quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:15 schreef Roadtrip het volgende:
Beste Fok!ers,
Ik moet dit even van mijn hart hebben. Er is onderaan trouwens een samenvatting, want ik ben op de hoogte van de concentratieboog van een gemiddelde internet lezer.
Mijn broer is blind, en hij laat dit steeds meer zijn leven bepalen. Zijn vriendin is hierop aan het meeliften. Ook is hij zwaar Christelijk geworden, en heeft geen begrip meer hoe “normale” mensen leven. Hij is trouwens 24. Zijn vriendin 27.
Maatschappelijk onrealistisch
Als eerste is hij onrealistisch geworden in de maatschappij. Een voorbeeld daarvan is de wooncrisis waarin ze zich nu geworsteld hebben. Ze zitten in een huis wat in oktober gesloopt wordt. Ze zijn een half jaar naar een huis aan het zoeken. Dit zijn de eisen die ze aan een huis stellen:
- 5 kamers
- Vrijstaand
- Tuin van 75 m2
- Nieuwbouw
- Bij een bos, in dure plaatsen met huisprijzen van ¤800.000
- Goed openbaar vervoer
En dit alles voor maximaal ¤350 per maand.
Want je broer doet dat allemaal vrijwillig?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:30 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
TS leeft niet op andere mensen hun kosten, en wijst het geld van zijn mammie af
Respect voor je broer, volgens mij is het een echte baas!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:15 schreef Roadtrip het volgende:
Ook is hij zwaar Christelijk geworden
jammer dat hij al een vriendin heeft, anders had hij lid kunnen worden van je versierclubjequote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:35 schreef Geelman het volgende:
[..]
Respect voor je broer, volgens mij is het een echte baas!
Tot aan seks voor beperkten aan toe: http://nieuwsuur.nl/onder(...)een-prostitutie.htmlquote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:24 schreef HSG het volgende:
Mensen die denken dat ze door hun beperking alles kunnen krijgen wat ze willen.
Kan alsnog lid worden.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:36 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
jammer dat hij al een vriendin heeft, anders had hij lid kunnen worden van je versierclubje
Mooi toch. Praat gewoon een handicap aan en je krijgt (bijna) alles geregeld, gratis en voor niks.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:36 schreef Geelman het volgende:
[..]
Tot aan seks voor beperkten aan toe: http://nieuwsuur.nl/onder(...)een-prostitutie.html
Dat heeft je broer verdomd knap gedaan voor een blinde.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:51 schreef Roadtrip het volgende:
[..]
Los van dat ze dus een beetje psycho bitch is, is ze wel best knap. Echt een heel goed figuur, en ook knap hoofd.
Juist. Zoveel mensen kunnen geen seks hebben of krijgen. Als je gehandicapt bent, kan dat dan opeens wel? Heel vreemd...quote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Mooi toch. Praat gewoon een handicap aan en je krijgt (bijna) alles geregeld, gratis en voor niks.
nee, maar dat is juist klachtwaardig ook, een blinde die een mooie chick helemaal voor zichzelf houdt terwijl hij haar niet eens kan zienquote:Op donderdag 29 augustus 2013 08:38 schreef Chai het volgende:
[..]
Dat heeft je broer verdomd knap gedaan voor een blinde.
Doe even normaal, als blinde hoef je niks te compenseren. Een blinde is net zoveel waard als jij. Je broer is een bijzonder slecht voorbeeld, maar ze hoeven echt niks extra's te doen ómdat ze blind zijn.quote:Ik vind dat, juist als je blind bent, hard moet werken om dat op een ander punt te compenseren zodat je alsnog nuttig bent voor de maatschappij
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Dehelerambam op 29-08-2013 09:12:16 ]
toepasselijke username wel.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:03 schreef the-eye het volgende:
Iemand die blind is hoeft te werken. Laat het inkomen als dat nodig is maar opgehoest worden door de mensen die geen beperking hebben.
T.s. moet z'n haat richten op mensen die hem echt benadelen en niet op z'n eigen broer.
geboortedatum: 01-06-1994quote:Ik krijg ook veel commentaar dat ik veel uitgeef. Maar als ik dat voor mij prettig is… Niet iedereen heeft de flexibele planning om vliegtickets uit te kiezen, wanneer het ze uitkomt. Ook zit ik liever in een KLM vliegtuig dan gedoe met Ryan Air of Easy Jet. Trans-Atlantisch vlieg ik liever zo rechtstreeks en snel mogelijk, ook als dat extra kost. In het buitenland neem ik mobiel internet en roam ik wanneer me dat tijdelijk handiger uitkomt dan een andere sim kaart -- ik begrijp die roam angst ook niet. Ik ga met de Fyra in plaats van normale intercity. Met de Thalys i.p.v. intercity. Ik koop voorgekookte rijst en noodles, en verse pasta omdat dat sneller gaat. Wanneer ik zin heb in biefstuk heb, haal ik een lekker ossenhaasje of rib eye natuurlijk gerijpt. Ik koop A-merk eten omdat dat lekkerder en gezonder is. Ik slaap op een tempur matras, omdat dat beter ligt. Ik koop een smartphone met fatsoenlijk mobiel internet. Ik koop een ¤3000 laptop. Ik luister naar muziek met ¤400 oortjes. Maar als ik dat geld zelf verdien, waarom is het dan schadelijk? Ik denk dat het voor de maatschappij zelfs beter is.
Ts denkt het allemaal zoveel beter te weten. Alleen faalt hij zelf het hardst door geld te moeten lenen voor zn iphone5.quote:
TS heeft wel degelijk een punt, het feit dat iemand graag over zijn eigen prestaties verteld is storend, maar echter alles behalve uniek, en al zeker geen diskwalificatie voor het punt dat TS maakt.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:07 schreef MPC60 het volgende:
Echt wat een zure pruim moet jij in het echt zijn, daarnaast ook nog eens egoïstisch. Ik lees alleen maar ikke, ikke en de rest kan stikken in je hele verhaal.
Stoer doen over je dure spullen maar wel een lening hebben bij duo, ts je faalt zo hard dat het humoristisch wordt.
Wel als ts het als punt aandraagt waarom hij het goed doet en vervolgens fijn vermeld bij de duo te moeten lenen om te voorkomen dat er geen zwart gat op zijn rekening ontstaat.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:14 schreef Grumpey het volgende:
[..]
TS heeft wel degelijk een punt, het feit dat iemand graag over zijn eigen prestaties verteld is storend, maar echter alles behalve uniek, en al zeker geen diskwalificatie voor het punt dat TS maakt.
Oh, hell no!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 23:13 schreef Der_Profi het volgende:
Is dit niet meer iets voor R&P?
Daar kicken ze op lange OP's
Iemand die blind is kan ook gewoon prima werken en zal dat moeten indien hij/zij dat ook kan. Maak het niet andermans probleem van.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:03 schreef the-eye het volgende:
Iemand die blind is hoeft te werken. Laat het inkomen als dat nodig is maar opgehoest worden door de mensen die geen beperking hebben.
T.s. moet z'n haat richten op mensen die hem echt benadelen en niet op z'n eigen broer.
Misschien is dit feitelijk wel de oorzaak. In het boek "the millionaire next door" geven de onderzoekers aan dat er een sterk verband is tussen miljonair zijn en GEEN geld krijgen van je ouders.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 22:15 schreef Roadtrip het volgende:
Mijn broer, en zijn vriendin inmiddels ook, zijn ontzettend verwend. Mijn moeder geeft ze ongeveer ¤500 per maand
Als ze dat heel graag willen moet dat kunnen maar deze mensen moeten al zo veel missen in het leven dat het geen verplichting moet zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:37 schreef HSG het volgende:
[..]
Iemand die blind is kan ook gewoon prima werken en zal dat moeten indien hij/zij dat ook kan. Maak het niet andermans probleem van.
en mensen die in 1 oog blind zijn, hoeven die maar part time te werken dan?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ze dat heel graag willen moet dat kunnen maar deze mensen moeten al zo veel missen in het leven dat het geen verplichting moet zijn.
Nee die kunnen gewoon aan de slagquote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:58 schreef HaywoodJablome het volgende:
[..]
en mensen die in 1 oog blind zijn, hoeven die maar part time te werken dan?
Ja want ze zijn zoooooo ziehiehiehielig. Zij zien de wereld heel anders dan jij en zijn ook gelukkig.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:54 schreef the-eye het volgende:
[..]
Als ze dat heel graag willen moet dat kunnen maar deze mensen moeten al zo veel missen in het leven dat het geen verplichting moet zijn.
Ik zou i.i.g. niet willen ruilen met deze broer, voor geen goud.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:24 schreef HSG het volgende:
[..]
Ja want ze zijn zoooooo ziehiehiehielig. Zij zien de wereld heel anders dan jij en zijn ook gelukkig.
Belasting betalen is niet het doel van het leven.quote:Ik vind dat, juist als je blind bent, hard moet werken om dat op een ander punt te compenseren zodat je alsnog nuttig bent voor de maatschappij, iets toe kunt voegen, en cruciaal belasting betaald i.p.v. het krijgt.
Ineens blind worden is heel iets anders dan blind geboren worden. Als je blind geboren wordt, ben je niet anders gewend en ben je dus ook zo opgegroeid en heb je geen besef van wat er allemaal kan. Die mensen kunnen prima werken. Op mijn oude school werkte ook een blinde man achter de receptie en hij ging helemaal alleen naar huis en naar het werk. En hij vindt het heerlijk om te doen. Dus waarom zouden blinde mensen niet moeten werken? Het enige wat ze niet kunnen is zien en daar zijn tegenwoordig heel veel oplossingen op te vinden om die mensen wel aan het werk te houden. Er zijn niet voor niks toetsenborden met braille etc. en je kunt ook heel veel met geluid. Dus behandel ze niet alsof ze achterlijk zijn.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:34 schreef the-eye het volgende:
[..]
Ik zou i.i.g. niet willen ruilen met deze broer, voor geen goud.
Jij denkt daar blijkbaar anders over. Das mooi voor je als je ook blind mocht worden of inééns een poot zou moeten missen. Voor jou gaat het leven dan gewoon door alsof er nooit iets gebeurd is, ik zou behoorlijk in zak en as zitten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |