quote:Taliban-kinderen 'terroriseren' Sliedrecht
Bart Baars uit Sliedrecht wist niet wat hem zaterdag overkwam: zijn zoontje kwam overstuur thuis nadat hij door een groep 'Taliban-kinderen' lastig was gevallen in de wijk De Horst in Sliedrecht. Het ventje van acht jaar oud werd door de verklede meute van een speelapparaat getrokken en bedreigd met stokken.
'Kijk vroeger speelden we allemaal wel eens cowboy en indiaantje, maar dit leek me toch te ver gaan. Ik ging daarop naar buiten om verhaal te halen en trof daar die groep verklede kinderen aan, de oudste was niet ouder dan een jaar of elf', zegt Baars tegen AD.nl.
'Een normaal gesprek was niet mogelijk met ze, dus ging ik maar weer terug naar huis. Die groep 'Taliban-kinderen' was overigens erg gevarieerd: er zat een Hollandse jongen tussen, maar ook wat Somalische en Turkse en Marokkaanse kinderen.'
Foto's
De vrouw van Bart Baars liet het er echter niet bij zitten, en ging op haar beurt ook verhaal halen bij de groep. Toen de groep zich tegen haar dreigde te keren, keerde ze eveneens terug naar huis.
'Ik kookte toen van woede, vertelt Bart Baars. 'Ik ging weer terug naar die jongens en heb toen die foto's gemaakt die ik op Twitter heb gezet.' Enige conversatie bleek niet mogelijk. Ze bleven maar vragen waar mijn zoontje was. Ook moest ik stoppen met foto's nemen, maar dat deed ik natuurlijk niet
Foto spreekt boekdelen. Ongelofelijk dat dit blijkbaar als cool wordt gezien. Zegt genoeg over de ouders.twitter:BartBaars1970 twitterde op zondag 01-09-2013 om 22:21:15#sliedrecht #horst zoon van 8 #lastiggevallen #geslagen #taliban spelende kinderen #MoetNietGekkerWorden http://t.co/IgEaqHUvXs reageer retweet
Radicalisering!quote:Op maandag 2 september 2013 13:07 schreef regiliopeace het volgende:
Oh nee toch, de kinderen spelen soldaatje!
staan?quote:Customer at a friends shop was watching "Colonel Imam assassination video" and lamenting his death by the hands of #RAW agents aka #Taliban
"Ik zou er werk van maken!"quote:Op maandag 2 september 2013 13:26 schreef Bombvis het volgende:
Jezus, die berichten er ook onder, alsof dat kind zojuist zwaar mishandeld is: @BartBaars1970 Hoop dat schade bij je zoontje meevalt. of @BartBaars1970 Ik had me niet ingehouden! Dit is ver over de schreef! Aangifte doen. Klaas bellen. Jemig zeg!
Want ze mogen alleen indiaantje spelen?quote:Op maandag 2 september 2013 13:25 schreef sonnyspek het volgende:
Jongens serieus, het is toch ongelofelijk als kinderen zulke spelletjes spelen?
Nee, maar het is toch een organisatie die blijkbaar cool gevonden wordt.quote:Op maandag 2 september 2013 13:28 schreef freako het volgende:
[..]
Want ze mogen alleen indiaantje spelen?
Nee taliban...quote:Op maandag 2 september 2013 13:30 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
het lijken zo van die piraten uit somalie
Ja, dit kan echt niet!quote:Op maandag 2 september 2013 13:25 schreef sonnyspek het volgende:
Jongens serieus, het is toch ongelofelijk als kinderen zulke spelletjes spelen?
Ongelofelijk, dat die gasten Hitler cool vinden.quote:Op maandag 2 september 2013 13:32 schreef Tem het volgende:
Die ene lijkt ook wel een beetje op Hitler.
Beledigende rijmpjes. Het is ongelofelijk dat kinderen dat cool vinden. Zegt genoeg over de ouders.quote:Op maandag 2 september 2013 13:36 schreef yulian het volgende:
Bart Baars steek je vinger in je aars, rijmt ook nog
Doe maar aangifte dan! Dat dit kan!quote:Op maandag 2 september 2013 13:38 schreef freako het volgende:
[..]
Beledigende rijmpjes. Het is ongelofelijk dat kinderen dat cool vinden. Zegt genoeg over de ouders.
Indoctrinatie kan niet vroeg genoeg beginnen hè. Tijd dat die ouders uit de ouderlijke macht worden gezet.quote:Op maandag 2 september 2013 13:41 schreef Peunage het volgende:
Zijn dat taliban leden?![]()
Ze zien er een beetje jong uit.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |