SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is ook wel weinig ja, maar vind het zo ontzettend lastig om te kiezen wat ik kan eten zonder brood, pasta, rijst en aardappelenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:10 schreef kwakz0r het volgende:
ik weet niet of je het wilt horen, maar ik vind je lijstje erg weinig en vooral weinig substantieels. witvis met gefrituurde deegkorst is geen goed evervanging voor magere eiwitten en volkorenproducten. als je minder granen wilt, prima, maar half-ass low-carb heeft geen zin, dan krijg je nooit het ketose effect namelijk.
het meeste fruit is wel ok, maar bananen zijn geen handige keuze als je minder suiker wilt.
neem dan lekker makreel ofzo, en eet gewoon 1700 kcal ipv 1300...
Dat komt vooral omdat ik nu nog steeds vol zit van de kibbelingquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:10 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dat zijn ook suikers![]()
En je moet het ook zelf weten vond het gewoon een bijzondere keuze.
Ik zou eerder aan salade of omelet hebben gedacht als je op die manier gezond wilt eten.
En als je in totaal op 1300kcal uit komt dan eet je de rest van de dag wel erg weinig
Aangezien de kibbeling al rond de 600 is.
Heb je tips voor andere tussendoortjes? Ik kom al snel op crackers en brood uit en dat mag dus even niet. Soep heb ik niet elke dag zin in en salade eet ik ook al 3 keer in de week als lunch. Wat blijft er dan nog over naast fruit en af en toe een ei?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:13 schreef kwakz0r het volgende:
Overigens, Majo, prima om een keer kibbeling te eten omdat je er zin in hebt hoor. maar de rest van je lijst is zo... leeg... beetje yoghurt, wat fruit en groentesoep... das net niks...
Heb ik gedaan hoor, dit is niet de eerste keer dat ik het dieet volgquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:16 schreef Sarabi het volgende:
MaJo had je dan niet beter eerst wat onderzoek naar lekkere/gezonde maaltijden die je wel tijdens dat dieet mag eten kunnen doen?
Andere soorten vis, ei, salades & noten is misschien iets?
Kibbeling eten noem ik niet afzienquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:19 schreef MaJo het volgende:
Het is dus misschien even afzien maar het brengt wel een goed resultaat
Wat at je toen dan? Want als je hetzelfde eet als nu, heeft dat weinig te maken met de koolhydraten maar meer met de hoeveelheid kcal.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:18 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb ik gedaan hoor, dit is niet de eerste keer dat ik het dieet volgZoals ik hierboven al uitleg zijn er gewoon maar erg weinig opties. Maar goed, het werkt wel als een tiet want ik ben er een half jaar geleden blijvend 5 kilo mee afgevallen
Helemaal vasten ook.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:19 schreef MaJo het volgende:
Het is dus misschien even afzien maar het brengt wel een goed resultaat
Een beetje hetzelfde als nuquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:20 schreef Myraela het volgende:
[..]
Wat at je toen dan? Want als je hetzelfde eet als nu, heeft dat weinig te maken met de koolhydraten maar meer met de hoeveelheid kcal.
[..]
Helemaal vasten ook.
Ik zeg dat IK het lastig vind, dat is geen smoes. Ontbijt, lunch en avondeten gaat ook prima alleen de tussendoortjes vind ik lastig.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:23 schreef Lonaa het volgende:
Tis toch niet zo moeilijk? Geen brood, rijst en pasta betekend:
Vis, vlees, groente, fruit, noten, eieren.
Ik zou geen probleem hebben met iedere dag een flinke salade met allerlei verschillende groentes en 1 eiwitrijkproduct zoals gerookte makreel, zalm, kipfilet, biefstuk enz. enz.
Zeggen dat er verder geen keuzes zijn is te makkelijk.
Geen idee wat Atkins inhoudt, ik volg het 17 dagen dieet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:23 schreef Bamba het volgende:
MaJo wil je koolhydraat arm eten a la Atkins?
Oh, dat ken ik niet. Atkins dieet weet ik wel wat van.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:26 schreef MaJo het volgende:
[..]
Een beetje hetzelfde als nuAls lunch salade, soep of een gebakken ei en verder veel groente, fruit, vlees en vis. Noten en kaas mogen ook inderdaad
[..]
Ik zeg dat IK het lastig vind, dat is geen smoes. Ontbijt, lunch en avondeten gaat ook prima alleen de tussendoortjes vind ik lastig.
[..]
Geen idee wat Atkins inhoudt, ik volg het 17 dagen dieet.
Dat ken ik dan weer niet zo goed, iets met veel vlees eten?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:28 schreef Bamba het volgende:
[..]
Oh, dat ken ik niet. Atkins dieet weet ik wel wat van.
Nee, het is beide eigenlijk bijna hetzelfde. Alleen komt Atkins uit op een leefstijl, terwijl het 17 dagen dieet meer echt een dieet blijft. Voor zover ik weet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat ken ik dan weer niet zo goed, iets met veel vlees eten?
Dat laatste klopt niet. Het 17 dagen dieet telt 4 cycli en het idee is dat je voor de rest van je leven de vierde cyclus blijft volgen. Dat vind ik ook het mooie van het dieet, de schrijver (een arts) zegt heel duidelijk dat je bepaalde dingen blijvend aan moet passen om op gewicht te kunnen blijven. En tot nu toe werkt het inderdaadquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:31 schreef Myraela het volgende:
[..]
Nee, het is beide eigenlijk bijna hetzelfde. Alleen komt Atkins uit op een leefstijl, terwijl het 17 dagen dieet meer echt een dieet blijft. Voor zover ik weet.
Gewoon dagelijks eiquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:16 schreef MaJo het volgende:
[..]
Heb je tips voor andere tussendoortjes? Ik kom al snel op crackers en brood uit en dat mag dus even niet. Soep heb ik niet elke dag zin in en salade eet ik ook al 3 keer in de week als lunch. Wat blijft er dan nog over naast fruit en af en toe een ei?
In de vierde cyclus zijn de voorgestelde menu's 1000 kcal, sorry maar dat is een dieet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:34 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat laatste klopt niet. Het 17 dagen dieet telt 4 cycli en het idee is dat je voor de rest van je leven de vierde cyclus blijft volgen. Dat vind ik ook het mooie van het dieet, de schrijver (een arts) zegt heel duidelijk dat je bepaalde dingen blijvend aan moet passen om op gewicht te kunnen blijven. En tot nu toe werkt het inderdaadAls je toch weer wat kilo's kwijt wilt dan ga je naar de eerste cyclus en loop je ze weer door totdat je tevreden bent met je gewicht.
Koolhydraat arm, dus geen aardappelen, pasta, brood en fruit. Veel vlees, eieren etc.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:30 schreef MaJo het volgende:
[..]
Dat ken ik dan weer niet zo goed, iets met veel vlees eten?
Dat probeer ik ookquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:34 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Gewoon dagelijks eiHard of zacht gekookt, scarmbled, omelet, gepocheerd, eiersalade, uit de oven met groenten, etc etc.
En kwark natuurlijk!
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
In de vierde cyclus zijn de voorgestelde menu's 1000 kcal, sorry maar dat is een dieet.
Dan had ik het even verkeerd, na cyclus 4 hou je een bepaald dieet aan die je je leven lang volhoudt. Dit houdt in: doordeweeks zo gezond mogelijk eten en in het weekend mag je een paar keer zondigen. Dit werkt voor mij tot nu toe prima. Ook mag je gewoon brood, pasta en aardappelen eten als je het een beetje met mate doet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:35 schreef Myraela het volgende:
"Het is niet aan te raden cyclus 4: volharden voor een langere periode te volgen, omdat er dan de kans is dat je vitaminen en mineralen tekort komt. Ook is het maar de vraag of het dieet lang vol te houden is met de lage energie-inname."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |