quote:zo'n 4,5 meter de lucht in.
quote:op minder dan 900 meter van het einde van een landingsbaan.
Daar zijn ook andere topics voor/over hoorquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:16 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Zullen we het maar niet hebben over die supervulkaan op "maar" 400meter diepte niet ver uit de kust van Italie, of veel dichterbij, over de grens met duitsland.
Als die ooit de lucht in gaan weer, en dat is een kwestie van tijd, dan is het ook gedag allemaal met het leven op aarde.
Nee dat klopt, maar ben benieuwd of er nu plots een nieuwe vulkaan ontdekt zal worden onder rome of dat dit meer te maken heeft met al bestaande vulkanen in de buurt.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:18 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Daar zijn ook andere topics voor/over hoor![]()
net als de Vesuvius, Etna enzo
Waarom is hetzelfde stukje 3 keer achter elkaar geplakt?quote:
Goede vraag, er staan ook filmpjes van 10-15 seconden.. dus dat zal het origineel wel zijn... scheelt drie keer klikken als je het nog eens wilt zien denk ikquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:22 schreef RetepV het volgende:
[..]
Waarom is hetzelfde stukje 3 keer achter elkaar geplakt?
Nu kun je er een rondje om de moddergeiser maken... gratis en voor niksquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:53 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Heb ooit een vulkanen tour gedaan in Italie. Prachtig! Heerlijk al die borrelende gaten en meren. En bij de Stromboli zelfs lava uit de krater zien spuiten.
Ik zou er uren naar kunnen starenquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:06 schreef -CRASH- het volgende:
een diameter van net geen twee meter en is slechts een meter diep
Die zal toch wel dieper zijn dan 1 meter
[..]
Nu kun je er een rondje om de moddergeiser... gratis en voor niks
Dat zou ook nog kunnen, opgebouwde gassen en warmte door bacterien. Ze hebben normaal van die lange ontluchtingspijpen bij vuilnisbeltenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:35 schreef Leandra het volgende:
Als de lokale autoriteiten verklaren dat het rottend organisch afval is dan betekent dat dat die rotonde op een (voormalige) vuilnisbelt gebouwd is?
Geen wonder na al die regen daaro gisterenquote:
En wilder ookquote:
Een geiser niet gevaarlijk !?!?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 23:17 schreef zyx1981 het volgende:
Een geiser is toch niet veel meer dan dat de aarde een lange, natte scheet laat? Of heb ik het mis.
Ik bedoel dat geisers nooit gevaarlijk zijn? Of is het per definitie een voorbode van vulkanische activiteit? *Gaat maar weer een avondje googelen...
Maar geen rotsblokken ter grootte van een vrachtwagen die honderden meters de lucht in wordt geslingerd.quote:Op zondag 1 september 2013 00:23 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Een geiser niet gevaarlijk !?!?
Kokend water (of stoom)/modder......
Giftige gassen......
TOTAAL ongevaarlijk
Zal ik eens een kan "gewoon" heet water over je heen schudden.quote:Op zondag 1 september 2013 10:52 schreef zyx1981 het volgende:
[..]
Maar geen rotsblokken ter grootte van een vrachtwagen die honderden meters de lucht in wordt geslingerd.En geen lavastromen, geen aardbevingen, geen gifgaswolken, geen pyroclastische wolken, etc.
Gewoon alleen maar een enorme bak theewater (moet je het wel nog eerst schoonmaken)
In Engeland zou een geiser daarom ook direct worden omgebouwd tot theehuis.
Alweer 40 jaar geledenquote:Op maandag 2 september 2013 16:50 schreef Fred0w het volgende:
Geluk dat zoiets niet in de stad onstaat, of bij de Trevi-fontein.
quote:Op maandag 2 september 2013 16:50 schreef Fred0w het volgende:
Geluk dat zoiets niet in de stad onstaat, of bij de Trevi-fontein.
Kak, waarom lees ik dit soort dingen nu pas, was daar laatst 30km vanafquote:
Nu heel duidelijk 2 van die pruttel geisersquote:Op woensdag 18 september 2013 20:29 schreef Peterselieman het volgende:
in die video zie je nu dat het nu twee putten zijn waar gas naar boven borrelt. Dat gas kan van een behoorlijke diepte komen. Het lijkt erop dat ze bij het boren naar iets dit CO2-meer geraakt hebben. Ze willen zo spoedig mogelijk proberen het 'lek' te dichten
http://www.ostiatv.it/gey(...)montino-0055158.html
Als het maar niet zon moddervulkaan wordt zoals in Indonesie....daar hebben ze er al jaren last van ofzoquote:Op zondag 15 september 2013 00:17 schreef GekkePoes het volgende:
Begint al behoorlijk wat modder te spuien.
Heb daar ook een keer gestaan om dat te zien (eigenlijk helemaal niet spannend). Staat er zo'n Duitse vrouw bij te roepen "JAAAAA ZOEPAARRRR!!!". Ik moest lachen...quote:
Die word pas leuk als je er een 5 liter can met dreft in gooitquote:Op donderdag 19 september 2013 12:29 schreef cynicus het volgende:
[..]
Heb daar ook een keer gestaan om dat te zien (eigenlijk helemaal niet spannend). Staat er zo'n Duitse vrouw bij te roepen "JAAAAA ZOEPAARRRR!!!". Ik moest lachen...
Klopt, dat is echt een bizarre ramp aan het worden. Ze verwachten dat die modder nog tientallen jaren omhoog kan komen.quote:Op donderdag 19 september 2013 12:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Als het maar niet zon moddervulkaan wordt zoals in Indonesie....daar hebben ze er al jaren last van ofzo
Machtig! Ongelooflijk wat voor werk die lui hadden die de leidingen met water moesten aanleggen. Echt een gevecht tegen de natuur. Overal stoom, lava, gassen, en dan door blijven werkenquote:Op maandag 2 september 2013 17:09 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Alweer 40 jaar geleden
Ik zat toen gekluisterd aan de tv als het iedere keer
bij het journaal voorbij kwam.
quote:It would seem a new volcanic vent has formed and is ejecting gas and sand about 100 meters off the coast of Fiumicino, west of Rome: the phenomenon has started less than 24 hours ago and the mayor Outside Montino, along with his staff and experts from the National Institute of Geophysics and Volcanology are headed to the scene to the foothills. At the moment in fact there is no news about the possible links that you have between this event and the past, showing the opening of many volcanoes in two Viale Coccia di Morto. On August 27, a volcanic vent opened up near Fiumicino, ejecting steam and gas- these two events could to be related and may suggest the geology under Italy is in the midst of massive changes. There are dozens of active, and very restless volcanoes sitting on the sea floor of the Tyrrhenian Sea
WKN / Uitgedoofde vulkaan bij Rome is toch niet uitgedoofd...quote:Op zondag 20 oktober 2013 10:05 schreef Resistor het volgende:
-schopje-
Wat ik van http://www.ilgiornaledell(...)&idart=10229&idcat=1 begrijp is dus dat het is veroorzaakt door boringen, niets vulkanisch.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |