abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130744859
Mijn buren: type kamper. Leven luidruchtig het klokje rond en werken niet. Ik hoor gesprekken, ruzie, de muziek (staat overdag, maar ook steeds vaker s'avonds en s'nachts op standje café), de televisie, deuren worden dichtgeslagen i.p.v. rustig dichtgedaan en de hond blaft uren aaneen als zij niet thuis zijn.

Mijn pogingen: meermaals aan de deur geweest, bewust soms tijd er tussen gelaten. Meerdere bemiddelingsgesprekken. Maar niets helpt. Ze hebben er schijt aan en reageren agressief als een instantie of corporatie contact met ze opneemt. De burenrelatie is verpest. Er hangt continue een gespannen sfeer. Alle pogingen om hun gedrag te veranderen zien ze als een bemoeienis met hun leven, hun doen. Ze noemen het gezeik. Kortom, er is geen volwassen gesprek mogelijk.

De wooncorporatie (sociale huur) zegt niets meer voor me te kunnen doen. Het enige wat ik kon kan proberen volgens hen, is bij overlast de politie te bellen. Echter ben ik de enige buur die er wat van durft te zeggen. M.a.w. als de politie voor hun deur staat, kennen ze de afzender.
Dit leeft erg onrustig. Ik stoor me er vooral aan dat ik niet meer normaal kan leven in mijn eigen huis. Televisie kijken en een boek lezen lukt me niet (kan me niet concentreren) en bovenal slaapproblemen. Mijn dagelijks functioneren houdt niet meer vol. Ik ervaar spanning en nervositeit.
Omdat ik elke dag weet wat ik kan verwachten. Laat staan, als ik de politie moet gaan bellen.

Omdat ik niet de enige ben ik Nederland met zo'n situatie. Weet iemand je rechten en plichten in dergelijke situaties?

De wooncorporatie zegt geen ander huis aan te kunnen bieden, omdat de gemeente het niet toestaat. De corporatie zegt dit alleen te kunnen doen, als er 24/7 politie surveillance nodig blijkt te zijn. Zo ver wil ik het niet laten komen. Zeker niet met een PTSS (post-traumatisch stress stoornis) verleden.

Verhuizen is budgettair ook geen optie. Huurmakelaardijen vragen 3x het maandbedrag, voor je de sleutel ontvangt. Kopen is geen optie omdat ik alleenstaand ben en te weinig verdien om een hypotheek te kunnen betalen. Maar met name, alleenstaand.

Via Marktplaats / Speurders heb ik al gekeken, maar dat aanbod is nihil. Anti-kraak aanbod is er in mijn woonplaats ook nauwelijks. Kortom: ik ga er aan onderdoor als het zo doorgaat. Er moet toch een oplossing zijn in deze? Bij voorbaat dank!
  maandag 2 september 2013 @ 16:28:37 #2
396386 sturmpie
for night & nature
pi_130744983
ze houden pas op als jij jankend voor hun deur staat, met een smeekbede of het wat zachter kan, en daarbij je redenen optellend, slaapgebrek, behoefte aan rust, huilbuien, niet baas in eigen huis zijn, zo hard janken als je kan ;) misschien dat je dan bij hun een deurtje opent, en ze hart voor je krijgen, en het twee dagen doodstil is. hopelijk ;)

en anders gewoon politie bellen.
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_130745054
De woningcorporatie dient jou ongestoord woongenot te leveren voor de huurprijs die je betaalt en heeft de plicht andere huurders in het gareel te houden. Huurverlaging?
pi_130745061
Is het kamerbewoning? Of huizen naast elkaar?
ADHD-C
pi_130745100
Als verhuizen echt geen optie is (en dat is de minst slechte optie in deze zaak) dan inderdaad politie bellen en een dossier bouwen. Liefst, als die er is, een wijkagent. Heb precies hetzelfde gehad, zelfs meerdere aangiftes van bedreiging van meerdere buurtbewoners was niet genoeg om de woningbouw iets te laten doen en de politie wilde wel, maar kon zonder bewijs weinig meer doen dan elke week een gesprek met die klootzak medebuurtbewoner.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 2 september 2013 @ 16:34:47 #6
16454 eNaSnI
Zie signature
pi_130745195
Qua geluid staat er meestal wel het e.e.a in de APV beschreven. De wijkagent al eens gebeld? Die zal wel vaker het zo'n situatie te maken hebben gehad en wellicht kunnen adviseren. Hier ongeveer hetzelfde verhaal gehad, maar het is nu lekker rustig, want ze zijn verhuisd! _O_

Suc6!!
<a href="http://www.google.nl/search?q=utfs" rel="nofollow" target="_blank">UTFS!!</a>
pi_130745362
als de woningcoorperatie er niks aan doet.. huurcommissie :-)

die helpen je wel..

vaak wordt t dan de huur ipv naar de cooperatie naar de comissie over maken tot het probleem opgelost is, ( de huur commissie bewaart de huur, zodat je het niet perongelijk uit geeft :+ ) en zal als het probleem opgelost is dit als nog aan je cooperatie overmaken..
pi_130745454
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:30 schreef FF_Serieus het volgende:
De woningcorporatie dient jou ongestoord woongenot te leveren voor de huurprijs die je betaalt en heeft de plicht andere huurders in het gareel te houden. Huurverlaging?
Een verhuurder is natuurlijk geen babysitter, eerst zal de politie gebeld moeten worden voor dit soort problemen.
pi_130745457
@sturmpie: haha, helaas ik denk dat zij daar niet gevoelig voor zijn. Het zijn type's die qua lichaamstaal iets heel anders uitstralen. Ik denk dat ze er zelfs trots op zullen zijn als het zover zou komen.

@ffserieus: daar dub ik ook over. Een brief sturen. Nee heb, ja kan ik krijgen. Maar ik verwacht dat de corporatie er net zo min mee doet. Ze reageren nu al amper op mijn vragen / klachten.

@lazydave: ik woon in een appartementencomplex

@the_stranger: toevalligerwijs heb ik net wat gevonden bij de stadsbank. Ik kan lenen om die bulkkosten bij verhuurmakelaardijen te dekken. Maarja, een lening is ook niet optimaal. Echter is rust toch een stuk belangrijker. Hoe is het gegaan toen je de politie in schakelde? Is de corporatie gaan handelen naar de reeks aangiftes?

@eNaSnl: de wijkagent ga ik bellen. Het kan ook geen kwaad eigenlijk.
pi_130745533
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:39 schreef Ou-Tannu het volgende:
als de woningcoorperatie er niks aan doet.. huurcommissie :-)

die helpen je wel..

vaak wordt t dan de huur ipv naar de cooperatie naar de comissie over maken tot het probleem opgelost is, ( de huur commissie bewaart de huur, zodat je het niet perongelijk uit geeft :+ ) en zal als het probleem opgelost is dit als nog aan je cooperatie overmaken..
^^ dit.

Zowieso al geen huur meer aan de woningbouw over maken. Ze zijn verplicht jou het woongenot te geven waar je recht op hebt, doen ze dat niet dan hoef je dus ook niet te betalen.
Overigens ben je zowieso geen huur verschuldigt tot het opgelost is. Dus overmaken naar de huurcommissie is een optie maar zeker geen verplichting. Zolang de woningbouw jou niet het woongenot biedt waar je recht op hebt ben je hen ook geen cent verschuldigt.
pi_130745722
Wat ik nu ga zeggen is verre van een oplossing en ik wil absoluut het probleem niet bagatelliseren. Het lijkt me vreselijk om in zo'n omgeving te moeten leven en je zo machteloos te voelen.

Maar probeer voor de ergste momenten, als je bijvoorbeeld moet slapen, eens een paar goede oordoppen. Ik heb daar goede ervaringen mee op festivals e.d. Dan kun je in ieder geval wat nachtrust krijgen als het echt nodig is. Verder sterkte met alles. Niet capituleren voor van dat asociale tuig.
pi_130745723
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:44 schreef Kumerian het volgende:

[..]

^^ dit.

Zowieso al geen huur meer aan de woningbouw over maken. Ze zijn verplicht jou het woongenot te geven waar je recht op hebt, doen ze dat niet dan hoef je dus ook niet te betalen.
Overigens ben je zowieso geen huur verschuldigt tot het opgelost is. Dus overmaken naar de huurcommissie is een optie maar zeker geen verplichting. Zolang de woningbouw jou niet het woongenot biedt waar je recht op hebt ben je hen ook geen cent verschuldigt.
ik zou wel ALLES in overleg met de huurcommissie doen..... niet voor eigen rechter gaan spelen!
  maandag 2 september 2013 @ 16:55:13 #13
267951 FF_Serieus
Nu ff Serieus!
pi_130745926
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:42 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Een verhuurder is natuurlijk geen babysitter, eerst zal de politie gebeld moeten worden voor dit soort problemen.
Laat de woningcorporatie dat dan maar regelen. Zij heeft de verplichting de huurders ongestoord woongenot te leveren.
pi_130746203
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 16:42 schreef AverageJoe het volgende:
@the_stranger: toevalligerwijs heb ik net wat gevonden bij de stadsbank. Ik kan lenen om die bulkkosten bij verhuurmakelaardijen te dekken. Maarja, een lening is ook niet optimaal. Echter is rust toch een stuk belangrijker. Hoe is het gegaan toen je de politie in schakelde? Is de corporatie gaan handelen naar de reeks aangiftes?

Ik zou niet gaan lenen, maar de tip van de huurcommisie bekijken. Die kende ik niet toentertijd en aangezien de politie niets kon doen en de coöperatie niets wilde doen, ben ik verhuisd. Nu zat dat er toch al aan te komen, maar ben iets eerder verhuisd dan geplanned.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  maandag 2 september 2013 @ 17:13:14 #15
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130746505
Wellicht past dit topic beter in het WG&R forum? Daar duiken vergelijkbare problemen zeer regelmatig op...

Vonkenboer?

On topic: bijzonder vervelende situatie, TS. De ervaring leert dat woningbouwverenigingen pas kunnen/willen ingrijpen als er al een langdurige geschiedenis van overlast bestaat, en je zult dus moeten beginnen met de opbouw van een dossier.

En vooral niet dingen gaan doen als op eigen houtje de huur niet meer betalen, want dan loop jijzelf het risico om je woning uitgezet te worden!

[ Bericht 32% gewijzigd door HetKlusKonijn op 02-09-2013 17:21:52 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_130746800
Kickje WGR :)
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_130747005
Bedankt Kluskonijn & ML-ietje. De huurcommissie morgen maar eens bellen. Bedankt voor die tip.

@ThomasB: die heb ik. Het zijn dezelfde oordoppen die ik gebruik als ik versterkt ga jammen. Zelfs daar komt het doorheen. Echter zitten in die doppen wel piepkleine gaatjes. Ik kan proberen deze af te binden, maar dat is niet helemaal veilig. Stel met brand of inbrekers bijv.
  maandag 2 september 2013 @ 17:47:18 #18
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_130747580
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:29 schreef AverageJoe het volgende:
Bedankt Kluskonijn & ML-ietje. De huurcommissie morgen maar eens bellen. Bedankt voor die tip.
Ik zou als ik jou was ook eens eventjes contact opnemen met het Juridisch Loket, die kunnen je meer vertellen over wat je rechten en plichten zijn in een dergelijke situatie, en hoe je een afdoende dossier opbouwt.

Zoek ook nog eventjes hier in WG&R op vergelijkbare topics, zoals al gezegd, je bent bepaald niet de eerste die deze rotsituatie overkomt... :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  maandag 2 september 2013 @ 18:28:37 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130748805
werk je zelf wel? aangezien je 24/7 last van ze lijkt te hebben...
politie bellen is de enige optie, als je dat niet durft dan kun je voor je eigen veiligheid een klauwhamer langs je deur leggen die je dan kunt pakken als er aangebeld wordt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130748862
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:28 schreef Maanvis het volgende:
werk je zelf wel? aangezien je 24/7 last van ze lijkt te hebben...
Ja, maar als freelancer. Dus ik werk ook veel vanuit huis.
  maandag 2 september 2013 @ 18:30:59 #21
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130748878
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:30 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Ja, maar als freelancer. Dus ik werk ook veel vanuit huis.
politie bellen dus, je gaf de oplossing zelf al in de OP.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130749015
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

politie bellen dus, je gaf de oplossing zelf al in de OP.
Dat is makkelijk oordelen voor een ander. Zoals ik al schreef heb ik een PTSS verleden. Dat weerhoud mij om agressie in welke vorm dan ook te voorkomen. Ik bekijk daarom eerst andere opties.
  maandag 2 september 2013 @ 18:36:06 #23
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130749052
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:35 schreef AverageJoe het volgende:

[..]

Dat is makkelijk oordelen voor een ander. Zoals ik al schreef heb ik een PTSS verleden. Dat weerhoud mij om agressie in welke vorm dan ook te voorkomen. Ik bekijk daarom eerst andere opties.
er zijn geen andere opties. alhoewel, ik kan de politie voor je bellen als je dat wilt, dan heb jij het iig niet gedaan als de kampers bij jou aan de deur komen.
Een gedicht over Maanvis
pi_130750125
Helaas wint in deze situatie meestal het tuig, die zijn beter beschermd dan de slachtoffers over het algemeen.
Verhuizen is dus ook verreweg de beste optie (als je dit voor elkaar kan krijgen).
  maandag 2 september 2013 @ 19:14:02 #25
3542 Gia
User under construction
pi_130750478
Verhuizen is de enige optie.
Politie bellen, keer op keer, wil je niet uit angst voor wraak of zo.
Tja, dan houdt het wel op.

Geen huur betalen is geen goed idee; dan word jij uit huis gezet.
Hoewel.....dan ben je wel van die overlast af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')