abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:43:09 #226
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130774188
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:06 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En hoe vul je dat praktisch in dan?
Door het geld uit de ziektezorg te halen en dat door de overheid te laten betalen.
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:43:20 #227
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130774197
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

*hatsjoe*
Gezondheid.
Er staat nog een vraag voor u open!!
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:43:47 #228
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130774211
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:09 schreef theguyver het volgende:

[..]

Nederland en de EU is geen VS dat besef je?

zou wel makkelijk zijn, geld is op agh ja, wat doen we moeilijk we printen gewoon wat bij.
sure :+
Lees nou eerst eens die sites door voordat je commentaar geeft......
Feyenoord!
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:46:02 #229
314582 Japie77
Alle harten naar links!
pi_130774274
De parabel van de olifant en de blinden is een bekend soefi-verhaal uit de twaalfde eeuw. De onderstaande versie is ontleend aan het boek ‘Tales of the Dervishes. Teaching stories of the Sufi Masters over the Past Thousand Years’ van Indies Shah. Marja de Vries heeft het opgenomen in haar aanbevelenswaardige boek ‘De hele olifant in beeld. Inzicht in het bestaan en de werking van Universele Wetten en de Gulden Snede.’ De moraal van het verhaal is het beeld dat we vormen van de werkelijkheid op basis van onze zintuiglijke waarnemingen beperkt is, en dat het een illusie is te menen dat de waarheid die wij ervaren ‘de waarheid’ is.

‘Voorbij Ghor was een stad, wiens inwoners allemaal blind waren. Op een dag kwam er een koning met zijn hofhouding en zijn leger naar deze stad en zette daar zijn kamp op. Deze koning bezat een olifant, die hij gebruikte om ontzag af te dwingen bij de mensen.

De mensen stonden te popelen om de olifant te zien en sommige blinden renden vooruit om te ontdekken wat het was. En omdat ze geen idee hadden wat de vorm of het uiterlijk van de olifant was, verzamelden ze informatie door een gedeelte ervan te betasten. Ieder van hen dacht dat hij iets begrepen had, omdat hij een gedeelte op de tast onderzocht had.

‘Toen ze met het nieuws terugkwamen bij hun stadgenoten, werden ze onmiddellijk omgeven door mensen, die nauwelijks konden wachten om van hen – die het zelf verkeerd begrepen hadden – te horen wat ze dachten dat de waarheid was.

Ze stelden vragen over de vorm en het uiterlijk van de olifant en ze luisterden naar wat hen daarover werd verteld. De man die het oor had aangeraakt werd gevraagd om de aard van de olifant te beschrijven en hij zei: “Het is een groot, ruw ding, zo groot als een tapijt.” Degene die de slurf had aangeraakt zei: “Ik weet wat het is. Het is een rechte en holle pijp, vreselijk en vernietigend.” Degene die een poot had onderzocht zei: “Het is krachtig en stevig, zoals een pilaar.”

Ieder van hen had op de tast een gedeelte van het lichaam van de olifant onderzocht. Maar geen van hen had daardoor een juist beeld van het gehele lichaam gekregen. In plaats daarvan vormden ze allemaal hun eigen beeld van het geheel, maar die voorstellingen waren niet juist.’

Marja de Vries schrijft in haar toelichting: ‘Net zo als het onmogelijk was voor ieder van de blinden om zo iets groots als een olifant in één keer waar te nemen en zich een beeld te vormen van ‘de olifant als geheel’, zo is het voor ons ook vrijwel ondoenlijk om de dynamiek binnen het universum in één keer te overzien en inzicht te verkrijgen in het geheel. Alle verschillende beschrijvingen die we aantreffen bij de diverse wijsheidstradities zijn in feite allemaal stukjes van dat geheel. In andere woorden: iedere traditie beschrijft het inzicht in het grotere geheel vanuit net weer een ander perspectief. Evenals de blinden hebben wij ook meer kans om inzicht in de achterliggende wetmatigheden van het universum als geheel te krijgen, wanneer we de waarnemingen vanuit deze verschillende perspectieven naast elkaar leggen.’

http://www.arendlandman.n(...)eeld-marja-de-vries/
Feyenoord!
pi_130774322
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:01 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe zie je dat voor je?
Denk je dat er dan nog mensen zijn die medicijnen gaan studeren ? In de wetenschap dat ze er nooit de kost mee kunnen verdienen? Zo naief ben je toch niet?

