zolang je roosters open zijn, zal je dat niet zo snel merken.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:11 schreef machtpen het volgende:
Lekker leven in onderdruk, daar wordt je lichaam ook blij van.
Die paar honderd ppm CO2 verspreiden zich volgens de Maxwell Boltzmann verdeling als een bezetene door de ruimte (tenzij je in het sub-Kelvin gebied terecht komt). Maakt dus niet uit waar je die CO2 afzuigt. Zorg voor voldoende frisse toevoer en maak de afzuiging waar het je goed uitkomt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:39 schreef TR08 het volgende:
-CO2 is een van de zwaardere componenten van lucht en het is het bestanddeel waarvan je lichaam het gevoel krijgt dat het benauwd is. Als je dit het meest efficient wilt verwijderen zou je in principe bij onderaan afzuigen het beste effect hebben.
Je merkt het echt wel , je lichaam denkt dat je in een lagedrukgebied zit en daar word je niet rustig van. Biochemische processen worden ook negatief beinvloed door een lage onderdruk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:21 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
zolang je roosters open zijn, zal je dat niet zo snel merken.
Daar heeft men balansventilatie voor bedacht.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:40 schreef machtpen het volgende:
[..]
Je merkt het echt wel , je lichaam denkt dat je in een lagedrukgebied zit en daar word je niet rustig van. Biochemische processen worden ook negatief beinvloed door een lage onderdruk.
Dat zijn toch die installaties waarmee aan de lopende band astma-patiënten worden gekweekt?!quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:55 schreef cvboer het volgende:
[..]
Daar heeft men balansventilatie voor bedacht.
Slim. Bedenk wel dat de plek van de luchttoevoer (t.o.v. afzuigpunt), mede de efficiency van je luchtverversing bepaalt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 07:53 schreef TR08 het volgende:
Ik weet genoeg, ik ga voor de plaats die bij montage het minste gedoe oplevert
Correctie, dat zijn de verkeerd geinstalleerde installaties.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat zijn toch die installaties waarmee aan de lopende band astma-patiënten worden gekweekt?!
Wc-eend.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Correctie, dat zijn de verkeerd geinstalleerde installaties.
Met het systeem zelf is niets mis.
Ruikt het hooguit wat frisser.quote:
Ik denk vooral het laatste, in Nederland mag het niets kosten dus zeker geen periodiek onderhoud en filters wisselen is volgens hun ook helemaal niet nodigquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:39 schreef klipper het volgende:
[..]
Ruikt het hooguit wat frisser.
Het blijft vreemd dat de problemen met wtw vooral in Nederland plaatsvindt, of zou het komen doordat de meeste andere landen het systeem wel goed bedenken en onderhouden???
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 00:25 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat zijn toch die installaties waarmee aan de lopende band astma-patiënten worden gekweekt?!
Dat bedoel ik, balansventilatie, is een goed systeem, mits het onderhoud ook goed uitgevoerd wordt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:35 schreef klipper het volgende:
[..]
Correctie, dat zijn de verkeerd geinstalleerde installaties.
Met het systeem zelf is niets mis.
LOL. Ik geloof je gelijk hoor, daar niet van. Maar het klinkt als 'wat je aan energie bespaart, ben je dubbel en dwars kwijt aan onderhoudsbeurten en filters'.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:35 schreef cvboer het volgende:
wtw units dien je jaarlijks te onderhouden, maandelijks de filters inspecteren en 5 jaarlijks een kanaalreiniging te doen.
Geen idee wat een wtw aan energie bespaard, moet ik ooit nog een keer uitrekenen. Filters kun je voordelig via internet bestellen en kun je zelf doen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
LOL. Ik geloof je gelijk hoor, daar niet van. Maar het klinkt als 'wat je aan energie bespaart, ben je dubbel en dwars kwijt aan onderhoudsbeurten en filters'.
Staat nergens in de bouwregels dat je je woning moet voorzien van balansventilatie. Tevens is een wtw niet van inferieure kwaliteit, dat wordt ie echter wel als de eigenaar van dat ding verzaakt om onderhoud te (laten)plegen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:16 schreef machtpen het volgende:
Geef de gebruiker maar de schuld van technisch inferieure produkten en bouwregels. Illustreer dit alles met een wc-eend foto en het rtl-gehalte is ook weer gehaald.
Ben benieuwd naar de uitkomst. Vergeet ook het stroomverbruik niet mee te rekenen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:16 schreef cvboer het volgende:
Geen idee wat een wtw aan energie bespaard, moet ik ooit nog een keer uitrekenen.
Geen idee wat die filters kosten, maar als ik zo zie wat bv een waterfilter kost voor een koelkast die ijsblokjes enzo maakt, wordt daar ook de 'printerstrategie' voor gebruikt: Apparaat tegen een lage prijs in de markt zetten, en de klant uitknijpen via de cartridges.quote:Filters kun je voordelig via internet bestellen en kun je zelf doen.
Dat eerste zal ik een keertje uitrekenen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ben benieuwd naar de uitkomst. Vergeet ook het stroomverbruik niet mee te rekenen.
[..]
Geen idee wat die filters kosten, maar als ik zo zie wat bv een waterfilter kost voor een koelkast die ijsblokjes enzo maakt, wordt daar ook de 'printerstrategie' voor gebruikt: Apparaat tegen een lage prijs in de markt zetten, en de klant uitknijpen via de cartridges.
Ik hoop toch wel dat er minimale regels zijn om die ondingen te installeren.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:19 schreef cvboer het volgende:
[..]
Staat nergens in de bouwregels dat je je woning moet voorzien van balansventilatie. Tevens is een wtw niet van inferieure kwaliteit, dat wordt ie echter wel als de eigenaar van dat ding verzaakt om onderhoud te (laten)plegen.
Je bent niet verplicht om een wtw te installeren, als je dat wel wil, heb je inderdaad voorschriften.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 20:50 schreef machtpen het volgende:
[..]
Ik hoop toch wel dat er minimale regels zijn om die ondingen te installeren.
De filters zijn zijn zeer zeker van inferieure kwaliteit gooi er dan een industrieel koolstoffilter tussen die gaan makkelijk 3 jaar mee en kosten misschien een 100 euro en die hoef je ook niet te controleren.
Hier hebben we gewoon een bedrijfstak die technisch inferieure produkten levert en dan stelt dat het de schuld van de gebruiker is.
Je hebt dus totaal geen praktische ervaring met een koolstoffilter en je loopt je vage theorietjes hier te droeftoeterroepen. Gewoon weer een bedrijfstak met beunhazen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:06 schreef cvboer het volgende:
[..]
Een koolstoffilter in een wtw gaat net zo snel, zo niet sneller verstopt zitten door vuildeeltjes die hij van buiten aanzuigt. Tevens heeft ook een koolstoffilter onderhoud nodig. Een dergelijk filter in een wtw is onzin, tenzij je in een cleanroom wil wonen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |