Nee, maar het maakt de problemen wel erger. Als ze dus voorkomen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Maaslijn is ook veel enkelspoor en daar gaat het prima met de punctualiteit. Het enkelspoor in de Achterhoek is een bijkomend probleem maar niet de hoofdoorzaak van de problemen daar.
Wat is naar jouw mening het te bieden minimumniveau?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh, alleen ik vrees voor halfbakken oplossingen
Spuit 11.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:08 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
http://www.spoorpro.nl/ma(...)bij-station-kortrijk
Passagierstrein ontspoort bij station Kortrijk
Ach, ik lees hier niet elke minuut mee en na een dag niet meelezen ga ik niet alles teruglezen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:13 schreef greavy het volgende:
[..]
Spuit 11.
PTA / Treinentopic #624: Om de verstoring heen rijden
naar België minimaal op hetzelfde niveau als de oude Benelux qua aantal ritten, maar dan uitgevoerd met materieel dat minimaal 200 km/h kan rijden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:55 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Wat is naar jouw mening het te bieden minimumniveau?
Precies. Als je het aantal verstoringen in de Achterhoek weet te verminderen en hier en daar wat kleine infrastructurele maatregelen treft dan kan de punctualiteit al behoorlijk omhoogquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:43 schreef Zug-Chef het volgende:
Maaslijn is ook veel enkelspoor en daar gaat het prima met de punctualiteit. Het enkelspoor in de Achterhoek is een bijkomend probleem maar niet de hoofdoorzaak van de problemen daar.
Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:09 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
naar België minimaal op hetzelfde niveau als de oude Benelux qua aantal ritten, maar dan uitgevoerd met materieel dat minimaal 200 km/h kan rijden.
Bedoel je dat als twee losse treinseries (dus tijdens de spits 6x HST per uur tussen Rotterdam en Amsterdam) of cumulatief?quote:In de spits minimaal 2x per uur Rotterdam - Breda en op het traject Amsterdam - Rotterdam in de brede spits 4x per uur, daar buiten 2x per uur. Ook dat materieel zou 160+ km/h per uur moeten kunnen rijden.
En de 3600 is al zo'n boemeltreinquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.
Voor de verbinding Breda - Antwerpen zie ik meer in het afbuigen van de IC Zwolle - Roosendaal (3600) naar Antwerpen, Breda - Roosendaal kan dan worden gereden door de sprinter Utrecht - Breda. Het kost amper extra materieel, en 160 km/h is snel genoeg. Je zou er ook meteen de Noorderkempenshuttle mee kunnen rijden.
Het liefste zie ik dan iedere 3600 naar Antwerpen gaan, dat is wel zo duidelijk voor reizigers (en een unicum in België)
ik geef alleen de minimale bediening aan die ik denk dat zou moeten kunnen. Hoe de vervoerder het oplost is aan de vervoerder, waarbij als het de NS is er ook gekozen kan worden om niet Amsterdam - Breda (HSL) te rijden, maar ruimte te laten voor een andere invulling, zoals bijvoorbeeld Den Haag - Eindhoven (via HSL) of Amsterdam - Vlissingen (via HSL). Die ruimte zou een vervoerder imo wel moeten kunnen hebben als de HSL-concessie in het binnenlandse net geïntegreerd wordt.quote:[..]
Bedoel je dat als twee losse treinseries (dus tijdens de spits 6x HST per uur tussen Rotterdam en Amsterdam) of cumulatief?
zoiets kan het zijn ja en die 200 km/h noem ik niet voor niets, omdat het ook de mogelijkheid geeft om een deel in het binnenlandse net te integreren zonder dat je meteen grote delen met echte HST's rijdt.quote:Ik denk dat dit het meest logische aanbod is op de HSL:
- 2x per uur Amsterdam - Breda
- 1x per uur Amsterdam - Brussel
- 1x per uur Amsterdam - Rotterdam (alleen spits)
- 1x per uur Thalys
- 2x per uur Zwolle - Antwerpen
Als je deze treinen goed inlegt krijg je kwartierdiensten tussen Amsterdam en Rotterdam, buiten de spits heb je dan een klein gat. Dat is - denk ik - niet erg, omdat er dan minder vervoersvraag is en een kwartier langer wachten niet zo heel lang is.
Materieel moet minstens 200 km/h halen, m.u.v. Zwolle - Antwerpen waar 160 km/h snel genoeg is (zeker met een stop in Noorderkempen).
Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 20:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:
De kwartierverdichting schiphol-rotterdam zou ik vanaf Amsterdam zuid laten rijden.
Het was dacht ik de bedoeling dat die niet meer zou stoppen op de stations tussen Arnhem en Nijmegen? Met stops op Noorderkempen en Luchtbal krijg je NMBS mee, en mensen uit die regio's profiteren er ook van.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:23 schreef Peter het volgende:
En de 3600 Antwerpen - Zwolle wel op alle kleine stations laten stoppen?
Ik weet het niet zo goed. Wel denk ik dat het sowieso goed is om Zuid te bedienen. Zo'n trein kan daarna ook weer mooi doorrijden naar het Noorden.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.
ik zou Amsterdam - Rotterdam (-Brussel) als basis nemen en wat Klaasje zegt kan prima. De spitspendels tussen Amsterdam-Zuid en Rotterdam laten rijden. Op dat traject is eigenlijk alleen in de spitsuren echt vraag. Daarbuiten is een overstap op Schiphol primaquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 21:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
Misschien is de trein Breda - Amsterdam daar een betere kandidaat voor? Ik heb het gevoel (maar geen cijfers) dat de meeste mensen die in de spits vanaf Breda naar Amsterdam reizen meer te zoeken hebben rond Zuid (of Sloterdijk) dan rond Centraal.
Wat is deze ik wil naar Tilburg zonder 3 extra tussenstops afblijven van mijn ICs.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 19:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Eens, en nonstop. Geen tussenstop in Breda.
Voor de verbinding Breda - Antwerpen zie ik meer in het afbuigen van de IC Zwolle - Roosendaal (3600) naar Antwerpen, Breda - Roosendaal kan dan worden gereden door de sprinter Utrecht - Breda. Het kost amper extra materieel, en 160 km/h is snel genoeg. Je zou er ook meteen de Noorderkempenshuttle mee kunnen rijden.
Keertje heen en weer steken? Net zoals bij fileparkeren?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 20:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het zat er aan te komen, maar ik blijf het jammer vinden dat door alle ingrepen het Nederlandse spoornet stukken minder flexibel wordt
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:29 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
uhuh, alleen ik vrees voor halfbakken oplossingen
Vet handig want de rijrichting keren duurt slechts 100 keer zo lang bij een trein.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Keertje heen en weer steken? Net zoals bij fileparkeren?
van het ene emplacement naar het andere om vervolgens bij het juiste spoor uit te kunnen komenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:10 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Keertje heen en weer steken? Net zoals bij fileparkeren?
Ja met 40 kilometer per uur door achtertuinen sjokken met op een echt kedengkedeng traject, dat het hele stuk lang...(Hoe heet dat? Niet doorgelast?)quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:42 schreef James1988 het volgende:
Klinkt als een leuk toeristisch ritje
Voegloos spoorquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja met 40 kilometer per uur door achtertuinen sjokken met op een echt kedengkedeng traject, dat het hele stuk lang...(Hoe heet dat? Niet doorgelast?)
nostalgiequote:Op vrijdag 30 augustus 2013 22:43 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Ja met 40 kilometer per uur door achtertuinen sjokken met op een echt kedengkedeng traject, dat het hele stuk lang...(Hoe heet dat? Niet doorgelast?)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |