Mijn buren: type kamper. Leven luidruchtig het klokje rond en werken niet. Ik hoor gesprekken, ruzie, de muziek (staat overdag, maar ook steeds vaker s'avonds en s'nachts op standje café), de televisie, deuren worden dichtgeslagen i.p.v. rustig dichtgedaan en de hond blaft uren aaneen als zij niet thuis zijn.
Mijn pogingen: meermaals aan de deur geweest, bewust soms tijd er tussen gelaten. Meerdere bemiddelingsgesprekken. Maar niets helpt. Ze hebben er schijt aan en reageren agressief als een instantie of corporatie contact met ze opneemt. De burenrelatie is verpest. Er hangt continue een gespannen sfeer. Alle pogingen om hun gedrag te veranderen zien ze als een bemoeienis met hun leven, hun doen. Ze noemen het gezeik. Kortom, er is geen volwassen gesprek mogelijk.
De wooncorporatie (sociale huur) zegt niets meer voor me te kunnen doen. Het enige wat ik kon kan proberen volgens hen, is bij overlast de politie te bellen. Echter ben ik de enige buur die er wat van durft te zeggen. M.a.w. als de politie voor hun deur staat, kennen ze de afzender.
Dit leeft erg onrustig. Ik stoor me er vooral aan dat ik niet meer normaal kan leven in mijn eigen huis. Televisie kijken en een boek lezen lukt me niet (kan me niet concentreren) en bovenal slaapproblemen. Mijn dagelijks functioneren houdt niet meer vol. Ik ervaar spanning en nervositeit.
Omdat ik elke dag weet wat ik kan verwachten. Laat staan, als ik de politie moet gaan bellen.
Omdat ik niet de enige ben ik Nederland met zo'n situatie. Weet iemand je rechten en plichten in dergelijke situaties?
De wooncorporatie zegt geen ander huis aan te kunnen bieden, omdat de gemeente het niet toestaat. De corporatie zegt dit alleen te kunnen doen, als er 24/7 politie surveillance nodig blijkt te zijn. Zo ver wil ik het niet laten komen. Zeker niet met een PTSS (post-traumatisch stress stoornis) verleden.
Verhuizen is budgettair ook geen optie. Huurmakelaardijen vragen 3x het maandbedrag, voor je de sleutel ontvangt. Kopen is geen optie omdat ik alleenstaand ben en te weinig verdien om een hypotheek te kunnen betalen. Maar met name, alleenstaand.
Via Marktplaats / Speurders heb ik al gekeken, maar dat aanbod is nihil. Anti-kraak aanbod is er in mijn woonplaats ook nauwelijks. Kortom: ik ga er aan onderdoor als het zo doorgaat. Er moet toch een oplossing zijn in deze? Bij voorbaat dank!