uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.quote:Op maandag 2 september 2013 17:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als de ATB-vv goed aangesloten was en het een reizigerstrein betreft weet ik zeker dat die 120 meter voor het rode sein harder dan 70 km/h gereden heeft anders kom je namelijk nooit niet zover dat je een wissel openrijdt bij dit type aansluiting.
200 meter tussen het sein en de vrijbalk, daarna komt het wissel nog een keer. ATB-vv ligt vanaf 120 meter voor het sein. De remweg in de snelremstand van een reizigerstrein is vanaf die snelheid ongeveer 200 meter. Dit is dan echt heel hard gegaan. Die trein is dan minstens 250 meter door het sein heen gekomen. Dit type STS komt slechts een paar keer per jaar voor maar als het mis gaat, gaat het ook goed mis.quote:Op maandag 2 september 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.
Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.quote:Op maandag 2 september 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
Hoe kan het dat een trein nog zo hard kan rijden dat het wissel überhaupt open gereden wordt..
Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..quote:Op maandag 2 september 2013 17:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.
Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.quote:Op maandag 2 september 2013 17:44 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..
Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen.quote:Op maandag 2 september 2013 17:53 schreef DriekOplopers het volgende:
Een hoop geruchten. Ik heb ProRail om opheldering gevraagd en zal dat ook hier terugmelden als ik wat hoor.
"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."quote:Op maandag 2 september 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen.
Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..quote:Op maandag 2 september 2013 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.
quote:Ja, er is sprake van een sts passage bij hattemerbroek aansluting met een defect wissel als gevolg. Er is inderdaad sprake van een onderzoek, zoals gebruikelijk bij sts passages. Vanwege het herstel aan het wissel hebben reizigers tot na de avondspits (prognose voor herstel staat op 20 uur) hinder.
Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.quote:Op maandag 2 september 2013 18:16 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."
Schijnt. Daar doe ik het niet voor.
Dat je treinverkeer makkelijker veilig kunt maken doordat het beter controleerbaar is, wil nog niet zeggen dat je daar bakken met geld aan moet spenderen. Al helemaal niet als je met eenzelfde investering het wegennet substantieel veiliger kunt maken en het daar ook niet gebeurt. Je doet aan stemmingmakerij.quote:Op maandag 2 september 2013 18:17 schreef b2py het volgende:
[..]
Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..
Ah, okee. Eensch!quote:Op maandag 2 september 2013 18:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.
Alle td10 zijn nu td9 geworden.quote:Op maandag 2 september 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Ik zag hier eerder vandaag iets langskomen over TD-9's, er zit er nu eentje in de 1969 (IC Den Haag Centraal - Venlo van 18:23).
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop.quote:Op maandag 2 september 2013 19:02 schreef b2py het volgende:
Wat ik nou toch weer meemaak. Om 18:13 vertrokken uit Utrecht met de trein naar Den Helder. Had al een parallalausfahrt met de trein naar Alkmaar die +20 had. Vervolgens komen we op Amsterdam Centraal aan, 2 minuten voor vertrektijd en wordt de trein uit het niets gewoon opgeheven. Ik krijg nu gewoon voor noppes +30 aan mijn broek. Ook ramde de conducteur op de ruiten naar de reizigers dat ze de trein moesten verlaten, in plaats van door de coupe te lopen. Schandalige vertoning.
Zie ook nog op de actuele vertrektijden dat de trein naar Alkmaar voor ons gewoon wel nog rijdt met +15. Applaus NS, Applaus.
"Geachte heer bie-toe-pie,quote:Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop.
Dat is toch niet anders dan anders?quote:Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Die ¤2,27 is inderdaad niet de moeite.quote:Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop.
ProRail speelt hier ook een rol.quote:Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Over Hattemerbroek Aanfluiting Aansluiting:
Het wissel was rond 19 uur gerepareerd. "Wegens een eerdere verstoring rijden tot 21 uur minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Zwolle en Lelystad".
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Raar. Ik meende toch in de media te hebben gelezen dat onze overheid de Sociale Werkvoorziening aan het opheffen was. Blijkbaar dus niet.
Een marge van twee uur voorkomt dat de reiziger wéér voor verrassingen komt te staan.quote:Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
mooi dat ze hem gepakt hebbenquote:Op maandag 2 september 2013 18:02 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
http://www.spoorpro.nl/sp(...)op-heterdaad-betrapt
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |