Wat het precies in details graagquote:Op maandag 2 september 2013 21:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik doe wetenschappelijk onderzoek in de vorm van een promotie onderzoek.
En waar doe je onderzoek naar?quote:Op maandag 2 september 2013 21:17 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ik doe wetenschappelijk onderzoek in de vorm van een promotie onderzoek.
Oh ja joh? En hoe merk je dat dan? In het verleden bronnen van je kritisch analyseren en grove fouten er in vinden moet toch een redelijke hint zijn geweest, zou ik toch denken.quote:Op maandag 2 september 2013 21:17 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Niet echt te merken niet persoonlijk bedoelt. De meeste banen zijn niet om kennis bedoelt maar om productiviteit.
Omdat er niet veel mensen zijn die met grote nieuwe ontdekking komen die buiten de box denken.quote:Op maandag 2 september 2013 21:19 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Oh ja joh? En hoe merk je dat dan? In het verleden bronnen van je kritisch analyseren en grove fouten er in vinden moet toch een redelijke hint zijn geweest, zou ik toch denken.
quote:
Ik probeer de technische en fysiologische aspecten van een specifieke groep van FMRI scans verder te doorgronden, en die kennis te gebruiken om nieuwe en betere tools te ontwikkelen voor cognitieve en klinische onderzoeken.quote:Op maandag 2 september 2013 21:18 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Wat het precies in details graag
Oke waar worden die scans voor gebruikt.quote:Op maandag 2 september 2013 21:21 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
[..]
Ik probeer de technische en fysiologische aspecten van een specifieke groep van FMRI scans verder te doorgronden, en die kennis te gebruiken om nieuwe en betere tools te ontwikkelen voor cognitieve en klinische onderzoeken.
Dat staat er alquote:Op maandag 2 september 2013 21:21 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Oke waar worden die scans voor gebruikt.
Jeetje. Weet je wat Hek doet?quote:Op maandag 2 september 2013 21:13 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Universiteit is hetzelfde verhaal daar ben je een voorbeeld van. Je leert geen echte kennis maar genoeg kennis om je baan te doen.
Graag in wat meer begrijpbaar taal weet niet wat congatieve is.quote:
Ach, het is typisch een voorbeeld van iemand die weer een heel makkelijk oordeel heeft over dat soort opleidingen zonder er daadwerkelijk ervaring mee te hebben. Zie je op dit subforum wel vaker gebeuren hequote:Op maandag 2 september 2013 21:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jeetje. Weet je wat Hek doet?
Zou maar snel mijn woorden inslikken als ik jou was.
http://www.woorden-boek.nl/woord/cognitiefquote:Op maandag 2 september 2013 21:23 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Graag in wat meer begrijpbaar taal weet niet wat congatieve is.
Dan draait jouw opleiding wel meer om kennis een van de weinig. Maar er wordt nooit in je opleiding gesteund om buiten de MSM te denken en naar de alternatieve geneeskunde te kijken. Er wordt je waarschijnlijk geleerd zoals ik al zei om erg kritisch naar MSM bronnen te kijken.quote:Op maandag 2 september 2013 21:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ach, het is typisch een voorbeeld van iemand die weer een heel makkelijk oordeel heeft over dat soort opleidingen zonder er daadwerkelijk ervaring mee te hebben. Zie je op dit subforum wel vaker gebeuren he
Jawel, maar het verbaast me elke keer weer.quote:Op maandag 2 september 2013 21:24 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Ach, het is typisch een voorbeeld van iemand die weer een heel makkelijk oordeel heeft over dat soort opleidingen zonder er daadwerkelijk ervaring mee te hebben. Zie je op dit subforum wel vaker gebeuren he
Hoe kom je daar bij?quote:Op maandag 2 september 2013 21:25 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dan draait jouw opleiding wel meer om kennis een van de weinig. Maar er wordt nooit in je opleiding gesteund om buiten de MSM te denken en naar de alternatieve geneeskunde te kijken.
Omdat het zo is met onderwijs. Daar gaat het niet om kritisch zijn maar om net slim genoeg te zijn om je baan te doen om het systeem te snappen en er in te werken. Maar vooral mag je niet snappen waar dit systeem eigenlijk om bedoelt is.quote:Op maandag 2 september 2013 21:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij?
Heb je zo'n opleiding gevolgd dan? nee natuurlijk niet, je bent nog te jong
Tuurlijk wel. Je moet het snappen anders kom je toch geen stap vooruit?quote:Op maandag 2 september 2013 21:28 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Omdat het zo is met onderwijs. Daar gaat het niet om kritisch zijn maar om net slim genoeg te zijn om je baan te doen om het systeem te snappen en er in te werken. Maar vooral mag je niet snappen waar dit systeem eigenlijk om bedoelt is.
Waar baseer je die conclusie op? Je zei net al dat je bijna geen universitaire mensen tussen je contacten hebt, Zelfs nog iets vaags over dat die wel kritisch deden.quote:Op maandag 2 september 2013 21:25 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dan draait jouw opleiding wel meer om kennis een van de weinig.
Again, hoe weet je dat zo zeker? Het is niet alsof er een vak is over MSM of iets dergelijks. Als er al iets is, is het dat je bronnen daaruit nooit kan gebruiken als referentie voor een onderzoek.quote:Maar er wordt nooit in je opleiding gesteund om buiten de MSM te denken en naar de alternatieve geneeskunde te kijken. Er wordt je waarschijnlijk geleerd zoals ik al zei om erg kritisch naar MSM bronnen te kijken.
"Waarom is het zo? Omdat het zo is!"quote:Op maandag 2 september 2013 21:28 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Omdat het zo is met onderwijs. Daar gaat het niet om kritisch zijn maar om net slim genoeg te zijn om je baan te doen om het systeem te snappen en er in te werken. Maar vooral mag je niet snappen waar dit systeem eigenlijk om bedoelt is.
Ja je moet snappen hoe je geld moet over maken. Hoe banken zogenaamd werken. En dat we moeten stemmen op een schijndemocratie. Je moet ook leren dat er geen god is en dat je van geld gelukkig wordt. en dat Amerika in alles de baas is. En dat prive wordt ingeleverd voor veiligheid want dat is heilig. Je moet leren hoe je een krant moet lezen en hoe je het NOS journaal moet kijken. Want zo werkt de propaganda in de best staat op je brein. Nee het leven zit vol met leugens. We worden er mee vol gepropt. Er wordt net genoeg geleerd om je baan te doen. Op school is het alleen maar uit ene boek stampen niet echt bepaald kritisch en niet echt bepaald ruimte om zelf iets in te brengen want het moet volgens het boek. Een boek vol leugens wordt als heilig beschouwt. Net als geld veel mensen beschouwen geld als god maar dat is het niet. Geluk en plezier is niet te koop maar dat komt door levenservaringen.quote:Op maandag 2 september 2013 21:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Je moet het snappen anders kom je toch geen stap vooruit?
Maar sommige dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn. Maar mijn verkracht generatie heeft de toekomst in handen.quote:Op maandag 2 september 2013 21:33 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
"Waarom is het zo? Omdat het zo is!"
Kom op zeg... dat kan je beter.
Niet echt een argument, laat staat een sterke.quote:Op maandag 2 september 2013 21:35 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Maar sommige dingen zijn nou eenmaal zoals ze zijn. Maar mijn verkracht generatie heeft de toekomst in handen.
Gelukkig begint dat nu langzaam bij steeds meer mensen te komen, dat ze meer open gaan staan voor de alternatieve geneeswijzen maar neemt niet weg dat daar heel lang heel moeilijk over gedaan is. En nog steeds zijn er genoeg van die ouderwetse artsen die daar niks van moeten hebben.quote:Op maandag 2 september 2013 21:32 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Waar baseer je die conclusie op? Je zei net al dat je bijna geen universitaire mensen tussen je contacten hebt, Zelfs nog iets vaags over dat die wel kritisch deden.
[..]
Again, hoe weet je dat zo zeker? Het is niet alsof er een vak is over MSM of iets dergelijks. Als er al iets is, is het dat je bronnen daaruit nooit kan gebruiken als referentie voor een onderzoek.
Ook een leuke, een collega van mij heeft onderzoek gedaan naar het effect van mindfulness meditation op het brein. Daar zijn best wat interessante resultaten uit gekomen. Alternatief genoeg voor je?
Je wordt niet kritisch van onderwijs nee je wordt een volgzaam hard werkende slaaf van je gemaakt die voor steeds minder is te porren. Nee de illumintie heeft er geen bad bij kritisch nadenkende mensen. Want dan mislukken al hun plannen. Met kritisch bedoel ik met mensen die het groter plaat je inzien ook wel wakker mensen. Dat worden er steeds meer maar gaat wel langzaam.quote:Op maandag 2 september 2013 21:35 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Niet echt een argument, laat staat een sterke.
Misschien moet je dan eens in een woordenboek opzoeken wat 'kritisch' betekend.quote:Op maandag 2 september 2013 21:39 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Je wordt niet kritisch van onderwijs nee je wordt een volgzaam hard werkende slaaf van je gemaakt die voor steeds minder is te porren. Nee de illumintie heeft er geen bad bij kritisch nadenkende mensen. Want dan mislukken al hun plannen. Met kritisch bedoel ik met mensen die het groter plaat je inzien ook wel wakker mensen. Dat worden er steeds meer maar gaat wel langzaam.
Ik doe bijboorbeeld een opleiding over laboratorium techniek. Wij leren over de chemisch kant en de biologisch kant. Maar we leren inderdaad ook helemaal niks over voeding. En genetisch manipulatie wordt wel aardig goed gepraat. Niet wetend dat alles je materie aanpast dat het risico's mee brengt. Wij leren inderdaad alleen maar om ons werk te kunnen uitvoeren. Niet echt kennis die je erbij krijgt.quote:Op maandag 2 september 2013 21:38 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Gelukkig begint dat nu langzaam bij steeds meer mensen te komen, dat ze meer open gaan staan voor de alternatieve geneeswijzen maar neemt niet weg dat daar heel lang heel moeilijk over gedaan is. En nog steeds zijn er genoeg van die ouderwetse artsen die daar niks van moeten hebben.
Wat Tribal denk ik bedoelt is dat er ook heel veel opleidingen zijn waar je maar heel beperkte kennis. krijgt. Neem nou bv mijn nichtje. Zijn heeft medicijnen gestudeerd en is huisarts. Dan zou je toch denken dat ze op zo'n opleiding veel leren over de gezondheid van mensen. Fout. Ze leren alleen maar over ziektes en welke medicijnen je daarvoor kunt gebruiken. Dat is een hele beperkte visie aangezien je ten eerste alleen aan symptoonbestrijding doet en niet kijkt naar de achterliggende oorzaak. En ten tweede wordt er ook helemaal niet gekeken naar voeding wat een enorm belangrijk stuk is van gezondheid.
Ik heb met haar behoorlijk discussies gevoerd over bv vaccinatie maar zij is zo gebrainwashed door die opleiding dat ze daar helemaal niet kritisch naar kan kijken.
En zo geld dat wel voor meer opleidingen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |