Nu eerst moeten we met zijn allen sportmomenten verzamelen. Ik zal ervoor zorgen dat alles in goede banen loopt en voor vragen en opmerkingen zal ik een speciaal topic openen. Bij het noemen van jouw moment graag het jaar, de sport en het moment vernoemen. Zo rond de 4 a 8 momenten per persoon noemen graag.
Een ronde zal 1 week duren, hieronder een schema van de rondes:
- Dinsdag 24 sept: Start verzamelen sportmoment
- Zondag 29 sept: Start Tournament, 1e ronde (128)
- Zondag 6 okt.: 2e ronde (64)
- Zondag 13 okt.: 3e ronde (32)
- Zondag 20 okt.: 8e finale (16)
- Zondag 27 okt.: Kwart finale (8)
- Zondag 3 nov: Halve finale (4)
- Zondag 10 nov: Finale (2)
- Zondag 17 nov: Winnaar !!!
Traditioneel zal ik beginnen met mijn mooiste sportmomenten.
[Dit bericht is gewijzigd door The_Comeback-kid op 24-09-2002 17:46]
quote:Ik ga nooit zoveel naar voetbalwedstrijden, maar hier was ik dus bij met mijn pa in de meer!!! Prachtig
Op dinsdag 24 september 2002 17:05 schreef The_Comeback-kid het volgende:
Voetbal 1986 - Marco van Basten scoort met omhaal tegen FC Den Bosch
En zo nog veel meer
'96 de Kraay wint Wimbledon
Barney wint in '99 na kneiterspannende finale tegen Baxter voor de 2e x de Embassy(die 1e tegen Burnett was ook wel geinig)
en haal aub die schumacher uit die lijst daar zit niemand op te wachten
*hmm geen Ajax Fans hier he?*
Johan Olav Koss die goud won.
haha ooit, die man was gewoon geweldig!
quote:Mooier nog vond ik die actie van Veldkamp na zijn 10 km
Op dinsdag 24 september 2002 19:01 schreef Dientjuh het volgende:
Feyenoord die de Uefa Cup won!!!*hmm geen Ajax Fans hier he?*
Johan Olav Koss die goud won.
haha ooit, die man was gewoon geweldig!
quote:Kan ik me nog herinneren was idd een fraaie pot.
Op dinsdag 24 september 2002 20:01 schreef kUWn het volgende:
Leeds United - PSV, met Luc Nilis, Wim Jonk en Ronaldo
Die prachtige vrije trap van Nilis na dat wipje van ik dacht Wim Jonk
quote:Een mooi lijstje, ook veel van mijn hoogtepunten
Op dinsdag 24 september 2002 20:19 schreef Arcee het volgende:
- Tour de France 1989 laatste etappe: Greg Lemond wint Tour met 8 seconden van Laurent Fignon
- O.S. 1988: Ben Johnson loopt (gedrogeerd) 9'79 in de mooiste 100m ooit.
- OS 2002: Gerald van Velde kampioen 1000m in magistraal WR (1.07.18)
- WK Atletiek 1991 100 meter: Lewis loopt 9.86 WR, nr. 6 loopt 9.96
- OS 1996: Michael Johnson verpulvert 200 meter WR: 19.32
- Tour de France 1992: Van Poppel wint vanuit ingesloten positie
- Embassy Darts 1998: Raymond van Barneveld wint
- OS 1998: Marianne Timmer kampioen 1500m in WR 1.57.58
- WK Wielrennen 1985: Joop Zoetemelk wint op 38 jarige leeftijd
- Tour de France 2000: Erik Dekker wint 3 etappes
- OS 1992: Ellen van Langen wint goud op 800 meter
- EK Schaatsen 1994: Rintje Ritsma verbetert WR 1500 meter (1.51.60)
- WK Atletiek 1991: Mike Powell verbetert 23 jaar oude WR met 5 cm: 8.95 m
- OS 1988: Van Gennip wint 3 keer goud
- OS 1994: Wereldrecord Koss op 10km: 13.30.55
- EK voetbal 1988: Nederland verslaat Duitsland in halve finale 2-1
- Wimbledon 1996: Richard Krajicek wint finale
- WK Wielrennen 1996: Johan Museeuw wint (vooral commentaar met BRT)
- NBA wedstrijd: Rik Smits scoort in allerlaatste seconde
- WK Schaatsen 1987: Leo Visser verbetert WR 5.000 meter
- OS 1992: Nederland verliest finale tegen Italië
- Roland Garros 1990: Monica Seles wint van Steffi Graf
Nederland verloor de Volleybal finale in '92 overigens van Brazilie. Oranje won van Italie in de kwartfinale
er zijn er vast nog meer... maar kom er ff niet op...
Ik vind de UEFA-Cup winst van feyenoord bijvoorbeeld niet echt één van de mooiste sportmomenten ooit. Die zou ik niet eens in zo'n toernooi opnemen. En voor iemand die paardengek is, is de gouden medaille van Anky van Grunsven op de OS misschien HET sporthoogtepunt ooit, maar ik zou niet eens weten wanneer dat precies was en waarom ze won.
Maar probeer maar, als er een toernooi van de grond is zal ik wel meestemmen
enz enz echt teveel om op te noemen zeg...
quote:Klacht! Je kan toch niet iets nomineren voor iets dat in de toekomst (misschien) pas gebeurd
Op dinsdag 24 september 2002 22:59 schreef golfer het volgende:Mijn allereerste hole-in-one
[/list]
quote:Helaas, het is al gebeurd in 1993 en dat geintje koste mij een rondje voor het hele clubhuis.
Op dinsdag 24 september 2002 23:02 schreef mitt het volgende:Klacht! Je kan toch niet iets nomineren voor iets dat in de toekomst (misschien) pas gebeurd
quote:Owh..doe je wel goed dan
Op dinsdag 24 september 2002 23:24 schreef golfer het volgende:[..]
Helaas, het is al gebeurd in 1993 en dat geintje koste mij een rondje voor het hele clubhuis.
- Gouden medaille van Bart Veldkamp op de 10 km (OS Albertville, 1992)
- Halve finale Roland Garros1994, Mary Pierce - Steffi Graf. Na de eerste game (met service van Mary) komt Steffi aan de opslag. En die krijgt ze steeds zo ongelovelijk hard terug, je ziet haar echt kijken van w.t.f.... Mary zou de wedstrijd ook winnen, het toernooi echter niet. Deze (2e) game of hele wedstrijd wil ik ook nomineren dus.
- al genoemd, maar de goude medailles van Marianne Timmer wil ik nog een keer noemen.
Hm nu weet ik even niet meer.
quote:Dat was op het Franse open, tegen Lendl. Helaas won Chang daarna nog van Edberg in de finale.
Op woensdag 25 september 2002 11:02 schreef The_Comeback-kid het volgende:
De onderhandse service van Michael Chang. Ik weet alleen effe niet meer wanneer dat was en de tegenstander was Ivan Lendl of John McEnroe. Wie helpt me even??
quote:Wat is daar zo 'helaas' aan dan?? Toch heel goed na zo'n halve finale?
Op woensdag 25 september 2002 11:07 schreef the-O het volgende:[..]
Dat was op het Franse open, tegen Lendl. Helaas won Chang daarna nog van Edberg in de finale.
De 10 km van Gianni Romme in Nagano (13.15.33) Hij verbrak daarmee het 4 jaar oude wereldrecord van Koss. Weliswaar reed Gianni in tegenstelling tot Johann op klapschaatsen maar toch een fraaie prestatie.
De 10 km van Haile Gebrselassie in Sydney. Vooral die eindspurt met Paul Tergat staat nog op mijn netvlies gebrand.
In de catagorie dramatiek: dat Amerikaanse meisje dat de Ironman van Hawaii leek te winnen maar enkele honderden meters van de eindstreep volledig instortte.
- Het instorten van het geloof ik Zwitserse meisje bij het snelwandelen op een OS. Ze kon toen niet meer recht lopen, en zwaaide maar wat met haar benen. Kan misschien iemand helpen met naam en jaar ofzo?
- Assist van Bergkamp in de wedstrijd Arsenal - Juventus waaruit Ljungberg scoort.
- Afscheid van Marco van Basten in San Siro
- Davis Cup winst van Nederland op Duitsland, geloof afgelopen jaar in Den Bosch.
- Doelpunt van Ryan Giggs in de halve finale van de FA Cup tegen Arsenal op het veld van geloof ik Aston Villa. In de verlenging pakt Giggs de bal op eigen helft en slalomt door de gehele Arsenal defensie en bezorgt zo United de overwinning.
quote:volgens mij bedoel je de damesmarathon op de OS van Los Angeles waar Gabriela Anersen-Scheiss kwam binnenzwalken
Op donderdag 26 september 2002 12:20 schreef zjroentje het volgende:
- Het instorten van het geloof ik Zwitserse meisje bij het snelwandelen op een OS. Ze kon toen niet meer recht lopen, en zwaaide maar wat met haar benen. Kan misschien iemand helpen met naam en jaar ofzo?
quote:Dat was wel een merkwaardig moment ja. En niemand mocht haar helpen. Ze moest helemaal op eigen kracht de finish-lijn over komen.
Op donderdag 26 september 2002 13:44 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
volgens mij bedoel je de damesmarathon op de OS van Los Angeles waar Gabriela Anersen-Scheiss kwam binnenzwalken
[afbeelding]
quote:Die bedoelde ik idd. Bedankt.
Op donderdag 26 september 2002 13:44 schreef SpankSpankeronie het volgende:[..]
volgens mij bedoel je de damesmarathon op de OS van Los Angeles waar Gabriela Anersen-Scheiss kwam binnenzwalken
[afbeelding]
En de legendarische mistwedstrijd tussen Ajax en Liverpool in het Olympisch Stadion. Uitslag 5-0 geloof ik voor Ajax.
Tong80 was erbij dus die weet het wel precies.
ff serieus:
- Goal van Bergkamp tegen Argentinië op WK'98
- Goal Van Basten halve finale EK'88
- Goal Van Basten finale EK'88
- Eerste tour-overwinning Lance Armstrong
- Doelpunt Maradonna tegen Engeland
- Bal op de paal van Rensenbrink in de finale van het WK'78
quote:Het incident rondom het manchet om de hand van Willy van de Kerkhof (of was het Rene) mag dan ook zeker niet ontbreken.
Op donderdag 26 september 2002 16:32 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
- Bal op de paal van Rensenbrink in de finale van het WK'78
quote:Die staat al in mijn lijstje en ik denk niet dat Tong80 erbij was, want die was toen nog erg jong, ik was er in ieder geval wel bij.
Op donderdag 26 september 2002 16:26 schreef zjroentje het volgende:
En de legendarische mistwedstrijd tussen Ajax en Liverpool in het Olympisch Stadion. Uitslag 5-0 geloof ik voor Ajax.
Tong80 was erbij dus die weet het wel precies.
Het was op 7 december 1966, de uitslag was 5-1
quote:Oh, ik dacht ook gelezen te hebben dat Tong er ook bij was.
Op donderdag 26 september 2002 16:36 schreef golfer het volgende:[..]
Die staat al in mijn lijstje en ik denk niet dat Tong80 erbij was, want die was toen nog erg jong, ik was er in ieder geval wel bij.
Het was op 7 december 1966, de uitslag was 5-1
quote:Ik heb maar meegejuicht met de massa als ik daardoor begreep dat er weer gescoord was en verder was het een soort vaag schimmenspel, maar wel onvergetelijke ervaring. De sfeer in het Olympisch Stadion was die dag supermelig.
Op donderdag 26 september 2002 16:40 schreef zjroentje het volgende:[..]
Oh, ik dacht ook gelezen te hebben dat Tong er ook bij was.
Heb je uberhaupt wat meegekregen van de wedstrijd of alleen maar gejuichd omdat de rest dat ook deed.
quote:Kan ik me voorstellen.
Op donderdag 26 september 2002 16:44 schreef golfer het volgende:[..]
Ik heb maar meegejuicht met de massa als ik daardoor begreep dat er weer gescoord was en verder was het een soort vaag schimmenspel, maar wel onvergetelijke ervaring. De sfeer in het Olympisch Stadion was die dag supermelig.
Mooi natuurlijk dat een Nederlander Barcelona naar zijn tot nu toe enige Europacup 1 - overwinning schoot. Toch vind ik het niet zozeer een Nederlands hoogtepunt, eerder een hoogtepunt voor het voetbal in het algemeen.
quote:Daar staat me nog wel iets van bij. Dat was toch zo'n afstandsschot?
Op donderdag 26 september 2002 19:19 schreef Dr.Daggla het volgende:Goal van Batistuta in de CL wedstrijd Man.U. - Fiorentina
Manchester won volgens mij die partij met 3 - 1
[17/04/1996] Ajax krijgt de Panatinaikos stil: 0-3 overwinning na twee weken eerder thuis met 0-1 verloren te hebben. Tweede achtereenvolgende jaar in de CL finale.
[18/9/1983] Eredivisie voetbal: Ajax verplettert
F'noord: 8-2
[EK 2000] De gehele wedstrijd NL - Joegoslavie
[1985?] Ierland - Nederland: na 2-0 achter gestaan te hebben wint NL met 2-3: voor het eerst echt duidelijk dat Rijkaard, Gullit en Van Basten in een team mooie dingen op kan leveren.
[EC II, 1983] Schotse 'provincieclub' Aberdeen wint de ECII na verlengingen van Real Madrid
[EC I,1999(toch?)] ManUtd verrast Bayern compleet in de laatste minuten.
[Weet niet meer welke wedstrijd precies, maar ik zat in De Meer toen het gebeurde] Johan Cruijff en Jesper Olsen nemen een penalty in tweeen
[EC I finale, 1984] Bruce Grobbelaar wint met zijn 'wobbly legs' de EC I voor Liverpool in de penalty serie
[Dit bericht is gewijzigd door Doc op 26-09-2002 20:28]
1 - Goal Marco van Basten Nederland-West Duitsland EK-88.
2 - Goal Johan Neeskens finale Nederland-West Duitsland WK-74.
3 - Goal Patrick Kluivert finale Ajax-AC Milan EC-95.
4 - Goud 800 meter OS Barcelona Ellen van Langen.
5 - Goud Nederlands volleyballteam OS-96 Atlanta
5 mooiste momenten ( Kippenvelmomenten )
1 - Goal ( solo ) Maradonna Kwartfinale WK-86 Argentinïe-Engeland.
2 - Omhaal Marco van Basten Ajax-FC den Bosch ( omdat ik er bij was ).
3 - Laatste schot Michael Jordan in z'n laatste wedstrijd.
4 - Olympisch goud Gerard van Velden 1000 meter SLC.
5 - Afscheid Marco van Basten in San Siro.
quote:Inderdeedly!
Op donderdag 26 september 2002 20:28 schreef tong80 het volgende:
Hé Doc, zitten we zomaar samen te posten.
Was vergeten te noemen als kippenvel moment:
Zomer 1996: Michael Jordan in zijn eerste comeback seizoen na de dood van zijn vader wint op vaderdag de NBA titel voor Chicago Bulls (tegen Seatle Sonics; ik zat in die periode in de USA)
quote:Tussen Berg en Stam in..Rug naar de goal op het randje v/d 16..
Op donderdag 26 september 2002 20:09 schreef Leatherface het volgende:[..]
Daar staat me nog wel iets van bij. Dat was toch zo'n afstandsschot?
Manchester won volgens mij die partij met 3 - 1
quote:Hij nam de vrije trap niet.
Op donderdag 26 september 2002 19:03 schreef Leatherface het volgende:
De vrije trap van Ronald Koeman (CL finale 1992 Barcelona - Sampdoria)
Die nam Bakero.
quote:De vervolgknal dan, of hoe je het ook noemen wil
Op donderdag 26 september 2002 20:49 schreef tong80 het volgende:[..]
Hij nam de vrije trap niet.
Die nam Bakero.
quote:Was idd geweldig.
Op donderdag 26 september 2002 20:58 schreef CAZZO het volgende:
Hebben we deze al?
Daviscupoverwinning van NL op en in Spanje in '93
met die sensationele slotpartij van Koevermans tegen Sergi Bruguera
Vooral de polonaisie na afloop.
quote:Theo Middelkamp won in de Tour van 1936 ook een zware Alpenrit na een heel lange solo.
Op donderdag 26 september 2002 21:26 schreef CAZZO het volgende:
En verder nomineer ik nog Gert-Jan Theunisse die in de TdF van '89 na een solo vanuit de start de rit naar Alp D'Huez weet te winnen
En Claudio Chiappucci die in de TdF van '92 op een soortgelijke magistrale manier de loodzware bergrit naar Sestriere wint
Maar ja '36, daar zijn waarschijnlijk niet eens beelden van.
quote:Kan het me nog goed herinneren.
Op donderdag 26 september 2002 22:04 schreef Leatherface het volgende:[..]
Theo Middelkamp won in de Tour van 1936 ook een zware Alpenrit na een heel lange solo.
Maar ja '36, daar zijn waarschijnlijk niet eens beelden van.
Samen met m'n vader gekluisterd aan de radio.
Het sneeeuwde dwars door de transistor heen. Ongelogen.
quote:Knap.
Op donderdag 26 september 2002 22:08 schreef tong80 het volgende:Kan het me nog goed herinneren.
Samen met m'n vader gekluisterd aan de radio.
Het sneeeuwde dwars door de transistor heen. Ongelogen.
Vooral omdat de transistor veel later werd uitgevonden en er in die tijd alleen nog maar buizen-radio's waren.
quote:Moet jij je eens bedenken hoe lang ze wel niet onderweg geweest zijn.
Op donderdag 26 september 2002 22:47 schreef golfer het volgende:[..]
Knap.
Vooral omdatde transistor veel later werd uitgevonden en er in die tijd alleen nog maar buizen-radio's waren.
quote:Ja, hallo. Dat vertelde m'n vader hoor.
Op donderdag 26 september 2002 22:47 schreef golfer het volgende:[..]
Knap.
Vooral omdatde transistor veel later werd uitgevonden en er in die tijd alleen nog maar buizen-radio's waren.
quote:
Op dinsdag 24 september 2002 20:34 schreef SpankSpankeronie het volgende:
Schumi op Silverstone ('98)
Zelf wil ik graag nog nomineren:
Heerlijke momenten om nog eens aan terug te denken
quote:
Op vrijdag 27 september 2002 08:31 schreef The_Comeback-kid het volgende:Inhaal-actie van Hakkinen op Schumi in Spa ('99 geloof ik). Na Eau Rouge maakt Mika gebruik van Zonta om buitenlangs voorbij Schumi te gaan.
Die hoort er idd absoluut bij.
Ik zal alvast een loting voorbereiden die ik morgen ga doen. Zondag zal he Tournament beginnen en dan kan iedereen zijn stem uit brengen. Er staan heel wat mooie momenten tussen
Wim van Est stort tijdens de Tour van 1951, als drager van de gele trui, tijdens de beklimming van de Aubisque in het ravijn. Moet de Tour verlaten.
Hans van Breukelen stopt de penalty van Veloso. PSV wint in 1988 tegen Benfica de EC-1
Marcel Wouda wint tijdens de OS van Sydney 2000 eindelijk z'n medaille.
Hilbert van der Duim rijdt tijdens het WK 1981 Oslo een rondje te weinig op de 5000 meter.
Max Eeuwe wereldkampioen schaken van 1935 tot 1937.
Ronald Florijn en Nico Rienks winnen goud tijdens de OS '88 in Seoel.
Wil Hartog wint in 1977 de TT van Assen.
Jack Middelburg wint in 1980 de TT van Assen. 500cc.
Rob Rensenbrink schiet in de laatste minuut tegen de paal in de verloren WK finale 1978 tegen Argentinië.
Betty Stöve verliest in 1977 drie Wimbledon finales (enkel, dubbel, mixed-dubbel).
Jannes van der Wal komt tijdens de nederlandse kampioenschappen 1984 niet opdagen. In slaap gevallen in de trein.
Het gehele ouevre van Berry van Aerle.
Oliver Panis won, maar wie werden ook alweer tweede en derde? Er is vast wel een F1 - fanaat die zich dat nog herinnert.
quote:Coulthard werd 2e en de 3e plaats was voor Herbert
Op vrijdag 27 september 2002 20:32 schreef Leatherface het volgende:
De Grand Prix van Monaco in ik dacht 1996, toen maar 3 coureurs de eindstreep haalden.Oliver Panis won, maar wie werden ook alweer tweede en derde? Er is vast wel een F1 - fanaat die zich dat nog herinnert.
quote:Okay, bedankt
Op vrijdag 27 september 2002 20:39 schreef BernieEcclestone het volgende:[..]
Coulthard werd 2e en de 3e plaats was voor Herbert
Frentzen werd 4e maar finishde in de pits
Verstappen vertrok in de regen op sliks en lag er in St Devote al vanaf
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |