FYI volgens sommige is deze ideale maatschapij er al!quote:Hoe ziet de ideale maatschappij eruit. ten eerst hoe zien de huizen eruit ik dacht aan earthships.
Hoe ziet de maatschappij eruit. Die bestaat uit allemaal kleine dorpen. Maximaal zo'n 500 a 1000 mensen per dorp.
Hoe wordt er dan geregeerd. Je hebt een open maatschappij. Een aantal mensen die willen beslissen over belangrijke zaken en de andere mensen in het dorpen beslissen dan of ze er mee eens zijn. De heet actieve democratie. En mensen die corrupt willen zijn of zich heel erg misdragen vliegen het dorp uit die gaan dan maar lekker in de NWO wonen.
En iedereen is zelfvoorzienend zijn eigen stroom zijn eigen eten. En de overig dingen die produceren de dorp genoten voor heel het dorp. En de natuur is heel belangrijk niks wordt verspilt en we hebben respect voor de natuur. Iedereen heeft gelijke rechten en iedereen heeft even veel. En iedereen werkt bijvoorbeeld een paar dagen aan een voorziening voor heel het dorp. Verder staat contact met mensen ook hoog op de agenda de dorp mensen organiseren bijvoorbeeld activiteiten met de buren. En land grenzen bestaan niet waarom zou je die nodig hebben. De aarde is van iedereen. Grenzen zijn er alleen aangebracht om de slaven een gevoel van vrijheid te geven. Maar feit is dat elke land een slaven systeem heeft alleen de vorm ervan verschilt per land. En feite is dat de illuminatie in elke land de baas speelt. Alleen in Landen als Noord Korea en Iran daar zijn ze niet de baas. Daarom zijn die landen ook zogenaamd gevaarlijk.
Ik heb niemand hier gehoord dat zeggen.quote:Op maandag 2 september 2013 15:49 schreef theguyver het volgende:
Aldus tribalwars:
[..]
FYI volgens sommige is deze ideale maatschapij er al!
want alles wat evil is ( moordpartijen aanslagen zolang het maar op grote afstand is gebeurt) is nep ik noem hierbij geen namen.
niet? das raar, het komt er wel op neerquote:Op maandag 2 september 2013 15:52 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik heb niemand hier gehoord dat zeggen.
Met jouwe rare obsessie over ouwe nazis,het verbaast me 'n beetje dat je weet niet hoe dikke vrienden de nazis waren met het OSS(later CIA)quote:Op maandag 2 september 2013 15:55 schreef theguyver het volgende:
[..]
niet? das raar, het komt er wel op neer
ik geef alleen een voorbeeld jij komt daar mee aanzetten ik geef de foto alleen als vergelijking.quote:Op maandag 2 september 2013 15:57 schreef Tingo het volgende:
[..]
Met jouwe rare obsessie over ouwe nazis,het verbaast me 'n beetje dat je weet niet hoe dikke vrienden de nazis waren met het OSS(later CIA)
Er is ook 'n rare connectie tussen Jim Jones en CIA.
Wat is dat voor dansje dat die jongen doet op je avatar? Heb je daar ook een youtubefilmpje van ofzo?quote:Op maandag 2 september 2013 16:01 schreef illusions het volgende:
Who gives a fuck. Laten we het weer over een ideale maatschappij hebben, niet over rare cyannide-zelfmoordsektes en in hoeverre dat op de zelfmoord van bepaalde nazi's lijkt. Jonestown sekte, Himmler, heel erg on-topic allemaal.
Wat let je om zelf een politieke partij te vormen zodat je zeker weet dat de beslisingen niet door de banken etc genomen worden?quote:Op maandag 2 september 2013 15:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
We hebben helemaal geen democratie.
We hebben een schijndemocratie maar de macht ligt bij de banken en de grote multinationals. Follow the Money.
