abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130525435
quote:
12s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 16:34 schreef Cherna het volgende:
Er mag ook niets meer tegenwoordig(zelfs niet in je eigen vrije tijd). Zolang ze zich niet ziek meld en haar werk goed uitvoert vind ik dit weer erg overdreven van de rector.
Ouders dienen het voorbeeld te geven. Niet een lerares die de hoofdtaak moet hebben kinderen wiskunde bij te brengen.
ze had dit kunnen weten, ze had nooit een interview moeten geven.
pi_130525477
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:20 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Ik heb op die school gezeten :')
pi_130525609
quote:
10s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:21 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik heb op die school gezeten :')
kreeg je wiskunde van haar ?
pi_130525686
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:23 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

kreeg je wiskunde van haar ?
Nee dat niet.
pi_130526027
Gelukkig mag jezelf kapotzuipen wel.
pi_130526046
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:20 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

Wist ze wel dat dit op dergelijke wijze gepubliceerd zou worden?
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:33:47 #57
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130526061
quote:
9s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:33 schreef Specularium het volgende:
Gelukkig mag jezelf kapotzuipen wel.
Als je dat vervolgens twittert naar je leerlingen wordt het ook niet gewaardeerd.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130526786
drugs zijn over het algemeen best wel heel chill
The ONE is all.
-
And the ALL are ONE.
-
pi_130527045
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 20:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vijf gedurende vier nachten Lowlands is in ieder geval heel weinig.
Oh, oke, ik had wel eens begrepen dat je bij herhaaldelijk gebruik last kunt krijgen van een tekort aan bepaalde neurotransmitters.
pi_130527093
je kan daar een hartstilstand van krijgen
  woensdag 28 augustus 2013 @ 00:08:39 #61
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_130537858
Wat een onzin. Die lerares is een voorbeeld voor anderen. :7
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_130539662
Drugs. :')

Proleten. _O-
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130540215
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 00:53 schreef Terminator2000bc het volgende:

Proleten. _O-
En wat nu?
pi_130540455
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 00:53 schreef Terminator2000bc het volgende:

Proleten. _O-
Loonslaaf. Wat doe je hier nog, produceren moet je!
pi_130540458
Hypocriet vind ik het. Jongeren krijgen voortdurend op tv - en via andere kanalen - het beeld voorgeschoteld dat drugsgebruik heel normaal is. Als je daar iets van zegt, ben je de moraalridder die aan betutteling doet.

Die lerares maakt echt het verschil niet. Het werkt nog eerder andersom: jongeren die juist van de pillen afblijven omdat hun lerares die ook slikt.. Een beetje dat verhaal wat je nu hoort over iPhones: jongeren die geen iPhone willen omdat hun vader of moeder die ook gebruikt...
pi_130541909
Schandalig zeg, ik ben zelf op een illegaal feestje een oude docent van mij tegengekomen. Hij was goed los aan het gaan en uitermate vriendelijk door de xtc.
Hij geeft nu nog steeds les en doet dat naar mijn weten naar behoren, we beginnen langzaam maar zeker meer op de VS te lijken maar helaas wel op de verkeerde manier.
pi_130541915
Ik heb genoeg docenten meegemaakt die flink van de pot gerukt waren door hele andere pillen.
pi_130549012
Zoals al meerdere malen is aangegeven:

Het gaat er niet om dat de docent geen drugs had mogen gebruiken. Het gaat er om dat de rector van mening is dat ze het gebruik met het interview promoot. Had ze in een interview opsgechept over alcoholgebruik had dit vergelijkbare gevolgen kunnen hebben
Krekker is de bom!
pi_130554465
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 12:30 schreef KreKkeR het volgende:
Zoals al meerdere malen is aangegeven:

Het gaat er niet om dat de docent geen drugs had mogen gebruiken. Het gaat er om dat de rector van mening is dat ze het gebruik met het interview promoot. Had ze in een interview opsgechept over alcoholgebruik had dit vergelijkbare gevolgen kunnen hebben
Het gaat dus om de mening van een rector. Kun je die wel tot algemene norm verheffen, of is dat voor discussie vatbaar?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:51:52 #70
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130554562
Ik zou met haar partyen *O*
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuďtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_130554649
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het gaat dus om de mening van een rector. Kun je die wel tot algemene norm verheffen, of is dat voor discussie vatbaar?
Geen idee of de mening v/d rector gelijk is aan de algemene norm. Ik vind dat zelf een minder interessant discussiepunt, aangezien dat vergelijkbaar zou zijn met een discussie over 'wat zal de meerderheid in NL denken'. Dat is meer iets voor zo'n onderzoekje van De Hond ;) (Overigens is norm en mening van de meerderheid overigens niet identiek, maar dat laat ik voor het gemak nu even terzijde).

Persoonlijk vind ik een discussie over de mening van de rector interessanter dan een discussie over de vraag of deze mening gelijk is aan de norm in NL.