Ik begrijp niet waarom je vindt dat van alle beroepen die er zijn de medische tak niet betaald mag worden.
Jij werkt toch ook om je brood te verdienen?
Tis 'n moral kwestie....geldmakerij van ziekte,dood en gezondheid.
En als dat allemaal geprivatiseerd is dan is er meer kans dat er zijn immoral practices gewoon om aandeelhouders blij te houden.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
pi_130774368
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:04 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ah, dus de belastingen moeten maar omhoog om dat te kunnen financieren?
Of belasting geld kan beter gebruikt worden.
In the new 'reality' we will be living in,nothing will be real and everything will be true-David A.McGowan
Why do some people not credit the origin of the quotes they use under their posts?- Tingo
  dinsdag 3 september 2013 @ 12:52:27 #232
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130774462
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:42 schreef Tingo het volgende:

[..]

Mexicaanse griep. :)
Die was gezellig om te hebben ja :P
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_130774473
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:42 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

*hatsjoe*
en nu met 'n mexicaanse accent aub.
pi_130775468
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 12:38 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Prima toch :) Verschillende mensen hebben verschillende wensen.
Precies. Maar tis 'n beetje jammer dat sommige mensen paste niet echt bij hun baan of beroep.
Mensen kunnen beter wat ze leuk vinden gaan doen en niet (in sommige gevallen) doen wat is verwacht van hun.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:45:22 #235
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130778858
Nog een een goede idee voor mijn ideale maatschappij. Zat te denken. Je hebt niet echt een baas nodig. Je zorgt dat alle volwassen mee beslissen. En je gaat gewoon voor de beste ideeën. dan heb je bijna geen mensen die alleen maar voor de macht gaan. Want dat kan niet.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
pi_130778889
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:45 schreef tribalwars het volgende:
Nog een een goede idee voor mijn ideale maatschappij. Zat te denken. Je hebt niet echt een baas nodig. Je zorgt dat alle volwassen mee beslissen. En je gaat gewoon voor de beste ideeën. dan heb je bijna geen mensen die alleen maar voor de macht gaan. Want dat kan niet.
Ja, en dan moet er gestemd worden, en zul je moeten beslissen over een kiesmodel: meerderheid of 100%. Beide zullen mensen ontevreden houden over beslissingen.
Ja doei.
  dinsdag 3 september 2013 @ 15:48:37 #237
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130778955
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:46 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja, en dan moet er gestemd worden, en zul je moeten beslissen over een kiesmodel: meerderheid of 100%. Beide zullen mensen ontevreden houden over beslissingen.
Ja zou kiezen voor een meerderheid maar dan moet er wel 80% mee eens zijn. Dit is het eerlijkst. En nee je kunt nooit iedereen tevreden stellen.
ben een 17 jarig jongen die woont in nederland. mijn woonplaats hou ik graag prive.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:04:47 #238
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130779465
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 15:48 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Ja zou kiezen voor een meerderheid maar dan moet er wel 80% mee eens zijn. Dit is het eerlijkst. En nee je kunt nooit iedereen tevreden stellen.
de overige 20 % uit de weg ruimen?
pi_130779500
Die moeten maar ontevreden en mokkend luisteren naar de meerderheid, tot ze er genoeg van hebben dat naar hun ideeën/mening niet geluisterd wordt.
Ja doei.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:08:13 #240
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130779573
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:04 schreef theguyver het volgende:

[..]

de overige 20 % uit de weg ruimen?
Nee die hebben pech. Ze krijgen vast in andere vergadering hun zin een keer. Je moet geven en nemen. Er is nooit 100 % voor iets of tegen iets.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:08:46 #241
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130779590
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:05 schreef motorbloempje het volgende:
Die moeten maar ontevreden en mokkend luisteren naar de meerderheid, tot ze er genoeg van hebben dat naar hun ideeën/mening niet geluisterd wordt.
Er wordt naar ieders Ideeën en mening geluisterd.
pi_130779622
Gewoon een beetje hoe Khaddafi, Moebarak en Saddam waren. Gezellig.
★★★
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:10:56 #243
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130779652
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:08 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Er wordt naar ieders Ideeën en mening geluisterd.
Al een argument bedacht voor de vraag over de huisartsen? :)
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:11:38 #244
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130779668
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:10 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Al een argument bedacht voor de vraag over de huisartsen? :)
Herhaal je vraag nog maar maar hiernaar gaan we verder met het topic.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:12:26 #245
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130779686
quote:
9s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:09 schreef ajacied4lf het volgende:
Gewoon een beetje hoe Khaddafi, Moebarak en Saddam waren. Gezellig.
Je snapt het niet . Je kunt geen dictator hebben als iedereen mee mag stemmen over bepaalde zaken. Dan heb je een juist een soort actieve democratie. Maar dan zonder iemand die meer invloed mag hebben. Dus heb je ook niet veel last van machtspeltjes van mensen die geilen op macht.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:17:58 #246
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130779835
quote:
13s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:12 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Je snapt het niet . Je kunt geen dictator hebben als iedereen mee mag stemmen over bepaalde zaken. Dan heb je een juist een soort actieve democratie. Maar dan zonder iemand die meer invloed mag hebben. Dus heb je ook niet veel last van machtspeltjes van mensen die geilen op macht.
die zullen er altijd zijn mr Tribalwars.
tenzij je die personen vroegtijdig executeerd :Y

je kan ze wel in het gevang gooien maar zodra ze ontsnappen is er een grote kans dat ze macht grijpen..
zie nappie
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:18:39 #247
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130779859
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:17 schreef theguyver het volgende:

[..]

die zullen er altijd zijn mr Tribalwars.
tenzij je die personen vroegtijdig executeerd :Y
Dat probleem hebben we dan maar. Zolang mensen zich niet misdragen heb ik er geen problemen mee.
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:19:37 #248
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_130779892
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:11 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Herhaal je vraag nog maar maar hiernaar gaan we verder met het topic.
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:56 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Die extra diepgang gaat ten koste van de kennis in de breedte. Dat is mij een te groot offer. Een huisarts moet veel relatief simpele kwalen kunnen herkennen, en voor de rest de juiste doorverwijzing kunnen geven. En zoals ik hierboven schreef, ik heb vaak zat meegemaakt dat een huisarts voeding betrok in diagnose of behandeling.
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 21:58 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dit is in je geprogrammeerdt. Het denken dat het goed is voor het systeem. Het is eigenlijk alleen goed voor de zaken van de elite. En voor het slavensysteem ook wel het kapitalistisch systeem.
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:00 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Ok, geef dan eens een goed argument waarom het niet goed is voor het systeem :) Zomaar wat roepen is makkelijk. Er goed over nadenken is al lastiger.
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:05 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

Nee dat is het niet! Je zegt gewoon dat het denken dat het goed is voor het systeem ingeprogrammeerd is. Geef dan een argument waarom het slecht is voor het systeem. Wat je nu doet gaat niet verder dan kinderachtig "nietus!" roepen. Ik geef een reden, diepgang gaat ten koste van kennis in de breedte, waar jij dan een argument tegen kan bedenken. Probeer het eens zou ik zeggen :)
Dat dus.
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:21:36 #249
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_130779958
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:18 schreef tribalwars het volgende:

[..]

Dat probleem hebben we dan maar. Zolang mensen zich niet misdragen heb ik er geen problemen mee.
criminaliteit kan je niet uitbannen.
ondanks de goeie intenties, denk hierbij aan een 2e of 3e generatie.
de groep mensen die mee doet zal vast wel de zelfde ideeen hebben maar zodra er een generatie 1 a 2 achteraankomen kan het zo zijn dat die niet de zelfde idealen hebben. en dan? :X
  dinsdag 3 september 2013 @ 16:22:28 #250
397420 tribalwars
jongen 17 jarig
pi_130779986
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 september 2013 16:19 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

[..]

Dat dus.
Daar hebben we gister al 4 pagina over vol gegooid ik heb duidelijk argumenten gebruikt. Maar complot site zijn natuurlijk niet wetenschappelijk genoeg voor meneer. Nee want u hebt liever wetenschappelijk rapporten die vervalst zijn zodat ze door kunnen gaan met de huidig manier van zorg. Want zorg kan veel goedkoper door veel meer voeding te gebruiken om mensen te behandelen. En heel belangrijk geef mensen goede verse voeding en niet zwaar bewerkt voedsel. Daarmee blijven mensen veel gezonder.Dat zal al een goede richting zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')