Ja, hier ook rond die tijd heel onrustig drinken. Snel afgeleid en hij liet dan los zodra de melkstroom ook maar iets afnam na de tsr. Het hielp om in een prikkelarme omgeving te voeden, in zijn kamertje of liggend op de bank. Wat hij overdag miste, haalde hij 's nachts in (kwam dan 4/5x), dus groei bleef gewoon goed.quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:26 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Niemand dus? Ook geen tips?
Donderdag maar weer het weeguurtje afwachten dan...
Mee eens! Op sommige dagen is alles gewoon wat gevoeliger dan op andere dagen. Ik heb nog nooit spruw of kloofjes gehad, maar dat wil niet zeggen dat ik altijd pijnloos gevoed heb.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 08:11 schreef WupWup het volgende:
In de gaten houden, maar ook even aankijken. Niet elke steek of pijntje hoeft iets te betekenen heb ik ervaren.
Hehehee jaquote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:06 schreef Kiwisoep het volgende:
Kennen jullie dat, een baby die ineens lang slaapt waardoor je bed zeiknat is?!
Jups, ik slaap met bh plus zoogcompressen, maar dat helpt ook niet altijdquote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:06 schreef Kiwisoep het volgende:
quote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:06 schreef Kiwisoep het volgende:
er is een vuistregel over de hoeveelheid melk per flesjequote:Op woensdag 28 augustus 2013 09:25 schreef Stansfield het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met de hoeveelheid die je geeft wanneer je gaat kolven. Wij hebben nu een kolfset besteld en mijn vrouw gaat dus binnenkort ook kolven zodat ze een flesje kan geven wanneer we ergens zijn waar ze niet zo graag borstvoeding wil geven. Maar hoe weet je nou hoeveel je moet geven?
Whaha dat heb ik ook ja!quote:Op woensdag 28 augustus 2013 12:12 schreef L0t.. het volgende:
Ohh lief KiwiEn wat heeft ze een leuk shirtje aan!
Mijn dochter is 4,5 maand en ik moet nog steeds dag en nacht zoogcompressen dragen anders lek ik gegarandeerd doorIk krijg nogal random tsr's lijkt het. Op mijn werk als er soms wat te lang tussen zit voor ik weer kan kolven lek ik er ook gewoon doorheen, heb je zo'n loodzware doorweekte pad
![]()
.
Tnx. Dat is wel erg handig.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 13:21 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
er is een vuistregel over de hoeveelheid melk per flesje
120 (of 150) * gewicht / aantal voedingen per dagdeel
dus bij 5 kilo en 10 voedingen per dag is het 120 * 5 / 10 = 60cc (of 75 als je van 150 uitgaat) per fles
Als je gewoon op je tepel drukt stopt het lekken dan niet?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:58 schreef Kiwisoep het volgende:
Met harde plekken in mijn borst ook hoor! Ik had een expirimentje gisteren of ik zonder lekpads kon... Nee dus. Kan dat kwaad, dag in dag uit? Heb wel het idee dat het broeit met dit weer. Maar zodra ik aan de ene kant een toeschiet reflex heb, begint de andere kant loyaal mee te lekken. Hoe doen jullie dat?
Bij mij was er niets aan te doenquote:Op woensdag 28 augustus 2013 10:58 schreef Kiwisoep het volgende:
Maar zodra ik aan de ene kant een toeschiet reflex heb, begint de andere kant loyaal mee te lekken. Hoe doen jullie dat?
Of de binnenkant van je pols (deed ik altijd).quote:Op donderdag 29 augustus 2013 09:18 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Bij mij was er niets aan te doenmaar anders je vinger er op leggen wil idd wel vaak helpen.
5710 gram!!quote:Op maandag 26 augustus 2013 22:26 schreef Shandaly het volgende:
[..]
Donderdag maar weer het weeguurtje afwachten dan...
Ik zit nog op 4 pilletjesquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:42 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof dat Phaidra ook nog heel lang op 1 pilletje per dag heeft gezeten. Ik ben zelf uiteindelijk niet meer begonnen.
Misschien dan op een rustig moment er eentje laten vallen en de overige 3 anders over de dag verspreiden?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:49 schreef LadyBlack het volgende:
[..]
Ik zit nog op 4 pilletjes
Fijn dat het zo genieten is!
Dat is wel jammer, ik heb nu wel een kleine voorraad in de diepvries (vooral omdat ik steeds 3 voedingen meegaf naar het kdv en ze er maar 2 dronken). Vind ik wel fijn omdat ik daardoor ook wat flexibeler ben en wat langer van huis weg kan. Maar goed, ze krijgen nog steeds ook wel zo'n 200 ml kv op een dag erbij.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:01 schreef LadyBlack het volgende:
Voorraad? Wat is dat![]()
Nee, dat krijg ik maar niet voor elkaar. Elke keer als ik wat meer heb gekolfd, is het vrijwel direct daarna op omdat ze dan op het kdv nog honger had na een fles.
Maar ik heb over een week vakantie (2 weken) dus dan ga ik wel weer afbouwen bedenk ik nu. Kan E het mooi regelen.
En dit!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:11 schreef Marjolijntje het volgende:
Enne, schuldig voelen hoeft niet hoor! Je hebt recht op 25% van je werktijd om te kolven, daar hoef je dus niet je pauzes voor in te leveren!
Kloptquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:42 schreef Kyara het volgende:
Ik geloof dat Phaidra ook nog heel lang op 1 pilletje per dag heeft gezeten. Ik ben zelf uiteindelijk niet meer begonnen.
Hier gaat het wel z'n gangetje inderdaad. Geniet met volle teugen van het zelf voeden en het gemak er van. Bijvoeding schiet nog niet zo heel erg op dus ze hebben het ook echt wel ff nodig nu.
Ik denk dat als je het af en toe doet, dat het wel meevalt met overproductie. Ik weet niet hoeveel tijd je nog hebt, maar misschien om de dag een keer kolven? Dan went je lichaam er minder snel aan denk ik.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:25 schreef laiveneertiekje het volgende:
Ik heb net even lopen zoeken, maar het kolftopic is al 4 jaar "dood", dus ik vraag het even hier.
Ik zie aankomen dat ik binnenkort een avond weg ben, en daarvoor wil ik eigenlijk een voeding bij elkaar gaan kolven.
Maar omdat ik in de eerste weken overproductie had is mijn vriend nu wat huiverig daarvoor, die is bang dat ik door te gaan kolven weer overproductie creëer.
Iemand ervaring daarmee, en hoe ik het het beste aan kan pakken?
Herkenbaarquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:04 schreef Kyara het volgende:
Gaat het knijpen ook weer over? Vooral D wil steeds een klein stukje huid vasthouden
En ze knijpt best wel hard.....
Ik mag niet meer bloot naast Bram liggen. Blijkbaar zijn het zijn borsten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:04 schreef Kyara het volgende:
Gaat het knijpen ook weer over? Vooral D wil steeds een klein stukje huid vasthouden
En ze knijpt best wel hard.....
Wat doe jij tegen bijten? Hier ook een bijterd.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:01 schreef Ticootje het volgende:
Bram heeft in de hitte gewoon 3 dagen gekloot. Steeds alleen bijten en niet drinken. Tandjes, buikpijn of warmte geen idee. Van de een op andere dag begon hij ermee en opeens stopte hij er ook weer mee. Rare !
Gulara, ik zeg dan: niet bijten dat doet mama pijn met strenge stem. Dan stopt hij. Als hij zou blijven bijten, dan is het even klaar metdrinken. Hier werkt dat heel goed. Je kunt ook even iets geven om op te bijten.quote:Op zondag 1 september 2013 11:36 schreef Gulara het volgende:
[..]
Wat doe jij tegen bijten? Hier ook een bijterd.![]()
Ah dat ga ik eens proberen thanks! Hij is natuurlijk nog wel jong, dus ik weet niet of de boodschap aankomt.quote:Op zondag 1 september 2013 12:35 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Gulara, ik zeg dan: niet bijten dat doet mama pijn met strenge stem. Dan stopt hij. Als hij zou blijven bijten, dan is het even klaar metdrinken. Hier werkt dat heel goed. Je kunt ook even iets geven om op te bijten.
De laatste keer dat hij beet was tot bloedend toe. Toen ben ik gewoon boos geworden. Flink hard auw gvd en kind weggelegd. De groeten. Dan geen melk.quote:Op zondag 1 september 2013 11:36 schreef Gulara het volgende:
[..]
Wat doe jij tegen bijten? Hier ook een bijterd.![]()
Daarom werd ik ook boos. Het deed zo ontzettend veel pijn.quote:
Ik kreeg het advies om de ergste stuwing eraf te kolven, en dat dan maximaal 2 keer per dag, als het mij echt teveel pijn deed zeg maar. Dat heb ik een paar dagen gedaan, en toen trok het gelukkig bij. En stuwing hoort erbij rond dag 4 he? Daarna word het meestal wel weer minder..quote:Op zondag 1 september 2013 18:27 schreef Cwen het volgende:
Ik kom hier ook even iets vragen: al sinds zevrijdag geboren is drinkt E. als een trein. Super, maar ik heb dus nu al flinke stuwing. Ze krijgt het niet weggedronken, ze zit al overvol. Iemand tips? Gewoon kolven tot de ergte stuwing eraf is?
Ze is 4 dagen oud, jaquote:Op maandag 2 september 2013 13:12 schreef Gulara het volgende:
Cwen, ik had in het begin een flinke overproductie en hele sterke toeschietreflex. Maar 24 uur non stop niet geloof ik.
Ik ben uiteindelijk gaan clustervoeden en dat heeft wel geholpen. Maar jouw baby'tje is nog klein toch? ga even op zoek
Ik ben erg tevreden over mijn Hotmilk bhquote:Op maandag 2 september 2013 14:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Vraagje: welke voedingsbh geeft bij jullie de beste steun?
+1quote:Op maandag 2 september 2013 13:05 schreef LadyBlack het volgende:
Ik zou haast zeggen dat ik alleen maar kan dromen van zoveel melk; maar echt handig is het natuurlijk niet Hopelijk gauw wat meer zindelijke borsten!
Even met je handen kolven!quote:Op maandag 2 september 2013 16:59 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik ben erg tevreden over mijn Hotmilk bh
Cwen, ik heb eigenlijk nooit gelekt (andere uiterste), dus daar ben ik niet bekend mee. Lijkt me wel heel lastig zeg! Fijn dat de lk je tips heeft kunnen geven.
Ik kolf sinds vorige week niet meer op het werk. Maar de afgelopen 2 nachten heeft de mini zo vaak gedronken (4x ofzo, er komen hoektanden door en hij is snipverkouden) dat ik al sinds een uur of 1 behoorlijke stuwing heb. Ik zal blij zijn als ik thuis ben!!
Ik zit nu in de treinquote:
quote:Op maandag 2 september 2013 17:22 schreef Phaidra het volgende:
[..]
Ik zit nu in de treinMaar sowieso is dat me nog nooit gelukt. Handleiding van bv.com gevolgd, maar geen succes. Jammer wel, want het lijkt me wel handig voor dergelijke situaties.
quote:Op maandag 2 september 2013 17:23 schreef WupWup het volgende:
[..]gewoon ff onder je trui aan de slag
Ik hou ook van hotmilk!quote:Op maandag 2 september 2013 14:05 schreef DaviniaHR het volgende:
Vraagje: welke voedingsbh geeft bij jullie de beste steun?
quote:Op maandag 2 september 2013 17:23 schreef WupWup het volgende:
[..]gewoon ff onder je trui aan de slag
Ik kwam op mijn vorige werk iemand tegen in de kolfruimte die veel onderweg was voor haar functie en die kolfde dus wel al rijdend als het moestquote:Op woensdag 4 september 2013 07:55 schreef Kyara het volgende:
Gister in de auto gekolfd onderweg naar huis. Ging nog wel best goed ook eigenlijk. Wel als bijrijder natuurlijk
Meen je dit? Want ik vind het vooral nogal onveilig tbh.quote:Op woensdag 4 september 2013 23:00 schreef Kiwisoep het volgende:
Kolven tijdens het rijden, are you serious... Wauw. Dat verdiend heel veel credits
Er zitten soms droge luiers bij, en ze drinkt met vlagen gewoon heel onrustig en blijft dan ook ontevreden daarna. Ik weet ook niet goed waarom ik soms over blijf twijfelen, ben toch ergens nog bang dat ze niet zelf aangeeft als ze honger heeft, en ik dan straks een baby heb die niet groeit..quote:Op donderdag 5 september 2013 09:53 schreef WupWup het volgende:
Waarom tel je het aantal voedingen? Je zegt al dat de output prima is en dat kan niet zo zijn zonder goede input
Ik dacht aan handsfree kolven. Als ik er met mijn hoofd niet bij ben kolf ik bijna niks. Leek me dus lastig terwijl je je concentreert op het autorijden. Op die manier vind ik het knap.quote:Op donderdag 5 september 2013 09:59 schreef L-E het volgende:
[..]
Meen je dit? Want ik vind het vooral nogal onveilig tbh.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |