips om die fles af te bouwen, want hij is nu nog onderdeel van het slaapritueel, M leeft er echt naar toe als hij gewassen en omgekleed wordt. Hoe hebben jullie dat gedaan?
En bieden jullie 's avonds nog iets aan, of is het na de warme hap klaar? Ik bedoel, zelf eten we dan ook eigenlijk niets meer, dus ik vind het op zich niet nodig.
maar het is ook wel een beetje mijn laatste baby-tutmoment :@
pi_130752533
Kyara: koffie voor M. Heeft hij dat bij opa of oma opgepikt of op het kdv?

Clauwhee, ze loopt *O*

Ik begrijp dat het posten confronterend is als je kind niet bij je is, dan mis je hem meer. Als het wel goed voelt gewoon doen.

Hier lekker dagje. Vanavond heeft ,ijn dreumes geholpen bestek in de vaatwasser te doen ;)
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
  maandag 2 september 2013 @ 19:57:03 #8
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130752615
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Mangostine het volgende:

En dan voor het slapen gaan een papfles van 200 cc. Die gaat er dus vanaf. Ik ben op zoek naar tips om die fles af te bouwen, want hij is nu nog onderdeel van het slaapritueel, M leeft er echt naar toe als hij gewassen en omgekleed wordt. Hoe hebben jullie dat gedaan?
En bieden jullie 's avonds nog iets aan, of is het na de warme hap klaar? Ik bedoel, zelf eten we dan ook eigenlijk niets meer, dus ik vind het op zich niet nodig.
Mango :W

Hier krijgt E juist alleen die laatste fles nog :D. Hier is het dan geen pap maar gewone melk. Waarom wil je die er af? Als hij er nog zo van geniet (en jij ook ;)) zou ik er (nog) niet moeilijk over doen. Haar schema is:
Ontbijt: 2 boterhammen + sterk verdund vruchtensap (1:10)
Tussendoor: rijstwafel/babykoekje/soepstengel/plak ontbijtkoek
Lunch: 2 boterhammen + melk
Tussendoor: fruit
Avond: warme hap + kwark/yoghurt
Fles warme melk 100-150 cc
pi_130752847
Soesa! :W

Ja ik lieg ook, sinds 2 dagen is de papfles ook melkfles geworden, 50/50 voeding/melk.
Het CB (ik luister daar naar :@ ) gaf aan dat die laatste fles dan eraf mocht. Dus ik dacht, nou dan gaan we daar eens naartoe werken?
pi_130752940
Billie krijgt ook nog steeds melk voor het slapengaan. :)
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_130752987
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:53 schreef Mangostine het volgende:

Ik geef borstvoeding, maar geef nog steeds een voeding voor het slapen gaan. Als ik er niet ben, geeft mijn vriend een klein flesje bv. Dan drinkt hij niet veel, 60 cc denk ik.

Je zou na het avondeten yoghurt kunnen geven ter vervanging? Eventueel met iets als brinta (of andere granen) erdoor.
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 september 2013 @ 20:03:27 #12
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_130753004
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:00 schreef Mangostine het volgende:
Soesa! :W

Ja ik lieg ook, sinds 2 dagen is de papfles ook melkfles geworden, 50/50 voeding/melk.
Het CB (ik luister daar naar :@ ) gaf aan dat die laatste fles dan eraf mocht. Dus ik dacht, nou dan gaan we daar eens naartoe werken?
Oh, grappig, hier zeiden ze daar helemaal niets over. En ik vind het nog zo'n fijn momentje, ik wil m nog niet afbouwen :). Mijn neefje van ruim 2 drinkt nog steeds een fles melk voor t slapen gaan!
Als je zou willen afbouwen zou je de fles steeds kleiner kunnen maken. En de verhouding poeder/water steeds meer verdunnen. Dan gaat t lekkere er af. Maar als je gewoon melk geeft wordt dat lastig ;), dan zou je de melk met water kunnen verdunnen?
pi_130753121
Haha, met kleinere flessen kan ik hem niet foppen. Hij wordt nu al duivels als die 200cc weggetikt is. :D

Phaidra, dat is misschien wel een idee. Het toetje verschuiven naar bedtijd. Al druist ook dat een beetje in tegen mijn eigen patroon. Je gaat toch eigenlijk zelf ook niet met een volle maag naar bed?
pi_130753295
Oh yoghurt gaf je al :@.

Ons schema:
Wakker worden: borstvoeding
O: 1-2 boterhammen, water
T: fruit
L: 1 boterham, water
Bv voor het slapen gaan
T: augurkjes/ koekje / ontbijtkoek / rozijntjes / paprikareepjes
D: aardappelen/ pasta, groente, beetje vlees of vis, yoghurt
Bv voor het slapen gaan
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130753520
oh, clubsoda, kan me goed voorstellen dat je er af en toe gewoon verdrietig om bent. Hier mag je gewoon komen en niet komen wanneer je wilt hoor, maak je daar echt niet druk om!
En het dreumesjaar is ook heel zwaar, ik vond er eigenlijk niks aan toen Mex zo oud was en zag er nu als een berg tegenop.
Tot nu toe valt het mee, het lukt me beter denk ik allemaal. Ook ga ik minder achter haar aan als dat ik bij Mex deed.
Als ze na 100x van de bank af plukken zo graag op de bank wil zitten doet ze het maar, ik ga er ff bij zitten en grijp alleen in als het ene echt gevaarlijke manoeuvre is.
Bij kopstoten en vallen grijp ik steeds minder in.

mango, lekker blijven geven dat flesje! En eetschema's doe ik niet aan, sorry. Er gaat in wat er in gaat

Vind jij zandbak spelen niet leuk susie, tsss :+ .
pi_130753643
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:05 schreef Mangostine het volgende:
Haha, met kleinere flessen kan ik hem niet foppen. Hij wordt nu al duivels als die 200cc weggetikt is. :D

Phaidra, dat is misschien wel een idee. Het toetje verschuiven naar bedtijd. Al druist ook dat een beetje in tegen mijn eigen patroon. Je gaat toch eigenlijk zelf ook niet met een volle maag naar bed?
Ik bedoelde ook direct na het eten, maar zag daarna dat je dan (soms?) al yoghurt geeft.

Zelf eet ik altijd nog wel wat tussen avondeten en naar bed gaan eigenlijk.

Wij eten meestal om 18 uur en om 19 uur gaat de mini naar bed. Zit sowieso niet veel tijd tussen bij ons dus :).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130753711
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:08 schreef Phaidra het volgende:
Oh yoghurt gaf je al :@.

Ons schema:
Wakker worden: borstvoeding
O: 1-2 boterhammen, water
T: fruit
L: 1 boterham, water
Bv voor het slapen gaan
T: augurkjes/ koekje / ontbijtkoek / rozijntjes / paprikareepjes
D: aardappelen/ pasta, groente, beetje vlees of vis, yoghurt
Bv voor het slapen gaan
ik lurk even. Mijn f.leur is de datumtweeling van M van Mango.
Maar even zeggen dat jij leuke middagtussendoortjes geeft! Brengt me op ideeën!
pi_130753744
Eetschema hier:

Bord pap
Fruit + sap
Boterhammen + melk
Koekje + sap
Warm eten + yoghurt

En dan rond 19.00 uur naar bed.
pi_130753827
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:15 schreef Kwisted het volgende:

[..]

ik lurk even. Mijn f.leur is de datumtweeling van M van Mango.
Maar even zeggen dat jij leuke middagtussendoortjes geeft! Brengt me op ideeën!
Tnx! Maar de credits gaan naar het KDV, die zeiden dat hij dat daar zo graag at. Dus heb ik dat thuis ook ingevoerd ;).
Venus in pocketformaat
© loveli
pi_130754160
ik zou nooit zo snel denken aan dat soort dingen, maar je kunt natuurlijk ook rauwkost geven! Tomaatjes, komkommer, worteltjes, olijven, augurkjes, dadels, ander gedroogd fruit, ^O^
pi_130754533
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Kwisted het volgende:
ik zou nooit zo snel denken aan dat soort dingen, maar je kunt natuurlijk ook rauwkost geven! Tomaatjes, komkommer, worteltjes, olijven, augurkjes, dadels, ander gedroogd fruit, ^O^
+1, goed plan idd! :Y
pi_130754625
Idd leuke tussendoortjes Phaidra

Mango
S krijgt svonds pap en snachts nog 1x bv.
pi_130755638
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef Kwisted het volgende:
Klopt! En ik sta er versteld van wat hij allemaal lekker vindt :D.

Kyara, ik vind M's koffie-opmerking echt briljant _O-
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 2 september 2013 @ 20:51:47 #24
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_130755878
Mango :W Anouk heeft dat zelf geregeld, ze dronk steeds minder, toen een avond niet, dan weer wel en op een gegeven moment 3 keer achter elkaar niet, toen maar niet meer aangeboden.
pi_130755958
Hier :

Ontbijt: 1 snee brood vruchtensap en een banaan
Tussendoor rijstenwafel of iets in die richting
Lunch 2 boterhammen met vlees of crackers beschuit. Met soyamelk al dan niet met smaakje.
Tussendoor veel fruit crackertjes of droge beschuit/broodkorst
Avond van de pot mee en een toetje
Voor het slapen pap fles van 210 ml
Soms snachts 210 melk (gaat niet altijd op)

Hier een super grote jompel. Weekje danoontjes gegeven en geen reactie! Komende week af en toe wat koemelk proberen?? Kwark lijkt me behoorlijk hoog melkgehalte te hebben ten opzichte van gewone melk.
2 liefdes 1 leven(L), 2 levens 1 liefde(L)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')