Mijn voornaamste punt was echter dat we dan wel moeten discussiëren over de mening zoals hij die werkelijk geuit heeft i.p.v. dat we er zaken bij gaan bedenken (zoals het bedenksel dat hij de docente zou verbieden om drugs te gebruiken of iets dergelijks)
Krekker is de bom!
  woensdag 28 augustus 2013 @ 14:56:16 #72
409903 kristalhelder
geen troebel zicht
pi_130554745
quote:

Proleten. _O-
Op drugs haten :')
pi_130555313
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 14:53 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Geen idee of de mening v/d rector gelijk is aan de algemene norm. Ik vind dat zelf een minder interessant discussiepunt, aangezien dat vergelijkbaar zou zijn met een discussie over 'wat zal de meerderheid in NL denken'. Dat is meer iets voor zo'n onderzoekje van De Hond ;) (Overigens is norm en mening van de meerderheid overigens niet identiek, maar dat laat ik voor het gemak nu even terzijde).

Persoonlijk vind ik een discussie over de mening van de rector interessanter dan een discussie over de vraag of deze mening gelijk is aan de norm in NL.

Mijn voornaamste punt was echter dat we dan wel moeten discussiëren over de mening zoals hij die werkelijk geuit heeft i.p.v. dat we er zaken bij gaan bedenken (zoals het bedenksel dat hij de docente zou verbieden om drugs te gebruiken of iets dergelijks)
Nou ja, hij is van mening dat een docent een voorbeeldfunctie heeft en dus niet in het openbaar uitspraken moet doen die híj beschouwd als promotie. Dat is een persoonlijke mening en ik proef een beetje uit zijn woorden dat hij vindt dat dat de norm is of zou moeten zijn. Dat is een leuke manier om indruk te maken maar op zich geen argument.
En wat betreft die voorbeeldfunctie: hoeveel gewicht zou dat nou eigenlijk in de schaal leggen? En in hoeverre mag die docente haar eigen mening in het openbaar geven?
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:32:28 #74
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_130556204
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Nou ja, hij is van mening dat een docent een voorbeeldfunctie heeft en dus niet in het openbaar uitspraken moet doen die híj beschouwd als promotie. Dat is een persoonlijke mening en ik proef een beetje uit zijn woorden dat hij vindt dat dat de norm is of zou moeten zijn. Dat is een leuke manier om indruk te maken maar op zich geen argument.
En wat betreft die voorbeeldfunctie: hoeveel gewicht zou dat nou eigenlijk in de schaal leggen? En in hoeverre mag die docente haar eigen mening in het openbaar geven?
Politieagenten hebben volgens mij in hun arbeidscontract staan dat ze zich ook in hun privéleven voorbeeldig moeten gedragen. Docenten hebben zoiets doorgaans niet, voor zover ik weet.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_130565807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 15:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik ook van mening dat iemand in voorbeeldfunctie en werkend bij een overheids- of semioverheidsinstantie, drugsgebruik niet moet promoten. Probleem is inderdaad dat de grens tussen iets wel of niet promoten arbitrair is. Sterker nog, wat bij de een werkt als promotie kan zou bij de ander juist het tegenovergestelde effect kunnen hebben.

Als werkgever mag je m.i. echter best eisen stellen aan hoe werknemers zich in het openbaar gedragen. De grens tussen verregaande bemoeienis met iemands privéleven en 'normale eisen' is natuurlijk niet volledig duidelijk. Ik vind openbare uitingen op of in (social) media een goede grens omdat de misdragingen in media voor lange tijd vastgelegd staan. Waarbij natuurlijk ook moet worden gekeken naar de schuldvraag (plaatst een persoon het zelf en had hij/zij beter moeten weten, of is de persoon stiekem gefilmd, etc).

Zover ik weet zijn er ook wel eens werknemers ontslagen wegens andere not done uitingen via social media. Dat anderen het doen is natuurlijk geen argument an sich. Ik geef het puur aan om te illustreren dat het niet specifiek gebonden is aan druggebruik.

Mijn argument: als organisatie heb je bepaalde doelen. Wanneer het gedrag van werknemers deze doelen (naar inschatting v/d leiding) kan schaden, mag, tot op zekere hoogte best ingegrepen worden om te voorkomen dat de organisatie of klanten (of in dit geval leerlingen) er mogelijk schade aan ondervinden. Ben het, zoals ik in het begin van mijn post al aangaf, met je eens dat de schade in veel gevallen te betwisten is. Maar m.i. mag de leiding v/h bedrijf daar best wat vrijheid in hebben, maar het moet wel redelijk blijven (ook arbitrair, ik weet).
Krekker is de bom!
pi_130572170

Dit is haar zoon:
pi_130572280
quote:
0s.gif Op woensdag 28 augustus 2013 21:52 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[ afbeelding ]

Dit is haar zoon:
[ afbeelding ]
Die gozer heeft inmiddels zelf al kinderen man. _O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties