Het gaat niet al te best ben ik bang. Ze waren niet bij de herdenking van Friso laatst en nu dit:
do 14 nov 2013, 18:03
Prinses Margriet zegt af om ziekte Bernhard jr.AMSTERDAM - Prinses Margriet heeft afgezegd voor voor een bijeenkomst van het Rode Kruis en de Rode Halve Maan. De prinses liet de tweejaarlijkse conferentie bij hoge uitzondering schieten vanwege de zorgelijke situatie van prins Bernhard jr. De tweede zoon van prinses Margriet en professor Pieter van Vollenhoven lijdt aan lymfklierkanker.
In een videoboodschap spreek prinses Margriet de bezoekers van de bijeenkomst in het Engels toe. Daarin prijs ze het werk van de twee hulpverleningsorganisatie en legt ze uit waarom ze er zelf niet bij is. ,,Ik betreur het dat ik vandaag niet persoonlijk aanwezig kan zijn zoals normaal gesproken. Dit is vanwege de ernstige ziekte van mijn zoon."
De aandoening van de prins werd eind augustus bekendgemaakt door de Rijksvoorlichtingsdienst. De 43-jarige Bernhard jr. kampt al langer met gezondheidsproblemen. Hij wordt volgens de RVD al enige jaren behandeld voor de ziekte van Crohn, een chronische darmontsteking. Over zijn huidige gezondheidstoestand zijn sindsdien geen mededelingen meer gedaan.
http://www.telegraaf.nl/b(...)_ziekte_prins__.html