abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130630668

Afrikaanse immigranten protesteren in Jeruzalem tegen de uitzetting

Israël wil op korte termijn duizenden Afrikanen het land uitzetten. Uganda is bereid om ze op te nemen. In ruil voorziet Israël Uganda van wapens.

Het besluit tot uitzetting is door de Israëlische minister van Binnenlandse Zaken Sa'ar bekendgemaakt. De uitzetting treft meer dan 50.000 illegalen uit Eritrea en Sudan. De meesten zijn na 2006 via Egypte Israël binnengekomen.

Infiltranten

Volgens Sa'ar worden de Afrikanen, die door hem infiltranten worden genoemd, eerst aangemoedigd om "vrijwillig" te vertrekken. Israël betaalt hun vliegticket.

Later wordt een deadline bekendgemaakt waarvoor "bepaalde delen van de infiltranten" vertrokken moeten zijn. Wie hij daarmee bedoelt is onduidelijk.

Als die deadline is gepasseerd, stopt de overheid met het verlengen van visa. Dan wordt ook een verbod op het inhuren van illegale werknemers afgekondigd.

Mensenrechten

Het parlement van Israël moet het besluit nog goedkeuren. De voorzitter van de parlementaire commissie voor buitenlandse arbeiders wil garanties dat er geen mensen naar Eritrea en Sudan worden toegestuurd. Hun levens zouden daar niet zeker zijn.

In juli werd een groep van 14 Eritreeërs naar Eritrea teruggestuurd. Ieder van hen kreeg een bedrag van 1134 euro mee. Een Israëlische mensenrechtengroep noemde dit een ernstige schending van mensenrechten.

http://nos.nl/artikel/545(...)en-het-land-uit.html
pi_130630806
Tja.... Israel heeft zelf niet geleerd van het verleden. Vreemd voor een volk dat zelf een van de grootste slachtoffers van het verleden is..
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_130630877
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:20 schreef existenz het volgende:
Tja.... Israel heeft zelf niet geleerd van het verleden. Vreemd voor een volk dat zelf een van de grootste slachtoffers van het verleden is..
Pfffffffffff, stop eens een keer met elke keer de Holocaust erbij te halen.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_130630924
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:22 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

Pfffffffffff, stop eens een keer met elke keer de Holocaust erbij te halen.
Dat is prima, als Israel daar zelf ook mee stopt over te jammeren. Maar dat doen ze zelf ook niet, maar ze beginnen daarintegen wel trekjes te tonen die bij de holocaust ook plaats vonden. Kortom Israel heeft zelf er niets van geleerd.
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_130630948
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:23 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat is prima, als Israel daar zelf ook mee stopt over te jammeren. Maar dat doen ze zelf ook niet, maar ze beginnen daarintegen wel trekjes te tonen die bij de holocaust ook plaats vonden. Kortom Israel heeft zelf er niets van geleerd.
:Z
pi_130630971
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:24 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

:Z
En dan krijg je die reacties; typisch.

Hierbij wel bedankt voor het bewijzen van mijn gelijk over het onderwerp Israel overigens.
pi_130631010
Wel mooi vakantieland ^O^
pi_130631160
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:23 schreef existenz het volgende:

[..]

Wat is de les die Joden/Israël moeten leren uit de holocaust?
pi_130631459
Dat is het nu even aan het opzoeken, Zwaaien. Kost effe.
Maar het zegt wel bewijzen te hebben van z,n gelijk omtrent het onderwerp Israel 8)7
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:13:10 #10
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_130632599
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:16 schreef zwaaien het volgende:

Israël wil op korte termijn duizenden Afrikanen het land uitzetten. Uganda is bereid om ze op te nemen. In ruil voorziet Israël Uganda van wapens.

Dit is echt briljant. Heel vaak zitten wij met Afrikanen die we niet uit kunnen zetten omdat ze hun papieren verbrandt hebben en wij moeten bewijzen uit welk land ze komen (op zichzelf al te bizar voor woorden dat dit onze verantwoordelijkheid dan is).

Als wij Uganda met geld of wapens zover kunnen krijgen Afrikanen te accepteren (want waarom zouden Europeanen Afrikanen wel moeten accepteren en Afrikanen niet!!), moeten we dat meteen doen.
The End Times are wild
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:37:01 #11
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_130633598
Waarom zouden ze die horde niet mogen terug sturen ? Ze zijn illegaal het land in gekomen en hebben er niks te zoeken. Jammer dat wij dat niet ook zo kunnen regelen....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 13:41:24 #12
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_130633797
Het lijkt me ook een prima oplossing voor Nederland. Illegalen, uitgeprocedeerde asielzoekers, criminelen zonder Nederlands paspoort. Hup, naar Oeganda. Israel geeft het goede voorbeeld. Bij iedere vlucht een mooi systeem van Hollands Signaal mee.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
pi_130633983
quote:
V]olgens Sa'ar worden de Afrikanen, die door hem infiltranten worden genoemd, eerst aangemoedigd om "vrijwillig" te vertrekken. Israël betaalt hun vliegticket.

Later wordt een deadline bekendgemaakt waarvoor "bepaalde delen van de infiltranten" vertrokken moeten zijn. Wie hij daarmee bedoelt is onduidelijk.
De woordkeuze van die minister zegt genoeg.
pi_130635289
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 12:40 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:
Dat is het nu even aan het opzoeken, Zwaaien. Kost effe.
Maar het zegt wel bewijzen te hebben van z,n gelijk omtrent het onderwerp Israel 8)7
Ik zeg geen bewijzen te hebben, maar het is wel zo dat in de 2e wereld oorlog de joden in het verdomhoekje geduwd werden en men hen vervolgens probeerde uit te moorden. Vervolgens gebruikt men dit jaren lang, terecht of onterecht, als excuus voor diverse zaken voor elkaar te krijgen..

Tegelijkertijd negeert men wel elke vorm van menswaardigheid bij illegalen en of de palestijnen en ondermijnt men elk vredesproces (Wat de palestijnen zelf ook doen overigens daar niet van). Iets wat dus in de 2e wereld oorlog met hun zelf gebeurde... Vervolgens de standaard Israel kan niets verkeerd doen-reacties. Dus dat bewijst wel dat veel mensen hun koppen in het zand stoppen. En daar mogen best vraagtekens bijgezet worden...

Je kunt niet namelijk ontkennen dat dit soort acties nogal vreemd zijn voor een volk wat zo geleden heeft. Al is het alleen al maar de uitspraak van de minister en het leveren van de wapens...
pi_130641064
EU-landen eens over uitzetbeleid illegalen
http://www.elsevier.nl/Eu(...)len-ELSEVIER193703W/

Komt elk land zo in het nieuws wanneer ze een aantal illegalen uitzetten?

Hoe zit dat eigenlijk met Rusland, China, Marokko, Amerika, Turkije etc etc?
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_130641234
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:09 schreef paddy het volgende:
EU-landen eens over uitzetbeleid illegalen

Komt elk land zo in het nieuws wanneer ze een aantal illegalen uitzetten?

Hoe zit dat eigenlijk met Rusland, China, Marokko, Amerika, Turkije etc etc?
Nouja, het is wel vreemd en nieuwswaardig dat ze mensen naar een willekeurig land deporteren, en niet naar hun hun land van herkomst, wat normaal is.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:18:02 #17
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_130641280

quote:
Het Europees Parlement zal naar verwachting op 5 juni over de nieuwe richtlijn stemmen, maar het is nog de vraag of het besluit er op die dag al doorheen komt.

Europarlementsleden willen in de tekst een verwijzing naar gratis rechtsbijstand voor illegalen. In de Europese Raad hebben verschillende landen juist aangegeven zo weinig mogelijk regels te willen, zodat de illegale vreemdelingen snel kunnen worden uitgezet.
Niet doen dus, gewoon uitzetten.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:58:54 #18
137562 rakotto
Anime, patat en video games
pi_130642385
Ik dacht dat zij eergisteren zelf Afrikanen importeerden ipv exporteerden... Of las ik dat verkeerd?
All wars are civil wars, because all men are brothers. ~François Fénelon
pi_130643414
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dit is echt briljant. Heel vaak zitten wij met Afrikanen die we niet uit kunnen zetten omdat ze hun papieren verbrandt hebben en wij moeten bewijzen uit welk land ze komen (op zichzelf al te bizar voor woorden dat dit onze verantwoordelijkheid dan is).

Als wij Uganda met geld of wapens zover kunnen krijgen Afrikanen te accepteren (want waarom zouden Europeanen Afrikanen wel moeten accepteren en Afrikanen niet!!), moeten we dat meteen doen.
Alle ambtenaren van het IND op de cursus: Uitzetten doe je zo !!
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_130689792
Lol, Mensenhandel dit... op grote schaal
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_130690027
Goh je zou toch denken dat uitgerekend Israël wel iets subtieler om zou gaan met mensen deporteren..
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 23:55:59 #22
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130690035
Israel heeft wss kort bestaansrecht over na de laatste ontwikkelingen
pi_130690150
illigaal is illigaal
fijn om te zien dat die israelis geen watjes zijn en ze gewoon het land uit tieften, zouden wij hier ook moeten doen ipv dat eeuwige gedoog
pi_130690318
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 23:55 schreef kristalhelder het volgende:
Israel heeft wss kort bestaansrecht over na de laatste ontwikkelingen
Illegaal
Vreemdeling die op een niet-legale wijze in een land verblijft, zonder over de nodige verblijfsdocumenten te beschikken
  zondag 1 september 2013 @ 00:05:45 #25
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130690389
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 00:03 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Illegaal
Vreemdeling die op een niet-legale wijze in een land verblijft, zonder over de nodige verblijfsdocumenten te beschikken
Ik had het over het land israel dat wss niet heel lang meer zal bestaan zoals nu
pi_130690463
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 00:05 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Ik had het over het land israel dat wss niet heel lang meer zal bestaan zoals nu
Waarom?
  zondag 1 september 2013 @ 00:10:00 #27
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130690539
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 00:08 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat er veel kans is dat iran genoeg van israel gaat krijgen binnenkort, zeg niet dat ik het hoop, maar veel kans dat het wel gaat gebeuren
pi_130690573
quote:
1s.gif Op zondag 1 september 2013 00:10 schreef kristalhelder het volgende:

[..]

Omdat er veel kans is dat iran genoeg van israel gaat krijgen binnenkort, zeg niet dat ik het hoop, maar veel kans dat het wel gaat gebeuren
Als ze willen dat Teheran terug 2000 jaar in de tijd gaat, moeten ze dat vooral doen denk ik zo
  zondag 1 september 2013 @ 00:25:48 #29
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130691029
Uganda denies deal with Israel to accept African migrants
The government of Uganda has denied that it has made an agreement with Israel to accept African migrants that Israel intends to deport.

“Is not true, it is unfounded, false and misleading that we have such an agreement,” Ugandan foreign affairs ministry spokesman Elly Kamahungye, told the French news agency AFP. “Uganda has a clear policy regarding refugees, on who comes in and who leaves, in line with international law, so it cannot be true in this case that we are receiving such people,”Kamahungye said.

Attorney Oded Feller of the Association for Civil Rights in Israel said Saturday he doubted the existence of such an agreement or that such an agreement could be reached. (Haaretz)
pi_130691110
quote:
3s.gif Op zondag 1 september 2013 00:25 schreef Nibb-it het volgende:
* knip *
Dat werpt een heel ander licht op de zaak!
pi_130693871
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 00:03 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Illegaal
Zoals veel joden in Palestina sinds 1918, bedoel je?
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_130693898
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 02:52 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Zoals veel joden in Palestina sinds 1918, bedoel je?
Dat land ken ik niet
pi_130693908
quote:
3s.gif Op zondag 1 september 2013 00:25 schreef Nibb-it het volgende:
The government of Uganda has denied that it has made an agreement with Israel to accept African migrants that Israel intends to deport.

“Is not true, it is unfounded, false and misleading that we have such an agreement,” Ugandan foreign affairs ministry spokesman Elly Kamahungye, told the French news agency AFP. “Uganda has a clear policy regarding refugees, on who comes in and who leaves, in line with international law, so it cannot be true in this case that we are receiving such people,”Kamahungye said.

Attorney Oded Feller of the Association for Civil Rights in Israel said Saturday he doubted the existence of such an agreement or that such an agreement could be reached. (Haaretz)
Ja, zoiets las ik ook.
Het is ook een vreemde overeenkomst: je stuurt een vliegtuig of een boot vol mensen die geaccepteerd worden als je tegelijk een vliegtuig of boot vol wapens stuurt.
Ik kreeg associaties met grote kuilen aan de rand waarvan mensen stonden, waar omheen dan weer een hele groep mensen met geweren in de aanslag. Ergens in Oost-Europa.
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
pi_130693916
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 02:55 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Dat land ken ik niet
Jouw fout!
pi_130694210
pi_130697250
Wat is het probleem?
pi_130700270
Doet Nederland het soms anders, wat een hypocriete klacht, verschil is dat Nederland het onder de radar doet nou het is dus maar waar je voorkeur ligt.
pi_130702866
al die afrikanen gelijk naar nederland sturen.
pi_130706243
quote:
Dat is het verschil, je hebt mensen die positief staan tov van het land waarheen ze immigreren en je hebt mensen die negatief staan tov het land waarheen ze immigreren.
Dit is onafhankelijk van de huidskleur.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_130708309
quote:
Dat gebeurt via de wet op terugkeer en deze komen dus legaal het land binnen
pi_130730606
quote:
0s.gif Op zondag 1 september 2013 16:35 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Dat gebeurt via de wet op terugkeer en deze komen dus legaal het land binnen
Dat zou betekenen dat ze genetisch gelijk zijn aan joden en palestijnen.
Lijkt me wel een aardig studieonderwerp: hoe komen ze dan zo zwart?
Het is bekend dat joden amper mengen met de volkeren waarvan ze de gastvrijheid genieten. Dus hoe komen deze Ethiopiërs dan zo zwart/donkerhuidig?
pi_130732405
Opzich een mooie oplossing, Uganda is relatief gezien een welvarende natie met voldoende vruchtbare grond.
Wellicht kan Nederland zich ook inkopen in dit programma.
pi_130801129
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 02:24 schreef WammesWaggel het volgende:
Opzich een mooie oplossing, Uganda is relatief gezien een welvarende natie met voldoende vruchtbare grond.
Wellicht kan Nederland zich ook inkopen in dit programma.
Israel als gidsland van de westerse wereld?
pi_130801188
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 00:30 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Israel als gidsland van de westerse wereld?
Gidland voor Zuid-Europa, ja een goed idee.
pi_130802240
Kan Israël geen ongelijk geven eigenlijk.

Ze willen waarschijnlijk op den duur geen ghettobuurten met een achterlijke gang- en schietpartijcultuur en overbelasting op de sociale voorzieningen gecombineerde met een egoistische blonde dames-hossel en achternazit-mentaliteit dat om te kotzen is.

Oftewel wat de VS na decennia lang opendeurbeleid naartoe heeft gewerkt.
pi_130815080
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 02:29 schreef Eindbaas_ het volgende:

Ze willen waarschijnlijk op den duur geen ghettobuurten met een achterlijke gang- en schietpartijcultuur en overbelasting op de sociale voorzieningen gecombineerde met een egoistische blonde dames-hossel en achternazit-mentaliteit dat om te kotzen is.

Het over migratie hebben en dan VS als voorbeeld nemen :')
pi_130836299
quote:
1s.gif Op woensdag 4 september 2013 02:29 schreef Eindbaas_ het volgende:

Vet van mij.
In een topic over Israel dat Afrikanen het land uitzet.
pi_130875323
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 00:42 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Vet van mij.
In een topic over Israel dat Afrikanen het land uitzet.
Ok?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')