Ben wel benieuwd naar je ontwerp: gebruik je luchtinlaatfilters, zo ja welke en hoe regel je het debiet?quote:Op zondag 1 september 2013 11:06 schreef TR08 het volgende:
Tsja, het is deze en gene misschien ook al opgevallen dat ik me niet meer meld...voor mij is het wel helder. Door de ontspoorde discussie over voor mij niet ter zake doende dingen heb ik het topic verder wel gezien. Waarschijnlijk post ik tzt (december oid) wel wat de uitvoering geworden is.
Gelukkig hebben ze daar bij de buren van Tweakers wel naar gekeken:quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:10 schreef Gieliovd het volgende:
Die douchgegoot kost waarschijnlijk 5-10 keer meer dan een "gewone" en vergt installatiemateriaal, arbeid, onderhoud... Ergo: besparen??
Wat een onzin kraam je uit.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:50 schreef machtpen het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel dat er minimale regels zijn om die ondingen te installeren.
De filters zijn zijn zeer zeker van inferieure kwaliteit gooi er dan een industrieel koolstoffilter tussen die gaan makkelijk 3 jaar mee en kosten misschien een 100 euro en die hoef je ook niet te controleren.
Hier hebben we gewoon een bedrijfstak die technisch inferieure produkten levert en dan stelt dat het de schuld van de gebruiker is.
Je hebt dus totaal geen verstand van koolstoffilters, met een heel erg simpel voorstoffilter houdt een klein koolstoffilter het gewoon 3 jaar uit en anders neem je gewoon een groter koolstoffilter en die heeft nergens last van. Dat grote koolstoffilter kost net iets meer dan 100 euro.quote:Op zondag 1 september 2013 17:02 schreef klipper het volgende:
[..]
Wat een onzin kraam je uit.
Alsof een consument een professioneel koolstoffilter aanschaft, laat staan dat er nu uberhaupt ruimte voor is in de unit, wat dus betekent dat de er een extra unit aangebouwd moet worden, cq de nieuwe units moeten deels opnieuw ontworpern worden.
En ook in professionele installaties worden koolfilters voorzien van een voorfilter zodat het filter niet verstopt raakt.
Dat zou je dus ook in de wtw unit moeten doen, zonder controle en reiniging houd het filter het echt geen drie jaar uit, nouja het filter houdt het wel ,maar er zal geen lucht meer doorkomen doordat het filter verstopt is.
Overigens hoef je echt niet iedere maand de filters te vervangen.
Je weet dat houtrot bestaat uit duizenden schimmels en dat het gewoon een kwestie is van welke zich manifesteert. Als je hout onder een vochtpercenatage van 12% blijft zul je gewoon nergens last van krijgen. Maar dat is praktische basiskennis die misschien een bioloog wel zou moeten beheersen.quote:Op zondag 1 september 2013 00:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Natuurlijk, jôh. Toevallig ben ik een bioloog en weet ik verdomd goed wat het verschil is tussen houtrot en huiszwam, maar ach...
Tuurlijk joh.quote:Op vrijdag 6 september 2013 23:39 schreef machtpen het volgende:
[..]
Je hebt dus totaal geen verstand van koolstoffilters, met een heel erg simpel voorstoffilter houdt een klein koolstoffilter het gewoon 3 jaar uit en anders neem je gewoon een groter koolstoffilter en die heeft nergens last van. Dat grote koolstoffilter kost net iets meer dan 100 euro.
*knip*
*edit*
Dat schelden is nergens voor nodig.
Maar OP wil alleen mechanische afvoer.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:55 schreef cvboer het volgende:
[..]
Daar heeft men balansventilatie voor bedacht.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |