Dus als je rekening houdt met de situatie waar mensen in verkeren behandel je ze alsof ze achterlijk zijn. Wat een vreemde redenatie.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:37 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ineens blind worden is heel iets anders dan blind geboren worden. Als je blind geboren wordt, ben je niet anders gewend en ben je dus ook zo opgegroeid en heb je geen besef van wat er allemaal kan. Die mensen kunnen prima werken. Op mijn oude school werkte ook een blinde man achter de receptie en hij ging helemaal alleen naar huis en naar het werk. En hij vindt het heerlijk om te doen. Dus waarom zouden blinde mensen niet moeten werken? Het enige wat ze niet kunnen is zien en daar zijn tegenwoordig heel veel oplossingen op te vinden om die mensen wel aan het werk te houden. Er zijn niet voor niks toetsenborden met braille etc. en je kunt ook heel veel met geluid. Dus behandel ze niet alsof ze achterlijk zijn.
Nee dat niet, maar als iemand blind is wil dat niet zeggen dat iemand niet intelligent is. Waarom zou iemand die blind is, maar wel intelligent is, thuis op de bank geld moeten gaan trekken van z'n Wajong?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:42 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dus als je rekening houdt met de situatie waar mensen in verkeren behandel je ze alsof ze achterlijk zijn. Wat een vreemde redenatie.
Dat heb ik al aangegeven, omdat deze mensen zoveel moeten missen in het leven en zo veel meer tijd kwijt aan zaken die wij gedachteloos en met gemak doen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:43 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Nee dat niet, maar als iemand blind is wil dat niet zeggen dat iemand niet intelligent is. Waarom zou iemand die blind is, maar wel intelligent is, thuis op de bank geld moeten gaan trekken van z'n Wajong?
Ik denk dat je jezelf daar heel erg op verkijkt. Inderdaad, degene die in de OP geschetst wordt zit graag hun uitkering te trekken, maar dat doen de meesten niet. Of moeten we dan ook maar de mensen met het Down syndroom thuis houden ipv ze naar dagbesteding te brengen?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:49 schreef the-eye het volgende:
[..]
Dat heb ik al aangegeven, omdat deze mensen moeten zoveel missen in het leven en zo veel meer tijd kwijt aan zaken die wij gedachteloos en met gemak doen.
Tegelijkertijd vind ik ook, dat mochten deze mensen wel graag willen werken, ze alle hulp daarbij geboden moet worden.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:27 schreef T_E_O het volgende:
Jullie klinken beiden als eikelsChapeau!
Nee waarom zou ik dat vinden. Ik vind dan weer niet dat zulke mensen op zo'n dagbesteding zo produktief zouden moeten zijn dat ze er een inkomen mee zouden kunnen verdienen om zichzelf te bedruipen. Dat is daarbij niet de insteek.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:50 schreef Heroinjunk het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf daar heel erg op verkijkt. Inderdaad, degene die in de OP geschetst wordt zit graag hun uitkering te trekken, maar dat doen de meesten niet. Of moeten we dan ook maar de mensen met het Down syndroom thuis houden ipv ze naar dagbesteding te brengen?
HAHAHAHHAHAHA GODVERDOMMEquote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ze dat heel graag willen moet dat kunnen maar deze mensen moeten al zo veel missen in het leven dat het geen verplichting moet zijn.
Dat klinkt eigenlijk helemaal niet logischquote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:54 schreef CyclingGirl het volgende:
Als ik dit zo lees van je broer maakt die flink van zijn blindheid gebruik, maar ik proef wel veel frustratie, heeft hij het wel kunnen accepteren? Dat proces is best moeilijk.
Wat z'n moeder wil geven gaat jou niets aan en ben je zo ontevreden over je eigen situatie dat je je druk maakt over een schamele wajong uitkering van iemand die blind is?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:06 schreef Harajuku. het volgende:
TS, schop dat joch alsjeblieft hardEn anders wil ik het wel komen doen.
Beetje zo op zijn moeder en op de maatschappij lopen teren
Ik ken teveel gehandicapten omdat mijn zusje gehandicapt is en de halve familie in de zorg werkt, en die gaan elke dag naar school en/of werk zonder mokken. Ik weet niet waar jij met jouw gelul vandaan komt, maar de meeste gehandicapten willen júist meedoen met de 'normale' mensen. Die willen ook wat te doen hebben en wat toevoegen aan de maatschappij.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:18 schreef the-eye het volgende:
[..]
Wat z'n moeder wil geven gaat jou niets aan en ben je zo ontevreden over je eigen situatie dat je je druk maakt over een schamele wajong uitkering van iemand die blind is?
Ik had al eerder de neiging om je reactie af te doen als niveauloos gezwets, dus bij deze.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:23 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Ik ken teveel gehandicapten omdat mijn zusje gehandicapt is en de halve familie in de zorg werkt, en die gaan elke dag naar school en/of werk zonder mokken. Ik weet niet waar jij met jouw gelul vandaan komt, maar de meeste gehandicapten willen júist meedoen met de 'normale' mensen. Die willen ook wat te doen hebben en wat toevoegen aan de maatschappij.
Een blinde kan hartstikke veel, zeker in 2013. Deze broer heeft gewoon nooit een schop onder zijn kont gehad en is opgevoed door mensen die net zo debiel denken als jij en hem zo in het 'oh zo zielig-hokje' hebben geschopt.
Ik kan je wel vertellen dat de doorsnee gehandicapte echt geen behoefte heeft aan hoe jij over hen spreekt.
Dat doe je wel, vriend. Als we het nu over een dwarslaesie zouden hebben, soit. Gehandicapten zijn ook net echte mensen, the-eye, die willen ook gewoon meedoen met de maatschappij. Jij trapt ze er juist uit met je gezwets alsof ze dus inderdaad anders en minder zijn en niet mee hoeven doen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:29 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik had al eerder de neiging om je reactie af te doen als niveauloos gezwets, dus bij deze.
Je probeert mij iets in de schoenen te schuiven wat kant noch wal raakt. Ik praat helemaal niet op een bepaalde manier over gehandicapten. Ik vind alleen niet dat er een verplichting of dwang voor een betaalde baan moet zijn. Vindt iemand dat hij kan werken en wil hij dat graag, prima
Ik denk niet dat er één gehandicapt iemand te vinden is die moeite heeft met deze mening van mij.
GMTAquote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat doe je wel, vriend. Als we het nu over een dwarslaesie zouden hebben, soit. Gehandicapten zijn ook net echte mensen, the-eye, die willen ook gewoon meedoen met de maatschappij. Jij trapt ze er juist uit met je gezwets alsof ze dus inderdaad anders en minder zijn en niet mee hoeven doen.
Granted, je zegt het nu ietsjes anders dan eerder, maar goed, dat is niet mijn gebrek.
't blijft toch je broer hequote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:51 schreef Roadtrip het volgende:
Maar een uur later waren we weer maatjes.
Ik zal ze dus geen strobreed in de weg leggen als ze op wat voor manier dan ook aan de maatschappij mee willen doen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:34 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Dat doe je wel, vriend. Als we het nu over een dwarslaesie zouden hebben, soit. Gehandicapten zijn ook net echte mensen, the-eye, die willen ook gewoon meedoen met de maatschappij. Jij trapt ze er juist uit met je gezwets alsof ze dus inderdaad anders en minder zijn en niet mee hoeven doen.
Granted, je zegt het nu ietsjes anders dan eerder, maar goed, dat is niet mijn gebrek.
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:15 schreef Roadtrip het volgende:
Ik vind dat wanneer je ziek bent je die ziektedagen lekker van je vakantie dagen af kunt laten gaan. Toch die zomervakantie naar Bali gepland? Dan is het een optie op een weekje s ’avonds extra te werken. En ja als ik ziek ben werk ik door. Om de zoveel tijd even een pauze om te kotsen, en dat dan later op de dag inhalen. Zie ik het echt niet meer zitten en is het niet druk? Dan neem ik vrij. Wat kan de baas eraan doen dat ik ziek ben geworden / een kater heb?
Ook wanneer je niet ziek bent: is het druk op het werk, dan moeten we met zijn allen aan de slag om het recht te zetten; desnoods werken we 16 uur achter elkaar; desnoods halen we de nacht door; desnoods verzet je afspraken.
Dus zij moeten de hele dagen thuis zitten en te niksen omdat jij ze zo zielug vindt? Hou nou eens met die domme opmerkingen man.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:04 schreef the-eye het volgende:
[..]
Nee waarom zou ik dat vinden. Ik vind dan weer niet dat zulke mensen op zo'n dagbesteding zo produktief zouden moeten zijn dat ze er een inkomen mee zouden kunnen verdienen om zichzelf te bedruipen. Dat is daarbij niet de insteek.
Leer eerst één lezen als je zo graag mee wil discussieren.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:16 schreef HSG het volgende:
[..]
Dus zij moeten de hele dagen thuis zitten en te niksen omdat jij ze zo zielug vindt? Hou nou eens met die domme opmerkingen man.
Wat ben je toch een fijne kerelquote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:52 schreef the-eye het volgende:
In de dagelijkse omgang met iemand die gehandicapt is of iets mankeert zul je bij mij geen verschil merken. Ik maak in vriendenkring net zo makkelijk een grap tegen iemand met één been als tegen een vriend met knalrood haar over deze zaken. (Of geef een familielid met parkinson een por als deze met heel veel moeite wat eten op z´n vork gekregen) heeft
Humor maakt zaken bespreekbaarquote:Op donderdag 29 augustus 2013 22:26 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Wat ben je toch een fijne kerel
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |