abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130746730
Echt waar? Gisteren een ongeluk, aanrijding of springer tussen Brussel en Parijs?
Ik zat in de Thalys van 15.25 uit Parijs en heb nergens last van gehad, was het na die tijd?
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 17:23:00 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130746806
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:19 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als de ATB-vv goed aangesloten was en het een reizigerstrein betreft weet ik zeker dat die 120 meter voor het rode sein harder dan 70 km/h gereden heeft anders kom je namelijk nooit niet zover dat je een wissel openrijdt bij dit type aansluiting.
uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 17:25:47 #158
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130746901
quote:
14s.gif Op maandag 2 september 2013 17:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

uhuh. Kan niet anders bijna, want dit soort aansluitingen worden zodanig geconstrueerd dat er na het rode sein nog redelijk wat ruimte tot het wissel is.
200 meter tussen het sein en de vrijbalk, daarna komt het wissel nog een keer. ATB-vv ligt vanaf 120 meter voor het sein. De remweg in de snelremstand van een reizigerstrein is vanaf die snelheid ongeveer 200 meter. Dit is dan echt heel hard gegaan. Die trein is dan minstens 250 meter door het sein heen gekomen. Dit type STS komt slechts een paar keer per jaar voor maar als het mis gaat, gaat het ook goed mis.

Daarom wordt niet alleen ruimte tussen het sein en het wissel aangehouden maar wordt het spoor direct achter het sein ook gecontroleerd. Als een trein het sein onterecht passeert vallen de andere seinen die de aansluiting afdekken ook af inclusief de ATB voor dat sein. Dit wordt alleen toegepast bij snelheden hoger dan 80 km/h. Bij de "simpele oplossing" valt een sein pas af als een trein daadwerkelijk in de rijweg van een andere trein terecht komt.
pi_130747100
Hoe kan het dat een trein nog zo hard kan rijden dat het wissel überhaupt open gereden wordt..
  maandag 2 september 2013 @ 17:35:58 #160
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130747226
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:32 schreef b2py het volgende:
Hoe kan het dat een trein nog zo hard kan rijden dat het wissel überhaupt open gereden wordt..
Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.
pi_130747508
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Remstandje-ATB-tevreden. Er is een bepaalde marge die de ATB geeft tussen de benodigde remming en de gecontroleerde remming. Dat is nooit beter geworden omdat men nooit zin heeft gehad om slimmere ATB-boordapparatuur te ontwikkelen met het oog op de komst van ATB-NG en later ETCS.
Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..
  maandag 2 september 2013 @ 17:48:08 #162
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130747604
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 17:44 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik verbaas me hier ook gewoon niet over..
Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.
  maandag 2 september 2013 @ 17:53:03 #163
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130747761
Een hoop geruchten. Ik heb ProRail om opheldering gevraagd en zal dat ook hier terugmelden als ik wat hoor. :)
  maandag 2 september 2013 @ 17:55:31 #164
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130747835
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:53 schreef DriekOplopers het volgende:
Een hoop geruchten. Ik heb ProRail om opheldering gevraagd en zal dat ook hier terugmelden als ik wat hoor. :)
Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen. :)
  maandag 2 september 2013 @ 18:02:06 #165
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_130747988
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  maandag 2 september 2013 @ 18:15:02 #166
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_130748372
Kolere, 1 icm drietje in de IC Schiphol - Enschede. Hoop mensen achter gebleven op Duivendrecht. Ik heb me er nog net ingewurmt. Zenuwachtige HC op het perron die nou niet bepaald de vriendelijkheid zelve was... Ik moest maar wachten op de trein van een half uur later
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  maandag 2 september 2013 @ 18:16:42 #167
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130748423
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Maar dat hoeft helemaal niet hoor. Opheldering vragen. :)
"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."

Schijnt. Daar doe ik het niet voor. ;)

Prognose bijgesteld tot 21 uur trouwens. Dat duidt op een forse technische schade. Kan dus best dat opengereden wissel zijn. Maar dat mag ProRail zeggen.
pi_130748446
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 17:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als je de remming benodigd voor 140-0 afdwingt dan rem je voor 140-80 of 80-0 veel te hard. Dus nu is het voor het die andere remmingen afgesteld. Daar is echter nog nooit een echt ongeval mee gebeurd dus superonveilig is het niet. Als je de apparatuur wat slimmer maakt kan je differentiëren met de remstand die afgedwongen wordt.
Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..
  maandag 2 september 2013 @ 18:23:30 #169
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130748648
Er is bevestiging van ProRail:

quote:
Ja, er is sprake van een sts passage bij hattemerbroek aansluting met een defect wissel als gevolg. Er is inderdaad sprake van een onderzoek, zoals gebruikelijk bij sts passages. Vanwege het herstel aan het wissel hebben reizigers tot na de avondspits (prognose voor herstel staat op 20 uur) hinder.
  maandag 2 september 2013 @ 18:25:44 #170
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130748712
quote:
5s.gif Op maandag 2 september 2013 18:16 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

"Schijnt een STS-passage bij Hattemerbroek aansluiting te zijn, inclusief opengereden wissel."

Schijnt. Daar doe ik het niet voor. ;)
Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.
  maandag 2 september 2013 @ 18:27:12 #171
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130748761
quote:
1s.gif Op maandag 2 september 2013 18:17 schreef b2py het volgende:

[..]

Typerend dat er weer ergens een ernstig ongeval moet plaatsvinden voordat we iets weer veilig gaan maken..
Dat je treinverkeer makkelijker veilig kunt maken doordat het beter controleerbaar is, wil nog niet zeggen dat je daar bakken met geld aan moet spenderen. Al helemaal niet als je met eenzelfde investering het wegennet substantieel veiliger kunt maken en het daar ook niet gebeurt. Je doet aan stemmingmakerij.
  maandag 2 september 2013 @ 18:28:24 #172
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130748798
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ik bedoelde het eigenlijk andersom. Er zijn al voldoende perverse veiligheidsprikkels in spoorland waar reizigers uiteindelijk bij het onderspit delven.
Ah, okee. Eensch! :Y
  maandag 2 september 2013 @ 18:30:13 #173
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_130748854
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:28 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Ah, okee. Eensch! :Y
:)
  maandag 2 september 2013 @ 18:30:17 #174
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130748858
Ik zag hier eerder vandaag iets langskomen over TD-9's, er zit er nu eentje in de 1969 (IC Den Haag Centraal - Venlo van 18:23).
pi_130749209
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 18:30 schreef James1988 het volgende:
Ik zag hier eerder vandaag iets langskomen over TD-9's, er zit er nu eentje in de 1969 (IC Den Haag Centraal - Venlo van 18:23).
Alle td10 zijn nu td9 geworden.
  maandag 2 september 2013 @ 18:47:22 #176
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_130749414
Fles!, ik kwam in een ander topic iets leuks tegen wat ik nog niet kende "Marnehuizen" en tada wat hebben ze.

I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_130749948
Wat ik nou toch weer meemaak. Om 18:13 vertrokken uit Utrecht met de trein naar Den Helder. Had al een parallalausfahrt met de trein naar Alkmaar die +20 had. Vervolgens komen we op Amsterdam Centraal aan, 2 minuten voor vertrektijd en wordt de trein uit het niets gewoon opgeheven. Ik krijg nu gewoon voor noppes +30 aan mijn broek. Ook ramde de conducteur op de ruiten naar de reizigers dat ze de trein moesten verlaten, in plaats van door de coupe te lopen. Schandalige vertoning.
Zie ook nog op de actuele vertrektijden dat de trein naar Alkmaar voor ons gewoon wel nog rijdt met +15. Applaus NS, Applaus.
  maandag 2 september 2013 @ 19:11:44 #178
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130750392
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:02 schreef b2py het volgende:
Wat ik nou toch weer meemaak. Om 18:13 vertrokken uit Utrecht met de trein naar Den Helder. Had al een parallalausfahrt met de trein naar Alkmaar die +20 had. Vervolgens komen we op Amsterdam Centraal aan, 2 minuten voor vertrektijd en wordt de trein uit het niets gewoon opgeheven. Ik krijg nu gewoon voor noppes +30 aan mijn broek. Ook ramde de conducteur op de ruiten naar de reizigers dat ze de trein moesten verlaten, in plaats van door de coupe te lopen. Schandalige vertoning.
Zie ook nog op de actuele vertrektijden dat de trein naar Alkmaar voor ons gewoon wel nog rijdt met +15. Applaus NS, Applaus.
Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
  maandag 2 september 2013 @ 19:14:39 #179
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130750508
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
"Geachte heer bie-toe-pie,

Allereerst wil ik u mijn excuses aanbieden voor het ongemak dat u heeft ervaren tijdens uw reis. Hoewel onze medewerkers hun uiterste best doen om u een zo aangenaam mogelijke reis te bezorgen, lukt dit helaas niet altijd. Het laten rijden van meer dan 5000 treinen per dag is een bijzonder complexe puzzel, waar wij iedere dag veel moeite en tijd in stoppen.

Hier is het kluitje, daar is het riet, tot ziens!

Met vriendelijke groet,

<naam>

Deze brief is automatisch gegenereerd en is daarom niet ondertekend."
  maandag 2 september 2013 @ 19:15:56 #180
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130750567
Over Hattemerbroek Aanfluiting Aansluiting:

Het wissel was rond 19 uur gerepareerd. "Wegens een eerdere verstoring rijden tot 21 uur minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Zwolle en Lelystad".

Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.

Raar. Ik meende toch in de media te hebben gelezen dat onze overheid de Sociale Werkvoorziening aan het opheffen was. Blijkbaar dus niet.
  maandag 2 september 2013 @ 19:17:11 #181
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_130750635
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Dat is toch niet anders dan anders?
pi_130750918
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 19:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Niet alleen GTBV indienen, maar ook een klacht schrijven. Ik hoor graag de afloop. :(
Die ¤2,27 is inderdaad niet de moeite.
Overigens nog iets wat daar voorviel.
Diezelfde conducteur tegen een Britse vrouw die iets vroeg: 'This train won't go any further, it's cancelled.' 'Sir, but why?' 'It's the Dutch railways madam.' En toen was meneer gevlogen..
pi_130750990
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Over Hattemerbroek Aanfluiting Aansluiting:

Het wissel was rond 19 uur gerepareerd. "Wegens een eerdere verstoring rijden tot 21 uur minder treinen tussen Zwolle en Amersfoort en tussen Zwolle en Lelystad".

Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.

Raar. Ik meende toch in de media te hebben gelezen dat onze overheid de Sociale Werkvoorziening aan het opheffen was. Blijkbaar dus niet.
ProRail speelt hier ook een rol.
Bier.
pi_130751483
quote:
13s.gif Op maandag 2 september 2013 19:15 schreef DriekOplopers het volgende:
Dus die idioten van de NS hebben nog twee uur nodig om de dienst weer goed in de benen te helpen.
Een marge van twee uur voorkomt dat de reiziger wéér voor verrassingen komt te staan.

Je weet als geen ander hoe het is als een eenvoudige +5 vertraging elke vijf minuten wordt bijgewerkt tot het makkelijker is om de trein maar uit te laten vallen. Dit voorkomt veel valse hoop en de daarbij behorende teleurstelling.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport maandag 2 september 2013 @ 19:43:51 #185
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130752013
quote:
mooi dat ze hem gepakt hebben :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 2 september 2013 @ 19:49:23 #186
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_130752273
Gedurende de stremming stel ik mij voor dat de NoordOost blijkbaar alsvolgt is geknipt:

Oostelijk van Zwolle: pendelen tussen Zwolle en Leeuwarden/Groningen
Westelijk van Zwolle: pendelen Lelystad - Den Haag Centraal en Amersfoort - Rotterdam Centraal.
De sprinters reden wel.

Op het moment dat de stremming voorbij is: Vanuit het noordoosten rijden de treinen weer door naar Lelystad-Den Haag en Amersfoort - Utrecht - Rotterdam. Vanuit het westen idem dito weer doorrijden vanaf Amersfoort en Lelystad naar Zwolle en verder. Dat duurt een dik half uur tot het weer volgens het spoorboekje rijdt. Vooruit: een uur. Maar ! geen ! twee ! uur !
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')