Dat verbaast me niks, puffje. Ik had laatst al eens een post gemaakt en weer gewist met de vraag of je de knop niet kon vinden. In het kader van de geen kusjekroel, nu dan toch: je eet slecht lately. Goede nieuws is dan natuurlijk dat het veel beter kan en dat je dat dan vanzelf gaat merken op de weegschaal.quote:Op maandag 2 september 2013 19:37 schreef MevrouwPuff het volgende:
Trouwens vandaag op de weegschaal gestaan, 75 kg. Terug bij af zeg maar.
Beetgaar gekookte worteltjes met een klontje roomboterquote:Op maandag 2 september 2013 19:50 schreef sigme het volgende:
conleche, jij hebt toch een recept voor koolhydraatarme crackers? Mag ik dat nog eens van je? Ik mis een botertransportmiddel.
Ow, dat is niet leuk, sigmequote:Op maandag 2 september 2013 19:51 schreef sigme het volgende:
Ik had geen beste eetdag: (graanvrije) pannekoeken als middageten, twee borden chinees als avondeten. Het was een enerverende, vermoeiende en treurige dag. De koeien zijn verkocht.
Oh ja, dat eet ik ook erg graag, en best vaak, want er staan mooie dikke wortels in de moestuin. Maar zonder brood heb ik weinig om koude roomboter op te smeren terwijl ook dat juist erg lekker is. Vandaag op de pannekoekenquote:Op maandag 2 september 2013 19:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Beetgaar gekookte worteltjes met een klontje roomboterMaar dat verveelt vast elke dag
In leven en welzijn of voor de slacht?quote:Op maandag 2 september 2013 19:51 schreef sigme het volgende:
Ik had geen beste eetdag: (graanvrije) pannekoeken als middageten, twee borden chinees als avondeten. Het was een enerverende, vermoeiende en treurige dag. De koeien zijn verkocht.
Was ook een poosje dat het rigide wasquote:Op maandag 2 september 2013 10:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
[..]
Disclaimer: onderstaande bevat mijn mening, mijn gevoel, hoe ik het ervaar, en zo nog wat synoniemen waarmee ik aan wil geven dat het niet zo hoeft te zijn, zoals ik het zie.
Waar het voor mij in ieder geval op neerkomt is dat ik het idee heb dat de tendens in dit topic de laatste tijd (en dat is niet een week, of zo) zo is dat je het alleen goed doet als je je aan vrij rigide regels houdt. Regels die niet zo bij mij passen. Misschien is dat wel niet zo, maar dat is wel hoe ik het ervaar (en XM in ieder geval met mij, als ik haar goed begrijp). Dat zorgt ervoor dat ik mij in dit topic niet meer prettig voel, wat dan weer niets wil zeggen over of het topic prettig is of niet.
Laat ik het zo zeggen: een aantal jaar geleden ging ik graag naar meets die hier werden georganiseerd. Uiteindelijk ben ik er maar naar twee geweest, volgens mij, omdat het toch vaak te ver weg was of op dagen dat ik moest werken, maar dan vond ik het wel jammer dat ik er niet bij was. Stel dat er nu een meet georganiseerd zou worden, dan zou ik niet eens twijfelen over wel of niet gaan. En nu hoop ik toch ook weer niet dat iedereen nu denkt: 'Alsof we jou erbij zouden willen hebben.'.
Naast dit alles ben ik het waarschijnlijk overigens ook gewoon wel wat ontgroeid, hoor. Ik ben al een hele poos netjes op gewicht, dus zo lang ik letterlijk en figuurlijk lekker in m'n vel zit, is de noodzaak er ook niet echt meer om mee te doen en lijstjes te posten.
Ja! En het is heel simpel. Verwarm de oven op 150 graden. Klop twee eiwitten stijf met een snufje zout. Strooi er geraspte kaas over. Spatel het voorzichtig door elkaar. Op een bakplaat met bakpapier leg ik dan een rond vormpje van zo'n 8 cm in doorsnee, maar kan natuurlijk zo groot als je wilt. Doe wat van het mengsel erin, ongeveer een driekwart centimeter dik. Verwijder vormpje en ga door met de volgende, (met vormpje bedoel ik zo'n metalen ring.) Ik heb ongeveer 8 crackertjes hieruit. Bakken totdat lichtbruin. Eventueel nog even keren op het einde.quote:Op maandag 2 september 2013 19:50 schreef sigme het volgende:
conleche, jij hebt toch een recept voor koolhydraatarme crackers? Mag ik dat nog eens van je? Ik mis een botertransportmiddel.
Oh, je hoeft om mij niet naar F&F hoor. Als het belangrijk is meld ik het hier welquote:Op maandag 2 september 2013 19:59 schreef uniekhoorn het volgende:
Ow.. je had het al verteld van de koeien.
Het spijt mij maar ik kom bijna nooit in F&F of zo...
Dank!quote:Op maandag 2 september 2013 20:05 schreef conleche het volgende:
[..]
Ja! En het is heel simpel. Verwarm de oven op 150 graden. Klop twee eiwitten stijf met een snufje zout. Strooi er geraspte kaas over. Spatel het voorzichtig door elkaar. Op een bakplaat met bakpapier leg ik dan een rond vormpje van zo'n 8 cm in doorsnee, maar kan natuurlijk zo groot als je wilt. Doe wat van het mengsel erin, ongeveer een driekwart centimeter dik. Verwijder vormpje en ga door met de volgende, (met vormpje bedoel ik zo'n metalen ring.) Ik heb ongeveer 8 crackertjes hieruit. Bakken totdat lichtbruin. Eventueel nog even keren op het einde.
Ook te gebruiken als pizzabodem.
Klopt helemaal. Daarom was ik er ook niet verbaasd over (zelfs een beetje opgelucht dat het niet meer was). Maar belangrijker is dat ik een hele tijd erg weinig bewogen heb. Daarom hoop ik ook dat de combinatie van werk op fietsafstand, meer regelmaat en dit besef zorgt voor een betere knop dan ik de laatste tijd heb proberen te vinden.quote:Op maandag 2 september 2013 19:42 schreef conleche het volgende:
[..]
Dat verbaast me niks, puffje. Ik had laatst al eens een post gemaakt en weer gewist met de vraag of je de knop niet kon vinden. In het kader van de geen kusjekroel, nu dan toch: je eet slecht lately. Goede nieuws is dan natuurlijk dat het veel beter kan en dat je dat dan vanzelf gaat merken op de weegschaal.
Owwwwwwwww lekker!quote:Op maandag 2 september 2013 20:17 schreef MariaEtcetera het volgende:
Sigme, da's jammer van de koes! Chinees is niet goed, wel lekker
Ik had ehhh dit:
O: meergranenpistoletje kiprollade + sla, verse jus d'orange
T: paar nootjes
L: meergranenpistoletje ozzewoz + soyamelksmoothie met spinazie, frambozen, chiazaad, lijnzaad, pietsje honing
T: meergranenpistoletje met rosbief
T: versgeperst sap (mango-sinaasappel)
D: salade met tonijn, kikkererwten, tomaat, verse peterselie, rode ui
Hmmm vond hem in mn hoofd best wel goed, nu is ie 'okay' want was de sappies vergetenMaar goed, wel vers.
Ja soms heb je even een ontstruisvogeling nodig. Dat had ik ook half juli. Voor die tijd at ik ook al tijden slecht.quote:Op maandag 2 september 2013 20:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Klopt helemaal. Daarom was ik er ook niet verbaasd over (zelfs een beetje opgelucht dat het niet meer was). Maar belangrijker is dat ik een hele tijd erg weinig bewogen heb. Daarom hoop ik ook dat de combinatie van werk op fietsafstand, meer regelmaat en dit besef zorgt voor een betere knop dan ik de laatste tijd heb proberen te vinden.
Ga je daar nou harder van trainen?quote:Op maandag 2 september 2013 20:59 schreef Laureline het volgende:
S: crosstrainer met 2 afleveringen van het tenenkrommende 'The Biggest Loser'
Ojee, die Biggest Loser, ik weet het niet hoor. Dat weet jij vast, als arts: ik erger me te plčtter aan dat programma, dus dan maak ik vast meer adrenaline, of een ander stresshormoon ofzo aan, denk ik zomaar evenquote:Op maandag 2 september 2013 21:01 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ga je daar nou harder van trainen?
He, een lovelilijstje!quote:Op maandag 2 september 2013 20:56 schreef loveli het volgende:
Toch tof dat de koeien niet naar de slager hoeven
Ik krijg de amandelmeelpannekoekjes niet echt mooi (besteed er ook nauwelijs tijd aan), maar het is fijn om een handige/snelle lunch te kunnen maken.
Lijstjes lijken weer ergens op:
O: volle kwark met honing
T: stuk leverworst
L: amandelmeelpannekoekje
T: 2 gekookte eieren
D: kip met broccoli
Hmm. We hebben het Laurelientje naar jou vernoemd he, niet naar die verloofde van Ravian.quote:Op maandag 2 september 2013 21:03 schreef Laureline het volgende:
Oja, soms kreeg ik toch wel commentaar hoor! Meestal iets van: "Zo, lekker!" na een heerlijk diner ofzo.
Maar goed ook eigenlijk, slaag werkt bij mij alleen averechts. Zo van: "O, die zak gesuikerde snoepmix is dus niet goed? Neem ik toch een pak negerzoenen erbij.
Je stresshormoon cortisol zorgt er voor dat je eetlust wordt verhoogd, het verlaagt het testosteron wat tot spierverlies kan leiden en het maakt je moe. Ik zou geen stressvolle programma's meer kijken als ik jou wasquote:Op maandag 2 september 2013 21:06 schreef Laureline het volgende:
Ojee, die Biggest Loser, ik weet het niet hoor. Dat weet jij vast, als arts: ik erger me te plčtter aan dat programma, dus dan maak ik vast meer adrenaline, of een ander stresshormoon ofzo aan, denk ik zomaar even. Verbrand je dan meer, of kan ik juist beter 'Feng-Shui Tuinieren in je eigen Zen' gaan kijken?
Kennelijk idd, want volgens mij doet deze manier van eten nie zo veelquote:Op maandag 2 september 2013 20:32 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Owwwwwwwww lekker!
Maar net zoals Puff... dit zijn lijstjes om op gewicht te blijven, niet om af te vallen...
Niet dat het hoeft trouwens
Shit, ik erger me zo graag (en geef dan hardop commentaarquote:Op maandag 2 september 2013 21:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je stresshormoon cortisol zorgt er voor dat je eetlust wordt verhoogd, het verlaagt het testosteron wat tot spierverlies kan leiden en het maakt je moe. Ik zou geen stressvolle programma's meer kijken als ik jou was
Als ik aan de prednison zat, dan had ik inderdaad altijd HONGURRRR JONGUHquote:Op maandag 2 september 2013 21:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Je stresshormoon cortisol zorgt er voor dat je eetlust wordt verhoogd, het verlaagt het testosteron wat tot spierverlies kan leiden en het maakt je moe. Ik zou geen stressvolle programma's meer kijken als ik jou was
Daar krijg je vanzelf wel een dikke kop van, prednisonquote:Op maandag 2 september 2013 21:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
Als ik aan de prednison zat, dan had ik inderdaad altijd HONGURRRR JONGUH![]()
I know... Dan had ik altijd zo'n rond, dik glimhoofdquote:Op maandag 2 september 2013 21:40 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Daar krijg je vanzelf wel een dikke kop van, prednison![]()
Acute heftige stress zorgt overigens voor het tegenovergestelde: dat je geen hap meer door je keel kan krijgen. Dus ik weet niet hoe vreselijk dat Biggest Loser programma is, maar als de acute stress toeslaat zit je goed
Maakte je dr ook een *plieng* geluid bij, dat je blinktequote:Op maandag 2 september 2013 21:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
I know... Dan had ik altijd zo'n rond, dik glimhoofd![]()
Echt, dat glimmen deed ik extra veel dan. Strak gespannend velletje/dunnere huid, who knows
Afgezien van mijn gewicht, best goed.quote:Op maandag 2 september 2013 21:30 schreef anna82 het volgende:
Is er al gekotst op tv in de biggest loser? Wat een bagger tv.
WeeBee Mini! Hoe is het up north?
Is dit een werkdag? En hoe zijn de mogelijkheden op je werk qua lunch en andere pauze's? Ik vind namelijk je lunch best groot en je eerste en tweede T dan weer relatief klein. Maar goed, als optelsom best prima dacht ik zo. Sowieso goede en lekkere D!quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:38 schreef MevrouwPuff het volgende:
Planning hier
O: boterham met kaas (over van gister), boterham pindakaas
T: minneola
L: dubbele boterham kaas, dubbele gebraden gehakt
T: appel
D: sperzieboontjes met zoete aardappel en een tartaartje
T: bakje yoghurt, druiven
Klopt, vandaag heb ik onderwijs, dan is het niet zo netjes om te eten, maar een boterham tussendoor lukt soms wel. Ik schrijf het vooral samen op, omdat de boterhammen samen in een pakketje zittenquote:Op dinsdag 3 september 2013 08:41 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Is dit een werkdag? En hoe zijn de mogelijkheden op je werk qua lunch en andere pauze's? Ik vind namelijk je lunch best groot en je eerste en tweede T dan weer relatief klein. Maar goed, als optelsom best prima dacht ik zo. Sowieso goede en lekkere D!
Oh nee, dan zou ik het inderdaad ook zo doen!quote:Op dinsdag 3 september 2013 08:43 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Klopt, vandaag heb ik onderwijs, dan is het niet zo netjes om te eten, maar een boterham tussendoor lukt soms wel. Ik schrijf het vooral samen op, omdat de boterhammen samen in een pakketje zittenGisteren heb ik mn 3 boterhammen ook in 2 delen gegeten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |