Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen . ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er zijn 2 hardlooptopics gaande: [LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) : Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it! [SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers : Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.
Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is ---------------------------------------------------------------------------------------------------------- Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2013 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Juli-squat challenge
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Facebook groep
SPOILER: Why we run
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Op donderdag 29 augustus 2013 11:18 schreef Hi_flyer het volgende: Zo, ingeschreven voor mijn eerste wedstrijdje ooit, 5km rondje om de koepel, 12 oktober, Lunteren
Dat vraagt om:
1 2
[b]12 oktober - [url=http://www.rondjeomdekoepel.nl/]Rondje om de Koepel (Lunteren)[/url][/b] [*] Hi_flyer - 5km
Op donderdag 29 augustus 2013 11:26 schreef 20100 het volgende: Waarom krijg ik geen tussentijden te zien per km? Als ik import doe in Runkeeper kan ik ze wel zien.
Op donderdag 29 augustus 2013 11:26 schreef 20100 het volgende: Waarom krijg ik geen tussentijden te zien per km? Als ik import doe in Runkeeper kan ik ze wel zien.
Dat is het "nadeel" van Garmin Connect. Als je een workout instelt met intervallen, bijvoorbeeld met "run 30 minutes" neemt hij alleen de intervallen mee als lap times. Als je het dan invoert in Runkeeper of Endomondo zie je wel de kilometertijden, want die doen niets met die lap times van Garmin. Die lap times van Garmin vind ik dan wel weer handig om duidelijk te zien hoe lang ik over elk interval heb gedaan, maar voegen niet zoveel toe aan Evy.
Gelukkig is het uploaden in Runkeeper of Endomondo ongeveer geen werk.
Op donderdag 29 augustus 2013 11:31 schreef YUR het volgende: Overigens zijn kilometertijden totaal onbelangrijk als je een intervaltraining doet. Tenzij de intervallen een kilometer lang zijn
Maar als je dus een workout maakt dat je 30 minuten moet rennen, zie je op Garmin Connect maar één interval van 30 minuten, verder geen kilometertijden. Dat is denk ik het probleem.
Oplossing is gewoon geen workout aanmaken en lekker gaan rennen en af en toe op je klokje kijken of je al 30 minuten gelopen hebt. Of dus importeren in Endomondo of Runkeeper. I
Op donderdag 29 augustus 2013 11:31 schreef YUR het volgende: Overigens zijn kilometertijden totaal onbelangrijk als je een intervaltraining doet. Tenzij de intervallen een kilometer lang zijn
Dat is wel zo, maar als je bijvoorbeeld gewoon een 5 km countdown doet, dan zijn de laptimes wel zichtbaar?
Maar als je dus een workout maakt dat je 30 minuten moet rennen, zie je op Garmin Connect maar één interval van 30 minuten, verder geen kilometertijden. Dat is denk ik het probleem.
Oplossing is gewoon geen workout aanmaken en lekker gaan rennen en af en toe op je klokje kijken of je al 30 minuten gelopen hebt. Of dus importeren in Endomondo of Runkeeper. I
En dat is kut, dat had ik bij de Tilburg 10 miles waar ik een 10km als workout had aangemaakt. Kijk je in Garmin 1 lange split. Mehhhhhh.
Of je doet 30 repeats van 1 km en dan ben je er ook qua km splits. Wel onhandig, maar op zich ook wel enigsinds logisch.
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
Snap jouw reactie niet. Ikzelf gebruik heel vaak workouts die ik zelf maak.
laten we het zo zeggen,ik rotzooi vaak maar wat aan en gebruik half van de functies niet (en gun mijzelf ook geen tijd om het allemaal uit te zoeken)
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen' 'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder' 'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
En dat is kut, dat had ik bij de Tilburg 10 miles waar ik een 10km als workout had aangemaakt. Kijk je in Garmin 1 lange split. Mehhhhhh.
Of je doet 30 repeats van 1 km en dan ben je er ook qua km splits. Wel onhandig, maar op zich ook wel enigsinds logisch.
Dan maak je dus gewoon geen workout aan, maar gebruik je de virtual pacer/racer. Of je gaat gewoon rennen en je gebruikt niets. Als je geen intervallen loopt hoef je die hele workout functie niet te gebruiken. En voor intervallen op de baan kun je of het lap-knopje gebruiken (wat je data in Endo verkut), of niets doen en alleen maar naar het grafiekje kijken.
Dan maak je dus gewoon geen workout aan, maar gebruik je de virtual pacer/racer. Of je gaat gewoon rennen en je gebruikt niets. Als je geen intervallen loopt hoef je die hele workout functie niet te gebruiken. En voor intervallen op de baan kun je of het lap-knopje gebruiken (wat je data in Endo verkut), of niets doen en alleen maar naar het grafiekje kijken.
Daar ben ik inmiddels achter, ik wist het voor Tilburg niet. Ik dacht, mooi, dan geef ik een raceopbouw op als workout en dan ga ik dat lopen. Met de gedachte om gewoon km-splits te zien. Maar niet dus.
Met virtual pacer en race kan je niet een opbouw maken, daarin loop je een vlakke race. Niet langzaam starten, harder lopen in het midden en dan weer sneller eindigen. Dat idee. Dat wilde ik toen uitproberen. Test failed.
Daar ben ik inmiddels achter, ik wist het voor Tilburg niet. Ik dacht, mooi, dan geef ik een raceopbouw op als workout en dan ga ik dat lopen. Met de gedachte om gewoon km-splits te zien. Maar niet dus.
Met virtual pacer en race kan je niet een opbouw maken, daarin loop je een vlakke race. Niet langzaam starten, harder lopen in het midden en dan weer sneller eindigen. Dat idee. Dat wilde ik toen uitproberen. Test failed.
Dan upload je het naar Endomondo en dan heb je je km-splits! Ik snap het ook wel hoor, ze zouden ook iets kunnen inbouwen dat je bij lange intervallen ook je tijd per km kunt zien. Maar dat is nu niet zo Helaas pindakaas.