Ik hoor dat gejammer genoeg, maar dat willen ze niet doen.quote:Op maandag 2 september 2013 16:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat let je om zelf een politieke partij te vormen zodat je zeker weet dat de beslisingen niet door de banken etc genomen worden?
Nogal logisch als je net begint met een politieke partij en ook nog eens met complottheorieen.....quote:Op maandag 2 september 2013 16:16 schreef theguyver het volgende:
[..]
Ik hoor dat gejammer genoeg, maar dat willen ze niet doen.
als tegen commentaar word er gegeven dat .................... niks eigenlijk.
ze weten gewoon zelf dat nauwelijks iemand op hun zal stemmen.
kleine correctie. ze gebruiken dat woord nooit.quote:Op maandag 2 september 2013 16:51 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Nogal logisch als je net begint met een politieke partij en ook nog eens met complottheorieen de waarheid komt.....
Dat is in theorie allemaal leuk en aardig maar zo makkelijk gaat dat natuurlijk niet. Ik stem op kleine partijen die voor belangrijke punten staan waar ik in geloof maar daar stemmen zelfs al te weinig mensen op zodat ze niet over de kiesdrempel komen.
Prima maar dat is niet het pad wat ik moet bewandelen. Als er in de politiek iemand opstaat die veel van mijn standpunten deelt wat betreft complottheorieeen en hoe de wereld werkt zal ik er natuurlijk achter gaan staan. Gelukkig worden er steeds meer en sneller mensen wakker dus heb goeie hoop daarop.quote:Op maandag 2 september 2013 16:56 schreef theguyver het volgende:
[..]
kleine correctie. ze gebruiken dat woord nooit.
En hoezo niet, kijk naar de LPF 1 charismatige leider was er voor nodig dat bij de eerste deelname gelijk 26 zetels werden behaald.
die onzin zin weer, er zijn er genoeg mensen die zich in dit soort dingen verdiepen hoor.quote:Op maandag 2 september 2013 17:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima maar dat is niet het pad wat ik moet bewandelen. Als er in de politiek iemand opstaat die veel van mijn standpunten deelt wat betreft complottheorieeen en hoe de wereld werkt zal ik er natuurlijk achter gaan staan. Gelukkig worden er steeds meer en sneller mensen wakker dus heb goeie hoop daarop.
Dat valt wel mee hoor. Dit topic is op meerdere manieren te interpreteren.quote:Op maandag 2 september 2013 17:05 schreef theguyver het volgende:
[..]
die onzin zin weer, er zijn er genoeg mensen die zich in dit soort dingen verdiepen hoor.
maar veel dingen worden verwezen naar de prullenbak aangezien ze theoretisch al niet mogelijk zijn, als dat al niet kan...
De mens denk wel degelijk goed na , mooi voorbeeld is zoals het nu al in het nieuws komt over syrie, je merkt dat iedereen het daadwerkelijke bewijs wil zien dat Asad het heeft gedaan, maar dit gebeurt niet.
Dus merk je dat er steeds meer tegenslag is voor de VS, aangezien ze nu BOE hebben geroepen, maar het niet waar kunnen maken.
maar we raken weer off-topic![]()
Ah, de "stuurlui aan wal" techniek. Typerendquote:Op maandag 2 september 2013 17:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Prima maar dat is niet het pad wat ik moet bewandelen. Als er in de politiek iemand opstaat die veel van mijn standpunten deelt wat betreft complottheorieeen en hoe de wereld werkt zal ik er natuurlijk achter gaan staan. Gelukkig worden er steeds meer en sneller mensen wakker dus heb goeie hoop daarop.
Waar baseer je dat op?quote:Op maandag 2 september 2013 17:01 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Op eigen contacten en wat ik zie en lees op het net. Paar jaar geleden bestonden TRU en BNW nog niet op FOK bv.quote:
Ik ook. Over de jaren heb ik met heel veel mensen gesproken op tinternet,in de kroeg enz. van alle soorten niveaus,nationaliteiten,professies, bvb. en over het algemeen voor vele zijn bepaalde onderwerpen niet zo 'gek' niet meer.quote:Op maandag 2 september 2013 18:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Op eigen contacten en wat ik zie en lees op het net. Paar jaar geleden bestonden TRU en BNW nog niet op FOK bv.
Denk dat het de "Melbourne Shuffle" was. Heb 't zelf ook niet echt onder de knie.quote:Op maandag 2 september 2013 16:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Wat is dat voor dansje dat die jongen doet op je avatar? Heb je daar ook een youtubefilmpje van ofzo?
Dan neem je al aan dat iemand gelooft dat politieke partijen ook daadwerkelijk een invloed hebben en geen poppenkast zijn om de massa zoet te houden.quote:Op maandag 2 september 2013 16:13 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Wat let je om zelf een politieke partij te vormen zodat je zeker weet dat de beslisingen niet door de banken etc genomen worden?
Eens. Het is absoluut geen taboe meer en je wordt niet heel snel meer als conspiracy theorist aangekeken. De een gaat natuurlijk verder dan de ander, maar opzich zie ik liever een soort naïviteit zoals tribalwars zo mooi demonstreertquote:Op maandag 2 september 2013 18:16 schreef Tingo het volgende:
[..]
Ik ook. Over de jaren heb ik met heel veel mensen gesproken op tinternet,in de kroeg enz. van alle soorten niveaus,nationaliteiten,professies, bvb. en over het algemeen voor vele zijn bepaalde onderwerpen niet zo 'gek' niet meer.
Eens. Tribalwars is echt een prachtig voorbeeld. Doet gewoon zijn eigen ding en ziet de wereld op een hele andere manier dan de meeste mensen. En hij discussieert ook nog eens op een superbeschaafde manier zonder anderen aan te vallen of pissig te worden. En anderen in hun waarde te laten. Iets waar de meeste (waaronder ikzelf) hier nog veel van kunnen leren.quote:Op maandag 2 september 2013 18:27 schreef illusions het volgende:
[..]
Denk dat het de "Melbourne Shuffle" was. Heb 't zelf ook niet echt onder de knie.
[..]
Dan neem je al aan dat iemand gelooft dat politieke partijen ook daadwerkelijk een invloed hebben en geen poppenkast zijn om de massa zoet te houden.
[..]
Eens. Het is absoluut geen taboe meer en je wordt niet heel snel meer als conspiracy theorist aangekeken. De een gaat natuurlijk verder dan de ander, maar opzich zie ik liever een soort naïviteit zoals tribalwars zo mooi demonstreert, als een "niks aan de hand" ontkennende houding.
Paar jaar geleden bestond internet ook niet. Ergo, je hebt geen idee hoeveel mensen jouw definitie van 'wakker' volgen. Je hoopt gewoon dat het er veel zijnquote:Op maandag 2 september 2013 18:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Op eigen contacten en wat ik zie en lees op het net. Paar jaar geleden bestonden TRU en BNW nog niet op FOK bv.
Klopt allemaal niet.quote:Op maandag 2 september 2013 18:39 schreef tribalwars het volgende:
bedankt voor compliment japie. Ik wil jullie nog iets vertellen over Syrie. Ze vallen Syrie nog niet meteen aan dit doen ze om een bepaalde reden. Dit kan zijn omdat mensen te veel wakker worden zag vandaag een mooi brief van een lezer van de metro dat best veel waarheid bevatten. Dus daarom moeten ze massa nog meer overtuigen van de misdaden van Syrië. Dus komt er waarschijnlijk nog een aanval in Syrië door het zogenaamde leger van Assad. Of ze gaan de nieuwe media helemaal kapot maken dit is nog niet helemaal duidelijk. Het is wel duidelijk dat ze dat laatste kunnen combineren met de Fema kampen en de Wet Martin. Als dat laatste van kracht is leven we in een definitie in een politiestaat. En vrijheid van meningsuiting bestaat dan niet meer. De Grenzen zullen dan ook wel snel sluiten . Ik denk persoonlijk dat we te maken met alle van deze dingen maar dan niet in de juiste volgorde.
De tijd zal het leren vriend. De feiten liegen er niet om. Maar dan moet je ze wel lezen en accepteren als waarheid. Graag meer inhoud in je post.quote:
Tsjah, in mijn contacten ken ik er geen een. Daarnaast lijkt het waarschijnlijk gewoon zo vanwege internet en bepaalde sites die jij volgt...quote:Op maandag 2 september 2013 18:00 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lees de krant dan en accepteer het als de waarheidquote:Op maandag 2 september 2013 18:42 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Maar dan moet je ze wel lezen en accepteren als waarheid.
Alles wat je zei klopt niet en is niet meer dan speculatie vanuit je onderbuik. Ik kan ook wel een verhaaltje houden over wat er over een jaar gebeurt. Graag je niet wijzer voordoen dan je bent, zo houden we het niveau ook wat hoger ondanks jezelf.quote:Graag meer inhoud in je post.
1. Waar om zou ik die leugens geloven. Ben je een troll of zo.quote:Op maandag 2 september 2013 18:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Lees de krant dan en accepteer het als de waarheid
[..]
Alles wat je zei klopt niet en is niet meer dan speculatie vanuit je onderbuik. Ik kan ook wel een verhaaltje houden over wat er over een jaar gebeurt. Graag je niet wijzer voordoen dan je bent, zo houden we het niveau ook wat hoger ondanks jezelf.
wat zei ik, geen theorie nee waarheidquote:Op maandag 2 september 2013 18:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Lees de krant dan en accepteer het als de waarheid
[..]
Alles wat je zei klopt niet en is niet meer dan speculatie vanuit je onderbuik. Ik kan ook wel een verhaaltje houden over wat er over een jaar gebeurt. Graag je niet wijzer voordoen dan je bent, zo houden we het niveau ook wat hoger ondanks jezelf.
Waarom zou ik jouw leugens geloven?quote:Op maandag 2 september 2013 18:49 schreef tribalwars het volgende:
[..]
1. Waar om zou ik die leugens geloven. Ben je een troll of zo.
Elke keer als ik met een argument kom begin jij over heel wat anders zodra het moeilijk wordt. Het zou interessanter zijn als je een keer een betoog doet en dingen onderbouwt dan maar gewoon wat in de wilde weg roept met daar achteraan "huheuehue wacht maar af, dat gaat gebeuren".quote:2. Kom dan met duidelijk tegen argumenten. En ga me niet belachelijk maken. Je hebt ook domme mensen op een hoge niveau zitten dus dat zegt ook niet alles.
kop op tribal argumenten zat maar daar lees jij gewoon weer overheen.quote:Op maandag 2 september 2013 18:49 schreef tribalwars het volgende:
[..]
1. Waar om zou ik die leugens geloven. Ben je een troll of zo.
2. Kom dan met duidelijk tegen argumenten. En ga me niet belachelijk maken. Je hebt ook domme mensen op een hoge niveau zitten dus dat zegt ook niet alles.
Oke maar hoger opgeleiden mensen zijn meer gehersenspoeld door het systeem. Dingen die jullie als waarheid zien zijn leugens rotzooi voor je hersenen. Ik kom ook met feiten maar voor jouw is dat niet te begrijpen omdat je ook gehersenspoeld bent onbewust want je ontkend het steeds. Maar feite blijft dat onderwijs op de huidig vorm ook een belangrijk mind control programma is. Je wordt niet echt slim je leert niet kritisch nadenken en het huidig onderwijs systeem is slecht.quote:Op maandag 2 september 2013 18:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
kop op tribal argumenten zat maar daar lees jij gewoon weer overheen.
mensen op hoger niveau denken er vaak logisch over na en dan komen ze vaak op iets terecht wat niet klopt, en vooralsnog theorie en waarheid niet door elkaar halen.
wat jij denkt is een theorie en wat een ander denkt is een theorie het is een mening omdat je denkt dat sus en zo gebeurt wil niet zeggen dat het zo is .
wat gebaseerd op feiten, duidelijk aangetoonde feiten is waarheid en zolang iets niet duidelijk aangetoond is en blijven dingen een theorie.
Dat weet ik allemaal al is mij ook verteld op school. Feiten kun ook verkocht worden als de waarheid maar in feite is het verhaal dan niet compleet of zit het vol met leugens.quote:Op maandag 2 september 2013 18:56 schreef theguyver het volgende:
Feiten
Een feit is iets wat is bewezen. Je kunt er niet van over mening verwisselen. Het is bijvoorbeeld een feit dat de Tweede Wereldoorlog werd uitgevochten tussen 1939 en 1945.
Meningen
Je kunt echter van mening wisselen over wie de Tweede Wereldoorlog heeft veroorzaakt, of dat het voorkomen had kunnen worden. Daarover hebben we onze eigen mening. Over meningen is dus niet iedereen het met elkaar eens. Als Hitler er niet was geweest, was er dan ook geen Tweede Wereldoorlog geweest?
Onderscheid maken
Het is belangrijk dat als je het verleden bestudeert het verschil weet tussen feiten en meningen. Een historicus die een boek schrijft, haalt heel veel feiten aan. Echter, hij maakt van de feiten een eigen verhaal. En in dat verhaal zitten vaak meningen. Het is belangrijk dat als je bronnen bestudeert je hiervan bewust bent.
Let erop dat soms feiten worden gepresenteerd als meningen. Het is belangrijk je af te vragen of datgene wat je leest en/of ziet ook werkelijk waar is. Wees altijd kritisch naar een bron.
quote:Op maandag 2 september 2013 18:58 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Oke maar hoger opgeleiden mensen zijn meer gehersenspoeld door het systeem.
Wij komen met feiten maar omdat jij gehersenspoeld bent ontken je het steeds.quote:Ik kom ook met feiten maar voor jouw is dat niet te begrijpen omdat je ook gehersenspoeld bent onbewust want je ontkend het steeds.
Vandaar dat jij er niet aan doet? En alweer een lege, niet onderbouwde kreet.quote:Maar feite blijft dat onderwijs op de huidig vorm ook een belangrijk mind control programma is.
Wederom ongefundeerd gelul. Je verhaal lijkt vooral voort te komen uit jaloezie.quote:Je wordt niet echt slim je leert niet kritisch nadenken en het huidig onderwijs systeem is slecht.
Ik kom tenminste met argumenten. Jij zegt maar wat en dat moeten we dan maar aannemenquote:Ems komt steeds met dezelfde argumenten.
ligt aan het verhaal.quote:Op maandag 2 september 2013 19:00 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Dat weet ik allemaal al is mij ook verteld op school. Feiten kun ook verkocht worden als de waarheid maar in feite is het verhaal dan niet compleet of zit het vol met leugens.
Er zijn sowieso al heel veel mensen in het alternatieve circuit "wakker" en ik ben ook bezig met wat projecten waar ik mensen tegenkom uit de financiele wereld die ook gewoon in complottheorieeen (eigenlijk geen goed woord) geloven aangezien ze gewoon ook het geld volgen en zien waar het terecht komt en wie er van profiteren etc.quote:Op maandag 2 september 2013 18:41 schreef ems. het volgende:
[..]
Paar jaar geleden bestond internet ook niet. Ergo, je hebt geen idee hoeveel mensen jouw definitie van 'wakker' volgen. Je hoopt gewoon dat het er veel zijn
Dat zei je net ook al ja. Helaas zijn er dus geen exacte getallen en is "heel veel" dus vrij relatief.quote:Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Er zijn sowieso al heel veel mensen in het alternatieve circuit "wakker"
Waarmee Tribals jaloerse verhaal over hoogopgeleiden definitief in het water valt.quote:en ik ben ook bezig met wat projecten waar ik mensen tegenkom uit de financiele wereld die ook gewoon in complottheorieeen (eigenlijk geen goed woord) geloven aangezien ze gewoon ook het geld volgen en zien waar het terecht komt en wie er van profiteren etc.
Aan jouw is wel te zien dat mijn verhaal redelijk klopt over hoog opgeleiden. want jij bent hoog opgeleiden dan bij je het perfect voorbeeld van hoe zo iemand moet worden.quote:Op maandag 2 september 2013 19:13 schreef ems. het volgende:
[..]
Dat zei je net ook al ja. Helaas zijn er dus geen exacte getallen en is "heel veel" dus vrij relatief.
[..]
Waarmee Tribals jaloerse verhaal over hoogopgeleiden definitief in het water valt.
Ik heb een "hoge" sportopleiding gevolgd. Leg alsjeblieft uit hoe dat mijn beeld over de maatschappij en economie heeft vertekendquote:Op maandag 2 september 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Aan jouw is wel te zien dat mijn verhaal redelijk klopt over hoog opgeleiden. want jij bent hoog opgeleiden dan bij je het perfect voorbeeld van hoe zo iemand moet worden.
Groep 6 basisschool tribal. Ga nog eens een jaartje blijven zitten.quote:Aan jouw
in welk opzicht zouden wij dit moeten zien?quote:Op maandag 2 september 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Aan jouw is wel te zien dat mijn verhaal redelijk klopt over hoog opgeleiden. want jij bent hoog opgeleiden dan bij je het perfect voorbeeld van hoe zo iemand moet worden.
1. Nee meedere factoren hebben een rol gespeeld inderdaad onderwijs. Media speelt ook een groot rol denk aan tv en internet.quote:Op maandag 2 september 2013 19:02 schreef ems. het volgende:
[..]Dat staat er helemaal los van. Hoe heeft mijn sportopleiding mij gehersenspoeld precies?
[..]
Wij komen met feiten maar omdat jij gehersenspoeld bent ontken je het steeds.
[..]
Vandaar dat jij er niet aan doet? En alweer een lege, niet onderbouwde kreet.
[..]
Wederom ongefundeerd gelul. Je verhaal lijkt vooral voort te komen uit jaloezie.
[..]
Ik kom tenminste met argumenten. Jij zegt maar wat en dat moeten we dan maar aannemenEn zodra het lastig wordt begin je snel over wat anders, tenzij je met google snel wat argumenten van anderen kan pikken.
Kernachtig samengevat ben je gewoon hyper-hypocriet. Alles wat buiten jouw bereik ligt is "verdacht" en "samenzwering". Alles wat jij niet kan begrijpen is een plot van de overheid. Alles waar jij het niet mee eens bent is "het plan van de illuminati". Uiteindelijk doe je niets anders dan je eigen tekortkomingen reflecteren op mensen die er niets mee te maken hebben.
Hij is een soort drone robot. Hij kijkt nooit naar mijn bronnen. Dus dan kun je er ook geen mening of argumenten op zetten.quote:Op maandag 2 september 2013 19:18 schreef theguyver het volgende:
[..]
in welk opzicht zouden wij dit moeten zien?
op de manier van hij valt perfect in het systeem en is een soort, drone robot.
of hij denkt kritisch na?
Dus opleiding zegt niks maakt je juist onkritisch. Opleiding is ervoor zodat je net slim genoeg bent voor je baantje voor de rest heb je niks nodig is zelfs gevaarlijk slim kritisch mensen zijn gevaarlijk. Nou iedereen kan liegen op internet jij ook. Alleen jammer dat zo goed bent. Het is zelfs zo dat er mensen betaalt worden om op zulke forma mensen zoals mij te dwarsbomen.quote:Op maandag 2 september 2013 19:17 schreef ems. het volgende:
[..]
Ik heb een "hoge" sportopleiding gevolgd. Leg alsjeblieft uit hoe dat mijn beeld over de maatschappij en economie heeft vertekend
Verder lijkt het me sterk dat de bazen achter de gordijnen erg blij met mij zijn. Ik geloof niet zozeer in samenwerking en de normen en waarden die opgedrongen worden.
[..]
Groep 6 basisschool tribal. Ga nog eens een jaartje blijven zitten.
Tja maar er is maar heel weinig echte waarheid he. Het meeste is theorie. Evolutietheorie bv nemen mensen ook als waarheid aan maar is gewoon theorie. Zelfs zo iets echts als iets van materie als een steen of een berg of een tafel bestaat voor het grootste gedeelte uit niets en wat er dan aan vaste materie inzit spring in en uit onze dimensie. Dus tja...quote:Op maandag 2 september 2013 18:53 schreef theguyver het volgende:
[..]
kop op tribal argumenten zat maar daar lees jij gewoon weer overheen.
mensen op hoger niveau denken er vaak logisch over na en dan komen ze vaak op iets terecht wat niet klopt, en vooralsnog theorie en waarheid niet door elkaar halen.
wat jij denkt is een theorie en wat een ander denkt is een theorie het is een mening omdat je denkt dat sus en zo gebeurt wil niet zeggen dat het zo is .
wat gebaseerd op feiten, duidelijk aangetoonde feiten is waarheid en zolang iets niet duidelijk aangetoond is en blijven dingen een theorie.
als jij met bronnen komt waar ook op staat waar geen steek van klopt zie vorige topic met heel wat voorbeelden over hoe onjuist die bronnen wel niet zijn geef ik hem geen ongelijk.quote:Op maandag 2 september 2013 19:22 schreef tribalwars het volgende:
[..]
Hij is een soort drone robot. Hij kijkt nooit naar mijn bronnen. Dus dan kun je er ook geen mening of argumenten op zetten.
Maar er zijn ook veel historische feiten waarvan we niet weten of die wel kloppen. Aangezien de overwinnaar altijd de geschiedenis boeken schrijft.quote:Op maandag 2 september 2013 18:56 schreef theguyver het volgende:
Feiten
Een feit is iets wat is bewezen. Je kunt er niet van over mening verwisselen. Het is bijvoorbeeld een feit dat de Tweede Wereldoorlog werd uitgevochten tussen 1939 en 1945.
Meningen
Je kunt echter van mening wisselen over wie de Tweede Wereldoorlog heeft veroorzaakt, of dat het voorkomen had kunnen worden. Daarover hebben we onze eigen mening. Over meningen is dus niet iedereen het met elkaar eens. Als Hitler er niet was geweest, was er dan ook geen Tweede Wereldoorlog geweest?
Onderscheid maken
Het is belangrijk dat als je het verleden bestudeert het verschil weet tussen feiten en meningen. Een historicus die een boek schrijft, haalt heel veel feiten aan. Echter, hij maakt van de feiten een eigen verhaal. En in dat verhaal zitten vaak meningen. Het is belangrijk dat als je bronnen bestudeert je hiervan bewust bent.
Let erop dat soms feiten worden gepresenteerd als meningen. Het is belangrijk je af te vragen of datgene wat je leest en/of ziet ook werkelijk waar is. Wees altijd kritisch naar een bron.
Omdat jij die bronnen niet als waarheid ziet. het feit blijft dat jij alleen de MSM alles waarheid beschouwt onbewust wel eens waar.quote:Op maandag 2 september 2013 19:30 schreef theguyver het volgende:
[..]
als jij met bronnen komt waar ook op staat waar geen steek van klopt zie vorige topic met heel wat voorbeelden over hoe onjuist die bronnen wel niet zijn geef ik hem geen ongelijk.
ik heb in verleden ook al groot aantal bronnen onderuit kunnen schoppen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |