abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130728928
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:24 schreef hpeopjes het volgende:
Goed geregeld. Alleen moet ik wel zelf tijdelijke woonruimte regelen, want bij pa en ma wonen is geen optie meer.
Je woont bij Pa en Ma en zegt net dat de kachel bij jou nooit aangaat?

Nee dat lijkt me logisch, als Pa en Ma beneden stoken, wordt het op je kamer vanzelf warm.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_130728930
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ken wel mensen die zoiets doen. Die werken 4 maanden per jaar keihard in de horeca of iets dergelijks in Nederland (en wonen bij hun ouders), en zitten 8 maanden van het jaar op de Fillipijnen iof in India.
max, 3 maanden in India :) je krijgt geen langer visum. ze houden daar niet zo van Nederlandse zwervers.
so long and thanks for all the fish
  zondag 1 september 2013 @ 23:30:05 #253
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_130729014
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef hpeopjes het volgende:

[..]

"Comfort" is echt zo'n subjectief begrip. Wat jij "comfort" vindt, vind ik misschien wel geheel overbodig.

Een kachel bijvoorbeeld. Die gaat bij mij ook nooit aan.
Een goede douche, verwarming, airconditioning, dubbelglas, tuin, niet de hele tijd tegen de buurman aan moeten kijken, een solide internetverbinding en een werkkamer vind ik toch wel prettig.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_130729038
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:27 schreef crashbangboom het volgende:
max, 3 maanden in India :) je krijgt geen langer visum. ze houden daar niet zo van Nederlandse zwervers.
Daarbuiten is dat wellicht leuk (zou mijn voorkeur niet hebben) als je geen gezin hebt, maar met kinderen is dat een ander verhaal.
pi_130729058
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daarbuiten is dat wellicht leuk (zou mijn voorkeur niet hebben) als je geen gezin hebt, maar met kinderen is dat een ander verhaal.
Fuck de familie, als ik maar mijn vrijheid heb ;) Ik kan ze altijd nog aan de boom naast de caravan vastbinden.
pi_130729198
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je woont bij Pa en Ma en zegt net dat de kachel bij jou nooit aangaat?

Nee dat lijkt me logisch, als Pa en Ma beneden stoken, wordt het op je kamer vanzelf warm.
Nee, ik woon niet bij pa en ma. Pa en ma zijn allebei dood.
pi_130729249
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:35 schreef hpeopjes het volgende:
Nee, ik woon niet bij pa en ma. Pa en ma zijn allebei dood.
OW, ik begreep je post verkeerd... Sorry.
pi_130729348
Is de veronderstelling die wel allemaal maken dat hpeopjes single is juist?

Want dat maakt een enorm verschil in je flexibiliteit, verantwoordelijkheden en prioriteiten.
pi_130729686
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:39 schreef crashbangboom het volgende:
Is de veronderstelling die wel allemaal maken dat hpeopjes single is juist?

Want dat maakt een enorm verschil in je flexibiliteit, verantwoordelijkheden en prioriteiten.
Ik heb geen zin om terug te bladeren, maar volgens mij gaf hij dat in dit topic wel ergens aan ja.
pi_130729890
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb geen zin om terug te bladeren, maar volgens mij gaf hij dat in dit topic wel ergens aan ja.
Dan moet ie lekker zijn huis onderverhuren, een sabbatical leave oid nemen, en eens een jaartje gaan rondreizen om te ervaren of ie dat uberhaupt wel leuk vindt :)

Dingen zijn zelden zwart/wit, en een backup plan is altijd goed :)

Besef wel dat het voor 99% van de mensen niet opgaat, en dat die een andere keuze maken en andere prioriteiten hebben.
pi_130731268
Het geleuter moet achterwege blijven mensen. Trailer trash in bulgarije blijft daar maar lekker en wat Bridget met haar huis doet kan me ook aan mijn kont roesten. Slowchat is prima, maar zo ver van het topic af lullen gaat te ver. Jullie zitten elkaar op te stoken waar ik weer de puinscherven mag ruimen en bans kan uitdelen. Daar heb ik dus geen trek in.

quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 20:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:

[..]

Oh je hebt een appartement in China gezien wat niet goed is en nou concludeer je dat alles wat uit China komt troep is? Ze kunnen het wel perfect maken je moet alleen aan quality control doen. Ik heb laatst een woning in Appingedam gezien met een slechte fundering en scheuren in de muren en slecht afgewerkte tegels. Mag ik nu concluderen dat Nederlanders geen huizen kunnen maken?

0 euro is figuurlijk gesproken, het kost geen drol daar.
Het kost via dat systeem in Appingedam ook geen drol.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130731472
hoezo zijn alternatieve woonvormen offtopic
pi_130731509
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 00:59 schreef Sterrenstof86 het volgende:
hoezo zijn alternatieve woonvormen offtopic
Een hobbit huis kan nog, trailers in Bulgarije gaan te ver. Maar het topic verzandde in onzin en geleuter, ik kreeg wat reports van jullie binnen vandaar dat ik het laatste stukje even weg haalde zodat jullie nu weer verder kunnen posten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_130731600
Ow ok, ik vergeef je.
pi_130732104
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 01:05 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Ow ok, ik vergeef je.
pssst K&W / Hobbit houses
  maandag 2 september 2013 @ 12:14:27 #266
325863 Krisp
Like.no.other
pi_130738076
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Het geleuter moet achterwege blijven mensen. Trailer trash in bulgarije blijft daar maar lekker en wat Bridget met haar huis doet kan me ook aan mijn kont roesten. Slowchat is prima, maar zo ver van het topic af lullen gaat te ver. Jullie zitten elkaar op te stoken waar ik weer de puinscherven mag ruimen en bans kan uitdelen. Daar heb ik dus geen trek in.
Dit. We zitten hier in het sub-forum beurs & economie, niet in Brave New World.

Om de makelaars in deze wereld nog wat zendtijd te gunnen: De woningmarkt zit in de lift! Dat doet hij overigens al sinds 2008, aldus makelaarsland. :P
pi_130740281
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 23:18 schreef hpeopjes het volgende:
Het mooiste zou natuurlijk zijn om de ene helft van het jaar fulltime te werken, en daarbij je vaste lasten zo laag mogelijk te houden (bijvoorbeeld door dat halve jaar in een trailer te gaan zitten ;) ), en dan de rest van het jaar (bijvoorbeeld van november t/m april) lekker vakantie houden ergens in een subtropisch paradijs.

In financiële zin is dat goed te doen. Mis je alleen nog de baanzekerheid.
Ga seizoenswerk doen. In toerisme bijvoorbeeld. Als je daar eenmaal in zit en 2 jaar ervaring hebt opgedaan, ben jij voor werkgevers veel aantrekkelijker dan die student die een tussenjaar doet.
Ik werk nu 8 maanden per jaar, de andere 4 maanden heb ik 'niets'. In die 8 maanden krijg ik weliswaar een karig salaris, maar heb ik min of meer gratis onderdak. Van 1100 euro netto kan ik maandelijks met gemak de helft sparen.

Overigens volstaat een stacaravan prima om in te wonen. Alleen laat de vloerisolatie te wensen over, maar omdat zo'n ding op wielen staat is dat heel eenvoudig zelf te verbeteren. Voor nog meer comfort kun je ook nog het dak van extra isolatie voorzien. Er zijn zelfs vele collega's die het hele jaar door in een toercaravan wonen, wat ik zelf waarschijnlijk vanaf volgend seizoen ook ga doen.
  FOK!fotograaf maandag 2 september 2013 @ 13:48:54 #268
13368 NiGeLaToR
pi_130740288
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 12:14 schreef Krisp het volgende:

[..]

Dit. We zitten hier in het sub-forum beurs & economie, niet in Brave New World.

Om de makelaars in deze wereld nog wat zendtijd te gunnen: De woningmarkt zit in de lift! Dat doet hij overigens al sinds 2008, aldus makelaarsland. :P
Net als de doemdenkers krijgen ook de wensdenkers uiteindelijk wel een keer gelijk, kwestie van volhouden :+
pi_130740553
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Er zijn zelfs vele collega's die het hele jaar door in een toercaravan wonen, wat ik zelf waarschijnlijk vanaf volgend seizoen ook ga doen.
Mag dit in principe wel van onze wetgever?

Net zoals je ook niet op de meeste vakantieparken mag wonen.
pi_130740857
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:57 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Mag dit in principe wel van onze wetgever?

Uiteraard mag dat niet zomaar overal, maar deze mensen verblijven doorgaans sowieso al niet in Nederland en hebben weinig te maken met de Nederlandse wetgever als het aan komt op de plaats waar ze wonen. Ze werken voor een Nederlands bedrijf en hebben in Nederland het voor de wetgever verplichte postadres (familie, of eventueel gewoon een postbus) echter wonen daar niet. Wel betalen ze gewoon in Nederland belasting.

Overigens is in veel gevallen een 'bedrijfswoning' ook in Nederland doorgaans toegestaan op percelen met een bedrijfsbestemming, tenzij het perceel zich echt op een groter bedrijventerrein bevindt. Zo hebben de meeste eigenaren/beheerders van vakantieparken een woning op het perceel van het park, net zoals een bij de meeste agrarische bedrijven 1 of meerdere woningen op het terrein te vinden zijn. Ook 'inwonend' personeel kan zich daar dan vestigen.
  maandag 2 september 2013 @ 14:22:37 #271
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130741288
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 13:57 schreef Basp1 het volgende:

Je mag wel op vakantieparken wonen, je moet alleen drie weken per jaar op vakantie
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_130741644
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 14:22 schreef HD9 het volgende:

[..]

Je mag wel op vakantieparken wonen, je moet alleen drie weken per jaar op vakantie
:')

http://www.elsevier.nl/Al(...)doe-ELSEVIER330087W/
pi_130742370
quote:
Klopt, alleen dat gaat niet over mensen voor wie het park ook hun broodwinning is. Daarvoor gelden in veel gevallen andere regels.
pi_130742427
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 15:00 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Klopt, alleen dat gaat niet over mensen voor wie het park ook hun broodwinning is. Daarvoor gelden in veel gevallen andere regels.
Maar over welke mensen denk jij dat HD9 trol het heeft?
  maandag 2 september 2013 @ 15:46:40 #275
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_130743652
quote:
nou bij ons wonen er wel mensen op vaklantieparken en die gaan een keer per jaar drie weken elders wonen en dan is het goed kennelijk
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')