abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 oktober 2013 @ 22:00:50 #101
348078 Veldkamp
Gerechtigheid en vrede
pi_132376044
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:46 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik vind het geen goede zaak dat ze een vrouw als lijsttrekker moeten toelaten. Als je het er niet mee eens bent dat ze geen vrouwen toelaten dan stem je lekker niet op de SGP. Ik ben ook een voorstander van dat bijvoorbeeld winkeliers bordjes mogen plaatsen met de mededeling dat negers/joden/blanken/whatevah niet meer naar binnen mogen. Ik acht mijzelf en een groot genoeg deel van de rest van de samenleving capabel genoeg om bij die lul ook niet meer naar binnen te gaan. Dat scheelt weer een lading ex PvdA subsidie baantjes, geeft mensen de vrijheid om met de mensen om te gaan die ze zelf kiezen hoe bekrompen ook en en dwingt mensen zelf eens na te denken waar ze hun shit kopen.
Amerikaanse vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging en vrijheid van beschikking op eigen eigendom dus?

Ben het eigenlijk wel met je eens. Maar het moet niet te overdreven worden natuurlijk.
  zondag 20 oktober 2013 @ 23:01:20 #102
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132378854
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 22:00 schreef Veldkamp het volgende:

[..]

Amerikaanse vrijheid van meningsuiting, vrijheid van vereniging en vrijheid van beschikking op eigen eigendom dus?

Ben het eigenlijk wel met je eens. Maar het moet niet te overdreven worden natuurlijk.
Wat is het ergste dat kan gebeuren als het ''overdreven'' word?
pi_132468119
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:46 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ik vind het geen goede zaak dat ze een vrouw als lijsttrekker moeten toelaten. Als je het er niet mee eens bent dat ze geen vrouwen toelaten dan stem je lekker niet op de SGP. Ik ben ook een voorstander van dat bijvoorbeeld winkeliers bordjes mogen plaatsen met de mededeling dat negers/joden/blanken/whatevah niet meer naar binnen mogen. Ik acht mijzelf en een groot genoeg deel van de rest van de samenleving capabel genoeg om bij die lul ook niet meer naar binnen te gaan. Dat scheelt weer een lading ex PvdA subsidie baantjes, geeft mensen de vrijheid om met de mensen om te gaan die ze zelf kiezen hoe bekrompen ook en en dwingt mensen zelf eens na te denken waar ze hun shit kopen.
Dus als ik het goed begrijp zeg je dat je het met het standpunt zelf (geen vrouwen in vertegenwoordigende politieke functies) niet eens bent, maar dat de SGP vrij is het te uiten en in de praktijk te brengen? En hoe daar mee omgegaan wordt is ieders eigen verantwoordelijkheid, niet iets waar overheidsinstanties zich in moeten mengen?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:48:34 #104
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132468301
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:43 schreef Anthr0p0s het volgende:

[..]

Dus als ik het goed begrijp zeg je dat je het met het standpunt zelf (geen vrouwen in vertegenwoordigende politieke functies) niet eens bent, maar dat de SGP vrij is het te uiten en in de praktijk te brengen? En hoe daar mee omgegaan wordt is ieders eigen verantwoordelijkheid, niet iets waar overheidsinstanties zich in moeten mengen?
Ja.
pi_132472684
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:48 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Ja.
Ok, da’s duidelijk. :D Maar kun je van iedereen die eigen verantwoordelijkheid verwachten? Wat als dat niet gebeurt, actieve discriminatie juist toeneemt en gediscrimineerde groepen (in dit geval dus vrouwen) daar problemen van gaan ondervinden? Denk je dat er helemaal geen grenzen (wettelijk of anderzijds) gesteld moeten worden?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:36:05 #106
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_132478753
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:56 schreef Anthr0p0s het volgende:

[..]

Ok, da’s duidelijk. :D Maar kun je van iedereen die eigen verantwoordelijkheid verwachten? Wat als dat niet gebeurt, actieve discriminatie juist toeneemt en gediscrimineerde groepen (in dit geval dus vrouwen) daar problemen van gaan ondervinden? Denk je dat er helemaal geen grenzen (wettelijk of anderzijds) gesteld moeten worden?
Die eigen verantwoordelijkheid kun je niet van iedereen verwachten. Ik ben overigens geen voorstander van discriminatie van de overheid. Daar moet je namelijk aan meewerken. Maar verenigingen, politieke partijen en commerciėle instellingen zijn volledig vrijwillig allemaal. Vrouwen zijn in Nederland een meerderheid dus ze moeten vast zelf iets op poten kunnen stellen als ze gediscrimineerd worden. En gezien het feit dat rond de helft van de mensen op partijen stemt die anti discriminatie zeggen te zijn durf ik het wel aan dat andere minderheden niet massaal gestopt gaan worden in de winkel.
pi_132548226
Ik zie je punt. Maar ook een meerderheid kan een zwakkere sociale positie ten opzichte van andere groepen hebben, waardoor het niet altijd even makkelijk is om iets op te zetten om discriminatie tegen te gaan. Maakt dat het niet riskant voor de positie van die groep om maar te kijken en afwachten of het goed gaat in het aanzicht van actieve discriminatie?

Denkt trouwens verder niemand anders (behalve Brum_brum en Veldkamp) hier iets over? Ik had Brum_brum dan wel als enige geciteerd, maar jullie hoeven niet verlegen te zijn hoor. ;)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 14:30:44 #108
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_132548370
Ik ben het volledig (zoals vaker) eens met Brum_brum.
pi_137953824
Update: Ze is verkozen!

quote:
SGP-vrouw komt in raad Vlissingen
Voor het eerst in de geschiedenis van de SGP heeft de partij een vrouwelijke volksvertegenwoordiger. De Provinciale Zeeuwse Courant meldt dat Lilian Janse in Vlissingen voldoende stemmen heeft gekregen voor een zetel. De SGP had in de stad geen zetel.

"Ik ben heel blij. Droom gaat in vervulling", citeert de PZC Janse. De partij sloot tot voor kort uit dat vrouwen volksvertegenwoordiger worden, maar na een uitspraak van het Europees Hof voor de Rechten van de Mens mogen vrouwen zich sinds 2010 kandidaat stellen.

Op Radio 1 zei Janse: "Ik ben altijd mezelf gebleven, een nuchtere Vlissingse." Janse werd in augustus door de kiesvereniging geaccepteerd als lijsttrekker. Ze had zich beschikbaar gesteld nadat zes mannen nee hadden gezegd op de vraag of ze de lijst wilden aanvoeren.
Bron: http://nos.nl/artikel/625(...)raad-vlissingen.html
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')