Dan zou ik michaelmoores optie eens ter harte nemen: aan de slag, voordat iemand dat voor je beslist.quote:Op zondag 1 september 2013 22:54 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Het scheelt behoorlijk wat meer dan 100 euro in de maand. Zeker als je enige andere optie kopen is, en je het verlies op je woning meeneemt.
Met mijn opleidingsniveau is niks mis. AP TUDelft.
Natuurlijk is alles zwart/wit. Volgens mij is een wat meer bestendige tendens dat mensen een primaire behoefte hebben aan een comfortabel dak boven hun hoofd, en dat van hun familie. Die ga je toch niet de stacaravan in trekken?quote:Op zondag 1 september 2013 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
En het gaat natuurlijk om de algemene tendens om niet al je vrijheid/tijd in te leveren voor wat materiële shit. Dit geldt net zo goed voor een dure auto of andere spulletjes.
Exact. Die materiële zooi boeit me niks. Dikke auto's, kookeilanden, dure merkkleding, het doet me totaal niets.quote:Op zondag 1 september 2013 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
En het gaat natuurlijk om de algemene tendens om niet al je vrijheid/tijd in te leveren voor wat materiële shit. Dit geldt net zo goed voor een dure auto of andere spulletjes.
Volgens mij dwingt die overheid je nu toch echt min of meer een stacaravan in. Of denk je echt dat het daarin prettig wonen is?quote:Op zondag 1 september 2013 23:00 schreef hpeopjes het volgende:
Dat de één of andere overheid me niet gaat voorschrijven wat ik moet kopen, en voor hoeveel, en waar ik moet wonen.
Mooi toch dat dat laatste ook niet het geval in is Nederlandquote:Op zondag 1 september 2013 23:00 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Exact. Die materiële zooi boeit me niks. Dikke auto's, kookeilanden, dure merkkleding, het doet me totaal niets.
Wat ik wel belangrijk vind is dat ik de baas over m'n eigen portemonnee (en dus over m'n eigen leven) blijf. Dat de één of andere overheid me niet gaat voorschrijven wat ik moet kopen, en voor hoeveel, en waar ik moet wonen.
Dat is ook prima. Ik ga er van uit dat Hpeopjes niet in een caravan woont.quote:Op zondag 1 september 2013 22:58 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Natuurlijk is alles zwart/wit. Volgens mij is een wat meer bestendige tendens dat mensen een primaire behoefte hebben aan een comfortabel dak boven hun hoofd, en dat van hun familie. Die ga je toch niet de stacaravan in trekken?
Nee, de overheid probeert me een koopwoning in te dwingen. Die ik makkelijk kan betalen, maar daar gaat het niet om.quote:Op zondag 1 september 2013 23:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij dwingt die overheid je nu toch echt min of meer een stacaravan in. Of denk je echt dat het daarin prettig wonen is?
Zo kun je het ook bekijken natuurlijk. Als jij je er prettiger bij voelt dat je zogenaamd 'vrijwillig' naar een stacaravan verhuisd (omdat je je huurwoning en een koopwoning te duur vindt worden) moet je die gedachte uiteraard goed vasthouden.quote:Op zondag 1 september 2013 23:04 schreef hpeopjes het volgende:
Nee, de overheid probeert me een koopwoning in te dwingen. Die ik makkelijk kan betalen, maar daar gaat het niet om.
Maar ik blijf lekker zitten in m'n huurwoning in tokkieland. Of ik ga wat anders huren (bijvoorbeeld een stacaravan dus), als dat makkelijk te regelen en veel goedkoper is.
Als je heel je leven wordt wijsgemaakt dat je geld en status (spullen) moet najagen om gelukkig te worden dan ga je dat soms nog geloven ook. Gelukkig wordt dat door de crisis steeds minder. Mensen beginnen te snappen dat je met minder veel vrijer bent.quote:Op zondag 1 september 2013 22:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
zie hierquote:Op zondag 1 september 2013 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is ook prima. Ik ga er van uit dat Hpeopjes niet in een caravan woont.
Mijn punt is eerder dat mensen zich niet zo gemakkelijk meer al hun vrijheid laten ontnemen in ruil voor wat spiegeltjes en kraaltjes. Dus dat andere waarden als de puur materiële als steeds belangrijker worden gezien. Liever die ene dag ouderschapsverlof dan die extra optie op de leasewagen.
Dat is tenminste wel iets wat ik in mijn omgeving meer zie. IRL dan.
Hij kan het echter makkelijk betalen, maar voor honderd piek minder kan ie part time gaan werkenquote:Op zondag 1 september 2013 22:26 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Ben inderdaad wel benieuwd hoe anderen het doen. Als het echt veel goedkoper is dan die 450 euri die ik nu elke maand naar de woningbouw breng (da's dan nog exclusief de overige kosten), dan ga ik het ook doen.
Maak jezelf gelukkig, en maak het maar aan mij over danquote:Op zondag 1 september 2013 23:08 schreef NeeOfTochJA het volgende:
[..]
Als je heel je leven wordt wijsgemaakt dat je geld en status (spullen) moet najagen om gelukkig te worden dan ga je dat soms nog geloven ook. Gelukkig wordt dat door de crisis steeds minder. Mensen beginnen te snappen dat je met minder veel vrijer bent.
Dan heb ik het vooral over grote dure huizen, auto etc. De spreekwoordelijke blok aan je been.quote:Op zondag 1 september 2013 23:09 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Maak jezelf gelukkig, en maak het maar aan mij over dan
ik was de eerste, ja
Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen huren en kopen zo'n 500 euro is. (misschien inclusief kwaliteitsverschil). Dat kan gemakkelijk het verschil zijn tussen 24 uur p/w werken en 40 uur p/w werken zijn.quote:Op zondag 1 september 2013 23:08 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
zie hier
[..]
Hij kan het echter makkelijk betalen, maar voor honderd piek minder kan ie part time gaan werkenOver welke van beide liegt ie dan?
Dus nu zijn we van nazi (of was het maffia) in de koloniale tijd beland, waar de speigeltjes en kraaltjes rondgaan.
Dat is toch geen één of het ander keus, maar je kan beide hebben met mate. In de echte wereld dan.
Maar in een stacaravan willen wonen, waarbij je veel comfort inlevert, is weer het andere uiterste.quote:Op zondag 1 september 2013 23:00 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Exact. Die materiële zooi boeit me niks. Dikke auto's, kookeilanden, dure merkkleding, het doet me totaal niets.
Wat ik wel belangrijk vind is dat ik de baas over m'n eigen portemonnee (en dus over m'n eigen leven) blijf. Dat de één of andere overheid me niet gaat voorschrijven wat ik moet kopen, en voor hoeveel, en waar ik moet wonen.
Welke kant op als ik vragen mag?quote:Op zondag 1 september 2013 23:12 schreef LXIV het volgende:
Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen huren en kopen zo'n 500 euro is.
De beste man of vrouw heeft het over 100 piek in de maand. Het goede nieuws is dat als dat het verschil tussen vrijheid of slavernij is, dat ik vermoed dat iedereen wel ergens 100 in de maand kan vinden. Probleem opgelost.quote:Op zondag 1 september 2013 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen dat het verschil tussen huren en kopen zo'n 500 euro is. (misschien inclusief kwaliteitsverschil). Dat kan gemakkelijk het verschil zijn tussen 24 uur p/w werken en 40 uur p/w werken zijn.
De een wil iedere dag om 12:30 vrij zijn maar in een simpel huis wonen, de ander werkt tot 17:00 uur en gaat naar zijn dure woning.
Prima toch als iedereen dit voor zichzelf mag weten?
Sommige mensen doen het, en hoeven daarvoor niet in een trailer te wonenquote:Op zondag 1 september 2013 23:18 schreef hpeopjes het volgende:
Het mooiste zou natuurlijk zijn om de ene helft van het jaar fulltime te werken, en daarbij je vaste lasten zo laag mogelijk te houden (bijvoorbeeld door dat halve jaar in een trailer te gaan zitten), en dan de rest van het jaar (bijvoorbeeld van november t/m april) lekker vakantie houden ergens in een subtropisch paradijs.
In financiële zin is dat goed te doen. Mis je alleen nog de baanzekerheid.
"Comfort" is echt zo'n subjectief begrip. Wat jij "comfort" vindt, vind ik misschien wel geheel overbodig.quote:Op zondag 1 september 2013 23:13 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Maar in een stacaravan willen wonen, waarbij je veel comfort inlevert, is weer het andere uiterste.
Ken wel mensen die zoiets doen. Die werken 4 maanden per jaar keihard in de horeca of iets dergelijks in Nederland (en wonen bij hun ouders), en zitten 8 maanden van het jaar op de Fillipijnen iof in India.quote:Op zondag 1 september 2013 23:18 schreef hpeopjes het volgende:
Het mooiste zou natuurlijk zijn om de ene helft van het jaar fulltime te werken, en daarbij je vaste lasten zo laag mogelijk te houden (bijvoorbeeld door dat halve jaar in een trailer te gaan zitten), en dan de rest van het jaar (bijvoorbeeld van november t/m april) lekker vakantie houden ergens in een subtropisch paradijs.
In financiële zin is dat goed te doen. Mis je alleen nog de baanzekerheid.
Wacht maar tot je in je stacaravan zit.quote:Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef hpeopjes het volgende:
"Comfort" is echt zo'n subjectief begrip. Wat jij "comfort" vindt, vind ik misschien wel geheel overbodig.
Een kachel bijvoorbeeld. Die gaat bij mij ook nooit aan.
Je hebt altijd baas boven baas.quote:Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Sommige mensen doen het, en hoeven daarvoor niet in een trailer te wonen
Ligt eraan waar die staat.quote:Op zondag 1 september 2013 23:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Volgens mij dwingt die overheid je nu toch echt min of meer een stacaravan in. Of denk je echt dat het daarin prettig wonen is?
Dan zou ik kachel ook niet aandoen, die dingen zijn niet te vertrouwen in zo'n stapel brandhout, voor je het weet bespaar je de ultieme hoeveelheid geld die je nodig hebt om te leven door koolmonoxide vergifteging.quote:Op zondag 1 september 2013 23:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Wacht maar tot je in je stacaravan zit.
Goed geregeld. Alleen moet ik wel zelf tijdelijke woonruimte regelen, want bij pa en ma wonen is geen optie meer.quote:Op zondag 1 september 2013 23:19 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ken wel mensen die zoiets doen. Die werken 4 maanden per jaar keihard in de horeca of iets dergelijks in Nederland (en wonen bij hun ouders), en zitten 8 maanden van het jaar op de Fillipijnen iof in India.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |