Ik zeg ook niet dat het niet werkt. Het gaat om de insteek die erachter zit. Ze kunnen natuurlijk veel beter een product op de markt brengen wat wel werkt maar wat de patient moet blijven afnemen en altijd afhankelijk blijft van die troep. Dat is voor hun het gunstigste.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:45 schreef theguyver het volgende:
[..]
Als je een product op de markt brengt wat niet werkt..
Denk je dat het afgenomen word?
kunnen we net zo goed de patienen gewoon wat M&M's geven.
IPV medicatie
Geld uit de geneeskunde halen. Dan verwijder je ook de doelstelling van het maken van winst.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:49 schreef motorbloempje het volgende:
Wat is er met 'instelling'? Als in de houding van mensen tegenover iets? ZElfs met de beste instelling van de wereld zal ik niet tot het korps mariniers behoren of satelieten kunnen ontwerpen. Hoe wil jij zorgen dat er minder mensen geld verdienen/te maken hebben met het geneeskundig proces?
klinkt goed Tingo..quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als tribal niet z'n school afmaakt en volgde dan z'n idealen,meningen enz. dan tenminste heeft hij z'n trotsheid en principes nog in plaats.
Ik heb 'n hele lange lijst van (vanaf m'n 16e) tijdelijk en vaste werk in fabrieken,agricultuur/farming,bouwprojecten....heel veel in 4 verschillende landen.Het werk was idd af en toe zwaar kloote maar ik ben nooit ambitieus of competitief geweest en dat ben ik dankbaar voor.
Ik ben nooit betrokken door 'grote geld' of mooie carrieres....ik ben opzoek naar geluk en rust en voor mij was dat nooit de weg om 'geluk ' te vinden.
Ik had wel kansen voor 'n betere opleiding en zo maar ik heb geen regrets - met al die lieve,leuke,intelligent,interressant mensen en figuren ik heb me ontmoeten en leren kennen over die jaren ben ik echt rijk van geworden.
Misschien daarom ben ik heel open voor 'outrageous conspiracy theories'![]()
Nu doe ik logistiek en vind ik het leuk en ik heb super collegas en de geld is niet erg.
Eigenlijk ben ik 'better off' en gelukkiger dan sommige mensen die hebben 10 jaar op universiteit gezeten.
Dus 'n mooie klinkende educatie is helemaal geen garantie voor 'n beter toekomst.
Maar dat doen ze dus niet. Elke arts blijft in zijn eigen gebiedje en overlegt bijna nooit met een collega om zo een beter algeheel beeld te krijgen.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Juist . En daar heeft hij dus collega's voor om met elkaar dat complete beeld te krijgen. Waardoor de patient op een adequate doelgerichte manier geholpen kan worden.
En waar moet het onderzoek dan door betaald worden?quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Geld uit de geneeskunde halen. Dan verwijder je ook de doelstelling van het maken van winst.
Zo is het ja. Ik wordt echt niet goed van als ik teveel over denkenquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:56 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het niet werkt. Het gaat om de insteek die erachter zit. Ze kunnen natuurlijk veel beter een product op de markt brengen wat wel werkt maar wat de patient moet blijven afnemen en altijd afhankelijk blijft van die troep. Dat is voor hun het gunstigste.
En dat gebeurt ook in andere bedrijfstakken. Er worden een heleboel producten gemaakt die gewoon bewust slecht worden gemaakt of ze worden zo gemaakt dat ze niet meer gerepareerd kunnen worden of er zit een chip in (bv bij printers) dat ze na een x aantal keer gewoon kapot gaan, puur en alleen om het geld. Zodat mensen weer nieuwe producten moeten kopen.
Heb je die documentaire nooit gezien over de uitvinder van de earthships? Je kan zelf met heel weinig een earthship bouwen. 2 ton is echt belachelijk en weer typisch oud denken.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:58 schreef theguyver het volgende:
[..]
klinkt goed Tingo..
mja je kan trots zijn je meningen hebben en je idealen, maar zonder geld krijgt hij zijn dorpje nooit voor elkaar.
een simpele versie van een earth ship kost 2 ton he
Hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Geld uit de geneeskunde halen. Dan verwijder je ook de doelstelling van het maken van winst.
Ik zeg ook zeker niet dat de mensen slecht zijn.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:58 schreef motorbloempje het volgende:
Ach, ik begeef me straks wel >10 jaar in het academische wereldje, en dat is waar ik gelukkig van wordOnderzoek doen, kritisch kijken naar de maatschappij, geweldig.
Een ieder moet inderdaad doen waar hij/zij gelukkig van wordt, dat sowieso, en daar is geen hoge opleiding voor nodig, evenmind een goed salaris, maar dat maakt de mensen die daar wel voor kiezen nog niet per definitie slecht.
De overheid.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:59 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
En waar moet het onderzoek dan door betaald worden?
Ja ik werk nu nog wel om mijn brood te verdienen helaas.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:01 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?
Denk je dat er dan nog mensen zijn die medicijnen gaan studeren ? In de wetenschap dat ze er nooit de kost mee kunnen verdienen? Zo naief ben je toch niet?
Ik begrijp niet waarom je vindt dat van alle beroepen die er zijn de medische tak niet betaald mag worden.
Jij werkt toch ook om je brood te verdienen?
Nee de overheid moet gewoon zelf geld gaan drukken. Voor meer info:quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:04 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ah, dus de belastingen moeten maar omhoog om dat te kunnen financieren?
En hoe vul je dat praktisch in dan?quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja ik werk nu nog wel om mijn brood te verdienen helaas.
Het gaat er niet om dat die mensen niet betaald mogen worden. Het gaat erom dat je de stimulans geld eruit haalt omdat geld verdienen en mensen gezond maken niet samen gaan. Je moet als belangrijkste doelstelling hebben de gezondheid van mensen en daarna komen pas andere dingen.
Juist ja. Nou ja, hè?quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee de overheid moet gewoon zelf geld gaan drukken. Voor meer info:
Positive Money of
Ons Geld
Nederland en de EU is geen VS dat besef je?quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:06 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nee de overheid moet gewoon zelf geld gaan drukken. Voor meer info:
Positive Money of
Ons Geld
De medische kennis is veel te groot voor 1 persoon.quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:50 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja precies en die collega bekijkt de mens weer vanuit zijn kleine gebiedje. Zo krijgt geen enkele arts dus een compleet beeld.
Ken je het verhaal van de olifant in het land van de blinden?
nou oke een dorpje heb je niet met 1 earthship + lap grond moet ook gekocht worden.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je die documentaire nooit gezien over de uitvinder van de earthships? Je kan zelf met heel weinig een earthship bouwen. 2 ton is echt belachelijk en weer typisch oud denken.
Prima tochquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:55 schreef Tingo het volgende:
[..]
Als tribal niet z'n school afmaakt en volgde dan z'n idealen,meningen enz. dan tenminste heeft hij z'n trotsheid en principes nog in plaats.
Ik heb 'n hele lange lijst van (vanaf m'n 16e) tijdelijk en vaste werk in fabrieken,agricultuur/farming,bouwprojecten....heel veel in 4 verschillende landen.Het werk was idd af en toe zwaar kloote maar ik ben nooit ambitieus of competitief geweest en dat ben ik dankbaar voor.
Ik ben nooit betrokken door 'grote geld' of mooie carrieres....ik ben opzoek naar geluk en rust en voor mij was dat nooit de weg om 'geluk ' te vinden.
Ik had wel kansen voor 'n betere opleiding en zo maar ik heb geen regrets - met al die lieve,leuke,intelligent,interressant mensen en figuren ik heb me ontmoeten en leren kennen over die jaren ben ik echt rijk van geworden.
Misschien daarom ben ik heel open voor 'outrageous conspiracy theories'![]()
Nu doe ik logistiek en vind ik het leuk en ik heb super collegas en de geld is niet erg.
Eigenlijk ben ik 'better off' en gelukkiger dan sommige mensen die hebben 10 jaar op universiteit gezeten.
Dus 'n mooie klinkende educatie is helemaal geen garantie voor 'n beter toekomst.
Jij bent degene die niet gelukkig is en van het padje af.quote:Op dinsdag 3 september 2013 12:03 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik zeg ook zeker niet dat de mensen slecht zijn.
Zelfs een bankier die alleen maar om geld geeft is in mijn ogen niet slecht. Maar gewoon van het padje af. Die is echt niet gelukkig hoor.
Mexicaanse griep.quote:Op dinsdag 3 september 2013 10:57 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Jij gelooft dus serieus dat de farmaceutische industrie alleen het beste voor heeft met mensen? De gezondheid van mensen dus?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |