Je woont bij Pa en Ma en zegt net dat de kachel bij jou nooit aangaat?quote:Op zondag 1 september 2013 23:24 schreef hpeopjes het volgende:
Goed geregeld. Alleen moet ik wel zelf tijdelijke woonruimte regelen, want bij pa en ma wonen is geen optie meer.
max, 3 maanden in Indiaquote:Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ken wel mensen die zoiets doen. Die werken 4 maanden per jaar keihard in de horeca of iets dergelijks in Nederland (en wonen bij hun ouders), en zitten 8 maanden van het jaar op de Fillipijnen iof in India.
Een goede douche, verwarming, airconditioning, dubbelglas, tuin, niet de hele tijd tegen de buurman aan moeten kijken, een solide internetverbinding en een werkkamer vind ik toch wel prettig.quote:Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
"Comfort" is echt zo'n subjectief begrip. Wat jij "comfort" vindt, vind ik misschien wel geheel overbodig.
Een kachel bijvoorbeeld. Die gaat bij mij ook nooit aan.
Daarbuiten is dat wellicht leuk (zou mijn voorkeur niet hebben) als je geen gezin hebt, maar met kinderen is dat een ander verhaal.quote:Op zondag 1 september 2013 23:27 schreef crashbangboom het volgende:
max, 3 maanden in Indiaje krijgt geen langer visum. ze houden daar niet zo van Nederlandse zwervers.
Fuck de familie, als ik maar mijn vrijheid hebquote:Op zondag 1 september 2013 23:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daarbuiten is dat wellicht leuk (zou mijn voorkeur niet hebben) als je geen gezin hebt, maar met kinderen is dat een ander verhaal.
Nee, ik woon niet bij pa en ma. Pa en ma zijn allebei dood.quote:Op zondag 1 september 2013 23:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je woont bij Pa en Ma en zegt net dat de kachel bij jou nooit aangaat?
Nee dat lijkt me logisch, als Pa en Ma beneden stoken, wordt het op je kamer vanzelf warm.
OW, ik begreep je post verkeerd... Sorry.quote:Op zondag 1 september 2013 23:35 schreef hpeopjes het volgende:
Nee, ik woon niet bij pa en ma. Pa en ma zijn allebei dood.
Ik heb geen zin om terug te bladeren, maar volgens mij gaf hij dat in dit topic wel ergens aan ja.quote:Op zondag 1 september 2013 23:39 schreef crashbangboom het volgende:
Is de veronderstelling die wel allemaal maken dat hpeopjes single is juist?
Want dat maakt een enorm verschil in je flexibiliteit, verantwoordelijkheden en prioriteiten.
Dan moet ie lekker zijn huis onderverhuren, een sabbatical leave oid nemen, en eens een jaartje gaan rondreizen om te ervaren of ie dat uberhaupt wel leuk vindtquote:Op zondag 1 september 2013 23:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb geen zin om terug te bladeren, maar volgens mij gaf hij dat in dit topic wel ergens aan ja.
Het kost via dat systeem in Appingedam ook geen drol.quote:Op zondag 1 september 2013 20:48 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Oh je hebt een appartement in China gezien wat niet goed is en nou concludeer je dat alles wat uit China komt troep is? Ze kunnen het wel perfect maken je moet alleen aan quality control doen. Ik heb laatst een woning in Appingedam gezien met een slechte fundering en scheuren in de muren en slecht afgewerkte tegels. Mag ik nu concluderen dat Nederlanders geen huizen kunnen maken?
0 euro is figuurlijk gesproken, het kost geen drol daar.
Een hobbit huis kan nog, trailers in Bulgarije gaan te ver. Maar het topic verzandde in onzin en geleuter, ik kreeg wat reports van jullie binnen vandaar dat ik het laatste stukje even weg haalde zodat jullie nu weer verder kunnen posten.quote:Op maandag 2 september 2013 00:59 schreef Sterrenstof86 het volgende:
hoezo zijn alternatieve woonvormen offtopic
Dit. We zitten hier in het sub-forum beurs & economie, niet in Brave New World.quote:Op maandag 2 september 2013 00:49 schreef sitting_elfling het volgende:
Het geleuter moet achterwege blijven mensen. Trailer trash in bulgarije blijft daar maar lekker en wat Bridget met haar huis doet kan me ook aan mijn kont roesten. Slowchat is prima, maar zo ver van het topic af lullen gaat te ver. Jullie zitten elkaar op te stoken waar ik weer de puinscherven mag ruimen en bans kan uitdelen. Daar heb ik dus geen trek in.
Ga seizoenswerk doen. In toerisme bijvoorbeeld. Als je daar eenmaal in zit en 2 jaar ervaring hebt opgedaan, ben jij voor werkgevers veel aantrekkelijker dan die student die een tussenjaar doet.quote:Op zondag 1 september 2013 23:18 schreef hpeopjes het volgende:
Het mooiste zou natuurlijk zijn om de ene helft van het jaar fulltime te werken, en daarbij je vaste lasten zo laag mogelijk te houden (bijvoorbeeld door dat halve jaar in een trailer te gaan zitten), en dan de rest van het jaar (bijvoorbeeld van november t/m april) lekker vakantie houden ergens in een subtropisch paradijs.
In financiële zin is dat goed te doen. Mis je alleen nog de baanzekerheid.
Net als de doemdenkers krijgen ook de wensdenkers uiteindelijk wel een keer gelijk, kwestie van volhoudenquote:Op maandag 2 september 2013 12:14 schreef Krisp het volgende:
[..]
Dit. We zitten hier in het sub-forum beurs & economie, niet in Brave New World.
Om de makelaars in deze wereld nog wat zendtijd te gunnen: De woningmarkt zit in de lift! Dat doet hij overigens al sinds 2008, aldus makelaarsland.
Mag dit in principe wel van onze wetgever?quote:Op maandag 2 september 2013 13:48 schreef Ivo1985 het volgende:
Er zijn zelfs vele collega's die het hele jaar door in een toercaravan wonen, wat ik zelf waarschijnlijk vanaf volgend seizoen ook ga doen.
Uiteraard mag dat niet zomaar overal, maar deze mensen verblijven doorgaans sowieso al niet in Nederland en hebben weinig te maken met de Nederlandse wetgever als het aan komt op de plaats waar ze wonen. Ze werken voor een Nederlands bedrijf en hebben in Nederland het voor de wetgever verplichte postadres (familie, of eventueel gewoon een postbus) echter wonen daar niet. Wel betalen ze gewoon in Nederland belasting.quote:Op maandag 2 september 2013 13:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Mag dit in principe wel van onze wetgever?
Net zoals je ook niet op de meeste vakantieparken mag wonen.
Je mag wel op vakantieparken wonen, je moet alleen drie weken per jaar op vakantiequote:Op maandag 2 september 2013 13:57 schreef Basp1 het volgende:
Net zoals je ook niet op de meeste vakantieparken mag wonen.
quote:Op maandag 2 september 2013 14:22 schreef HD9 het volgende:
[..]
Je mag wel op vakantieparken wonen, je moet alleen drie weken per jaar op vakantie
Klopt, alleen dat gaat niet over mensen voor wie het park ook hun broodwinning is. Daarvoor gelden in veel gevallen andere regels.quote:Op maandag 2 september 2013 14:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]![]()
http://www.elsevier.nl/Al(...)doe-ELSEVIER330087W/
Maar over welke mensen denk jij dat HD9 trol het heeft?quote:Op maandag 2 september 2013 15:00 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Klopt, alleen dat gaat niet over mensen voor wie het park ook hun broodwinning is. Daarvoor gelden in veel gevallen andere regels.
nou bij ons wonen er wel mensen op vaklantieparken en die gaan een keer per jaar drie weken elders wonen en dan is het goed kennelijkquote:Op maandag 2 september 2013 14:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]![]()
http://www.elsevier.nl/Al(...)doe-ELSEVIER330087W/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |