Soort opdrachtbon?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:42 schreef eleusis het volgende:
Misschien is het een inkooporder of zo!!!
Het gaat om dienstverlening. Hoeven verder geen producten voor te worden aangeschaft.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:42 schreef eleusis het volgende:
Misschien is het een inkooporder of zo!!!
Zij gaan toch een dienst inkopen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:42 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Het gaat om dienstverlening. Hoeven verder geen producten voor te worden aangeschaft.
Quote uit mail:quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:44 schreef Queller het volgende:
[..]
Zij gaan toch een dienst inkopen?
Weet je zeker dat ze een factuur gaan maken en niet gewoon een inkooporder??
De factuur betreft dus een voorbeeldfactuur met daarin de gegevens over de opdracht, met open ruimtes voor mijn naam e.d.quote:Bijgaand de factuur.
Gaarne de hiervoor benodigde gegevens even mailen.
Bij de overheid geven ze nog weleens de voorkeur aan een 'vroege factuur' als budgetten op moeten. Kun je die 'factuur' van ze hier posten? Ik ben wel benieuwd hoe dat er dan uitziet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:39 schreef JohnDDD het volgende:
Is het überhaupt mogelijk dat zij een factuur voor mij aanmaken (een maand voordat ik de klus doe), waarbij ze al deze dingen niet vermelden?
Je zou ze een opdrachtbevestiging kunnen sturen, waarin de werkzaamheden en de prijs en btw genoemd worden. Factuur uiteraard na de klus, eventueel op basis van hun voorbeeldfactuur.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:03 schreef JohnDDD het volgende:
ja het probleem is een beetje dat zij normaal met particulieren werken en dat ze niet goed weten hoe het gaat met ZZPers
de overheid maakt zelf vaak de grootste fouten
ik heb ze even gemaild dat ik ze graag zelf een factuur stuur en wel ná de klusIk kan ze nu wel een factuur sturen maar dan met de datum van vandaag, want anders klopt het niet, maar ja, de klus is nog niet geweest, maar ik kan nu ook niet weten wat het volgnummer van mijn factuur over een maand is...
is normaal, ze maken intern een opdrachtnummer en crediteur aan, die jij weer moet vermelden in je factuur.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:44 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Quote uit mail:
[..]
De factuur betreft dus een voorbeeldfactuur met daarin de gegevens over de opdracht, met open ruimtes voor mijn naam e.d.
De bedragen voor de diensten worden exclusief BTW vermeld op de factuur. Maar er wordt wel degelijke BTW berekend hier over op de factuur: B2B dient men echt wel BTW aan elkaar te betalen. Dit is de mooie BTW-rond-pomp-caroussel.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:11 schreef hugecooll het volgende:
b2b facturen zijn toch standaard excl btw? Of valt een ZZP'er daar niet onder?
Jawel, overheidsinstellingen zijn tegenwoordig ook BTW plichtig, daar hebben ze zelf voor gestreden zodat een ambtenaar ook het gevoel heeft dat hij belasting betaalt en niet van de belastingcenten betaalt wordt. een grote wassen neus natuurlijk, want de belastingbetaler betaalt het hele gelach, maar het is voor het gevoel van de ambtenaren.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 16:08 schreef FF het volgende:
Dat klinkt als een gevalletje automatisering.
Ze willen een standaard opgemaakte factuur hebben zodat ze deze makkelijk in kunnen scannen.
Overheidsinstellingen zijn vaak toch niet BTW-plichtig? Zouden ze daarom niet om je BTW-nummer gevraagd hebben? Of gaan ze echt uit van een particulier die een betaling van hen verwacht?
Klopt, maar wel triest.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 21:41 schreef Fer het volgende:
Mijn ervaring met overheden is dat ze niet houden van 10000 verschillende prijsopgaven en facturen. Daarom laten ze hun leveranciers gebruik maken van standaard offertes en facturen in hun layout. Is eenvoudiger voor hun interne processen.
Ik zou het mooi vinden als er gewoon een landelijke standaard voor facturen komt.quote:
En ik wil mijn eigen huis-style behouden en enkel vermelden wat verplicht is volgens de wet.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:00 schreef FF het volgende:
[..]
Ik zou het mooi vinden als er gewoon een landelijke standaard voor facturen komt.
Nooit gedoe
Net zoals vroeger op typeles. Iedereen maakte dezelfde nota
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |