abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130698624
quote:
99s.gif Op zondag 1 september 2013 11:06 schreef TR08 het volgende:
Tsja, het is deze en gene misschien ook al opgevallen dat ik me niet meer meld...voor mij is het wel helder. Door de ontspoorde discussie over voor mij niet ter zake doende dingen heb ik het topic verder wel gezien. Waarschijnlijk post ik tzt (december oid) wel wat de uitvoering geworden is.
Ben wel benieuwd naar je ontwerp: gebruik je luchtinlaatfilters, zo ja welke en hoe regel je het debiet?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_130699350
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:10 schreef Gieliovd het volgende:
Die douchgegoot kost waarschijnlijk 5-10 keer meer dan een "gewone" en vergt installatiemateriaal, arbeid, onderhoud... Ergo: besparen??
Gelukkig hebben ze daar bij de buren van Tweakers wel naar gekeken:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1498194
pi_130709339
quote:
9s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 20:50 schreef machtpen het volgende:

[..]

Ik hoop toch wel dat er minimale regels zijn om die ondingen te installeren.

De filters zijn zijn zeer zeker van inferieure kwaliteit gooi er dan een industrieel koolstoffilter tussen die gaan makkelijk 3 jaar mee en kosten misschien een 100 euro en die hoef je ook niet te controleren.

Hier hebben we gewoon een bedrijfstak die technisch inferieure produkten levert en dan stelt dat het de schuld van de gebruiker is.
Wat een onzin kraam je uit.
Alsof een consument een professioneel koolstoffilter aanschaft, laat staan dat er nu uberhaupt ruimte voor is in de unit, wat dus betekent dat de er een extra unit aangebouwd moet worden, cq de nieuwe units moeten deels opnieuw ontworpern worden.

En ook in professionele installaties worden koolfilters voorzien van een voorfilter zodat het filter niet verstopt raakt.
Dat zou je dus ook in de wtw unit moeten doen, zonder controle en reiniging houd het filter het echt geen drie jaar uit, nouja het filter houdt het wel ,maar er zal geen lucht meer doorkomen doordat het filter verstopt is.

Overigens hoef je echt niet iedere maand de filters te vervangen.
pi_130905453
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 17:02 schreef klipper het volgende:

[..]

Wat een onzin kraam je uit.
Alsof een consument een professioneel koolstoffilter aanschaft, laat staan dat er nu uberhaupt ruimte voor is in de unit, wat dus betekent dat de er een extra unit aangebouwd moet worden, cq de nieuwe units moeten deels opnieuw ontworpern worden.

En ook in professionele installaties worden koolfilters voorzien van een voorfilter zodat het filter niet verstopt raakt.
Dat zou je dus ook in de wtw unit moeten doen, zonder controle en reiniging houd het filter het echt geen drie jaar uit, nouja het filter houdt het wel ,maar er zal geen lucht meer doorkomen doordat het filter verstopt is.

Overigens hoef je echt niet iedere maand de filters te vervangen.
Je hebt dus totaal geen verstand van koolstoffilters, met een heel erg simpel voorstoffilter houdt een klein koolstoffilter het gewoon 3 jaar uit en anders neem je gewoon een groter koolstoffilter en die heeft nergens last van. Dat grote koolstoffilter kost net iets meer dan 100 euro.

*knip*
*edit*

Dat schelden is nergens voor nodig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Vonkenboer op 07-09-2013 09:38:40 ]
pi_130905737
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 00:18 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Natuurlijk, jôh. Toevallig ben ik een bioloog en weet ik verdomd goed wat het verschil is tussen houtrot en huiszwam, maar ach...

:')
Je weet dat houtrot bestaat uit duizenden schimmels en dat het gewoon een kwestie is van welke zich manifesteert. Als je hout onder een vochtpercenatage van 12% blijft zul je gewoon nergens last van krijgen. Maar dat is praktische basiskennis die misschien een bioloog wel zou moeten beheersen.

Als je een fijn herfstklimaat onder je vloer creëert dan ga je daar inderdaad paddestoelen krijgen.
pi_130911678
quote:
9s.gif Op vrijdag 6 september 2013 23:39 schreef machtpen het volgende:

[..]

Je hebt dus totaal geen verstand van koolstoffilters, met een heel erg simpel voorstoffilter houdt een klein koolstoffilter het gewoon 3 jaar uit en anders neem je gewoon een groter koolstoffilter en die heeft nergens last van. Dat grote koolstoffilter kost net iets meer dan 100 euro.

*knip*
*edit*

Dat schelden is nergens voor nodig.
Tuurlijk joh.

In de klimaatinstallaties waar ik kom mag jij alleen van dromen.

Overigens zijn dit je eigen woorden.
De filters zijn zijn zeer zeker van inferieure kwaliteit gooi er dan een industrieel koolstoffilter tussen die gaan makkelijk 3 jaar mee en kosten misschien een 100 euro en die hoef je ook niet te controleren.

Met dat schelden laat je overigens eerder zien dat je een tienjarig jongetje bent dat zijn zin niet krijgt dan een volwassen man die een normale discussie kan voeren, en dat is het laatste wat ik hier over schrijft.

[ Bericht 5% gewijzigd door klipper op 07-09-2013 11:36:40 ]
pi_130949011
Hoe zit het trouwens met de brandveiligheid van zo een installatie ? Als er zoveel stof inzit, vaak ook nog wat vet erbij, lijkt me dat toch een behoorlijk tijdbommetje. Motortje moet wat harder draaien, ontwikkeld meer warmte en er slaat misschien wat stof neer in het elektrisch gedeelte. Gewoon gevaarlijke toestanden.

Die klimaatinstallaties waar jij komt zullen wel een hoop gebruikers met het sickbuildingsyndrome en astma rondlopen.

Dan mag je me trouwens ook eens uitleggen waarom iedere boerenlul die wiet kweekt het wel voor elkaar krijgt om een koolstoffilter 3 jaar te draaien zonder verstopping en de expert in klimaatinstallaties waar je alleen maar kan van dromen het gewoon niet lukt.
pi_165828781
Even een topickick, hoe is het afgelopen met deze installatie?

Ik zit er ook aan te denken, maar gezien het huidige verbruik van 900m3 gas, ben ik bang dat ik net genoeg bespaar om nieuwe filters te kunnen betalen.

Hoe is het wooncomfort? Ik zou graag koelere lucht willen inblazen vanaf de noordelijke gevel in de zomer en warmere wtw-lucht in de winter. Eventueel een extra fijnstoffilter tegen troep van schiphol en de A9.

Iemand ook goede ervaringen met dit soort systemen? Hoeveel lawaai maakt zo'n buis door de slaapkamer?
.
  zaterdag 8 oktober 2016 @ 12:29:33 #59
14320 TR08
Verschijnt direct onder je ...
pi_165830005
Ik heb afzuig openingen in de inbouwkasten gemaakt en in 1 kamer een klein gaatje in het plafond. Geen geforceerde aanvoer en geen wtw. Lucht komt binnen via de kelder, waarvan 1 opening in de spouw en 1 opening een pijp naar de voortuin. Andere aanvoer is via ventilatie roosters in de bijkeuken.

Ben eigenlijk alleen niet 100 procent gelukkig met de verversing in de woonkamer. Lucht in de slaapkamers is duidelijk frisser dan vroeger.

Filters ben ik niet aan begonnen. Als je die niet onderhoudt doen ze meer kwaad dan goed. Wtw zou ik als ik daar ooit voor ga doen met een Nefit ventiline dan hoef je geen lucht toevoer aan te leggen naast de afzuiging

[ Bericht 20% gewijzigd door TR08 op 08-10-2016 12:34:54 ]
pi_165832405
Ik zie net dat een gewoon mech ventilatieunit maar 160¤ kost en voor 200¤ een compleet pakket met ventielen en remote. Deze zou een paar tientjes aan stroom besparen en binnen enkele jaren terugverdient.

Heb nu nog een oude box uit 98 van Stork en deze maakt lawaai.

Misschien koop ik dat wel.
.
pi_165871192
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 oktober 2016 15:15 schreef Fer het volgende:
[...] Misschien koop ik dat wel.
Doen, scheelt echt veel herrie en verbruik. Meer info hier.
  maandag 10 oktober 2016 @ 13:15:06 #62
359712 GrumpyFish
ga je mee zwemmen?
pi_165871537
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 22:55 schreef cvboer het volgende:

[..]

Daar heeft men balansventilatie voor bedacht.
Maar OP wil alleen mechanische afvoer.
It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')